Hyundai Veloster 1+2d 1,6 GDI DCT Business

Aloittaja RoccoScientist, 23.03.13 - klo:21:29

« edellinen - seuraava »

RoccoScientist

No niin, Scirocco vaihtui sitten tähän Korean Kostajaan. Puhtaana auto pysyi tasan ensimmäisen yön verran kiitos aurinkoisten kevätkelien, joten ulkokuvia ei ole tällä hetkellä kuin yksi kehno kännykkäräpsy. Päivitetään lisää ja parempia kuvia kun saan niitä otettua.

Tuotu maahan syyskuussa 2011.
Otettu käyttöön 22.3.2013.
Dynotettu 16.7.2014 @ 23500 km: 98,0 kW @ 6491 rpm / 163 Nm @ 4562 rpm. Valmistajan ilmoitus 103 kW @ 6300 rpm / 167 Nm @ 4850 rpm.

Lisävarusteet

-Metalliväri Blue Ocean
-Nahkaverhoilu
-Panoraamalasikatto
-Kangasmatot
-Tavaratilan matto (virheen takia tällä hetkellä kaukalomatto)
-Mottoritilan lämmitin, sisäpistoke ja sisätilan lämmitin

Mielen perukoilla pyörivät tuunausvaihtoehdot

-Cat-back-putkisto
-Coiloverit
-Vapaavirtaussuodatin
-Ovien ja tavaratilan äänieristyksen parantaminen dynamatilla tai vastaavalla
-Kaiuttimien vaihtaminen parempiin
-18" ei-niin-painavat aluvanteet kesärenkailla

Toteutuneet tuunaukset

-Lähivalopolttimoiksi ostettu Philipsin BlueVision Ultrat, kaukovalopolttimoiksi Osramin Night Breakerit
-Silent Coatia lisätty takakonttiin
-Finikor Täysturva teetetty 19.7.2013
-Peilinkuorten ja etupuskurin pätkän teippaaminen 24.7.2013
-Silver One pinnoite autolle ja vanteille plus vedenhylkimistököttiä tuulilasiin ja sivuikkunoille 26.7.2013

Takuuhuollot

-28.6.2013 Päivitetty moottorin ECU:n softa, vaihteiston softa, vedetty nippusiteillä letkuja siistimmin kiinni ja poistettu rullamitta lokarin ja ilmanoton boksin välistä
-25.10.2013 Vaihteiston solenoidi vaihdettu

Plussat

+Vaihteiston toiminta varauksin
+Avattava lasikatto
+Persoonallisuus
+Moottorin luonne varauksin
+Ajettavuus varauksin
+Tavaratilan suuri lastausaukko
+Moottorin nopea lämpiäminen

Miinukset

-Moottorin luonne varauksin
-Sisämelu
-Vakiokaiuttimien äänenlaatu ja epäherkkä radio
-"Fit and finish" ja materiaalivalinnat
-Hälyäänet
-Ohjauksen hitaus, tunnottomuus ja puolivillainen keskitys
-Tavaratilan mataluus
-Suuntavakaus
-Vaihteiston toiminta varauksin
-Kulutus
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Markku J

Hienolta näyttää ja väri on aivan mahtava !

Tonto

Komppaan Markkua väristä: todella upea! Mielenkiinnolla seurataan tämän auton tarinaa  :)

Pepeto

VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

Cyclic Stig

Juu väri on makea, sopii Huihaihin ihan parhaiten. Matta harmaa on vielä komeampi mutta sitä ei taida saada kuin Veloster turboon...
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

RoccoScientist

#5
Kiitokset. =) Värihän on ns. pakkovalinta, kun muita automaatilla varustettuja yksilöitä ei Suomessa enää ollut. Sama koskee nahkaverhoilua ja panoraamalasikattoa, mutta pääsenpä kokeilemaan nyt niitäkin ensimmäistä kertaa. Itse olisin ehkä valinnut keltaisen tai valkoisen, mutta tämä sininen oli kyllä kolmanneksi paras väri. Ainoa miinus on oikeastaan se, että kontrasti maalipinnan ja lasikaton, takaluukun ja A-pilarin välillä ei ole kovin suuri. Metalliväri tuo kyllä mukanaan paremman lakkakerroksen, mikä on puhtaanapidon ja maalipinnan hoidon kannalta kiva asia.

Ja tosiaan, mattaharmaan saa vain Turboon ja se sopii siihen kyllä älyttömän hyvin (eikä maksa edes maltaita).
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Arcca

Onneksi olkoon Velosterista täältäkin!
Hieno väri minustakin, näyttävä. Meillä oli vastaava väri edellisessä vaimon autossa ja 7 vuoden aikana koskaan ei kaduttanut väri valinta.
Velosteri on peli joita ei sitten ihan joka käänteessä tulekaan vastaan.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

RoccoScientist

Kiitos. =) Ei tosiaan tule hirveän usein vastaan edes pk-seudulla. Nyt parin ajoreissun kokemuksella auto kääntää päitä liikenteessä ihan kivasti, vaikka onkin "vain" Hyundai.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

pokkus

Onnittelut täältäkin hienosta ja massasta poikkeavasta autosta! Väri on todellakin erinomainen. Kesäksi huutaa kyllä hiukan isompaa vannetta alle, jotka näyttävät olevankin jo listalla ;)

kolli

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 23.03.13 - klo:22:36
Kiitos. =) Ei tosiaan tule hirveän usein vastaan edes pk-seudulla. Nyt parin ajoreissun kokemuksella auto kääntää päitä liikenteessä ihan kivasti, vaikka onkin "vain" Hyundai.
Kyllä veloster katseita kerää,.Tullut huomattua niillä kerroilla kun on rouvan autolla ajellut.Ja pk-seudulla on vastaan tullut  1 keltainen yksilö.
Genesis coupen kanssa kyllä tottui tuohon tuijotteluun ja peräpeilissä roikkumiseen.Erottui sen verran paljon harmaasta suomi autojen massasta.

Tikka

Onnittelut. Tuosta ei väri paljoa enää parane!

Peeveli

Onnittelut, ja erikseen onnittélut terveestä itsetunnosta kun laitoit kaukoitämerkkisen vehkeet vag-palstan talliin.

Miltä turboton kone tuntuu ahdetun jälkeen; entä kaksikytkinlootan toiminta?

Herättääkö noinkin sporttisen näköinen auto vaikkapa bemaristeissa ja audisteissa härnäämis- ja kisaamishaluja häiritsevällä tavalla, vai onko ollut rauhallista sen osalta?

yrrah

Onnittelut.
Yhdyn myös tuohon väriä kehuvien kuoroon. :)

Minusta tuo vaihteisto on hieman rauhallisempi kuin DSG.
Tosin tässäkin ilmeni omassa koeajossa sama ilmiö kuin DSG:ssä, esim. liikenneympyrään tullessa, kun vauhti hiljenee lähes pysähdyksiin ja sitten lähtee liikkeelle niin vaihteisto nykäisi aina ilkeästi.
Polo Blue GT:ssä tuo ilmiö oli vieläkin häiritsevämpi.


Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

RoccoScientist

#13
Kiitokset kaikille. :)

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.03.13 - klo:09:18
Miltä turboton kone tuntuu ahdetun jälkeen; entä kaksikytkinlootan toiminta?

Vielä ei ole turbon puuttuminen alkanut ahdistaa, mihin osaltaan vaikuttaa se, että en ole edes yrittänyt ottaa tehoja ulos moottorista. Ohjekirja ohjeistaa ajamaan ensimmäiset tuhat kilsaa vaihtelevaa ajoa pitäen kierrokset välillä 2000-4000 rpm, joten olen lähinnä keskittynyt tuohon ja käyttänyt kaasupoljinta varsin maltillisesti. Muutaman kerran on isommalla vaihteella tullut painettua kaasua vähän reilummin tuolla kierrosvälillä, mutta kun maksimivääntö on 4850 rpm:ssä ja maksimiteho 6300 rpms:ssä, on reservejä vielä käyttämättä. Jalkoihin ei joka tapauksessa ole tullut jäätyä.

Kaksoiskytkinloota on toiminut ihan mukavasti. Allekirjoitan yrrahin kommentin, että se on vähän rauhallisempi kuin DSG, mutta omaa samoja piirteitä. Ainakaan rauhallisessa ajossa nuo piirteet eivät kuitenkaan nouse juuri esiin ja loota tuntuukin tällöin melkein perinteiseltä automaatilta. Jotta saisin kierrokset pidettyä ohjekirjan ohjeistamalla välillä, olen kuitenkin aika pitkälti hoitanut vaihteiden vaihtelun "itse", sillä vaihteisto pyrkii normaalimoodissa pitämään kierrokset tasavauhdilla alle 2000 rpm:n ja sporttimoodi taas kierrättää vähän liikaa.

LainaaHerättääkö noinkin sporttisen näköinen auto vaikkapa bemaristeissa ja audisteissa härnäämis- ja kisaamishaluja häiritsevällä tavalla, vai onko ollut rauhallista sen osalta?

En ole ainakaan noteerannut moista käytöstä. Mittarivirhe on tässä ilmeisesti varsin suuri (luokkaa 5 km/h neljän kympin nopeudessa), joten toistaiseksi kaikki ohittelut pistän joka tapauksessa sen piikkiin, että ajan vahingossa alinopeutta.

Edit: Ai niin ja pokkus, valitettavasti en usko, että uudet vanteet mahtuvat ihan ensi kesäksi budjettiin. =/ Kokeillaan nyt ainakin miltä nuo Nexenit tuntuvat alla ja mietitään sitten tarvitseeko ruveta nuudelikuurille. Vannemalli on muuten sama kuin talvellakin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

clima

Täältäkin peukkua tuolle värille ja hienolle autolle toki muutenkin!  :)

kolli

Rocco, koska järjestetään Veloster kokoontumisajot ;D

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: clima - 24.03.13 - klo:12:32
Täältäkin peukkua tuolle värille ja hienolle autolle toki muutenkin!  :)

RoccoScientist hankki itselleen mieluisan auton, väri tuli siinä kaupanpääliseksi, hieno väri toki.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

RoccoScientist

Kiitokset clima. Pekka T osuu kommentillaan varsin nappiin, mutta väri miellyttää tosiaan kyllä itseänikin, vaikka ei ensimmäinen valinta olisi ollutkaan. Metalliväreistä myös Vitamin C olisi ollut kiva, samaten Green Apple, mutta kaksi vihreää autoa putkeen olisi tuntunut vähän tylsältä.

kolli, mietitään asiaa sitten kun auton pystyy ajamaan johonkin niin että se pysyy puhtaana. ;D
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

herra neljäkymmentä 7

#18
 Hieman harvinaisenpi  :) hyvä.

konga

Hienon värinen! ja tosiaan eipä ole usein tällästä vastaan tullut..
Nykyinen Auto: 2014 cupra leon
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19632.0

Kuvia viimevuosien Autoista joita omistanut:
http://www.flickr.com/photos/100144176@N05/

gunman

Väriä jo muutkin kehuneet, mutta pakko on minunkin sanoa että on loistava väri!!!
Sopii kuin nakutettu tuohon!
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

-TimoS-

Hyvä juttu, ja onnittelut; tuon löytää marketin pihalta hyvin.
Päinvastoin kuin itselle viime vaihdossa kävi... :)

skriko

Tuo on varmaan se niin kutsuttu sähkönsininen. Hieno sininen.

Peeveli

Taitaa Veloster olla ainoa kaukoitämerkkinen autotalli-auto joka on saanut näin lyhyessä ajassa noin paljon onnitteluja vag-kuskeilta. Niin ne korealaismerkit ovat menneet imagossakin japskien ohi, kuten myös toki ominaisuuksissakin.

herra neljäkymmentä 7


Tonto

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.03.13 - klo:15:20
Taitaa Veloster olla ainoa kaukoitämerkkinen autotalli-auto joka on saanut näin lyhyessä ajassa noin paljon onnitteluja vag-kuskeilta. Niin ne korealaismerkit ovat menneet imagossakin japskien ohi, kuten myös toki ominaisuuksissakin.

Toki tämän ajatuksen toisinpäin kääntäen, eipä Vagit taas kauheasti saa hehkutusta kilpureiden foorumissa.

Paha71

Nätti kuin karamelli !  :)  Sininen on muutenkin lempivärini, ja tuollainen sähkönsininen on vielä astetta makeampi.  ;)  Mallikin poikkeaa kivasti perus i20- ja i30 -kannasta.

Onnea ja turvallisia kilometrejä !!!
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

clima

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.03.13 - klo:15:20
Taitaa Veloster olla ainoa kaukoitämerkkinen autotalli-auto joka on saanut näin lyhyessä ajassa noin paljon onnitteluja vag-kuskeilta.

Johtunee varmaankin muotoilusta, harvinaisuudesta ja väristä = jotain ihan muuta kuin joku perusharmaa kaukoidän tuote.

RoccoScientist

Kiitokset kaikille. :) Sekä korealaiset että japanilaiset merkit ovat minusta ottaneet muotoilussa askeleita eteenpäin, mutta ei tämä Veloster varmasti kaikkia miellytä muotoilultaan eikä edes väriltään. Laitetaan siis hyvän tuurin ja kohteliaiden foorumilaisten piikkiin. =) Eiköhän sitä negatiivista palautettakin vielä tule, mutta en minä siitä pahastu.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Nilkki

Hyi he#¤%tti! Ihan hirvee korealainen. Miten sä tollasella kehtaat ajaa!!!!!

Mutta ihan vakavasti puhuen hieno ja persoonallinen valinta ja ihan muita toistaakseni onhan se myös hienon värinen :)
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy