CC:n vanteet ja renkaat

Aloittaja skula, 29.01.10 - klo:13:47

« edellinen - seuraava »

qsla

Sinä sitten jo möit omag sagittasi? luulin että teet alustavaa vertailua niiden ja interlagosien välillä ensiksi:)

Joo pitää kysellä mitä niil on kaupan. en tiennytkään et tummempaa väriä on nyt sit tarjol..  ei kai kuitenkaan titaanin harmaata?
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

Titaani mainitaan nimessä..

qsla

Hmm, pitäis nähdä luonnossa ne titaanin väriset,  kirkkaat on kyllä upeat.  Että kun muutenkin jo polttelisi vaihtaa kesärenkaita alle=/ Pitää kuitenkin maltillisesti odottaa vielä pariviikkoa.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

Hip hip huraa!

Tänään pitäis olla sitten vanteet ja suvikumit kotona illalla...  ;D

Keskiviikoksi sovittu renkaiden paikalleenpyöritysoperaatio..

Nyt se kevät vois jo tulla  :D

CC saa sitten arvoisensa 'rattaat' allensa..

skula

Renkaiden ja vanteiden yhteensovitus onkin siirretty jo huomiselle, kun kaikki on saatu kotiin  ;D

Noi GY F1 Asyt onkin mukavasti 0210 ja 5109 valmistettuja, eli riittävän tuoreita..

Erkka

Skula, laitahan kuvia tulemaan vanteista renkaineen, kun saat ne kotiin valmiiksi asennettuna. CC:n alle renkailla ei taida olla asiaa vielä pariin viikkoon. ;)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

skula

Tässä pieni nopea otos likaisesta autosta kesärenkailla.. Kotipihan loskasta..



[ylläpito on poistanut liitteen]

Panze

Sain tänään kesärenkaat UPSilta ja vaihdoin hetki sitten. Yllättävän hyvät nämä ovat ajaa! Kyseessä 19" scirocco/interlagos replicat joillakin "no name" renkailla :)



[ylläpito on poistanut liitteen]

Tuksuu

^ Kaksi tyylikästä cc:tä ja vanteet on vissiin molemmissa samat?

Ironic32

Eikös kukaan nyt ole niitä Sagittoja sitten tilannut?

Tahtoo nähdä Sagittoja CC:n alla...

Panze

Luotamme siihen, että qsla hankkii Sagittat? ;)

skula

qsla:lla on nyt "paineet"  ::)

Tosin on hän niistä jo löpissyt. Joten en olisi kovin yllättynyt jos sellaiset CC:n alle paukkais..

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Skula - 08.04.10 - klo:19:57
Tässä pieni nopea otos likaisesta autosta kesärenkailla.. Kotipihan loskasta..

Lainaus käyttäjältä: Panze - 08.04.10 - klo:20:45
Sain tänään kesärenkaat UPSilta ja vaihdoin hetki sitten. Yllättävän hyvät nämä ovat ajaa! Kyseessä 19" scirocco/interlagos replicat joillakin "no name" renkailla :)

Kylläpäs näyttää hyvälle, tekis nyt tänne lappiinkin sen kesän niin sais itsekkin Interlagosit alle :-*
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Flat

Nuo interlagos on kyllä nätti vanne. Tuollaisia voisin harkita talvivanteiksi jos vaan audiin sopivia löytyisi. Onkohan nuo hankalat pitää puhtaana, mahtuuko harja puolien väliin? Muutenhan desing on selkeälinjainen, että puhtaanapito luulisi olevan helppoa.

skula

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.04.10 - klo:09:03
Nuo interlagos on kyllä nätti vanne. Tuollaisia voisin harkita talvivanteiksi jos vaan audiin sopivia löytyisi. Onkohan nuo hankalat pitää puhtaana, mahtuuko harja puolien väliin? Muutenhan desing on selkeälinjainen, että puhtaanapito luulisi olevan helppoa.

Harja menee hyvin väliin, jos tuuhea pitkä harjas. Itse olen käyttänyt lumiharjan tuulista ratkaisua. Toimii. Ja kun olen vahannut pariin otteeseen noin nyt, niin uskoisin että kakka lähtee hyvin irti.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.04.10 - klo:09:03
Nuo interlagos on kyllä nätti vanne. Tuollaisia voisin harkita talvivanteiksi jos vaan audiin sopivia löytyisi....
Täältä löytyy 18 tuumaisena 66,5 keskireiällä ET35:llä. Olis just sopiva koko talvivanteeksi.
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/9566/REPLICA+Scirocco-8x18-5x112-et35/

qsla

#76
No onhan sitä paineita täälläsuunnilla Sagittojen tilauksen kohdalla ;D Luultavimmin sellaset tämän kevään/kesän kynnyksellä hankin.

Huomenna aamusta (tai sitten kun herään) marssin hallille ja pyöräytän nuo interlagosit alle. Voisin yrittää itsekkin joitainkuvia napsia ja saada niitä tänne jotenkin esille.

Skulalla ja Panzella näyttää aika kivoilta nuo 19" Interlagosit 8)


Edit: katsotaas josko saan tuon viimekesäisen kuvan lisättyä noin koemielessä.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Guuga

Ketju on CC:n vanteet ja renkaat, mutta pääsääntöisesti puhetta vanteista, mutta ei juurikaan renkaista.

Jonkun verran olen tuolla Yleinen CC -ketjun puolella suunnitellut talven vannehankintaa ja kun nyt valinta on 95% varma (Replica Interlagos) pitäisi niihin vielä kumit poimia. Vanne on 17" eli ei mennä talveksi 18" kiekoilla. Vaikka ulkonäkö vähän kärsi ...

Mutta nasta vai kitkat. Itse olen ajanut aina vain nastoilla, joka johtuu siitä, että kilometrejä tulee vain noin 15 000 vuodessa ja en pidä itseäni millään tavalla maailman parhaimpana kuskina. Kaikki lisäapu mitä renkailta on saatavissa otetaan vastaan ja tähän saakka olen antanut itselleni kertoa, että kunnon pakkaskelillä (tie jäässä) kitka ei vielä tule lähelle nastan ominaisuuksia.

Toisaalta kun asuu Pirkanmaalla ja pääsääntöiset tiet ovat joko sohjoa tai puhtaita (ei jäässä) suurimman osan ajasta, onko oikeasti mielekästä ottaa nastojen "epämukavuus" eli melu muutaman kunnon "peilijää" päivän takia? Ajan ainoastaan kaupunkiajoa ja pääteitä.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

skula

Minulla on ollut viimetalvena alla pitkästä aikaa nastat..

Gislavedit.. Todella hyvät pidoltaan joka osa-alueella.. CC:n alla myös erittäin hiljaiset..

Jostain syystä kitkat mitä minulla on ollu ovat olleet lullia. Ja CC:n alla tuollainen ei ole hyvä.. CC on muutenkin "lulla"...

Simola

LainaaMutta nasta vai kitkat. Itse olen ajanut aina vain nastoilla, joka johtuu siitä, että kilometrejä tulee vain noin 15 000 vuodessa ja en pidä itseäni millään tavalla maailman parhaimpana kuskina. Kaikki lisäapu mitä renkailta on saatavissa otetaan vastaan ja tähän saakka olen antanut itselleni kertoa, että kunnon pakkaskelillä (tie jäässä) kitka ei vielä tule lähelle nastan ominaisuuksia.

Oma valintani on ehdottomasti kitkarengas.
Pakkaskelillä kitka pelaa todella hyvin. Kaupungissa ajat varmaan paljon myös sulia teitä.
Niitä liukkaita jäitä sattuu kohdalle todella vähän, enkä ole huomannut ongelmia jäisissäkään paikoissa omalla vajaavedollani.
En näe mitään syytä aiheuttaa nastoilla melua ja teiden kulumista.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

skula

Kitka on ihan hyvä jos ei ole niin kriittinen ajo-ominaisuuksista.. CC on iso auto, vaatii jäykän kitkan alle jotta se on hyvä ajaa.. Toisin sanoen 18" on varmasti hyvä koko 235/40 toimii varmaan jo melko hyvin..

CC on lulla.. Simolan A3 ei ole sitä..

Suosittelen nastaa. Mutta tekee mitä tahtoo.. Jos allani olisi vaikka Golf tai A4. Harkitsisin jo kitkaa.. Niissä alustat ovat "parempia"..

Simola

Myös kitkarenkaissa on eroja, joten tosiaan kannattaa harkita mitä alle laittaa.
Taitaa olla Nokian R, ja Contin kitkat yleensä kohtuu jämäköitä ajella.

Sen sijaan Nokian Rsi on melko löysä oman näkemykseni mukaan.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Turbodog

Nyt tulee sitten ContiSeal testattua... tänään kotiin tullessa löytyi ruuvi vasemmasta takarenkaasta. Oli uponnut reilun sentin verran. No, nykäisin ruuvin irti ja kunnon pihinä siitä alkoi. Jälkeenpäin ohjekirjasta luin että ei olisi saanut ottaa irti.

Kävin n. 3 tuntia tämän jälkeen tsekkaamassa tilanteen. Pihinä oli loppunut ja päällepäin ei näyttänyt, että paineet olisivat laskeneet. Toiminee sittenkin? Noh, aamulla näkee tilanteen ja kai sitten maanantaina nilkutetaan Euromasterille.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Turbodog

Euromasterilla testasivat renkaan ja vuotaahan se. Sanoivat, että ContiSeal-rengasta ei voi korjata. Uutta ContiSportContact 3:sta ei löydy koko maasta kuin vasta elokuun lopulle.

Sen jälkeen painelin VW:lle Espooseen ja täsmälleen sama viesti.

Että näin hienosti. Nyt sitten kuukauden verran ajellaan rikkinäisellä renkaalla  >:(
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Arcca

#84
Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 27.07.10 - klo:18:41
Euromasterilla testasivat renkaan ja vuotaahan se. Sanoivat, että ContiSeal-rengasta ei voi korjata. Uutta ContiSportContact 3:sta ei löydy koko maasta kuin vasta elokuun lopulle.


Harmi juttu. Minä kun luulin että tuollaiset reiät ei tunnu missään ContiSeal:eissä. Lienee aika tyyris rengas, mutta sinulla taisi olla liisariauto? Muuten voisi harkita kahden uuden tavallisen ostoa samalle akselille.

Minä olen hankkinut kompressori+paikkausainesarjan varusteeksi talvirenkaita varten, ja tulevat kesärenkaat on varmasti jotain tavallista mallia vaikka olen kyllä ihan tyytyväinen näihin ContiSealeihinkin ollut.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skula

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 27.07.10 - klo:18:41
Euromasterilla testasivat renkaan ja vuotaahan se. Sanoivat, että ContiSeal-rengasta ei voi korjata. Uutta ContiSportContact 3:sta ei löydy koko maasta kuin vasta elokuun lopulle.

Sen jälkeen painelin VW:lle Espooseen ja täsmälleen sama viesti.

Että näin hienosti. Nyt sitten kuukauden verran ajellaan rikkinäisellä renkaalla  >:(

minä oletin että kaikki tietävät tämän ContiSeal renkaan olevan sellainen ettei sitä voi paikata.. Heh, se oli yksi niistä syistä jonka takia en pidä ko. renkaasta. Oman NON-ContiSeal renkaan paikkaus maksoi 12euroa (:

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 27.07.10 - klo:19:39
Muuten voisi harkita kahden uuden tavallisen ostoa samalle akselille.

Ja voihan siihen ostaa vaikka yhden uuden tavallisen renkaan, jos se ei vaan itseä häiritse että yksi on erilainen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 27.07.10 - klo:18:41
Euromasterilla testasivat renkaan ja vuotaahan se. Sanoivat, että ContiSeal-rengasta ei voi korjata.

Miksi Contin sivuilla sitten puhutaan paikkaamisesta?

Lainausta täältä:
http://www.conti-online.com/generator/www/fi/fi/continental/ajoneuvo/yleinen/hidden/uutiset/contiseal_fi.html

LainaaContiSeal
Itsepaikkautuva rengas Continentalilta


Teknisiä ominaisuuksia

    * Paikkaa itsestään alle 5 mm paksuisten esineiden aiheuttamat pistot
    * Jos piston aiheuttanut esine irtoaa renkaasta, ContiSeal paikkaa reiän
    * Tällaisissa tapauksissa kuljettajan ei tarvitse välttämättä edes pysähtyä, saatikka alkaa vaihtamaan vararengasta. Rengas täytyy kuitenkin tarkistuttaa viipymättä alan asiantuntijalla, joka tarkistuksen jälkeen tekee päätöksen siitä, pitääkö rengas korjata vulkanoituvalla paikalla.
    * Normaalitilanteissa ContiSeal renkaat toimivat aivan perinteisten renkaiden tavoin.
    * Rengasasennukset tapahtuvat samoin kuin perinteisissä renkaissa, eikä asennus vaadi mitään erikoistyökaluja.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

skula

Kun omaa CC5ä olin hommaamassa. Netti oli pullollaan juttuja siitä ettei tuota rengasta lähdetä paikkaamaan.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.07.10 - klo:21:31
Ja voihan siihen ostaa vaikka yhden uuden tavallisen renkaan, jos se ei vaan itseä häiritse että yksi on erilainen.
Jeps, niinhän se taitaa ollakin. Luultavasti tavisrenkaan katsotaan olevan asetuksen saman akselin renkailta vaatima "mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlainen" ContiSealin kanssa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy