Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - costner82b

#1
Tästä saa sen käsityksen että aloittaja ei tiedä onko auto etuveto vai nelikko. Eikä onko dsg:ssä 6 vai 7 vaihdetta. Eikä sitä että onko se uudella keulalla oleva fl vai vm 2015.
Vai onko tämä trollausta koko juttu.

kovia takuita lupailevat, kannattaisi viedä kaikki dsg vaihteiset optimoitavaksi niin saa laatikolle ikuisen takuun, vaikka se ei välttämättä kestä edes vakiona
#2
Lainaus käyttäjältä: Octaviamies - 18.02.23 - klo:15:00
Mulle tulee kustomoitu softa jossa maksimi vääntö rajoitetaan noin 320-330Nm kohdalle ja hepat sitte sinne 220 hujakoille. Ilmottelen tänne kokemuksia ja miten toimii. Nyt liukkaalla talvikelillä ei huomaa muuta kuin kulutuksesta. Mulla on 3 eri moottorikarttaa tulossa ja 1 DSG softa.

Mitä tarkoitat ettei huomaa kuin kulutuksessa? Kumpaan suuntaan kulutus muuttui sit talvikeleillä?
#3
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 16.04.23 - klo:19:52
Tämä vissiin vielä suoraruisku ilman apusuuttimia. Olisiko karstoittunut imusarja/imukanavat/imuventtiilit? Paljonko ajettu? Jos puola menee niin yleensä se kuolee sitten kokonaan. Tulpathan toki kuitenkin kannattaa uusia ellei niitä ihan äsken ole vaihdettu. 60 tonnia kai noille olisi vaihtoväli. Ja toki vikakoodien luku kertoo sitten tarkemmin missä vikaa olisi. Tuo karsta ei vaan näy milään lukijalla.

Mä en näistä mitään tiedä. Mut kysyjälle, onko ajettu e10 bensalla vai 98e5 tai v-powerilla? Karstoittumisen kannalta mietin.
#4
Lainaus käyttäjältä: costner82b - 22.12.22 - klo:18:09
On tää hei ihme nappi. Alkoi taas toimia ihan itsekseen sit lopulta, nyt reilun viikon tosin vasta, toiminut kuten uutena :)  Enkä ehtinyt kontaktisprayta edes vielä suihkutella. Seuraavan kerran lorotan niitä heti kunnolla. Meinas tossa itelläkin jo hermo mennä, kun yli kk käytännössä pois käytöstä ja mulle ainakin tärkee nappi, mm. handsfree, ja kaikki ratin oik puolen napit käyttökelvottomia jos ei rulla toimi.
En usko että se nyt ihan pelkästä kulumisestakaan johtuu.

Ei se kauaa toiminut, ainakaan kunnolla.
Meni kuukausia että se toimi vähän miten halusi, yleensä kylmänä paremmin. Ja nyt vasta tänään lorotin ensin kontakt cleaneria ja perään kontakti sprayta, sellasta rasvaisenpaa ja paineilmaa. Alkoi heti toimia kunnolla ja toi myös vielä lämpimänä. No se nyt taas jää nähtäväksi kuinka kauan toimii.
#5
Lainaus käyttäjältä: costner82b - 01.12.22 - klo:10:13
Kyllä minunkin kannattaisi se varmaan ennemmin vaihtaa kuin tuhlata aikaa sen kanssa. Mut ku en oo yhtään innokas airbaggeja ym purkamaan.
Ei ollut eilisistä elektroniikka puhdistajasta ja paineilmasta apua. Täysin mykkä se ei vieläkään ole, muutaman kerran reagoi kun aikansa pyörittelee. On se kumma vehje kun monta kertaa alkanut toimimaan ihan sillä kun jaksaa odottaa aikansa.

Ne ketkä vaihtanut, onko sieltä löytynyt esim paskaa pölyä?

Kontakti sprayta ajattelin nyt vielä seuraavaksi kuitenkin suihkuttaa.

Kun jollain sit vaikka takuuaikana vaihdettu niin ei oo kuitenkaan hirveen kauaa toiminut.

On tää hei ihme nappi. Alkoi taas toimia ihan itsekseen sit lopulta, nyt reilun viikon tosin vasta, toiminut kuten uutena :)  Enkä ehtinyt kontaktisprayta edes vielä suihkutella. Seuraavan kerran lorotan niitä heti kunnolla. Meinas tossa itelläkin jo hermo mennä, kun yli kk käytännössä pois käytöstä ja mulle ainakin tärkee nappi, mm. handsfree, ja kaikki ratin oik puolen napit käyttökelvottomia jos ei rulla toimi.
En usko että se nyt ihan pelkästä kulumisestakaan johtuu.
#6
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 21.02.20 - klo:12:25
Vaihtoon ei taida varttituntia pidempää mennä. Akun toinen kaapeli irti ja airbag irti. Sen jälkeen on helppo vaihtaa painikkeet.

VIN perusteella näkisi oikean varaosanumeron. Noita on puolen tusinaa erilaista, auton valmistuspvm ja varustelu vaikuttaa osan numeroon.

5E0919719 tai 3V0919719 hakusanoiksi, niin löytyy vaihtoehtoja.

Kyllä minunkin kannattaisi se varmaan ennemmin vaihtaa kuin tuhlata aikaa sen kanssa. Mut ku en oo yhtään innokas airbaggeja ym purkamaan.
Ei ollut eilisistä elektroniikka puhdistajasta ja paineilmasta apua. Täysin mykkä se ei vieläkään ole, muutaman kerran reagoi kun aikansa pyörittelee. On se kumma vehje kun monta kertaa alkanut toimimaan ihan sillä kun jaksaa odottaa aikansa.

Ne ketkä vaihtanut, onko sieltä löytynyt esim paskaa pölyä?

Kontakti sprayta ajattelin nyt vielä seuraavaksi kuitenkin suihkuttaa.

Kun jollain sit vaikka takuuaikana vaihdettu niin ei oo kuitenkaan hirveen kauaa toiminut.
#7
okei. Eri osanumerolla ne myydään. Mietinkin mitä eroa niissä on, täytyy se kehyskin käydä paikalleen. Mut vielä katoin kopacek sivuilta ni kai mun mielestä LHD on rattivasemmalla malli? Hämäs vaan ton nupin mukana tullut lappu, jossa enkuksi luki Left Hand Drive, ku ihte ainakin oikeella kädellä vemputan keppiä :)
#8
Kirjottelen nyt vanhaan aiheeseen.
Mulla se alkoi temppuilla ekan kerran 2017 alkukesästä, eli takuu aikana. No viikon seisomisen jälkeen toimi kuin unelma, eikä enää takuu aikana temppuillut, ja kun en ollut ehtinyt ottaa videota siitä niin milläs siitä lähtee valittaa. Molempia rullia käytän suunnilleen saman verran, eli joka ajolla, oikeella kattelen öljynlämpöä ja hetkellistä kulutusta ja tolppatiellä diginopeutta(sivu seikkoja). Vasen rulla ei oo temppuillut ikinä.
Nyt alkaa vasta vähän kypsyttää toi oikea. On se suunnilleen kerran vuodessa temppuillut ja yleensä alkanut itekseen toimia jonkun x ajan päästä. Joskus luulen ainakin että imuri ja paineilma on auttanut, kuten täs pari vk sitten, mut ei toiminut kuin max viikon. Ajattelin tänään kokeilla taas uudestaan. Elektroniikka puhdistajaa oon kans suihkuttanut joskus ja nyt viimeksi myös.
Mut ihan ekasta temppuilusta en lähtis omaan piikkiin vaihdattaa kun mulla ainakin näin pitkään pärjännyt sen kanssa.
Ja todella kumma juttu että näyttää muilllakin vaiva olevan samalla puolella. Viat/murheet ketjussa joku mietti että onko käytön puutteesta, ei oo ainakaan mulla.
Tosiaan jos jollain on parempia putsaus vinkkejä, niin kelpaa. Mut tossa ainakin huonot vinkit :)
#9
Kiitos. Juu muualta olinkin jo ehtinyt katsella, mutta tuoltahan se löytyi. Ja tilasin ja tänään saapui.
Mut neuvokaa nyt viel tyhmää, LHD mallin tilasin ni tuliko nyt oikee vai väärä? :) hitto ku meen sekasin noiden kanssa.
#10
Lainaus käyttäjältä: JaVa^ - 22.07.16 - klo:20:27
Onkos kukaan ottanut vaihdekepin nuppia irti tuosta III Octaviasta? Lähinnä se mietityttää miten kehys lähtee irti? Koitin sitä vähän raotella, mutta loppui uskallus kesken, kun ei oikein saanut selvää, lähteekö se krominen kehys irti erikseen, vai pitääkö koko paneeli ottaa irti, jossa ne napitkin on... Alkuperäinen nuppi on omaan käteen hieman liian kulmikas, niin tilasin sen tilalle 7 korimallin R Golf:n nupin.  :)

Mistä sais tilattua uuden original nupin, manuaaliin? on nahkakesinyt sen verran, vissiin käsidesi syönyt.
Irroitus ohje tosiaan näkyy löytyvän youtubesta.
#11
Lainaus käyttäjältä: polarbeer - 18.10.22 - klo:23:54
Kuinka moni on vaihtanut nämä herkästi vikaantuvat sähköpumput perinteisiin manuaalisiin ja tyhmiin pumppuihin ja mitä pitää huomioida asennuksessa? Itse en haluaisi 4-5 vuoden välein ostaa edes Puolasta Deffneriltä 300 eurolla uusia pumppuja + asennustyö mahdollisesti päälle. Talvella takaluukun reunaan kertyy helposti jäätä ja rasittaa sähköpumppuja varmasti jos ei ole todella huolellinen.

Eli jos haluaa huoletmammat manuaaliset pumput tilalle niin
1. Mistä kannattaa ostaa ja varmasti jokin tietty malli oltava varmaan näissäkin, että mahtuu paikalleen vanhojen sähköpumppujen tilalle?
2. Pitääkö autolle opettaa jotenkin (merkki)huollossa että hänessä on nyt manuaaliset pumput takaluukussa, ettei tule lukituksen ym. kanssa ongelmia
3. Miten takaluukun lukitus toimii jatkossa? Takaluukkuunhaan näyttää menevän kuskin puolella myös jokin toinen johtonippu kumisuojan kätköissä. Tämä johtonippu liittynee takavaloihin ja luukun lukitukseen?
4. Kumisuojat jostakin saatavissa noihin alkuperäisten pumppujen johtojen läpivientikohtiin korissa?

Neuvoista kiitollinen!

Pahoittelut että en vastaa kysymyksiisi, mutta mun mielestä sähkötakaluukku on niin huippu varuste, että sen remonttiin kannattaa vaikka vähän euroja uhrata.
Mulla tulee tammikuussa 7v kun toiminut täysin ongelmitta ja sitä on käytetty ja ränkätty ihan huolella. Kestokassit otetaan aina takakontista, usein viedään roskia kauppojen ym keräys pisteisiin, kaikki muukin kuskataan takakontissa koska se on niin vaivaton avata ja sulkea. Ite voi vaan istua autossa kun lapsi ottaa repun ite valmiiksi avatusta kontista jne. Ja lapseni ovat saanut seistä sohvalla auton avaimen kanssa ja katsoa ikkunasta kun takaluukku menee ees taas.
Talvella puskurin päälynen pyritään pitämään puhtaana ja tiivisteisiin silikonia syksyllä. Mutta välillä on jäässä ja kuuluu piippaus. Mun oma mutuilu, että jää ei erityisesti rasita mekanismia, vaan siinä on joku voiman tunnistus, eikä todellakaan yritä väkisin avata.
Ja toki mulla ollu hyvä tuuri sähkösysteemin kanssa. Vaikka auto ei läheskään viaton ole muuten ollut. Vois kyllä vilkaista valmistus vuoden niistä, tiedä vaikka olisivat ne joskus vaihtanut.
Toki marmorin 1300e on ihan vitusti liikaa niiden korjaamisesta, mutta onneksi on vagarena <3 ja youtube
#12
Mulla kuuluu sama. Uutena ostin. En enää varmaksi kuuluiko ihan uudesta asti.
#13
Tämä oli lähinnä oikeaa aihetta.

XDS+ rata-ajossa? Olen ajanut asr pois, silloin mielestäni jää xds+ käyttöön, ainakin lämmitelykierroksella. Mutta kun jarrut kuumenee ja acc menee pois käytettävistä, niin jääkö vielä xds+ toimintaan? Kun en ole ihan varma. Sutii ainakin 3 vaihteella :)

Xds+ nopeassa kaarreajossa ennakoi, jarruttaa sisäkurvin pyörää jo ennen pidon menetystä.
Täytyy seuraavaksi kokeilla asr päällä, että onko eroa, vai meneekö sekin pois päältä kun jarrut kuumenee?
Sen takia olen ajanut asr pois että ei kuumentaisi jarruja entisestään.

Olis hyvä jos xds+ pysyisi päällä, säästäisi rengasta ja auto puskisi vähemmän.

Mistähän tuo jarrujen lämmön mittaa? Neste säiliö ei juuri lämmennyt.
#15
On kyllä hitaammin lämpenevä kuin viime talvena uutena. (Jonkin verran).
Käyttö jaksot on vähintään 15-30min, joskus satunnaisesti on ollut n.50min. Ã,,äni on tasainen.
Autom käyttö ollut aina pois. Maskin suoja alaosassa.
Ei pitäis noilla bensa weban nokeentua.

Myös ajossa alku km aikana lämpeneminen hitaampaa, lähinnä öljyn lämpöä tulee katseltua, tiedä siitä sit jos anturissa jotain..
Esilämmityksessä mun mielestä moottorin lämpö nousee hitaammin\vähemmän.

Jos termostaatti ei oo enää kunnossa vaikuttaako se myös esilämmityksessä?

Vai onko ekan 1500km aikana joku ohjelma, et poltetaan enemmän bensaa ja moottori lämpenee super nopeasti, jota se oli tammikuussa -16 kun oli hyvin kylmää?

"Referenssi" ajo jäi tekemättä, viime talvena, itse vuelä täällä mainostin... :(  Eli ois kirjannu lämpötilat, esiläm ajan ym olosuhteet ylös, niin ois voinu nyt sit verrata.

Pitäis kö esilämmityksen aikana syylarin letkujen lämmetä ollenkaan? En viel kokeillu.
#16
Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 07.03.17 - klo:14:44
Kilpi siellä rämisee. Joku pieni paskaa keräämätön pehmuste sinne väliin niin hiljenee. Omassa huomasin myös että itse kilven muoviset ruuvit hankasivat taustalevyn läpi peltiin asti. Napsaisin niitä lyhemmäksi ettei kulu maali puhki ainakaan oman pitoajan puitteissa.

Toi ruuvi pitääkin tarkistaa!

Mulla on ainakin on punaset valot ovissa, ei heijastimet.

Onks tietoo lämmitettävästä tuulilasista, onko ilman näkyviä lankoja vai sama kuin ennen?
#17
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.02.17 - klo:00:39
Ei noissa rullailuissa juuri vauhti laskenu. Jos ajaa vakkari päällä, "rullaus"matka on lyhempi moottorin jarruttaessa. Tällöin pitää painaa kaasua ennen ja jälkeen rullauksen, jolloin kokonaiskulutus on kovempi. Eli moottorijarrua vain silloin, jos ei halua vauhdin kiihtyvän tai on hiljentämässä vauhtia. Ajan yleensä tuossa vakkari päällä, mutta oli esittelyvideo.  ;D
En voinut vaihtaa kaistaa kun takaa tuli joku kovempaa ja rekan edelle ei ollut kiire, koska en olisi voittanut ajassa mitään. Vähän turhaa oli bussinkin ohitus ja taloudellisuusmielessä olisi kannattanu himmata aikaisemmin jääden sen taakse. Tuossa kun ajaa noihin aikoihin, on "rekkanopeus" riittävä saadakseen muut kiinni. Ei ole montaa kilometriä tuosta siis kun käännyn.

Ok, eli kuvaus teknisistä syistä ;) sitä meinasin et vapaalla kulutus on se 0,5 ja vakkarilla menee sit 0 ja sen kahta puoli 1,3, ni kyl keski arvo menee melko lähelle.
Ymmärrän täysin jos olit iltapäivä ruuhkassa. Ja vaikka ajais Ruutanaan asti niin ihan sama mennä rekan perässä. Ite kun ajaa tosta aina sit jämsään, ni jos tossa pystyy poimimaan rekan pois, niin se on aina valmiiks pois edestä, jossain vaiheessa vaikka jonoa olisikin. Ruutanan jälkeen kun jono helpottaa.
Huh huh kun on Ot :)
#18
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 03.03.17 - klo:08:48
Koeajo A3:ssa vakio alustalla aivan samaa ongelmaa kuin tässä kuvatussa ketjussa.
Vastaavasti toinen koeajoauto meni ihan suoraan, joten jotain mystistä renkaissa tai yksilöissä kyllä on.

Tulitko katsoneeksi mitä renkaita niissä oli alla?
#19
Muok aika raja meni taass..

Toivottavasti hyötyä lisää taas muillekin. Ainakin tiedän tasan missä kohtaa omassa oli vika. Onhan se huikeeta että noin helpolla pystyy korjaamaan. Ei oikein kiinnostanut airbagin ja ratin irrottelut.
Vielä jos sais noita piirilevyjä uutta.
Niistä piirilevyllä olevista lutikoista en sitten tiedä, voiko niissä olla osa syytä ohmeihin/vikaan, vai mistä se n.4 ohmia vielä tulee?
Viiksen sisään pääsee pölyä ja paskaa saumoista.


Luulen että tässä kävi niin että kytkin ei oo 6 vuoteen ollut offilla ja nyt mä olin sitä muutaman kerran sinne kääntänyt ni sieltä kontakti pinnalta kulkeutui paskaa.
#20
 :) :)
Olet oikeassa, olisi järkevintä. Mulla kai nyt päässä joku vika et haluun yrittää ensin ite. Sit kyselen täällä jatkuvasti.
VCDS mies asuu 200m päässä vieläpä...
Toki on siinä se että kun tiedän että tulee ainakin xenon korkeus säädön(nollapisteen) kanssa käyntiä ja jos climatronic in kanssa joutuu ja toiseen ocuun tarvis saatto valoja. Niin en voi kuitenkaan heille asumaan muuttaa :)

Mutta jes! Vakkari tuli kuntoon.
Putsasin piirilevyn kontaktipinnat.
Mittaamisesta voi olla hyötyä niin päin että jos ei mitatessakaan toimi, niin sit vika on siinä. Eli ON asennon ylimenovastus oli 9,3ohmia. Sain tippumaan n.4:ään ohmiin. Saman verran oli CANCEL, ja se tippu alle 2ohmiin.
Kaikki muu oli 0,1-0,3ohm. Samaa näytti piirilevyn rei'istä ja liittimeen tulevista kohdista mitattuna. ON oli muistaakseni ne 2 mitkä on piirilevyn samalla puolella (2. ja 4.) pinnat jotka koskettaa liittimeen.

Katsotaan nyt vielä kauanko toimii ennen kun enempää tuuletellaan..
#21
Climatronic näytöltä katsottu vika koodit:
4cf     07(ja tuoli)
712     00.(ja tuoli)
En tajuu mikä merkki se oikeen puolen näytössä on mut tuolilta näyttää. Näyttö mun mielestä on ihan ehjä.
Liittyykö nää ilmastointiin vai mihin? Joku lista vikakoodeista on mut nää ei täsmää mihinkään, Normanton linkissä oleva lista. Googlettaa yritin tunnin verran..

Anturit tuli. Jos huomenna kokeilis alottaa keski suuttimista. Polvi leikattu niin pakko alottaa ylhäältä helpoimmista, ennen kun pystyy polvillaan tekee purku hommia.
#22
Plaah ei tullut kuntoon..

Mulla oli liitin mallia. Piirilevyä ei sit tullut irroitettua, suihkautin vaan elektro cleania sinne pinnoille ja paineilmaa. Liittimeen tulevaa päätyä putsasin topseilla. Liittimen sisään en ängennyt mitään, suihkautus ja paineilmaa vaan. Ja pinnejä taivutin ihan vähän tiukemmalle neulalla. Oli melko löysästi kiinni.
Viiksi aukesi tosi helposti, voi olla että avattu ennenkin.

Vakkarin sulaketta en löytänyt ohjekirjasta ollenkaan? :o olisin tarkistanut.
Jarruvalot ei pala koko ajan, joten ei kai jarrupolkimen koskettimessa ole vikaa. Vai onko siinä kytkimessä 2 kosketinta, jarruvaloille ja vakkarille omat menevät?
Kytkinpolkimen kytkimelle en vielä päässyt.
Kuinkas noi toimii, sulakkeissa 1 oli nimetty, kytkimen ja jarrupolkimen kosketin, jos nappa sen irti? Syttyykö jarru valo jatkuvasti palamaan vai rupeeko vakkari toimimaan?

Climatronic näytöltä katsottu vika koodit:
4cf     07(ja tuoli)
712     00.(ja tuoli)
En tajuu mikä merkki se oikeen puolen näytössä on mut tuolilta näyttää. Näyttö mun mielestä on ihan ehjä.
Liittyykö nää ilmastointiin vai tähän? Joku lista vikakoodeista on mut nää ei täsmää mihinkään.
Tarviiko nollata ennen kun voi vakkari toimia edes?

Polvi leikattu viikko sitten niin pakko aloittaa ylhäätä päin helpoimmista ja netin kautta, ennen kun pystyy purku hommia tekee polvillaan tms.

Itse pähkäillessä vois olla piirilevyn pinnat kun, oire oli, ei toiminut käytin offilla ja toimi. Sen jälkeen ei oo toiminu enää ollenkaan.
Ja yks vaihtoehto vielä toi jos piuhaa poikki viiksen juuresta.
#23
Lainaus käyttäjältä: Haapaniemi - 26.08.13 - klo:23:40
Tuli hommattua vm. -05 Octavia 1.9 TDi koneella, viidellä ovella ja manuaalivaihteistolla. Autolla ajeltu 315tkm. Auto toimii lähes moitteetta, mutta muutama asia mietityttää.

1) Auto imuroitaessa tuli havaittua, että apumiehen jalkatila kumimaton alta tosi märkä. Purin verhoilua ja verhoilun alla oleva "eriste" aivan litimärkää --> märkäimuria --> melko kuivaksi tuli. Samoin apumiehen takapenkin jalkotila samalla lailla märkä, vähän ehkä kuivempi. Onko tiedossa, mistä vesi sinne mahtanut päästä ?

2) Lämmityslaite ei puhalla lämmintä lainkaan kuskin puolelle  :( Keskikonsolissa olevista kahdesta puhaltimesta vasemman puoleinen puhaltaa siis kylmää ja oikea lämmintä  :D Eikä siis myöskään kuskin ikkunan vieressä oleva puhallin lämmintä puhalla. Missäs mahtaa olla vika vai onks täs "joku juttu" ?

Mulla sama, vaan oik puolelta tulee kylmää. Anturit tilattu. Climatic ketjussa samaa juttua. Aina toimii vähän aikaa, kunnes lämpö nousee anturi menee vikaan. Climatronic koodit 6.0-.2 ja 8.0-.2.

Antennin vaihdoin uuteen, ebaysta 10â,¬ postineen saksasta. Tarkempi testaus tekemättä, mutta alko kyl ainakin 4 kanavaa kuuluu hyvin. Autom haku ei pihassa muihin pysähtyny(asetus)? Eikä taajuuksia muista.
Irti lähti kärkipihdeillä kampeemalla, en jaksanu vasurilla pitää tyveä tarpeeks kovaa vastaan et ois voinu käsin vetämällä irrottaa. Silikonia suihkautin ni toinen irrotus oli ihan helppo. Jossain oli antenni juttua, en muista oliko tää ketju.
#24
Lainaus käyttäjältä: Kampikammionkattovalo - 04.09.13 - klo:23:44
Terve, juurikin kyseinen motonetin viiksi tuli asennettua ja vakkari alkoi pelaamaan. Itsellä Octavia -06 1.9tdi
Lainaus käyttäjältä: hece - 26.08.13 - klo:13:47
Vanha viesti mutta ajankohtainen asia. Jyväskylän Laakkonen sanoi vakionopeussäätimen viiksen hinnaksi 140e. Motonetin listoilla löytyy tämä: http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/488762?ajoneuvo=529

Tuo löytyy siis listattuna "OCTAVIA-II 05->13" mallin alta. Muissa tuotteissa kyllä mainitaan nimenomaan Octavia II. Onko tuon viiksen yhteensopivuudesta ja toimivuudesta tietoa?

Ja varaosa nr olis oletttavasti 1K0953513G
Jos joku haluaa muualta tilata.
Toki ensin kannattaa katsoa korjaus ohjeet, putsaus.
#25
Lainaus käyttäjältä: Killer 69 - 16.02.16 - klo:23:02
Valitettavasti en nyt oikoseltaan löytänyt sitä kuvallista ohjetta, jolla Octavia II vakkarin viiksen saa fiksattua ilman osien vaihtoa, Jetassa todennäköisesti samanlainen ainakin periaatteeltaan. Itsellä putosi vakkari päältä ensimmäisen kerran kesken matka-ajon muutaman kymmenen tuhannen kilometrin jälkeen ja viiksi vaihdettiin takuuna, sittemmin takuun jo rauettua ongelma uusiutui joten palstalta etsin ja löysin silloin korjauksen. Ongelma ollut aina samanlainen eli vakkari tipahtaa kesken kaiken pois eikä kytkeydy enää ajon aikana uudelleen mutta moottorin uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii jälleen. Tyypillisesti ongelman kerran ilmettyä se sitten tulee useammin ja useammin.

Mutta siis se korjaus ilman osien vaihtoa näillä oireilla on itse asiassa homman kerran opeteltuaan hyvin nopea ja yksinkertainen toimenpide. Longotetaan viiksen pää varovasti auki esim. (muovi)veitsellä liitoksistaan, pujotetaan sisällä oleva piirilevy varovasti pois ja irrotetaan varressa olevan johdon liittimisestä, sen jälkeen hinkataan liitin ja pinnat puhtaaksi, liitin kiinni ja paketti kasaan. Kyse siis puhtaasti liittimen kontaktihäiriöstä. Edellisestä korjauksesta nyt varmaan toista vuotta vähintään eli tuli tehtyä ilmeisesti huolellisesti sillä kertaa. Taisin jotain kontaktispraytäkin suhauttaa siihen silloin. Aivan ensimmäisellä kerralla kävin läpi myös itse piirilevyn liitoksia ja kytkimiä mutta se taisi olla täysin tarpeetonta koska kaikki myöhemmät oireilut ovat hoituneet tuolla em. tempulla, yksinkertaisimmillaan olen vain irrottanut ja kiinnittänyt liittimen muutaman kerran ja hyvin on auttanut.

Käsittääkseni ongelma enemmän tai vähemmän poistettiin sittemmin pysyvästi vaihtamalla liitin kiinteiksi juotoksiksi. Eli jos oireet täsmäävät niin kannattaa varmaan kokeilla. Tietenkin kannattaa huolehtia siitä, että viiksi on läpeensä lämmin operaation aikana, ettei kylmä muovi sano naks avaamisen yhteydessä.

http://www.stuartdalby.co.uk/vwgolfmk5/intermittent_cruise_control/

Taisin löytää ainakin yhden ohjeen. Tosin tässä ilmeisesti tässä juuri kiinteillä tinauksilla, samat ongelmat silti. Eli ei sulla välttämättä ekalla kerralla kontaktipintojen putsaaminen hukkaan mennyt?
Täytyy ihan lähi päivinä avata se.
#26
 ;)tuli tos mieleenkin että saatoin osua iphone miehiä arkaan paikkaan.. No ei varmaan kylillä nähdä kuitenkaan ;D
#27
Lainaus käyttäjältä: StyleSeppo - 28.02.17 - klo:09:50
Kävin näyttämässä kun vika tuli jälleen, vaati useamman yrityksen ja vähän odottelua ennenkuin lähti käyntiin. 

Softapäivitys laitettiin huollossa, ei tarkempaa tietoa. Nyt jäi vaivaamaan: jos autoon laittaa pelkät virrat, palaako EPC ja pakokaasuvalo normaalisti? Itselläni tekee näin, mutta en muista paloivatko ne ennen käynnistysongelmaa. Sammuvat kyllä startatessa.

En jaksa käydä tarkistamassa, mutta eiköhän nekin valot kuulu syttyä jotta nähdään että polttimo toimii.
#28
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 01.03.17 - klo:14:08
Kiinnitin huomiota että on aikamoinen traktori 16" ja ilmeisesti vakioalustalla. Tulee itselleni juurikin tuolla yhdistelmällä ennen kuin menee madallukseen ja saa 18" tarvikevanteet allensa :o

Eikai se oo siinä suhteessa muuttunut mihinkään fl myötä. Se vähän hämää kun kaikki esittely kuvat on vähintään sport alustalla ja 17", tai jopa laskettu enemmän.
#29
Lainaus käyttäjältä: MsG - 28.02.17 - klo:07:41
Samaa mieltä. Ihmettelen aina että miksi ostaa 1000 â,¬ hieno puhelin jos se pitää suorata kokonaan kaikenmaailman panssarikoteloilla niin että vain näyttö näkyy.

Juu iphone miehet ostaa sen, sen takia kun ok tyylikäs alu kuori, joka huonontaa vielä kuuluvuuttakin. Sit siihen päälle laitetaan törkeen ruma siliconi suoja ;D ;D sama kun vetäis aluvanteisiin pölykapselit päälle ;D ;D
Ja puhelimiin jossa mainostetaan naarmuuntumatonta näyttöä, myydään heti vieressä suoja kalvoja tai laseja..

Tuskin itsekkään laittaisin tohon näyttöön mitään. Mutta tuo pienempi näyttöhän on paljon parempi kuin se 9,2.!! Noi nappulat ja kaikki. Ja yhtä iso tasanen lasi kuitenkin, eli yhtä tyylikäs periaatteessa.
BMF:n kuvassa mikä koko ja bolero vai?
Onhan se tyylikäs. Puhtaana ainakin.
Juu tos vanhassa huonoa se kehyksen naarmu muovi, sormen jälkiäkin kerää. Eikä mitään hyötyä.
#30
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 27.02.17 - klo:18:39
Tuosta videosta näkee aika monenlaista. Esim. Superbin turha ohitus etupuskuriin ja oma linja-auton ohitus. Toki nuo bussit ajaa rekkoja hitaampaa tuossa. Myöskin rekan kuskin täytyi ohjata ajokkiaan noissa urissa vielä enemmän, kuin itse ohjasin omaani. Aika moni valittaa tuota pätkää muillakin autoilla ja ohjaaminen kuulostaa olevan omaani kurjempi.

On tuossa muitakin huomioita. Turbon vinkuminen kuuluu tuossa 2000 kierroksen tienoilla lievässä vedätyksessä helsingin motarin paikkeilla. Autossa ei huomannut. Myöskin eko rullailua vapaalla oli parissa alamäessä muita häiritsemättä. Öljyn lämpötilan anturi on vissiin turbon jälkeen, josta johtuu lämpötilan kummallinen käytös. Myöskin öljyn virtausta vissiin muutetaan.

Hyvä että muillakin soutaa öljyn lämpö. Taitaa olla ominaisuus.
Ei tuo pahalta näyttänyt. Mulla saattaa edelleen vaikuttaa että ex auto vertailukohtana oli niin surkea.
Tuo tie osuus on varmasti melko urainen. En sit tiedä minkälainen olis sopiva vertailu pätkä.
Kyllä mulla vetelee urissa täyskaasu kiihdyttäessä, mut se johtuu siitä tehosta :)

Mites toi jälkimmäinen vapaalla rullailu? Mun mielestä samassa kohtaa jos menisin vakkari päällä 105kmh, kulutus olisi ehkä hetken 0,0 ja siinä kahta puolin 1,3. Sulla se oli 0,5. Eli säästöä ei käytännössä tule. Laskiko vauhti? Jos vakkari päällä sillon ei laske.
Ot, mutta pakko ottaa tähän kohtaan esille.
Noin muuten vaan, linja auton kohdalla olisin ottanut aikasemmin vas kaistan ja menny samalla rekasta ohi.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy