Audi a4 b5 1999 2.4 tdi

Aloittaja 06Passat, 03.11.21 - klo:11:56

« edellinen - seuraava »

06Passat

Tällainen ns projekti.
Seissyt 4 vuotta jarrujen vuoksi, nyt ne laitettu.
Mutta moottori tunkee mustaa niin niin pirusti. Ja kiihdyttäessä kiihtyy ja hyytyy. Ja puskee mustaa.
Oli tosiaan 4 vuotta sitten jarruja vaille valmis. Nyt seisonnan aikana ilmestyi moinen oire. Lähtee käyntiin hyvin, ja käy tyhjäkäyntiä hienosti. Sekä ottaa paikallaan kierroksia hyvin mielestäni. Toki puskee tummaa sillloinkin kaasulla.

Mitähän ruolle kannattaisi alkas tekemään?

En tarvitse kommenttia, että paaliin.

o.b.

EGR-venttiili jumissa auki asennossa?

Itsellä oli tuollainen auto jonkun aikaa. Nokka-akselit, keinut ja nostimet meni vaihtoon ja jakajapumppukin hajosi. Muuten ihan mukava auto 8)

06Passat

Saako moista "korjattua", vai tilaus esim autodocciin?

06Passat

Kertooko testeri egr-vian?

o.b.

Se taitaa olla alipainetoiminen ja testeri ei sen toimintaa näe.

Tilapäinen tulppaus voisi olla hyvä keino selvittää, onko vika siinä. Sokea laippatiiviste mihin kohtaan vaan, mihin helpoiten saa. Laippaliitoksia näkyy olevan neljässä eri kohdassa.

Jos tuo tulppaus auttaa, sitten pitää selvittää, onko venttiili vai alipainettava säätävä venttiili syyllinen.

Savutuksen syitä on monta muutakin, mutta tuo EGR vaihtoehto on kohtuudella rajattavissa pois. AFB ja AKN moottoreille EGR-venttiili on osanumeroltaan 059131503 ja maksaa rapiat 300â,¬

Jultsu

2.5TDi V6 moottori kaiketi?

Tuo mustan savutus johtuu yleensä myös siitä että ahtoputkissa reikä ja MAFfin mittaama ilmamäärä ei kuljekaan moottorille saakka, jonka vuoksi ecu syöttää liikaa polttoainetta happeen nähden.

Vaihtoehto B on että MAF rikki, näyttää omiansa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy