Jyrin Volvo S90 T8 Business R-Design Plus Ice White

Aloittaja Jyri, 27.01.17 - klo:21:03

« edellinen - seuraava »

K70

Onnittelut molempien autojen johdosta!  :)

Oliko kyllästyminen vanhaan vai S90:n pitkä toimitusaika syynä tähän tilapäisautoratkaisuun?

Jyri

Taitaa olla niin että myyjälle tuollainen 11 kk on vaihtoauton hinnoittelun kannalta sen verran haasteellinen että siksi ovat päätyneet tuollaista mallia tarjoamaan. Olisin siis muuten joutunut pitämään autoa ilman tietoa 11kk:den päästä saatavasta hyvityksestä joka voi muuttua monestakin syystä, vaikkapa verotus tms.

Eli nyt lyötiin lukkoon Octavian vaihto S90seen ja XC60 tuli pelkällä osamaksulla, jonka hinta ei ollut paha ;) Käytännössä vuokrasin siis tuon XC60sen, koska maksan vain sovitun kk erän ja automyyjä sitoutuu ostamaan sen takaisin jäännösarvolla kun uusi auto saapuu.

BMF

No nyt oli jäätävä veto Jyriltä. Onnittelut komeasta autosta. Vai onniteltasko vasta kunhan värkki saapuu.  Ã,,lä nyt Jyri lähde volvomiesten kirjottelupalstoille pysyvästi kuitenkaan. Osta vaikka joku fabia pihaan ruostumaan niin jaksat käydä vag forumillakin.  :D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13


Jyri

Tänään sitten vaihtui RäSä XC60seen jolla pitäisi jaksaa nuo 11 kk.

Jaksaisikohan siitä omaa ketjua edes avata kun on vaan vajaan vuoden alla (toivottavasti  :o)?

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 29.01.17 - klo:17:21
Onnittelut!

Meinaatko pitää ylläpitämäsi foorumin nimenä edelleen vagarena vai meneekö nyt nimi vaihtoon? ;)
Sivusto ajetaan alas uuden "GeelyArena.fi 论坛"-verkkosivun tieltä. ;D


JLa

Onnittelut, Jyri! Upean Volvon olet tilannut! *thumbs up*

Itse kävin syksyllä koeajamassa uuden V90 D4 A Inscriptionin, ja kyseessä on todella hieno auto. Tuo sinun valitsemasi moottori on varmasti erityisen hieno ja tehokas.  :)

Jyri

Kiitos.

Niin minäkin uskon, vaikka pienen pieni pelko on siitä miten hyvin takapään sähkömoottorin heikompi teho saadaan tuntumaan tasapainoisena ajokäytöksenä, toisaalta kun on lukenut ja katsonut XC90 T8sin koeajojo raportteja, niin ilmeisen hienosti ovat onnistuneet.

Sikäli harmittava peli, kun siinä on kaikki jo valmiina ja ohjaamokin juuri eikä melkein omaan makuun, niin ei kauheasti keksi mitään tuunattavaa tässä odotusajalla. RäSähän sai aimo kasan päivityksiä jo ennen kuin auto oli edes itsellä. Kromiosille kyllä pyörii ajatuksia  ::)

Jyri

"Hieman" on tullut pähkäiltyä tuon version kanssa, houkuttaisi ne Inscription Plus version lisäherkut, mutta sitten taas ulkonäkö ei miellytä yhtä paljoa, varsinkin kun tuota kromia vierastan.

Väriäkin olen pähkäillyt, mutta aina vaan kun kokeilen eri värejä niin tuo valkoinen vaan miellyttää eniten.

Koska olen tosiaan kromikammoinen niin on tullut tehtyä muutamia kokeiluja ja tällä hetkellä näyttäisi että tälläinen olisi suunnitelmissa:


Ranssi

Hurja auto kaikin puolin, onnittelut! Hassua, että kiihtyy samaan tahtiin S3:n kanssa, mutta on samalla oletettavasti erinomaisen mukava maantielaiva.

Tässä on kyllä tehon / suorituskyvyn ja näyttävyyden sekä koon suhde markkinoiden ehdotonta kärkeä.

On erityisen hyvä paketti, jos autolla pörrätään pääasiassa kaupungissa (pl. pysäköiminen) ja vähemmän motaria 138 km/h lasissa.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.02.17 - klo:15:23
Hurja auto kaikin puolin, onnittelut! Hassua, että kiihtyy samaan tahtiin S3:n kanssa, mutta on samalla oletettavasti erinomaisen mukava maantielaiva.

Eikös tuo venähdä vielä puoli sekkaa nopsempaan. S3 Audi 5.3s 0 - 100km/h. T8 S90 4.6s 0 - 100km/h.

Mitä katsoin noita suoritusarvoja niin T8 kiihtyy kiihkeämmin kuin Model X Teslan perusversio. Siinäkin oli 5s 0 - 100 repäisy.

MoFFe

Hmm... 5.3? Ainakin mun "vanha" S3 menee 4.9s 0-100km/h paperilla. Ja uusi facelift 4.6s.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 10.02.17 - klo:15:23
Hurja auto kaikin puolin, onnittelut! Hassua, että kiihtyy samaan tahtiin S3:n kanssa, mutta on samalla oletettavasti erinomaisen mukava maantielaiva.

Tässä on kyllä tehon / suorituskyvyn ja näyttävyyden sekä koon suhde markkinoiden ehdotonta kärkeä.

On erityisen hyvä paketti, jos autolla pörrätään pääasiassa kaupungissa (pl. pysäköiminen) ja vähemmän motaria 138 km/h lasissa.

Kiitos, kyllä juurikin nuo asiat oli tässä tällä kertaa itselle parhaiten sopivaksi paketoitu paketti.

Ja tosiaan kun ajo on vähintään 95% kehä kolmella tai sen sisäpuolella, niin uskoisin että hybridillä saa todellista säästöä aikaiseksi, varsinkin kun suurin osa matkoista on alle 20 km suuntaansa ja latausmahdollisuus kotiovella.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 10.02.17 - klo:16:08
Hmm... 5.3? Ainakin mun "vanha" S3 menee 4.9s 0-100km/h paperilla. Ja uusi facelift 4.6s.

Edit:

S3 sportback manuaali näyttää olevan 5.3s, enpä huomannut että siellä oli stronic mille taas luvataan tuo 4.6s :)

Jyri

Tulipa tuossa tehtyä versiot myös hopeisena ja mustana. Kyllä se vaan tuo valkoinen jotenkin omaan silmään korostaa muotoja parhaiten, vai mitä olette mieltä?

Valkoinen


Hopeinen


Musta


Tuo musta houkuttelisi hieman, mutta kun suurimman osan ajasta se on vain musta "möykky" ilman muotoja, auringossa ja valoisassa toki oikein hieno sekin.  Eikä tuo hopeinenkaan paha ole, mutta jotenkin aina vaan itse palaan tuohon valkoiseen...

K70

^Ainakin mainostekstien väri pitäisi vaihtaa tuohon mustaan autoon.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: K70 - 11.02.17 - klo:19:27
^Ainakin mainostekstien väri pitäisi vaihtaa tuohon mustaan autoon.
;D Ajattelin että se voisi olla satiini- tai mattamusta, olisi diskreetti  ;)

Peeveli

Mites Jyri vaihteluna chrystal white, helmiäisvalkoinen? Tuo on jo se luokan auto -hinnaltaankin- että se sävy istuu teemaan. Sulla on jo ollut perusvalkoinen, olisi vähän uutta ja sopisi jotenkin isoon sedaniin kuten XC90:eenkin. Ja omasta kokemuksestani voin sanoa, että monien perusvalkoisten rinnalla Volvon perusväri eli ice white taittuu vihertävänharmaaseen päin lievästi. Sen huomaa jos rinnalla on vaikkapa candy white Skoda tai blanc banquise-Peugeot. Osittainen uudelleenmaalaus lienee helmiäisessä haastavaa mutta kaipa ne jo osaavat, siis jos joku kolhu tulisi.

Meinaan, jos sinulla on harkinnassa myös hopeakin, toinen metalliväri...

tonile-

Hieno auto tulossa, varmasti ehtii muutamat kuvan muokkaukset odottaessa tehdä. Kyllä omaan silmään näyttää toi valkoinen mustilla osilla parhaalta!
Volkswagen Golf VII 1.4TSI (MY14) -2013

Cayman

Hopeinen ehdottomasti,valkoinen jo niin nähty
ID.3 Business
Golf VIII

batman14

Noista kuvista päätellen niin ehdottomasti hopeinen. Itse toki vierastan mustia vanteita, näyttää vähän että olisi sellaiset peltivanteet kun muodot erottuvat huonosti.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 11.02.17 - klo:21:35
Noista kuvista päätellen niin ehdottomasti hopeinen. Itse toki vierastan mustia vanteita, näyttää vähän että olisi sellaiset peltivanteet kun muodot erottuvat huonosti.

Juuri näin,mustat vanteet toimii vain hopeisella lipalla
ID.3 Business
Golf VIII

Anthracite Grey

Itsekin suosittelisin jotain muuta kuin valkoista, johtuen jo siitä että Skodasi oli valkoinen ja jotenkin tuo valkoinen väri alkaa jo "kulumaan". Listalla on upeita värejä kuten Bursting Blue, Bright ja Electric Silverit sekä Savile Grey. Toki musta on aina jees! Niin ja esitteessä Crystal white näyttää kyllä T8:ssa hienolta. Toisaalta valitset sitten minkä tahansa värin niin auto on upea. Ota sellainen mistä olet 100 varma.  :)

Ritzenhoff

Itse kanssa täysin kyllästynyt "muotivalkoiseen" mikä nytkin on alla. Tyttöjen väri. Ei mielestäni sovi myöskään mustien vanteiden kanssa. Nyt tilauksessa helmiäismusta. Musta on hienoin väri silloin kun se on puhdas eli noin 1% ajasta. Seuraavaksi koitan sitten jotain todella rohkeaa väriä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Jyri

Tämäpä on juuri se ongelma, makuja on monia ja haluaisin ehkä jotain muuta, mutta jokakerta kun katson noita muita, niin niissä on jotakin mikä ei istu omaan silmään.

Mustiahan mulla oli yli 10 vuotta, enkä kyllästynyt siihen silloinkaan, mutta jostain syystä valkoinen, mustilla osilla (listat, vanteet jne...) , alkoi vain näyttämään niin hyvältä, edelleen tekee sen. Liikenteessäkin jos näkee jonkin vähän erikoisemman pelin jossa on täysimustat yksityiskohdat valkoisen kanssa niin se vaan säväyttää, lähinnä siis nuo erikoisemmat BMWt, Meset ja muut.

Voisin kyllä ottaakin mustan tai hopeisen, mutta ne kaipaisivat mielestäni sitten toisen väristä sisustaa ja sitä ei tuohon R-Designiin saa. Kenties hienoin olisi hopeinen sillä amber (v.ruskea) sisustalla tai musta vaalealla, kunhan vaan saisi sporttipenkit.

Tietysti edelleen houkuttaisi se Inscription, siitä saisi mallin jossa olisi ihan kaikki varusteet, siis myös nyt puuttuvat, säätyvät iskarit ja takana ilmajouset, hierovat ja tuuletetut penkit. Ongelmaksi vaan jää ne kromiosat ulkopuolella, periaatteessa ihan ok mustana tai hopeisena, mutta jokin siinä ulkonäössä vaan mättää.

Onneksi taitaa olla tosiaan jonkun verran aikaa puljata jos siltä tuntuu, ei tuo tilaus varmaan ihan heti ole lukittumassa jos toimitus on marraskuun lopulla...

Ishvan

#55
Makuja on monia, eri koppa mutta itse valitsen R-Designin aina punaisena. Näin muuten uuden 90 punaisena R-Designina. Aivan pirun komia luonnossa. Se olisi oma valinta. Noita harmaan eri sävyjä on kadunkulmat täynnä, kuten mustia autoja. Pitkästä aikaa meinas niskat nyrjähtää.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Jyri

^ Jännää ettei vaan ole saatavilla, ainakaan konfiguraattorin tai hinnaston mukaan!?

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.02.17 - klo:22:33
^ Jännää ettei vaan ole saatavilla, ainakaan konfiguraattorin tai hinnaston mukaan!?

What? Se oli V

Edit: Jännä, vain farkkuna toi väri
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 11.02.17 - klo:22:30
Makuja on monia, eri koppa mutta itse valitsen R-Designin aina punaisena. Näin muuten uuden 90 punaisena R-Designina. Aivan pirun komia luonnossa. Se olisi oma valinta. Noita harmasn eri sävyjä on kadunkulmat täynnä, kuten mustia autoja. Pitkästä aikaa meinas niskat nyrjähtää.
Punainen ei ehkä ole ihan se juttu, vaikka onkin yksi väreistäni.

Kumpa Volvolla olisi vielä se R kupari mikä niillä oli aikoinaan V70Rssä, se oli upea ja erottuva väri tai olisi edes jotain yhtä erottuvaa. Skodallakin on sentään Superbin Sportlineen se Dragon green, jitain sellaista kaipaisin.

Vaikka ei mua haittaa että valkoisia on paljon, tiedän että omani tulee erottumaan muista, pikkuseikkojen osalta, joita "tavikset" ei edes huomaa, sama oli RäSässäkin ja joka kerta nautin kun näin parkkiksella jonkin normaalin valkoisen RäSän. Eli mulle sopii se ettei isomassa, edes näe eroa mun autossa muihin vastaaviin verrattuna.

Ishvan

Tuo Burstning blue noista Inscription väreistä on mielestäni myös todella upea R-Designissa. Se ainakin erottuisi joukosta. Valkoinen on myös hieno, mutta ehkä jo hieman "tavallinen".
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy