MB E 300 Hybrid T 2013 > MB S 500e L 2015

Aloittaja TTL, 27.07.13 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

TTL

Pitkä odotus palkittiin ja musta Mersu vaihtui punaiseen. Kuvia täällä.

Varustelistaus:

Internal vehicle ident number (FIN): WDD2122981A8XXXXX
Engine number: 651924 31 7825XX
Transmission number: 724208 00 00789X
Sales designation: E 300 BlueTec Hybrid
Supplying factory: 0500
Order number: 0352XX1063
Shipment date: 09-07-2013
1U2 snow guard for air conditoning air intake
1U3 vehicle sealing wax
211 direct-steer System
228 auxiliary heater Webasto
233 distronic plus incl. pre-safe-brake
235 active parking assist
237 active blind spot assist
238 active lane keeping assist
23P driving assistance package plus
249 mirrors package
253 rear impact warning and protection system
266 distronic plus with cross traffic assist
268 enhanced brake assist (BAS+)
269 brake assist plus with cross traffic assist
271 pre-safe brakes with active pedestrian shield
279 direct select selector lever on steering wheel
287 easy-pack quickfold
291 pelvis airbag
294 kneebag
300 brake assist plus cross-traffic
347 Ecall emergency call system, Europe
409 multicontour seat package
427 7G-tronic plus automatic transmission
428 direct select shift paddles
44R 5-twin spoke alloy wheels 43.2 cm (17")
474 diesel particulate filter
477 tyre pressure loss warning system
481 sump shield
485 comfort-tuned suspension
4U4 radiator grill with central star
502 3 years of free map updates
513 traffic sign assist
518 media interface
51U roof liner fabric black
527 comand online incl. DVD
551 anti-theft warning system
580 automatic air conditioning (Thermatic)
628 adaptive highbeam assist
642 LED intelligent light system
666 freight packaging without tie-down hooks
670 residual engine heat utilisation
804 technical modifications
873 heated front seats
875 heated windscreen washer system
882 interior motion sensor
915 fuel tank with increased capacity (80 l)
928 emission control system with Euro 5 technology
954 avantgarde
966 CoC document EU5 without reg. cert. part II
B24 auxiliary heater remote control
H14 light brown burr walnut wood trim elements high-gloss
K11 adaptive brake light, flashing
P54 anti-theft protection package
R01 summer tyres
U01 status display rear seat belts instr. cluster
U18 automatic child seat recognition co-driver seat
U60 active bonnet reversible
U72 DVD-player with reg. code 2 Europe/Japan

Listauksessa eivät näytä olevan mukana pohjapanssari (edit - olikin "sump shield") eikä hyasintinpunainen metalliväri. Tarinaa seuraa...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

TTL

#1
Auton säätämisessä riitti aluksi näprättävää. iPhonen paritus Comandin kanssa oli melko helppoa, puhelin etsi auton (aiemmin auto etsi puhelimen). iPhonen datayhteys piti sen jälkeen parittaa Comandin internet-toimintojen kanssa. Tämä on ruvennut toimimaan vasta hiljattain MB:n Bluetooth PAN -toiminnon lisäämisen myötä. iPhonesta pitää tehdä hotspot käyttäen bluetoothia. Yhteyden laatu tiettysti vaihtelee ajon aikana rajustikin, joten ne toiminnot jäänevät pysähdyksissä käytettäviksi. Nettiradiota ja Googlea ehkä tulee jatkossa käyttäneeksi.

Navigaattori päivittyy tuoreeseen lähimmät 3 vuotta maksutta. Se oli hyvin huomaavainen ehdottaen poikkeamista jollakin valituista nafta-asemista mittarin neulan lähestyessä tyhjää. Liikennemerkkitunnistin huomaa nopeusrajoitukset, ohituskiellot ja ohituskiellon päättymiset ja nämä näkyvät jatkuvasti navigaattorin ruudulla sekä vilahtavat aina rajoituksen vaihtuessa nopeusmittarin keskinäytössä. Kiellettyä ajosuuntaa vastaan ajamista en ole kokeillut, mutta siitä pitäisi hälytys tulla. Liikennemerkkitunnistinta ei vielä ole yhdistetty Distroniciin. Tai sitten jossain vaiheessa löydän oikean valikon asian säätämiseksi.

Auton käyttöohjekirja on luvattoman huonosti käännetty ja suurimman osan kirjasta täyttävät erilaiset varoitukset siitä, miten auton käyttäjä on aina vastuussa seurauksista, jos hienot ajoavustimet eivät pelitäkään toivotusti ja pelti rytisee. Comandissa on oma elektroninen käyttöohjekirjansa, jota selaamalla auton toiminnot paremmin oppii. 1 levyn DVD-soitin on keskikonsolissa samoin kuin SD-korttipaikka. DVD-nautinto keskeytyy, jos lähtee liikkeelle. Lienee modattavissa. Split view oli mielestäni liian hinnakas lisävaruste varsinkin, kun itse en yleensä apukuskin paikalla istuskele, kolmekin iPadia matkustajille hommaisi samalla rahalla. Universal media interfacen liitin on siirretty hanskalokerosta keskikonsoliin ja siellä on myös ylimääräinen usb-liitin vakiona. iPhone/Pad/Pod piuhassa on vanhanmallinen leveä pää, joten aikanaan joutuu varmaan hommaamaan uuden kaapelin tilalle. Comandiin on varattu "ruhtinaalliset" 10 gigatavua tilaa omille musiikkitiedostoille. Tutkimatta on vielä sekin, saako Spotifyn kätevästi puhelimesta auton ämyreihin.

Tuolin säädöt ovat riittävät. Perussäätöjen lisäksi ilmapusseilla pullistellaan ristiseläntukea 2 korkeudella, selkänojan sivutukea ja istuimen etureunaa. Nahkaa on tullut lisää ovenkahvoihin, aiemmin ne olivat muovia.

Ajoavustinten toiminnan oppi hiljalleen kilometrien karttuessa. Distroniciin liittyy aktiivinen kaista-avustin, joka pitää auton melko tehokkaasti kaistamaalausten keskellä. Tehostuksen lisän "oikeansuuntaisten" ohjausliikkeiden tukena tunnistaa helposti ja tuo tekee kaarreajosta todella helppoa. Jos yrittää ajautua keltaisen viivan tai reunaviivan yli, ratti ravistaa kevyesti ja auto korjaa itse suuntaansa, ellei vilkku ole päällä ylityksen suuntaan. Sama systeemi, kuin uudessa Ã,,ssässä.

Hybridiä voi ajaa hiljalleen sähkömoottorin kuormitus/latausmittarin avulla tarkalla kaasujallalla niin, ettei diesel käynnisty ollenkaan. Auto on tuolloin varsin hiljainen ja kääntää katseita. Kuormitusmittarin ehtiessä punaiselle, hörähtää diesel käyntiin viiveittä ja nykäyksittä. Tien päällä latauksen aktivoituessa se myös sammuu yhtä nopeasti. Ensimmäisten 500 km:n keskikulutus vaihtelevassa eikä kovin rauhallisessa tai tasaisessa ajossa on ollut tasan 5 litraa satasella. Kaupunkipyöritys on vielä kokeilematta. Luvattu 4.4 - 4.5 litraa satasella saattaa jossain vaiheessa toteutua kunhan nuo systeemit vähän hioutuvat ja rattaat loksahtavat kohdilleen.

Pyöriksi valikoituivat 17 tuuman Avantgarden perusvalssit, joille oli viritetty Contin Sport Contactit 245/45 koossa. Eivät olleet kovin meluisat ja uraherkkyyttä en havainnut leveydestä huolimatta. Sitä tosin voinevat ajoavustimetkin vähentää. Talvipyörät ovat hakusassa ja saattanen harkita jopa 18 tuuman valsseja.

Muutama erikoisuus... Ilmastoinnin kompressori on sähkökäyttöinen ja tuntuu melko tehokkaalta heti avaimen käännön jälkeen ja ready-valon sytyttyä. Sen virta otetaan aina kun mahdollista "suurjännite"akusta (120 V). Myös muut paljon virtaa kuluttavat apulaitteet hyödyntävät tuota akkua, joka varastoi jarrutus-, hidastuvuus- ja alamäkien potentiaalienergiaa. Tästä osa polttoaineen säästöstä. Autoa saa hinata max. 10 km/h korkeintaan 50 metriä. Muuten hinaus on järjestettävä takapyörät ilmassa ja suositellaan aina käytettäväksi lavettikuljetusta. Generaattori on vaihteiston etupuolella ja se ei taida irtikytkeytyä muualta kuin etupuoleltaan eli dieselmoottorista. Vaihteistossa ei ole momentinmuunninta vaan märkäkytkin AMG-vaihteistojen tapaan. Saapas myös nähdä jatkossa, miten katsastusinssi aikoo testata auton jarrut dynossa - taitaa pitää käyttää persdynoa, niin kuin joillakin nelivetoisilla. Jarrut voivat vikaantua kahdella tavalla. Punainen valo syttyy jos normaaliin jarrujärjestelmään tulee häikkää. Generaattorijarrulla on oma keltainen varoitusvalonsa. Generaattorijarru vaikuttaa myös pelkästään takapyöriin mutta tuskin milloinkaan toimii itsenäisesti. Generaattoritoiminnon aktiivisuutta voi myös säätää, minkä merkitystä en täysin ymmärrä. Kolmanneksi, autoon saa vetokoukun mutta maksimi vetopaino olisi 300 kg. Pyörätelineen kiinnitykseen sopiva lisuke siis ja ehdottomasti turha varuste - pyörällä en sitten armeijan käynnin ole sotkenut!

Startstop-automatiikka toimii ainoastaan vaihteiston E-asennossa mutta ei S-asennossa. Kätevä valinta, jos haluaa pyörittää moottoria jatkuvasti. Sähkömoottorin 250 Nm on käytettävissä myös matalilla kierroksilla ja sen pitäisi auttaa liikkeellelähdöissä alkuvaiheessa. Se ei näy vaikuttavan ilmoitettuun 0-100 kiihtyvyyteen (sama kuin 250 CDI:llä, 7.8 sekuntia), mikä on vähän kummallinen yhtälö, kun tehoa on kuitenkin se 27 hepoa enemmän.

Kaikenkaikkiaan olo on vielä kuten juniorilla karkkikaupassa. Saapa nähdä, miten kauan euforiaa riittää!
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Quality

On kyllä mahtava Mersu - Isot onnittelut! Varusteet ovat "riittävät", samoin taatusti auto kokonaisuutena. Monen ison "pojan" unelma ;). Värikin juuri sellainen, minkä itsekin valitsisin (paitsi tuo "hyasintinpunainen" vähän hymyilytti :)).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ironic32

On kyllä hienolla tekniikalla ja hulppeat varusteet. Itse en ole vielä päässyt ihan sinuiksi tuon uuden eemelin keulan kanssa (erityisesti valojen), mutta ehkä siihen ajan myötä silmä tottuu.

Taky

Hieno peli, ehkä minäkin joskus kun pääsee kiipeämään aakkosissa ylöspäin, mutta B:stä on aloittettava.... 8)
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

JeanC

AUTOT lisääntyvät näköjään hyvää tahtia areenalle, onneks porukka ymmärtää vielä oikean premiumin päälle  ;)

Miinus tulee ulkoväristä, Johtotähti ei voi olla punainen. A ja B sarjalaiset feikki Meset voi olla minkä värisii tahansa. Oikean Mercedeksen pitäisi olla musta, hopea, champagne tai valkoinen.

Komea pirssi muuten  8)

TTL

Kiitokset kannustuksesta! Kävin lisäämässä kuvia tuonne. Väri vaihtuu hieman valaistuksen mukaan. Ilta-aurinko tuo siitä esiin uusia piirteitä. Punaisesta tulee kuparinoranssi. Vakkarin ja vilkkuviiksen paikat oli vaihdettu ja siinä oli pientä totuttelua paatuneelle Mersu-fanille. Monet näkivät maantiellä outoa vilkauttelua vielä 300 km:n jälkeenkin.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Antza

Erittäin hieno kokonaisuus ja Mersu-massasta edukseen poikkeava väri. Samoin kiva nähdä nahoissa muutakin kuin perusmustaa.

(Meillä oli aikanaan Sunset Red -värinen Golf jonka muistelen olevan hyvinkin samanvärinen kuin Mersusi)
Skoda

VAG!

#8
Lainaus käyttäjältä: JeanC - 27.07.13 - klo:19:33
Miinus tulee ulkoväristä, Johtotähti ei voi olla punainen.

Kun luin TTL:n avausviestin, niin päässä pyöri vähän samanlaiset ajatukset. Eemeli punaisena kun ei ole se tavanomaisin yhdistelmä.

Mutta lopputuloshan on pirskatin hieno! Sopii tosi hyvin tuollainen kameleonttipunainen Eemeliin. Varsinkin kiiltävien listojen kanssa, vaikka niitä foorumilla usein mollataan. Onnittelut rohkeasta väripäätöksestä, riski kannatti ottaa.

Ja sisäverhoilustakin plussaa, kun on uskallettu ottaa jotain muuta kuin tajuttoman tylsää mustaa nahkaa.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: TTL - 27.07.13 - klo:20:10
Vakkarin ja vilkkuviiksen paikat oli vaihdettu ja siinä oli pientä totuttelua paatuneelle Mersu-fanille. Monet näkivät maantiellä outoa vilkauttelua vielä 300 km:n jälkeenkin.

Katohan, mersukin saanut vilkkuviiksen oikeaan paikkaan :P

TTL

Kokemusta karttuu vähitellen: 5 litran keskikulutukseen pääsee normaalissa sekalaisessa ajossa kaasujalassa pihistelemättä. Tuon alle nipistäminen taitaisi vaatia ekoajotyyliä. Pitää sitäkin pikkuhiljaa harjoitella. Intelligent LED -ajovalot toimivat niin kuin luvataan. Pitkät päällä posotin viime yönä toistasataa kilometriä ja vain yhdet pitkän vilkautukset tuli vastaan sillä matkalla. Valokuvioon tulee aukko vastaantulijan ja/tai edessä ajavan kohdalle eivätkä valot enää perinteiseen tapaan vaihda lyhyille, paitsi jos on katuvaloja, ajaa hitaasti tai kovin lähellä edellä ajavaa. Valoteho vaikuttaisi olevan vähintäänkin edellisen Eemelin Xenonien luokkaa, tarkka valokuvio ja tasainen valokenttä. Nuo ovat käytännössä kaikkien virallisesti maahantuotujen vakiovarusteina business-paketissa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

johansa

Auto: Porsche Macan 2017

kailinds

+1

Mielettömän hieno peli ja värikin makea.  8)

Urlaub

No huh huh! Onpa upea Eemeli ja värikin on rohkeasti jotain muuta kuin valkoista (hopeaa tai mustaa). Täydet pisteet!

Pystyykös tuolla hybridillä ajamaan lyhyitä matkoja pelkällä sähköllä? Eli onko Tojotan lanseeraaman luokituksen mukaan täyshybridi vaiko jotain kevyempää sorttia.

MVA

Erittäin upea Eemeli.

Loistavasti varusteltu ja näyttää olevan MUST varuste mukana, eli adaptiivinen vakionopeudensäädin.

Onnittelut pirssistä.

Skula

Täydet pisteet muun kuin Octavian ostamisesta! Errityisen rrrohkee veto!

Täydet pisteet myös siitä että julkaiset tästä kuvat ja faktat VAG foorumille, jonne ne jäävät lopuksi ikää!

Hieno on mersu.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 05.08.13 - klo:08:35
Pystyykös tuolla hybridillä ajamaan lyhyitä matkoja pelkällä sähköllä? Eli onko Tojotan lanseeraaman luokituksen mukaan täyshybridi vaiko jotain kevyempää sorttia.

Lyhyitä matkoja kyllä. Esim. parkkihalleissa ja parkkipaikoilla. Kaupunkiajossa liikennevaloihin hidastellessa myös kulkee hyvin sähköllä. Teoriassa jaksaisi kulkea n. kilometrin sähköllä tasamaalla. Käytännössä höräyttää moottorin käyntiin ylämäissä ja heti kovempaa kaasua polkaistessa. Että kyllä tämä varmaan pula-ajan hybridiksi luokitellaan ;).
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

clima

Onnittelut hienosta herrasmieskulkineesta!

MB tietoni on sangen vajavaista, 485 comfort-tuned suspension: onko kyseessä rautajouset vai ilmajousitus?

TTL

Edessä on rautaa, takana ilmaa, kontin lastaustilanteesta huolimatta perä suurin piirtein samalla tasolla kulkee. Comfort-tuned on normaalialusta, ei se 2 cm madallettu Avantgarden sporttialusta. Kummassakin versiossa kuitenkin lienee "agility control" ominaisuus, jossa tienpinnan epätasaisuudet hieman säätävät jousituksen kovuutta.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: TTL - 08.08.13 - klo:16:28
Lyhyitä matkoja kyllä. Esim. parkkihalleissa ja parkkipaikoilla. Kaupunkiajossa liikennevaloihin hidastellessa myös kulkee hyvin sähköllä. Teoriassa jaksaisi kulkea n. kilometrin sähköllä tasamaalla. Käytännössä höräyttää moottorin käyntiin ylämäissä ja heti kovempaa kaasua polkaistessa. Että kyllä tämä varmaan pula-ajan hybridiksi luokitellaan ;).

Kuulostaa täyshybridiltä eli pisteet Daimlerille siitä. Ei mitään Hondan kaltaisia puolihybridejä..

TTL

Mukava yllätys oli Spotifyn pelittäminen ilman mitään mutkia Blutoothin kautta. Soittolistan tai valitun levyn ohjaus toimii auton nupeilla. Ei tule matkamusasta puutetta jatkossa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

TTL

Talvikokemuksia...

Nokian 8:t 18" 225/45 koossa tuntuvat järkyttävän äänekkäiltä ja huojakoilta kesä-Contien jälkeen. Toisaalta saipahan päästellä vakaasti puolen Suomen läpi eilen Naantalista Kuopioon ja edelleen tänään Nurmekseen lumimyräkässä ja -sohjossa. Kulutusta nosti keli puolisen litraa, 5.5 l meni satasella.

Avustimet irtisanoutuvat kohteliaasti siitä ilmoittamalla, kun anturit puskureissa ja etututka keulatähdessä sohjoontuvat ja jäätyvät. Ensin lähtee Distronic Plus -vakkari/kaistavahti, sitten Pre Safe -törmäysvaroittimet ja lopulta myös kaistanvaihtovahti. Mitään virhetoimintoja, täristyksiä tai väristyksiä ei kuitenaan ilmaantunut. Talviautoilu tapahtuu siis tavallisten kuolevaisten ehdoilla  ;).
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Ranssi

Torvet soikoon tämän komean eko-Eemelin kunniaksi!

On näyttävä auto kaikkineen, eikä itse asiassa edes mahdottoman yleinen laite yksityiskäytössä tällainen fl-E ja vielä tällaisella tekniikalla.

Mielenkiintoista olisi kuulla minkälaista kulutussäästöä hybriditekniikka on tuonut taksikäytössä...

Jycke

Todella hieno E! En ole tuota väriä ennen nähnyt. Suhteellisen kattava varustelistakin :)

carro

Ootko vielä ollu tyytyväinen hybridiin? Onkos hetkellisestä äänettömästi ajelusta saanu paljonkin lisäarvoa?

TTL

Myöhässä tulee vastaus, niin harvoin tällä palstalla... Lisäarvo tulee tankilla käydessä (ja alunperin ostettaessa lisävarusteiden kohtuullisessa autoverossa). 4.2 litralla olen onnistunut pihistelemään niukimmillaan 100 km taipaleita. Keskikulutus asettunut tuonne 5 litran hujakoille. Tuo äänetön ajelu parkkipaikoilla ja parkkihalleissa näyttää kiinnittävän joidenkin huomiota, itseäni se ei enää juuri jaksa ihmetyttää. Start-stoppiin tottuneesta Opelilla ajo tuntuu todelliselta ympäristörikokselta varsinkin kaupungissa  ;).

Mutta aika aikansa kutakin ja takuuajan lopun lähestyessä on jo uutta ruvettava katselemaan - ja tulikin katseltua. Siihen lisävarusteet olivat vieläkin pienemmällä autoverolla tilattavissa. Ja yksi vähän ajettu punainen farkkuhybridi saanee uuden kodin jostain.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

carro

Dodii, nyt on kyllä hieno auto tilauksessa! Ymmärtäähän sen ettei tällä foorumilla jaksa enää pyöriä :D

TTL

#27
5 pv vielä odottamista! Speksit kuitenkin jo selvillä ja latauslaite vikavirtasuojineen ja energiamittareineen pultattuna autohallin pylvääseen valmiina. Mustalla vakiot, punaisella lisukkeet.

Internal vehicle ident number (FIN): WDD2221631A185XXX
Engine number: 276824 30 212XXX
Transmission number: 724204 00 044XXX
Sales designation: S 500 HYBRID
Body type: LIMOUSINE LANG
Supplying factory: 0500
Order number: 0552912XXX
Shipment date: 04-14-2015

04B OPERATORS MANUAL AND SERVICE BOOKLET IN FINNISH
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONTROL PLUS (DISTRONIC PLUS)
235 ACTIVE PARKING ASSISTANCE
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSISTANT
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSISTANT (FAP)

249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
253 REAR-END COLLISION WARNING AND PROTECTION SYSTEM
266 DISTRONIC PLUS CROSS SUPPORT (DTR+Q)
268 EXPANDED BRAKE ASSIST (BAS+)
269 BRAKE ASSIST PLUS CROSS TRAFFIC (BAS+Q)
271 AUTONOMOUS BRAKE INTERVENTION / WARN. FOR PED. PROT.

275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
297 ELECTRIC ROLLER SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2U3 AIR FILTER WITH WATER PROTECTION
300 COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
350 MBCONNECT â€"ECALL EUROPE EMERG. CALL SYS. GEN.2
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
3U1 EUROPE/CIS COUNTRIES/MONGOLIA HEAD UNIT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
436 COMFORT HEADREST DRIVER AND FRONTPASSENGER
448 TOUCHPAD WITH ROTARY PUSHBUTTON
475 TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
481 UNDER-BODY PROTECTION (SKID PLATE)
501 360-DEGREE VIEWING SYSTEM (SURROUND VIEW)

502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
513 TRAFFIC SIGN DETECTION
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
531 COMAND APS NTG5/NTG5.5
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
55V SPEED- + LOADINDEX 100W+103W
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
610 NIGHTVIEW-ASSIST
628 AUTOMATIC HIGH-BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
734 TRIM PIECES â€" WOOD EUCALYPTUS
810 PREMIUM BURMESTER SOUND-SYSTEM
815 DVD SINGLE DRIVE
871 SENSORS FOR TRUNK LID OPENING/CLOSING
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATING FRONT SEATS LH AND RH
874 AQUABLADE INCL. HEATED WINDSHIELD WASHER SYSTEM
877 AMBIENCE ILLUMINATION
881 REMOTE TRUNK LID LOCKING
882 INTERIOR ANTI-THEFT SAFEGUARD

883 POWER DOOR/TRUNK LID CLOSING SYSTEM
889 KEYLESS-GO
897U RUBY BLACK â€" METALLIC FINISH
927 EMISSION CONTROL EURO 6 TECHNIQUE
B30 CHARGING CABLE GROUNDING-CONTACT CEE 7/7 (TYPE E/F) 4M
B33 CHARGING CABLE 7-PIN ICCA IEC 62196 16A 4M
B51 TIREFIT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEERING CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
LS2 BODYSHELL LOAD STAGE 2
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITRE
P09 SUN PROTECTION PACKAGE
P17 KEYLESS-GO-PACKAGE
P20 DRIVING ASSISTANCE PACKAGE PLUS
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
P44 PARKING PACKAGE
P54 ANTI-THEFT PROTECTION PACKAGE
P64 FRONT MEMORY PACKAGE
R01 SUMMER TYRES, FRONT 245/50 R 18, REAR 275/40 R 18
R72 LIGHT ALLOY WHEEL 7-SPOKE DES., FRONT 8 J 18, REAR 9,5 J 18
U01 REAR SEAT BELT STATUS INDICATION
U10 FRONT-PASSENGER SEAT WITH WEIGHT SENSING (WSS)
U12 FLOOR MATS, VELOUR
U60 PEDESTRIAN PROTECTION â€" ACTIVE ENGINE HOOD
U67 230 V SOCKET REAR
U72 DVD-PLAYER WITH REGIONAL-CODE 2 EUROPE,JAPAN
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

svalkein

Tuosta ei kyyti paljoa enää parane, onnittelut  8)
M-B A250e -22

JaakkoS

Anteeksi, mutta oletko miljonääri? Tuollaisella autolla odotan sinun asuvansa kartanossa, käyttävänsä rolexia sekä käsintehtyä pukua kera krokodiilinahkakenkien?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy