Luokittelematonta keskustelua Audista

Aloittaja Flat, 04.12.09 - klo:08:07

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.02.13 - klo:17:44
Ton-1:

tällaiset gekkot löytyi vielä tänään:



Aika södet - sopisi aika hyvin huilimaan tummalle hattuhyllylleni ( kiasus mikä sana  ::)  ) ( jos eivät maksa liikaa tulevalle työttömälle  8)  ).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Ton-1:

Kohtalotoverilta ei näin pienistä jutuista rahaa kysellä. Laita osoite tulemaan privalla, niin laitan maanantaina postia, kun kotiudumme.

Sen verran Audi -asiaakin, että loistavat poissaolollaan täällä Thaimaassa. Yhden TT: n näin ajamassa motarilla Phuketin suuntaan. Bemareita olen nähnyt kymmenkunta. Japanilaista kalustoa enimmäkseen.

Ton-1

Kiitos Markku jo etukäteen !

Onpa ollut muutenkin kiva kohdata  tämän foorumin kautta hemmoja jotka ovat avittaneet tai muuten esittäneet hienoa kohtelua tuiki 'tuntemattomalle' tyypille, en enempiä vuodattele mutta Kiitokset näin yleisemmällä tasollakin  8) .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

awd

Jos tämä tulee väärään osioon, niin toivottavasti joku ohjaa oikeaan paikkaan. Mutta kysymys kuuluu, että tuleeko Audissa paremman stereosysteemin tai isomman moottorin myötä parempi äänieristys. Myös kiinnostaisi kuulla erityisesti B&O -järjestelmän osalta, että sisältääkö se paremmat eristemateriaalit.

Oma kokemukseni Audista rajoittuu lähinnä viime syksynä suoritettuihin Q5:n koeajoihin. 2.0 tdi oli facelift ja siinä oli perussoitin. Mielestäni varsinkin etupäästä kuuluin häiritsevän voimakasta jyrinää. Kesärenkaina vakio 17-tuumaiset. Perään ajoin edellisen mallin hybridin, jossa 19-tuumaiset renkaat. Autossa vakiona Sound System. Auto oli etupäästään hiljaisempi, eikä rengasjyrinä ollut läheskään yhtä häiritsevää. En ole vielä löytänyt esittelyautoa, jossa olis B&O -järjestelmä, joten sekä soitin, että auto on vielä siltä osin testaamatta.

Joutessani kaivelin TM:n arkistoista Q5:n koeajoja. Numerossa 3/2009 oli 3.0 tdi:n koeajo ja siinä nimenomaan kehuttiin auton hiljaisuutta erityisesti etuosan osalta. Renkaat 20-tuumaiset. Lainaus artikkelista: "  Edessä ääntä on saman verran kuin monissa limusiineissa, ja äänet ovat sävyltään sivistyneitä". Lisävarustetaulukon mukaan autossa on laajennettu äänentoistojärjestelmä, mitä se sitten tarkoittaakaan, mutta hinnaltaan se sopisi olemaan ASS.

Numerossa 10/2009 oli ajettu 2.0 tfsi ja siinä erityisesti moitittiin voimakasta rengasmelua verrattuna aikaisemmin ajettuihin yksilöihin. Renkaat 17-tuumaiset. Soittimen mallista ei tietoa.

Numerossa 15/2009 oli katumaasturivertailussa Q5 2.0 tdi. Renkaat 18-tuumaiset eikä soittimesta mainintaa. Sileän asfaltin melumittaukset samaa tasoa verrokkimerkkien kanssa ja lähes samalla tasolla aiemmin koeajetun 3.0 tdi:n kanssa. Autoa kuitenkin moitittiin rengasmelusta karkealla asfaltilla.

Itselläni oli aikaisemmin kaksi Tourania, Firstline sekä Highline ja kyllähän jälkimmäinen oli hiljaisempi. Jälleenmyyjältä olen tätä meluasiaa joskus kysellyt, mutta heillä ei ole asiasta minkäänlaista käsitystä. Jospa täältä löytyisi tietämystä/kokemusta suuntaan taikka toiseen.


Wilburi

Huomiosi on varsin mielenkiintoinen ja nyt, kun tarkemmin ajattelen asiaan, niin ihmeteltiin tuota samaa vertailtaessa kaverin autoa minun autooni. Minulla on ASS ja 19" vanteet ja oli mielestäni hiljaisempi kuin kaverin auto ilman ASS:ää, mutta vakio 16" vanteilla. Emme kyllä yhdistäneet noita seikkoja toisiinsa. Täytyy ottaa huomioon, että renkailla on varsin iso vaikutus rengasmeluun, joten täytyisi vertailla samalla renkaalla varustettuja autoja.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

awd

#485
Tuohan antaa jo hieman uskoa siitä, etten koeajolla välttämättä täysin omiani kuullut. Renkaiden vaikutus pitää täysin paikkansa, mutta aika haasteellista on löytää autoja, jotka ovat malliltaan ja renkailtaan samanlaisia ainoan eron ollessa stereoissa. Eikä tuo koeajamani pari paras mahdollinen vertailuun ollut ja erot äänissä voivat selittää monet muutkin tekijät.

Mutta täytyy vielä yrittää löytää ajoon Q5 B&O -järjestelmällä. Täältä ei taida löytyä ketään, joka olis ajanut jotain samanmallista Audia varustettuna vakiosoittimella ja toista B&O -stereoilla ja voisi kommentoida mahdollisia eroja ajoäänissä.

Docw

Olisiko B&O stereoissa sitten aktiivinen taustamelun vaimennus tmvs? Omassa on tuo B&O setti ja auto on kieltämättä hyvin hiljainen. Jossain areenan kätköissä on jemmassa omia äänenpainemittauksia verrattuna A4:n ja noiden testailuiden perusteella melua oli stereot kiinnikin ihan reilusti vähemmän kuin tuossa nelosessa.

arskas_s

Audin pasmat menivät yllättäen uusiksi
Keskiviikko 19.02.2014 klo 15:03   
Audi on ottanut aikalisän mallistonsa uusimisessa. Yllättävä veto hämmentää Saksassa.

Kolmen johtavan premium-merkin taistelu markkinoista on ajautunut erikoiseen tilanteeseen. BMW ja Mercedes vyöryttävät vauhdilla uusia malleja, mutta Audi junnaa paikallaan.

Tänä vuonna Audi tuo markkinoille vain yhden uutuuden, seuraavan sukupolven TT-sportin. Alkuperäisten suunnitelmien mukaan vuoden aikana piti ilmestyä myös uusittujen A4- ja Q7-mallien. Ne siirtyvät kuitenkin ensi vuoden puolelle.

Saksan autopiireissä kuhistaan nyt Audin ongelmista. Talouslehti Handelsblatt sai tietoonsa Audin johdon nimettömistä lähteistä syyt siihen miksi merkin pasmat ovat menneet uusiksi.

Lehden mukaan viime kesänä Volkswagenilta tytäryhtiö Audin kehitysjohtajaksi siirtynyt Ulrich Hackenberg komensi valmiiksi suunnitellut uutuudet takaisin työpöydälle.

Alkujaan uuden Audi A4:n piti ilmestyä myyntiin ensi syksynä, sitten aikataulua muutettiin ensi vuoden alkuun ja nyt tähdätään vuoden 2015 kesään.

Uuden sukupolven luksusmaasturi Q7:n tuloa siirrettiin useilla kuukausilla vuoden 2015 alkupuolelle.

Syynä siirtoihin ovat pahimpien kilpailijoiden saavuttama etumatka.

Esimerkiksi täysin uusi Mercedes-Benz C-sarja on tekniikaltaan ja ulkoasultaan modernimpi kuin suunniteltu Audi A4. Mersun autopilottikin toimii 20 sekuntia, kun tuleva A4 olisi jäänyt seitsemään sekuntiin. C-sarja näyttää dynaamiselta autolta, kun A4:n muotoilu seurasi vanhoja linjoja.

Audi A4:n ladattava hybridi ja sähköversio eivät myöskään olleet vielä Hackenbergin mieleen. Niiden tuotanto siirtyy aiotusta ensi vuodesta myöhempään ajankohtaan.

Tuleva Audi Q7 kevenee 300 kiloa ja saa sisuksiinsa entistä enemmän mukavuus- ja turvajäjestelmiä. Hackenbergin mielestä uutuus vaikutti liian vanhanaikaiselta ja vähintään saman tason tekniikkaa ehtivät tarjota jo BMW ja Mercedes maastureillaan.

Uutuuksien myöhästyminen maksaa Audille kymmeniä miljoonia. Se joutuu markkinoilla myös takaa-ajoasemiin.

BMW tuo tänä vuonna areenalle 2-sarjan, 4-sarjan ja uuden Active Tourer-vanin. Mercedes on liikkeellä uudella GLA:lla, C-sarjalla ja S-sarjalla.

Audi saa iskukykyään takaisin vuosina 2015-16 mallistonsa uusiuduttua.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

rs-mies

onko täällä kokemuksia navikaattorin päivityksistä? siis karttojen ja softan? Netistä näyttäisi löytyvän päivitystiedostot ja aktivointiin tarvittavat myös.

Lähtötilanne siis software version: HNav_EU_P0022_D1 ja Nav. database version: 8R0060884j ECE 5.10.5


Latexi

Audi konfiguraattori toimii taas. Löytyy jopa uuden A6:n mallit...
Latexi

JaniKuula

Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Ranssi

Vuoden vierähdettyä on luontevaa palata arskas_s:n postaukseen Audin ainakin malliuudistusten verkkaisuutena näkyviin mahdollisiin ongelmiin. Ei voi kuin ihmetellä kuinka esim. A5-malliston päivitys vaan viipyy ja viipyy. A5 Coupe tuli ulos alkuvuodesta 2007, seuraaja julkaistaneen aikaisintaan ensi vuoden alkupuolella eli samalla kopalla ja maltillisella fl:lla on menty 9 vuotta! Ulkoisesti auto on edelleenkin varsin ajanmukainen, mutta sisällä aletaan olla takamatkalla oikein kunnolla. Luulisi, ettei Audilla uudistuminen ole resursseista kiinni vaan mistä sitten kiikastaa... Onko Audi uusi Nokia, tuskin kuitenkaan.

JaniKuula

Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

batman14

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 02.03.15 - klo:12:45
Vuoden vierähdettyä on luontevaa palata arskas_s:n postaukseen Audin ainakin malliuudistusten verkkaisuutena näkyviin mahdollisiin ongelmiin. Ei voi kuin ihmetellä kuinka esim. A5-malliston päivitys vaan viipyy ja viipyy. A5 Coupe tuli ulos alkuvuodesta 2007, seuraaja julkaistaneen aikaisintaan ensi vuoden alkupuolella eli samalla kopalla ja maltillisella fl:lla on menty 9 vuotta! Ulkoisesti auto on edelleenkin varsin ajanmukainen, mutta sisällä aletaan olla takamatkalla oikein kunnolla. Luulisi, ettei Audilla uudistuminen ole resursseista kiinni vaan mistä sitten kiikastaa... Onko Audi uusi Nokia, tuskin kuitenkaan.

Tätä en oikein ymmärrä koska en tajua miten se on niin jumalattoman vanha sisältä? Itse nyt en ehkä kaipaa mitään kaikkia Facebook yms hömpötyksiä autoon mitä uudet autot tarjoaa... Kyllä se sisältä on itselle ainakin ihan tarpeeksi moderni ja varsinkin ajattoman tyylikäs. Mikä sen tekee niin vanhentuneeksi?

Autointoilija92

Moikka!

Mulla Audi A6 2.7TDI 2007 DPF ja nyt pitäisi löytää joku osaava pakkopolttamaan hiukkassuodatin, kun se toistamiseen tukossa. Löytyisikö osaavaa henkilöä auttamaan korvausta vastaan tietenkin?! :)

Alue: Varsinais-Suomi (Salo)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy