UltimateVAG on avattu

Aloittaja Jyri, 28.11.09 - klo:22:05

« edellinen - seuraava »

Jyri

www.UltimateVAG.com on avattu ja toivottaa kaikki VAG autoista kiinnostuneet tervetulleiksi.

Tarkoituksena on toimia kaikkien VAG autoista (Audi, Seat, Skoda ja Volkswagen) kiinnostuneiden sitoutumattomana ja vapaana keskustelupalstana.

Rekisteröityminen ei ole pakollista viestien lukemista varten mutta kirjoittamista varten kyllä.

Kaikki ehdotukset ja vinkit ovat tervetulleita.

t. Jyri Laitinen

makkis

No raju mutta hyvä veto.

Jyri

Kaikenlaisia ideoita sitä syntyy aamun pikkutunneilla ;)
Vakavissaan, toivon että tämä toimii ratkaisuna tuon meidän monen niin rakastaman ultimatevw palstan hitauteen ja kehittymättömyyteen. Tämä palsta pyörii SMF alustan päällä joka tarjoaa jo valmiina monia kaivattuja ominaisuuksia ja muokkausmahdollisuuksia piisaa. Toivon ja uskon että saamme tehtyä tästä juuri sellaisen kuin olisimme halunneet ultimatevw:n olevan. Ainakin täällä on helppo antaa oikeuksia ja jakaa vastuuta ja tehtäviä etteivät asiat jää seisomaan muutaman päähenkilön mahdollisesta muuttuneesta elämäntilanteesta tai muuttuneista kiinnostuksenkohteista.

Flat

Vihdoinkin joku joku tekee asialle jotain. Katsotaan miten ottaa tuulta siipien alle...toivottavasti...koska tökkiminen käy välillä hermon päälle. Muutama suupaltti pitäisi tänne saada niin homma alkaa toimimaa.

jf

Eiköhän meitä tänne löydy pikkuhiljaa...
On vaan valitettavasti nämä stoorit näistä vag:n tuotteista nykyisellään vähän niukassa.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Jyri

Lainaus käyttäjältä: jf - 28.11.09 - klo:22:20
On vaan valitettavasti nämä stoorit näistä vag:n tuotteista nykyisellään vähän niukassa.

Otan syyt tuosta niskoilleni, on ollut töissäkin kiirettä ja ne muutamat yön tunnnit menivät domainin hankkimiseen ja palstan asentamiseen sekä ulkoasun muokkaamiseen  ::)

Vmatti

No niin, nyt alkaa näyttää nykyajalta. Lähtisikö tää upgrade tästä liikkeelle, hienoa Jyri. 8)
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Quality


Täällähän on tuttuja "kasvoja" uusi, uljas foorumi väärällään :). Upeaa, että Jyri, otit ensimmäisenä rohkean askeleen ja pistit tämän saitin pystyyn. Nyt vaan pitäisi huolehtia siitä, miten jutut eivät tuplaannu ja miten tämä uusi, entistä toimivampi sivusto saadaan riittävän houkuttelevaksi siten, että väki pikkuhiljaa siirtyy tänne.

Itse olen valmis lähtemään mukaan panoksellani, vaikkapa moden roolissa. Teknistä asiantuntemusta minulla ei ole, mutta tiedän, että sitä löytyy foorumilta riittämiin. Sen sijaan olen seurannut UVW:tä aktiivisesti pian neljän vuoden ajan ja luulen pystyväni arvioimaan, milloin keskustelu pysyy asiallisissa rajoissa. Onneksi on enimmäkseen pysynyt.

Monenlaisia toiveita alkaa taatusti pian sinkoilla, mutta kannattaa pitää alkuvaiheessa pää kylmänä eikä hajottaa rajallista kapasiteettia liiaksi. Ehkä se, minkä menetämme, on autotietojen ja varsinkin kuvien linkitys käyttäjätietoihin. Siinä UVW erottuu edukseen useimmista autofoorumeista.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

ATM

Jyri, onko täällä kuvien koolle jokin rajoitus? UVW:n galleriassa ärsyttää eniten 150kt:n rajoitus, jolloin useimmilla autojen kuvat jäävät säälittävän pieniksi. Hienoja kuvia olisi mukava katsella isommassa koossa.

Kiviharju

Pitihän sitä nyt itsekkin kirjautua uudelle sivustolle.
Toivottavasti tänne useammankin UVW aktiivin esimerkin voimalla saadaan enemmänkin väkeä...

Qualityn kanssa samaa asiaa jää kyllä kaipaamaan, tuollainen UVW tyylinen autot-osio, kommentointi mahdollisuuksineen olisi oikein kiva.
Audi A4 Allroad quattro -17

Jyri

Totta haasteita piisaa, mutta mitäpä sitä ei tekisi rakkaan aiheen eteen, kiitos siitä että olet Quality valmis omalta osaltasi kantamaan kortesi kekoon ja ne on palkittu: Yleisvalvoja roolilla, mitä kaikkia oikeuksia se antaakaan, en ole ihan varma, mutta eiköhän se selviä aikanaan :)

Nyt tosiaan kaivattaisiin SMF admin konkareita jos sellaisia aihepiiristä kiinnostuneiden joukosta löytyisi?
Tuo Autotalli osio on tosiaan jotaki nmitä en ihan heti kesinyt, mutta siihenkin löytynee keinot saada vastaaavat ominaisuudet tehtyä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: ATM - 28.11.09 - klo:22:41
Jyri, onko täällä kuvien koolle jokin rajoitus? UVW:n galleriassa ärsyttää eniten 150kt:n rajoitus, jolloin useimmilla autojen kuvat jäävät säälittävän pieniksi. Hienoja kuvia olisi mukava katsella isommassa koossa.

On rajoitus mutta se on muokattavissa, ainut rajoittava tekijä on palvelimelta varattu tila, jota saa toki lisää, mutta aika pian pitää ruveta miettimään miten rahoitamme mahdolliset kasvavat kustannukset jos joudumme hankkimaan lisää tilaa, mutta uskon että siihenkin löytyy keinoja.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.11.09 - klo:22:46
Totta haasteita piisaa, mutta mitäpä sitä ei tekisi rakkaan aiheen eteen, kiitos siitä että olet Quality valmis omalta osaltasi kantamaan kortesi kekoon ja ne on palkittu: Yleisvalvoja roolilla, mitä kaikkia oikeuksia se antaakaan, en ole ihan varma, mutta eiköhän se selviä aikanaan :)

Nyt tosiaan kaivattaisiin SMF admin konkareita jos sellaisia aihepiiristä kiinnostuneiden joukosta löytyisi?
Tuo Autotalli osio on tosiaan jotaki nmitä en ihan heti kesinyt, mutta siihenkin löytynee keinot saada vastaaavat ominaisuudet tehtyä.

Jos apua kaivataan, myös minä voin osallistua toimintaan. Foorumin ylläpidosta ei kokemusta ole mutta aikalailla eri foorumeilla tulee notkuttua, joten voisin lienee oman panokseni myös antaa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jf

Hmm... Mites nuo omat kuvat profiilissa, kannattaisiko ne kuitenkin deaktivoida, etteivät vie sinänsä turhaan tilaa. Hidastavat kuitenkin palstan toimintaa vai mitäs muut pohtivat?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

qwe

Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jf - 28.11.09 - klo:22:53
Hmm... Mites nuo omat kuvat profiilissa, kannattaisiko ne kuitenkin deaktivoida, etteivät vie sinänsä turhaan tilaa. Hidastavat kuitenkin palstan toimintaa vai mitäs muut pohtivat?

Mun mielestä voisivat olla käytössä, tuovat mukavasti ilmettä ja helppo erottaa käyttäjät sen perusteella. Toki jos ne alkavat aiheuttaa ongelmia, niin napsii sitten pois ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Quality

LainaaMites nuo omat kuvat profiilissa, kannattaisiko ne kuitenkin deaktivoida, etteivät vie sinänsä turhaan tilaa. Hidastavat kuitenkin palstan toimintaa vai mitäs muut pohtivat?
Kannatan omien kuvien lisäämismahdollisuutta, varsinkin, kun ainakaan alkuvaiheessa ei ole käytössä UVW:n Autot-osion tyyppistä ratkaisua. Profiloituminen oman kuvan muodossa lisää saitin kiinnostavuutta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jyri

Itsekin olen noiden kuvien kannalla, eivät ole noilla muilla palstoilla olleet ongelma ja tosiaan personoivat henkilöt ihan eri tavalla.

Quality

-- Kiitokset Jyrille luottamuksesta, koetan osoittautua sen arvoiseksi  :-\

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Simola

#19
LainaaKannatan omien kuvien lisäämismahdollisuutta, varsinkin, kun ainakaan alkuvaiheessa ei ole käytössä UVW:n Autot-osion tyyppistä ratkaisua. Profiloituminen oman kuvan muodossa lisää saitin kiinnostavuutta.

Nimenomaan näin.

Mielenkiintoista nähdä miten tämän palstan kanssa käy.  ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Loungeliner

Toivotaan että palstasta kehittyy ennemmin tai myöhemmin vähintään ultimatevw.com:n tasoinen tietopankki molempien foorumien perusaiheista kiinnostuneille. Kestänee toki parhaassakin tapauksessa vuosia, ennen kuin tiedon määrä täällä voi saavuttaa uvw:n tason.

Menestystä omasta puolestani kuitenkin toivotan!

Antza

No niin, tässä myös yksi rekrytointi UVW:n puolelta.

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.11.09 - klo:22:37
Nyt vaan pitäisi huolehtia siitä, miten jutut eivät tuplaannu ja miten tämä uusi, entistä toimivampi sivusto saadaan riittävän houkuttelevaksi siten, että väki pikkuhiljaa siirtyy tänne.
Olen vähän ristiriitaisilla fiiliksillä. Itseäni ei ole UVW:ssa se paljon puhuttu hitaus häirinnyt juurikaan - enemmän olen ollut kyllästynyt keskustelualueen rakenteeseen ja täydelliseen moderoimattomuuteen. Sen jälkeen kun perheen toinen VW korvautui Volvolla olen lueskellut satunnaisesti Volvolandiaa ja siellä mallikohtaiset alakategoriat ja tiukka moderointi mahdollistavat sen että satunnainenkin kävijä pystyy helposti kahlaamaan itseä kiinnostavat asiat läpi. Vastaavasti UVW:n puolella esim. monen uuden automallin "kaikkea" -topic alkaa keräämään loputonta märehtemistä vanteista ja jostain sisustan kromilistoista kun riittävän moni on ehtinyt autonsa saada ja pahin uutuudenviehätys on laantunut. Ei siinä sinänsä mitään mutta jos ko. autoa ei omista niin tällaisia detaljeja enemmän kiinnostaisi vähän yleisemmät asiat - joita on todella vaikea löytää/seurata ellei päivittäin kahlaa uusia viestejä läpi.

Keskustelupalstan vetovoima syntyy mielestäni kahdesta asiasta: ensinnäkin fiksuista ja asiallisista keskustelijoista joilla on mielellään jotain annettavaa/kerrottavaa elämästä vähän laajemminkin - tämä pitää mielenkiintoa yllä. Toisen tärkeän elementin muodostaa kertynyt tieto - tämä myös madaltaa uusien käyttäjien kynnystä tulla mukaan kun haulla löytää ensin ratkaisun pariin itseä vaivanneeseen asiaan niin luottamus keskustelupalstaan varmasti kasvaa.

Mutta - UVW:lla on niin pitkä ja vahva historia että pelkään sitäkin vaihtoehtoa että kohta on kaksi vag-aiheista hieman näivettynyttä keskustelupalstaa. Toisaalta Audi-miehiäkin on riittänyt kahdelle palstalle - hieman erilaisin painotuksin mutta kuitenkin. Suurimman ongelman näen ehkä siinä että jos samat naamat siirtyvät UVW:lta tänne niin ns. perusasioita ei kukaan jaksa kirjoitella uusiksi eri malleista joten kaikenkattavaksi konsernituotteiden palstaksi on tosi pitkä matka kuljettavana. Tulee mieleen jonkinlainen hallittu yhteistyö UVW:n kanssa - esim. olemassaolevan tiedon siirto tavalla tai toisella tänne jos UVW:n ylläpitäjillä ei aitoja jatkamishaluja ole.

Hieno pelinavaus tämä kuitenkin on - kaikelle on paikkansa ja tämäkin palsta varmasti omansa löytää.

Tässä viesti-ikkunassa on muuten jokin bugi. 20 rivin jälkeen kävi niin että teksti hyppii holtittomasti ja kursorin kohta näkyy vain silloin kun on jokin näppäin pohjassa eli puoliksi sokkona pitää naputella. IE8 on selaimena.
Skoda

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Antza - 29.11.09 - klo:00:57
Tässä viesti-ikkunassa on muuten jokin bugi. 20 rivin jälkeen kävi niin että teksti hyppii holtittomasti ja kursorin kohta näkyy vain silloin kun on jokin näppäin pohjassa eli puoliksi sokkona pitää naputella. IE8 on selaimena.
Sama vika on tuolla autotalli osiossa
Audi A4 Allroad quattro -17

Quality


LainaaTulee mieleen jonkinlainen hallittu yhteistyö UVW:n kanssa - esim. olemassaolevan tiedon siirto tavalla tai toisella tänne jos UVW:n ylläpitäjillä ei aitoja jatkamishaluja ole.

Tätä itsekin kannatan. Nyt avattua uutta saittia kannattaa tarjota jatkoksi UVW:lle, ei sen kilpailijaksi. Ongelma on vaan siinä, ettei UVW:n ylläpidosta taida tällä hetkellä löytyä ainuttakaan, jolla olisi vähääkään irtoresursseja panostaa tämäntyyppiseen toimintaan.

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jyri

Itse en ole tuohon ongelmaan törmännyt, tosin käytän pääasiassa Firefoxia, mutta toki myös IE8sia ja Chromea, kokeilkaapa jos vaihdatte teemaa, niin vaikuttaako tilanteeseen? Sen voi vaihtaa oman profiilin alta.

Antza: Puhut asiaa, juuri nuo mammutti topikit ja niiden läpikahlaamisen mahdottomuus siinä tilanteessa kun auton vaihto ei ole ollut enää niin akuutti asia (eli innostus on elänänyt hetkellistä aallonpohja vaihetta). Toivon ja teen parhaani että saisimme pidettyä otsikot mahdollisimman kuvaavina ja keskustelun pysymään aiheessa. Toki noilla mammutti ketjuillakin on oma viehätyksensä ja niitä on ollut erityisen hauska seurata silloin kun on miettinyt valintaa jonkin automallin suhteen, mutta se että sinne ketjun siälle on hukkunut hyödyllisä vinkkejä ja ohjeita jotka olisivat ansainnet omat keskustelunsa, tuo UVWn rakenne ei vian oikein tukenut sitä, toivottavasti täällä käy toisin.

Ja tiedosta, toivon että jokainen joka omaa arvokasta tietoa tai on sitä kirjoittanut muille palstoille, kopioisi vaikka nuo myös tänne.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Quality - 29.11.09 - klo:01:10
Tätä itsekin kannatan. Nyt avattua uutta saittia kannattaa tarjota jatkoksi UVW:lle, ei sen kilpailijaksi. Ongelma on vaan siinä, ettei UVW:n ylläpidosta taida tällä hetkellä löytyä ainuttakaan, jolla olisi vähääkään irtoresursseja panostaa tämäntyyppiseen toimintaan.
Näin minäkin pelkään ettei siellä ole ketään jolla olisi halua ja aikaa tehdä asian eteen mitään. Niinpä ajatuksena/toiveena oli että saisimme siirrettyä tänne ison osan relevantista tiedosta ja mahdollisimman monet kävijät.

Jacques

Noniin, Qualityn mainostamana piti myös tulla ihmettelemään ja osallistumaan foorumille.
Vaikka en nyt vagisti olekaan, mutta voin prakan tyyliin luetella suvun vageja(skodia) siguun. :)

Quality

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 29.11.09 - klo:01:14
Näin minäkin pelkään ettei siellä ole ketään jolla olisi halua ja aikaa tehdä asian eteen mitään. Niinpä ajatuksena/toiveena oli että saisimme siirrettyä tänne ison osan relevantista tiedosta ja mahdollisimman monet kävijät.

Luulen, että on vähän turhan iso urakka yrittää kopioida tänne "iso osa relevantista tiedosta", koska sitä on UVW:lle kertynyt vuosien saatossa mittavasti. Muutamia arvokkaita koosteita (tai linkkejä niihin) löytyy, kuten LoCalin ja mlk:n yhteistoimin rakentama Audi-aiheinen paketti, jota Flatin tuunaussivusto täydentää. Myös tiivistelmä Touranista on hyvä.

En sitten tiedä, mikä olisi järkevin tapa haravoida aineistoa ja koettaa koota sieltä järkeviä kokonaisuuksia tänne siirrettäväksi. Oma ehdotukseni on, että annetaan sivustojen elää ainakin aluksi rinnakkain ja katsoa, miten päästään parhaiten eteenpäin.

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

neku


Huomenta uudelle foorumille.

Pitihän tännekin  rekisteröityä tuoreeltaan, toivottavasti keskustelu on yhtä aktiivista kui vanhalla puolella.
Minua kyllä hieman ihmetyttää tuon historiallisen nimen 'Volkswagen-Audi-Gesellschaft' valinta. Vaikka se Suomessa onkin nykyään lähes yleiskielinen ilmaus. Näissä nimiasioissa merkkifoorumi voisi profiloitua asiantuntevammaksi kuin esim. tuulilasi-taso.
Ehkäpä foorumin nimen onkin tarkoitus herättää keskustelua autovalmistajan historiasta yhdestä -kahdesta aina kymmeneen merkkiin saakka.

Tos®

#29
Ohhoh.. :D
Heti piti liittyä.


Sähköpostiosotetta ei saa piilotettua, vaikka laittaa ruksin siihen... ?


E: Aivan, se onkin niin että vain kirjautuneet näkee osotteen.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy