Etu/Takaveto vastaan Nelivetokeskustelu

Aloittaja SNG, 26.10.14 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

Mikä on minulle sopivin vetotapa

Etuveto
10 (8%)
Takaveto
10 (8%)
Neliveto
96 (76.8%)
Ihan sama. Auto on vain kulkuneuvo!
9 (7.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 125

rami

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 06.11.14 - klo:19:39
Täytyy sanoa että ei tuota lumen syyksi voi laittaa vaan osaamattoman kuljettajan, 5 cm lunta ei haittaa menoa :o
Jos 5-sentin lumessa ei pääse etuvetoautolla kannattaa jättää koko kulkineet kotia.
Minä pääsen uusilla nastarenkailla niin kaun kunnes auto ottaa mahasta kiinni.
Kaasu,kytkin ja yläpään BOXI. :D :D :D
Muuten 2-luokituksen teitäkään ei tarvitse aurata vasta kuin on 7-senttiä lunta. ;D

kmheisk2

Rami DSG autoissa EI ole kytkinpoljinta!

Niin ja uskokaa jo: nelivedossa ei ole kysymys pelkästään etenemiskyvystä vaan ajokäytöksestä.

:D :D :D
5xvapari
1xturbo

SNG

Lainaus käyttäjältä: kmheisk2 - 06.11.14 - klo:22:05
Rami DSG autoissa EI ole kytkinpoljinta!

Niin ja uskokaa jo: nelivedossa ei ole kysymys pelkästään etenemiskyvystä vaan ajokäytöksestä.

:D :D :D

Olisiko jotain traumaperäistä papukaijatautia tms? Kytkinlevy jäänyt ilmeisesti pyörimään. Kaikki muut ovat huonompia kuskeja, ja heillä ei ole aakolmosta nelosen kautta kolmosen puhaltimella ;D

gunman

Ei ristus... Puolen sivun kirjoitukseni hävisi bittiavaruuteen ilmeisesti liian pitkän kirjoittamisen takia.
(sinulla ei ole oikeutta tähän alueeseen, tai jotain sinnpäin...)

No, hitosti lyhennettynä kutakuinkin sama.

Minulla on ollut kaksi nelikkotomaattia putkeen, enkä enää muuta välttämättä harkitse.

Omaa tietä meillä on 200m, jonka talvikunnossapito on vähän niin ja näin.
Lisäksi alaosa tiestä on peltoaukealla, joka sopivalla tuulella menee talvella umpeen tunnin sisällä siitä, kun linko on käynyt kylässä.

Lisämausteen hommaan tuo alhaalla menevä "iso"tie, jonka aurakuski ei tajua laittaa lapaansa kiinni meidän tien kohdalla.
Joten joskus joutuu menemään metrisen kinoksen läpi.
Lisäksi metsästelen, ja tulee ajeltua teillä, joissa lumi pölisee konepellille/tuulilasille asti, en edes lähtisi moisille teille vajakilla.

Pari kertaa olen nelikonkin saanut jumiin, mutta niistä on päästy edestakaisin nytkyttämällä, toisin kuin etuvetoisten kanssa
olen aina jumiin jäätyäni tarvinnut lapiota.

Esim. oman tiemme käyn talvella "auraamassa" omallani, jos emäntä on menossa aiemmin töihin etuvetoisellaan.
(Jos on paljon lunta, eikä linko ole ehtinyt vielä käydä)
Hardcoretilanteissa on tehty myöskin niin, että olen ottanut vaimoni auton hinaukseen ja menty väkisin läpi kimpassa.

Ylös tuleminen tiellämme onkin sitten haasteellisempi juttu ja vaimoni jättääkin autonsa usein "alas" talvella
Itseäni ärsyttää nuo luistonestot, kun esim. tuossa Kiassa ei sutimisenesto mennyt pois mistään.
Joten heti kun alkoi sutimaan, stumppas vedon tyystin, jolloin myös eteneminen huomattavasti hankaloitui.(käytännössä loppui)
Tästä tigusta ei ole vielä äärilumisissa oloissa kokemuksia miten käyttäytyy... Toivottavasti ei ainakaan sutimista estä.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

exlex

Itselläni olisi kyllä haaveena neliveto seuraavassa autossa. En ole vain vielä uskaltanut hommata sitä, kun kaikki kaverit, oma perhe jne. jotka ovat hommanneet nelivedon ovat sanoneet, ettei ole enää paluuta takaisin.  ;D Tulee kalliiksi tämän jälkeen elämä, kun voi olla melko rankka palata etuvetoon tai takavetoon nelivedeon jälkeen.

Olin reissussa muutama viikko pohjoisessa ja ajoin tornion läpi ja päätin pysähtyä syömään torinion ABC:lla. No iloinen yllätys tuli, kun yritin lähteä parkkipaikalta liikenteeseen. Auto jäi jumiin. No sitten ei muuta kuin potkimaan lumia renkaiden alta pois. Muutenkin tiet oli hirveässä kunnossa ja ohitukset tuntui melko ahdistavilta jopa moottoritiellä, kun ei ollut nelivetoa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 06.11.14 - klo:14:35
Minähän voisin aivan hyvin laittaa yhtä lapsellisen aloituksen/kyselyn: Onko mielestäsi nelivedosta niin paljon hyötyä,että tarvitset sen autossasi?

Mutta rami sinähän teit sen jo.  :D

Lainaus käyttäjältä: rami - 06.11.14 - klo:14:35
-2% ajetusita kilometreistä siitä on mahdollisesti sinulle hyötyä.

No aika alakanttiin noi prosentit kyllä taas vaihteeksi. Onko sulle sanottu Rami koskaan että ammut yleensä kaikki sun jutut täysin yli. Voisi lisätä uskottavuuttasi jos pitäsi väitteesi edes jossakin määrin realistisina.  ;D

Lainaus käyttäjältä: rami - 06.11.14 - klo:14:35
-Haluatko yhden vikapesän autoosi lisää joka tarkoittaa nivellettyä putkenpätkää sekä muutamaa hammasratasta?

Enpä ole kyllä kuullut itse keneltäkään tutulta tai kaverilta olisi ollut koskaan mitään vikaa nelivedossa.

Lainaus käyttäjältä: rami - 06.11.14 - klo:14:35
- Haluatko lisätä polttoainekulujasi sellaisella vermeellä josta sinulle voi olla satunnaisesti hyötyä,korkeintaan 2% ajetuista kilometrimääristä.

Prosentit taas metsään, mutta valitettava tosiasia on se että neliveto nostaa hieman kustannuksia.

Lainaus käyttäjältä: rami - 06.11.14 - klo:14:35
-Hankintahinta lienee autonostajalle henkilökohtainen kysymys,kuka arvostaa tai ei katso tarvitsevansa.
- ;D ;D ;D

Se jolla on rahaa, niin se ei häiritse. Eli varmaan voisi todeta, että kaikki haluaisivat nelivedon, mutta koska se nostaa auton hankinta hintaa ja käyttökustannuksia, niin useat jättävät sen hankkimatta. Kuten minä tähän mennessä. Haaveilen nelivedosta silti.

Lainaus käyttäjältä: rami - 06.11.14 - klo:14:35
-Mitenkähän peukkuja nyt tulisi?

Jaa a. Arvioippa itse itseäsi joskus.  ;D

Pertsa

Heh, on kyllä huvittavaa luettavaa tämä ketju. Joku trolli joka saa yhdellä kauppakassilla täytettyä A3:n kokosen auton tavaratilan kokonaan, koittaa perustella nelivedon tarpeettomuutta tai että sitä tarvitaan korkeintaan 2% ajoista.

Niin, neliveto on tarpeeton siinä mielessä, että ilmankin kyllä pärjää. On myös paljon muitakin lisävarusteita joita ilman pärjää. Esim. ilman metalliväriä pärjää varmaan myös, kuinka suuri prosenttiosuus ajoista on kun metalliväriä tarvitsee? Veikkaan että 0%, silti siitäkin ollaan valmiita maksamaan lisähinta.
Mutta ramillahan itsellään onkin täysin optimaalisesti varustettu auto jossa on juuri ne varusteet joita tarvitsee ja joiden on riitettävä kaikille muillekin. Muut on turhaa.

Itselläni on nyt alla ollut takaveto vasta vähän aikaa, kun oli autonvaihdon aika ja sopiva yksilö sattui kohdalle. Nelivetona oli noita todella vähän tarjolla niin tyydyin takavetoon. Onhan tuo nykyinen takaveto hieno ajettava kesällä mutta todennäköisesti talvella tulee eteen tilanteita jolloin tulee nelivetoa ikävä.

Edellinen auto oli quattro ja sanon että nelivedon tuomat hyödyt on kiistattomat, kelistä riippumatta. Pieni lisähinta kasvaneesta bensankulutuksesta on täysin merkityksetön asia. Bensakulut kun on kaikessa autoilun kustannuksissa niin pieni asia että joku muutama desin lisäkulutus satasta kohti ei vaikuta yhtään mihinkään. Itselleni riittää jos auto kuluttaa bensaa alle 10l/100km niin se on OK :) Tarkoitan siis autoja joissa on jonkinlainen moottori, bensakoneiset siis. Dieselithän menee huomattavasti pienemmällä kunnollisella koneellakin.

Pieni lisähinta nelivedosta on myös merkityksetön asia kun vertaa sitä uuden auton hinnanpudotukseen kuukaudessa. Itse ostinkin ex-auton aikanaan vähän käytettynä, minulle kun ei ole tärkeää että auto on samaa mallivuotta kuin kuluva vuosi. Siinä oli nelivedon pienestä hintalisästä sulanut jo osa pois.

Lainaus käyttäjältä: kmheisk2 - 06.11.14 - klo:22:05
.... Niin ja uskokaa jo: nelivedossa ei ole kysymys pelkästään etenemiskyvystä vaan ajokäytöksestä.

Juuri näin.

On kummallista että nelivetosta puhuttaessa aina puhutaan vain siitä etenemiskyvystä jollakin mökkitiellä tai syvässä lumessa. Oma exäni oli sen veran matala että sillä ei ollut edes asiaa mihinkään mökkiteille eikä se mikään maastoauto ollutkaan. Nelivedon tuoma hyöty oli minulle jossain muualla.
Tosin kyllä tuollakin hyvin päässi syvässäkin lumessa. Muistan kun kerran tultiin Lapista eteläsuomeen ja pihalla ollut paksu lumikerros oli pehmentynyt upottavaksi mössöksi. Auto tetenkin upposi sinne mahaansa myöten syvälle, mutta niin vaan ryömimällä päästiin mössöstä helposti läpi vaikka pohjasta oli kiinni. Siinä ei olis etuvedolla tai takavedolla ollut mitään jakoa.

- Itse pidän nelivetoa ennenkaikkea turvallisuusvarusteena. Ajamisen vakaus huonossa kelissä on jotain ihan muuta kuin vajaavetoisella
- Edelliseen liittyen, yleinen ajettavuus ja vakaus "normaalillakin" talvikelillä on vakaampaa ja eteneminen nautittavampaa kuin etuvedolla.
- Yleisen harhaluulon mukaan nelivedosta on hyötyä vain talvella. Väärin. Aikanaan kun omani oli huollossa minulla oli lainassa vastaava auto, mutta etuvedolla (kesäkelissä). Kyllähän sen eron huomasi selvästi. Hiukan reippaammin mutkiin ajettaessa neliveto on vakaampi ja taipuu mutkiin tarkemmin. Reippaammat kiihdytykset/ohitukset on sulallakin tiellä rauhallisempia eikä samalla tavalla tempoilevia kuin etuvedolla jne.
- Vaikka ei mitään täyskaasukiihdytyksiä harrastakaan liikennevaloista, niin onhan se mukava lähteä liikennevaloista lähes kuin kesäkelillä, eikä jäädä siihen sutimaan. Kitkoillakin lähti kuin hauki rannasta jäisestä risteyksestä kun nastoilla varustetut etuvetoautot siinä rinnalla jäivät oikealle ja vasemmalle vispaavan keulansa kanssa siihen sutimaan.

Kyllä tässä varmaan vielä joskus taas palataan nelikkoon, mutta ei vielä kun tuo nykyinen takavetokin on aika mukava :)



batman14

OT: Milloin Pertsa on vaihtanut pois hienon Audinsa? Mennyt täysin ohi. Millaisella ajelet nyt?

hapelton1

^^^

Kummiskin joku vanha BMW ritsa, josta puuttuu tarvittava määrä ovia ja kuluttaa bensaa aivan törkeästi. Rattikin kiiltää varmasti!

Patomursu

Aiempaan romaaniin liittyen niin ei etuveto jää vispaamaan jos osaa lähteä liikkeelle. Ja yhtä turvallista sillä on ajaa kun sovittaa nopeuden tilanteen mukaan, liikenteessä kiirehtimällä ei tule kuin vahinkoja.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 06.11.14 - klo:19:39
Täytyy sanoa että ei tuota lumen syyksi voi laittaa vaan osaamattoman kuljettajan, 5 cm lunta ei haittaa menoa :o

Kyllä 20 sentin lumessa päästään vielä tasamaalla. Mutta muuttujia tuo matkaan sopivan jyrkkä mäki mutkat sopivassa kohtaa.

Kaikki ei asu kehä kolmosen sisäpuolella.
Octavia BKD

MMV

Ai kun on taas harmittanut neliveto...

tärpätti

Lainaus käyttäjältä: MMV - 07.11.14 - klo:15:48
Ai kun on taas harmittanut neliveto...

Itsekin olin ostamassa nelivetoa pari vuotta sitten mutta oli niin paljon kalliimpi ettei perse kestäny.
Octavia BKD

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 07.11.14 - klo:13:13
^^^

Kummiskin joku vanha BMW ritsa, josta puuttuu tarvittava määrä ovia ja kuluttaa bensaa aivan törkeästi. Rattikin kiiltää varmasti!

[ot]
Hyvin arvattu. Historic vehicle tosiaan kyseessä, siis jo viime vuosikymmeneltä, kai se pitää kohta museokatsastaa :)
Ovia tosiaan vain kaksi ja takapenkillä paikkoja myös vain kaksi. Ei se paljoa kuluta, kun siististi ajaa niin pääsee reilusti alle kympin ;)
Pitäähän sitä vähän kontrastia olla aikaisempaan. Ensin tosin meinasin hommata yhden diisselifarkun, mutta tulikin sitten kaksovinen bensakoneinen:)
[/ot]


Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 07.11.14 - klo:13:48
Aiempaan romaaniin liittyen niin ei etuveto jää vispaamaan jos osaa lähteä liikkeelle. Ja yhtä turvallista sillä on ajaa kun sovittaa nopeuden tilanteen mukaan, liikenteessä kiirehtimällä ei tule kuin vahinkoja.
Ilmeisesti sitten suurin osa etuvetoisten kuljettajista ei osaa lähteä liikkeelle etuvetoisella liukkaalla, tuolla kun kanssa-autoilijoita on katsellut. Kiirehtimisestä ei ole ollutkaan missään vaiheessa kyse. Toki nelivetoisellakin pitää nopeus säätää keliolosuhteiden mukaan, ei se pydshdy sen nopeammin kuin vajaavetoinenkaan. Ajettavuus ja ajokäytös kuitenkin on vakaampaa, sitä on turha yrittää kiistää varsinkaan jos ei ole koskaan nelivetoisella ajanut.

joukolainen

Tuossa edellä tuli jo kattavasti todettua nelivedon edut varsinkin liukkaalla mutta myös kesäkelillä. Täällä Pohjanmaalla olen taas nauttinut nelivedolla keleistä, risteykset todella liukkaita. Mäkeen lähdöt naurettavan helppoja liikennevaloristeyksissä, automaatti hoitaa vaihtamisen ja pitoa riittää, kunhan vain muut pääsisivät menemään.
Kannattaa käydä kokeilemassa kuinka helppoa se on, eihän sitä muuten tunnu  kaksivetokuljettajat uskovan.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: MMV - 07.11.14 - klo:15:48
Ai kun on taas harmittanut neliveto...
Uskon sen. Ei kai siitä ole ku haittaa ;)

ile

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 07.11.14 - klo:15:42
Kaikki ei asu kehä kolmosen sisäpuolella.

No, täällä ollaan kehä kolmosen sisäpuolella ja edelllistä talvea lukuunottamatta lähes päivittäisessä keskustapyörittelyssä ja parkkipaikan etsimisessä neliveto on ollut talvella erittäin iso plussa. Aina löytyy kohtuunopeasti vähän hankalampi taskupaikka, johon vajakkikuskit eivät ole uskaltaneet yrittää.

Täällä nelivetohistoria alkoi 2005 ja 2007-2009 välin ajelin etuvetoisella. Olihan tuo aika shokki kun oli tottunut eleettömään, junamaiseen, vetelettömään ja leppoisaan menoon kesät-talvet.

Perjantaiprovoiluna ja vitsikirjan nielastuani voisin vielä toivoa, että konserni lopettaisi poikittaiskoneellisten etuveto-muka-Audien teon vaan hoitaisi tämän tontin toisilla sisarmerkeillä. Keskittyisi vaan kokonaan pitkittäiskoneellisiin quattroihin - muuta ei tältä merkiltä tarvita.

Peeveli

Kyllähän nämä etuveto-vagineet ovat syvältä märällä ja jäisellä pinnalla liikkeellelähdössä, ja dsg,yli 200 hv, 350 nm ja kitkarenkaat vielä aiheuttanee osansa...etuvetoinen uusin V40 Volle on ollut omista etukiskoisista paras ja eleettömin liikkeellelähtijä talvella ja märällä, myös kitkarenkain, ehkä painavahko viispyttyinen d4-konekin auttoi.

Eilen näin "oikeantapaista" liikkeellelähtöä märällä asfaltilla kun Audi S4 avant quattro, B8-sarjaa, ampaisi valoista edessä ja kiihdytti talla aika syvällä. Siinä ei paljoa matkassa pysytty etuvetoskeidalla -tai pysyttiin mutta välimatka oli aika iso. :D Siinä oli jo esimakua miten tuommoinen 330-heppainen aito nelari lienee aika maukas tositalvessakin.

Saatan kyllä seuraavaksi päätyä nelivetoon, käytettyyn tehokkaanpuoleiseen....

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.11.14 - klo:09:13
Kyllähän nämä etuveto-vagineet ovat syvältä märällä ja jäisellä pinnalla liikkeellelähdössä, ja dsg,yli 200 hv, 350 nm ja kitkarenkaat vielä aiheuttanee osansa...etuvetoinen uusin V40 Volle on ollut omista etukiskoisista paras ja eleettömin liikkeellelähtijä talvella ja märällä, myös kitkarenkain, ehkä painavahko viispyttyinen d4-konekin auttoi.

Eilen näin "oikeantapaista" liikkeellelähtöä märällä asfaltilla kun Audi S4 avant quattro, B8-sarjaa, ampaisi valoista edessä ja kiihdytti talla aika syvällä. Siinä ei paljoa matkassa pysytty etuvetoskeidalla -tai pysyttiin mutta välimatka oli aika iso. :D Siinä oli jo esimakua miten tuommoinen 330-heppainen aito nelari lienee aika maukas tositalvessakin.

Saatan kyllä seuraavaksi päätyä nelivetoon, käytettyyn tehokkaanpuoleiseen....

Hänen kiihdyttäessä sinun kunnioitus ja ihailu häntä kohtaan kasvoi lineaarisesti etenemään nähden. Ostaessasi yhtä nopeasti liikkuvan auton peniksesikin kasvaa samassa suhteessa, edellä ajaneen kokoiseksi. Silmiesi kostuessa tästä ilonäkymästä hän hävisi kaukaisuuteen ja päätit että sinunkin pitää kokea tuollainen auto kun se tekee kuljettajista liikenteen alfauroksia.  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Chicane

Quattron aiheuttama ohjauksen tempolu muistuttaa liikaa etuvedosta. Mieluummin seikkailua takavedolla. Onhan se toki paaaljon vaikeampaa, mutta ompahan jotain ajettavaakin;) vähän sama kuin jos olis automaattiohjaus, niin varmasti olisi helppoa matkanteko, mutta eipä siitä ajonautinnosta silloin voisi puhua.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.11.14 - klo:09:27
Hänen kiihdyttäessä sinun kunnioitus ja ihailu häntä kohtaan kasvoi lineaarisesti etenemään nähden. Ostaessasi yhtä nopeasti liikkuvan auton peniksesikin kasvaa samassa suhteessa, edellä ajaneen kokoiseksi. Silmiesi kostuessa tästä ilonäkymästä hän hävisi kaukaisuuteen ja päätit että sinunkin pitää kokea tuollainen auto kun se tekee kuljettajista liikenteen alfauroksia.  ;D

Itse näen asian hieman toisin. Itse ihailen ja kunnioitan S4 B8 omistajaa. Tosin tämä ihailu ja kunnioitus kohdistuu yleiseen taloustilanteeseen ja kuinka ko. henkilö on viittinyt sponsoroida valtiota autoveron muodossa yhden RS Octavian verran. Olikohan kyseisen ässän hankintaa mennyt vuoden vai jopa kahden vuoden bonukset työpaikalta? Kyllä tällaisia elämässä eteenpäin pyrkiviä veronsa maksavia henkilöitä tarvitaan tässä maassa juuri nyt.

qwe

Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

qwe

Ups.. meni tuo lainaus vähän pieleen kun nauratti oikein vedet silmissä.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 08.11.14 - klo:10:07
Itse näen asian hieman toisin. Itse ihailen ja kunnioitan S4 B8 omistajaa. Tosin tämä ihailu ja kunnioitus kohdistuu yleiseen taloustilanteeseen ja kuinka ko. henkilö on viittinyt sponsoroida valtiota autoveron muodossa yhden RS Octavian verran. Olikohan kyseisen ässän hankintaa mennyt vuoden vai jopa kahden vuoden bonukset työpaikalta? Kyllä tällaisia elämässä eteenpäin pyrkiviä veronsa maksavia henkilöitä tarvitaan tässä maassa juuri nyt.

Jännä että et maininnut siitä millään muotoa aikasemmassa kirjoituksessa. Taisi osua kirjoitukseni nappiin kohdallasi  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

olate

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 08.11.14 - klo:09:13
Saatan kyllä seuraavaksi päätyä nelivetoon, käytettyyn tehokkaanpuoleiseen....

Kannattaako mutteri-lottoon lähteä?
Parivuotta vanhaa Audia en uskaltaisi ostaa.   ;)

Uudemmista mutteri vissiin jo korjattu?

JaniKuula

Tämä on upea topikki seurata. Pari nimimerkkiä on oikein suloisen kirveleviä irvikuvia suomalaisesta yksinkertaisuudesta, piheydestä, katkeruudesta ja kateudesta. Minäkin nostan hattua s4 b8 kuskille. Itsekin sellaisen ostaisin jos pörssi kestäisi. Ja ei, en ole katkera, en vain osaa tehdä itsestä rahamiestä ja hyväksyn sen.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 08.11.14 - klo:13:52
Tämä on upea topikki seurata. Pari nimimerkkiä on oikein suloisen kirveleviä irvikuvia suomalaisesta yksinkertaisuudesta, piheydestä, katkeruudesta ja kateudesta. Minäkin nostan hattua s4 b8 kuskille. Itsekin sellaisen ostaisin jos pörssi kestäisi. Ja ei, en ole katkera, en vain osaa tehdä itsestä rahamiestä ja hyväksyn sen.

Toiset käyttää saman rahan eri tavalla, se voi näkyäi sompana asuntona, tai velattomuutena mikä ei edes ulospäin näy. Elämä on vain valintoja.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

JaniKuula

Juu mutta jos se ei ole rahasta kiinni en näe mitään järkevää perustetta olla ottamatta nelivetoa. Kyllä se vain on kaikin puolin parempi ku vajaaveto.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: JaniKuula - 08.11.14 - klo:13:52
Minäkin nostan hattua s4 b8 kuskille. Itsekin sellaisen ostaisin jos pörssi kestäisi. Ja ei, en ole katkera, en vain osaa tehdä itsestä rahamiestä ja hyväksyn sen.
Sama täällä, ei ihan riittänyt kate tilillä S4:ään. Ehkä seuraava auto on sitten sellainen.

xmasa

Musta tuntuu, että mihinkään S4 ei roposâ,¬t riitä ikinä, etenkään kun en mitään vanhoja linttoja halua ostaa. Pitää tyytyä vähän vaatimattomampaan Audiin, jos sellaisen seuraavaksi erehtyisi hankkimaan  8)
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.11.14 - klo:12:17
Jännä että et maininnut siitä millään muotoa aikasemmassa kirjoituksessa. Taisi osua kirjoitukseni nappiin kohdallasi  ;)

Siihen saattaa liittyä hieman sellaista  ;) juttua. Mitä vaikka jos itse ajaisin sellaista viime vuosikymmenen museokatsastettavaa BMW ritsaa? :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy