Octavia 1.0 TSI - kokemuksia?

Aloittaja Joke_R, 23.08.16 - klo:08:48

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Vaikka sinulla on kuormaa/peräkärry, niin saat kiihdyttää ripeästi tuohon sallittuun 80km/h nopeuteen. Myös risteysalueella ohittaminen on laissa kiellettyä ja en minä rupea jarrua polkemaan siinä vaiheessa, kun olen kiihdyttämässä tuohon tavoitenopeuteen. Olen useamman kerran huomannut, että jos sinulla on kärry perässä usealla on oletuksena, että auto ei sen jälkeen kiihdy. Mistähän tuo johtuu? Eikä se tarkoita mitään kilpailuhenkeä. Ja ei en ajele kärry perässä motarilla tai vastaavilla 100-120km/h.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.12.16 - klo:22:45
Myöskin kilpailuhenkeä löytyy, joka ei ole hyvä asia, kuin radalla. Mersukuski varmaan ajatteli ajavansa hitaammasta ohi, mutta ei arvannut jonkun olevan halukas näyttämään "tehojaan" kärry perässä, jolloin yleensä ajellaan rauhallisemmin.

Tuollainen Q7/Tuareg/cayenne on mitä mainioin vetoauto, jos sitä kysyit? Etkä ole tientukkona kärryn kanssa ja viittaan tuohon edelliseen kirjoitukseeni.

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 01.01.17 - klo:02:34
No tähän voin sen verran kommentoida vaikka offaria onkin, että kyllä minulla on hyvästä vetoautosta kokemuksia ja tiedän minkälainen sen pitää olla. Viime kesänä vaihdoin pois +500 hv/700 nm nelivedolla varustetun auton jonka jarrullinen vetopaino oli 3500 kg, kiihtyvyys n. 5 sekuntia sataseen, huippunopeus n. 270 kmh ja omapaino n. 2700 kg. Täyttää varmaan sinunkin kriteerit ?
Hinasin sillö myös parin tonnin kärryä muutamaan kertaan. Ilmajousilla kun oli veturi niin eipä paljon painanut mutta käyttökustannukset olivat aika kovat. Kun näitä sun juttuja lukee niin tälläinen ilmeisesti olisi ainoa oikea auto ?

Octavia hiljainen  :D :D :D

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:09:01
Tuo moottori on niin hiljainen, että täytyy melkein kattoa viisarista kierroksia monesti. 140km/h nopeudessa ei moottori ääntä pidä. En tiedä vaikuttaako sitten alustan lisävarusteiset ylimääräiset suojalevyt asiaan itselläni. Kierrokset silloin karvan yli 3000.

Eikö 80km/h rajoituksella saa kärryä vetää 80km/h (+ poliisin ilmoittama sallittu toleranssi). Olen myös huomannut, että tasan 80km/h (Todellista nopeutta) ajaminen kärry perässä on melko rasittavaa kiitoksia raskaan kaluston.

Lainaus käyttäjältä: arsik - 01.01.17 - klo:10:00
Minulla on sellainen muistikuva,että Suomessa olisi rajoitettu nopeus peräkärri käytössä yleisillä teillä?
(Perävaunua vedettäessä suurin sallittu nopeus on aina enintään 80 km/h. Jos vedetään jousittamatonta perävaunua, suurin sallittu nopeus on 60 km/h.)

Ford on jo ajettu joten eiköhän tuo skeidakin tule koeajettua tänä tuonna. Jos ei liikkeestä, niin vuokra-autona tuollainen saattaa hyvinkin tulla alle.

Lainaus käyttäjältä: Joke_R - 31.12.16 - klo:22:57
Vuoden viimeinen kysymys:Milloin?!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Juuri hyppäsin 330e M-Sport hybridistä, joka on äänekkäämpi, pompottavmpi alusta ja pienempi. Se oli hyvä auto, ei vain minun makuun. Octaviassa on hiljainen MOOTTORI, eikä tuo muutekaan häiritsevän äänekäs ole. Olet tien tukkona kärry perässä aina, kun rajoitus on yli 80. En usko kuitenkaan olevani kenenkään tientukkona, etkä varmasti ole sinäkään. Rajoitukset koskee kaikkia ja jos niiden puitteissa ajelee, niin ei väliä, vaikka ottaa formulalähtöjä jos tykkää. Toiset tykkää maltillisemmin kiihdytellä, eikä siihen teho liity millään tavalla. Eli lopetatko tuon oman päähänpinttymän jauhamisen nyt? Se on sinun päässäsi tuo ongelma, ei muissa autoilijoissa.

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Minä en ymmärrä sinun pakonomaista tarvetta ylistää kyseistä moottoria/autoa paitsi, että pönkität omaa ostopäätöstäsi. Itse pystyn kirjoittamaan omista kalliimmistakin hankinnoista kriittisesti. En myöskään ymmärrä vetopainojen hehkuttamista mihin tartuin, koska noilla tehoilla ei kannata ruveta maksipainoja vetelemään ( https://www.youtube.com/watch?v=AyXgMal3C1U ) . Ihmettelen myös sinun pätemistäsi, että kaikki muut hieman tehokkaammilla autoilla ajavat ovat kaahareita. Kohta miljoona kilometriä menee minulla rikki ja 0 ylinopeussakkoa.

Kuten olen aiemmin todennut octavia tuolla 1.0tsi:llä voi olla ihan pätevä kauppakassi.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:10:58
Juuri hyppäsin 330e M-Sport hybridistä, joka on äänekkäämpi, pompottavmpi alusta ja pienempi. Se oli hyvä auto, ei vain minun makuun. Octaviassa on hiljainen MOOTTORI, eikä tuo muutekaan häiritsevän äänekäs ole. Olet tien tukkona kärry perässä aina, kun rajoitus on yli 80. En usko kuitenkaan olevani kenenkään tientukkona, etkä varmasti ole sinäkään. Rajoitukset koskee kaikkia ja jos niiden puitteissa ajelee, niin ei väliä, vaikka ottaa formulalähtöjä jos tykkää. Toiset tykkää maltillisemmin kiihdytellä, eikä siihen teho liity millään tavalla. Eli lopetatko tuon oman päähänpinttymän jauhamisen nyt? Se on sinun päässäsi tuo ongelma, ei muissa autoilijoissa.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Joke_R

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:10:31
Ford on jo ajettu joten eiköhän tuo skeidakin tule koeajettua tänä tuonna. Jos ei liikkeestä, niin vuokra-autona tuollainen saattaa hyvinkin tulla alle.

Minulla olisi pyyntö? Mitäs jos jättäisit yhden postauksen kirjoittamatta ja kävisit sillä aikaa koeajolla? Litrainen Octavia löytynee vielä hetken aikaa (kunnes vaihtavat esittelyautot FL-mallisiksi) lähes jokaisesta suuremmasta Skoda-liikkeestä. On aika vaikea tuomita autoa ajamatta, vaikka kuinka kova rattimies olisikin  ;)
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

golffisti IV

Luulisi riittävän kun tuo oman mielipiteensä jostain asiasta julki, ei tarvi hlvt:lisiä lainauksia toisten teksteistä, ja tarttua johonkin yksityiskohtaan, jokaisella on oma mielipide johonkin autoon. se suokoon.Tuskin siitä tarvii jankuttaa ja lainailla toisen sanomisia.
VW Golf 1.6 16v BCB -03

belkin67

Samaa mieltä, tässä ketjussa jo 90% menee ohi otsikosta.. sen vuoksi en ole juurikaan muutamaa tiettyä ketjua tällä palstalla enää seurannut, kun keskustelu on täyttä eipäs juupas jankuttamista..

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:12:28
Minä en ymmärrä sinun pakonomaista tarvetta ylistää kyseistä moottoria/autoa paitsi, että pönkität omaa ostopäätöstäsi. Itse pystyn kirjoittamaan omista kalliimmistakin hankinnoista kriittisesti. En myöskään ymmärrä vetopainojen hehkuttamista mihin tartuin, koska noilla tehoilla ei kannata ruveta maksipainoja vetelemään ( https://www.youtube.com/watch?v=AyXgMal3C1U ) . Ihmettelen myös sinun pätemistäsi, että kaikki muut hieman tehokkaammilla autoilla ajavat ovat kaahareita. Kohta miljoona kilometriä menee minulla rikki ja 0 ylinopeussakkoa.

Kuten olen aiemmin todennut octavia tuolla 1.0tsi:llä voi olla ihan pätevä kauppakassi.
Se asenteesi muita tiellä liikkujia kohtaan paistaa läpi teksteistäsi. Ei saa kovin vastuullista kuvaa kirjoituksistasi ja se on sinusta itsestä kiinni, ei autoista. Siitä johtuu nämä minun sanomiset.

Luuletko, että olisin kateellinen "hevosvoimistasi" tai, että minun täytyisi omaa ostostani pönkittää jotenkin? Olen kirjoittanut myös kriittisesti tästä autosta. Tuo moottori nyt vain on hyvä kokoisekseen,  siitä ei pääse mihinkään ja siihen tämä topikki keskittyy. Se ei ole kuuraketti,  eikä kilpa-auto,  mutta hoitaa perheen kuljetuksen mallikkaasti. Myös mainitsin, että 4000â,¬ ja alle saa 300 heppasia nelivetoja, esim. Audilta, eli pienellä panostuksella pääsee tehokkaammalla autolla ajelemaan. Sellaiselle ei vain ole tarvetta.

Maksimipainot määräytyy monesta tekijästä ja ne on otettu huomioon laskennoissa. Ei ole kyse hevosvoimista pelkästään. Lisäksi kun noita autoja virittelet tehokkaammiksi, oletko ottanut jarrut, alustan ja muut asiat tehojen tasalle, myöskään muutoskatsastusta unohtamatta?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:14:03
Lisäksi kun noita autoja virittelet tehokkaammiksi, oletko ottanut jarrut, alustan ja muut asiat tehojen tasalle, myöskään muutoskatsastusta unohtamatta?

Kun ostaa sen mallisarjan tehokkaimman version, niin siinä on valmiina isoimmat jarrut.  Mitä taas alustaan tulee, niin yleensä se on vaihtunut aina parempaan kuten konin fsd. Samoin jarrulevyt ja palat on yleensä vaihtunut. Uretaanipuslia ei käyttöautoon kannata vaihtaa. Vanteet on yleensÃ¥ vaihtuneet alkuperäisistä huomattavasti kevyempiin, että jousittamaton massa putoaa ja pitö paranee.

Mitä asenteisiin tulee, niin montakos lottovoittoa herralle on mahtanut kertyä?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:14:03
Lisäksi kun noita autoja virittelet tehokkaammiksi, oletko ottanut jarrut, alustan ja muut asiat tehojen tasalle, myöskään muutoskatsastusta unohtamatta?
Laittomiahan nuo tuplatehoiset taitavat olla ja se muutoskatsastus monelta unohtuu, mutta jos ajelee rajoitusten mukaisia nopeuksia Suomessa, niin miksipä sitä esimerkiksi jarrujakaan tarvitsi päivittää.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.01.17 - klo:16:37
Laittomiahan nuo tuplatehoiset taitavat olla ja se muutoskatsastus monelta unohtuu, mutta jos ajelee rajoitusten mukaisia nopeuksia Suomessa, niin miksipä sitä esimerkiksi jarrujakaan tarvitsi päivittää.

Taas tuli huti. Sinulla voi olla radalla ja vartilla 2 baria ahtoja ja tieliikenteessä 1 bar. Täysin laillista ja auto muutoskatsastettu tuolle! Ja jos auto on mallisarjan tehokkain, jossa on mallisarjan parhaat jarrut ei niitä tarvitse päivittää. Toki moni minä mukaan lukien päivitän vähintään kunnon levyt ja palat sekä asianmukaiset jarrunesteet.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Joku on aina mallisarjan tehokkain ja sen mukaiset jarrut, se ei tarkoita muuta kuin sitä, että ne on mitoitettu sen mallisarjan tehokkaimman mukaan riittäviksi. Jos sitä virittää, niin hyvä olisi silti lisätä jarruvoimaakin samalla. Eli on parannettavissa nuo jarrut tehokkaimmassakin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:17:28
Joku on aina mallisarjan tehokkain ja sen mukaiset jarrut, se ei tarkoita muuta kuin sitä, että ne on mitoitettu sen mallisarjan tehokkaimman mukaan riittäviksi. Jos sitä virittää, niin hyvä olisi silti lisätä jarruvoimaakin samalla. Eli on parannettavissa nuo jarrut tehokkaimmassakin.

Väärin. Kannattaa tutustua asiaan, jos argumentit on hakusessa näissä asioissa. Lisää löydät trafi:n sivuilta, jos päätät joskus ruveta autoa laittamaan. Eikä se tarkoita vain isompia vanteita, alumiinisia polkimia sekä uutta vaihdekepin nuppia.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Oikein ihan maalaisjärjelläkin. Tehoa saa kyllä nostaa tietyn prosenttimäärän, mutta tuplaaminen vaatii jo järeämpiä jarruja, jos niitä tehoja käyttää. Voit vapaasti käydä radalla kokeilemassa melkein mitä tahansa vakiotakin autoa ja huomaat jarrujen rajallisuuden käytännössä. Yksi tai kaksi täysjarrutusta vaikka satasen vauhdista ei tee jarruista vielä hyviä. Olen autoja laitellut jo ihan tarpeeksi, nyt on valmis sellainen.  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:19:49
Oikein ihan maalaisjärjelläkin. Tehoa saa kyllä nostaa tietyn prosenttimäärän, mutta tuplaaminen vaatii jo järeämpiä jarruja, jos niitä tehoja käyttää. Voit vapaasti käydä radalla kokeilemassa melkein mitä tahansa vakiotakin autoa ja huomaat jarrujen rajallisuuden käytännössä. Yksi tai kaksi täysjarrutusta vaikka satasen vauhdista ei tee jarruista vielä hyviä. Olen autoja laitellut jo ihan tarpeeksi, nyt on valmis sellainen.  ;D

Montakohan kierrosta olet elämäsi aikana kiertänyt radalla itse ratin takana...   :o ? Tää keskustelu alkaa olla jo surkuhupaisaa. Se tehojen määräkö korrelloi jarrujen kokoa vai käytetty huippunopeus mistä auto pitää saada pysähtymään ja mihin etäisyyteen sekä kuinka usein? Ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna. Monessa tehokkaassa autossakin saattaa olla surkeat jarrut, mutta perästä löytyy vielä jarruvarjo...

Vai meinaatko ettei Octaviassa ole tarpeeksi isot jarrut 1.0TSI moottorille, vaikka siinä olisi 10-20 heppaa enemmän?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Kyllä, tehokkaammissa autoissa on yleensä isommat jarrut. Ja kyllä, 1.0 octaviassa on painoonsa nähden tehokkaat jarrut. Vetopaino leoniin ja golffiin verrattuna on siksi varmasti osaltaan parempi. Vieläpä taitaa olla fs3 jarrut noissa toisissa vastaavalla koneella. Ja jarrut riittävät enempäänkin voimaan tässä, sillä 150hv malleissa samat 288mm jarrut ainakin edessä.
Ja riittävästi olen rataa kiertänyt. Käy nyt ajamassa niin ei tarvi vänkäillä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

#375
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:20:29
Kyllä, tehokkaammissa autoissa on yleensä isommat jarrut. Ja kyllä, 1.0 octaviassa on painoonsa nähden tehokkaat jarrut. Vetopaino leoniin ja golffiin verrattuna on siksi varmasti osaltaan parempi. Vieläpä taitaa olla fs3 jarrut noissa toisissa vastaavalla koneella. Ja jarrut riittävät enempäänkin voimaan tässä, sillä 150hv malleissa samat 288mm jarrut ainakin edessä.
Ja riittävästi olen rataa kiertänyt. Käy nyt ajamassa niin ei tarvi vänkäillä.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:15:27
Kun ostaa sen mallisarjan tehokkaimman version, niin siinä on valmiina isoimmat jarrut. 

Vai meinaatko, että jos otat vaikka RS5/R8 audin, M3 bemarin, GTR:n ja ajat sellaisella radalle, niin sinun pitää olla ensimmäisenä niihin päivittämässä jarruja? Siis niin, kuin aikuisten oikeasti?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Ja vastuullinen tuunaaja isontaa niitä kun voimaa otetaan reilusti enemmän. Ja puhuttiin ihan normaaleista autoista. Myöskin noihin saa rahalla hiilikuitujarruja.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:21:09
Ja vastuullinen tuunaaja isontaa niitä kun voimaa otetaan reilusti enemmän. Ja puhuttiin ihan normaaleista autoista. Myöskin noihin saa rahalla hiilikuitujarruja.

Meinaatko ettei noissa esimerkki autoissa ole riittävät jarrut esimerkiksi sinulle, kun käyt ajamassa sitä rataa? 
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

No ei niitä hiilikuitujarruja huvikseen ole noihin saatavana. Valmistaja siis laittaa yleisesti suurempaa jarrua tehokkaampiin tai painavampiin automalleihin ja vastuullinen tuunaaja virittäaessään reilusti vaikka nyt sitten olisi mallisarjan tehokkain. Mutta se siitä jarruista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:21:27
No ei niitä hiilikuitujarruja huvikseen ole noihin saatavana. Valmistaja siis laittaa yleisesti suurempaa jarrua tehokkaampiin tai painavampiin automalleihin ja vastuullinen tuunaaja virittäaessään reilusti vaikka nyt sitten olisi mallisarjan tehokkain. Mutta se siitä jarruista.

Eli jos ostat mallisarjan tehokkaimman auton missä tulee tehokkaimmat jarrut esimerkiksi nuo hiilikuitujarrut, niin ne ei riitä sinulle tai esimerkiksi radalle, kun virität autoa. Laajennetaan käsitys vaikka porcheen?

Se TeroPetteri "tuunaa" yleensä tuota 1.0 TSI:tä asentamalla siihen perseestä perämoottoriin kaikkea turhaa millä ei ole mitään tekemistä käytännön kanssa (Kuten mahdolisimman isot ja painavat renkaat/vanteet). Ainoa mitä tuollaiseen kannattaisi oikeasti tehdä on vain tiputtaa massaa jolloin auto olisi tehokkaampi. Masssan pienentäminen myös edes auttaa jarruja. Tämän lisäksi mitä TeroPetterit eivät mieti on jousittamaton massa, jota kannattaa autossa olla mahdollisimman vähän.  Näistä keskusteleminen rataa ajavan B1mpon kanssa on, kuin hakkaisi päätä seinään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Kylläpäs sitä ollaan ylimielisiä. Hiilikuitujarrut on yleensä lisävaruste, ei vakiona. Lopettaisitko nyt nämä jarrujutut ja käyt koeajolla, saat tulla kokeilemaan jos haluat. Turha viisastella kevennyksistä, täällä varmaan moni tietää painon merkityksen autossa ja vanteissa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:21:55
täällä varmaan moni tietää painon merkityksen autossa ja vanteissa.

Valitettavasti ei tiedä. Ja esitänkin sinulle kysymyksen paljonko jousittamattoman massan tiputtaminen kilolla vaikuttaa käytännössä itse autoon?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

europe

Jatketaanko ihan oikeasti "Octavia 1.0 TSI - kokemuksia?" ...Ei kiitos muuta p*skaa.

Jultsu

#383
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:22:03
Valitettavasti ei tiedä. Ja esitänkin sinulle kysymyksen paljonko jousittamattoman massan tiputtaminen kilolla vaikuttaa käytännössä itse autoon?

Hitausmomentillisen vai momentittoman massan pudotus? Entä puhuttiinko tässä vaikutuksesta alustan toimivuuteen vaiko kiihtyvyyteen vaiko jostain ihan kolmannesta asiasta? Vastaus lienee joko afrikkalainen tai eurooppalainen pääskynen.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.01.17 - klo:17:28
Joku on aina mallisarjan tehokkain ja sen mukaiset jarrut, se ei tarkoita muuta kuin sitä, että ne on mitoitettu sen mallisarjan tehokkaimman mukaan riittäviksi. Jos sitä virittää, niin hyvä olisi silti lisätä jarruvoimaakin samalla. Eli on parannettavissa nuo jarrut tehokkaimmassakin.
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:18:16
Väärin. Kannattaa tutustua asiaan, jos argumentit on hakusessa näissä asioissa. Lisää löydät trafi:n sivuilta, jos päätät joskus ruveta autoa laittamaan. Eikä se tarkoita vain isompia vanteita, alumiinisia polkimia sekä uutta vaihdekepin nuppia.

Ei tarvitse mennä kuin 15 vuotta ajassa taaksepäin ja katsoa Audin RS6:sta, sellainen 2 tonnin malmikasa jossa rapiat 550 hevosta ja jarruina 365mm/330mm kiekot. Kummasti vaan nuokin "mallisarjan parhaat" ja "huipputehokkaat" jarrut muuttuvat edamjuustoksi jo parin ratakierroksen jälkeen, vai onko asialla joku Putinin trollitehdas joka useilla sadoilla erilaisilla nimimerkeillä pauhaa omaa propagandaansa ulkomaisilla audifoorumeilla?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Joke_R

Lainaus käyttäjältä: europe - 01.01.17 - klo:22:23
Jatketaanko ihan oikeasti "Octavia 1.0 TSI - kokemuksia?" ...Ei kiitos muuta p*skaa.
+1
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.01.17 - klo:16:42
Taas tuli huti. Sinulla voi olla radalla ja vartilla 2 baria ahtoja ja tieliikenteessä 1 bar. Täysin laillista ja auto muutoskatsastettu tuolle!
Mistä tällä kertaa osuit ohi? Kaikkeahan voi tehdä, mutta sinä nyt et ainakaan voi vakiotehoisella 1,9 TDI Oculla voi kadulla ajaa, koska suorituskykyisemmilläkään et lähikauppaa kauemmaksi pysty lähtemään. Tuollainen Ocu hyytyisi jo ensimmäiseen ramppiin käytössäsi ja kärryn kanssa et pääsisi pihaltasi pois. Haluan myös nähdä sen perusnakuttajafarkun, josta on tehty täysin katulaillinen raaseri  omine kisakarttoineen radalle ja vartille. Millä hyväksynnät omaavalla virisarjalla olet nuo tuplat ottanut?


TAG


Ritzenhoff

Onko kellään tietoa, koska uusi 2017 hinnasto julkaistaan? Pitää varmaan käydä liikkeestä kyselemässä. Tässä 1.0 TSI:ssä näyttäisi päästöt menevän alle 110g/km, joten luulisi että jokunen satku hinnasta tippuu taas.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ritzenhoff

Hups sori, tuossahan lukeekin että laskettu vuoden 2017 mukaan hinnat...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy