Yeti 2009 2.0tdi Tehdasasenteisen webaston kaukosäätö ongelma

Aloittaja Arska28, 13.11.14 - klo:09:00

« edellinen - seuraava »

Arska28

Terve

Tuollainen peli hankittu, ja ihmetys kaukosäätimen T90 olemattomasta kantamasta. Mielessäni pyörii ajatuksia:

-kaukosäädin itsessään rikkoutuu/alkaa toimia huonosti -> uuden kaukosäätimen hankkiminen
-antennin paikka yetissä kaukosäätimelle ? Onko se konehuoneessa ja voiko se olla irronut/vaurioitunut ?

Jossain tee-se-itse ohjeessa mainittiin että kannattaa vetää antenni vaikka sisälle, mahd. ylös esim tuulilasin viereen.

Ajatuksena uusia t90 säädin t91:een. Mutta jos vastaaanottopuolessa on häikkää niin ei siihen kaket auta...?

Tällä hetkellä kantama n.100m avomaastossa... ja sisältä ei mitään mahkua saada webastoa tulille...

Vinkkejä/asiantuntevia kommentteja kaivataan !

Taky

Lainaus käyttäjältä: Arska28 - 13.11.14 - klo:09:00
Ajatuksena uusia t90 säädin t91:een. Mutta jos vastaaanottopuolessa on häikkää niin ei siihen kaket auta...?

Kaukon patteri vaihdettu?

T90:nen ja T91:sen vastaanottoboxiti autossakin ovat erilaiset - muistelen.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Arska28

Patterit vaihdettu ja vastaanottoboksi ymmärrykseni mukaan t90/t91/t100.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Arska28 - 13.11.14 - klo:09:38
Patterit vaihdettu ja vastaanottoboksi ymmärrykseni mukaan t90/t91/t100.

T91 ja T100 ei ole sama.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

qwe

Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

tet

Lainaus käyttäjältä: Arska28 - 13.11.14 - klo:09:38
Patterit vaihdettu

En tiedä millainen patteri T90:ssä on, itsellä T100. Siihen tuli laitettua vääränlainen patteri joka ei kylmässä toiminut sitten lainkaan. Samassa koossa saa sekä alkali- että litiumparistoja, weban kakeen tarvitaan se litium. Alkalilla ei tee yhtään mitään, vähänkin pakkasta niin ei anna tarpeeksi virtaa kakelle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Taky

Lainaus käyttäjältä: qwe - 13.11.14 - klo:11:52
Molemmilla voi ohjata samaa webastoa.

Juu Webaa, mutta kauko-ohjain ja -ohjausboxi on eri, ainakin eri tyyppinumero...

T91



ja

T100

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Arska28


qwe

Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.11.14 - klo:12:19
Juu Webaa, mutta kauko-ohjain ja -ohjausboxi on eri, ainakin eri tyyppinumero...

T91



ja

T100


T100 ohjainboxin ja T100HTM  kaukoohjaimen rinnalle voi laittaa ainakin T91 kaken. Sitä en tiedä käykö toisin päin.
Eli minulta hätäinen vastaus.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Taky

Lainaus käyttäjältä: qwe - 13.11.14 - klo:17:02
T100 ohjainboxin ja T100HTM  kaukoohjaimen rinnalle voi laittaa ainakin T91 kaken. Sitä en tiedä käykö toisin päin.

Taanoin tulin päätelmään että alaspäin toimii, mutta koska T100 enemmän ominaisuuksia niin ylöspäin toiminnallisuutta ei voi saada, mutta mitään dokumenttiä aiheesta en löytänyt.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Hilleri

Lainataan ketjua. Miten teillä muilla on webasto pakkasilla toiminut?

Eilen oli pakkasta liki 20astetta, ja webasto ei pysynyt päällä kuin 5min säädetyn 30min mukaan. Yritin tuossa miettiä syitä käytökselle.
- liian kova pakkanen webastolle
- talvidiesel jämähtää webastokäytössä yli 15 asteen pakkasilla
- akun jännite liian alhainen johtuen pienistä ajoista
- sisätilan puhallus oli jäänyt maksimilämmöille ja tämä kuluttaa akkua tehokkaasti (pitääkö paikkansa?)

Missä asennossa pidätte lämppärin/ilmastoinnin säätöjä. Minulla ac päällä, "auto" -asento, "high" -määritys, ja dual lämmitys laitettu maksimille. Puhallinnopeuteen en manuaalisesti koske. Aiheuttaako tuo kenties käytön estäviä ongelmia? Tänään sitten plussan puolella ja webasto pysyi 30min päällä kuten pitää.

Entäpä osaisiko joku kertoa telestart ongelmista. T90 laatikko löytyy autosta ja originaali tehdasremote. Viime viikolla remote toimi kuten pitää ja kantama oli ok. Parin päivän sisään remoteyhteys lakkasi toimimasta. Remote vilkuttaa vihreää valoa nopeasti joka tarkoittaa manuaalin mukaan lämmittimen ongelmaa. Lämmitin itsessään kyllä toimii kun nappia painaa. 1A sulakkeen kävin läpi ja se on ehjä. Kokeilin vielä toistakin sulaketta varmuuden vuoksi. Johdot telestartista käytin irti ja laitoin takaisin kiinni. Sisätilan sulakeboksista katsoin vielä sulakenro 33, joka jotenkin liittyy remoten käyttöön. Sulake oli ehkä. En enää oikein keksi mikä tuossa voisi olla vikaana, muu kuin telestartin rikkoutuminen. Olisiko ajatuksia?

Hilleri

Ja vastaten itselleni. Akun jännite ja puhalluskombo aiheuttivat tuon tapauksen. Nyt on kaikki toiminut, tosin pakkasetkin on hellittäneet.
Ohjekirjassa tuo kysymäni defaultsäätökin on mainittuna ja sitä yritän käyttää kun vain muistan.

Telestart-ongelma on yhä avoin. Kävin vielä tarkemmin kuvion läpi ja sen seurauksena päädyin tilaamaan uuden T91-unitin vanhan T90:n tilalle. Maanantaina jännityksellä pääsen lyömään tuon unitin johtoihin kiinni ja katsomaan josko lähtisi toimimaan. Hieman vielä avoimia asiota, mm. se että toimiiko T90-lähetin T91-unitin kanssa. Se jää nähtäväksi.

Hilleri

Ja monologia jatkaen. Uusi T91 100â,¬ hintaan toimii aivan kuten pitääkin. Vanha lähetin(T90) toimii tämän uudemman kanssa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy