Audi A4 B9 Audi Connect

Aloittaja elemtk, 15.03.16 - klo:11:36

« edellinen - seuraava »

tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.11.16 - klo:06:41
Olisi hyvä jos mahdollisimman moni vaivaituisi tekemään kirjallisen reklamaation maahantuojalle tuotteen toimimattomuudesta. On kohtuullista vaatia, että vuoden kuluessa tälläinen asia olisi saatu kuntoon, mutta ilmeisesti ei. Reklamaatio tuskin auttaa tilannetta yhtään, mutta aina kannataa yrittää ja ei siitä mitään haittaa ole.  Tuoteet ostajat ovat kuitenkin maksaneet kyseisestä härvelistä pitkän pennin ja kyllähän se sapettaa jos se ei toimi.

Tuo hinta on muuten aivan totta. Itsekin otin kommunikaatiopaketin + connect safety&servicen ihan vain tuota lämmittimen etäohjausta varten. Ilman etäohjausta en olisi edes tuota kommunikaatiopakettia ottanut mukaan, kun sen sisältämälle kamalle ei muuten ole minulla käyttöä. Eli hintaa varusteelle tuli about 1300 euroa.

Mutta mielenkiintoisen tästä seikasta tekee se, että minulla tuo on toiminut alusta alkaen täysin ilman ongelmia, MUTTA nyt viimeisten muutaman viikon aikana on kolme kertaa käynyt niin, että tuo lämmityslaitteen säätö on jäänyt rullaamaan paikalleen ja se on pitänyt korjata loggaamalla sovelluksesta ulos ja takaisin sisään. Tämä kuulostaisi siltä kuin jotain vikaa olisi tullut nyt palvelimen päähän, mutta se taas ei matchaa siihen että muilla on ollut noita ongelmia koko ajan.

mmh

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 15.11.16 - klo:08:25
Onko tiedossa sopivaa spostiosoitetta maahantuojalle, mihin ko. reklamaation voi laittaa? Olisi varmaan hyvä jos reklamaatiot päätyisivät samaan osoitteeseen. Tai sitten kerätään foorumin voimalla yhteinen reklamaatio jossa nimet ja rekisterinumerot sekä selvästi artikuloituna mikä vika jne.

Hiukan puolivillaista meininkiä siis mahdollisuuksiin nähden.

Luulen, että paremman vasteen saisi lähettämällä reklamaation suoraan maahantuojalle. Jälleenmyyjien kautta tieto voi sirpaloitua laadullisesti ja ajallisesti jolloin vaikuttavuus heikkenee.

Olen myös samaa mieltä että laatutaso ei vastaa hintaa.

Mitä tulee softan jatkokehittämiseen niin todennäköisesti siellä on toiveiden kaivossa jo vaikka mitä asioita, mutta jospa ensin nämä perustoiminnallisuudet edes saisi pelittämään... Olen siis mukana reklamaatioringissä.



Flat

aikoinani tein reklamaation tuonne ( osoite annettiin liikkeestä), ja meni maahantuojalle.

www.audi.fi/palaute

TeeKoo

Audin suomen paikalliselta tuotepäälliköltä sain tietää että ongelmat on tiedossa (ei pitäisi olla siis yllätys), varsinkin webaston ohjauksessa havaittu isosti ongelmia ( sama itselläkin ), eikä pelkästään suomessa.

MyAudi palveluun ja itse Appsiin on tulossa päivitystä tälläviikolla. Ja toivovat kovasti että palvelu paranisi.

Oikea sähköpostiosoite tämän vian asiakaspalvelulle: asiakaspalvelu("ättiä väliin")vv-auto.fi     ..... sinne vaan siis postia ja ilmoittautumaan riviin....
B9 Allroad Q TDI 16, B9 TDI Q 16 & B8 Av 2.0T
ex:
B9   Allroad Q TDI 16
B8   TFSI Avant 13
B8   2,0TDI Q B8 12
B8   1,8TFSI B8   09
B8   2,0TDI B8     09
A4   S-Line B7     07
A6   1,8T Av. C5  02
A4   TDi Av. B5    99
80   TDi Av. B4    94
80   2,0 B4           92
Cpe 2,2 Typ85    87
Cpe 1,9 Typ81    81
80   TD Typ85     85

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: tpu - 15.11.16 - klo:09:05
Mutta mielenkiintoisen tästä seikasta tekee se, että minulla tuo on toiminut alusta alkaen täysin ilman ongelmia, MUTTA nyt viimeisten muutaman viikon aikana on kolme kertaa käynyt niin, että tuo lämmityslaitteen säätö on jäänyt rullaamaan paikalleen ja se on pitänyt korjata loggaamalla sovelluksesta ulos ja takaisin sisään.

Tämä on se omakin kokemus. Tuo toimi ihan hyvin rapian kuukauden verran mitä lämppäriä oli ehtinyt käytellä. Ehkä viikko sitten alkoi ongelmat.. ja surkuhupaisinta, että samoihin aikoihin sain juuri koodautettua moottorin lämmityksen myös toimimaan tuolla weballa.

Täytyy odotella tuota TeeKoo:n "lupaamaa" päivitystä ja katsotaan missä sitten mennään..

//Juha

Mjkarhu

Helppoa tämä ei ole, mitä isompi organisaatio, sen paremmat piilopaikat. Itseäni ärsyttää korjauksissa se, että todetaan ettei tullut kuntoon, katellaan. Kukaan ei ota mitään vastuuta oma-alotteisesti. Yritin viime talvena metsästää jotain maahantuojan edustajaa, mutta huollossa oli kielto antaa heidän puhelinnumeroitaan. Kävin nykimässä oven kahvaa, koska maahantuonti on airportin yhteydessä, mutta oli työaika ummessa ja ovi myös.

Itse näkisin että reklamaatiot kannattaa hoitaa myyjän kautta. Eihän se maahantuonti ole mitään myynyt ja ei varmaankaan tule sieltä jakamaan kompensaatioita. On varmasti merkitystä sillä, onko myyjä Audicenter, Laakkonen tai vaikka Länsiauto. Itse osoitan reklamaatiot suoraan myyjälle, sinnehän ne rahatkin meni. Ja tässä on hyvä muistaa se, että vioista on syytä reklamoida viipymättä. Ei niin, että katellaan vuosi ja sitten valitetaan kun vuosi mennyt ja mikään ei toimi. Itse olen käyttänyt auto pajalla tämän takia ties kuinka monta kertaa. Vikaa on yritetty korjata viikkoja. Ainakin olen antanut kaiken sen ajan, mitä ovat halunneet tutkia asiaa. Ei vaan tule kuntoon. Ja vähän skeptinen olen sen suhteen, että yksittäinen Audicenter tämän jotenkin ratkaisisi. Ongelma on varmaan jossain saksan palvelin päässä.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 14.11.16 - klo:20:29
Selvittelin mielenkiinnosta asiaa ja mobiiliapin takana on hyvin pieni, 2011 perustettu, yritys. Tämä Audin MMI appi on heidän ensimmäinen projekti. Eihän tämä nyt mitään tarkoita, mutta voi olla osasyy.

Suurimmat ongelmat ei varmaan liity itse appiin, vaan palvelinpäähän. Toki on siinä apissakin vikansa, kun jättää sen lämmittimien jumiin jos ei saa vastausta ajoissa. Ja mielellään olisi kyllä nähnyt, että appi hyödyntää enemmän tietoa autosta (esim sisä- ja ulkolämpötila)

Itse olen nyt vuoden verran kohta jumpannut tämän kanssa, vielä tämän illan aikana lähtee reklamaatio myyjälle.
Olipa toimittaja iso tai pieni, niin yleensä softa-alalla saa juuri niin hyvän tuotteen kuin mistä maksaa. Luulisi oikeasti Audin panostavan tämmöiseen nykyaikaiseen kehitykseen, mutta ilmeisesti kehitysbudjetti ei ole kovin suuri ollut. Softa-alaa muutenkin vaivaa edelleen semmoinen "joku nörtti vähän naputtaa läppäriä" -henkisyys, kun taas vaikkapa jostain niin perinteisestä kuin talon rakentaminen ollaan valmiita maksamaan huimia summia. Nykymaailma pyörii softalla, asiakaskokemukseen sillä on iso vaikutus sekä auton sisällä että sen ulkopuolella.

TJM82

Moro. Elikkä samaa jauhamista ja varmaan tyhmä kysymys, mutta kuitenkin.
Olen siis onnistuneesti saanut auton tiedot ja itseni rekisteröityä MyAudi-palveluun ja kun olen yrittänyt syöttää tiedot autoon, niin tulee vaan että ei ole MyAudi-tiliä tai ettei se ole saatavilla jne... Sitten se kysymys: tarvitseeko autossa olla oma sim-kortti yhteyden luomiseksi vai miten homman pitäisi mennä? Bluetooth ja Hotspot toimii puhelimesta normaalisti. Ja löytyy connect&safety pack ja olen laittanut sen raaputettavan koodin myös. Mutta kun ei niin ei. Olisi vaan välillä tarvetta mm. Eberiä käytellä tuon sovelluksen kautta. Nimimerkillä epätietoinen   ;D

tpu

#68
Lainaus käyttäjältä: TJM82 - 17.11.16 - klo:09:58
Moro. Elikkä samaa jauhamista ja varmaan tyhmä kysymys, mutta kuitenkin.
Olen siis onnistuneesti saanut auton tiedot ja itseni rekisteröityä MyAudi-palveluun ja kun olen yrittänyt syöttää tiedot autoon, niin tulee vaan että ei ole MyAudi-tiliä tai ettei se ole saatavilla jne... Sitten se kysymys: tarvitseeko autossa olla oma sim-kortti yhteyden luomiseksi vai miten homman pitäisi mennä? Bluetooth ja Hotspot toimii puhelimesta normaalisti. Ja löytyy connect&safety pack ja olen laittanut sen raaputettavan koodin myös. Mutta kun ei niin ei. Olisi vaan välillä tarvetta mm. Eberiä käytellä tuon sovelluksen kautta. Nimimerkillä epätietoinen   ;D

Aktivoitko myös sen pääkäyttäjäsopimuksen tms? Eli se vahvistus, mikä pitää tehdä käyttäen "ei-ilmaista sähköpostia"? Se ei toimi millään gmail, hotmail, yms. sähköpostiosoitteilla. Itse sain tuon hoidettua käyttämällä työpaikan sähköpostiosoitetta. Itse käyttäjätunnuksena toki on edelleen oma ilmainen sähköpostiosoite.

Jos ei tuota saa tehtyä sähköpostin kautta, niin pääkäyttäjärekisteröinti pitää käydä tekemässä Audi-liikkeessä.

TJM82

Lainaus käyttäjältä: tpu - 17.11.16 - klo:10:13
Aktivoitko myös sen pääkäyttäjäsopimuksen tms? Eli se vahvistus, mikä pitää tehdä käyttäen "ei-ilmaista sähköpostia"? Se ei toimi millään gmail, hotmail, yms. sähköpostiosoitteilla. Itse sain tuon hoidettua käyttämällä työpaikan sähköpostiosoitetta. Itse käyttäjätunnuksena toki on edelleen oma ilmainen sähköpostiosoite.

Jos ei tuota saa tehtyä sähköpostin kautta, niin pääkäyttäjärekisteröinti pitää käydä tekemässä Audi-liikkeessä.

Sain myös työpaikan sähköpostilla aktivoitua pääkäyttäjätilin, ei auttanut sekään asiaa. Pitää vissiin mennä käymään huollon pakeilla jos ei muu auta.

tpu

Lainaus käyttäjältä: TJM82 - 17.11.16 - klo:10:40
Sain myös työpaikan sähköpostilla aktivoitua pääkäyttäjätilin, ei auttanut sekään asiaa. Pitää vissiin mennä käymään huollon pakeilla jos ei muu auta.

Ja autossa syötit PIN-koodiksi sen avaimen mukana tulleen raaputuspinnan alla olevan koodin? Ei sitä myAudi-sivulla olevaa PIN-koodia.

TJM82

Lainaus käyttäjältä: tpu - 17.11.16 - klo:11:15
Ja autossa syötit PIN-koodiksi sen avaimen mukana tulleen raaputuspinnan alla olevan koodin? Ei sitä myAudi-sivulla olevaa PIN-koodia.

Juu laitoin, mutta pistin sen sinne missä määritellään auton pääkäyttäjä, onko se oikea paikka? Eli ekaks laitoin sen MyAudi-tunnuksen (sähköpostiosoitteen) ja vehicle numberiin sen raaputettavan koodin. Onko siinä muuten isoilla kirjaimilla väliä vai onko ne kaikki vaan pienellä, sitäkin tässä pienessä päässäni pyörittelin...

TJM82

No niin! Palveluhan alkoi auton päästäkin pelaamaan, kun olin oikein H U O L E L L I N E N. Olin jääräpäisesti kirjoittanut sähköpostiosoitteessa olevan l-kirjaimen i-kirjaimena, ei ihme ettei toiminut. Voisi todellakin todeta tässä tapauksessa että käyttäjävirhe!  ::)  :-[

msuomal

Mihinkäs sitä my.audi.com sivuilla olevaa PIN koodia muuten käytetään?

tpu

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 17.11.16 - klo:14:47
Mihinkäs sitä my.audi.com sivuilla olevaa PIN koodia muuten käytetään?

En ole varma, mutta ymmärsin että sitä käytetään niiden varsinaisten Audi Connect -palveluiden aktivointiin.

Audi Connect:
Kätevä tapa yhdistää auto Internetiin ja käyttää Audi connectia LTE-/UMTS-tuella varustetun integroidun datamoduulin kautta.
Sisältää mm. WLAN Hotspot, Google Earthâ,,¢Â² -kartta ja Google Street Viewâ,,¢Â² (jos tilattu Navigointi), päämäärän tallennus myAudi-toiminnon kautta (jos tilattu Navigointi), nähtävyyksien hakutoiminto (jos tilattu Navigointi), säätiedot, matkatiedot, Audi music stream Internet -radio, Audi traffic infromation online.

mi16

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 17.11.16 - klo:14:47
Mihinkäs sitä my.audi.com sivuilla olevaa PIN koodia muuten käytetään?

Käyttäjän oikeuksiin,  eli jos teillä on useampi käyttäjä ja jokainen on aktivoinut oman my.audi tilin johon haluaa omat asetukset. Eri käyttäjät auto tunnistaa esim. matkapuhelimen bluetooth yhteyden perusteelle. Pääkäyttäjä käyttäjä ei tuota tarvitse

lindhve

Lainaus käyttäjältä: TJM82 - 17.11.16 - klo:14:26
No niin! Palveluhan alkoi auton päästäkin pelaamaan, kun olin oikein H U O L E L L I N E N. Olin jääräpäisesti kirjoittanut sähköpostiosoitteessa olevan l-kirjaimen i-kirjaimena, ei ihme ettei toiminut. Voisi todellakin todeta tässä tapauksessa että käyttäjävirhe!  ::)  :-[

Mulla kävi ihan sama ja hakkasin päätä seinään pitkään ennen kuin tajusin.....

TJM82

Lainaus käyttäjältä: lindhve - 17.11.16 - klo:18:00
Mulla kävi ihan sama ja hakkasin päätä seinään pitkään ennen kuin tajusin.....

Oli jo aika lähellä että olisin tarttunut luuriin ja soittanut mukavan puhelun huollon suuntaan että mikä p....le kun ei toimi. Noh, maltti oli valttia tälläkin kertaa! Säästyin sentään suuremmalta itseni nolaamiselta.

TeeKoo

Lämmittimen etäohjaus probleemat?  Onko hävinneet?
Ainakin oma auto on nyt vastaillut kaikkiin lämmityskäskyihin parin päivän ajan 100% varmuudella.
En kuitenkaan nähnyt mitään näkyviä päivityksiä missään..... Taisi olla vaan niiden dataliikennepäivityksiä....?
B9 Allroad Q TDI 16, B9 TDI Q 16 & B8 Av 2.0T
ex:
B9   Allroad Q TDI 16
B8   TFSI Avant 13
B8   2,0TDI Q B8 12
B8   1,8TFSI B8   09
B8   2,0TDI B8     09
A4   S-Line B7     07
A6   1,8T Av. C5  02
A4   TDi Av. B5    99
80   TDi Av. B4    94
80   2,0 B4           92
Cpe 2,2 Typ85    87
Cpe 1,9 Typ81    81
80   TD Typ85     85

jlindstrom

Eilisestä asti appi pyörittänyt lämmitysasetusta limbona. Korjasin asentamalla appin uusiksi.. eli ei, ongelmat eivät ole kadonneet. Ja mitään appiin liittyvää päivitystä ei ole vielä näkynyt.

TeeKoo

Dammit...
Minulla nyt kuitenkin on parantunut täysin (toivoa täytyy ettei ole hetkellistä). Myös myAudi palvelu saa autoon yhteyden nyt joka kerta.... Ennen ei toiminut tuokaan.
B9 Allroad Q TDI 16, B9 TDI Q 16 & B8 Av 2.0T
ex:
B9   Allroad Q TDI 16
B8   TFSI Avant 13
B8   2,0TDI Q B8 12
B8   1,8TFSI B8   09
B8   2,0TDI B8     09
A4   S-Line B7     07
A6   1,8T Av. C5  02
A4   TDi Av. B5    99
80   TDi Av. B4    94
80   2,0 B4           92
Cpe 2,2 Typ85    87
Cpe 1,9 Typ81    81
80   TD Typ85     85

msuomal

Mulla myös toiminut taas useamman päivän 100%. Uskoisin ongelman löytyvän palvelinpuolelta. Nämä kaikki kutsut menee oletettavasti rajapinnan kautta Saksaan, jossa appsin välittämät tiedot autentikoidaan, jos menee läpi, yritellään avata yhteyttä autoon ja kutsua sieltä oikeita rajapintoja esim. lämppärin käynnistämiseksi. Tiedä häntä miten ovat toteuttaneet, mutta luultavimmin auto sitten kuittaa paluusanomassa, että päälle meni. Jos vaikka tuo autentikointipalvelu kyykkää kuorman alla, niin ei mene päälle ja jos taas autosta ei tule paluusanomaa määräaikaan mennessä, niin jää kuittaus saamatta... onhan tuossa noita virheen mahdollisuuksia. Tietty pitäs vaan panostaa enemmän.

jlindstrom

Jep, eiköhän nuo ongelmat ole serverin päädyssä. Valotettavasti haiskahtaa ongelmat softassa. Koska jos kyse olisi serveripään raudasta tai muusta kovasta kalustosta, olisi ongelma suhteellisen helppo ratkaista.. lisää rautaa rajalle.

Mutta jos kyseessä on serverin puolella olevasta softasta, mikä ei kestä kuormaa, alkaa ongelman selvittäminen vaatimaan enemmän aikaa. Ja varmaan kuorman kasvukin on suhteellisen nopeaa myynnin edistyessä.. eli samalla kun softatalo skaalaa koodia nousee kuorma jo valmiiksi pykälää kovemmalle tasolle ja taas helisee omissa.

Oli selitys mikä vaan, niin tehtaan panostus asian korjaamiseksi vuodessa ei ole ollut riittävä. Saisivat tarjota edes käyttäjän valintana optiota suoralle sms:lle autoon. Se kuitenkin toimii idioottivarmasti..

jlindstrom

Jahas.. tämä sateinen aamu alkoikin sitten appsin uudelleen asennuksella. Laitoin lämppärin päälle ja sitten jäikin hyrrä pyörimään. Ainoa positiivinen juttu oli, että appsin asennuksen jälkeen status näytti että lämmitys oli sentään alkanut.

Eli tuo softa tai sen taustajärjestelmä on edelleen ihan samaa shittiä. Alkaa olemaan reklamaation tuoksua ilmassa.

TeeKoo

Noniin, sama itsellä.
Eilen bugasi ekaa kertaa tämän "päivityksen" jälkeen.

Apsissa hyrrä jäi pyörimään & erroria tuli, kuten ennen. Jätin sikseen muutaman kirosanan saattelemana.

Mutta yksi positiivinen huomio (?):
Aamutoimien jälkeen kuitenkin huomasin että Apps olikin päivittänyt näytön ja tehnyt jutun niinkuin piti. Eli error ikoni oli muuttunut takaisin normiksi ja lämmitysaika oli asettunut niinkuin pitää. => seurakaa tätä, eli vaikka tulee erroria, käsky saattaa mennä silti peille, ja Appsin näyttö saattaa palata järkiinsa muutamin minuutin viiveellä.

Tämä ei tietysti muuta faktaa että koko juttu Piece of S...!
B9 Allroad Q TDI 16, B9 TDI Q 16 & B8 Av 2.0T
ex:
B9   Allroad Q TDI 16
B8   TFSI Avant 13
B8   2,0TDI Q B8 12
B8   1,8TFSI B8   09
B8   2,0TDI B8     09
A4   S-Line B7     07
A6   1,8T Av. C5  02
A4   TDi Av. B5    99
80   TDi Av. B4    94
80   2,0 B4           92
Cpe 2,2 Typ85    87
Cpe 1,9 Typ81    81
80   TD Typ85     85

msuomal

Nyt ei ole moneen päivään toiminu kertaakaan. Tuli jopa uusi virheilmoitus: "The vehicle has reported an error!" Hyvin ne vetää siellä!

mmh


Laitetaanpas tännekin myyjältä saamani tieto, jonka mukaan korjaus webaston etäohjauksen toimimattomuuteen (serveripään ongelma) pitäisi tulla tammikuun puolivälin jälkeen...

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: mmh - 10.12.16 - klo:18:25
Laitetaanpas tännekin myyjältä saamani tieto, jonka mukaan korjaus webaston etäohjauksen toimimattomuuteen (serveripään ongelma) pitäisi tulla tammikuun puolivälin jälkeen...

Osaatko kertoa enempää tästä? Itse olen vähän skeptinen näiden heittojen kanssa, kun vuoden verran tässä jo korjailtu ongelmaa

Ja uskallatko paljastaa vielä mikä myymälä? Mielenkiintoista ihan sen takia, että tiistaina oma auto pajalla ja maahantuontikin paikalla, onkohan selitys sama

TeeKoo

samaa tietoa sain myös, pääkohtana:
" ... korjausta ei saada tehtyä ennen Tammikuun 2017 puoliväliä johtuen ongelman monimutkaisuudesta..."

En sitten tiedä tuleeko samanlainen korjaus kuin viimeksikin (...jonka jo piti asiaa korjata). Toivottavasti tälläkertaa kokonaan uusi
B9 Allroad Q TDI 16, B9 TDI Q 16 & B8 Av 2.0T
ex:
B9   Allroad Q TDI 16
B8   TFSI Avant 13
B8   2,0TDI Q B8 12
B8   1,8TFSI B8   09
B8   2,0TDI B8     09
A4   S-Line B7     07
A6   1,8T Av. C5  02
A4   TDi Av. B5    99
80   TDi Av. B4    94
80   2,0 B4           92
Cpe 2,2 Typ85    87
Cpe 1,9 Typ81    81
80   TD Typ85     85

mmh

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 10.12.16 - klo:21:09
Osaatko kertoa enempää tästä? Itse olen vähän skeptinen näiden heittojen kanssa, kun vuoden verran tässä jo korjailtu ongelmaa

Ja uskallatko paljastaa vielä mikä myymälä? Mielenkiintoista ihan sen takia, että tiistaina oma auto pajalla ja maahantuontikin paikalla, onkohan selitys sama

Mielelläni kertoisin, mutta siinäpä se tieto jotakuinkin kokonaisuudesssa oli mitä itsekin Laakkoselta sain. Mitä päivityksessä tapahtuu ja milloin sen ajankohta on, niin se on varmaankin maahantuojan ulottumattomissa. Ilmoittele miten omasi kanssa käy...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy