Vahaus

Aloittaja MacVolsu, 04.02.10 - klo:17:48

« edellinen - seuraava »

MasTurbo

Huomasin eilen että joku kuspiäpulu oli vetäny aamuplöröt ocun kattoon. Auto oli fixissä joten se siinä samalla työn alle. Detailerilla ei liikahtanutkaan se paskakasan kehys/haamu. Siinä vaiheessa huutelin tallista kaikkia hävyttömyyksiä pikkulinnuille ja vähän isommillekkin.

Otin nokareen mequn cleaner waxia sormenpäähän ja aloin työstää paskakehystä. Loppua kohden lisäsin painetta. Jätin aineen noin 10:ksi minuutiksi pintaa ja sitten sipaisin sen rätillä veks. Paska loisti poissa olollaan.

Tosiaan detaileria asap kun huomaa.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Joens

Lokkien ripuleita olen kanssa detailerillä ottanut pois. Tällä hetkellä Wolfsin Quickie. Toisaalta eipä toi Opti juurikaan välitä noista jätteistä, vaikka on viikonkin ollut kypsymässä katolla.
Seat Leon 1.4TSI FR-Edition -12 (28.2.2012)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7564.0

jusba31

Missäs porukka naitä opteja sun muita pinnoitteita autoihinsa laitattaa? Ja mitä tälläinen lysti perus perhefarkkuun maksaa?

vasara

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 14.06.12 - klo:20:57
jep, tuo Megu 16:han ei ole samalla tavalla kiinteä tai "kova" kuuin esim. Collinite 476s. Se on semmoinen aika pehmeä, vähän kuin esim. pehmentynyt/sulanut voi. Todella helppo tosiaan työstää. Collinite on ennemmänkin kuin sellainen kova jääkaappikylmä voi.
Tuota Megu 16 vahaa ei enää löydy Meguiars:in nettisivuilta. Liekkö Ultimate Wax korvannut sen. Onko kukaan kokeillut Ultimate Waxin purkkiversiota?
Pitänee jossain välissä kokeilla tuota ultimatea tms. synteettistä vahaa alle ja kerros Megun gold carnaubaa päälle. Pelkkä carnauba ei ilmeisesti kestävyydeltään ole ihan paras mahdollinen?

Reneto

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 26.06.12 - klo:23:58
Tuota Megu 16 vahaa ei enää löydy Meguiars:in nettisivuilta. Liekkö Ultimate Wax korvannut sen.

Tuskin.. Meguiars#16 on bestselleri.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

vasara

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 27.06.12 - klo:00:24
Tuskin.. Meguiars#16 on bestselleri.
Ok.. ja tuo 16 näyttääkin olevan luonnonvaha, eli lähempänä perus carnaubavahaa.
"Kiinteä vaha joka on eksoottinen sekoitus eri luonnonvahoja. Ei sisällä hiovia tai puhdistavia ainesosia joten tämä on puhdas vaha"
Ilmeisesti 16 allekkin kannattaa sipaista kestävämpi systeettinen vaha?

Joens

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 26.06.12 - klo:23:21
Missäs porukka naitä opteja sun muita pinnoitteita autoihinsa laitattaa? Ja mitä tälläinen lysti perus perhefarkkuun maksaa?

Kannattaa kääntyä www.pesukinnas.com foorumiin ja kysellä sieltä tekijää ja samalla hintatasoa. Monet ns. oikeasti "hyvät" pinnoitteet vaativat todella tarkat pohjat alle, jotta toimivat kunnolla. Yhden auton myllyttäminen ja pinnan valmistelu voi viedä 2-4 päivää, riippuen maalipinnan kunnosta. Myllytys tapahtuu kuitenkin 2-steppinä tai jopa 3-steppinä ja siihen päälle kaikki pesut,raudanpoistot,pienpoistot yms.

Ehkä tämän takia monet "fixaamot" myllyttävät karvalle ja laittavat päälle jonkun "kestovahan", yleensä aika karua jälkeä. Asia on kuitenkin niin, että halvalla ei saa hyvää ja veikkaan, että perus fixaamoiden ei ole taloudellisesti kannattavaa tehdä yllämainittua prosessia. Hintaa en lähde arvioimaan, koska se riippuu niin tekijästä, kuin myös auton kunnosta.
Seat Leon 1.4TSI FR-Edition -12 (28.2.2012)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7564.0

jusba31

Auto on 3kk vanha joten kaiketi ihan hyvässä kunnossa on maalipinta.

Lähinnä kiinnostaisi tietää about hintahaitaria, eli liikutaanko lähempänä 100e vai 500e vai 1000e tuon hinnan suhteen.

tlindstr

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 27.06.12 - klo:11:41
Lähinnä kiinnostaisi tietää about hintahaitaria, eli liikutaanko lähempänä 100e vai 500e vai 1000e tuon hinnan suhteen.
Useimmat kestopinnoitekäsittelyt maksaa 250-350e.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Joens

Omassa autossa oli ikää noin viikko ja 0 kertaa pesty (mekaanisen kulutuksen välttämiseksi) ennenkuin pinnoite laitettiin. Silti myllytyksessä ja oheistoiminnassa meni 16 tuntia ennenkuin pinnoite voitiin laittaa. Vaikka auto onkin uusi, luovutushuolto itsessään voi saada jo tuhoa aikaan kun vahaavat auton uutena. Veikkaisin, että noin 500e pintaan saa ihan hyvää työtä aikaiseksi.
Seat Leon 1.4TSI FR-Edition -12 (28.2.2012)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7564.0

tlindstr

Lainaus käyttäjältä: Joens - 27.06.12 - klo:13:56
Omassa autossa oli ikää noin viikko ja 0 kertaa pesty (mekaanisen kulutuksen välttämiseksi) ennenkuin pinnoite laitettiin. Silti myllytyksessä ja oheistoiminnassa meni 16 tuntia ennenkuin pinnoite voitiin laittaa. Vaikka auto onkin uusi, luovutushuolto itsessään voi saada jo tuhoa aikaan kun vahaavat auton uutena. Veikkaisin, että noin 500e pintaan saa ihan hyvää työtä aikaiseksi.
Itse en olisi tuollaista uutta autoa hyväksynyt luovutuksessa jos noin on ollut huonossa kunnossa. Yleensä myllytys tarvitaan vasta vuosia vanhoille autoille jotka on kovasti naarmuuntuneet....
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Joens

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 27.06.12 - klo:14:22
Itse en olisi tuollaista uutta autoa hyväksynyt luovutuksessa jos noin on ollut huonossa kunnossa. Yleensä myllytys tarvitaan vasta vuosia vanhoille autoille jotka on kovasti naarmuuntuneet....

Niin, miten sen nyt ottaa. Kun otetaan vaha pois ja lentoruoste, piki yms .ja lyödään 1000w halogeenit kylkeen ja käydään ledi valolla joka ikinen kohta läpi, niin alkaa mikronaarmua löytymään. Uskoisin, että mikään auto ei ole virheetön pinnan osalta kun liikkeeseen tulee tai sieltä lähtee. Kaveri on toiminut luovutushuollossa meikkarina ja tiedän tasantarkkaan miten isot autotalot tekevät niin kutsutut fixaukset. Normi tallaaja ei ehkä eroa huomaa, mutta jos halutaan olla pedantteja ja perehdytty asiaan niin asia on eri.
Seat Leon 1.4TSI FR-Edition -12 (28.2.2012)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7564.0

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Joens - 27.06.12 - klo:15:05
Niin, miten sen nyt ottaa. Kun otetaan vaha pois ja lentoruoste, piki yms .ja lyödään 1000w halogeenit kylkeen ja käydään ledi valolla joka ikinen kohta läpi, niin alkaa mikronaarmua löytymään.

Kuka löytää tähän väliin sen klassikkosivun eräästä pedanttia pedantimmasta puunaajasta, joka mittasi autonsa maalipinnan paksuudenkin auton luovutuksen yhteydessä ja pesun jälkeen "huuhteli" auton kastelukannulla, jossa oli pullovettä sisällä. Golffi sillä taisi olla.

jusba31

Minkä liikkeen luovutushuollossa auto vahataan? Ei ainakaan minkään vv-autotalojen/se-mäkisen toimesta.
Itekkin tullut useampi vuosi oltua "alalla" töissä ja ikinä en ole kuullut/nähnyt että auto vahattaisiin luovutushuollossa.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 27.06.12 - klo:15:17
Minkä liikkeen luovutushuollossa auto vahataan? Ei ainakaan minkään vv-autotalojen/se-mäkisen.
Itekkin tullut useampi vuosi oltua "alalla" töissä ja ikinä en ole kuullut/nähnyt että auto vahattaisiin luovutushuollossa.


Mm. Keravan Laakkosella tehdään kestopinnoite tai vahaus luovutushuollon yhteydessä, heidän työntekijöidensä toimesta. Omaan Poloon tuli uutena kestopinnoite teetettyä. Erinomaista jälkeä saivat Laakkosella aikaan 250 euron hintaan.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 27.06.12 - klo:15:13
Kuka löytää tähän väliin sen klassikkosivun eräästä pedanttia pedantimmasta puunaajasta, joka mittasi autonsa maalipinnan paksuudenkin auton luovutuksen yhteydessä ja pesun jälkeen "huuhteli" auton kastelukannulla, jossa oli pullovettä sisällä. Golffi sillä taisi olla.


Anteeksi OT.. Mutta..

Olin kerran syöttämässä työläisiä, ja vaikka tiesin että yksi kaveri on varsin tutkiskeleva oluiden suhteen.. Pääsi kuitenkin yllättämään hienosti.. Tietäessäni että ko.ravintelin valikoimassa on varsin kattava valikoima "arvokkaitakin" oluita, olin rajannut (valitettavasti tämän tapauksen takia) oluen kaatamista, pariin olueen ennen ruokaa ja sitten pariin olueen ruoan kanssa... Ja ehkä yhteen jälkeen päin.. Niin..

Ensimmäinen olut kun hänen eteen kannettiin alkoi hän kaivamaan laukustaan erinäisiä vehkeitä.. Mittaili valon läpäisyä, oluen lämpötilan, ilmeisesti myös pullon lämpötilan, ilmankosteuden ja lämpötilan.. Merkkaili niitä ylös vihkoonsa, otti jonkin ilmeisesti "happamuutta"/tms. mittaavan lituskan, ja teki herraties mitä kaikkia pipettimiehen hommia yms.. Kaiken tämän tuo teki sanaakaan sanomatta, eikä ottanut välillä katsekontaktia muihin, jotka olivat jo ehtineet omansa litkiä suihinsa.. Kun tämä vasta otti ekan siemauksen suuhunsa..

Kaikki tuo toistui jokaisen 4 eri oluen kohdalla..  :)

Muut sentään keskitty juomaan, kun kerran ilmaseksi sitä tarjottiin  ::)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 27.06.12 - klo:15:13
Kuka löytää tähän väliin sen klassikkosivun eräästä pedanttia pedantimmasta puunaajasta, joka mittasi autonsa maalipinnan paksuudenkin auton luovutuksen yhteydessä ja pesun jälkeen "huuhteli" auton kastelukannulla, jossa oli pullovettä sisällä. Golffi sillä taisi olla.


Muistan lukeneeni kyseisen artikkelin. Valitettavasti ei ole enää tiedossa linkkiä. Oli muuten melkoinen vesseli puunaamaan. Kyseessä taisi olla tislattu vesi, ettei jää rantuja maalipintaan? Vahakerroksia kyseinen herra taisi tehdä 16 vai oliko vielä enemmänkin?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jusba31

#1547
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 27.06.12 - klo:15:20
Mm. Keravan Laakkosella tehdään kestopinnoite tai vahaus luovutushuollon yhteydessä, heidän työntekijöidensä toimesta. Omaan Poloon tuli uutena kestopinnoite teetettyä. Erinomaista jälkeä saivat Laakkosella aikaan 250 euron hintaan.

Toki se monessa liikkeessä vahataan, kovavahataan tai jotain muuta jos asiakas sellaisen siihen tilaa. Pointtini oli se että se ei luovutushuolto-ohjelmaan kuulu ja sitä ei automaattisesti tehdä. Se on sitten erillinen tilattu työ. Samallalailla kun mikä tahansa muukin jälkivarustelu.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 27.06.12 - klo:15:13Kuka löytää tähän väliin sen klassikkosivun eräästä pedanttia pedantimmasta puunaajasta, joka mittasi autonsa maalipinnan paksuudenkin auton luovutuksen yhteydessä ja pesun jälkeen "huuhteli" auton kastelukannulla, jossa oli pullovettä sisällä. Golffi sillä taisi olla.
Ei ole linkkiä nyt tähän heittää, mutta detailingworld-sivustolla tuo tais olla. Kaveri oli UK:sta ja auto oli valkoinen Vauxhall Astra. Sillä kaverilla ei todennäköisesti ollut muuta elämää kuin auton puunaaminen ja siitä huolehtiminen, ainakin kun sen jutun luki läpi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 27.06.12 - klo:15:13
Kuka löytää tähän väliin sen klassikkosivun eräästä pedanttia pedantimmasta puunaajasta, joka mittasi autonsa maalipinnan paksuudenkin auton luovutuksen yhteydessä ja pesun jälkeen "huuhteli" auton kastelukannulla, jossa oli pullovettä sisällä. Golffi sillä taisi olla.


Ooppeli sillä oli.

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=81391
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VWRiddare

Mielestäni on aivan turhaa maksaa jostain kovavahauksesta, tai noista "mitälie hokkuspokkuskäsittelyistä" kovia ylihintoja, koska ei niistä kuitenkaan ole mitään hyötyä. Pari kertaa vuodessa tavallinen vaha pintaan ajaa saman asian (itse vedettynä). Pariin autoon olen sen itsekkin tosin teettänyt, ja tällaiseen lopputulokseen olen tullut. Rahan haaskausta. Samaa on työkaverinikin puhunut, kun teetti aikoinaan uuteen autoonsa jonkun Briljant käsittelyn, ja vaha kului aivan samanlailla pois kuin tavallinenkin vaha. Eikös näissä ole vielä ehtona sekin, että käsittely "täytyy" tulla uusimaan jonkun ajan kuluttua. Tällä ainakin varmistetaan se maksimaalinen rahastus, tuskin muuta. Mutta mehän elämmekin markkinataloudessa, joten kait tollainen markkinointi on sitten hyväksyttävää. ;) Uskoohan ne jotkut Poronsarviuutteenkin voimaan. ;D

Reneto

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 27.06.12 - klo:15:17
Minkä liikkeen luovutushuollossa auto vahataan? Ei ainakaan minkään vv-autotalojen/se-mäkisen toimesta.
Itekkin tullut useampi vuosi oltua "alalla" töissä ja ikinä en ole kuullut/nähnyt että auto vahattaisiin luovutushuollossa.

En kysellyt vahauksesta luovutuksessa mitään, mutta olen melko varma, että jonkinlainen vaha auton pintaan on kietaistu. Veden helmeilystä päättelen sen olevan polymeerivahaa, ehkä jonkin sortin pikavaha. Kuukauden ja kolme pesua se on ainakin kestänyt. Täytyy vetäistä kunnon carnaubat jahka lomat alkaa  8)
Niin ja Lahden Länsiauto siis kyseessä.

edit:
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.06.12 - klo:16:33
Ooppeli sillä oli.

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=81391

Ei ku Vauxhall  ;)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Ville R

Kuljetusvaha niissä on, ns. merivaha että ei happane maalipinta merellä. Se on aivan järkky saada pois, tosin se pestään yleensä jo satamassa. Tuskin liikkeessä mitään enää vahataan, ellei ole mitään kuljetusvaurioita/himmentymiä että on jouduttu myllyttämään


tsiih

Salon Traktoautossa auto käy paikallisessa fiksaamossa ennen luovutusta (pestään, sisusta putsataan ja vahataan jollain perusvahalla). Myös omani aikanaan kun sen ostin, pesupojat kun olivat työpaikkani seinänaapureita ja muutenkin tuttuja sain paremman vahan pintaan kuin mitä normaalisti laitetaan.

Volkkarilehdessä oli taannoin kuva maahantuojan tiloista, siitä pisti silmääni harjapesukone. Uskon, että jos auto on pahasti likaantunut laivassa ym. se vedetään harjoilla puhtaaksi. Myös minun autossani oli havaittavissa pesunaarmuja heti liikkeeseen saapuessaan, sehän on tullut Meksikosta asti. Että se siitä neitseellisestä maalipinnasta.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Passatti

Eiköhän ne poista muovit ensiksi auton pinnasta ja sit pesee ne Mäkisen talleissa.En tiedä miten he siellä pesevät.Autothan kuljetetaan vielä kauppiaille ties minne.Siellä ne saattavat pestä ne koneella (jos heillä sellainen on).
Always lead, never follow

Karvis

Täällä ainakin Skodat käy viereisessä talossa sijaitsevalla fiksarilla pesussa ennen luovutusta, eli käsin pesu mutta vahaa niihin ei kyllä laiteta ilman erillistä tilausta/maksua. Korkeintaan jonkun aqua waxin ruikkivat pintaan ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

#1556
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 27.06.12 - klo:16:33
Ooppeli sillä oli.

No niinhän se olikin...

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 27.06.12 - klo:15:32
Vahakerroksia kyseinen herra taisi tehdä 16 vai oliko vielä enemmänkin?

51 kerrosta vahaa tuli ooppelin pintaan. Ja näiden jälkeen vielä kolme kerrosta vahaa joka maksaa kymppitonnin. Juu, 10 000 puntaa:

LainaaThe wax used today came from a £10,000 Daniel Swarovski Ltd Edition one made especially for Paul and elite customers of Pauls that would so wish to purchase one..... It has been commisioned by Swarovski and the box is a work of art.....

Mutta kyllä se tämäkin sälli oikoo mutkia. Jouset hän vahasi vain kaksi kertaa...

BLMC

Mitähän tämä Vauxhall kaveri tekee jos joku aivan vahingossa vaikka naarmuttaa hänen autoaan? Mahtaako tulla ruumiita? Eipä tuo nyt niin erikoinen kottero ole kuitenkaan.

Kaivosmies

Jäi sillä Vauxhall-heppulillakin aika paljon parannettavaa seuraavaan autonvaihtoon - ainakin nämä "linjastapoikkeamiset" muistuu mieleen:
- stereoasennuksen teetti jollain kebabveijarilla, joka operoi vesisateessa jossain kadunvarressa
- muistaakseni putkistoa asenneltiin samoin kadunvarressa, tunkkien ja pukkien toimiessa "nosturina"

Ehkä moisen hipoilun ymmärtäisi jos kyseessä olisi esim. M3 tai 335, mutta joku etuvetoinen käyttöauto...

TKe_

Kyllähän aika moni auto myllytetään ennen luovutusta. Matka suomeen on pitkä ja likainen...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy