Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Haldex

#1
Elektroniikka / Vs: Akun vaihtoa
11.04.24 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: M_M - 11.04.24 - klo:06:48Kuulostaa aika normaalilta. Eihän nämä autot vakiokunnossa pidä akkua täynnä vaan tarkoituskin on pitää varaustaso alempana ja ladata sitten moottorijarrutusten aikana täydellä teholla.

Rekuperointi on ominaisuuden nimi ja sen saa ainakin osasta MQB-autoja koodattua pois, sen jälkeen auto pyrkii pitämään akun täynnä.

Aina oppii jotain uutta, kiitos tästä tiedosta!  8)
#2
Elektroniikka / Vs: Akun vaihtoa
10.04.24 - klo:15:53
Vähän omituiselta vaikuttaa kyllä edelleen toi akun käytös.

Tein aamulla tuon koodauksen uudestaan ja vaihdoin akkutyypiksi fleece.

Töihin mentäessä aamulla niin muutaman kerran kävi latausjännite siellä n. 14.6V, muuten oli aikalailla 13V paikkeilla.

Päivällä kotiin tultaessa jännite pysyi ajon aikana melkeen koko matkan (30min) 12.2V.

Kotiin tultaessa tarkistin jännitteen kun auton sammutin niin näyttäisi 12.6V. Täydessä akussa se oli 12.9V.

Mielestäni pitäisi pysyä kyllä tommosella ajolla ja en webastoa käyttänyt niin tuolla melkeen täyden akun lukemissa ::)
#3
Elektroniikka / Vs: Akun vaihtoa
09.04.24 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: jugih - 09.04.24 - klo:21:39Vaihdoin vartan AGM-akun ja akkutyypiksi fleece.
Lataus on usein vajaan 15 V kieppeillä.
Toki välillä alle 13 V, jolloin selkeesti akku alkaa olla täys.

Heitän ihan perstuntumalla vastauksen sun kyssäriin, että pidä se fleeceä kuten kuuluukin ja sun havainto oli vain poikkeus.

Latasin edellisenä yönä akun täyteen niin toivotaan, että tuo alhainen latausjännite tosiaan johtuu siitä.

Vaihdan tuon koodauksen huomenna takas tuohon fleeceen. Huomasin, että sarjanumerosta oli myös muutama numero jäänyt laittamatta, jotta saadaan sama määrä kun vanhassa arvossakin oli eli 10 merkkiä. Täytyy tuokin muokkaa samalla.

Kiitos vastauksesta!
#4
Elektroniikka / Vs: Akun vaihtoa
09.04.24 - klo:19:13
Vaihtui tänään uusi akku autoon niin yksi kysymys heräsi jos joku fiksumpi pystyy vahvistamaan.

Autossa oli tehdasasenteinen EFB mikä vaihtui nyt Boschin AGM akkuun.

Kaikki ohjeet mitä netistä löysin ainakin ulkomailta niin neuvoi vaihtamaan akkutyypin EFB-->Fleece (huopa).

Tein näiden ohjeiden mukaan ja kun seurasin akun jännitettä auto käynnissä, se näytti vain 12.5V.

Heti kun vaihdoin tuon akkutyypin takas EFB niin latausjännite meni sinne normaalille tasolle n.14V lyhyellä tyhjäkäynnillä.

Eli onko näin, että Suomessa tuo akkutyyppi täytyy jättää tuohon EFB vaikka akkutyyppi vaihtuu AGM?
#5
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
09.04.24 - klo:17:22
Vaihtui tänään uusi akku autoon niin yksi kysymys heräsi jos joku fiksumpi pystyy vahvistamaan.

Autossa oli tehdasasenteinen EFB mikä vaihtui nyt Boschin AGM akkuun.

Kaikki ohjeet mitä netistä löysin ainakin ulkomailta niin neuvoi vaihtamaan akkutyypin EFB-->Fleece (huopa).

Tein näiden ohjeiden mukaan ja kun seurasin akun jännitettä auto käynnissä, se näytti vain 12.5V.

Heti kun vaihdoin tuon akkutyypin takas EFB niin latausjännite meni sinne normaalille tasolle n.14V lyhyellä tyhjäkäynnillä.

Eli onko näin, että Suomessa tuo akkutyyppi täytyy jättää tuohon EFB vaikka akkutyyppi vaihtuu AGM?
#6
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
02.03.24 - klo:17:48
Mustat merkit vaihdettu hopeisten tilalle.

Kuskin puoleinen valaistu kynnyslista sanoi sopimuksensa irti niin vaihtui sekin samalla. Onneksi on vielä Sakan takuu voimassa ;D

Seuraavaksi vuorossa maskin teippaus kiiltävän mustaksi niin pääsee nuo merkit paremmin oikeuksiinsa.


#7
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
28.08.23 - klo:18:01
Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 23.08.23 - klo:19:28
No problem!

Mulle päivitettiin aikoinaan nuo kaikki ilmaiseksi. Varmaan siksi, kun takuu oli vielä voimassa. Ja ehkä vähän siksikin, kun olin auton sieltä samasta paikasta ostanut. Eivät edes ehdottaneet mitään maksua tai kitisseet vastaan. Meni aivan sutjakasti.

Nuo kaikki päivitystiedot ja niiden TPI-koodit kaivelin itse saksalaisten foorumeilta ja menin sitten noiden TPI-koodien kanssa huollon tiskille ja sanoin, että nämä autoon. Sieltä ne kaikki päivitykset kyllä löytyivät, kun ukko naputteli nuo koodit sinne niiden systeemiin, mutta ei niitä taatusti mullekaan olisi koskaan erikseen huollon yhteydessä tarjottu. Siihen pitää olla ilmeisesti ihan kriittinen vika, mikä on tehtaan mielestä pakko korjata.

Ja itse asiassa noihin liittyen, kun muistisoluja kaivelee: Audihan poisti MMI 2 -laitteiden navigaattorista Googlen satelliittikartat olikohan 2019 keväällä. Johtui siitä, että Google uudisti rajapintaansa, eikä nämä MMI 2 -laitteet enää kyenneet käyttämään sitä uutta. Audi kuitenkin tarjosi tilalle Heren satelliittikartat, mitkä on lähes samanlaiset. Ja nämä sai tiettyihin autoihin nimenomaan käyttispäivityksellä, joka oli käsittääkseni Audilta ihan goodwill-päivitys ilmaiseksi kaikille. Minulla se Heren satelliittikartta alkoi toimia jo tuota aiemmin heti sen jälkeen, kun autoon oli päivitetty käyttisversio 1326. Tuo voisi olla yksi tapa saada ainakin tuo eka päivitys RS3:een ilmaiseksi, jos sitä ei siinä teidän autossa vielä ole. Olettaisin, että sen saa edelleenkin, kun hoksaa sanoa tuon, että sillä saa takaisin nuo satelliittikartat ja se oli silloin ilmainen päivitys kaikille haluaville. Olettaen tietenkin, että autossa on se parempi MMI Navigointi plus -lisävaruste. Siihen halvempaan tuo satelliittikartta ei kuulunut. Helsingin Herttoniemen Audi Centerissä kun tuosta aikoinaan juttelin huoltoneuvojan kanssa, niin se sanoi, että heillä on käynyt jo pari A4:ää, joihin on ilmaiseksi päivitetty uusi käyttis just tuon karttamuutoksen takia.

Mutta joo, mielestäni nuo kaikki kolme päivitystä parantavat autoa ja kannattaisi asentaa, jos eivät ihan mahdottomia kustanna. Se on kyllä harmi, että ne on niin nihkeitä noita jakamaan, ellei itse tajua kysyä. Ja sittenkin pitää varmaan olla vähintään takuu voimassa, että saa ilmaiseksi.

Kiinnostaisi muuten tietää ihan mielenkiinnosta, että millä softaversiolla se teidän RS3 on tällä hetkellä varustettu? Löytyy sieltä MMI:n uumenista kohdasta Järjestelmän huolto -> Versiotiedot. Sain oman autoni marraskuussa 2017 ja se oli tehty lokakuussa 2017. Sen versio oli tehtaan jäljiltä 1168.

En ajele itse autolla päivittäin, joten yritän muistaa katsoa tuon softaversion jossain kohti ;D
#8
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
23.08.23 - klo:17:17
Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 22.08.23 - klo:14:56
Joku viisaampi/rohkeampi saa neuvoa, uskaltaako tuota OBDelevenin koodausta kokeilla :) Mutta joo, kyllä tuossa mittaristossa kuitenkin ihan RS:n käyttöliittymä on. Tuli vaan mieleen, että onko jossain huollossa tms. jotain sössitty ja siihen on jotenkin saatu joku norminäkymä vaan. Jos siinä tuo RS-teksti näkyy, niin varmaan on ihan oikea.

Tuli vielä sekin mieleen, että ei välttämättä olisi joka tapauksessa pahitteeksi päivittää auton softat, jos ne sattuvat olemaan vielä alkuperäiset. Itsellä oli MMI:n versionumero tehtaalta tullessa 1168, ja siinä on useampikin ärsyttävä bugi. Kaikki nämä korjattiin myöhempiin versioihin. Kun luovuin autosta reilu pari vuotta sitten, oli autoon asennettuna sillä hetkellä uusin versio 1326, jossa ei enää ollut mielestäni bugeja lainkaan ja toimi erittäin hyvin.

Kävin asennuttamassa autoon seuraavat päivitykset, joita kyllä myös suosittelen tehtäväksi, jos ei jo ole:

TPI 2049923/4: Asterisk + Drive Select, Update MIB2 High (tämä taisi olla just tuo käyttiksen päivitys uudempaan. Korjaa useammankin ärsyttävän bugin. Ehkä nykyään on jo tuotakin uudempi versio)

TPI 2048781: Radio Favorites, at VC + MMI Touch, Update VC (päivittää virtual cockpitin uudempaan versioon. Tunnistaa ainakin siitä, että alkaa näyttämään moottoriöljyn lämpöjä jo 45 asteesta lähtien. Vanhempi näyttää vasta 65 asteesta. Myös bugikorjauksia)

TPI 2054453: ESC Update (tehtaalta tullessa auto käytti yliherkästi sutimisenestoa ja katkoi tehoa liikkeelle reilummin lähtiessä, vaikka pitoa oli ihan riittämiin. Piti laittaa ESC sportille, että tuo loppui. Tämä päivitys korjaa tuon herkkyyden eikä enää katko tehoa ESC päällä)

Noiden kaikkien jälkeen auto oli mielestäni erittäin hyvässä tikissä. Noilla TPI-numeroilla merkkihuolto löysi ja asensi kaikki nuo päivitykset.

Kiitos Pete näistä tiedoista!

Eivät varmaan veloituksetta noita päivittele?

Auto oli juuri huollossa Audilla eivätkä löytäneet mitään päivityksiä kun niitä kyselin...
#9
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
22.08.23 - klo:14:09
Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 22.08.23 - klo:13:56
Näkyykö siinä Classic-näkymän vasemmanpuoleisessa kiekkamittarissa kuitenkin RS3-logo siellä kehän keskellä vaihdenumeron yläpuolella? Ja mittareiden väliinhän saa RS-mallissa mm. rengaspaineet ja G-mittarin. Noita rengaspaineita ei muistaakseni saa kuin RS3:een, joten se kertoo, että on siellä ainakin RS3:n mittarisofta paikoillaan. Ja kiekkamittarin punaraja 6800:ssa?

Joo tuo RS3 logo näkyy vasemmalla. Rengaspaineita en oo kokeillu näkyykö ne keskellä, mutta g-mittari ja tehomittarit näkyy siinä keskellä jos valitsee sport mittarit sieltä vasemman puoleisesta valikosta missä pitäisi näkyä myös tuo ulkoasu valikko.

Edit: OBDeleven antaa tommosen suoran koodauksen, saisikohan tolla näkymään vai onko tuo tarkoitettu vain S3:lle?  ???

#10
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
22.08.23 - klo:13:39
Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 22.08.23 - klo:13:18
Onpa erikoinen homma. Pitäisi kyllä löytyä tuokin valikko ratin vasemmanpuoleisen puolan rullan vasemmalla puolella olevan napin takaa. Jostain syystä tuo on arvatenkin koodattu pois. Tehtaalta tullessa se on satavarmasti siellä. Mahtaisikohan jonkun valmistajan virisofta tuon poistaa jostain syystä, jos autossa sellainen on. Sen tiedän, että ainakin APR:n softalla tuo valikko säilyy.

Siksipä tämä on niin erikoista, koska tiedän S ja RS malleissa tulevan tuon ominaisuuden tehtaalta. Auto on vakio, joten siitäkään ei johdu tuo valikon puuttuminen.
#11
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
22.08.23 - klo:12:03
Lainailen vähän omaa ketjua tässä ja kyselen yhtä juttua liittyen puolison saman vuotiseen RS3:een.

Ihmetystä aiheuttaa semmonen asia kun olin vaihtamassa virtual cockpitin layouttia siihen sporttiseen missä on iso mittari keskellä missä näkyy nopeus ja kierroslukumittari niin kun omassakin on.

Siinä autossa ei jostain syystä ole sitä layout valikkoa ollenkaan  ???

Tämän saa varmaan koodattua jotenkin takaisin?
#12
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
19.06.23 - klo:23:08
Onko muut S3 omistajat huomanneet näin kelien lämmetessä, että vakio ecu ohjelma rajoittaisi putkesta tulevia ääniä, cracklet jne?

Itsellä häviää melkein kokonaan kaikki noi ylimääräiset äänet näillä helteillä mitä nyt on ollut.

Selvittelin asiaa APR:n jälleenmyyjän kanssa, koska semmonen ohjelma löytyy autosta edellisen omistajan jäljiltä.

Tämä on kuulema suojausominaisuus vakio softassa. Heidän softa voi aikaistaa jotain rajoja ja näin ollen noi kaikki cracklet jää tulematta. Eivät kuulema stage 1 ohjelmassa muokkaa factory cracklea.

Todella ärsyttävää...

Kiinnostaa vaan tietää miten muilla vakio softan omaavilla tämä asia on.
#13
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
12.06.23 - klo:16:44
Takakontin lippa asenneltu sekä kiiltävän mustat peilinkuoret ja peileihin dynaamiset vilkut



#14
Loistavaa, että tämän ominaisuuden saa koodattua pois!

Kiitos kaikille vastauksista!
#15
Lainaillaan vanhaa aihetta, tuskin hirveästi eroaa tuo Audin ACC tästä Skodan versiosta.

Audi S3 2018 ACC toiminta aiheuttanut vähän hämmennystä tiellä missä on 3 kaistaa vierekkäin.

Jos ajan oikean puoleisella kaistalla ACC päällä ja keskikaistalla hitaampi auto, acc alkaa jarruttaa jostain syystä, koska luulee nähtävästi, että kyseinen auto olisi minun kaistalla?

Mittaristossa ei syty symbolia mikä kertoisi, että auto on tunnistanut edellä menevän ajoneuvon, tästä huolimatta alkaa jarruttaa eikä suostu ohittamaan autoa ennen kun painan itse kaasua hetkeksi. Tämän jälkeen ohitus onnistuu normaalisti.

Onko muut huomannu samanlaista käytöstä omissa VAG kulkineissa missä on tuo ACC?
#16
Lainaus käyttäjältä: jsx - 28.02.23 - klo:10:20
Autona -17 A3 2.0 tfsi (140kW) quattro eli vaihteistona DQ381 (ajettu nyt 134tkm). Autooni tehtiin n. kuukausi sitten vaihteiston ohjelmistopäivitys , joka oli tälle autolle kampanjana (Audilla 34L4, kampanja tuli joskus syksyllä aktiiviseksi). Nyt sitten tuli keltainen ratas mittaristoon tekstillä "Gearbox Malfunction: You can continue driving in D until engine off". Syttyi ekan kerran tasaisessa ajossa n. 50km ajon jälkeen eli ei edes ihan kylmänä. Obdeleven sanoi:
"P0C2900 - Auxiliary Transmission Fluid Pump Driver Circuit Performance static"
Nollasin ja varoitusvalo palasi takaisin kilsan ajon ja tunnin pysäköinnin jälkeen heti jo P:llä ollessa, joten lienee aktiivinen vika. Viittaisi siis kai apuöljypumppuun, jonka varmaan ei ajon aikana edes pitäisi tehdä mitään (?). Toki jos vika korjaantuisi pumpun vaihdolla, niin kustannukset ehkä pysyisi vielä järkevänä (jos se edes on erikseen vaihdettava osa). Vaihteisto kuitenkin toimii ihan normaalisti minun mielestäni.

Hiukan jää kuitenkin mietityttämään tuo ohjelmistopäivityshomma, kun tuli niin sopivasti. Voi toki olla ettei oikeasti liity tähän vikaan. Mutta jotain ongelmiahan siinä on taustalla, jos melkein 6-vuotiaaseen autoon tuodaan kampanjana vaihteiston ohjelmistopäivitys. Kansainvälisiltä foorumeilta aiemmin jostain löysin, että tämä olisi ollut päivitys jolla nimenomaan on tarkoitus tuoda esiin jonkinlainen tyyppivika. Tuli vissiin kampanjana ainoastaan 2017-2018 valmistetuille A3 quattrolle, S3:lle ja Golf R:lle (en tiedä koskeeko edes kaikkia autoja noilta vuosilta vai joitain tiettyjä valmistuseriä). Mahtaako olla täällä kellään kokemuksia aiheesta?

Korjaamoajan sain perjantaille, katotaan mikä siellä on tuomio. Mutta lähtökohtaisesti tietysti Audi centerin huolto + vaihteistovika kuulostaa kalliilta yhdistelmältä, joten täytyy nyt vähän selvitellä itsekin asioita...

Joo antoivat mulle tosiaan uuden laatikon niin älä ihmeessä itse maksa mitään ennen kun homma selvitetty merkkarilla.

Harmittavaa, että edelleen tunkevat tota samaa päivitystä toimiviin autoihin vaikka tietävät, että se hajottaa paikkoja...
#17
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
23.02.23 - klo:09:38
Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 22.02.23 - klo:18:42
Sorry, ei valitettavasti mitään muistikuvaa. Noita kaikkia juttuja tuli kaivettua ristiinrastiin tajunnanvirralla jenkkien, brittien ja saksalaisten foorumeilta. Aina välillä löytyi joku yksittäinen ketju, kun vaan tarpeeksi jaksoi kahlata, mutta työlästähän tuo kaivaminen välillä on!

Välillä tosiaan tuntui, että kylläpäs tuo toinen moodi nyt enemmän papattaa jossain tilanteessa, mutta sitten kun vaihdat toiselle ja ajat vähän aikaa, niin sieltäkin kuuluu samalla tavalla  :) Kun tarpeeksi paljon noita vertaili ja molemmilla moodeilla ajeli, niin omaan korvaan olivat kyllä keskiarvoisesti ihan samankuuloisia. Olisikin itse asiassa ollut kinkkisempi juttu, jos Dynamicin ääni olisi ollut aivan selvästi miehekkäämpi, mutta jatkuvasti kuitenkin ärsyttäisi se raskaampi ohjaus ja ainakin RS3:ssa Suomen surkeilla teillä nypyttävä kovempi alusta-asetus. Onneksi ei ollut, joten se Individual-moodi oli ihan täydellinen!

Nämä on kyllä pirullisia juttuja, kun melkein on jo varma, että tuo toinen on kyllä parempi, ja huomenna se sitten onkin se huonompi  ;D

Korvien välissä siis vikaa mulla  ;D
#18
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
22.02.23 - klo:16:33
Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 22.02.23 - klo:10:58
S3:n tiimoilta ei valitettavasti ole tuossa asiassa omakohtaista kokemusta, mutta RS3:n osalta just tuota samaa asiaa on hartaasti väännetty foorumeilla. Joidenkin mukaan Dynamic antaa paremmat äänet kuin Individual samoilla asetuksilla. Testasin itse aikoinaan tuota varsin perusteellisesti sekä paikallaan tyhjäkäynnillä polkemalla että erilaisissa ajotilanteissa, eikä omat korvat löytäneet käytännössä mitään eroa. Jos eroja oli, niin olivat kyllä niin mitättömät, ettei mitään merkitystä.

Itselläkin oli tuo, että tykkäsin pitää ohjauksen Comfortilla ja lisäksi myös perusajossa alustan Comfortilla, voimansiirto ja pakoäänet sitten Dynamicilla. Dynamic-ajomoodia tuli käytettyä ainoastaan tosi hyvällä asfaltilla kunnon mutkatiellä. Jos et oikeasti kuule selvää eroa noiden välillä, niin kivempi on kyllä ajella Individualilla ja kevyemmällä ohjaustuntumalla sitä jokapäiväistä perusajoa. Jos noissa olisi tehtaan puolesta selvä ero, niin kyllähän se pitäisi pystyä kuulemaan selvästi eikä arvuuttelemaan, että olisko vai ei.

Tällä hetkellä alla on Bemari, ja yllättäen löytyy täysin samaa keskustelua senkin suhteen siitä, onko auto äänekkäämpi Sport+:lla kuin Sport Individualilla samoilla asetuksilla. Ja taas kerran en kuule mitään eroa noiden välillä, vaikka kuinka testasin - ja ajan Bemarillakin ohjaus keveämmällä ja jousitus pehmeämmällä. Tosin eipä nämä uudet hiukkassuodattimella varustetut bensa-autot kuulosta juuri yhtään miltään, olipa mikä asetus tahansa. Siinä suhteessa on kyllä tosi ikävä edellisiä autoja.

Kiitos Pete jälleen vastauksesta!

Samoilla linjoilla olen sun kanssa. Aika vaikea on kyllä erottaa tuleeko toisesta enemmän ääntä kun toisesta. Välillä tuntuu, että Dynamicilla tulee etenkin alasvaihdoissa enemmän pauketta putkesta kun manuaalisesti vaihtelee.

Täytyy jatkaa enemmän selvitystyötä  ;D

Muistatko millä foorumilla kyseistä asiaa on puitu?

Yritin googletella aiheesta, mutta en löytänyt oikeen mitään asiaan liittyen.
#19
A3 8V (12–) / Vs: Audi S3
21.02.23 - klo:20:21
Osaako muut antaa kokemuksia/tietoa liittyen muutamaan ajotilaan tässä faceliftissä :D

Olen yrittänyt selvittää onko auto äänekkäämpi jos ajotilana on Dynamic vs Individual missä kaikki muut asetukset Dynamicilla paitsi ohjaus Comfortilla? Omaan korvaan kuulostaa, että putkesta tulisi enemmän pauketta ja muita ääniä tolla Dynamic ajotilalla vs sitten tolla Individual.

Ainoa syy miksi käyttäisin tota Individualia on juurikin tuo ohjaus, tykkään enemmän siitä, että se olisi vähän kevyempi. Dynamicilla se on omaan makuun liian jäykkä.

Soundaktorin oon koodannut pois käytöstä, joten se ei sekoita tässä kuviota.

Ja manuaalipuolella olen autoa ajanut kun tehnyt tätä vertailua.
#20
Tuossa omassa S3:ssa tuntuu olevan aika maltilliset nuo korotetun tyhjäkäynnin kierrokset. Ainakaan 5 asteen pakkasella kun lämmitysaika on 30 min, korotettu tyhjäkäynti on aina siinä 1000rpm. Saman talouden RS3, saman vuotinen ja koppanen käy sitä normaalia 1500rpm korotettua tyhjäkäyntiä samalla lämmitysajalla.

Molempiin asennettu samassa paikassa Webasto Thermo Top Evo5 kW lämmitin.

Olisiko kenelläkään antaa mielipidettä tai onko tietoa kuuluuko asian olla näin?
#21
Lainaus käyttäjältä: gunman - 07.10.22 - klo:14:39
Tarinalle jatkoa.
Autoni laatikon ohjainlaitteeseen oli kuulemma päivitys olemassa. (34J8)
Vein autoni tänään päivitettäväksi, sekä analysoitavaksi tuon vian osalta.

Päivitys muutti jotain paineraja-arvoja vikailmoitusten suhteen, ja lopputulemana laatikon sisällä oleva apu-, tai lisähydraulipumpun
pultit joko löysällä tai irti. (alhainen paine)
Auto jäi sinne. Kolmen viikon päähän korjausaika. Loota avataan ja pumppu uusitaan.
Jos pumpun pulteista joku on irronnut, menee koko loota vaihtoon...
Mekatroniikan vikaa ei tässä yhteydessä lähdetty edes selvittämään, koska jos loota vaihtuu, se vaihdetaan mekoineen päivineen.

Että sellaista.

Tervetuloa joukkoon, kirjottelin tosiaan tosta samanlaisesta jutusta vähän aikaa sitten. Toivottavasti sullekkin laittavat uuttaa lootaa alle. Pidä meidät ihmeessä ajantasalla tilanteesta!

Mikäs auto tässä on kyseessä?
#22
Lainaus käyttäjältä: Jamoosi - 01.10.22 - klo:12:18
Tuliko tähän 2-3 vaihtovälin jäykkyyteen mitään muutosta? Itse hommasin 100tkm rullatun Atecan ja saman "kylmyyden" huomasin myös.

Kirjottelinkin tonne oman auton topicciin, että autoon vaihdettiin uusi laatikko kokonaan ja kyllä tuo ilmiö tuntuisi olevan poissa nyt. Eli jotain vikaa siellä vanhassa laatikossa kyllä oli.
#23
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
29.09.22 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.09.22 - klo:15:29
Sanoisin että sulla kävi ihan järjetön tuuri!

Vai jouduitko itse maksamaan laatikon vaihdosta mitään?

Jos olisi käynyt niin että laatikon softa olisi päivitetty ja mekatroniikka olisi hajonnut vaikka parin viikon päästä niin olisit varmaan aika taistelun saanut pitää että joku muu maksaa korjauksen edes osittain.

Audi maksoi koko homman, joten tuuria oli todellakin matkassa  ;D

Hymyillen ajelee vaan nyt kun uusi loota alla  :)
#24
Audi / Vs: Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
28.09.22 - klo:21:34
Pieniä mutkia tuli matkaan auton kanssa.

Kävin tarkastus ja öljynvaihtohuollossa audilla ja sanoivat, että vaihteistolle on juuri auennut kampanja päivitys, missä nostettaisiin hydraulipumpun paineita.

Päivityksen jälkeen koeajolla oli sitten vikakoodia alkanut tulemaan vaihteistosta ja näin ollen eivät saaneet luovuttaa autoa.

3 viikkoa auto seisoi huollossa ja lopputulos oli, että päivitys oli rikkonut hydraulipumpun kannen (päässyt irtoamaan jotenkin todella omituisesti) ja päässyt pyörimään vaihteistossa hajottaen rattaita jne.

Laittoivat sitten kokonaan uuden vaihteiston ja jakoboksin autoon. Että semmosia päivityksiä audilla...
#25
Audi / Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018
06.08.22 - klo:15:59
Edellisen 2.0 TDI tilalle vaihtui siis tämmönen S3, joka on facelift (2018), missä vielä putkisto vapaa tuosta OPF- suodattimesta, joten äänet vielä tallella  8) Autossa kilometrejä ostohetkellä 72 000km

Jokusen kuukauden autolla ajellut ja ei voi olla kun tyytyväinen. Alkoi sen verran ahdistamaan tuo dieselvero, että piti päästä autosta eroon heti kun sopivan tarjouksen vaan saa.

Liitteenä muutama kuva uudesta pirssistä ja listausta vähän varusteista.

Päivitellään tähän kun jotain saan autoon laiteltua. Paljon suunnitelmia on tälle autolle.

Listausta varusteista:

Ara Blue Crystal- ulkoväri
S-Line- sisätilapaketti
S-Line- ulkonäköpaketti
Suomi-auto (1 omistaja)
Digimittaristo
Led- ajovalot

Teknologia -varustepaketti:

Audi pre sense eteen -järjestelmä sis. jalankulkijoiden tunnistus
Audi adaptive cruise control -adaptiivinen vakionopeussäädin sis. Stop&Go -toiminnon ja ruuhka-avustimen
Audi active lane assist - aktiivinen kaistallapysymisvahti
Emergency assist-järjestelmä
Kaukovaloassistentti
Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana
Nopeusrajoitustunnistin

Mukavuusvarusteet:

KeyLessGo
Bang&Olufsen - Premium Sound System
Bluetooth
Audi Drive Select
Audio-sisääntuloliitäntä (aux ja usb)
Rengaspainevalvonta- järjestelmä

Istuimet ja verhoilu:

Nahkaverhoiltu monitoimiohjauspyörä vaihteenvalitsimilla
Puolinahkasisusta
Musta kattoverhoilu
Urheiluistuimet
Sähkösäätöinen ristiseläntuki etuistuimissa

Ã,,skettäin käyty asennuttamassa Webasto puhelinohjauksella






#26
Muuten tuntuisi laatikko kyllä toimivan moitteettomasti. Vaihtaa aika hanakkaan kyllä tosiaan isolle vaihteelle, mutta niin kun mainitsit softaamalla saa sen pois.
#27
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 15.06.22 - klo:13:30
Pystyisköhän siihen tekemään köyhänmiehen nollauksen eli pitää kaasua pohjassa virrat päällä 15sek.? https://www.audiworld.com/forums/q5-sq5-mkii-discussion-218/audi-transmission-adaptive-learning-reset-2966053/

Toi onkin hyvä vinkki, pidetään mielessä  8)

Myyjäliikkeellä kuitenkin vastuu vielä autosta niin mennään merkkiliikkeen ohjeiden mukaan tällä hetkellä.

Tekevät tosiaan tuon linkissä olevan nollauksen ja sitten kytkimien sopeutuksen, jos tuo ei tosta tokene seuraavaan huoltoon mennessä mikä on ensi kuun lopussa.
#28
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 15.06.22 - klo:09:18
Mulla oli 5/19 - 3/22 uutena ostettu etuvetoinen Golf Variant 2.0 TDI DSG7(DQ381) jolla ajoin 61 tkm. Ikinä se ei tehnyt mitään nykäisyyn viittaavaakaan vaan omistusaikanani jokainen vaihto oli ns. huomaamaton. Eli laatikossasi ei ole kaikki kohdallaan, olisikohan siihen mahdollista tehdä sopeutus tms.? Paljonko autollasi on rullattu?

Merkkiliikkeen mukaan pitää ajella vähintään 1000km, jotta auton vaihteisto oppii uuden omistajan ajotavat. Auto ollut minulla vasta n. kuukauden verran.

Jos tuon jälkeen ei parannusta näy niin sitten tehdään sopeutus kytkimille.

Kilometrejä 73 000km

Autona siis S3 Sedan Facelift 2018
#29
Todella vanha aihe, mutta kysäistään silti.

Onko täällä kokemuksia tuosta DQ381 laatikon käyttäytymisestä kylmänä? Lähinnä vaihdot 2-3 tuntuu itsellä kylmänä semmoiselta kun manuaali autossa päästäisi kytkimen liian nopeasti ylös. Mietin vaan onko tämä normaalia kyseisen vaihteiston kanssa. Lämpimänä myös tekee satunnaisesti tuota.
#30
Tämä on myyty, voi lukottaa. S3 tuli tilalle.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy