Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - keybsu

#1
Yeti / Vs: Yetin ovien johtosarjat
15.04.14 - klo:09:08
Kuskinpuoleiset sivuturvatyynyt lakkasivat toimimasta (vikalamppu ja -koodi), johtosarjan vaihto 295e - Maahantuojan mukaan "normaalia kulumista !!!!", ei vastaantuloa. Pitää laitttaa auto vaihtoon ennen kuin loputkin johtosarjat murenee sekä poiketa kuluttajansuojatoimistossa.
#2
Yeti / Vs: Ruostekorjauksia
15.04.14 - klo:08:57
Samoin viime syksynä tiivisteet vaihdettu ja etuovet maalattu Tampereen Vehossa, taidolla.
#3
Tampereella sinivalkoinen Elisa -Yeti ...
#4
Yeti / Vs: Skoda Yetin keskikulutus
18.05.11 - klo:23:12
Keskikulutus (mitattu) nyt 6000 km jälkeen 6,3 l, ajona päivittäistä työmatkaa kaupunki/taajama 10km suuntaansa, maantietä, moottoritietä, peräkärryn vetoa viikonloppuisin. Matkamittarivirhe nastarenkain -0,7 %, kesärenkain + 0,7 % (gps:n mukaan suoralla 15km osuudella). Kulutusmittari nyt kalibroitu mitatun mukaiseksi takuuhuollossa. Öljynkulutus tikun mukaan olematonta.
#5
Yeti / Vs: Dunlop Sport 01 -kesärenkaat
02.05.11 - klo:23:11
Hyvin toimii, ns. Greenline- tai Ekomalleissa käytetään samoja renkaita mutta isompia paineita kuten 3bar, pienemmän vierintävastuksen takia
#6
Yeti / Vs: Dunlop Sport 01 -kesärenkaat
27.04.11 - klo:20:20
Laitoin tuohon Dunloppiin pian alle laiton jälkeen isommat paineet kuin suositus, eli 3.0 bar sekä eteen että taakse. Ajokäytös mielestäni jopa hieman parani, ei ainakaan huonommaksi mennyt. Vierintävastus pieneneni selvästi (rullaa alamäessä vapaalla selvästi paremmin) ja dieselin kulutus pieneni pari desiä Nokia Hakka5 nastoihin verrattuna (joissa tosin oli myös 2,9 bar autoliikkeen jäljiltä). On muuten näillä Dunlopeilla selvästi hiljaisempi kuin edellinen Golf Variant V / Michelin energy 205-65 R16. Yetin TDi 2.0 140 4x4 DSG mitattu kulutus nyt 6,3 l
#7
Yeti / Vs: Skoda Yeti 1.2 TSI kokemuksia?
26.04.11 - klo:22:56
Edellinen Golf 1.4 Tsi vei n. litran / 10tkm alusta asti, nykyinen Yeti 2.0TDi ajettu 5tkm eikä vielä havaittavaa öljyn vähenemistä tikussa
#8
Joo, hetkellistä kulutusta ei kannata seurailla muuten kuin kun opettelee taloudellisempia ajotilanteita. Kannattaa seurailla ajokertakohtaista mittaria, se liikkuu maltillisemmin mutta kertoo oleellisen esim. ennakoitaessa hyvissä ajoin punaisiin valoihin tuloa nostamalla jalan kaasulta.

Nastat jurskuttaa mutta pito on talvikelillä eri luokkaa kuin kitkoilla. Matalan profiilin kesäkumit sitten puolestaan jymisee.

Mitä tulee takalasin kuraantumiseen, edellisistä autoistani Golf Variant jonka pitäisi olla aerodynaamisempi (?) kurasi kyllä takalasia paljon tehokkaammin, samoin Volvo V70.
#9
Moikka,
kyllä se TSi (pelkkä turbo, ei kompressori-ahdinta) alkaa varsin vääntämään vasta n. 1500+ rpm. Silti edellinen autoni Golf Variant 1.4 Tsi DSG7 heitti tasamaalla seiskan sisään jo alle 60 kmh eli n. 1200 rpm.
Nykyinen Yeti 2.0 TDi 140 DSG6 huitelee vasta viitosta samoilla lukemilla.
Kulutus on sen pienempää mitä isommalla vaihteella kuljetaan = pienillä rpm:llä.
#10
Yeti / Vs: Skoda Yetin keskikulutus
30.03.11 - klo:21:04
Oko,

kiitti tiedoista, pitänee hankkia sellainen.
#11
Yeti / Vs: Skoda Yetin keskikulutus
30.03.11 - klo:20:23
Moi,
tarkoitatko OBD2 -kaapelia ? Entä millä ohjelmistolla homma hoituu ?
#12
Yeti / Vs: Skoda Yetin keskikulutus
29.03.11 - klo:22:55
Yeti 4x4 TDi DSG, mittarissa 1.3.11 alkaen nyt 3000, kulutus 6,5 oikeilla litroilla ja kilometreillä kun kulutusmittari näyttää 6,0. Ei paha nelivetoautomaatille. Ajo ollut taajamaa, lyhyttä kaupunkia ja moottoritietietä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy