III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

TTO

Lainaus käyttäjältä: Routa - 08.09.19 - klo:10:35
Ã,,rsyttääkö muita Octavian todella heikko vetopito? Näin syksyn sadekeleillä sutaisee tai no eturenkaat pompottaa todella helposti, kun erehtyy hitaassa vauhdissa tai lähdössä polkaisemaan vähän reilummin kaasua.
Vähän OT:ta, mutta neliveto-Oculla ei häiritse eikä voimaa ole liikaa. Roudan huomio sutimisesta on "rehellinen" ja relevantti. "Nelivetokeskusteluissa" neliveto julistetaan nopeasti "aivan turhaksi" eikä kaksivedolla koskaan ole jääty mihinkään kiinni. Varmaan totta, mutta kyllä sen lisääntyneen kulutuksen vastapainoksi jotain vastinettakin saa.

Routa

Liiallisesta voimasta ei kyllä ole kyse. On minulla ollut yhtä tehokkaita tai tehokkaampia etuvetoautoja ennenkin eikä niissä ole vastaavaa esiintynyt vaan kaasu on kestänyt lyödä huoletta vaikka pohjaan sadekelilläkin. Renkaat on Stylen alkuperäiset pullakumit, mutta eipä noissa aiemmissakaan mitä urheiluauton rengastusta ole ollut.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Näissä nykymoottoreissa on alavääntöä enemmän, kuin aikaisemmin. Sopivasti liikkeelle lähtiessä kun liian aikaisin dsg:llä painaa kaasua, tuollainen ilmiö on herkässä. Myös manuaalilla sutiminen on herkässä risteyksessä, jos rattia on hiukan käännetty valmiiksi ja kaasua antaa hiukan ylimääräistä irroitusvaiheessa. Ei sille oikein muuta voi kuin totutella ajotyyliä. Pompotus on sitten taattu tuollaisessa tahattoman äkäisessä lähdössä. Sitä pompotusta on mahdoton saada kokonaan kitkettyä, vaikka siihenkin apuja on jopa moottorin ohjelmistossa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

#8523
No en usko, että tuossa nyt merkittävästi enemmän alavääntöä on kuin vuosikymmenen alun turboissa.

Sutiihan tuo tai yrittää, kun laatikko on vaihtanut jo kakkoselle liikkeelle lähdön jälkeen ja sitten polkee kaasua reilummin. Ei tuossa nyt niin paljoa voimaa ole vaan etupään suunnittelu on johtanut heikkoon vetopitoon. Erityisesti renkaat käännettynä ilmiö korostuu.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 08.09.19 - klo:14:32
No en usko, että tuossa nyt merkittävästi enemmän alavääntöä on kuin vuosikymmenen alun turboissa.

Sutiihan tai yrittää, kun laatikko on vaihtanut jo kakkoselle liikkeelle lähdön jälkeen ja sitten polkee kaasua reilummin. Ei tuossa nyt niin paljoa voimaa ole vaan etupään suunnittelu on johtanut heikkoon vetopitoon. Erityisesti renkaat käännettynä ilmiö korostuu.
Kyllä kaveri on myös litraisestaan valitellut, että sutii herkästi. Itse näen tuon sutimisen ihan normaalina, koska oikeasti alavääntöä on enemmän, kuin vanhemmissa autoissa. Itsellä ei vahinkoja litraisella monta kertaa käynyt 67tkm:n matkalla, kun välttelen muutenkin ratti linkussa kiihdyttelyitä. Keula on myös melko kevyt, joka vaikuttaa todella paljon asiaan. Samanlaiset mäkperssonit siellä on, kuin muissakin yleisissä autoissa, eikä siinä ole eroa. Valmistajat tekevät kompromissia mukavuuden ja urheilullisuuden välimaastossa parhaansa mukaan. Vetopito on löysähköllä alustalla parempi, mutta pompotus herkempää. Yksiselitteistä vastausta ei siis ole.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.09.19 - klo:14:44
Samanlaiset mäkperssonit siellä on, kuin muissakin yleisissä autoissa, eikä siinä ole eroa.
Olipa taas asiantuntijalausunto. Tottakai niissä alustoissa on eroja, vaikka perusratkaisut olisikin samoja. Alustageometria ratkaisee paljon ja siihen päälle iskunvaimennus jne.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 08.09.19 - klo:15:10
Olipa taas asiantuntijalausunto. Tottakai niissä alustoissa on eroja, vaikka perusratkaisut olisikin samoja. Alustageometria ratkaisee paljon ja siihen päälle iskunvaimennus jne.
Tottakai alustoissa on eroja. Kysymys olikin siitä, että tuollainen yksinkertainen ratkaisu on suuressa osassa autoja. Vaikka siellä olisi monimutkaiset vipuvarret, ei sillä pompotusta pois saa, tai vetopitoa juuri paremmaksi. Suuntavakaus on yksi tärkeimmistä tekijöistä autossa. Se on melko hyvin octavian kohdalla kunnossa. Eli casterit ja camberit on melko hyvin balanssissa.
Toistan nyt vielä. Rengas pyrkii pompottamaan aina kun se juuri menettää vetopitoa. Sille ei juuri voi mitään alustasta riippumatta. Kiihdytystraktorit on hyvä esimerkki siitä pompotuksesta. Netti on täynnä keskustelua aiheesta. Vetopito liittyy painonjakaumaan ja painoon, sekä vääntömomenttiin tavan autoissa. Keula on kevyt, eikä sille oikein voi mitään alustageometriasta riippumatta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.09.19 - klo:15:51
Rengas pyrkii pompottamaan aina kun se juuri menettää vetopitoa. Sille ei juuri voi mitään alustasta riippumatta. Kiihdytystraktorit on hyvä esimerkki siitä pompotuksesta. Netti on täynnä keskustelua aiheesta. Vetopito liittyy painonjakaumaan ja painoon, sekä vääntömomenttiin tavan autoissa. Keula on kevyt, eikä sille oikein voi mitään alustageometriasta riippumatta.
Niin kyllä ja Octavia pompottaa eturenkaita, koska vetopito on lähtökohtaisesti heikko, koska alusta ei saa pidettyä renkaita tiessä.

Olen minä tässä viime aikoina ajanut tehokkaampiakin nykyautoja eikä niissä tälläistä tapahtunut normaaliajossa.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Minkälaiset paineet sulla on renkaassa? Tuo octavian vakioalusta on melko löysä loppuviimein, joka taas toisaalla lisää mukavuutta. Vetopitoa vain ei saa lisättyä kuin renkaita ja iskareita vaihtamalla tuohon autoon. Kostealla kelillä noi energysaverit ei omasta mielestä tarjoilleet optimaalista pitoa kiihdytyksissä. Vakioauton jos saa sutimaan normaalissa ajossa, on se mielestäni jo käyttövirhe. Lähtö täytyy opetella niin, ettei luistamista tapahdu, aivan kuin ennenvanhaan talvella ilman sutimisen estoa. Se pieni luistaminen aiheuttaa sitä pompottamista. Kunnon sutiminen ei pompota.

Kyllä sitä tehokkaammatkin autot pompottaa. https://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.php?t=17916
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Matson757

Varmaan melkein kaikki muuttujat alusta geometriassa vaikuttaa tuohon. Mutta olisiko yksinkertaisesti, että vakioiskarit ovat liian löysät estämään keulan hakkaaminen. Keula on myös bensakoneisissa Octavioissa todella kevyt.

b1mpo

Ei keulan keveys sinänsä aiheuta kuin pidon puutetta. RS diesel paukutti myös. Sitä pauketta saa hillittyä kaasupolkimen asennolla parhaiten. Parempi iskari voi tietysti lisätä pitoa ja sitä kautta paukuttaminen vähenee sutimisen vähentyessä, muttei lopu. Itse ainakin välttelen sellaisia tilanteita, että rengas pääsisi pompottamaan. Yleensä tilanne on sellainen, että rattia on käännetty ja lähdetään rivakammin. Suoraan lähtiessä täytyy jo oikein yrittää sutia. Itse olen huomannut lähes jokaisella vakioautolla tuollaisen pompotuksen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Tuossa kun katsoi tuota pompottamista juutuubista, niin selkeni tuo asia. Normaali autojen puslat ym. komponentit alkaa elämään omaa elämäänsä moottorin iskujen tahtiin, joka saa renkaan pompottamaan. Eipä tuolle ole tehtävissä juuri mitään helpolla, varsinkaan mukavuutta uhraamalla. Eli alustan geometria ei sinänsä tässä ole se heikoin lenkki, eikä jouset ja iskarit.

https://www.youtube.com/watch?v=7ZSclitWAGM

https://www.youtube.com/watch?v=Y7NWX6rZzdg
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.09.19 - klo:16:33
Minkälaiset paineet sulla on renkaassa? Tuo octavian vakioalusta on melko löysä loppuviimein, joka taas toisaalla lisää mukavuutta. Vetopitoa vain ei saa lisättyä kuin renkaita ja iskareita vaihtamalla tuohon autoon. Kostealla kelillä noi energysaverit ei omasta mielestä tarjoilleet optimaalista pitoa kiihdytyksissä. Vakioauton jos saa sutimaan normaalissa ajossa, on se mielestäni jo käyttövirhe. Lähtö täytyy opetella niin, ettei luistamista tapahdu, aivan kuin ennenvanhaan talvella ilman sutimisen estoa. Se pieni luistaminen aiheuttaa sitä pompottamista. Kunnon sutiminen ei pompota.

Kyllä sitä tehokkaammatkin autot pompottaa. https://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.php?t=17916
Kuinka vaikea se on ymmärtää, että puhutaan koko ajan normaaliajosta? Tehokkaatkin autot toki pompottaa, mutta niissä se johtuu siitä, että sitä tehoa oikeasti on. 1.5 Ocussa sitä ei ole niin paljoa etteikö sitä pitäisi saada tiehen. Eturenkaissa on muistaakseni 2.4bar. En ole lisäämässä tämän nykivän paskan vetopitoa kunhan kritisoin sitä heikoksi. Lisäksi sulle ei näytä avautuvan, että kyseessä ei ole pelkästään lähtötilanne. Esimerkiksi 20-30km/h vauhtia ja laatikko on hakenut jo kakkosen niin siinä kun polkaisee kaasua niin auto sutaisee/renkaat pompottaa. Esimerkiksi 1.6 turbo Astra lähti tuossa tilanteessa aivan eleettömästi kiihtymään ja paremmin kuin tämä missään.

Kaikki tämän teholuokan autot saa varmasti maksimilähtöä yrittämällä pompottamaan, mutta Octavia näyttää tekevän sen poikkeuksellisen helposti ja normaaliajossakin vahingossa. Tämän oikea käyttö on ilmeisesti sellaista, että ei yritä käyttää auton voimavaroja silloin kun tarve vaatii.
Entinen VAG-kuljettaja.

Tommix

Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 08.09.19 - klo:17:48
Kuinka vaikea se on ymmärtää, että puhutaan koko ajan normaaliajosta? Tehokkaatkin autot toki pompottaa, mutta niissä se johtuu siitä, että sitä tehoa oikeasti on. 1.5 Ocussa sitä ei ole niin paljoa etteikö sitä pitäisi saada tiehen. Eturenkaissa on muistaakseni 2.4bar. En ole lisäämässä tämän nykivän paskan vetopitoa kunhan kritisoin sitä heikoksi. Lisäksi sulle ei näytä avautuvan, että kyseessä ei ole pelkästään lähtötilanne. Esimerkiksi 20-30km/h vauhtia ja laatikko on hakenut jo kakkosen niin siinä kun polkaisee kaasua niin auto sutaisee/renkaat pompottaa. Esimerkiksi 1.6 turbo Astra lähti tuossa tilanteessa aivan eleettömästi kiihtymään ja paremmin kuin tämä missään.

Kaikki tämän teholuokan autot saa varmasti maksimilähtöä yrittämällä pompottamaan, mutta Octavia näyttää tekevän sen poikkeuksellisen helposti ja normaaliajossakin vahingossa. Tämän oikea käyttö on ilmeisesti sellaista, että ei yritä käyttää auton voimavaroja silloin kun tarve vaatii.

Ei ole normaalia ajoa, jos vahingossa saa auton sutimaan. Silloin kuski on tehnyt virheen, eikä sitä voi auton syyksi laittaa. On sitten kesä/talvi/mutka/suora. Laita kaasupolkimen alle nyt ensihätään jotakin, ettei renkaat ole aivan loppu hetkessä.  ;D Keula on kevyt ja sulla liian tehokas auto.  8)

Renkaiden vaihdolla saat lisää pitoa tai sitten tehottomammalla autolla. Tuo manuaali ei kyllä kaasusta sudi suoralla kuivalla asfaltilla ajaessa edes ykkösellä.  ;D Taitaa olla jotain vikaa mulla.  :-\
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.09.19 - klo:18:12
Ei ole normaalia ajoa, jos vahingossa saa auton sutimaan. Silloin kuski on tehnyt virheen, eikä sitä voi auton syyksi laittaa. On sitten kesä/talvi/mutka/suora. Laita kaasupolkimen alle nyt ensihätään jotakin, ettei renkaat ole aivan loppu hetkessä.  ;D Keula on kevyt ja sulla liian tehokas auto.  8)

Renkaiden vaihdolla saat lisää pitoa tai sitten tehottomammalla autolla. Tuo manuaali ei kyllä kaasusta sudi suoralla kuivalla asfaltilla ajaessa edes ykkösellä.  ;D Taitaa olla jotain vikaa mulla.  :-\
Miksi siirtelet maalitolppia? Alunperinkin kyse oli sade- eli märästä kelistä eikä kuivasta asfaltista.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Vastasin jo, että nuo energysaverit on ainakin hiukan liposet vetopidoltaan märällä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Omassani ei ole Energy Saverit vaan EcoContactit, mutta kuten sanoin niin ongelma on märällä. Sinä aloit sen sijaan viisastelemaan kuivalla asfaltilla sutimisesta ja kaasupolkimen alle rajoittimien asentamisesta. En minäkään ole tuota kuivalla koskaan saanut sutimaan eikä pitäisi märälläkään noilla tehoilla.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 08.09.19 - klo:19:19
Omassani ei ole Energy Saverit vaan EcoContactit, mutta kuten sanoin niin ongelma on märällä. Sinä aloit sen sijaan viisastelemaan kuivalla asfaltilla sutimisesta ja kaasupolkimen alle rajoittimien asentamisesta. En minäkään ole tuota kuivalla koskaan saanut sutimaan eikä pitäisi märälläkään noilla tehoilla.
Liukkaat renkaat sutii herkemmin. Toiset pitää sadekelillä paremmin kuin toiset. 8s 0-100 on kyllä sellainen lukema, että saattaa sutaista huonommalla pidolla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.09.19 - klo:19:38
Liukkaat renkaat sutii herkemmin. Toiset pitää sadekelillä paremmin kuin toiset. 8s 0-100 on kyllä sellainen lukema, että saattaa sutaista huonommalla pidolla.
Ei nyt liioitella. Se on 8.4s. Siitä on vielä matkaa 8 sekuntiin.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Mulla lukee 8,3 muistaakseni. Kuitenkin tuohon 8s luokkaan noilla on ajettu. Tässä ei märällä dsg kyllä suttaa kakkosella.

https://youtu.be/R3_tW8EitSM

Tässä taas 8s nurkille menee farkku.

https://youtu.be/iMwggONVJfo
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

8.4s on farkulle DSG:llä. No summa summarum. Octavian keskimääräistä heikompi vetopito yhdistettynä DSG:n äkkinäisyyteen aiheuttaa ongelmia. Se on näemmä joillekin vaikea myöntää, mutta näin se vaan on. On tästä ollut muuallakin keskustelua.
Entinen VAG-kuljettaja.

TTO

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.09.19 - klo:19:58
Mulla lukee 8,3 muistaakseni. Kuitenkin tuohon 8s luokkaan noilla on ajettu. Tässä ei märällä dsg kyllä suttaa kakkosella.

https://youtu.be/R3_tW8EitSM

Tässä taas 8s nurkille menee farkku.

https://youtu.be/iMwggONVJfo
Aika hankalaa on ekasta pätkästä olosuhteita arvioida, kun informaationa ovat pätkän otsikko ja auton lämpömittari. Ja tämän perusteella auto ei suttaa?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Routa - 09.09.19 - klo:10:54
8.4s on farkulle DSG:llä. No summa summarum. Octavian keskimääräistä heikompi vetopito yhdistettynä DSG:n äkkinäisyyteen aiheuttaa ongelmia. Se on näemmä joillekin vaikea myöntää, mutta näin se vaan on. On tästä ollut muuallakin keskustelua.
Kyllä jotkut osaa vääntää. Mulla on nyt kolme kolmoskoppaista octaviaa ollut etuvetona ja vieläpä kitkarenkailla talvella. Vetopidon kanssa ei ole ollut ongelmia missään tilanteessa. Vaikka oma kokemukseni on tämä, se ei tarkoita, että se olisi absoluuttinen totuus, vaan se on kokemuksen tuomaa tietoa.

Absoluuttinen totuus on se, että toiset renkaat pitävät toisia paremmin, varsinkin sateella. Absoluuttinen totuus on se, että 250Nm riittää sutaisemaan etuvetoautossa tyhjää monissa tilanteissa pienillä vaihteilla. Absoluuttinen totuus on mys se, että dsg:n veto vaihtotapahtumassa saattaa nykäistä, jolloin se saattaa aiheuttaa renkaalle ylimääräisen momentin, joka irroittaa pidon, varsinkin, kun dsg:n kakkosvaihde on melko lyhyt. Jos moinen harmittaa, niin vaihtaa autoa tai renkaita sitten. Halvempaa on kuitenkin ennakoida sitä asiaa tiedostaen ominaisuudet ja kelin. Kuski on pääsääntöisesti kuitenkin vastuussa siitä, kuinka paljon antaa kaasua missäkin tilanteessa ja miten autolla ajaa.

Tämä menee mielestäni samaan kastiin, kun lehdistössä ja muualla syytetään tien kuntoa, kun monesti syy on tien käyttäjässä. Vastuuta siirrellään.

Nuo samat ominaisuudet koskee sitten muitakin konsernin autoja. Kuinkahan esimerkiksi joku vielä kevyempi auto tuolla samalla moottorilla sutisi tällaisissa tilanteissa, saatikka tehokkaammalla moottorilla. Pitäisi lailla kieltää moiset systeemit..
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: TTO - 09.09.19 - klo:11:13
Aika hankalaa on ekasta pätkästä olosuhteita arvioida, kun informaationa ovat pätkän otsikko ja auton lämpömittari. Ja tämän perusteella auto ei suttaa?
Wet conditions tarkoittaa märkiä olosuhteita, eli tie ei ole kuiva. Sutimisen esto on päällä tuossa autossa. Lämpötila kertoo siitä, että kesärenkailla varsinkin pito on lämpöisempää keliä huonompi. Vaihteisto on tuossa sport -tilassa. Kyllä eväitä sutimiselle pitäisi olla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tsi1490

Normaalisti ajaen Octavia 1.0 DSG ei sudi koskaan lähdöissä, ei edes kitkoilla talvella. Märällä tiellä sillä saa kyllä helposti tehtyä sutivan lähdön, kuten muillakin vastaavilla etuvetoisilla turboilla.

TTO

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.09.19 - klo:11:46
Wet conditions tarkoittaa märkiä olosuhteita, eli tie ei ole kuiva. Sutimisen esto on päällä tuossa autossa. Lämpötila kertoo siitä, että kesärenkailla varsinkin pito on lämpöisempää keliä huonompi. Vaihteisto on tuossa sport -tilassa. Kyllä eväitä sutimiselle pitäisi olla.
Joo, toki tuon tuosta "näkee".

Lähtee muuten jäähdytysveden lämmöt hämmentävän nopeaan nousuun 140 km/h:n kohdalla.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: TTO - 09.09.19 - klo:16:15
Joo, toki tuon tuosta "näkee".

Lähtee muuten jäähdytysveden lämmöt hämmentävän nopeaan nousuun 140 km/h:n kohdalla.
Nesteitähän liikutellaan kuinka sattuu näissä nykyisissä vehkeissä, kuten öljyjäkin. Missähän välissä tuo mittaus tehdään? Ei niistä oikein paljoa pysty päättelemään. Ite en huomannut katsoa tuota lämpenemistä. Ei näiden ylilämmetä pitäisi, vaikka radalla kävisi hassuttelemassa. Imuilman ja pakopuolen jäähdys varmasti nostaa hetkellisesti lämpöjä, ennenkuin se alkaa tasaantumaan.

Ps. Kerkesi näköjään mittarille asti tuo lämpö tuossa videossa, mutta tippu heti.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Sodas

Kertokaas tyhmälle kun viimeisiä varusteviilauksia olen tekemässä Octavian tilaukseen, että mitä tuo Style business -varustelun lisävaruste "SmartLink+ ja langaton Media Command -ohjaus" pitää oikein sisällään? (maksaa hurjat 80â,¬) Varustelistauksessa näyttäisi ko. mallin kohdalla kuitenkin olevan Smartlink+.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Sodas - 09.09.19 - klo:17:05
Kertokaas tyhmälle kun viimeisiä varusteviilauksia olen tekemässä Octavian tilaukseen, että mitä tuo Style business -varustelun lisävaruste "SmartLink+ ja langaton Media Command -ohjaus" pitää oikein sisällään? (maksaa hurjat 80â,¬) Varustelistauksessa näyttäisi ko. mallin kohdalla kuitenkin olevan Smartlink+.
Siinä tulee media command vain mukana. Media commandin saa ostettua jälkikäteen jos haluaa. Minulla se näkyy tuossa soittimessa, muttei ole aktivoitu. En siis ottanut sitä. Smartlink+ pitää sisällään carplayn, mirrorlinkin ja androidauton, joka tulee vakiona. Amundsenissa ei sitten nettiyhteys pelaa, vaan sille pitää se jakaa ostettavalla tikulla tai puhelimella. Columbuksessa sitten on itsenäinen yhteys.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy