Seat Connect selaimella loppuu?

Aloittaja Zarhan, 27.03.22 - klo:10:26

« edellinen - seuraava »

Zarhan

Näemmä Seat Connectin käyttö selaimella on muuttumassa mahdottomaksi. Jos menee selaimella https://my.seat/portal/ niin lopputulos on ilmoitus, jossa

----
CONNECT-portaalin käyttö on loppumassa

Alkaen 22. huhtikuuta CONNECT-portaali ei enää ole käytettävissä verkossa. Jotta voit hyödyntää CONNECT-toimintoja parhaalla mahdollisella tavalla, lataa täysin maksuton SEAT/CUPRA CONNECT -sovellus.
----

Tekisi mieli sanoa että mitä helvettiä tämä nyt taas sitten on. Lähetin palautetta mutta enpä usko että siitä hirveästi apua on. Jotkin toiminnot nyt vain on kätevämpi tehdä PC:ltä (kuten vaikka ajotietojen katselu). Toivottavasti peruvat päätöksen.

pasi

Lainaus käyttäjältä: Zarhan - 27.03.22 - klo:10:26
Näemmä Seat Connectin käyttö selaimella on muuttumassa mahdottomaksi. Jos menee selaimella https://my.seat/portal/ niin lopputulos on ilmoitus, jossa

----
CONNECT-portaalin käyttö on loppumassa

Alkaen 22. huhtikuuta CONNECT-portaali ei enää ole käytettävissä verkossa. Jotta voit hyödyntää CONNECT-toimintoja parhaalla mahdollisella tavalla, lataa täysin maksuton SEAT/CUPRA CONNECT -sovellus.
----

Tekisi mieli sanoa että mitä helvettiä tämä nyt taas sitten on. Lähetin palautetta mutta enpä usko että siitä hirveästi apua on. Jotkin toiminnot nyt vain on kätevämpi tehdä PC:ltä (kuten vaikka ajotietojen katselu). Toivottavasti peruvat päätöksen.

Onpa taas hieno "uudistus".
Mistähän kummasta nyt saisi omat ajotietonsa jne ladattua tiedostoon?
Hienosti sivuilla sanotaan että "kaikki toiminnot saatavilla sovelluksessa". Mutta ei ainakaan tuota ole.

Onko joku löytänyt jotain palaute / helpdesk -kanavaa Seat Connectiin liittyen? Siis muuta kuin myyjä tai marmoritiski jotka harvemmin ovat it-asiantuntijoita. Olisihan sellainen aika oleellinen tuollaisen digipalvelun kyseessä ollen.

Zarhan

#2
Lainaus käyttäjältä: pasi - 07.05.22 - klo:09:21
Onko joku löytänyt jotain palaute / helpdesk -kanavaa Seat Connectiin liittyen? Siis muuta kuin myyjä tai marmoritiski jotka harvemmin ovat it-asiantuntijoita. Olisihan sellainen aika oleellinen tuollaisen digipalvelun kyseessä ollen.

Ainoa kanava jossa tuntuu olevan edes vähän teknisempiä kavereita vastaamassa silloin tällöin on Google Play storen arvostelut joihin tulee joskus vastauksia. Mutta ei nekään mitään yksityiskohtaista kerro.

Aikoinaan kun tuo ei toiminut niin yritin niitä yhteystietoja jotka sovelluksessa/sivulla lukevat ja ne meni vain K-auton vaihteeseen. Eipä paljon siinä lähetellä terveisiä sovelluskehittäjille. Aivan käsittämätön systeemi.

Ja tosiaan, eipä pysty lataamaan ajopäiväkirjaa enää Exceliä varten mobiilin kautta.

Googlela löytää läjän kolmansien osapuolien kötöstyksiä noihin VAGin online-palveluihin, ainakin

https://github.com/trocotronic/weconnect
https://github.com/tillsteinbach/WeConnect-cli
https://github.com/tillsteinbach/VWsFriend

Mutta en tiedä toimiiko noi oikeasti nyt kun weppiversiota sivusta ei enää ole. Lisäksi nimenomaan Seatin kanssa noista ei kai toimi vielä mikään (kehittäjä pyytää parissa että viitsisikö joku lainata seattia tai skodaansa).

Tätä https://pypi.org/project/seatconnect/ voisi kai testata suht helposti.. ja https://github.com/Farfar/homeassistant-seatconnect on ilmeisesti myös Seat-spefisifinen tapaus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy