Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - äskuusplus

#1
Mikä ihme pitää maatieajossa kartanlukinjan paikalta perhaiten kuuluvaa hiljaista rapinaa/ritinää/sirinää . Ikäänkuin kojelaudan sisältä tulisi.
Itse en sitä kuskin paikalta kuule kuin ajottain. Samanlainen ääni kuin rekan takana ajaessa, kun hiekkaa lentää tuulilasiin.
#2
MY20 272hp version 7v laatikko ajattaa normimoodissa erittäin alhaisilla kierroksilla ihan jyrinärajalla 1200RPM tienoilla esim noin 60-70km/h vauhdeissa varsin jyrkkään ylämäkeenkin. Tässä on selvä ero 280hp ja 6v laatikkoon. Eihän siinä muuten mitään, mutta se kaksoismassavauhtipyörä luultavasti ottaa nokkiinsa moisesta.
Vasta reilu 2000km mittarissa ja tuo käytös tuntuu vaan pahenevan. Onko muilla havaintoa asiasta ?
#3
Superb III (15-) / Vs: LED-ajovalot MY2020
14.01.20 - klo:21:22
Onko muilla LED-valoissa huurretta ajon jälkeen ?
Ajovalon lasin alaosa näköjään huurtuu erittäin helposti ja huurre kestää pitkään ajon jälkeen.
#4
2016 280 mallin pakoputkiston moottoroidut läpät on joku merkonomi säästänyt pois uudesta 272 facelift mallista. Aiemmin nelireikäinen putkisto on nyt kaksireikäinen . Tussummat äänet  :-[
#5
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 04.01.20 - klo:18:52
Onkos 2020 superB:ssä enää pohjassa suojamuovia ollenkaan, vai mitä tuossa lisävarustelu selostuksessa sitä kaupataan erikseen??
Onko pohja nykyisin pelkällä pellillä niin kuin japseissa ;D

Suojamuovit löytyy suurimmasta osaa pohjasta.
#6
Tänään vaihtui Superb uuteen faceliftiin.

Vanhan 50kk 98tkm kokemukset vikojen ja luotettavuuden suhteen:
- erittäin luotettava ja viaton peli, yhtään poltinta tai sulakettakaan ei ole mennyt. Ei edes kaukosäätimen paristoja ole tarvinnut vaihtaa.
- uutena kolmen yrityksen jälkeen saivat tuulilasin pissapojan toimimaan, kun tuli vihdoin tehtaalta korjaussarja. Muuten kerran vuodessa huolto reilun 20tkm välein. Ei ole tarvinnut huolto-ohjelman lisäksi vaihtaa kulutusosia.
- moottori ei vie öljyä tai jäähdytysnestettä.
- maalipinta kestää varsin hyvin kiveniskuja, mutta naarmuuntuu ovenkahvojen alta.
- huonoin puoli oli takalasin pissapoika, joka toimii kuten tehdas on sen suunnitellut ei eli juuri lainkaan mene keskelle lasia nestettä. Siksipä takalasi on jo näillä kilometreillä selvästi naarmuuntunut.
#7
Superb III (15-) / Vs: LED-ajovalot MY2020
07.01.20 - klo:19:38
Ensimmäisten kokemusten perusteella vastaan itselleni.
Eli perus-LED valot ei Matrix.
Testattuna tihkusateessa erittäin mutkaisella ja mäkisellä pikitiellä.
Kantamasta vaikea sanoa lopullista, mutta mutkapätkällä toimii hyvin.
Värisävy varsin valkoinen toimii pimeällä ja märällä tiellä selvästi keltaisempia xenoneita paremmin.
Pitkien automatiikka tuntuisi toimivan yllättävän hyvin.

Positiivinen ensifiilis, saa nähdä miten pohjanmaan suorilla käy pitkien kantavuuden suhteen.
#8
Lainaus käyttäjältä: -Mikk0- - 28.12.19 - klo:08:04
Itsellä olis kanssa edessä herätteen etsiminen Vuoden -18 Superb, helpointa olis löytää joku asiansa osaava firma joka sen herätteen etsii  ja asentaa.
Koska ei ole mitään havaintoa mistä noi liittimet löytyy.. :D
VCDS löytyy mutta käyttäminen on ollu aika vähäistä.

CAN-purkilla ainakin onnistuu.
Purkin valmistajan Canm8:n  ehdottama paikka on ohjaamosta ratin alta kotelosta löytyvät piuhat.
Noilla ohjeilla on nykyiseen autooni tehty.

"Remove the lower steering column cover to expose the loom to the wiper / indicator controls.                       
The CAN bus wiring is a twisted pair of wires, coloured as below:                       
                       
CAN HI = ORANGE / GREEN                       
CAN LO = ORANGE / BROWN "     
#9
Entäs facelift malling LED ajovalot, mites niiden kanssa heräte lisävaloille ?
Kysessä siis normi LEDit, ei matrix LEDit.
#10
Aika isoja eroja näkyy olevan moskan määrässä ,kun kuukkeloi eri foorumeja.  Seuraavaan Haldex öljynvaihtoon viimeistään pitää tuo sihdin putsaus pyytää tekemään. Olikos tuo nyt 60 vai 90 tonnin välein se öljynvaihto.
#11

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 12.11.19 - klo:19:01
Kannattaa putsata myös imusiivilä... omassa 68tkm ajettuna näytti tältä
  .....
Tästä lähtien putsaan sihdin ja uusin öljyt 30tkm välein  :o

Aika tukkeessa näkys imusihti olevan. Huomasiko jo ajossa ?

#12
Superb III (15-) / LED-ajovalot MY2020
12.09.19 - klo:20:35
Onko kukaan päässyt testaamaan uuden facelift-mallin LED-ajovalojen tehoa syyspimeillä ?
Liekkö eroa valotehossa normi LED vs. Matrix LED ?

Luultavasti joutuu lisäkaukovalot edelleen hommaamaan, jos on ajoa maaseudulla.
#13
oletko kokeillut muistikortilta tau USB-tikulta soitettua flac tai 320 kbps MP3 formaattia soitella ? niillä ei toisto jää lähteestä kiinni. 
Ja oletko käynyt asetukset läpi ?
"Kuljettaja"asetus stereokuvan optimointiin yksin ajellessa.
Lisäksi subbarin tason säätö omaan makuun sopivaksi.

Kyllä maltilliseen kuunteluun Cantonin subbarin voima piisaa enemmän kuin hyvin, vaikka se maltillisuus ja voiman riittävyys onkin subjektiivista :o
#14
Lainaus käyttäjältä: äskuusplus - 18.02.19 - klo:08:57
Jos tuommoisena tulee, niin useimmat eivät eroa huomaa vanhan ja faceliftin välillä elleivät autot ole rinnakkain. Ajovaloja madalletaan, toivottavasti eivät teholtaan huonone. Taitaa sisustan muutokset olla suuremmat kuin ulkoiset.
Faceliftin nähneen ja sitä tarkkaan syynänneen myyjän kanssa juttelin ja sisällekään ei tule mitään muutosta eli töpseli-hybridi tekniikka, LED-ajovalot sekä minimalistinen update maskiin on faceliftin anti. Pitääpä katsoa pääsiskö kauppoihin nykymallista.
#15
Lainaus käyttäjältä: siler - 14.04.19 - klo:19:43
Kuinka muilla toimii takaisin pesimen suutin? Minulla viime syksynä käytöönotetussa combissa pesuneste tulee lasin yläosaan ja valuu pyyhintä alueelle. Ehtii sitten kerran puolikuivana pyyhkäisemään..

Tuollaisena se on kuten tehdas on sen suunnitellut.  Sen mitä ihmettä suunnittelija on mahtanut ajatella olisi mukava tietää.
Olen käynyt takuuaikana tästä muutaman keskustelun jälleenmyyjän huollon kanssa ja toimivaksi se tulisi vain itse tekemällä.
#16
Onko etuovien kaiutinritilöissä ovenkahvan tuntumassa pieni "Canton" teksti ? Jos on ,niin kunnossaolevana tuo Canton Audio paketti eli DSP-vahvistin-kajari-subbari-setti tuottaa varsin hyvän äänen. Luulen ,että selvä soundin parantaminen vaatii huolellista paneutumista ja kokeiluja.
#17
Superb III (15-) / Vs: Superb III 2015
17.03.19 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: Shana - 17.03.19 - klo:19:30
Lyhyesti: Onko Superb kuinka luotettava auto? Kiinnoistaisi pari vuotta vanha Superb. Onko ollut paljon vikoja? Onhan näitä taksiajoissa myös, joten luulisi kestävän.
10/2015 asti ajossa ja nyt 78t mittarissa . Yhtään varsinaista vikaa ei ole ollut.
Pari valmistusvirhettä on takuuna korjailtu eli tuulilasin pesusuuttimet ja ovien ikkunoiden kromilistat.
#18
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 09.02.19 - klo:15:33
Outoa.... kaikissa luukuissa ja ovissa on hyvä olla alareunassa 2 tai 3 vedenpoistoreikää avoinna.....   :o

Mulla ei onnekseen ole luukun sulkijaa, joten ei ole myöskään noita ongelmia. Mutta takaluukun vedenpoistoreiät on tosiaan tukittu kolmella kumitulpalla. Jahka pakkanen hellittää, niin pitääpä poistaa ne, sillä muuten vesi jää luukun sisään seisomaan ja takaluukun pohja ruostuu puhki väistämättä. Vai onko ajateltu veden poistuvan takaluukun lukkomekanismin kautta ?

Onko kukaan katsonut miten ovissa on vedenpoisto hoidettu, ei kai tämä samainen tulppausvimma ole sielläkin ?

#19
Lainaus käyttäjältä: reverence - 15.02.19 - klo:10:57
Tämän voin jo uskoa...
https://www.apu.fi/artikkelit/salakuvissa-skoda-superb-facelift-kevyilla-muutoksilla

Jos tuommoisena tulee, niin useimmat eivät eroa huomaa vanhan ja faceliftin välillä elleivät autot ole rinnakkain. Ajovaloja madalletaan, toivottavasti eivät teholtaan huonone. Taitaa sisustan muutokset olla suuremmat kuin ulkoiset.
#20
Eikös nuo ole vakiona edessä ainakin. Tuossa omassa  (aikoinaan  ensimmäisiä maahantulleita farkkuja ajossa 10/2015) ne on vakiona edessä ja hoitavat asiansa hyvin.
#21
Lainaus käyttäjältä: oranki - 28.12.18 - klo:17:41
Mekatroniikka. Menee tehdastilaukseen, joten ainakin pari viikkoa Superb lomailee.

Oliko 6V vai 7V laatikko ?
#22
Akun takana pitäs löytyä läpiviennin paikka.
#23
Superb III (15-) / Vs: Maavara?
15.11.18 - klo:19:07
Riippuu tottumuksista, jos olet tarvinnut sen 20cm maavaran jatkuvasti, niin 15cm tekee tiukkaa. Superbissa vielä etuhelma on herkästi tyrkyllä lumiauraksi. Itsellä on ollut 12-15cm maavaralla nelivetoisia henkilöautoja ja kun välillä oli 20cm maavaran Subaru, niin se tuntui kyllä huolettomalle pelille sen suhteen.
#24
Lainaus käyttäjältä: skandinaavi - 15.11.18 - klo:16:33
Onnistuiko ongelmitta CAN väylästä nappaaminen? Valmistaja ei näköjään anna kuin Octavia 3selle lupauksen. Ja onko sulla xenoneita/afs? Itselle pitäis kanssa rakennella valot keulalle mutta tää heräte eniten (raa)vituttaa päätä...

Vaikka Superbia ei yhteensopivuuslistalla näy, niin kyllä valmistaja itse asiassa antaa asennusohjeet Superbille excel tiedostossa https://www.lazerlamps.com/media/custom/upload/File-1479210194.xls

Kyllä minulla löytyi CAN väylästä heräte ohjeen mukaisesti sillä purkilla. Perus bi-xenonit mulla ilman sitä DLA automaattista kaukovalon varjostusta.
#25
kiitos Quases ja mabe , teidän kuvien ja kokemusten perusteella asensin vihdoin lisäpitkän autooni. Canm8 Cannect purkilla heräte CAN-väylästä. Valona matalalinjainen ja kevyt 1.1kg painoinen Strands Nuuk 90W (18x5W LG ledit) , joka tuli kiinni runkokiinnikkeillä mahdollisimman alas asennettuun RST 3mm Pro EU kilpitelineeseen.  Kohtuuhintainen valo 169â,¬ verrattuna laatuvehkeisiin esim Lazer Linear. Pitkillä vihdoin piisaa valoa ja ehkä vielä suuntaan valokeilaa pikkuisen ylemmäs. Ongelmana on nyt lyhkästen vaikuttaminen melkeimpä parkeilta.

Kuvissa asennushomma vielä  kesken eli lampunlasin sininen suojakalvo repsottaa vielä paikoillaan, johdot kytkemättä ja valon alla palat telttapatjaa pitämässä kiinnitysruuvin neliökantaa paikoillaan kiinnitysjalan urassa.









#26
Superb III (15-) / Vs: Ohjelmointiviritys
31.10.18 - klo:12:28
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 17.10.18 - klo:16:54
Asennutin muutama vko sitten Superb 280:een ABT:n tehonlisäyksen ja paperiarvot ovat nyt 247 kw / 336 hv ja 420 nm. Eron kyllä huomaa helposti.

Oliko sinulla joku erityinen syy päätyä tähän ABT:n ratkaisuun ? Vastaavat suoritusarvot kun saa ihan pelkällä softavirityksellä ?
#27
Kuinkahan lähelle noin pystysuunnassa sitä maskin keskellä olevaa tutkan kohtaa uskaltas laittaa ledpötkön yläpinnan ? Mahdollisimman ylöshän se lisäcalo kannattas laittaa.
#28
Lainaus käyttäjältä: paimentolainen - 24.10.18 - klo:12:33
Jos sun Skodassa on muistipenkit, niin luulis, että samat johdot löytyy sieltä.

Harvinainen combo mulla; 280 Ambition eli manuaaliset teryleenijakkarat...
Kevyin ja siten nopein versio  8)
#29
Löytyykö konehuoneen puolelta sopivaa CAN piuhaa, mihin voi kytkeä tuon Cannect purkin ?

Purkin valmistajan Canm8:n  ehdottama paikka on ohjaamosta ratin alta kotelosta löytyvät piuhat, mutta helpommalla pääsisi ilman läpivientien könyämistä jos konehuoneesta löytyisi.

"Remove the lower steering column cover to expose the loom to the wiper / indicator controls.                        
The CAN bus wiring is a twisted pair of wires, coloured as below:                        
                        
CAN HI = ORANGE / GREEN                        
CAN LO = ORANGE / BROWN "      

Vai onko joku läpivienti hollilla kuskin jalkatilan lähettyvillä ilman isoja purkuoperaatioita ?                  
#30
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 25.06.18 - klo:01:34
Löytyykö tämän konsernin autoista moottoreita, jotka tehtaalta tullessaan antaisivat paperilla luvatut tehot vain 98-oktaanisella? Korkeaviritteisemmissä ihan mahdollista, kysyn ihan uteliaisuuttani.

Osasto 1.0 ja 1.4 tarjoaa verrattain korkeita litratehoja, ja toimii 100% 95-oktaanisellakin, siksi tuota kummastelen.

Ainakin Superbissa , Seatissa , Volkkarissa ja Audissa olevat 2 litran EA888 perheen tehokkammat versiot 280+ hp vaativat 98 käytön. Tokihan ajaa voi 95:lla tilapäisesti, mutta silloin moottori ei toimi optimaalisesti eikä anna täyttä tehoa ja polttoainetaloutta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy