Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - kapperi

#1
Päädyin sitten vain harjaamaan / kaapimaan karstat jotka sain ja kasaamisen jälkeen laitoin motorflushin kertaalleen. Jonka jälkeen vaihdoin vielä öljyt ja suodattimen.

Mustat oli uudet öljyt jotka pyöri koneessa 15min korotettua tyhjäkäyntiä.

Parin tonnin jälkeen meinasin vielä uusia tuon käsittelyn. Turbo autossa ei varmaan kannata hirveitä kierroksia pitää tuon moottorihuuhteluaineen kanssa?
#2
Nuo ketjut on kyllä katsottu läpi,

Moottorista on tällä hetkellä purettu öljypohja ja venttiilikoppa irti. En tosiaan uskaltanut enää mitään fortea kokeilla tuossa kun öljypaine oli jo pieni ja ajattelin että se yksikin karstapallero tiputtaa sen nollille.

Meinasin tuolla putsaamisella lähinnä kaikkia öljykanavia yms. Voinko esimerkiksi hangata venttiilikoneistan raa-asti egr-puhdistuaineella ja huuhdella jollain vai meneekö karsta vain johonkin mihin ei pitäisi.

Jos aukinaisen öljypohjan alle laittaisi jonkin isomman astian ja valuttas venttiilikoneistosta läpi jotain puhdistus ainetta kuten löpöä?
#3
Huoltaminen / Moottorin pesu paikallaan.
29.04.19 - klo:20:46
Miten moottorin pesu karstasta kannattaa suorittaa niin että moottori on vielä paikallaan autossa? Kyseessä 1.8t awt pannu ja yllättäen joka paikka on täynnä karstaa.

Onko ehdotuksia uuden öljypumpun merkistä tai vinkkejä edullisesta ostopaikasta? Mitä muuta kannattaa tarkistaa samalla kun auto on remontissa?

En löytänyt oikein googlellakaan vinkkejä tuohon karstan poistoon.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy