VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 17.02.23 - klo:12:53
Akkupaketin nesteitäkö ei vaihdettu uusiin? Omilla nesteillä säästäisi varmaan melkoisesti jos vaihtavat.

Lisäsivät yhden desin jäähdytysnestettä. Toki muistivat laskuttaa tuosta  :)

No, onneksi huolto on vain joka toinen vuosi. Samaa mieltä raitisilmasuodattimen vaihdosta mitä on kirjoitettu. Itse kannattaa tehdä.

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: tsihman - 17.02.23 - klo:13:00
No jo on huollolla hintaa!
Sisäilmansuodattimen vaihdon tekee itse 2 minuutissa. Suodatin löytyy motonetistä tarvikeosana tai sitten OEM laatuisena. Jarrunesteen vaihto ei sais 60-80â,¬ enempää maksaa.
Kysyisin huoltoa muualtakin kuin merkkarilta.

Kallein artikkeli VWn huollossa oli muistaakseni vähän yli 200 egee auton tarkastukset.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Kilu7

Lainaus käyttäjältä: mikkoan - 17.02.23 - klo:13:03
Lisäsivät yhden desin jäähdytysnestettä. Toki muistivat laskuttaa tuosta  :)
Minne se neste oli vuotanut?

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 17.02.23 - klo:13:56
Minne se neste oli vuotanut?
Ei aavistustakaan. Ei kertoneet.

John_Galt

Saako näissä päivitettyä samassa 3.0:n tai 3.1:n auton? Mulla päivitettiin joskus 2.0:n kun jätti tien päälle ja vietiin siksi huoltoon.

mikkoan

Lainaus käyttäjältä: John_Galt - 17.02.23 - klo:20:26
Saako näissä päivitettyä samassa 3.0:n tai 3.1:n auton? Mulla päivitettiin joskus 2.0:n kun jätti tien päälle ja vietiin siksi huoltoon.

Ei suostuneet huollossa päivittämään. Sanoivat, että tulee aikanaan OTAlla.

Sgzfp

Lähes päivälleen vuosi  tilauksesta sain auton 8.2. â€"> ID.3 pro s 77kWh, tuli tehtyä hiihtolomareissu Turku-Kuopio-Tahko-Turku, yhteensä 1055 km. Keskikulutus matkalla 20.1 kWh/100km ja keskinopeus 75 kmh. Tien tukkona varmaan olin, mutta mulla ei ole lomalla kiire minnekkään.

Sain kaupanpäälle autoa luovutettaessa 1 vuoden jatkoturvan = takuun. Softaversio näyttää olevan 3.2.0


f080421

Lainaus käyttäjältä: Sgzfp - 23.02.23 - klo:20:04
Lähes päivälleen vuosi  tilauksesta sain auton 8.2. â€"> ID.3 pro s 77kWh, tuli tehtyä hiihtolomareissu Turku-Kuopio-Tahko-Turku, yhteensä 1055 km. Keskikulutus matkalla 20.1 kWh/100km ja keskinopeus 75 kmh. Tien tukkona varmaan olin, mutta mulla ei ole lomalla kiire minnekkään.

Onnittelut hienosta autosta! Pitkä odotus kyllä tuollainen :)

ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 20.12.22 - klo:08:43
ID:n vikasaaga tuli eilen päätökseensä. Tielle jäämisen syy: "johtosarja relekannattimen alla hapettunut. Liitoksessa vain teippi suojana johtosarjan sisällä". Raportista ei maallikolle selviä, mikä johtosarja on kyseessä tai missä se varsinaisesti sijaitsee. Aanelosen verran on raporttia vian etsinnästä, ilmeisesti kolme työpäivää on tuon kanssa puuhasteltu.

Tästä on nyt korjauskampanja auki ja omakin auto menossa pajalle tuon takia.
ID.3 Pro Performance Business 2021

mikaanikko

Juosten kustu - volkkarinhan piti olla saksalaista laatua.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 24.02.23 - klo:19:41
Juosten kustu - volkkarinhan piti olla saksalaista laatua.

Joo, muilla merkeillähän ei ole takaisinkutsuja:

https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall

/s
ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

Vaihdoin työpaikkaa ja samalla etätyöt 60km (suuntaansa) työmatkaan. Matka sujuu mukavasti ID:llä, mutta jo aikaisemmin vaivannut ongelma nostaa päätään eli jarrut. Ne ovat ainakin omassa yksilössä tunnottomat ja suorastaan huonot, mikä vaikeuttaa jonossa ajelua merkittävästi. Jarrujen häipymistä olen yrittänyt estää tiukoilla jarrutuksilla, vaikka ne eivät söhkäautoilun luonteeseen oiken istukaan. Esim. motarin rampissa näillä rapakeleillä jarruja alkaa löytyä kun runttaa poljinta pari-kolme kertaa, mutta se on ainoastaan tilapäinen apu. Välillä pitää oikein seistä jarrun päällä, että saa auton stoppaamaan jonon perään, tai siltä se ainakin tuntuu. Vakkari päällä ongelma ei ole niin paha kun auto hoitaa jarruttelun, mutta perus ACC ei mikään Travel Assistant ole.

Viime huollossa mainitsin jarruista, ovat kuulemma kunnossa. Ensimmäisessä Leonissa oli tyyppivikana jarrujen häviäminen sateella, mutta ID:ssä ne on ikäänkuin aina häviksissä. Ero ex. Cupran 340mm levyihin on toki hurja, mutta luulisi settä 2,5 vuodessa olisi oppinut jo jarruttelemaan nykyisillä kiekoilla.

Jos meinaisi pitää autoa pidempään kannattaisi tehdä jarruremontti eli uuden rei'itetyt levyt ja palat. Takarummut tuskin ovat merkittävässä roolissa jarruttelun tunnottomuudessa. Mutta luulen että auto ja merkki vaihtuu ennen sitä, ID.3 facelift julkistettiin ja se ei tarjoa yhtään syytä pysytellä VW-asiakkaana.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 02.03.23 - klo:09:43
Vaihdoin työpaikkaa ja samalla etätyöt 60km (suuntaansa) työmatkaan. Matka sujuu mukavasti ID:llä, mutta jo aikaisemmin vaivannut ongelma nostaa päätään eli jarrut. Ne ovat ainakin omassa yksilössä tunnottomat ja suorastaan huonot, mikä vaikeuttaa jonossa ajelua merkittävästi. Jarrujen häipymistä olen yrittänyt estää tiukoilla jarrutuksilla, vaikka ne eivät söhkäautoilun luonteeseen oiken istukaan. Esim. motarin rampissa näillä rapakeleillä jarruja alkaa löytyä kun runttaa poljinta pari-kolme kertaa, mutta se on ainoastaan tilapäinen apu. Välillä pitää oikein seistä jarrun päällä, että saa auton stoppaamaan jonon perään, tai siltä se ainakin tuntuu. Vakkari päällä ongelma ei ole niin paha kun auto hoitaa jarruttelun, mutta perus ACC ei mikään Travel Assistant ole.

Viime huollossa mainitsin jarruista, ovat kuulemma kunnossa. Ensimmäisessä Leonissa oli tyyppivikana jarrujen häviäminen sateella, mutta ID:ssä ne on ikäänkuin aina häviksissä. Ero ex. Cupran 340mm levyihin on toki hurja, mutta luulisi settä 2,5 vuodessa olisi oppinut jo jarruttelemaan nykyisillä kiekoilla.

Jos meinaisi pitää autoa pidempään kannattaisi tehdä jarruremontti eli uuden rei'itetyt levyt ja palat. Takarummut tuskin ovat merkittävässä roolissa jarruttelun tunnottomuudessa. Mutta luulen että auto ja merkki vaihtuu ennen sitä, ID.3 facelift julkistettiin ja se ei tarjoa yhtään syytä pysytellä VW-asiakkaana.

Onko vertailua johonkin toiseen sähköautoon jarrujen osalta? Polttomoottori ja sähköautojen välillä jarrujen vertailu ei suoraan toimi. Sähköautossa kun jarrupoljin tekee enemmän asioita kuin polttomoottoriautossa. Tämän takia myöskään jarrulevyn ja -palojen vaihto ei välttämättä paljoa vaikutta jarrutuntumaan kuskinpenkillä.

Itsellä tosiaan Travel Assistin kanssa ajellessa jarrut eivät tunnu mitenkään erityiseltä. Ilman ajaessa varsinkin kylmään aikaan tuntuu monesti siltä, että ohjelmisto haluaa ottaa liikemäärästä enrgiaa akkuun ja itse toivoisi ko energian enemmän hukattavan jarrulevyihin.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

hge

Itsellä oli 3,5vk Cupra Born sijaisautona ja siinä kyllä jarrut aivan erinomaiset, purivat todella hyvin. Vertailuna Golf 8 HB, joka on välillä niin tunnoton, että saa painaa oikeasti voimalla. Veikkaan, että tehostimessa jotain vikaa siinä tosin.
U jelly?

f080421

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 02.03.23 - klo:09:43
Vaihdoin työpaikkaa ja samalla etätyöt 60km (suuntaansa) työmatkaan. Matka sujuu mukavasti ID:llä, mutta jo aikaisemmin vaivannut ongelma nostaa päätään eli jarrut. Ne ovat ainakin omassa yksilössä tunnottomat ja suorastaan huonot, mikä vaikeuttaa jonossa ajelua merkittävästi. Jarrujen häipymistä olen yrittänyt estää tiukoilla jarrutuksilla, vaikka ne eivät söhkäautoilun luonteeseen oiken istukaan. Esim. motarin rampissa näillä rapakeleillä jarruja alkaa löytyä kun runttaa poljinta pari-kolme kertaa, mutta se on ainoastaan tilapäinen apu. Välillä pitää oikein seistä jarrun päällä, että saa auton stoppaamaan jonon perään, tai siltä se ainakin tuntuu. Vakkari päällä ongelma ei ole niin paha kun auto hoitaa jarruttelun, mutta perus ACC ei mikään Travel Assistant ole.

Viime huollossa mainitsin jarruista, ovat kuulemma kunnossa. Ensimmäisessä Leonissa oli tyyppivikana jarrujen häviäminen sateella, mutta ID:ssä ne on ikäänkuin aina häviksissä. Ero ex. Cupran 340mm levyihin on toki hurja, mutta luulisi settä 2,5 vuodessa olisi oppinut jo jarruttelemaan nykyisillä kiekoilla.

Jos meinaisi pitää autoa pidempään kannattaisi tehdä jarruremontti eli uuden rei'itetyt levyt ja palat. Takarummut tuskin ovat merkittävässä roolissa jarruttelun tunnottomuudessa. Mutta luulen että auto ja merkki vaihtuu ennen sitä, ID.3 facelift julkistettiin ja se ei tarjoa yhtään syytä pysytellä VW-asiakkaana.

Pari kertaa olen pistänyt merkille, että jarruja saa painaa voimakkaasti. Muuten ne tuntuvat ihan tavallisilta eikä niihin kiinnitä mitään huomiota. Ehkä sinulla kuitenkin on tehostimessa jotakin häikkää..?
ID.3 Pro Performance Business 2021

jom309

ID.3 ja ovien lukkojen kanssa haasteita. Korjaamo ilmoitti, että useampi on vaihdettavassa kunnossa. Miten muilla ID(.3) kuskeilla, onko vaihdot menneet takuuseen jos on sattunut vaihtoja varsinaisen takuuajan ulkopuolelle? Kuulemma erittäin harvinaista, että samassa autossa on useampi viallinen lukko, nyt kuitenkin niin näyttäisi olevan.

Tehtaalla on vakiovastaantulo, lukoissa sen verran ongelmia ilmeisesti ollut että maksavat 70% osien hinnasta. Toistaiseksi epäselvää, mikä on Suomessa organisaation vastaantulo, mutta katsellaan mitä kertovat...

f080421

Lainaus käyttäjältä: jom309 - 03.03.23 - klo:10:25
ID.3 ja ovien lukkojen kanssa haasteita. Korjaamo ilmoitti, että useampi on vaihdettavassa kunnossa. Miten muilla ID(.3) kuskeilla, onko vaihdot menneet takuuseen jos on sattunut vaihtoja varsinaisen takuuajan ulkopuolelle? Kuulemma erittäin harvinaista, että samassa autossa on useampi viallinen lukko, nyt kuitenkin niin näyttäisi olevan.

Tehtaalla on vakiovastaantulo, lukoissa sen verran ongelmia ilmeisesti ollut että maksavat 70% osien hinnasta. Toistaiseksi epäselvää, mikä on Suomessa organisaation vastaantulo, mutta katsellaan mitä kertovat...

Miten nuo lukkojen viat ilmenevät?
ID.3 Pro Performance Business 2021

jom309

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 03.03.23 - klo:11:36
Miten nuo lukkojen viat ilmenevät?

Tosiaan, en huomannut tarkentaa: kaukosäädin ei avaa lukkoa. Talviaikaan en ole käyttänyt keylessiä, mutta luultavasti sekään ei toimi. Välillä (onneksi useimmiten) lukot on toimineet, mutta vikaaa oli analyysissä löytynyt useammasta lukosta.

f080421

Lainaus käyttäjältä: jom309 - 03.03.23 - klo:12:25
Tosiaan, en huomannut tarkentaa: kaukosäädin ei avaa lukkoa. Talviaikaan en ole käyttänyt keylessiä, mutta luultavasti sekään ei toimi. Välillä (onneksi useimmiten) lukot on toimineet, mutta vikaaa oli analyysissä löytynyt useammasta lukosta.

Okei. Hyvä tietää, jos vastaava ongelma tulee itselle joskus eteen. Voisi tosiaan kuvitella ettei Kessykään silloin toimi, jos se on mekaaninen ongelma.
ID.3 Pro Performance Business 2021

jharju

Lainaus käyttäjältä: jom309 - 03.03.23 - klo:10:25
ID.3 ja ovien lukkojen kanssa haasteita. Korjaamo ilmoitti, että useampi on vaihdettavassa kunnossa. Miten muilla ID(.3) kuskeilla, onko vaihdot menneet takuuseen jos on sattunut vaihtoja varsinaisen takuuajan ulkopuolelle? Kuulemma erittäin harvinaista, että samassa autossa on useampi viallinen lukko, nyt kuitenkin niin näyttäisi olevan.

Tehtaalla on vakiovastaantulo, lukoissa sen verran ongelmia ilmeisesti ollut että maksavat 70% osien hinnasta. Toistaiseksi epäselvää, mikä on Suomessa organisaation vastaantulo, mutta katsellaan mitä kertovat...

Vetoaisin vielä virhevastuuseen varsinaisen takuuajan ulkopuolella, jolloin valmistajan/maahantuojan/myyjän tulee korvata kokonaisuudessaan nuo viat. Ei voi olla normaalia kulumista, että 2-3v jälkeen lukkoja hajoaa vaihtokuntoon ja vielä useampia.
Nyt: VW ID.3 Pro Performance Fastlane 58kWh 150kW -23, Tiguan Allspace 2.0TDI DSG 4Motion Comfortline -18
Ex: Leon ST PHEV DSG Xcellence -20, Audi A4 Avant 3.2FSI Quattro A -09, Ford S-Max Titanium Business TDI Powershift -12, VW Touran 1.4TSI DSG Highline -08, VW Touran 1.9TDI DSG Comfortline -04, Seat Leon 1.8TSI Style -07, VW Golf 2.3V5 Highline -02, VW Golf Variant 1.6 Comfortline -00, VW Golf 1.6CL -95

jom309

Lainaus käyttäjältä: jharju - 03.03.23 - klo:13:40
Vetoaisin vielä virhevastuuseen varsinaisen takuuajan ulkopuolella, jolloin valmistajan/maahantuojan/myyjän tulee korvata kokonaisuudessaan nuo viat. Ei voi olla normaalia kulumista, että 2-3v jälkeen lukkoja hajoaa vaihtokuntoon ja vielä useampia.

Jep jep. Tässä nyt näyttäisi että maksettavaa jäisi vielä muutamia satasia, korjaamon tekemän maahantuojan takuuneuvottelun, vaihtoauton myyjän vastaantulon ja korjaamonkin pienen vastaantulon jälkeen...

Jäi ekasta viestistä pois: ID:ssäni on myös offlineen putoamisongelma, kuten ilmeisesti lähes kaikissa alkupään autoissa on ollut. Omani on mallia 2020, ihan ekoja maahantuotujua. Olen reklamoinut tästä we connect tukeen useamman kerran ja ongelmaa on korjaamollakin jo tutkittu takuun voimassaollessa. Nyt ratkaisu tähän olisi kuulemma, että tehdas maksaa vaihdon tarpeessa olevasta ohjainlaitteesta 70% ja vaihtoautomyyjä ns. omavastuuosuudesta puolet. Tästäkin jäisi vielä lähes 300â,¬ maksettavaa asiakkaalle.

En ihan ymmärrä miten tämän hintaisessa autossa voi olla tällainen viallinen komponentti, jonka vaihtaminen osittain maksatettaisiin asiakkaalla - takuuosaston perusteena oli kuulemma se, että olen auton toinen omistaja.


f080421

Lainaus käyttäjältä: jom309 - 03.03.23 - klo:14:10
Jäi ekasta viestistä pois: ID:ssäni on myös offlineen putoamisongelma, kuten ilmeisesti lähes kaikissa alkupään autoissa on ollut. Omani on mallia 2020, ihan ekoja maahantuotujua. Olen reklamoinut tästä we connect tukeen useamman kerran ja ongelmaa on korjaamollakin jo tutkittu takuun voimassaollessa. Nyt ratkaisu tähän olisi kuulemma, että tehdas maksaa vaihdon tarpeessa olevasta ohjainlaitteesta 70% ja vaihtoautomyyjä ns. omavastuuosuudesta puolet. Tästäkin jäisi vielä lähes 300â,¬ maksettavaa asiakkaalle.

En ihan ymmärrä miten tämän hintaisessa autossa voi olla tällainen viallinen komponentti, jonka vaihtaminen osittain maksatettaisiin asiakkaalla - takuuosaston perusteena oli kuulemma se, että olen auton toinen omistaja.

Tuo on hieman erikoista, koska itselläni on ollut samaa ongelmaa 2021-mallisen kanssa ja tuon pitäisi kuulemma korjaantua softapäivityksellä. Ohjainlaitteen vaihdosta ei olla puhuttu mitään.
ID.3 Pro Performance Business 2021


Sportsfan

Pre-facelift mallin toimitusta edelleen odottelevana voisi happamasti tiivistää muutokset näin:

- Keulaan on puhkottu hankalasti puhtaana pidettävät aukot.
- Sisusta on rakennettu kierrätys- ja vegaani materiaaleista. Tämä kehitys on sinänsä tietysti hyvä, mutta materiaalien pitkän ajan kestävyydestä ei välttämättä vielä ole kokemusta.
- Auto on Tekniikan Maailman mukaan madaltunut 6mm. Oletan, että tuo on nipistetty väärästä päästä, eli maavarasta.
- Kaiken huipuksi konepellin persoonallinen musta kyttyrä on poistettu. Samalla tavalla aikoinaan poistettiin faceliftin myötä tuollainen patti eräästä automaailman ikonista, Fiat Multiplasta. Ja kukapa enää kaiholla muistelisi tuota faceliftattua mallia  ;)

f080421

Lainaus käyttäjältä: Sportsfan - 03.03.23 - klo:16:47
Pre-facelift mallin toimitusta edelleen odottelevana voisi happamasti tiivistää muutokset näin:

- Keulaan on puhkottu hankalasti puhtaana pidettävät aukot.
- Sisusta on rakennettu kierrätys- ja vegaani materiaaleista. Tämä kehitys on sinänsä tietysti hyvä, mutta materiaalien pitkän ajan kestävyydestä ei välttämättä vielä ole kokemusta.
- Auto on Tekniikan Maailman mukaan madaltunut 6mm. Oletan, että tuo on nipistetty väärästä päästä, eli maavarasta.
- Kaiken huipuksi konepellin persoonallinen musta kyttyrä on poistettu. Samalla tavalla aikoinaan poistettiin faceliftin myötä tuollainen patti eräästä automaailman ikonista, Fiat Multiplasta. Ja kukapa enää kaiholla muistelisi tuota faceliftattua mallia  ;)

Juuri näin. Ajakaamme ylpeästi pre-facelift pattikeuloilla :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

Guran63

Kirjoitin toisen otsikon alle, että oma ID.3 1St-sarjalainen (9/20-) on 2 v takuuajan jälkeen ollut korjaamolla mm. äskettäin kun ajoakun jäähdytyksen kiertovesipumpulta oli irronnut virransyöttö. Sain sijaisauton ja ei maksanut korjaus. Ihan normaalia, sillä ei mielestäni 2,5 vuotta vanhassa autossa pitäisi tuollaista sähköjohdon irtoamista tapahtua. Kaikkiaan on VW tullut ihan hyvin vastaan, mutta on kyllä ollut melko paljon ongelmia minun ID.3:ssa.

Lainaus käyttäjältä: jom309 - 03.03.23 - klo:14:10
Jep jep. Tässä nyt näyttäisi että maksettavaa jäisi vielä muutamia satasia, korjaamon tekemän maahantuojan takuuneuvottelun, vaihtoauton myyjän vastaantulon ja korjaamonkin pienen vastaantulon jälkeen...

Jäi ekasta viestistä pois: ID:ssäni on myös offlineen putoamisongelma, kuten ilmeisesti lähes kaikissa alkupään autoissa on ollut. Omani on mallia 2020, ihan ekoja maahantuotujua. Olen reklamoinut tästä we connect tukeen useamman kerran ja ongelmaa on korjaamollakin jo tutkittu takuun voimassaollessa. Nyt ratkaisu tähän olisi kuulemma, että tehdas maksaa vaihdon tarpeessa olevasta ohjainlaitteesta 70% ja vaihtoautomyyjä ns. omavastuuosuudesta puolet. Tästäkin jäisi vielä lähes 300â,¬ maksettavaa asiakkaalle.

En ihan ymmärrä miten tämän hintaisessa autossa voi olla tällainen viallinen komponentti, jonka vaihtaminen osittain maksatettaisiin asiakkaalla - takuuosaston perusteena oli kuulemma se, että olen auton toinen omistaja.
ID.3 Ist Max 9/2020-

mikaanikko

#3266
Sen mustan patin tilalle on tullut



math characters

Eli muotoilija on ikäänkuin sulkenut konepellin huonosti, se irvistää pahasti sivusta.

Ja sitten kaiken kruununa - pyöriin saa VW-pyörylän, joka pysyy vaakasuorassa!!! Todella nerokasta saksalaista insinööritaitoa!!!!
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

jalauros

Mun piti tähän thrediin mainita että onpas siitä ihmeen pienellä saatu auton näköinen. Ehkä ei kannata sitten kuitenkaan.
ID.4 Pro Performance -22
e-Golf -19

Tos®

"Dynaamisen" logon vanteisiin on saanut iät ajat...

Golffissa on takuuta vielä reilu vuosi, sähkövatkain kiinnostaisi.
Tässä häiritsee se, ettei valaistua hivelypintaa ja parempia ratin nappuloita, sekä uutta käyttöjärjestelmää saatu ID3 faceliftiin, vaan vasta joskus ensivuonna?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

f080421

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 04.03.23 - klo:19:30
Golffissa on takuuta vielä reilu vuosi, sähkövatkain kiinnostaisi.
Tässä häiritsee se, ettei valaistua hivelypintaa ja parempia ratin nappuloita, sekä uutta käyttöjärjestelmää saatu ID3 faceliftiin, vaan vasta joskus ensivuonna?

Nuo kontrollit eivät ole käytännössä olleet minkäänlainen ongelma, mutta tämä nyt tietysti on vain oma mielipiteeni. Ratin kosketusnappuloihin tottuu nopeasti ja ne kuitenkin toimivat jopa nahkahanskat kädessä (kuten itse näyttökin). Sitä näytön alareunan hivelypintaa en käytä juuri koskaan - äänenvoimakkuuttakin kun saa säädettyä kätevämmin suoraan ratista. Totta kai se näytön alareuna kuitenkin saisi olla taustavalaistu, en minä sitä kiellä. Muistan kironneeni sitä ehkä kerran, mikä itse asiassa on hieman yllättävää. Ehkä ei vain ole ollut tarvetta säätää siitä mitään säkkipimeässä. Sanotaanko niin, että en noiden takia jättäisi autoa ostamatta.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy