Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Martin

#1
Nyt teki vaihteisto niin että pakilta --> D-vaihteelle niin laski hetkeksi kierrokset 200-300rpm alaspäin, lähes sammui. Onkohan selvä merkki jostain viasta vai "ominaisuus". Autolla oli ajettu jo reilu 30min ja hetken ollut lämpimässä parkkihallissa, eli oli lämmin. En saanut enää tätä toistumaan vaikka kuinka vaihtelin R --> D edes takaisin. OBD11 ei anna vikakoodeja ja muuten toiminut normaalisti.
#2
Joo lähinnä yllätti kun joskus kuullut että laatikko kyllä lämpee nopeasti kun normaalisti ajelee. Tuo vaikuttaa siltä ettei koskaan kylmemmillä säillä dsg kovin lämmin/notkea ole.
#3
https://aijaa.com/9X9G71

Aika kehnosti lämpiää dsg laatikko. Normaalia ajoa 45min ja pakkasta -16 ja ei tuon enempää öljyt lämpee (35 astetta)
Auto s3 8v -17
#4
Elektroniikka / Vs: Obdeleven
03.01.24 - klo:21:07
Hei
Saako obd11 koodattua öljyn ja veden lämpötilat näkyviin? Auto Audi s3 8v -17.
Lap timerissa näkyy öljyn lämmöt mutta haluaisin myös muihin valikoihin sen ja jäähdytysnesteen lämmöt myös.
#5
Onko kokemuksia Hankook Winter i*cept evo3 W330 renkaista?
Tai onko suositella jotain muita järkevän hintaisia kitkoja? Vai onko suosiolla ostetta kalleimmat nokiat/misukat?
#6
A3 8V (12–) / Vs: A3 vannepohdintaa
26.05.19 - klo:20:49
Ottaako tuolla et30 kaariin kiinni esim. töyssyissä?
#7
Jaahas, eli letkulämmitin+vesikiertopumpun pitäisi sitä hieman lämmittää?
#8
Osaako joku sanoa kauanko dsg6 vaihteistolla kestää lämmetä ”optimaaliseen” lämpötilaan näin pakkasilla? Tai lämpeneekö yleisesti ottaen nopeasti versus esim. moottoriöljyt? Olisi kiva hieman tietää milloin uskaltaa hieman kovemmin kiihdytellä ettei ainakaan kärsisi kylmien osien takia. Onko vaihteisto jo riittävän lämmin kun moottoriöljyt ovat lämmenneet 80c?
#9
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
20.03.18 - klo:21:31
Lainaus käyttäjältä: JKK - 20.03.18 - klo:21:16
Mulla on täsmälleen samanlainen A3-sedan, samanlaisella tekniikalla. En ole huomannut mitään tuollaista tässä meidän ajopelissä. Mielestäni menee uusilla kitkoilla melko äänettömästi. Jos asustelet etelä-suomessa Järvenpään lähistöllä niin toki saat käydä ajamassa tuolla meidän autolla lenkin vertaillaksesi äänimaailmaa.

Samaan hengenvetoon voisin kysyä sinulta, että toimiiko autosi DSG täysin eleettömästi alaspäin vaihdoissa? Itseäni pikkaisen häiritsee vaihteistossa 3>2 ja 2>1 vaihdot, jotka toisinaan tuntuu aavistuksen nykäiseviltä kun hiljentää liikennevaloihin. Meillä on toinen auto 2016-vuotinen Golf Alltrack, jossa on sama DSG-nelivetopaketti, mutta 184hp 2,0TDI:n koneen jatkona. Tässä Golfissa DSG toimii täydellisen eleettömästi kaikissa tilanteissa. Tuon Audin kanssa nuo DSG:n alaspäin vaihdot on sellaisia, että on siinä ja tässä että häiritseekö ne vai ei...

No sepäs sattui.. Asustelen meinaan itsekin Järvenpäässä. Ehkä pientä nykäsyä ilmenee välillä juurikin noilla pienemmillä vaihteilla alaspäin mentäessä, hiukan vielä vaikea sen enempää sanoa kun auto ollut vasta muutaman päivän. Olisi kyllä mahtavaa jos käytäisiin vaikka joku päivä hieman vertailemassa menopelejä?
#10
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
20.03.18 - klo:19:00
Tervehdys,

Onko näissä 8V:ssa ollut laakereiden kanssa ongelmia? Tuntuu etupäässä jotenkin kovalta huminalta/jurnutukselta 30km/h ylöspäin. Rengasmelua ekana mietin, mutta jotenkin se ei aivan siltä tunnu, ääni tuntuu yhtä voimakkaalta karheella kuin lähes uudelle asfaltilla. Vai onko näissä jotain muuta outoa ollut? Etupäästä minusta tulee kyllä selvästi. Kiitos avusta.
Auto tosiaan A3 Sedan 1.8tfsi quattro MY15
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy