Seat Ibiza MK5 chat

Aloittaja Mikkeller, 29.04.17 - klo:14:52

« edellinen - seuraava »

cmmts

Onko muilla kokemuksia manuaali-ilmastoinnin suuttimienvalinnasta? Omassa yksilössäni yksistään jalkatilastavalinnasta vaihtaminen tuulilasi+jalkatila -yhdistelmään ei tee mitään tai ei ainakaan merkittävissä määrin. Tuulilasiventtiilistä ei tuolloinkaan tule juuri mitään, vaan lähes kaikki ilma tulee jalkatilasta. Tuulilasi-valinta yksinään toimii kyllä asiannmukaisesti. Toimiiko muilla vastaavasti vai huoltoko kutsuu?

fr0zen

Tuli kirje Seatilta että uusi väliaikanen korjauskampanja taka turvavyölle. Kaippa sitä ens viikolla tarvii soitella huoltoon, saavat samalla kattoo sen apukuskin takaturvavyön tunnistuksen kans ja vaikka päivittää softa jos on uudempi tullu.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

ErMejo

Mulle ne sano Länärissä, että mitään päivitystä ei oo tullut. Ja että joutuvat selvittämää mistä start-stopin lähes jatkuva vika tila johtuu.. sano soittavansa viikko sitten, mutta vielä ei ole mitään kuulunut.

Vähän kyllä vituttaa ne tilatut polkimet. 1,5 kk oli toimitusaika ja kaikkien piti olla paketissa. Yllätysyllätys ei ollu ja taas 1,5kk odotusta. Jätän kyllä hyllyyn jos pyytävät paljoa enempää ku mikä oli mulle ilmotettu. >:(

Ja huollossa sanovat maaliviasta vaan että huonompi tulee jos maalataan. Täytyy varmaa maahantuojalta vähän kysellä asiasta.

Evilmendo

Lainaus käyttäjältä: Sacrum - 23.09.18 - klo:08:13
Oletko päässyt kokeilemaan jo peiien lämpiämistä? Pitääpäs tarkastaa ettei omassa kaasuIbassa ole samaa ongelmaa. Ja rele klikkaa myös täällä sadetunnistimen kanssa.
Olen kokeillut. Takalasi lämpiää mut peilit ei.

fr0zen

Joo se oliki joku hemmetin tarra mikä pitäis liimata kojelautaan.. MITÃ,, HELVETTIä oikeesti!?! :DDDDD

No menee se auto perjantaina sinne kuitenki näytille siitä apukuskin puoleisen takaturvavyön piippaamisesta vaikka vyö olisi kiinni ja joku istumassa.

Kysyin myös 1.5 TSI EVOn sofrapäivityksestä niin sen mukaan Ibizaan ei oo kuulemma ole tullut mitään.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

batman14

Olen yrittänyt metsästää netin syövereistä vertailuja missä olisi mukana Ibiza (varsinkin 1.5TSI EVO).  Löytyy aika huonosti, tai sitten en osaa etsiä  :) . Eli jos jollain on tiedossa jotain kiinnostavia artikkeleita tai videoita niin saa mielellään linkata. YouTube videot on jo pääosin koluttu läpi.

Yritän jotenkin saadaa aikaa kulumaan omaa odotellessa. Nyt odottanut yli 4kk eikä valmistusajankohdasta vielä tietoa  ::)

fr0zen

Eipä niitä taida oikeen olla.

Eipä löytäny huolto mitään vikaa oikeen puoleisesta takaturvavyöstä. Tarvii varmaan kuvata todistusaineistoa seuraavalle kerralle... nyt on jo 5500km mittarissa niin taidan ekassa huollossa sit sanoo siitä, keväällä sit 15tkm varmaan mittarissa. Ajattelin huoltaa 15tkm välein.

Illalla selailin nettiä ja kattelin onko mitään aftermarket osia ilmestyny Ibizaan. Riegeriltä löytyy front splitter ja rear skirt ja ne saa glossy black. Taidan tommosen front splitterin tilailla omaani ainakin  :P Tuosta takahelmasta puuttuu ne kromiset fake pakoputken päät.. näyttää hölmöltä ilman niitä mun mielestä. Ja kromimaalaus on kallista puuhaa.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

fr0zen

Tos on Riegerin osat.

Etuspoileri: https://www.rieger-tuning.biz/article/00088165+14822947

Takahelma: https://www.rieger-tuning.biz/article/00088166+14822946

Suomalainen firma JH-Sound kertoili hintoja noille, 290â,¬/kpl ja 2 viikon toimitusaikaa. Tarvinnee tuommonen etuspoikka varmaan tilailla tässä jossain vaiheessa.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

fr0zen

#278
Tulipa tilattua uudet nastakumit sit omaan kans. Hankook iPike RS W419 215/45/17", tommoset oli Leonissaki viime talvena ja tosi hyvät oli niin tilailin samat kumit sit tähänkin.

Viikko takasin kyselin Kiiltovaunusta mitä niille tilauksessa oleville 17" alupalloille kuuluu, kuulemma on vielä tulossa tän kuun loppuun, niin kuin sovittiin tilausta tehtäessä heinäkuussa  ;D
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Cayman

Hienohan toi takahelma on,kromi kuuluu hei jenkkeihin 🤔
ID.3 Business
Golf VIII

fr0zen

No kyllä tosta mun mielestä nuo pakoputken kohdat sais olla joko kromi tai hopean väriset että vähän eroa muutun helmaan. Tietty hopean sais maalattua vaikka itsekkin tai kuka vaan maalari. Tuon kromin kans on sit vaikeempi homma. Mut tuo on nyt vaan mun mielipide.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

fr0zen

Ei näytä olevan Arona aihetta ollenkaan.

Porukat tuossa oli vaihtamassa Ford Focus 2013 2.0 diiseliä pois, olivat ensin tykästyneet Ford Ecosport autoon, sisko osti semmosen viime vuoden puolella ja nyt ne oli sitten pari viikkoo sit käyny koeajamassa Fiestan Active mallia Tampereella. Vinkkasin niille sit Aronasta että se nyt näyttää kuvissa kuitenki autolta kun kävin kattomassa Ford sivuluita miltä se Active näyttää.. ei hyvältä, ihan kuin olis priuksesta se etupuskuriki  :o No mutta ne kävi sit Laakkosella Treellä koeajamassa Aronan ja taisivat tykätä kun itse pääsin eilen iltapäivällä koeajaan heidän ostoksen.

Arona Design Edition, 1.0 115hv, Oranssi väri, moottorilämmitin+sisähaara, talvirenkaat. Tykkäsin kyllä eilen koeajolla, en ole koeajanu Aronaa aikasemmin.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

batman14

Millaiset sisävalot Ibizassa on? FR:ssä ovissa on ainakin LED-nauhat, mutta miten kattovalot? Ovatko ns. vanhanaikaiset kellertävät, vai modernit ledit?

ErMejo

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 07.10.18 - klo:21:25
Millaiset sisävalot Ibizassa on? FR:ssä ovissa on ainakin LED-nauhat, mutta miten kattovalot? Ovatko ns. vanhanaikaiset kellertävät, vai modernit ledit?

Vanhanaikaset.. taitaa olla samanlainen paneeli ku mk4 golfissa ;D. Ja takana ei oo katossa mitään. Mä aion päivittää te hehkulamput ledeihin, kun kuitenki kaikki muut valot on ledejä.

fr0zen

Ovissa on ne valonauhat, joko valkoinen valo jos on normi ohjelma ja punanen valo jos on sport päällä, sai sen valita myös asetuksista muistaakseni. Katossa on se perusvalo, kyllä se vähän kellertävän olonen on et voi olla jopa polttimoilla vielä. Kävin tuossa just sitä katsomassa. Laitoin sen kytkimen niin että kun oven avaa niin valo menee päälle, oli off asennossa.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

fr0zen

Tarvis sumareihin vaihtaa ledit kans et sais kellertävät valot pois keulalta...
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

ErMejo

Saiskohan ne sumarit koodattua kääntymisvaloiks? Mua kyl ihmetyttää kun ne sisävalot on "vanhanmalliset", tuskin se ois maksanu montaa senttiä enempää per auto.

Siellä onki eka käytetty jo myynnissä melkee listahintaan.
https://m.nettiauto.com/seat/ibiza/9906477?vifAdCount=0&vifNav=Y

fr0zen

Kävin tuossa kattomassa sitä oranssia Aronaa Porin seat kaupassa niin siellä oli tuo FR 1.5 TSI EVO..
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

SiPaLe

#288
Kysäseppä Slamitilta, Leoniin tilasin eteen ja taakse viime talvena Riegerin helmat ja oli vähän yli 200â,¬ kpl. Ja lähtöhinnat oli samaa tasoa kuin nyt tuolla rieger shopissa. Ja Ebaystäkin löytyy edukkaammin kuin tuo 290â,¬ kpl. Tuo etulippa on kyllä mukavan näköinen, rouvalta vaan tuli heti palautetta kun nakkasin H&R:n -35mm jouset alle ettei sitten yhtään matalammaksi!!  >:( Tuosta voi siis jo päätellä että ei passaa alkaa laittaa lippaa... ;D

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 06.10.18 - klo:14:23
Tos on Riegerin osat.

Etuspoileri: https://www.rieger-tuning.biz/article/00088165+14822947

Takahelma: https://www.rieger-tuning.biz/article/00088166+14822946

Suomalainen firma JH-Sound kertoili hintoja noille, 290â,¬/kpl ja 2 viikon toimitusaikaa. Tarvinnee tuommonen etuspoikka varmaan tilailla tässä jossain vaiheessa.

batman14

Kiitos vastauksista.

Onkohan se iso homma vaihtaa sisävalot ledeiksi? Itse olen sen verran kädetön, että en aio edes sellaista itse yrittää. Pitää viedä jollekkin fiksarille tai vastaavaa joka tekisi sen puolestani.

Jännä juttu tosiaan että on säästetty tuollaisessa paikassa.

ErMejo

Se pitäis olla ihan simppeli. Nappaa sen läpinäkyvän muovin pois ja uudet lamput tilalle.

SiPaLe

Juuri viimeviikon lopulla rouvan Ibbellä ajellessa katsoin tuota valaisinta ja totesin että täytyypä koittaa joku päivä aukoa lasi pois ja katsoa minkälaiset polttimot siellä kiiluu. Todennäköisesti jotku perus lasikanta tai putkilamputhan siellä on, vielä en kerennyt aukaista. Samalla voisi vähän myös tutkiskella saisiko tuohon kohtaan sopimaan jonkun ledeillä olevan OEM paneelin tilalle, ja jos koittaisi lisätä taaksekin vähän valoa, vaikka C pilareihin sitten jotkin orkkis led jalkatilanvalot tms. niin näin olisi lamppujen väri sama, tahtoo olla vaikka samasta paikasta ostat irtona led polttimoita niin erimallisessa lampussa on eri valosävy.  :(

fr0zen

#292
Näköjääs Slamittiin tullu nuo kans esille.

[url]http://www.slamit.net/product/23162/rieger-takahelma-ibiza--fr-facelift]http://www.slamit.net/product/23162/rieger-takahelma-ibiza--fr-facelift] [url]http://www.slamit.net/product/23162/rieger-takahelma-ibiza--fr-facelift[/url]

http://www.slamit.net/product/23161/rieger-etusplitteri-ibiza--fr-facelift

Sit kyllä jos tuon etuspoikan ruuvaa keväällä keulalle niin hidastustöissyissä saa ajella rauhallisesti :P

215/45/17" Hankook iPike RS W419 on matkalla tänne päin. Saas nähdä miten niiden 17" vanteiden kans käy vai pitääkö ostaa 2kpl bronze ja 2kpl gold vanteita ja pistää ne silleen eri kulmiin tai toiset toiselle puolelle autoo ja toiset toiselle... olis seki aika hauska setti :D
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

fr0zen

Nyt löytyy cat-back 1.5:lle Italiasta.  Pitänee laittaa tilauslistalle ensi kevääksi :D

https://www.inoxcar.it/index.php?case=page&serie_category=1318

ja paikka mistä niitä voi ostaa:

http://www.rallyshop.it/index.php?main_page=index&cPath=49_336_1383_1387_1591_9158_9159

Löytyy myös 1.0 koneelle :)

KOMIAA!!!  :o
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Evilmendo

Lainaus käyttäjältä: Evilmendo - 24.09.18 - klo:19:57
Olen kokeillut. Takalasi lämpiää mut peilit ei.
Vastaan itselleni. Eihän tuossa ole lämmitettäviä peilejä. Tuotantoviikosta 31 alkaen vasta. Kylläpä on säästetty väärässä paikassa.

ErMejo

Kyllä mun touko/kesäkuussa tehdyssä autossa on lämmitetyt sivupeilit. Ei vaan ole erillistä kytkintä vaan toimii takalasinlämmityksen yhteydessä. Mulla on automaatti-ilmastointi ja elektroniikkapaketti. Voihan se olla että se kuuluu jompaan kumpaan...

tmr97

Lainaus käyttäjältä: ErMejo - 19.10.18 - klo:15:51
Kyllä mun touko/kesäkuussa tehdyssä autossa on lämmitetyt sivupeilit. Ei vaan ole erillistä kytkintä vaan toimii takalasinlämmityksen yhteydessä. Mulla on automaatti-ilmastointi ja elektroniikkapaketti. Voihan se olla että se kuuluu jompaan kumpaan...

Pelien lämmitys kuului elektroniikkapakettiin. Mulla oli tilaukessa tuo paketti, mutta auton saadakseni tänävuonna piti ottaa varasto-auto, jossa pakettia ei ole. Paljon muutakin puuttui (esim AAC ja ACC), mutta lämmitettävät peilit on ainoa, jota ihan oikeasti on kaivannut.

fr0zen

#297
Ai siinä on semmosetki, elektroniikkapaketissa. Mullakin on varmaan ne sit hehehe :o Näkee sit kun pakkaset iskee.

Ne tulee sit aamusti skrapattua samalla kun ajovalot tarvii kuitenki skrapata. Muuten ledi valot onki ihan mukavat mut talvella ne tarvii skrapata aina.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

sambolo

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 19.10.18 - klo:23:07
Ai siinä on semmosetki, elektroniikkapaketissa. Mullakin on varmaan ne sit hehehe :o Näkee sit kun pakkaset iskee.

Ne tulee sit aamusti skrapattua samalla kun ajovalot tarvii kuitenki skrapata. Muuten ledi valot onki ihan mukavat mut talvella ne tarvii skrapata aina.

Ajovalot skrapata? ;D voi olla että hyvin pian aika huonot ajovalot, on tullu välillä ihasteltua naarmuisia skrapattuja valoja  ;D En kyllä leonin ledejä ikinä ite skrapannu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

sakal83

Mun ledajovaloja ei ole tarvinnut skrapata ikinä?
Ja kuten sambolo tossa sanoi, ei niitä kyllä pahemmin kannata millään skapalla vedellä.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy