Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

avtsi

Aikomisesta ei ole kyse, korjaisin toki itse jos mahdollista on. Tällä hetkellä van stressaa tiukka aikataulu, kun jos viikonlopuksi haluaisi viat selville niin pitäisi tässä illalla löytää joku auttaja, tai sitten painella aamulla pikahuoltoon jos ei löydy lukijaa.

Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

avtsi

Diagnoosi tuli, ahtopaineensäädin menisi uusiksi. Hinta korjaukselle 600e, mitä sanoo raati:

Mimmonen homma on vaihtaa itse? Onko ihan törkyhinta?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Kjimi

Kohtuullisen helppo vaihtaa. Vaatii irroittamisen / vaihdon jälkeen sopeutuksen esim. VCDS avulla.
Juuri irroitin yhden, putsasin ja rasvasin ahtopaineen säätimen varren ja hukkaportin välisen liitoksen sekä tein sopeutuksen.

Täältä lisää infoa ja ohjeita:
https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=28690

Näitä kannattaa metsästää esim. Ebayn kautta, muistaa vaan katsoa että moottorin koodi täsmää.
https://www.ebay.co.uk/itm/MAHLE-ENGINE-TURBO-ACTUATOR-04E145725S/282924616145?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
Skoda Octavia III LB Style Business 1.5 TSI DSG '20
Seat Leon FR 1.4 TSI '14

Ex: Seat Leon FR Business 1.4 TSI ACT DSG '17
      Seat Leon FR 1.8 TSI DSG '13
      VW Golf 1.6 FSI Sportline '05

avtsi

Missähän kierteessä sitä nyt mennään..

Ahtopaineensäädin vaihdettiin ihan volkkarilla, kun ei parempaa tietoa asiasta silloin ollut enkä viitsinyt lähteä kikkailemaan. Nyt olen huomannut, että tuon rempan jälkeen on alkanut kuulumaan moottorijarrutuksessa noin 1800rpm -> 1400rpm semmosta resonoivaa ääntä. Loppuu kaasun painamisella, mutta jokin metallinen helähdys kuuluu myös silloin, kun ACT hyppää takaisin kahden sylinterin käytöltä neljälle sylinterille (eli käytännössä kun kaasua painaa).

Googlen avulla löytyneet keskustelut viittasivat löysällä olevaan turboon tai hukkaportin akseliin. Onko kumpikaan noista semmoinen, joka teoriassa olisi voitu saada aikaiseksi huollossa ahtopaineensäädintä vaihdettaessa? Esim. tarviiko turbo irrottaa tuota toimenpidettä varten?
Ex. 2013 VW Golf 1.4TSI ACT
2017 Golf GTE

Golffari7

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 08.04.19 - klo:09:09
900â,¬ maksaa Osramin korvaus-LED umpiot seiskaan, tuskin kannattaa alkuperäisiä saati kiinalaisia umpioita laittaa:

https://www.osram.com/am/ecat/LEDriving%20headlight%20for%20VW%20Golf%20VII-LED%20headlights-Cars-Automotive%20Lighting/com/en/GPS01_3113435/PP_EUROPE_Europe_eCat/ZMP_4059103/
https://auto-parts-europe.com/en/osram-ledriving/16-ledriving-vw-golf-vii-gti-xenon-upgrade-ledhl104-gti-4052899604933
Tuli itse vaihdettua nämä alkuperäisten halogeenien tilalle, kun oli tosiaan toinen umpio halki. Vasemman puoleinen halogeeniumpio olisi ylimääräisenä, jos joku sattuu tarvitsemaan.

static

Onko kellään kokemuksia, mikä voisi aiheuttaa variantissa ns. muljuamisen tunnetta? Varsinkin kun rullaa moottorijarrutuksella ja tiessä on heittoa niin penkkiin tuntuu isompi heitto. Kaksilla eri vanteilla testattu, kiristetty momenttiavaimen kanssa ja takajarrut vaihdettu, ei vaikutusta. Tämä lähti siitä kun yhdessä vanteessa oli hiukan sivuheittoa ja sen vaikutuksista pyrittiin eroon, en tosin ole enää varma oliko se vanteen vikaa..

mikama83

Ompa taas mielenkiintoista kun omaan autoon vaihdettiin ilmastoinnin kompura, niin sen jälkeen melkein jatkuvasti tulee vikailmoitus että mukautuva vakkari ei toimi ja sitten häiriö sähköisessä käsijarrussa. Ikinä aikaisemmin ei tommosia ole ollu. Bonuksena pari kertaa tehny äkkijarruruksen vaikka ketään ei ole edessä..eli taas auto takaisin huoltoon. Melkoinen maanataikappale tullu mulle  >:(

Auto siis Golf variant -17 1.0tsi ja mittarissa 37tkm.

TimoM

Terve!

Onko muilla Golf VII omistajilla tullut satunnaisesti mittaristoon viestiä, jossa lukee jotain "Valitsin P-asentoon ja ota yhteyttä korjaamoon"? En ole ihan varma tekstistä, koska se vilahtaa näytössä niin vähän aikaa ettei sitä ehdi lukea. Ei kovin usein tule, ehkä parin viikon välein, korkeintaan kerran viikossa vaikka ajan päivittäin.  Yleensä tulee suht pian liikkeellelähdön jälkeen ja auto toimii ihan normaalisti ennen ja jälkeen virheviestin.

Mun auto on siis vuonna 2015 käyttöönotettu Golf Variant 1.4 TGI  7-vaihteisella DSG-vaihteistolla.

Pikaisen googlailun jälkeen näyttäisi osuvan oireet yhteen näiden kanssa:
https://www.briskoda.net/forums/topic/426096-error-service-leave-vehicle-only-when-selector-in-position-p/
https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=18199

Kiinnostaisi tietää, onko jollain ollut Suomessa samaa ongelmaa ja onko sitä korjattu.

teraja

Lainaus käyttäjältä: TimoM - 03.06.19 - klo:20:46
Terve!

Onko muilla Golf VII omistajilla tullut satunnaisesti mittaristoon viestiä, jossa lukee jotain "Valitsin P-asentoon ja ota yhteyttä korjaamoon"? En ole ihan varma tekstistä, koska se vilahtaa näytössä niin vähän aikaa ettei sitä ehdi lukea. Ei kovin usein tule, ehkä parin viikon välein, korkeintaan kerran viikossa vaikka ajan päivittäin.  Yleensä tulee suht pian liikkeellelähdön jälkeen ja auto toimii ihan normaalisti ennen ja jälkeen virheviestin.

Mun auto on siis vuonna 2015 käyttöönotettu Golf Variant 1.4 TGI  7-vaihteisella DSG-vaihteistolla.

Pikaisen googlailun jälkeen näyttäisi osuvan oireet yhteen näiden kanssa:
https://www.briskoda.net/forums/topic/426096-error-service-leave-vehicle-only-when-selector-in-position-p/
https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=18199

Kiinnostaisi tietää, onko jollain ollut Suomessa samaa ongelmaa ja onko sitä korjattu.
Itselläni on Skoda Fabia, jossa kyseinen vika ollut neljä kertaa ja joka kerta lavetilla korjaamolle, jossa 1-3 viikkoa odottamassa osaa. Tyyppivika, eli näitä on todella monilla - tietenkään tyyppiviaksi tätä ei ole valmistajien toimesta tunnustettu eli takaisinvetoa tms. ei näkynyt. Sieltä on sinullakin mennyt vaihteenvalitsimen mekanismin sisällä oleva anturi rikki, ja vaatii koko mekamismin vaihtamisen. Itsellä auto juuri 2-vuotias, eli kaikki neljä kertaa korjattu takuuseen, mutta hinta pyörii jossain 1000 euron tietämillä. Vian suurin ongelma itselle ollut, että auton ovia ei saa lukkoon, kun vika on päällä ja joka kerta tämä tapahtunut jossain julkisella paikalla. Naapurillani on samanlainen ja saman ikäinen auto kuin itsellä ja hänen autossaan ollut kyseinen vika myös jo kertaalleen.

Vuoden lopussa tulossa kuulemma parempi osa, eli nyt kun vaihtavat osan, laittavat tilalle toisen aivan yhtä surkealaatuisen kuin rikkoontunutkin. Itsellä tosiaan eka kerta korjattiin, kun auto oli 8kk, toinen 1v2kk, kolmas 1v8kk ja neljäs sekä viimeisin 1v11kk. Sanomattakin selvää, että en ole odottamassa seuraavaa vikaantumista (joka tulee satavarmasti) vaan laitan auton vaihtoon ja tilalle jotain muuta kuin VAG.

tet

Lainaus käyttäjältä: teraja - 03.06.19 - klo:21:03
Vuoden lopussa tulossa kuulemma parempi osa, eli nyt kun vaihtavat osan, laittavat tilalle toisen aivan yhtä surkealaatuisen kuin rikkoontunutkin. Itsellä tosiaan eka kerta korjattiin, kun auto oli 8kk, toinen 1v2kk, kolmas 1v8kk ja neljäs sekä viimeisin 1v11kk. Sanomattakin selvää, että en ole odottamassa seuraavaa vikaantumista (joka tulee satavarmasti) vaan laitan auton vaihtoon ja tilalle jotain muuta kuin VAG.

Jotain muutakin tuossa pitää olla, kuin pelkkä huonolaatuinen osa. Mieti, kuinka monta DSG-vagia maailmassa on liikenteessä. Jos edes puolet noista hajoaisi, ei konserni ehtisi muuta valmistaa kuin vaihdevipukoneistoja. Sinun autossasi täytyy melkeinpä olla jokin muu vika, mikä aina hajottaa kyseisen osan, mikä se osa sitten lieneekään. Jos se on Hall-anturi, niin sen voinee hajottaa vaikkapa jännitepiikki.

Tyyppiviaksi toteaminen vaatii aika korkeaa vikaprosenttia. Itselleni oli nyt eka kerta, kun kuulin moisesta viasta. Kai näitä olisi palstat pullollaan, jos oikeasti olisi tyyppiviasta kyse?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tsi1490

Jos samaa jouduttaisiin tosiaan vaihtamaan muutaman kuukauden välein jokaiseen DSG-autoon, olisi niitä laatikollinen hyllyssä valmiina odottamassa sen sijaan, että osaa jouduttaisiin joka kerta odottamaan monta viikkoa. Ensi kerralla Skoda-huollon pitäisi selvittää, mikä anturivian aiheuttaa.

teraja

#1181
Jos autohuolto kertoo, että osaa oireiden perusteella suoraan sanoa ja tilata osan, koska kyseistä vikaa tulee niin paljon vastaan, väittäisin tyyppiviaksi. Minun autosta on niin maahantuoja kuin autosähkäri tutkinut "kaiken", ja mitään muuta ei ole. Kuulemma huonoa onnea. En ole ainoa, jolla näitä on useita kertoja takana.

Kyseisestä osasta on niin suuri kysyntä, että siksi se menee usein tehtaalle asti tilaukseen.

tsi1490

En usko huollon selitykseen huonosta tuurista. Jos edes vuosikausia VW-autoilla ajaneet täällä forumilla eivät kyseisestä viasta ole ennen kuulleet, sen täytyy olla hyvin harvinainen. Minä vaatisin todellisen vian selvittämistä, jos sama anturi vielä viidennen kerran hajoaa.

teraja

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 04.06.19 - klo:20:24
En usko huollon selitykseen huonosta tuurista. Jos edes vuosikausia VW-autoilla ajaneet täällä forumilla eivät kyseisestä viasta ole ennen kuulleet, sen täytyy olla hyvin harvinainen. Minä vaatisin todellisen vian selvittämistä, jos sama anturi vielä viidennen kerran hajoaa.
Minä laitan auton kiertoon ja lähden pois VAGeista :)

mikama83

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 31.05.19 - klo:13:17
Ompa taas mielenkiintoista kun omaan autoon vaihdettiin ilmastoinnin kompura, niin sen jälkeen melkein jatkuvasti tulee vikailmoitus että mukautuva vakkari ei toimi ja sitten häiriö sähköisessä käsijarrussa. Ikinä aikaisemmin ei tommosia ole ollu. Bonuksena pari kertaa tehny äkkijarruruksen vaikka ketään ei ole edessä..eli taas auto takaisin huoltoon. Melkoinen maanataikappale tullu mulle  >:(

Auto siis Golf variant -17 1.0tsi ja mittarissa 37tkm.

Tähän semmoinen päivitys että tuossa välillä sytytti kaikki mahdolliset vikavalot mitä vaan voi olla. Tänään oli tutkittavana ja viikon päästä menee abs-ohjainyksikkö vaihtoon. Pikkuisen on takkuista elämä tämän yksilön kanssa  :o

hondisti

Eilen seistessäni liikennevaloissa start/stopin pysäytettyä moottorin, tuli mittaristoon vähän ajan päästä teksti "start engine manually". Starttasin, EPC-valo syttyi ja tehot putosi. Ajelin normaalisti kaupan pihaan, kävin asioilla ja startattuani auton, ei EPC-valoa eikä mitään ongelmia.

Tänään töihin ajaessa kesken rauhallisen ajon EPC taas tauluun. Ajelin työpaikan pihaan ja moottorin sammuttamisen jälkeen näytöllä teksti "error start/stop system".

Viittaako vika lähinnä s/s:n temppuiluun? Autossa on vaihtoautotakuuta jäljellä, joten soitan toki myyjälle mutta kiinnostaa jos jollain on sattunut olemaan täysin sama vika. Nythän on ollut pari päivää todella kostea ilma yötä päivää ja tämän muutaman kuukauden aikana mitä olen auton omistanut, ei niin ole oikeastaan ollut missään vaiheessa.

Auto on Golf Sportsvan -15, 1.4-koneella. Käytetty merkkihuollossa leimojen perusteella eli softan pitäisi olla päivitetty suht hyvin.

M_M

Lainaus käyttäjältä: hondisti - 13.08.19 - klo:08:32
Viittaako vika lähinnä s/s:n temppuiluun?
Ei, vaan johonkin vikaan moottorissa, koska EPC-valo on syttynyt. Vikakoodien luvulla syy selviää.

Lainaus käyttäjältä: hondisti - 13.08.19 - klo:08:32
Käytetty merkkihuollossa leimojen perusteella eli softan pitäisi olla päivitetty suht hyvin.

Yleensä volkkarien softaa ei kyllä päivitetä, ellei asiakas selkeästi valita jostain viasta johon päivitys voisi auttaa...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

hondisti

Lainaus käyttäjältä: M_M - 13.08.19 - klo:08:36
Ei, vaan johonkin vikaan moottorissa, koska EPC-valo on syttynyt. Vikakoodien luvulla syy selviää.

Yleensä volkkarien softaa ei kyllä päivitetä, ellei asiakas selkeästi valita jostain viasta johon päivitys voisi auttaa...
Soittelin myyjälle ja täytyy käyttää tuo vikakoodien luvussa tänään, sieltä selviää sitten ainakin jotain. Olin itse siinä luulossa, että softapäivitykset tehdään huollon yhteydessä jos kuitenkin tarkistavat mahdolliset vikakoodit, mutta aina oppii jotain uutta  :)

M_M

Lainaus käyttäjältä: hondisti - 13.08.19 - klo:09:26
Olin itse siinä luulossa, että softapäivitykset tehdään huollon yhteydessä jos kuitenkin tarkistavat mahdolliset vikakoodit, mutta aina oppii jotain uutta  :)

Ei normaalissa määräaikaishuollossa tarkastella vikakoodejakaan, ellei asiakas ole erikseen jostakin viasta valittanut jota aletaan etsimään.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

tapanixxx

Akku voi olla finaalissa. Tästä lähtisin liikkeelle.

hondisti

Ahtopaineen säädin oli kilahtanut. Vaihdettiin ja matka jatkuu..nähtäväksi jää miten kauan.

Oho78

Moi,
Omassa TSI 1.4 110kw vm2015 on kuulunut jo tovin ihme pörinää auton alta. Ã,,äni kuuluu vain kevyellä tasakaasulla ajettaessa. Tuntuu kuuluvan joko pakoputken suunnalta tai moottorista.
Käytin autoa tarkastuksessa eikä he sitä ääntä kuulleet.
Samalla tarkistivat etupään kun se kolisee varsinkin kun ajaa montun tai töyssyn yli ja kääntyy samalla. Ei kuulemma löytynyt välyksiä.

Nyt tuntuu että se pörinä ääni on voimistunut. Eikä se ääni kuulu tyhjäkäynnillä.

Nyt viimeisimpänä alkanut reippaassa kiihdytyksessä kuulua metallista kilinää/resonointia edestä/moottorista. Tuo kuuluu ainakin kakkosvaihteella.

Täytyy vissiin varata uusi aika tarkastukseen. Mutta toiseen paikkaan.

teraja

Lainaus käyttäjältä: teraja - 04.06.19 - klo:20:38
Minä laitan auton kiertoon ja lähden pois VAGeista :)
Ennen kuin ehdin autosta luopua, hajosi sama osa vielä kerran. Eilen heitetty auto huollon pihaan maanantaita odottamaan ja vuokra-auto tilalle. Nyt siis kolmas kerta, kun sama osa hajoaa tämän vuoden puolella, viides kerta kokonaisuudessaan. Lähinnä naurattaa jo tämä.

tapanixxx

Minä siirryin vag leiriin ostamalla pojalle käytetyn Polo 6R mallin 😀😀

mikama83

Tämä oman auton tapaus alkaa olla niin mielenkiintoinen että olisi mukava kuulla mielipiteitä mitä seuraavaksi kannattaisi tehdä. Auto siis 1.0 Tsi dsg Golffi -17 ja ajettu noin 40tkm.

Keväällä vaihdettiin ilmastoinnin kompura ja heti sen jälkeen alkoi tulla vikailmoituksia että esim ACC ja sähköinen käsijarru ei toimi. Juhannuksen aikaan tutkivat ja vaihtoivat Abs-ohjausboksin. Meni kolme viikkoa ja samat vikavalot taas..kolme viikkoa sitten tutkivat ja vaihtoivat oikealle taakse pyörän navan kun kuulemma sen abs-kehän hampaat oli kulunu yhdeltä kohdalta. Nyt sitten menny kolme viikkoa ja taas tuli samat viat.

Ja lähinnä se tässä nyt mietityttää että eka kerta meni takuun piikkiin kun oli takuu voimassa. Toinen kerta meni myös takuuseen vaikka takuu loppui juhannuksen jälkeen, mutta siitä sai vähän aikaa vääntää että kukas tämän maksaa. Voinko siis edelleen vaatia että korjaavat auton kun takuuaikana tämä vika tullu ja ei edelleenkään ole korjaantunu?  ???

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 21.08.19 - klo:19:41

Ja lähinnä se tässä nyt mietityttää että eka kerta meni takuun piikkiin kun oli takuu voimassa.

Loogista on, että takun aikana tapahtunut ja/tai takun aikana ilmoitettu ongelma pitää ratkaista takun ajasta piittaamatta.

mfroberg

Vaimon auto lakkasi tuottamasta kylmää, pirssi on n. puoltoista vuotta vanha. Se kävi takuuhuollossa jossa todettiin että kaikki kylmäaine on poissa. Huollon mukaan vehje tuottaa normaalisti painetta järjestelmään ja eivät löytäneet mitään vuotokohtaa vaikka löivät sisään 8 barin paineet. Nyt sisällä on uudet aineet ja kylmää tulee. Ei tämän ikäisessä (ajettu 50tkm) pirssissä pitäisi vielä olla kylmäaineesta pulaa joten jostakin sen on täytynyt karata vaikkeivät painetestissä mitään löytäneetkään. Sovittiin huollon kanssa että tarkkaillaan tilannetta edelleen ja katsotaan myös tilanne kun auto jossakin vaiheessa syksyä käy 60tkm huollossa. Asia on siis reklamoitu takuuaikana ja jos aineet katoaa uudelleen saavat kyllä etsiä vian ja laittaa kuntoon takuuajan jälkeenkin.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

tet

^ Kai nyt sentään laittoivat merkkiaineen sisään myös, jotta vuotokohta löytyy nopsaan kun seuraavan kerran on tyhjä?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: tet - 22.08.19 - klo:15:07
^ Kai nyt sentään laittoivat merkkiaineen sisään myös, jotta vuotokohta löytyy nopsaan kun seuraavan kerran on tyhjä?

Hmm, hyvä pointti. Tästä ei ollut mitään puhetta autoa noutaessani.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Hanksi

Sadetunnistin muuttui käyttökelvottomaksi koska sen mielestä sataa aina. Tuulilasissa ei tunnistimen läheisyydessä näy naarmuja tai kiveniskemiä ja lasikin on pesty useampaan kertaan.

Onko se nyt edessä tunnistimen vaihto vai voikohan tuota kalibroida huollossa?

Tämä golffi on nyt "paskin auto jonka olen omistanut", sen verran heikkoa laatua tämä on.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy