Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - holkki1966

#1
No niin, vika taisi löytyä! Tallilla äijät oli tutkinut johtosarjoja ja havainnut , että maajohtonippu mutterin alla oli löysä, lisävalojen asennuksen yhteydessä maajohto oli viety ko. pulttiin, ja mutteri oli löystynyt...kiristys ja auto käynnistyi! Koeajolla havaittiin , että suunnattoman rassauksen tuloksena oli aiheutettu ohjaustehostimen toimintakyvyttömyys, joka pitää viellä selvittää....
#2
Autona vuosimallin -08 golffi V 1.4 BUD kone ,ajettu 68 tkm.Sammui liikkeelle lähdössä, hetken starttailun jälkeen heräsi, ajettiin 15 km parkkiin, sammutettiin jonka jälkeen ei enään lähtenyt käyntiin. Viat luettu VCDS :llä ei mitään ko. ongelmaan viittaavaa. testissä bensapumppu pyörii tankissa, jakotukille tulee bensaa ja tarkastettu hammashihnan kunto.  Autoon vaihdettu vianhaun yhteydessä kaikki sulakeboxeissa olevat releet, sulakkeet mitattu(ehjät), virtalukon pohja vaihdettu, nokka-akselin ja kampuran tunnistimet vaihdettu, akku uusittu, tulpat vaihdettu. viimeisenä irroiteltu tulpat ja todettu kipinän puuttuminen. Ymmätääkseni ajon esto ei "tapa" kipinää, varuiksi kokeilun toisella avaimella ja todettu VCDS:llä avaimien tunnistus ja ajonesto kunto, ok. Mitä seuraavaksi? sulake/releboxeja irti, toteamaan ko.osien kunto? Onko näissä ollut ecu vikoja?
#3
vw golf plus 2.0 tdi BKD -07 , flekti huutaa jatkuvasti, vaihdettiin G83 anturi , antoi vikaa 18617 engine coolant temp sensor on radiator outlet(G83)
P2185- 000-signal too high" .Vanha anturi oli väriltään harmaa, uusi musta,onko väliä? Nyt antaa moottorin lämmön ollessa n.35 astetta , coolant temperature cooler output on 108.9 astetta!!! Mikä meni pieleen?
#4
Jep, oma 1.6tdi tekee aivan samaa! Mulla ajettu 327 tkm ja epäilin löysiä moottorin kiinnityksiä, mutta syynä on juuri tuo kiinteä limppu....ja ei poistu uudelleen ohjelmoinnilla...
#5
Passat B7 (11-14) / Vs: Lisävalon asennus
01.11.18 - klo:13:07
Joo ,asentelin uuden n.60 cm kaarevan X-LIGHT comberin b7 puskurin alle, tarkoitus oli tehdä mahdollisimman tukeva. Led palkin saa tosi tukevasti kiinni läpipulteilla puskurin runkorautaan,etupalkkiin. Napsasin alamaskista pari ripaa pois ja siirsin hieman lämpötila-anturin paikkaa. Valon säätö onnistuu hyvin alakautta,irroittamalla muutaman torx ruuvin ensimmäisen alapaneelin.


cadillac emblem history




#6
Joo,hävettävän huonoin eväin olen liikenteessä,kyseessä ei ole oma auto, vaan tuttavan auto. Viikonlopulla pääsen ongelman kimppuun fyysisesti, yritän etukäteen hankkia tieto pohjalle... hyvä näin,jos kytkinpoljinta ei tarvii painaa tämänikäisissä niinkuin uudemmissa....
#7
Kyseessä vuoden 2006 vw golf tdi 125kw, kilsoja n.180 tkm . Viime aikoina ongelmana ollut toistuvat ongelmat starttauksessa , avainta kääntämällä ei tapahdu mitään tai toisella ,joskus 6 kerralla starttaa, ilman mitään säännönmukaisuutta.virtalukon pohja vaihdettu juuri,ei vaikutusta.Nyt aloin epäilemään kytkin polkimessa olevaa Hall kytkintä, josko voisi olla osuutta ongelmaan.VDCS  saan lähiaikoina käyttöön,mistä kannattaa alkaa vianhaku?
#8
Joo,tuli hommattua tuommoinen B7 1.6 tdi manuaali ex-taxi työmatka-ajoon. Kuukausi on yhteiseloa kestänyt, keulaan päivitin iskarit ,nivelet, yläpäät ja vakaajatangot, hiljeni ja ajokäytös parani. Muutamaan juttuun ois kiva saada vastaus...
Kuuluuko parkkitutkat laittaa aina ajossa "päälle" keskikonsolin napista? Esim.parkkihalliin ajettaessa tutkat ei aktivoidu hitaassa nopeudessa vaan ne tosiaan on kytkettävä erikseen toimintaan, peruutusvaihteen kytkeminen aktivoi tutkat päälle. Eli onko koodattavissa VDCS niin että aktivoituu päälle aina esim.alle 20 km/h nopeudessa? aikaisemmissa autoissa ,joissa oli tutkat,toiminta oli automaattinen kytkeytyminen.. Näyttää myös olevan turvavyön muistutus asetettu OFF tilaan , sen myös saa varmaan palautettua? Jotain taxi-spesiaaleja?
Ja tekniikasta, ymmärtääkseni -11 mallinen 1.6 tdi cr manuaali on kovalla vauhtiksella,ei kaksoismassalla? korjatkaa, jos volen väärässä...tarkoitus on tehdä autosta taas "ympäristö-rikollinen" , yksi EGR vaihto korjaus softan jälkeen riittää, tarkoitus samalla hieman piristää, joten olisin kiitollinen tuosta vauhtis-infosta...
#9
Joo,asentelin eilenä GTI ratin -09 comfortlineen muoviratin tilalle ja joutui luonnolisesti koodailee... meinasin samalla koodailla auto foldingin omiin kääntyviin peileihin , ei tue oven yksikkö,ei onnistunut. Jos joku sattuu muistamaan toimivan ovimodulin tyypin,olisin tiedosta kiitollinen...
#10
Joo,tervehdys
-tuli hommattua työmatka-ajoon perheeseen 6-koppainen 1.4 90kw tsi(CAXA) ja heti alkoi "räpeltäminen"...No,kaupan tekiäisenä oli etupuskuri kunnostusta vaille ja vaihdon yhteydessä päätin päivittää ilmettä sumareilla,pitkälti ihan ulkonäkö-syistä...En aikonut rakentaa kurvi-valoja vaan yksinkertaisesti rele-kytkennällä.Hommasin eebäystä edullisen (liian?) valosarjan,sisältäen juuri tuon johdotuksen valoille,mutta nyt tarttis tietoa ohjauksen rakentamiseen.Vertailin mukana tullutta uutta valokytkintä,löytyy kaikki 10 pinniä pohjasta ,mutta auton omassa kytkimessä(pelkkä takasumari) ja liittimessä eroituksella vain 9 pinniä,taisi olla no.5 joka puuttui. eli onko niin yksinkertaista,että hommaa puuttuvan liittimen johtosarjaan 5.pinniin ja ohjaa sillä suoraan plussan (+) releelle?Aika heppoisen näköistä karvaa oli liittimellä...parempia ideoita?,kiitos...
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy