VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Golf / Jetta V (03–08) => Aiheen aloitti: Peeveli - 01.12.09 - klo:08:24

Otsikko: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Peeveli - 01.12.09 - klo:08:24
Nyt alla ollut metallinmusta varjantti reilut 10 kk ja vajaat 20 tkm. Kai tässä voi listata plussat ja miinukset:

+hyvä ajaa etuvetoiseksi (paitsi jos takaloota on täynnä painavaa lastia, suuntavakavuus heikkenee)
+yhdet parhaista istuimista ja ajoergonomiasta mihin olen koskaan autoissa törmännyt (1000km päivässä passaa hyvin)
+mukava moottori jossa on onnistunut yhdistelmä vääntöä, tehoa ja kierrosherkkyyttä; ei jää taatusti jalkoihin (pari työkaveriakaan ei uskonut ennenkuin komensin heidät koeajamaan tätä), ja kone on pelannut teknisestikin mukavasti
+kompakti koko (hyvät tilat yhdistettynä järjellisiin ulkomittoihin)
+dsg-automaatti pääosin (pl. joskus esiintyvä 1-2-välin kovempi nykäisy ja empiminen pakitettaessa, tulleet viime aikoina esille)
+kertakaikkisen upeasti toimiva climatronic (lämmönjakauma, huurteiden pois pysyminen kelissä kuin kelissä, ei puhalla viimalla silmille kiitos epäsuoran ilmastoinnin joka katosi jo VI-mallista)
+itseään kalliimman näköinen (kiitos kromikeulan ja ikkunalistojen)
+polttoaineenkulutus (raskaalla kaasujalalla pk-seudun ruuhkissa 8 litraa, maantiellä seka-ajona eri rajoituksilla ohitusnopeuksissa yhtään ajokorttia säästelemättä vajaat seiska, kulutus pienentynyt selvästi 15 tkm:n kohdilla)

-alustan ääntely (alusta pysyi äänettä ekat 9 kk ja noin 18 tkm), lienee yleinen vaginaääni ja tuo osaltaan halpisvaikutelman
-typerä mallipolitiikka eli korimalli pysyi tuoreena vain reilut 2 vuotta, mikä on vw:lle häpeällisen lyhyt aika
-takalasin voimakas likaantumisherkkyys (koskenee kaikkia pystyperiä)
-rengasäänet varauksin (eli rengasäänet ovat selvät mutta ei vielä rasita, ero kuitenkin esim. jo 1-srj BMW:hen huomattava)
-etupään heikko pito jo kuivallakin asfaltilla, jääkelistä ja lumesta puhumattakaan ja tässä tulee bemarin tasapainoista takavetoa ikävä

Eli tässä tärkeimmät. Auto on lähtenyt aina avainta käännettäessä käyntiin ja päästy liikkeelle joten se auton tärkein ominaisuus on ollut kunnossa. Tähän mennessä korjaamokäyntejä teetätti alkupuolen jarruäänet, joiden takia autoon vaihdettiin lopulta jarrupalat ja jarrusatulan jotkut osat, lisäksi jarrupalat uritettiin. Nyt jarruäänet ovat pysyneet jo kauan poissa. Seuraava korjaamokeikka on tulossa alustaäänien takia, koska en siedä tuollaisia ääniä edes köyhemmän väen autohintaluokassa.

Golfin tulevaisuus osaltani on hämärän peitossa. Jos hyvin sattuu, voi tuota pitää jopa 3-4 vuotta. Jos taas mieli muuttuu, se voi lähteä jopa 1-vuotissynttärin kynnyksellä, tai sitten 2 v kohdalla takuuajan umpeutuessa. Luulen, että se kaksi vuotta tällä kuitenkin tullaan ajamaan ennen autokauppoja, eli nautitaan se tehdastakuuaika umpeen. Takaraivossa vaan takoo se ajatus, että VAG on vaihdettava uuteen autoon tehdastakuuajan umpeuduttua -se on joku selittämätön tunne josta en pääse irti ainakaan nyt ja tässä. Mitä sitten sen jälkeen? Vaihtoehtoja on paljon, joista tärkeimmät ovat: seuraavan sukupolven BMW 1-srj, seuraavan sukupolven Audi A3, Golf VII, seuraavan sukupolven Honda Civic jos se ei ole enää ufon mallinen nintendolelu, ja Octavia III. Luultavaa on kuitenkin, että perusperheautomallia en enää ota, vaan seuraava on astetta kompaktimpi ja nuorekkaampi peli. Noh, sen näyttää aika ja lompakon paksuus...


Aihe merkattu pysyväksi. Tänne voi kirjoitella omia kokemuksia muistakin V-mallin Varianteista. Yritetään pitää tämä aihe pelkästään kokemuksille/koeajoille pyhitettynä ja kaikenlainen ongelmien puinti käytäisiin omissa aiheissaan.
Terveisin Pokkus
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 02.12.09 - klo:20:34
Golf Variant V 118kW 1.4TSI DSG Sportline, mukavuuspaketit 1&2, Red spice-metalliväri, monitoimiohjauspyörä, tummennetut ikkunat, Golf-tunnuksin olevat rosterilistat kynnyksissä, lastaussuojateippi sekä panoraamakatto. Rek 01/2009

Mittarissa nyt noin 21.000km:a

Plussia vaikka kuinka joita en nyt jaksa kaikkia luetella, mutta tässä muutama

- penkit
- bi-ksenonit
- nahkainen monitoimiohjauspyörä
- ajettavuus
- alusta varauksin, poislukien pieni pintakovuus kesärenkain huonolla asfaltilla ja mukulakivellä
- tilat
- takakontti
- kohtuulinen näkyvyys sivuille, taakse ja viistoon eteen>parempi kuitenkin kuin missään nyky-Seatissa
- monitoiminäyttö plus
- ulkonäkö poislukien perse
- sisustus
- ns. ohjaamoergonomia ja hallintalaitteet
- jarrut
- aivan loistava automaatti-ilmastointi mukavuustoiminnolla
- laadukas kangasverhoilu
- loistava seitsenvaihteinen DSG
- suorituskyky&teho, vääntö, kiihtyvyys
- kulutus
- hiljainen ja värinätön moottori
- ohituskiihtyvyys
- helppokäyttöinen radio&cd-soitin
- säädettävä ja kunnollinen keskikyynärnoja
- mainiosti toimiva vakkari
- hyvin pelaava ja kunnolinen ESP
- erinomainen vetopito ei sudi märällä asfaltilla ja ruovi helpolla eikä sudi tai ESP-valot vilku kiihdytettäessä valoista märällä tai liukkaalla asfaltilla>yksi kiitos myös todella mainioille Michelin X-Ice North2 nastarenkaille. Kesärenkaina Continental Premium Contact2 V jotka on hyvät ajaa, hyvät pidoltaan ja vesiliirto-ominaisuuksiltaan

Miinuksia

- parkkitutka välillä vähän liiankin herkkä piipittämään (siis varoitaa liian herksäti esteistä mutta ei mitenkään sekoile tai ole mitään häiriökäytöstä muutoinkaan)
- toisaalta aika tylsä sisustus ja kojelauta
- vas. jalan lepotuki liian kapea ja väärässä kohtaa
- rattiakselin muoveihin kolauttaa helposti jalan jos ratti on yhtään alempana
- panoraamakatoon nitinä ja pauke pakkasella>tiivisteet nyt voideltu ja luukkuja säädetty yms., joskohan hiljenis
- ratti ei voi olla kovin alhaalla koska peittää ikävästi mittariston
- hieman sivutuuliherkempi motarilla kuin esim. Golf IV, Volvo V50 tai Golf VI hb
- takalasi kuraantuu liian helposti>edes läpistä ei apua! Samoin lumi pakkaantuu takalasiin ja perään todella ruhtinaallisesti
- sateella ja sateen jälkeen vettä valuu helposti ovia avatessa lattialle ja/tai penkeille
- vetta valuu pitkin kontin katto-, seinä- ja lattiaverhoiluja aina sateella ja sateen jälkeen kun avaat konttia
- tuulilasin pystypilareihin paakkuuntuu lunta helposti kovalla lumi- tai räntäsateella
- takaluukku sulkeutuu rämähtäen kiinni>tulee halpa-automainen fiilis
- rengasmelu kesärenkain. Talvirenkain ihan on jopa hiljainen (X-ice North 2)
- hidas lämpiminen normaalleilla talvikeleillä kaunpunkiliikenteessä>suosittelen Eberiä tai Webastoa!
- matala maavara on joskus huono asia
- huonot kajarit ja äänentoisto kokonaisuudessaa... Ei mitää premium tasoa>ei lähelläkään

Aika laaduton peli ollut

Panoraamakaton paukkeen lisäksi vaikka mitä korjaamokäyntejä jo:

- jarrukiljunnan takia kolme korjaamokäyntiä>nyt ok olleet jo kauan eli siis jarrut kunnossa
- lasinnostaja paskana (ilm. jo tehtaalta asti romuna). En ole avannut ikinä itse apukuskin oven etulasia (tuli muutoin ilmi kun valitin, että ovi pitää rämäyksen sulkiessa>selvisi, että rikkinäinen lasinnostinkoneisto pitää ääntä)
- kuskin penkin selkänojan yläosasta kuului nitänää ja natinaa, narinaa>muokkasivat huollossa fyllinkejä ja se auttoi vain hetkeksi>täytyy mennä uudestaan narisemaan aiheesta joku päivä
- moottorin ohjainlaitteen päivitys
- takaluukun muoviverhoilujen kiristys ja kitinäteppiä lätkitty verhoilun alle resonoinnin takia
- vas. takaovi resonoi>kitinäteppiä muovien alle, verhoilun kiristys
- kojelautaa kitinäteippailtu ja kiristelty lukemattomia kertoja helinän, kilinän ja resonanssien takia>nyt möykkäämättä
- keskimmäisten tuuletussuulakkeiden muoviosia ns. kiristelty ja lätkitty resonassia poistavaa teippiä nitinän ja nakseen takia
- apukuskin etuoven tiivisteet voideltu nitinän takia
- apukuskin etuoven päätylista vaihdettu tehtaalla epäonnistuneen kiinnityksen takia
- tuulilasi vaihdettu jo kertaalleen todella surkean näkyvyyden takia> Onkohan ollut jo tehtaalta asti viallinen pinta vai onko ex-kuski ajanut jossain hiekkamyrskyssä


Vikaa ollut ihan kiitettävästi. Manittakoon, että olen jo auton toinen omistaja. Ex-omistaja laittanut kiertoon auton jo kesäkuussa 09 ellei sitten jo aiemminkin. Kysyin häneltä ( vasta auton hankkimisen jälkeen) oliko autossa jotain vikoja vai miksi hävitit sen ja hän ei valittanut muuta kuin  jarrukiljuntaa ja panoraamakaton myökkää pakkasella. Kysyin mihin vaihdoit ja vastas, että Volkkariin taas jälleen kerrran, mutta Golf VI HB:hen toki samalla koneella ja vaihteistolla. Kysyin, että mites se on pelannut niin kuulemma muutoin ok, mutta helvetillinen jarrukiljunta alkoi jo muutaman tuhannen paikkeilla.

Auton on hankittu siis vähän käytettynä/uutta vastaavana Herttoniemen toimipisteen vaihtoautohallista Heinäkuun alussa 2009.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 06.12.09 - klo:19:35
Golf V Variant 1.4 TSI 118 kW DSG7 Comfortline, Deep Black. Varustepaketit 1,2,3. Rek. 06/09. 18000km.

VW-man aika hyvin kiteytti kaiken plussan. Joten omalta kohdalta negatiivisiä huomattuja asioita ovat:

-Perse likaantuu HELPOSTI
-Parkkitutkat huutavat kostealla ilmalla. (kävi korjaamolla ilman tulosta)
-Takapenkkien takaosan (tavaratilan puoleinen) kangas repsottaa (liimattu huollossa)
-Jarrut vinkuu.
-Jo tehtaalta pielessä olleet aurauskulmat + valonsäädöt (korjattu)
-Jotain ihme sirinää kuuluu kuskin puolen korvan korkeudelta turvavyön kohdalta.
-Jälkiasenteinen (merkkiliikkeen) Media-IN särisee.

Moottori ja vaihteisto puolella vehje on toiminut  hyvin. Mitään kengurunloikkia ei ole ilmennyt. Välillä tuntuu, että valoista lähtiessä kone ampasee niin perkeleesti, mutta sitten jos ollaan jo vauhdissa niin samanlaisen kiihtyvyyden saa aikaiseksi vain kick-downilla.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Peeveli - 02.01.10 - klo:10:27
Nyt sitten lakkasi climatronic toimimasta automaatti-asennossa. Käsisäädöllä toimii mutta auto-asennossa täysin hiljaa ja puhaltamatta! Pakkasta -18 astetta oli aamusella klo 7 aikaan kun tein parinkymmenen kilsan matkan. Lämppäri piti liikkellle lähtiessä outoa puksuttelua ja ulinaa ja nyt sitten automattiikka kaputt. Voi perkele mikä laitos. Ylihuomenna vienti taas merkkikorjaamolle niiden tukivarsien vaihtoon ja oven uudelleen sovitukseen, ja saavat luvan katsoa climatronicin. Ei hyvää päivää mikä paskakasa. Ai niin. VWei osaa tehdä takaluukkuun kaasupumppuja jotka nostaisivat edes -10 asteenkaan pakkasella takaluukkua täysin ylös vaan jää puoliväliin.

Tämä äijä lähtee pikapikaa Toyota-kauppakierrokselle.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: jkvi - 02.01.10 - klo:11:18
Jos Peeveliä yhtään lohduttaa, niin taitaa nuo takaluukkujen kaasupumput olla ihan samaa tavaraa kaikilla valmistajilla. Tietenkin pumpun mitoituksen luukun painoon nähden voi valmistaja päättää.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Kiviharju - 02.01.10 - klo:12:39
Olisit Peeveli vaan ostanut sen VI Golffin, niin ei olisi tuollaisia vikoja ;)
Ei kilise eikä kolise, ja takaluukkukin aukeaa kuin itsekseen ;)
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Peeveli - 02.01.10 - klo:15:56
^

Juu ja olisin saanut jumittuvat kääntymistoiminnolla olevat xenonit. :-[

Climatronic edelleen mykkä auto-asennossa ja alusta narisee ja kolisee kamalasti. Ovien toiminta todella jäykkää ja matkustajanpuolen ovikahva meinaa jäädä auki-asentoon.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Kiviharju - 02.01.10 - klo:16:19
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.01.10 - klo:15:56
^

Juu ja olisin saanut jumittuvat kääntymistoiminnolla olevat xenonit. :-[
Et välttämättä, ei näytä jokaisessa autossa olevan jumittuvaa mallia ;)
Ja eiköhän tämäkin ongelma ala selviämään...

Sitä ollaan ihmetelty ettei mitään pakkas ongelmia VI:ssä ole. Ovet pelaa niinkuin kesäkelillä, niinkuin kaikki muukin.
Mutta jatketaan näistä vaikka Golf VI puolella
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 02.01.10 - klo:17:04
Itsellä ei mitään ongelmaa Variant Golfissa alustan kanssa. Ei narise eikä kolise pakkasella vaikka on jo vuoden vanha auto. Ainoa mikä pitää ääntä pakkasella ja joskus muulloinkin on se pahuksen panoraamakatto ja jossain oikealla puolella on joskus satunnaisia hiirenpesiä kojelaudassa sekä oikean puolen b-pilarin alueella. Ovet aukeaa muuten ongelmitta, mutta kuskin oven lukkopesä on melkein aina pakkasella jäässä. Bensatankin luukku toimii myös pakkaskeleillä ilman ongelmia. Kannattaa sunkin Kiviharju kokeilla, että aukeaako ovet avaimesta pakkasella. Meinaa samaa ongelmaa lukkojen kanssa on myös VI mallissa. Takaluukku on mennyt hyvin kiinni pakkasella ja auennutkin ihan ok... Paitsi,  että jos pakkasta on yli kymmenen astetta on se luukun ylösnouseminen kyllä selkeästi nihkeämpää kuin muulloin.

Ilmastointilaite toimii ongelmitta ja auto asennon kanssa ei mitään ongelmaa myöskää ole ollut. Muutenkin lämmityslaite toimii normaalisti/vioitta. Se on kyllä pakko myöntää, että surkea se lämmityslaite jokatapauksessa on kaupunkiolosuhteissa, jos sitä vertaa Bemarin, Volvon, Subarun, Toyotan tai vaikka Hondan lämmityslaitteisiin. Eroa on kuin yöllä ja päivällä. Se on tämän Volkkarin suurin heikkous, toinen on jäätyvät lukot ja kolmas on rengasmelu jota on hiljaisillakin renkailla enempi kuin vaikka Bemussa tai Volvossa.

Myös muutama muotoilullinen seikka ottaa pattiin: etupilarin kourut tuulilasin sivuilla kerää ärsyttävästi lunta ajossa silloin kun pyryttää, tuulilasin alareunan syvä kouru kerää ärsyttävästi lunta ja jäätä, heti kun lasi paskaantuu kunnolla ja suihkutat nestettä lasille vähän reilummin ilmavirta työntää kurat pitkin etusivuikkunoita ja etuovien kylkiä, kun avaat ovia sateella tai sateen jäljillä tippuu vedet penkeille ja lattialle, talvella taas ovia avatessa puuterilumi lentää penkeille, takaikkuna on melkein aina kurassa&lumessa ajossa tai ajon jäljiltä ja samoin koko takaluukku (läpistä ei juurikaan hyötyä)> näitä edesauttaa takaikkunan viisto muoto sekä puskurin muotoilu. Yleensäkin koko automallin peräpää on muotoiltu niin typerästi käytännön kannalta verrattuna IV Variant Golfiin, että ei voi kuin ihmetellä. Myös se on persiistä, etä kun avaat takaluukkua sateella tai sateen jälkeen niin kuravedet lentelee pitkin vaaleita yläosa verhoiluja, pitkin suojapeitettä, seiniä ja lattiaa. Lumisateen jäljiltä taas puuterilumi lentää kontin luukkua avatessa aukosta sisään vaikka kuinka olet yrittänyt muka putsata kaikki lumet pois.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Kiviharju - 02.01.10 - klo:17:12
Lainaus käyttäjältä: VW-man - 02.01.10 - klo:17:04
Myös muutama muotoilullinen seikka ottaa pattiin: etupilarin kourut tuulilasin sivuilla kerää ärsyttävästi lunta ajossa silloin kun pyryttää, tuulilasin alareunan syvä kouru kerää ärsyttävästi lunta ja jäätä, heti kun lasi paskaantuu kunnolla ja suihkutat nestettä lasille vähän reilummin ilmavirta työntää kurat pitkin etusivuikkunoita ja etuovien kylkiä, Kun avaat ovia sateella tai sateen jäljillä tippuu vedet penkeille ja lattialle, talvella taas ovia avatessa puuteri lumi lentää penkeille, takaikkuna on melkein aina kurassa&lumessa ajossa tai ajon jäljiltä ja samoin koko takaluukku (läpistä ei juurikaan hyötyä)> näitä edesauttaa takaikkunan viisto muoto sekä puskurin muotoilu. Yleensäkin koko automallin peräpää on muotoiltu niin typerästi käytännön kannalta verrattuna IV Variant Golfiin, että ei voi kuin ihmetellä. Myös se on persiistä, etä kun avaat takaluukkua sateella tai sateen jälkeen niin kuravedet lentelee pitkin vaaleita yläosa verhoiluja, pitkin suojapeitettä, seiniä ja lattiaa. Lumisateen jäljiltä taas puuteri lumi lentää kontin luukkua avatessa aukosta sisään vaikka kuinka olet yrittänyt muka putsata kaikki lumet pois.
Samoja ärsyttäviä muotoiluseikkoja löytyy vielä myös VI hatchbackista.
Ja noihin lisänä vielä se, että takalasilta sulavat vedet jäätyvät VW merkin ympärille, jolloin takaluukkua ei saa auki ennenkuin kopistelee jäät irti lumiharjan "hamarapuolella" >:( Mutta nythän ei tälläistä ongelmaa enää ole, muuta kuin kovemmilla pakkasilla, kun muuten luukku aukeaa kaukosäätimestä ;)
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: SciroSJK - 02.01.10 - klo:17:14
VW-man!!

Lainaapanoraamakatoon nitinä ja pauke pakkasella>tiivisteet nyt voideltu ja luukkuja säädetty yms., joskohan hiljenis

Kerropas ihmeessä auttoiko toi voitelu kitinään??

Voitelitko tiivisteet VW:n omalla tökötillä vai millä?? Pahimillaan toi katon narina on todella v.mäistä kuunneltavaa, ainakin jos Golfin katto narisee yhtä pahasti kuin Sciroccon  :o

Hmmm... onko Golfin panoraamakatto samanlainen kuin Scirossa?? Raottuu pari senttiä takaosastaan...
ja thats it! Turha, mutta näyttää kyllä aika hyvältä mielestäni.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 04.01.10 - klo:17:11
Nyt jääty täälläkin tuo kuskin oven kahva. Sisältä pääsee ulos kun kaksi kertaa vääntää kahvasta. Ekalla avauksella ovi lukko avautuu puoliksi (samaan asentoon jos oven laittaa huonosti kiinni). Tuli emännän kanssa myös tuossa keskusteltua auton talviominaisuuksista ja kyllä tämä saa olla viimeinen VW ainakin siksi ajaksi, että lämmin talli löytyy kämpästä.

Kieroksi menneestä oven pellistä voi lukea toisen foorumin puolelta. Täällä en viitsi siitä aiheesta enää kitistä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 04.01.10 - klo:17:32
Yksi naurettava vika/lapsus on käynyt tehtaalla rakentaessa/suunnitellessa V korin Golfien lämmityskanavia: kun avaat haskalokeron ja kokeilet kädellä lokeron vasemman puolen etosaa lokeron sisältä huomaat kuinka jostain kanavistostosta puhaltaa ns. ohi helvetin viileää ilmaa joka varmaankin myös tulee viileänä ilmavirtana apukuskin jalkoihin, sillä tuskin tuo hanskaloota nyt niin tiivis on etteikö sieltä vähän fuskaa sitä kylmää uloskin. Se kylmä ei tule sielä jäädytyssuulakkeesta vaan edempää vas. puolelta läheltä luukun kantta. Tästä jotkut ovat nipottaneet VW-huoltoon, että kun jääkylmää puhaltaa apparin jalkoihin ja siellä on sanottu jokaiselle ettei voi kuulemma tehdä yhtää mitään sillä on rakenteellinen vika ja suunnitteluvirhe. Vika on kuulemman maahantuojan ja huollon tiedossa, mutta siihen ei ole ratkaisua. Tehtaalla on käynyt lapsus kanaviston suunnittelussa jolle ei ole olemassa korjausohjetta.

Kokeileppa Kiviharju onko VI koppaan jo saatu tuo asia kuntoon. Ihan mielenkiinnosta haluttaisi tietää...
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Kiviharju - 04.01.10 - klo:17:44
Lainaus käyttäjältä: VW-man - 04.01.10 - klo:17:32
Kokeileppa Kiviharju onko VI koppaan jo saatu tuo asia kuntoon. Ihan mielenkiinnosta haluttaisi tietää...
Emännän mukaan ei ole korjaantunut, eli jalkatilaan puhaltaa kylmää ilmaa. Mutta ei kuitenkaan kauhean häiritsevästi.

Mennään nyt kunnolla OT:hen.
Mutta vaihtaessani tuulettimen moottoria vanhaan 3BG Passattiin, jouduin ajamaan vähän aikaa ilman hanskalokeroa, kun odotin uutta osaa.
Näissä nyky VAGeissahan on hanskalokeron viilennys toiminto, ja siitä rööristä puhalsi silloin kokoajan kylmä ulkoilma sisään ja pelkääjän jalkatilaan.
Ainoa mikä pitää kylmän pois on se muovilipare minkä saa pyöräytettyä reijän tukkeeksi.

Voisiko tämä olla syynä tuohon Golffinkin vetoisuuteen??
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 04.01.10 - klo:18:09
Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 04.01.10 - klo:17:44
Emännän mukaan ei ole korjaantunut, eli jalkatilaan puhaltaa kylmää ilmaa. Mutta ei kuitenkaan kauhean häiritsevästi.

Mennään nyt kunnolla OT:hen.
Mutta vaihtaessani tuulettimen moottoria vanhaan 3BG Passattiin, jouduin ajamaan vähän aikaa ilman hanskalokeroa, kun odotin uutta osaa.
Näissä nyky VAGeissahan on hanskalokeron viilennys toiminto, ja siitä rööristä puhalsi silloin kokoajan kylmä ulkoilma sisään ja pelkääjän jalkatilaan.
Ainoa mikä pitää kylmän pois on se muovilipare minkä saa pyöräytettyä reijän tukkeeksi.

Voisiko tämä olla syynä tuohon Golffinkin vetoisuuteen??

Voihan se olla siitäkin kiinni, mutta mulla oli joskus semmoinen HB mallin Golf V ja vuosimallia 2004, eli kuitenkin tuotannon alkuvuosilta ja siinä sitä kylmää tosiaan tuli ohi sen haskalokerossa olevan jäähdytyssuuttimen. Eli vaikka se suutin oli mukamas kiinni, niin silti kädellä kun kolkeilit niin kylmää sieltä silti puhalsi läpi. Nyt kun kokeilee tässä 2009 V korimallin Variantissa kädellä samaa kohtaa niin minusta se lokeron jäähdyttämiseen tarkoitettu suulake ei fuskaa yhtään. Se ilmavirta/puhallus tulee jostain sieltä sivulta tai sitten se venttili/suulake fuskaa nykyään jostain eri kohdasta. Ei sitä oikein muuton huomaa kuin silloin kun avaan sen lokeron ja kädellä kokeilen.

Emännältä olen kysynyt, että puhaltaako kylmää jalkoihin/onko kylmä ja eipä hän ainakaan myönnä, että puhaltaisi tai jalkoja palelis. Tosin harvoin hän kyllä näin talvikelillä pitääkään edes mitään roiskeläppämallin extralyhyttä farkkuminiä jossa kylmä voisi tullakin :)

Eli ilmeisti se hanskaloota ei "vuoda" ihan niin rajusti kuin noissa ensimmäisten vuosien Golf V:ssä, mutta jostain se fuskaa siis edelleen.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 06.01.10 - klo:01:00
Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 02.01.10 - klo:17:14
VW-man!!

Kerropas ihmeessä auttoiko toi voitelu kitinään??

Voitelitko tiivisteet VW:n omalla tökötillä vai millä?? Pahimillaan toi katon narina on todella v.mäistä kuunneltavaa, ainakin jos Golfin katto narisee yhtä pahasti kuin Sciroccon  :o

Hmmm... onko Golfin panoraamakatto samanlainen kuin Scirossa?? Raottuu pari senttiä takaosastaan...
ja thats it! Turha, mutta näyttää kyllä aika hyvältä mielestäni.

Tuo panoraamakatto on toiminnoiltaan monipuolisempi tässä Variant Golfissa kuin mitä esim. Roccossa. Toki onhan se käsittääkseni myös kookkaampikin. Tiivisteet voiteli joku Herttonimen VW:n huoltojamppa kun kävin siellä Marraskuussa. Ilmesesti sitä ihan samaa silikonia laittoi niihin panoraamakaton tiivisteisiin kuin mitä oviinkin laitetaan. Niiden tiisteiden pinta ns. helmeilee ja on ihan saman näköinen kuin miltä ovitiivisteet silloin kun niihin on laittettu urakalla sitä ns. silikonisydeemiä. Auttoi se jotain, mutta heti kun sinne tiivisteiden väliin pääsee lunta tai jäätä tai tiivisteiden päälle pääsee kertymään lunta joka jäätyy niin alkaa se nitinä, natina, kolina, ritinä ja pauke. Lopppuu vasta kun viet auton sulamaan parkkihalliin ja putsaat sen katon&saumat totaalisesti ja vaikka varmuudeksi availet sitä avattavaa osaa edestakas. Sitä voidetta on laitettu vain niihin tiivisteisiin jotka jää katon sisäpuolelle ja ulkopuolelle on tuskin laitettu mitään. Noita nitinöitä, paukkeita yms. on ollut noissa panoraamakatoissa ainakin Golf Varianteissa ja moni Tiguanilla ajava kuskikin niiden kanssa tuskailee. Ilmeisesti mokoma härpäke ja ainakin tuollasena kuin esim. VW ja BMW ovat sen toteuttaneet soveltuu todella huonosti näihin tämän maan keleihin.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 06.01.10 - klo:01:26
Ensiviikolla laitatan tähän nykyiseen kärryyn Eberin...Työmatkoilla en sitä voi hyödyntää kun se on vain 3 kilometriä suuntaansa, mutta me reissataan milloin missäkin ja käydään muualla sukuloimassa yms.,  joten muulloin tuolle tulee kyllä käyttöä olemaan jos tämä talvi jatkuu vielä tällaisena. Jos vielä tulevatkin talvet on vähintään tämmöisiä kuin tämä niin kyllä tuo maksaa itsensä takaisin. Niin ja vaikka tässä autossa nyt jotain negatiivisiakin asioita on, eli esim. rengasmelu karkealla asfaltilla, heikko lämmityslaite, pakkasilla jäätyvä lukkopesä ovessa, kunnon pakkasessa nihkeästi toimivat takaluukun pumput, muutama ns. hiirenpesä ja resonoiva asia niin vaihdan tämän auton vasta vuoden 2011 alussa tai lopussa pois. Eli kun joko auton takuu on loppunut tai viimeistään  sitten kun viimeisinkin takuu eli maalitakuukin on ohi.


Sain tuon aparaatin asennuksineen vielä niin naurettavan halpaan hintaankin, että väkisinkin tartuin syöttiin. Tulee se pienitehoisin laite (on tähän ihan riittävä)+climakit sekä kello kojelautaan. Myöhemmin ostan ehkä kaukosäätimen jos tarvitsen semmoista. Vanteita ei ole tarkoitus vaihtaa eikä mitään muutakaan tuningia sen kummemmin tähän enää harrastaa. Eli tuon Eberin jälkeen en tähän enää mitään lisäkikkeitä laita tai laitatuta.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Jude - 06.01.10 - klo:09:49
Itse laitoin eberin kellon keskikonsolin tuhkakuppiin vähän viistoon että sitä on helppo käyttää. Ja on samalla huomaamaton.
Eberi on ollu aika kätevä laite ainakin dieselissä, nyt pysyy  moottorinlämmöt jo 80 asteessa  ;D
tosin mulla on 5kW laite, mutta se nelonenkin riittää varmasti hyvin
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Reneto - 06.01.10 - klo:10:39
Lainaus käyttäjältä: VW-man - 04.01.10 - klo:18:09
Voihan se olla siitäkin kiinni, mutta mulla oli joskus semmoinen HB mallin Golf V ja vuosimallia 2004, eli kuitenkin tuotannon alkuvuosilta ja siinä sitä kylmää tosiaan tuli ohi sen haskalokerossa olevan jäähdytyssuuttimen. Eli vaikka se suutin oli mukamas kiinni, niin silti kädellä kun kolkeilit niin kylmää sieltä silti puhalsi läpi. Nyt kun kokeilee tässä 2009 V korimallin Variantissa kädellä samaa kohtaa niin minusta se lokeron jäähdyttämiseen tarkoitettu suulake ei fuskaa yhtään. Se ilmavirta/puhallus tulee jostain sieltä sivulta tai sitten se venttili/suulake fuskaa nykyään jostain eri kohdasta. Ei sitä oikein muuton huomaa kuin silloin kun avaan sen lokeron ja kädellä kokeilen.


Juu, tämä kylmän tulo hanskalokeroon on havaittu täälläkin. Olen myös yrittänyt paikallistaa lähdettä ja kallistuisin omassakin johtopäätökseen, että suoraan suulakkeesta ei fuskaa, vaan jostain taaempaa. Tyhmä homma. Muutenkin hytti lämpenee kunnon pakkasilla hitaan puoleisesti, niin eipä tuo ainakaan paranna tilannetta.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 06.01.10 - klo:21:33
Kylmää puhaltaa täälläkin vaikka suulake on hansikaslokerosta kiinni. Minusta kylmää puhalsi eniten hanskalokeron vasemmassa reunassa lähellä turvatyynyn poiskytkentä lukkoa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: HiTec - 06.01.10 - klo:23:44
Kylmän puhallus loppui kun kiersin hanskalokeron suuttimen kiinni.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Golffari - 07.01.10 - klo:07:01
LainaaYksi naurettava vika/lapsus on käynyt tehtaalla rakentaessa/suunnitellessa V korin Golfien lämmityskanavia:

Jetassa sama ongelma, mutta se "vetää" kuskin puolella, vaikka autossa on lämmintä ( kun on ajanut n.100km että on lämmennyt )
kuitenkin jalkatilassa tuntuu veto.
Ja vaikka on jalassa välihousut, villasukat, huopatöppöset, pipo, lapaset, aurinkolasit, niin jalkoja paleltaa.
Ei tällaisella vehkeellä viitsi kovilla pakkasilla kymmentä kilometriä kauemmaksi lähteä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Jude - 09.01.10 - klo:17:41
Tänään sain räpsästyä kuvan tosta eberin kellosta, eli jos tuhkakupille ei ole mitään erityistä käyttöä niin sinne se menee hyvin piiloon

(http://jude.kuvat.fi/kuvat/Volkswagen/Eberin%20kello.jpg/_small.jpg)
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 09.01.10 - klo:17:46
Lainaus käyttäjältä: HiTec - 06.01.10 - klo:23:44
Kylmän puhallus loppui kun kiersin hanskalokeron suuttimen kiinni.

Eipä muuten lopu...Kokeile siitä sivummalta läheltä airbagin poiskytkentää. Hansakalootan kannen reunan&keskikonsolin sivuosan kohdilta. Sieltä puhaltaa hyvinkin kylmä ilmavirtaus. Itselläkin V korimallin Golf Variant ja vuosimalli 2009.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 10.01.10 - klo:18:58
Lainaus käyttäjältä: jkvi - 02.01.10 - klo:11:18
Jos Peeveliä yhtään lohduttaa, niin taitaa nuo takaluukkujen kaasupumput olla ihan samaa tavaraa kaikilla valmistajilla. Tietenkin pumpun mitoituksen luukun painoon nähden voi valmistaja päättää.

Pitää paikkansa. Mazda 6:ssa on ollut juurikin noita ongelmia ja myös Mazda 3:kin. Tosin niihin on ihan jotain kampanjoita joihin vaihdetaan maahantuojan toimesta tänne paremmin soveltuvat pumput.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Peeveli - 15.01.10 - klo:07:44
Onkohan moottorin termari mennyt epäkuntoon...Nyt pakkasta vain hellelukemat eli -2,5 astetta, ja ei D-moodilla ajaessa lämpene 12 km:n työmatkalla kuin vajaaseen puoleenväliin, ja climatronicin auto-asennon ollessa epäkunnossa ajo käsipuhalluksella joka siis alkuvaiheessa pienellä moottorin lämpenemisen nopeuttamiseksi. S:llä lämpenee nopeammin mutta juokin sitten aika reippaasti. Kyllä minusta viime talvena ja vielä ennen tätä oikeaa talvea eli viime vuoden loppupuolellakin lämpeni jkv nopsempaan.

Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 16.01.10 - klo:21:24
Itsellä lämpenee näillä muutaman asteen pakkasilla ja nollan tuntumassa melkein 90 asteeseen (mittariston). Hiukan jää vajaaksi 4,3 km työmatkalla D-asennolla. Tosin auto on johdon päässä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 17.01.10 - klo:11:39
Termari toimii täsä käryssä ainakin ihan ok. Pienillä pakkasilla auto on jopa kuuma. Lämmöt nuosee pikupakkasilla ihan ok, mutta ei mitenkään kiitettävästi ja pysyy kyllä siellä 90 asteessa ihan hyvin jos ei käy kova ajoviima. Työmatkalla se ei tosin lämpiä kovinkaan sillä säteilylämppäri on todella onneton ja vaikka on sisätilanlämmitinkin niin eipä paljon lämmöt nouse. Eberiä ei voi työmatkalla käyttää sillä se työmatka on niin onneton pätkä kuin 2,9km suuntaansa. S:llä ajelemalla ja persgrillä pitämällä päällä tarkenee tuon työmatkan ajan just just kovemmilla pakkasilla ja tietty pipo päässä&lämpökerrasto yllä. Suosittelen kyllä tämän automallin kanssa aina pitkää esilämmitystä ja myös mahdollisesti ostettavaksi Webastoa&Eberiä ja sisäpuhallin kannattaa olla säteilylämppärin kanssa 1850 tai 2100 wattinen. Viimasuoja on fiksu ja hyödyllinen ostos myös tämän tai pienempien TSI moottorien kaverina. Hyöty on silti suuri vaikka hintaa hieman onkin ja ulkonäköä ei voi kauheasti kehua.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 17.01.10 - klo:16:40
Pistän nyt tänne kun en viitsi uutta näin pikku jutun takia tehdä. Onkos kellään tietoa kuuluuko palaneen lampun merkkivalo syttyä jos toinen rekisterikilven valo on pimeänä? Mulla ei ainakaan syty mitään mittaristoon.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 20.01.10 - klo:19:15
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 17.01.10 - klo:16:40
Pistän nyt tänne kun en viitsi uutta näin pikku jutun takia tehdä. Onkos kellään tietoa kuuluuko palaneen lampun merkkivalo syttyä jos toinen rekisterikilven valo on pimeänä? Mulla ei ainakaan syty mitään mittaristoon.

Luulisi että siitä tulee ilmoitus. Mun auton moninäyttö plussaan tuli teksti palaneesta vas. jarruvalon poltimesta (teksti tyyliin broken rear brakelight yms. ja samaan aikaan paloi joku palaneen lampun symboli) ja luulis että laite ilmoittaa myös rekisterivalot jos ne on palaneet.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 20.01.10 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: VW-man - 20.01.10 - klo:19:15
Luulisi että siitä tulee ilmoitus. Mun auton moninäyttö plussaan tuli teksti palaneesta vas. jarruvalon poltimesta (teksti tyyliin broken rear brakelight yms. ja samaan aikaan paloi joku palaneen lampun symboli) ja luulis että laite ilmoittaa myös rekisterivalot jos ne on palaneet.

Hmm... ajattelin, että toi rekkarivalo on niin "vähäpätöinen" ettei kuulu valvottaviin kohteisiin. Mutta miksei kuuluisi?  :-\

Perhana sentään jos tuossakin nyt on sitten joku paskana. Mut tarviipa kokeilla takavaloilla tuleeko hälyä ollenkaan.

Edit: Niin ja löytyy myöskin tuo monitoiminäyttö Plus.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Peeveli - 20.01.10 - klo:19:24
Nyt tosiaan ääntelee Golfissa kuskin lasinnostinmekanismi, ihme ääntä pitää ja ylösnostonopeus hidastunut. Liekö lopun alkua nostokoneistolle? Toinen varuste mikä eilen illalla lopetti toimintansa, on oikean sivupeilin peruutusasento (eli peili laskeutuu haluttaessan automaattisesti näyttämään reunakiveä jos pakin laittaa päälle), senkin testasin tänään työpaikan lämpimässä hallissa eikä ole pakkasvika.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 20.01.10 - klo:19:30
Tuli myöskin mieleen jo ihan ekoilla viikoilla auton ostosta, että kuinkahan pitkään mahtaa rekkarivalot kestää tuota V Variantin takaluukun paukuttelua, kun ei ole niitä pehmeimpiä sulkeutuvia luukkuja. No näköjään puoli vuotta noin menee alkuperäiset.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 21.01.10 - klo:18:21
Joo nappasin takavalon polttimon irti ja siitä tuli hälytys mittaristoon valon kera ja monitoiminäyttö plus ilmoitti "right rear light not working". Ilmeisesti noi rekkarivalot ei sitten herjaa anna jos palavat. :-\
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: yber alles? - 25.01.10 - klo:19:46
Lainaus käyttäjältä: VW-man - 20.01.10 - klo:19:15
Luulisi että siitä tulee ilmoitus. Mun auton moninäyttö plussaan tuli teksti palaneesta vas. jarruvalon poltimesta (teksti tyyliin broken rear brakelight yms. ja samaan aikaan paloi joku palaneen lampun symboli) ja luulis että laite ilmoittaa myös rekisterivalot jos ne on palaneet.
Rekisterikilven valot ei kuulu valvonnan piiriin.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Peeveli - 28.01.10 - klo:08:01
Non niin, nyt on taas puolivalohoitokeikka tehty...Piti alunperin vaihtaa ne etupään tukivarret narinan  takia. Vuorossa oli liikkeessä eri huoltopäällikkö, ja totesi päivän päätteeksi tiukasti että koska väljyyksiä ei nivelissä ja varsissa tunnu, ei niitä vaihdeta, ja ääntelyä pidettiin ominaisuutena. Climatronicci oli saatu sentään kuntoon, vika oli säätökiekossa, kontaktijuttu. Etuoven sähköikkunan ääntelyä pidettiin normaalina ja koska lasi nousee ja laskee, ei tehty mitään. Stereo/CD-soitin oli vaihdettu uuteen. Oikean sivupeilin pakkitoimintoa ei oltu muistettu edes vilkaista, vaikka sen kerroin viedessäni auton.

En jaksa enää tapella enkä välittää, saa minun puolestani olla koko s---nan vag-huoltohommat missä jamassa tahansa jatkossa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 28.01.10 - klo:20:46
No eipä ole ominaisuus, kun ei tässäkään yli vuoden vanhassa ja 22.200km.:a ajetussa narise mikään muu kuin joskus kuskin perse :). Et sellaiset terveiset sinne Vehoon voit laittaa, että ne ei kyllä tiedä mistään mitään. Yhdessä ex-Vokkelossa kun joskus narisi alusta, niin Laakkosella sanottin heti ettei sen kuulu narista ja olivat varaamassa aikaa korjaukseen. En kuitenkaan korjauttanut koska vaihdoin autoa.


Muutaman kerran kuulunut tässä nykyisessä autossa talvirenkailla kolahdus montussa epätasaisuuksilla. Syy selvisi: liian vähän ilmaa eli 2.1bar pehmeissä renkaissa. Laiton huoltisikalla paineet 2.3bar:n  ja eipä kolahdellut enää missään/mistään. Jarrutkin ovat nyt ihan hiljaa. Naurattaa kuunnella kun joillain kanssa-autoilijoilla Nissanit, Volvot sun muut kiljuu kuin viimeistä päivää. Eli se korjaus auttoi/poisti ongelman.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 12.02.10 - klo:19:13
Auto tuli jarruhoidosta. Ei kilju enää  :P
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 19.02.10 - klo:16:38
Eilen hieman reippaammassa kiihdytyksessä S:llä, alkoi moottorin kuva vilkuttaa, mutta lopetti melkein heti. Kyseessä siis se päästöihin/katalysaattoriin viittava merkkivalo. Vielä en ole ehtinyt VCDS:llä lukea vikakoodeja, mutta aika kylmärinki persiissä saa kyllä tällä tupla-ahdetulla ajella. Huomenna taidan viedä auton pikahuollon puolelle tarkistettavaksi. Onneks on takuuta vielä.

Onkos muilla ollut vastaavaa?
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 19.02.10 - klo:16:40
Mulla teki just tuon ja syy oli: ahtoputket jäässä. Ettei vaan sullakin. Huomenna menen BMW kauppaan koeajolle.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 19.02.10 - klo:16:47
Just joo. Olikos tuohon nyt ainoa ratkaisu sen viimasuojan asentaminen. Vai auttaako sekään mitään?
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 19.02.10 - klo:17:04
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 19.02.10 - klo:16:47
Just joo. Olikos tuohon nyt ainoa ratkaisu sen viimasuojan asentaminen. Vai auttaako sekään mitään?

Kuulemma ainoa ratkaisu. Näin marmoritiskillä sanoivat ja monet VW-puolen huoltoneuvojista joilla on VW TSI:llä työautona käyttävät niissä ns. omissa autoissaan myöskin niitä nokkapeittoja. On kuulemma ainoa ja fiksu&suositeltava ratkaisu ja muuten on kuulemma edessä samoja ongelmia jatkossakin jos ei sitä rumaa ja hankalasti asennettavaa rättiä käytä. Tuolla voi kuulemma ainoastaan estää ahtoputkien jäätymisen. Mutta toinen paikka mikä kerää hyhmää on öljynsuodattimen jalka ja siihen se ei kait auta?
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 21.02.10 - klo:08:39
Lainaus käyttäjältä: VW-man - 19.02.10 - klo:17:04
Kuulemma ainoa ratkaisu. Näin marmoritiskillä sanoivat ja monet Lahden VW-puolen huoltoneuvojista joilla on VW TSI:llä työautona käyttävät niissä ns. omissa autoissaan myöskin niitä nokkapeittoja. On kuulemma ainoa ja fiksu&suositeltava ratkaisu ja muuten on kuulemma edessä samoja ongelmia jatkossakin jos ei sitä rumaa ja hankalasti asennettavaa rättiä käytä. Tuolla voi kuulemma ainoastaan estää ahtoputkien jäätymisen. Mutta toinen paikka mikä kerää hyhmää on öljynsuodattimen jalka ja siihen se ei kait auta?
Öljynsuodattimen jalka? Kerro lisää...
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 21.02.10 - klo:09:31
Siis jotakin hyhmää (sillä nimellä kutsuvat) kertyy öljysuodattimen jalkaa tai öljyproppuun. En tarkkaan tiedä enkä muista. Jossakin toisella foorumilla siitä oli juttua ja on siitä joku tiedote tai vastaavakin (olen nähnyt sen). Jollain oli ollut ongelmia TSI:ssä eli tehottomuutta, nikottelua, tehon aaltoilua ja syyksi paljastui kertynyt hyhmä liittyen öljynsuodattimeen eli joko siihen öljypropun ympärille tai jalkaan oli kertynyt jotain hyhmää tai hyhmäksi kutsuttavaa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Arcca - 21.02.10 - klo:10:06
^Eli kyseessä on ilmeisimmin kondenssiveden ilmaantumista moottoriöljyn sekaan lyhyiden ajojen takia. Ja se sitten hyhmääntyy.
Periaatteessa voisi ajatella, että maskisuojasta on siinäkin jonkin verran apua, koska kone lämpiää paremmin ja vedet höyrystyy öljystä pois entistä lyhyemmillä ajoilla.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Peeveli - 21.02.10 - klo:12:17
Kyllä tosiaan oli vaaleaa mössöä kertynyt runsaasti myös öljykorkkiin, ja öljy haisi bensalle, varmasti kovilla pakkasilla laimentuma aikamoinen. Ja kone ratisee todella pahalla äänellä kylmästartissa edelleen. Onko tämä moottorityyppi oikeastikin ns. vuoden moottori eli vaihtoon vuodessa tai kaputt. Pakko päästä eroon, harmittaa sinänsä kun itse koneena loistava vääntöpakkaus.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Tourano - 21.02.10 - klo:13:23
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 21.02.10 - klo:10:06
^Eli kyseessä on ilmeisimmin kondenssiveden ilmaantumista moottoriöljyn sekaan lyhyiden ajojen takia. Ja se sitten hyhmääntyy. 

Ja sitten se jäätyy ja öljyt tulee moottorista pihalle. En tiedä TSI:ssä näin käyneen mutta eikös 1.4 16V tästä kärsi ja samoin monet mm. PSA-yhtymän bensakoneet (mm. Citroën C5).
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 22.02.10 - klo:22:24
Pikahuollossa nyt vikakoodit luettu joita löytyi 3 kappaletta.

53285  U1025  Illmastointilaitteen ohjainlaite
00768  P0300  Sytytyshäiriö todettu - satunnainen
00771  P0303  Sytytyshäiriö todettu Syl.3 - satunnainen

Huoltoaika parin viikon kuluttua.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 28.02.10 - klo:17:53
Tein AutoScanin tuolla VCDS:llä ja tulos oli seuravaa. Eli pikahuollon printistä ei selvinnyt itselle mikä vika ilmastointilaitteessa on, mutta tuostahan se näkyy.


Address 01: Engine (CAV)
3 Faults Found

53285 - Please Check Fault Codes in control module for HVAC (J301)
            U1025 -000 - - - Intermittent


000768 - Random/Multiple Cylinde Misfire Detected
             P0300 - 000 - - - Intermittent

000771 - Cylinder 3: Misfire Detected
             P0303 - 000 - - - Intermittent

Address 08: Auto HVAC
1 Fault Found:
00819 - High Pressure Sensor (G65)
           009 - Open or Short to Ground - Intermittent

Address 10: Park/Steer Assist (J446)
1 Fault Found:
01627 - Sensor for Parking-Aid; Front Mid-Right (G253)
              014 - Defective - Intermittent


Onko tietoa mikä on toi G65 korkeapaineanturi?


Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 28.02.10 - klo:23:04
Kylmäaineen korkeapaineanturi g65 kuvassa nro. 4
High-pressure sender -G65-
       
This high-pressure sender -G65- is fitted in place of the air conditioning system pressure switch -F129-.
When voltage is applied to the high-pressure sender, it generates a square wave signal, or data telegram. This signal changes with the pressure in the system.
Using this signal, the control units that are connected in-line (radiator fan control unit, engine control unit, operating and display unit for Climatronic air conditioning system -E87- or Climatronic control unit -J255- etc.) calculate the pressure in the refrigerant circuit and actuate the radiator fan, the engine, the air conditioning system magnetic coupling -N25- accordingly and/or alter actuation of the air conditioning system compressor regulating valve -N280-.



[ylläpito on poistanut liitteen]
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 01.03.10 - klo:19:57
Ok. Kiitokset selvennyksestä tsiih:lle.

Eli nyt sitten on 8 kuukautta vanhassa autossa sähkövikoja oikein urakalla. Sylintereissä sytytyshäiriöitä ja ilmastoinnista anturille ei mene virtaa/anturi paskana. Yksi parkkitutkan anturi pimeänä.  :-[

Hoh hoh.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Peeveli - 03.03.10 - klo:10:51
Minulla teki eilen illalla, moottori täysin käyntilämpimänä (oli ajettu liki tunti), sellaisen tempun lyhyeltä kiihdytyskaistalta tielle kiihdyttäessäni että veto loppui kerralla koneesta. Vauhti ei siis kiihtynyt lainkaan, edes toinen kaasunpainallus ei tuonut mitään vastetta, vasta kolmas pohjaan survaisu toi eloa. Muistuttaa aivan sen 103kW-version magneettikytkinvikaa, niissähän oli tuollaista empimistä. En tiedä, kyllä on moottorinkin osalta ristiriitainen peli: välillä tehokas ja vääntävä, välillä nykii ja voimaa kateissa ja nyt tuo eilinen empiminen. Kaksijakoinen kaksoisahdettu...
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 03.03.10 - klo:18:16
Mitähän näiden 118 kw ja 103 kw-moottorien välillä on oikeasti muutettu? Elsasta katselin enkä keksi kuin moottorinohjausjärjestelmän joka on eri ja europäästöluokka joka on 118:ssa vitonen.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: VW-man - 03.03.10 - klo:18:26
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 03.03.10 - klo:18:16
Mitähän näiden 118 kw ja 103 kw-moottorien välillä on oikeasti muutettu? Elsasta katselin enkä keksi kuin moottorinohjausjärjestelmän joka on eri ja europäästöluokka joka on 118:ssa vitonen.

Joo samaten olen tutkinut noita eroja ja niitä on todella vähän. Ketju kiristinsysteemeineen sama. Turbokin tais olla sama ja kompura. Välijäähdytin vissiin eri ja jotain hiuksenhienoja pikkujuttuja. Eli periaatteessa ihan samat systeemit löytyy pellin alta. Vain eri tehot, vääntö ja päästöarvot jne. Erot on todelalkin minimalistiset. Eli ei todellakaan ole mitään keksitty uudelleen. Vain pikkaisen muuteltu vanhaa systeemiä ja paino siis sanalla pikkaisen.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 08.03.10 - klo:16:35
Auto makasi jälleen huollossa koko päivän. Mitään kuulemma ei löytynyt, mutta puola vaihdettiin "varmuuden vuoksi". Ahtoputketkin olivat kuulemma jäättömät.

Oma johtopäätös on sitten, että auton itsediagnoosijärjestelmän täytyy olla viallinen, koska mitään muka ei löytynyt vaikka auto itse on tallentanut vikaa ilmastointilaitteesta, moottorin sytytyshäiriöistä ja toimimattomasta parkkitutkan anturista.

Edit: Menen kohta vielä lukemaan vikamuistin VCDS:llä kunhan saan virtaa kannettavaan..
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 08.03.10 - klo:19:38
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 08.03.10 - klo:16:35
Auto makasi jälleen huollossa koko päivän. Mitään kuulemma ei löytynyt, mutta puola vaihdettiin "varmuuden vuoksi". Ahtoputketkin olivat kuulemma jäättömät.

Oma johtopäätös on sitten, että auton itsediagnoosijärjestelmän täytyy olla viallinen, koska mitään muka ei löytynyt vaikka auto itse on tallentanut vikaa ilmastointilaitteesta, moottorin sytytyshäiriöistä ja toimimattomasta parkkitutkan anturista.

Edit: Menen kohta vielä lukemaan vikamuistin VCDS:llä kunhan saan virtaa kannettavaan..
Ota huomion että kaikki viat olivat intermittent-hetkellisiä. Jos vika ei ole päällä on sitä vaikeampi etsiä, varsinkin sytytyskatkos-vikakoodi on aika lavea. Tuskin ovat edes ilmastointi- ja parkkitutkaa skannanneetkaan. Minunkin autossa oli perätutkasta koodi, kun varasin huoltoaikaa ja koodit nopeasti tarkistettiin se oli hävinnyt.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Peeveli - 14.03.10 - klo:15:07
Nyt on ajoittainen tehottomuus koneessa jo hemmetin häiritsevää. Sitä esiintyy -siis kaasuun vastaavuusongelma- jo lämpimälläkin koneella. Bensalaadussakaan ei vika voi olla, koska 98:a on tankissa. Eilen meinasi tulla pirullinen vaaratilanne, kun lähdin parkkipaikalta ison lumipenkan takaa päätielle ja auto tuli katveen takaa reipasta haipakkaa juuri kun käännyin tielle. Polkaisin toki pedaalin pohjaan etten köpeksi kenenkään edessä vaan tämäpä tsii teki sen että mitään ei tapahtunut. Seuraava kaasunpainallus sai kiihtymistä aikaan, mutta sekin laimeana, ikäänkuin ahtimet eivät olisi mukana lainkaan! Meno on edelleen aika kulmikasta, siis vastaa kaasuun kun vastaa, ja senkin tekee tosi kulmikkaalla tavalla.

Toivottavasti kestää ensi viikon nipussa niin sitten saapi olla. :(
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Peeveli - 18.03.10 - klo:20:53
Nyt on variantti sitten viimeistä iltaa itselläni, huomenaamusella sitten jää autoliikkeeseen. Jonkinlaisen loppukaneetin aika.

Plussaa:

Hyvä masiina ajaa, ei tunnu pitkät matkat missään. Ainoa hivenen ärsyttävä juttu on ollut ohjauksen tietty keveys keskikohdassa sekä täyteen lastatulla tavaratilalla tapahtunut suuntavakavuuden häiriintyminen, pitkä takaylitys ja lyhyehkö akseliväli lienee syynä. Penkit erinomaiset selälleni. Tilat passelit ja silti kompakti ulkomitoiltaan. Moottorissa -toimiessaan moitteetta- tehoa ja vääntöä yli ns. kotitarpeen. DSG varauksin hyvä. Stereot korvilleni aivan hyvät. Musta väri häivytti kivasti takapään hivenen outoja muotoja ja toi kromisomisteiden kanssa ihan tyylikkään lookin. Mahtavat xenonvalot, kertakaikkiaan. Automaatti-ilmastointi oli kesähelteillä loistava.

Miinukset:

Natinat, narinat, ja kolinat alustassa jo lyhyellä ajomäärällä. Kojelaudan keskisuuttimen natina alkoi myös pakkaskaudella. Lämmityslaite kelvoton tänä talvena taajama-ajossa, en ole koskaan Kuplan jälkeen omistanut näin kylmää autoa. Tähän sopii savolaisten vanhan taistelulaulun sanat Döbelnin ajalta että "joka kynsi kylmeni". Sama homma näkyy olevan Tuulilasin kestotestissä olevassa Audi A4 1,8 TFSI Avantissa, vaikka onkin manuaalilootalla (ei jurnuta alikierroksilla) ja isompi kuutiomäärä. Moottorin äskettäin alkaneet rykimiset, empimiset ja outo kylmästartin jälkeinen ääni sekä öljyn syönti toivat synkkiä pilviä kaksoisahdetun omistamisen autuuteen. Toimiessaan soiva peli, empiessään raivostuttava. DSG alkoi nyt viimeisen viikon aikana (liekkö vinoilua kun lähtee vaihtoon?) tehdä useita kertoja sen, että vaihdettaessa D:n ja R:n välillä oli todella pitkä viive vaihteen kytkeytymisessä. Tänä iltana teki viimeksi kun vekslailin peliä ahtaalla talomme huoltoväylällä lumituiskun keskellä. Liekkö ohimenevää vai mekatroniikka menossa, en tiedä enkä edes halua ajatella enää. Myös muita vikoja oli: ilmastoinnin kytkimen kontaktivika, oikean sivupeilin ns. peruutustoiminnon särkyminen, cd-soittimen särkyminen sekä itsekseen ennen vuodenvaihdetta kokonaan alas auenneet sivulasit. Takalasi  ja -luukku likaantuvat todella herkästi, siis huippunopeasti, muotoilulla varmaan osuus asiaan.

Erikseen on mainittava korjauskäynnin tyrmistyttävä yllätys ensiksi luvatun tukivarsien vaihdon epääminen vedoten ääntelyn olevan ominaisuus ja yleinen sellainen. Samoin sivupeilin vika ja ikkunoiden avautumishäiriö jäi selvittämättä.

Eli vähäsen ristiriitainen auto. Toisaalta perusjutultaan oiva peli, toisaalta viat ja oudot häiriöt toivat luottamuspulan. Siksi halusin ennenaikaistaa vaihtoa, vaikka alun perin toivoin voivani ajella vaikka ainakin sen 2-3 vuotta. No, se on annettava Golfille kiitoksena että hinurin lavetille ei koskaan tarvinnut viedä eli lähti aina liikkeelle avainta käännettäessä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 15.06.10 - klo:14:15
Eilen lopetti sitten oikea takalasi toimimisen. Pitää kamalaa rutinaa ja rahinaa eikä lasi liiku milliäkään. Aika pajalle on varattu.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 27.06.10 - klo:13:19
Turku Tampere väli meni mielestäni erittäin maltillisella keskikulutuksella 6,3 l/100km. Kaksi ihmistä kyydissä, takapenkki ja peräluukku täynnä tavaraa. Keskinopeus matkalla oli 79km/h, eli nopeusrajoituksia noudatten mentiin. Mielestäni ihan ok suoritus tuolta kaksoisahdetulta / DSG7 -kombolta.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 17.10.10 - klo:11:45
Turku - Helsinki - Turku meni eilen tankkauksesta lasketulla keskikulutuksella 5,85l/100km. Moottoritie mentiin mittari 90km/h, climan valikon 86km/h. Ajo sisälsi vielä ruuhkaa katajanokalla. Ajotieturi näytti reissun keskikulutukseksi 5,9l eli suht tarkka tuo mittarikin on ainakin noin lyhyellä välillä. Itse motarilla ennen Helsinkiä keskikulutus oli tippunut 5,5 l. Kesärenkaat vielä alla.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 19.02.11 - klo:15:49
Nyt on sitten takaluukun lukko jumissa. Auto oli eilen 60tkm huollossa ja pesivät auton ulkoa ja sisältä. Onkohan vaan mekanismi jäässä? Lukko kyllä surisee kun kahvasta yrittää nostaa, mutta lukitus ei aukea.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: väinämöinen - 19.02.11 - klo:15:57
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 19.02.11 - klo:15:49
Nyt on sitten takaluukun lukko jumissa. Auto oli eilen 60tkm huollossa ja pesivät auton ulkoa ja sisältä. Onkohan vaan mekanismi jäässä? Lukko kyllä surisee kun kahvasta yrittää nostaa, mutta lukitus ei aukea.
Jäässä se on pesun jäljiltä,ei ku föönaamaan :)
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 19.02.11 - klo:17:34
Kuuluuko kliks? Jos se onkin takaluukku jäätynyt ympäriinsä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 19.02.11 - klo:18:03
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.02.11 - klo:17:34
Kuuluuko kliks? Jos se onkin takaluukku jäätynyt ympäriinsä.
Ei kuulu sitä lukituksen avausääntä. Kuuluu vaan pirun kova surina n. 2s ajan. Oliskohan sähkömoottorista mennyt joku muoviosa rikki. Vai minkälainen tuo mekanismi on?
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 19.02.11 - klo:18:11
Ei ole tarkempaa tietoa mutta sisäpuolelta sen pitäis saada auki kans.
Kuva on huono, tuo 4 on vapautusvipstaaki.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 19.02.11 - klo:19:41
^Kiitokset kuvasta. Taidan huomenna valoisalla tutkia tuota lukkoa. Jos ei ala pelittää vien maanantaina pajalle. Nyt kun on vielä rutistusote VW-Centerin palleista kun antoivat auton ajoon ilman huollon maksamista kun heillä ei ollut enää perjantaina iltapäivällä ketään syöttämässä huoltoa koneelle. Luulisi uuden lukon löytyvän suht äkkiä. ;D
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 19.02.11 - klo:19:44
Saitko auton sulatettua?
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 19.02.11 - klo:19:48
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.02.11 - klo:19:44
Saitko auton sulatettua?
En. Huomenna kokeilen sulatella.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Zaasa - 19.02.11 - klo:19:52
^Pesin Ocun aamupivällä,nyt ei aukene takaluukku.Lukko jäässä vaikka kuivailin hallissa huolelliseti ja hartaasti.
Aika yleistä näissä Wekottimissa talvella pesun jälkeen
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 19.02.11 - klo:19:56
Pesin auton maanantaina, muutaman kerran nostin takaluukkua ylös-alas sillä sisälle valunut vesi suorastaan lorahtaa pois kun luukku on auki. Onkos teidän luukkujen alareunoissa reikiä? Huomasin omasta vasta nyt, että siinä on vain yksi reikä oikealla puolella, toisen peittona on joku tarra maalin alla ??? No, onpa kuitenkin edes yksi.
Kuiteskin ikinä ei ole mikään jäätynyt mistään ovesta, kop kop.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Zaasa - 19.02.11 - klo:20:03
Lainaus käyttäjältä: tsiih - 19.02.11 - klo:19:56
i. Onkos teidän luukkujen alareunoissa reikiä? Huomasin omasta vasta nyt, että siinä on vain yksi reikä oikealla puolella, toisen peittona on joku tarra maalin alla ??? No, onpa kuitenkin edes yksi.
Kuiteskin ikinä ei ole mikään jäätynyt mistään ovesta, kop kop.
Tökkää reikä siihen tarraan että pääsee vedet pois.Yhdestä autostani ruostui takaluukku puutteellisten vesireikien vuoksi, puuttuvien vesireikien kohdalla oli vain pienet painaumat
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 19.02.11 - klo:20:09
Voipi olla että on painaumakin?  En koittanut  :D Olet kyllä oikeassa, sietäis olla kaksikin reikää.
Vaihdoin toisen rekkarivalon ja ihmettelin, kun ruuvit ovat suoraan pellissä. Totta hitossa ne ruostuvat ajan myötä,  nyt oli vain lähinnä väriksi.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Jude - 19.02.11 - klo:20:19
Myös minun V variantissa on vain yksi reikä takaluukussa. Ja kahteen kertaan on vaihdettu rekkarin valot kun ovat hapettuneet.
Toisella kerralla tehtiin tiedoitteen mukainen korjaus, mutta ei se kunnolla auttanut. Eli vesi valuu takalasin pyyhkijän varresta valojen päälle ja hapettaa ne ruuvin kohdat ja reijän reunan
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 19.02.11 - klo:20:23
En tiedä kenen kokemuksia luin joskus mutta syynäsin valot ennen takuun loppumista ;) Kuivaa oli ollut. Millainen oli tiedotteen mukainen korjaus, läpivientitiivisteen vaihtoa vai?
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Jude - 19.02.11 - klo:20:33
Joo tiiviste vaihdettiin ja tehtiin ruostekorjaus valojen reikiin. Siinä tiedotteessa oli, että jos on mennyt pahasti ruosteeseen niin uusitaan koko takaluukku. Eli korikorjaamo osaa auttaa asiassa.
Se pelkän tiivisteen uusiminen ei auta, vaan loppuenlopuksi vedin silikoonin siihen lasin reunaan (sisäpuolelle) tiivisteeseen. Eli ei vuoda pyyhkijän moottorin varresta vaan siitä ulkoreunasta. Eikä vuotoa huomannut muuten kun auton pesun jälkeen.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Jude - 19.02.11 - klo:20:33
Oli muuten vanha tiiviste erinäköinen kun se uusi mikä tuli.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Nykäne - 19.02.11 - klo:22:27
Voisitko Jude hieman tarkentaa, mitä teit, kun sanoit:

LainaaOli muuten vanha tiiviste erinäköinen kun se uusi mikä tuli.
Tarkoititko siis pyyhkijänvarren tiivistettä?

Lainaaloppuenlopuksi vedin silikoonin siihen lasin reunaan (sisäpuolelle) tiivisteeseen.
Veditkö silikonin siis mihin? Alla olevassa linkiisä/kuvassa punaisella merkittyyn kohtaan pyyhkijänvarren
tiivisteen alle vai mahdollisesti valkoisella viivalla merkattuun kohtaan vai minne?
(http://aijaa.com/v.php?i=005637540701.jpg)
http://aijaa.com/v.php?i=005637540701.jpg (http://aijaa.com/v.php?i=005637540701.jpg)
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 19.02.11 - klo:22:38
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 19.02.11 - klo:19:52
^Pesin Ocun aamupivällä,nyt ei aukene takaluukku.Lukko jäässä vaikka kuivailin hallissa huolelliseti ja hartaasti.
Aika yleistä näissä Wekottimissa talvella pesun jälkeen
Kuuluuko sulla se sähkölukon normaali avausääni? Itsellä tosiaan kun hipaisee kahvaan kuuluu "sur rur rur rur", mutta se avaus "loksahdus" puuttuu.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Zaasa - 19.02.11 - klo:22:49
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 19.02.11 - klo:22:38
Kuuluuko sulla se sähkölukon normaali avausääni? Itsellä tosiaan kun hipaisee kahvaan kuuluu "sur rur rur rur", mutta se avaus "loksahdus" puuttuu.
Sähköinen surina kuuluu hetken,en kiinnittänyt erityisemmin huomiota kun tiesin että jäässä on.
Pellin ja verhouksen väliin tiivistyy kosteutta kun pestään pakkasesta tuotua kylmää autoa,vaikka vesi suoraan pääsisikään sinne,peräkontin lukko jostain syystä herkemmin jäätyvä kuin muut.
Eiköhän se jäässä ole sinunkin autossasi.Ei syytä huoleen,lämmöllä sen saa sulamaan. 
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Jude - 19.02.11 - klo:23:40
Lainaus käyttäjältä: Nykäne - 19.02.11 - klo:22:27
Voisitko Jude hieman tarkentaa, mitä teit, kun sanoit:
Tarkoititko siis pyyhkijänvarren tiivistettä?
Veditkö silikonin siis mihin? Alla olevassa linkiisä/kuvassa punaisella merkittyyn kohtaan pyyhkijänvarren
tiivisteen alle vai mahdollisesti valkoisella viivalla merkattuun kohtaan vai minne?
(http://aijaa.com/v.php?i=005637540701.jpg)
http://aijaa.com/v.php?i=005637540701.jpg (http://aijaa.com/v.php?i=005637540701.jpg)

Siis laitoin takaluukun takapuolelle. Eli verhoilu pois ja sitä kautta pyyhkijämoottorin läpivienti kumin ulkoreunaan, joka tiivistää lasia vasten.
Joo pyyhkijänvarren tiiviste oli erinäköinen kun vanha.

Tuohon valkoiseen kohtaan en tehnyt mitään, vaan pelkästään pyyhkijän tiivisteeseen
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 21.02.11 - klo:17:54
Ei ollut takaluukun lukko jäässä. Rikki oli mennyt. No nyt on uusi lukkopesä paikallaan. Ehtisin eilen sen verran luukun sisustaa purkaa, että näki vähän enemmänkin. Hemmetin tyhmästi rekkarivalojen ruuvit tulevat suoraan peltiin. Ruosteen alkua jo nähtävissä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 05.06.11 - klo:21:31
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 28.02.10 - klo:17:53

Address 08: Auto HVAC
1 Fault Found:
00819 - High Pressure Sensor (G65)
           009 - Open or Short to Ground - Intermittent


Onko tietoa mikä on toi G65 korkeapaineanturi?



Löytyi sitten tuollekin vikakoodille syy ErWinistä. R*nkkarit VW:llä ovat hissun kissun vaihtaneet noita uuden mallisiin.

Lainaus Erwinistä teknisestä tiedotteesta:

"Tekninen tiedote Numero: 2020031/4
Kori / varusteet: Jäähdyttimen puhallin toimii koko ajan - vikakoodi 00819 ilmastoinnin ohjauslaiteesta Vapautettu: 22.12.2010

Asiakkaan reklamaatio / Huollon havainnot
Jäähdytystuuletin käy jatkuvasti.
Ulkolämpötilan ollessa alle -5 °C ilmastoinnin ohjainlaitteen vikamuistiin tallentuu koodi:
• 00819 - Korkeapaineanturi -G65, katkos/oikosulku maahan, ajoittainen vika


Koskee kaikkia Volkswagen-henkilöautoja, paitsi Phaeton-mallia.


Tekninen tausta
Korkeapaineanturin -G65 toleranssit.

Tuotanto
Uuden korkeapaineanturin käyttöönotto liukuvasti alkaen kv:sta 20/2010"


Sama homma oli jonkun alipaineletkun liitoksessa, mikä myös minulla oli murtunut, tekninen tiedote sen vaihtaminen uudentyyppiseen. On se piru, että asiakkaan täytyy ensin kaikesta reklamoida, että nämä vaihdettaisiin toimiviin malleihin.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: xmasa - 09.06.11 - klo:17:42
Onko kukaan huomannut, että näillä kesän lämpöisillä keleillä tuo 1.4TSI & DSG yhdistelmä tuntuu toimivan huonommin kuin normaalisti ? Nyt on pari päivää ollut sellainen fiilis, että kottero tuntuu "hyökkäävän" huomattavasti enemmän liikkeelle lähtiessä, ja kaasun vastaavuus on huonompi, kuin viileämmillä keleillä.

Omasta mielestä viime kesänä oli sama ongelma, mutta tuntui poistuvan kun kelit vähän viileni.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 09.06.11 - klo:18:37
En oo kyllä huomannut tai tajunnut seurata. Tosin nyt mielestäni tuo magneettiventiilin kiljahdus kuuluu tosi selvästi sisälle asti ja jokaisella pienelläkin kaasun polkaisulla.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 08.02.12 - klo:21:25
Noniin nyt sitten kesken ajon syttyi ABS valo ja jarrun huutomerkkivalo alkoi vilkkumaan. Poistui hetken ajolla. Tarkistin sen verran, että säiliössä näytti nestettä olevan. Mikäköhän nyt on laukeamassa.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Kameleontti - 21.02.12 - klo:13:55
Jakoketjun vaihdon jälkeenkin tyhjäkäynti tuppaa olemaan satunnaisesti epätasaista. Tämä riippumatta siitä onko kone kylmä vai lämmin tai DSG:ssä vaihde silmässä vai ei. Huollossa väittävät kyseisen koneen ominaisuudeksi, mutta edelleen epäilyttää. Onko muilla ilmennyt vastaavaa "ominaisuutta"?
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 21.02.12 - klo:15:18
^ Kyllähän tuo tyhjäkäynti välillä on aika karkean kuuloista ja ns. pätkivää. Itse olen tuudittautunut siihen uskoon, että kyseessä on tällöin koneen "stratified" -tila eli löpöä ruikitaan sylinteriin puristustahdin aikana.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Kameleontti - 22.02.12 - klo:10:32
En ole kyllä käyntiääneessä huomannut mitään, vaan penkki täristää esim. valoissa seistessä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 22.02.12 - klo:11:50
Jaa olen joskus muutaman kerran hytkynyt penkissä tyhjäkäynnin aikana 3 vuoden aikana mitä tää nyt on ollut. Mutta ne olivat kyllä parkkipaikalla kylmällä koneella. Nousin kyllä tuolloin autosta ulos kuuntelemaan ääntä ja aika karkeasti se kävi.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Kameleontti - 21.04.12 - klo:10:59
Määräaikaishuoltoon aikaa varatessa mainitsin marmoritiskillä tuosta epätasaisesta käynnistä. Töiden vastaanottaja kertoi, että itsellään on vastaava golf ja hänellä ongelmat poistuivat kun 95E10 tilalle tankkasi 98E. Pitääpä testata jos tuosta on mitään apua
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Vagisti - 21.04.12 - klo:11:32
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 09.06.11 - klo:18:37
En oo kyllä huomannut tai tajunnut seurata. Tosin nyt mielestäni tuo magneettiventiilin kiljahdus kuuluu tosi selvästi sisälle asti ja jokaisella pienelläkin kaasun polkaisulla.

Itse en ole ikinä kuullut mitään kiljahduksia omassa koneessani(BMY). Ettei toi ääni ois vaan ihan remmiahtimelle tyypillinen ääni. Semmoista vinkumistahan ne tahtoo pitää, kun hiukan kovemmin tarjoo kakkua.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: JarnoF - 23.10.12 - klo:09:42
Minkälaisiin keskikulutuksiin olette päässeet näillä kaksoisahdetuilla TSI/DSG yhdistelmillä? Kaikki kilowattivariaatiot. Oma 8,2 l/100km sekalaisessa ajossa on lievä pettymys.

Faktat tiskiin, eli tankkaus.com/spritmonitor/etc. lukemia tänne kiitos. :)
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Kameleontti - 25.10.12 - klo:21:24
118kW DSG7 Golf, keskikulutus sekalaisessa ajossa tankkauksista laskettuna (tosin excelillä, pitäisi kai joku spiritmotorkin joskus jaksaa säätää) oli 7,3 l/100km.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 22.04.13 - klo:10:54
Jaahas paska ruvennut syömään öljyä jakopääremontin jälkeen. Noin kominkertaistunut syönti. Vanhaan totuttuun tapaan ei ole tarvinnut huolehtia öljymäärästä ennen kuin joskus 25tkm kohdilla huollosta. No niin nyt sitten auto ilmoitti, että bling öljymäärä alhainen. Noh eihän tuota nytkään ole kulunut kuin jotain 1,2l / 16000km, mutta aiempaan kulutukseen tuo on huomattava lisäys.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Wekotin - 11.05.13 - klo:15:42
Joo'o. Kuskin ikkuna ei toimi. Sen verran ehtisin jo tutkailemaan, että siellähän on oven haitarista yksi paksu johto poikki. Kiva kiva. Jännä juttu, että lukot toimii moitteetta, samoin muut ikkunat. Pitäisi kyllä varmaan tarkistaa tuo pelkääjän puolikin samalla. Kyllä se saksalainen insinööri on TYHYHYHYMÃ,, kun johdot ovat ihan pinkeenä. Sitten kun ovea availee muutama satatuhatta kertaa niin johdot hiertää itsensä poikki. Olisiko 2mm lisää pituutta johtoihin ollut liikaa pyydetty?!
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: tsiih - 17.05.13 - klo:06:17
Tai joustavammat johtojen kuoret... mut ei niiden pitäis kyllä pinkeenä olla, ei mulla ainakaan oo?
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: maccitus - 17.04.14 - klo:12:31
Mulla lukot lopetti toimimisen johtojen haljettua (ei ollut poikki kokonaan), mutta ikkunat toimi kokoajan. Halpaa kuin mikä vaihdatuttaa johdot ja saa tasan yhtä paskat tilalle kuin alkuperäiset eli parissa vuodessa hajoaa taas :D

Ja tämän remontin jälkeen ei enää avaimesta saa ikkunoita auki/kiinni :D
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: maccitus - 20.04.14 - klo:20:57
Mites muilla öljynkulutuksen kanssa? Määräaikaishuolto lähestyy (6v) ja mittarissa 106000km ja öljyä palaa ihan järjettömästi. Viimeisen 4000-5000km aikana mennyt 2l longlife öljyä.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: Kameleontti - 20.04.14 - klo:22:20
Kertaakaan ei ole tarvinnut öljyä lisätä, huoltovälit sen 30tkm.
Otsikko: Vs: Kokemuksia V Variant 1,4 118kW DSG
Kirjoitti: -tipi- - 11.01.15 - klo:13:52
Lainaus käyttäjältä: Reneto - 06.01.10 - klo:10:39
Juu, tämä kylmän tulo hanskalokeroon on havaittu täälläkin. Olen myös yrittänyt paikallistaa lähdettä ja kallistuisin omassakin johtopäätökseen, että suoraan suulakkeesta ei fuskaa, vaan jostain taaempaa. Tyhmä homma. Muutenkin hytti lämpenee kunnon pakkasilla hitaan puoleisesti, niin eipä tuo ainakaan paranna tilannetta.

Onko joku saanut ratkaistua tämän Golf/Jetta V kojelaudan alta kylmän puhaltamisongelman? Itellä ollu 2008 Jetta V nyt 3½vuotta, ja viime kevät talvella itse huomasin sen. Nyt tultiin 200km -11-17 asteen pakkasessa ja ongelma pitää kyllä jotenkin saada kuriin. Väittäsin että se on tullu iän myötä, ei ole siis ollut koko omistuksen ajan tätä ongelmaa. Monessa paikkaa väitetään puhallinjärjestelmän olevan väärinsuunniteltu, mutta mikä on perimminen syy kylmän fuskaamiseen? Auki jäävä läppä? Vuoto? Pakkohan tuo saada kuriin muulla kuin tyynyllä hanskalokerossa. En löytänyt haulla muita ketjuja tästä aiheesta, jos on jo käsitelty jossain, linkitätkö tähän, kiitos ja anteeks.