"Lämmityslaite" vika

Aloittaja satunnainenmatkaaja, 31.10.17 - klo:19:46

« edellinen - seuraava »

Iso-Jaska

#30
Lainaus käyttäjältä: Kettu - 28.12.18 - klo:12:45
Octavia 2010 1.6 tdi, manuaalinen ilmastointi (kolme pyöriteltävää nuppia, lämpötila - puhallus - suuntaus). Puhaltaa yleensä lämmintä vain jos lämpötila-asetus on oikealla ääriasennossa. Jos yhden tai kaksi pykälää laskee lämpöä, tulee vain viileää/kylmää. Välillä ei tule lämmintä ollenkaan, jolloin lämpötilanuppia pitää käyttää kylmemmällä ja sitten kääntää kuumalle ja toivoa, että lämmintä alkaa tulemaan. Jonkinlainen läppävika, veikkaan. Välillä jää pitämään nakuttavaa ääntä, ilmeisesti hakkaa jotain läppää ääriasennossa ja/tai joku pyörä lipsuu.

Painamalla AC + sisäilmankierrätys -nuppeja saa käyntiin jonkin nopean kalibroinnin, mutta se ei korjannut tilannetta. Onko kalibroinnista tarkempaa tietoa, vaikuttaako esim. ilmansuuntauksen asetus kalibrointiin? Omien havaintojen perusteella ei.

Onko kokemusta löytyykö manuaalisesta lämppäristä säätöjä tai edistyksellisempiä kalibrointeja, joita voi tehdä huoltopäätteellä? Minulla on iCarScan, muttei Skoda / VAG ohjelmaa siihen. Porschen ohjelma on käytössä ja se löysi lämmityslaiteen, mutta ei mitään säätöjä. Väitti ettei ole virhekoodeja, mutta en luota siihen, koska ei ole Skodalle tarkoitettu softa.

lukases tää ketju

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16951.msg566071#msg566071
SEAT LEON ST 1.6 TDI 4Drive -14 (CLHA)
Honda CR-V
Ex VAG:t: T5 Multivan -06 (BNZ), Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Ambiente -10 (CAYC), Octavia HB 1.9 TDI Ambiente -07 (BXE), Octavia Combi 1.9TDI Ambiente -03 (ASV), Cordoba 1.9 TDI Stella -00 (AGR), Polo 6N 1.3i -95 (ADX), Jetta 1.6 TDIC -88, Audi 80 1.6D -84

Iso-Jaska

Oli näköjään kuvat kadonnu tuolta, tässä uudet

SEAT LEON ST 1.6 TDI 4Drive -14 (CLHA)
Honda CR-V
Ex VAG:t: T5 Multivan -06 (BNZ), Octavia Combi 1.6 TDI CR DPF Ambiente -10 (CAYC), Octavia HB 1.9 TDI Ambiente -07 (BXE), Octavia Combi 1.9TDI Ambiente -03 (ASV), Cordoba 1.9 TDI Stella -00 (AGR), Polo 6N 1.3i -95 (ADX), Jetta 1.6 TDIC -88, Audi 80 1.6D -84

Killer

Tutun 3C:n tuon läppämoottorin vaihdoin kun tuli vain kuumaa ilmaan pyynnin ollessa mitä tahansa sekä alkuperäisellä säätö seilasi laidasta toiseen sekä vikakoodin ollessa tuo sama 1809.
Säätö rupesi toimimaan oikein ja läppä säätymään hyvin, mutta vikakoodi jäi edelleen kummittelemaan.
En hoksannut tehdä resetointia ennen vikakoodin lukua kyllä, mutta ainakaan ilmastointi ei ruennut puhaltamaan kylmää vaikka huollatettiinkin se.
Kompuran keskipultti pyörii, mutta putket ei kylmene.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

mikkokalervok

Itselläni 2010 ocu automaatti-ilmastoinnilla. Kuskille tuli lämpöä vain kun käänsi lämmön täysille.  Oletin vian olevan läppämoottirissa ja vaihdoinkin sen. Ei korjaantunut ja vika olikin kojelaudan päällä olevan ritilän (pikkutavaroiden lokero samassa kannessa) alla tulokanavassa olevassa tuntoelimessä (NTC- vastus). Vaihtamiseen ei tarvita juurikaan työkaluja, kunhan saa kehikon vaan irti vaikkapa voiveitsellä kampeamalla. NTC:n resistanssi n. 10kohm (25 C). Marmorilla 50-60â,¬ mutta elektriniikkaliikkeessä 1â,¬ ja vähän juotoshommia. Tai sitten käytetystä/puretusta löytyy edullisesti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy