Autovakuutukset

Aloittaja njs, 11.04.11 - klo:12:58

« edellinen - seuraava »

Sande

Hyvä tarjous. Mistä noin halvalla saa?

Nykyisin maksan IF:iin 325 eur / 6 kk Scoutin vakuutuksista, molemmissa 70% bonukset.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

skriko

Lainaus käyttäjältä: Sande - 30.12.11 - klo:20:20
Hyvä tarjous. Mistä noin halvalla saa?

Nykyisin maksan IF:iin 325 eur / 6 kk Scoutin vakuutuksista, molemmissa 70% bonukset.

Jos minua tarkoitat niin Turva. Koko vuosi on 313,42â,¬ sisältäen myös liikkumisturvan ja osamaksuvakuutuksen.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: nemos - 29.12.11 - klo:17:42
Tämä vakuutusmaksuporrastus joutaisi kyllä perusteelliseen remonttiin. Mitä järkeä on esim. siinä, että jostakin vapaastihengittävästä 3,0-litraisesta peritään samassa automallissa 30 % kalliimmat vakuutusmaksut kuin ahdetusta samantehoisesta 2,0-litraisesta. Auton teho tai hinta olisi pätevämpi peruste porrastaa maksuja saman mallisarjan sisällä.

Aikoinaan Peugeot 205:ssä huomattava osa kannasta oli GTI-malleja, joiden omistajien aiheuttamien vahinkojen kunniaksi myös 1,1-litraisen omistaja sai maksaa 50 % kalliimmat vakuutusmaksut kuin Corsan, Micran tms. omistaja. Sitten esiteltiin 206, jossa ei edes ollut tarjolla tehokkaita malleja ensimmäisinä vuosina. Kalliit vakuutukset kyllä periytyivät 205:ltä. Varmasti löytyy tuoreempiakin esimerkkejä vastaavasta.

Moottoripyörissä on paljon samaa myös. Esim. yksi vajaa 40v. vanha Suzukin 380cc 2-tahti on reippasti kalliimpi kuin monet 500-600cc pyörät vain, koska sen lahnan mallimerkintä on GT380.  ;D
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Sande

Juu, sinuapa hyvinkin. Ja tuossa summassa on siis sekä liikenne- että täysikaskovakuutus ?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

skriko

Lainaus käyttäjältä: Sande - 30.12.11 - klo:20:38
Juu, sinuapa hyvinkin. Ja tuossa summassa on siis sekä liikenne- että täysikaskovakuutus ?
Kasko on 195,10 vuodessa ja liikenne 118,32. Vielä sais 10,60 lisäalennusta jos maksais kerralla.

Sande

LainaaLainaus käyttäjältä: Sande - tänään kello 20:38
Juu, sinuapa hyvinkin. Ja tuossa summassa on siis sekä liikenne- että täysikaskovakuutus ?

Kasko on 195,10 vuodessa ja liikenne 118,32. Vielä sais 10,60 lisäalennusta jos maksais kerralla.

Piti käydä Turvan sivuilla lasketuttamassa Scoutin vakuutus. ~
550 e vuodessa laajimmalla kaskolla, 160 e omavastuulla. Tuossa siis mukana liikennevakuutus. No, olisihan tuo satasen halvempi kuin nyt IF:ssä, mutta en kyllä pääse lähellekään tuota Skrikon luokkaa...
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Sande

... ja Qashqain vakuutus tulikin Turvan laskurin mukaan maksamaan jo ~680 eur ???
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.12.11 - klo:20:44
Kasko on 195,10 vuodessa ja liikenne 118,32. Vielä sais 10,60 lisäalennusta jos maksais kerralla.

Onko tämä joku bonukseton vakuutus ja siksi näin halpa. Vaiko jollain tonnin omavastuilla. Mikä on yhtiö.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Sande - 30.12.11 - klo:20:58
Piti käydä Turvan sivuilla lasketuttamassa Scoutin vakuutus. ~
550 e vuodessa laajimmalla kaskolla, 160 e omavastuulla. Tuossa siis mukana liikennevakuutus. No, olisihan tuo satasen halvempi kuin nyt IF:ssä, mutta en kyllä pääse lähellekään tuota Skrikon luokkaa...
Turvan sivuilta kun vielä vähentää liikenteestä omistaja-alen 7% ja jäsenalen 3%. Kaskosta erikoisalen 30% ,jäsenalen 9% ja omista-alen 7%, niin ollaan jo aika lähellä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 30.12.11 - klo:21:03
Onko tämä joku bonukseton vakuutus ja siksi näin halpa. Vaiko jollain tonnin omavastuilla. Mikä on yhtiö.

Turva. Bonukset 70% + nuo edellä luettelemani ja omavastuu 160â,¬.

tsiih

Nyt alkoi Turvat kiinnostamaan  ;D
Mikä skriko on tuo kaskon erikoisalennus 30 % ?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

FullFrame

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 31.12.11 - klo:07:50
Mikä skriko on tuo kaskon erikoisalennus 30 % ?

30% erikoisalennus tarjotaan ainakin henkilökunnalle.
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 4x4 Style DSG
BMW F10 520d Sport A Business (ex)
Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR DSG Ambition (ex)
Audi A4 Sedan 2.0 TDI CR (B8) (ex)

Newman

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 31.12.11 - klo:07:50
Nyt alkoi Turvat kiinnostamaan  ;D
Mikä skriko on tuo kaskon erikoisalennus 30 % ?
Minulla maksaa vielä 150 euroa vähemmän kun siinä on supererikoisalennus ja tietenkin huippusalainen "hyvän miehen lisä". Itse asiassa kun saan erikoisbonukset täyteen, vakuutusyhtiö alkaa maksamaan minulle. Mahtaa niitä viiksettää.

HJP

Itse kilpailutin vakuutukseni tällä viikolla, alla GTI:n vertailu

Nykyinen vakuutus:
- IF Huippukasko (kaikki herkut, myös pysäköintiturva ja jatkuvuusturva)
- Bonukset 55/70 (Huippukuski)
- Törmäysturvan omavastuu 500e, muut vahingot 150e
= 950e/vuosi

Turvan tarjous:

- Normaali täyskasko
- Bonukset 35/70, lisäksi kaskossa erikoisalennus 30%, asiakasryhmäalennus 9% ja omistaja-alennus 5%.
- Omavastuu 400e (kaikissa vahingoissa sama)
= 805e/vuosi

Näillä tiedoilla en ala vakuutusta vaihtamaan, IF:n vakuutuksen kattavuus on paljon parempi, olen valmis maksamaan pelkästään tuosta pysäköintiturvasta tuon erotuksen vuosittain, eipähän tarvitse joka kerta varoa mihin uskaltaa autonsa jättää parkkiin ja sijaisauto järjestyy aina tilalle.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Newman - 31.12.11 - klo:09:38
Minulla maksaa vielä 150 euroa vähemmän kun siinä on supererikoisalennus ja tietenkin huippusalainen "hyvän miehen lisä". Itse asiassa kun saan erikoisbonukset täyteen, vakuutusyhtiö alkaa maksamaan minulle. Mahtaa niitä viiksettää.
Ja sitten kun se tapahtuu, muista tulla tänne foorumille sillä kehumaan samalla kun muut tavikset vertailee tavismaksujaan  ;) ;D
No joo, tää ja 70 e:n huollot on ihan omassa kategoriassaan  :D
Mutta oikeasti tuo Turva lienee edullinen, nykyjään maksan 70 %:lla liikenteestä ja kaskosta Ifillä tasan 500 e.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

jaris

Jetan liikennevakuutus laskenut edellisvuodesta 35,35â,¬ ,  täyskasko taasen noussut 30,19â,¬ joten kokonaisuutena vähän laskenut, nämä muutokset siis perusmaksuista.... mutta 70% bonuksilla tilanne kääntyy tosinpäin eli maksettavaa lisää 21,79â,¬ ja summa kohoaa muutaman euron yli 4sadan, 160â,¬ omavastuilla. Näin Tapiolassa.
CX-5 awd

jjj84

Lainaus käyttäjältä: HJP - 31.12.11 - klo:10:59
Nykyinen vakuutus:
- IF Huippukasko (kaikki herkut, myös pysäköintiturva ja jatkuvuusturva)
- Bonukset 55/70 (Huippukuski)
- Törmäysturvan omavastuu 500e, muut vahingot 150e
= 950e/vuosi

Pysäköintiturvassa lienee myös 500e omavastuu koska on osa törmäysturvaa? Lommon oikaisu ovesta harvoin maksaa yli 500e, ja jos omavastuu ei ylity, ei sijaisauta myönnetä. Tuo siis ehtoja lukematta, mutta yleensä se menee noin... IMO yli 150e omavastuut ei kannata, hintaero vakuutuksella on niin pieni vaikka omavastuu nousee. Yksi vahinko 500e omavastuulla tulee paljon kalliimmaksi loppupeleissä, jos vahinkoja sattuu muutamakin.

skriko

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 31.12.11 - klo:07:50
Nyt alkoi Turvat kiinnostamaan  ;D
Mikä skriko on tuo kaskon erikoisalennus 30 % ?

30% on neuvottelun tulos. Keksivät kaskoon tuon erikoisalennuksen jotta saisivat sen myytyä minulle. Meidän perheen toisessa autossa on 28% erikoisalennus. Ã,,itini otti ensimmäistä kertaa elämässään kaskon. Sain hänelle saman 30% ja kaikki liiton aletkin vaikkahän on eläkepäiviä viettänyt jo muutaman vuoden. Jos vakuutushistoria on hyvä, niin yhtiöt antavat kaskoon kaikenmaailman aleja, että saavat asiakkaan heille.Tsiih, ota yhteyttä vakuutusneuvottelijaan jos vaihdat vakuutusta. Ei ne neidit siellä anna mitään alennuksia. Kysy kenellä on valtuudet päättää, niin eiköhän sillä selviä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Newman - 31.12.11 - klo:09:38
Minulla maksaa vielä 150 euroa vähemmän kun siinä on supererikoisalennus ja tietenkin huippusalainen "hyvän miehen lisä". Itse asiassa kun saan erikoisbonukset täyteen, vakuutusyhtiö alkaa maksamaan minulle. Mahtaa niitä viiksettää.

Sullahan hyvin menee. ;D

Mikko

Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 31.12.11 - klo:17:02
Pysäköintiturvassa lienee myös 500e omavastuu koska on osa törmäysturvaa?

Ei ole osa törmäysturvaa, pysäköintiturvan omavastuu on 150 euroa. Tosin törmäysturvankin omavastuu olisi omalla kohdalla 150 euroa. Vakuutus on sama IFin huippukasko.

TLPH

Minulla on Turvassa liittokasko+liikenne vakuutus 472,62 euroo täysillä bonuksilla Turun seudulla.

skriko

Lainaus käyttäjältä: tlph - 31.12.11 - klo:21:21
Minulla on Turvassa liittokasko+liikenne vakuutus 472,62 euroo täysillä bonuksilla Turun seudulla.

Kuno stin reilu vuosi sitten Roccon, vakuutusasiamieheni Turvasta sanoi, etten antaisi missään nimessä liikkeen autosihteerin tehdä liittikaskoa, koska hän ei voi antaa siihen noita erikoisalennuksia.

aaaoooeee

Lainaus käyttäjältä: skriko - 31.12.11 - klo:21:25
vakuutusasiamieheni Turvasta sanoi, etten antaisi missään nimessä liikkeen autosihteerin tehdä liittikaskoa, koska hän ei voi antaa siihen noita erikoisalennuksia.
Eli jos menen käymään Turvan tsto:ssa, niin nämä pöydän toisella puolella istuvat tädit ovat erikoisalennusksen antokykyisiä (siis ovat vakuutusasiahenkilöitä/vakuutusneuvottelijoita)? Vai pitääkö pyytää päästä juttelemaan jonnekin takahuoneeseen isommalle pampulle (joka taas varmaan nauraisi mun pienille vakuutustarpeilleni). Jonain vuonna soitin Turvan puhelinpalveluun, mutta siinä ainakaan homma ei tuntunut juurikaan etenevän.

VWRiddare

Olen tässä lueskellut teidän vakuutuksienne hintoja, ja ei voi kuin ihmetellä toisten maksujen pienuutta. Tiedän kyllä sen, että kyllähän nämä laitokset pelaavat paljon pärstäkertoimen mukaan, mutta silti. Oma vakuutukseni on Tapiolassa, ja vakuutukset ovat Liikenne ja Loistokasko, ja bonuksia on 70%, jotka tekevät vuodessa n.619 ekee. Onhan toi Loistokasko kylläkin kattava, mutta silti alkoi epäilyttään, jospa ne on sittenkin pissineet silmään. Täytyyköhän sitä alkaa katseleen toisia tarjouksia.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 30.12.11 - klo:20:32
Jos minua tarkoitat niin Turva. Koko vuosi on 313,42â,¬ sisältäen myös liikkumisturvan ja osamaksuvakuutuksen.

Ero näissä hinnoissa on kyllä mielenkiintoinen. Sinulla taitaa tosin olla molemmissa täydet bonukset, itse aloitan pohjalta ensimmäisellä autolla. Turvan tarjous minulle oli vuosi sitten samanlaisesta autosta ykkösellä alkava, mutta nelinumeroinen. Muutaman kympin halvemmalla sain Ifistä vielä mm. parkkiturvan kaupanpäälle. Tonnin vuodessa maksaa 0/70 bonuksilla Espoossa Sciroccon vakuuttaminen (liikenne+täyskasko) yhtiöstä riippumatta.

VWRiddare

Jatkoa edelliseen viestiini. Kävin Turvan laskurilla tekemässä laskelman, ja siellä lukemaksi tuli 511, eli satkun halvempi. Mutta kuulemma jos olisi kirjautunut tunnuksillaan palveluun olisi saanut yksilöidymmän hinnan (olisi saanut jonkun asiakas tai omistaja alennuksen), joka olisi vielä laskenut hintaa. Mutta Turvan kaskosta puuttui Eläintörmäys- ja Laaja sijaisautovakuutus, jotka sisältyvät Tapiolaan.

aaaoooeee

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 01.01.12 - klo:11:38
Turvan kaskosta puuttui Eläintörmäys- ja Laaja sijaisautovakuutus, jotka sisältyvät Tapiolaan.
Piti googlettaa ja sivistää itseään eläintörmäysvakuutuksesta. Pohdin sen tarpeellisuutta ja päätin olla tarvitsematta sitä.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: aaaoooeee - 01.01.12 - klo:12:20
Piti googlettaa ja sivistää itseään eläintörmäysvakuutuksesta. Pohdin sen tarpeellisuutta ja päätin olla tarvitsematta sitä.
En minäkään tuota erikseen ole Tapiolasta pyytänyt, jostain se vaan on vakuutuskirjaan ilmestynyt. Eihän tuo nyt haittaakkaan, vaikka se siellä onkin. Pari kertaa on lammas juossut melkein auton alle (Norjassa), ja kerran iso sonni yritti tehdä lähempää tuttavuutta VW:n kanssa(Savossa) ;D

HJP

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 31.12.11 - klo:21:04
Ei ole osa törmäysturvaa, pysäköintiturvan omavastuu on 150 euroa. Tosin törmäysturvankin omavastuu olisi omalla kohdalla 150 euroa. Vakuutus on sama IFin huippukasko.
Asia on näin kuten Mikko sanoi, minulla ainoastaan Törmäysturvan (ja vastuuturvan ulkomaille) omavastuu on 500e, kaikki muut 150e. Tämä ihan siitä laskennallisesta syystä että 7 vuoden autourani aikana ei ole yhtään vahinkoa tarvinnut törmäysturvasta korvata, pysäköintiturvaa käytin viimeksi viime keväänä kun parkkipaikalla ilmestyi takakylkeen parkkipaikkalommo joka rikkoi maalipinnan pohjamaaliin asti eikä näin ollen ollut "pikakorjattavissa". Korjauksen hinta 498e + sijaisauto 290e, kulut minulle 120e (omavastuuetu).

Ero vuosimaksuissa 150/500 omavastuilla oli muistaakseni reilun satasen.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: aaaoooeee - 01.01.12 - klo:12:20
Piti googlettaa ja sivistää itseään eläintörmäysvakuutuksesta. Pohdin sen tarpeellisuutta ja päätin olla tarvitsematta sitä.

Miksi ihmeessä? Ajat koiran päälle ja maksat koko rampan itse tai laitat kaskoon ja menetät bonukset, tai jo pelkkä jänis tekee nykyautossa pahaa jälkeä kun se siirtyy maskin läpi konehuoneeseen ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy