VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

TLU13

Voikohan pyyhkiöiden tihkukytkimen pyyhkäisyaikoja säätää jotenkin vcds:sän kautta?
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Seat-mies77

Mites noiden Security Access -koodien kanssa oikein pelataan? Yritin muuttaa polttoainemäärän minimiarvoa Aux Heater -moduulin Adaptation -valikon kautta. Ennen Adaptation-valikkoon menoa syötin netistä (http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/vcds-vag-com-codes-programmable-options-golf-mk7-84619-46.html#post1128085) löytämäni Security Access -koodin, joka hyväksyttiin. Edelleenkään arvon muuttaminen ei onnistu, vaan tulee ilmmoitus "Security Access required".  :'(

Auto on VW Golf 7 Variant, ja tarkoitus olisi säätää Webaston kännistymisen rajaa siten, että se lähtisi käyntiin hieman pienemmälläkin polttoainemäärällä. Oletuksena minimi on 127 l.

dwntime

Väärä security access code tuon adaptaatiokanavan muuttamiseksi.

Yksi sec access code ei välttämättä käy kaikkiin kanaviin vaan noihin on tosiaan useampia vaihtoehtoja. Nettiä selaamalla löytynee vaihtoehdot.

o.b.

Jos oikein olen ymmärtänyt, niin kaikissa VAG kulkimissa Webasto ei toimi jos "opiskelijavalo" palaa.

Ehkä sen syttymistä voi säätää mittariston adaptaatiokanavilta, mutta saattaa sitten tulla yllätys kun valon syttyessä ei enää pääsekkään reilua sataa kilometriä ???

Seat-mies77

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 11.04.20 - klo:22:00
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin kaikissa VAG kulkimissa Webasto ei toimi jos "opiskelijavalo" palaa.

Ehkä sen syttymistä voi säätää mittariston adaptaatiokanavilta, mutta saattaa sitten tulla yllätys kun valon syttyessä ei enää pääsekkään reilua sataa kilometriä ???

Ok, ehkäpä asia on noin. Kovalla pakkasella vaan olisi kiva, jos Webaston saisi käyntiin vielä vähän pienemmilläkin polttoainemäärillä. Tokihan kai voi ottaa tavaksi tankata aiemmin.  :D

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Seat-mies77 - 14.04.20 - klo:10:21
Ok, ehkäpä asia on noin. Kovalla pakkasella vaan olisi kiva, jos Webaston saisi käyntiin vielä vähän pienemmilläkin polttoainemäärillä. Tokihan kai voi ottaa tavaksi tankata aiemmin.  :D
Webasto ei ota polttoainetta ihan tankin pohjalta, joten ongelmia tuosta tiedossa on jos alat tuota estoa poistamaan. Eiköhän talvella olisi aiheellista muutenkin tankata mieluummin jo puolivälistä tankkia täyteen kuin huuruilta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Seat-mies77

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 14.04.20 - klo:10:32
Webasto ei ota polttoainetta ihan tankin pohjalta, joten ongelmia tuosta tiedossa on jos alat tuota estoa poistamaan. Eiköhän talvella olisi aiheellista muutenkin tankata mieluummin jo puolivälistä tankkia täyteen kuin huuruilta.

Toisessa bensalla käyvässä autossa on jälkiasennettu Eber ja siinä ei ole mitään estoja. Joskus on mittari näyttänyt, että bensamäärällä pääsee enää 20-30 kilometria, kun olen sammuttanut lämmittimen ja käynnistänyt auton. Vielä silloinkin siis lämmitin on ollut käynnissä. Ongelmia ei ole tullut.

Jultsu

Jälkiasennetuista ei pysty sanomaan miten ja millä tavalla ne on asennettu ja ranetettu. Syötön niille voi ottaa esim. suodattimelta suoraan, eikä noita jälkiasennettavia yleensä kytketä väyläänkään ollenkaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

nisse8x

Osaako joku äkkiseltään kertoa Passat B8 my2017 koodauksesta, saako nuo peileissä olevat kuolleenkulman valot toimimaan? Vai vaatiiko enemmänkin työtä?
Autossa on front ja Park assist sekä etu ja takan tutkat

Topias H

#1029
Kuolleen kulman avustimet vaatii ne tunnistimet puskureiden taakse. Jos ne on paikoillaan, niin pitäis koodaamalla onnistua aika pikku vaivalla. Pitää kyllä edelleen tietää mitä tekee. Eli lähtisin kurkkaamaan niiden puskureiden taakse, että onko autoa varustettu niillä tehtaalta lähtiessä.
Mulla itellä ei ollu kuolleen kulman tunnistimia omassa b8:ssa, vaikka oli Park assistantit sun muut systeemit olemassa. Puskurit ja helmat oli varustettu niillä peruutustutka tyyppisillä ja tietääkseni kuolleen kulman avustin käyttää eri tunnistimia.

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?16767-Passat-B8-2015-Lane-Assist-retrofit-coding
Edit:
Tuossa on retrofittaamalla laitettu avustimet ja ohjeet siihen
~ VCDS-OULU ~ HEX - V2 unlimited ~ Pitkä jono volkkareita ja muutama Peugeot, Volvo, Nissan.

dwntime

Ettäkömitäettä?

Onko autossa 3C lane change assist näkyvissä VCDS autoscanissa?

Millaset peilissä olevat valot tarkalleen? Kai siellä luulis olevan kaikki hilppeet jos peilinkuorissa ne valot on?

jrinnes

Tahtooko tämä sanoa, että auto, josta tämä Advanced Identification- listaus on peräisin, on softattu?

Sunday,31,May,2020,16:11:02:46621
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 20.4.0.1 (x64)
Data version: 20200331 DS317.0
[url=http://www.Ross-Tech.com]www.Ross-Tech.com[/url]


VIN:   License Plate:


                Address 01: Engine
Control Module Part Number: 06J 906 026
  Component and/or Version: MED17.5             6974
           Software Coding: 0404000318070160
            Work Shop Code: WSC 24500
                      VCID: 67D7A9D856DBC9BEA3-8032

Advanced Identification
     Serial number: VWZCZ000000000
     Identification: BPG-810
     Revision: A8H03---
     Date: 21.04.08
     Test stand number: 1328
     Manufacturer number: 0018
Flash Status
     Programming Attempts: 1
     Successful Attempts: 1
     Programming Status: 00000000
     Required Conditions: 00000001
     Flash Tool Code: 161470 205 24500
     Flash Date: 24.11.11
Software
     A0101
     N08K3 
Misc.
     Hardware number: 06J 906 026
Car Info
     Chassis Number:
     Engine code:   
VCDS Info:
       VCID: 67D7A9D856DBC9BEA3-8032
       Labels: 06J-907-115-BZB.clb
       Readiness: 06F-907-115-AXX.crd

Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

tet

#1032
Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 31.05.20 - klo:16:18
Tahtooko tämä sanoa, että auto, josta tämä Advanced Identification- listaus on peräisin, on softattu?

Riippuu, mitä tarkoitat softauksella. Ecuun on ajettu uusi softa, mutta se voi olla myös merkkihuollon tekemä päivitys, ei välttämättä mikään ranen korjaamon viritys. Omassa Golfissani aikoinaan tehtiin ekassa huollossa softaus, toki siitä ei minulle kerrottu mutta VCDS paljasti asian. Huollon jälkeen ecun softaversio oli vaihtunut, ja tuohon Flash Statukseen oli tullut yksi onnistunut kirjoitus, aivan kuten tuossa sinun skannissa näkyy. Workshop code oli myös vaihtunut, minulla se oli softauksen jälkeen 26500 kun tuossa näkyy olevan 24500. Epäilisin että jonkin kotimaisen merkkiliikkeen WSC lienee kyseessä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jrinnes

Ok, kiitos. Tuo kyllä kuulostaa järkevältä. Varsinkin, kun oikeastaan paja kuin paja lupaa tuolle 1.8 TSI:lle sen ~200hv, eikä tuossa kyllä mitenkään niin paljon ole.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

dwntime

Virisoftan näkee mahdollisesti VCDS autoscanista kun katsoo moottoriohjainlaitteen HW revision. Softaamaton on Hxx esim. H24 kun taas softattu on Xxx esim. X24

jrinnes

Kiitos vinkistä, pitääpä käydä kurkkaamassa. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

jrinnes

A8H03 näyttäisi olevan, eli ilmeisesti kuitenkin ihan tehtaan/merkkarin jäljiltä tuo on.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

dwntime

On. H03 on ohjainlaitteen HW versio.

m4x1mu5

#1038
Onko jotain syytä olla käyttämättä vanhaa VDCS:ää koodaamiseen (B8 GTE), multa löytyy vanhan rouvan peruja (3C) HEX-USB+CAN adapteri ja 11.11.6 softa.

https://www.ross-tech.com/vag-com/old-interfaces/huc.php

Kokeilin uusimmalla  (20.4.1) ja eihän tuo tunnista kaapelia lainkaan mutta vanhalla löytää heti ja auton tietoihin pääsee käsiksi sen mitä pikaisesti kerkesin kokeilemaan.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Nepper

11.11 VCDS julkaistiin 2011, GTE Passatti taisi tulla ulos vuonna 2014. Kerjäilet ongelmia tuolla purkkaviritys kiina-piuhalla. Toimiva klooni päivittyisi siinä missä aidotkin.  Teoriassa kaapelisi voi kai tuota autoa jotenkin osata lukea, mutta ajantasaisia label-tiedostoja siellä ei voi olla kun ne on kirjoitettu muutama vuosi myöhemmin. Labelit ovat niitä tiedostoja jotka kertovat mitä mikin bitti tai mittausarvo tekee/kertoo.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: Nepper - 26.06.20 - klo:15:54
11.11 VCDS julkaistiin 2011, GTE Passatti taisi tulla ulos vuonna 2014. Kerjäilet ongelmia tuolla purkkaviritys kiina-piuhalla. Toimiva klooni päivittyisi siinä missä aidotkin.  Teoriassa kaapelisi voi kai tuota autoa jotenkin osata lukea, mutta ajantasaisia label-tiedostoja siellä ei voi olla kun ne on kirjoitettu muutama vuosi myöhemmin. Labelit ovat niitä tiedostoja jotka kertovat mitä mikin bitti tai mittausarvo tekee/kertoo.

Näin minä ajattelin, joten pitää tilata validi HEX V2..
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Nepper

HEX V2 on hyvä ratkaisu :) 3 lisenssin versiolla pärjäät nykyisen ja mahdollisesti vielä kahden uuden auton kanssa ennen kuin tarvitsee päivittää lisää VIN-lisenssiä.  Vikakoodeja yms perusasisoita voit lukea niin monesta autosta kuin haluat ilman että kuluttaisi käytössä olevia VIN-lisenssejä.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

JeansBeetle

#1042
Olikos jotain keinoa, miten VCDS avulla voisi tarkistaa DSG (DQ200) kuntoa? lähinnä että jos se oireilee, niin näkyykö siitä jotain merkkiä tai arvoa ohjausyksikössä (muuta kuin vikakoodia)?

Topias H

Katoppa onko tästä apua. En tarkkaan tiiä miten nuita lukuja seurataan, mitta basic settingsin kautta näkee myös lukuarvoja measure datan kautta. Valitsee sieltä vaan oikeat arvot.

https://youtu.be/wihOLejOszE
~ VCDS-OULU ~ HEX - V2 unlimited ~ Pitkä jono volkkareita ja muutama Peugeot, Volvo, Nissan.

JeansBeetle

Kirjoitan tännekin, jotta saavuttaa laajemman tiedoisuuden.

Tiedoksi muillekin ihmettelijöille, että VCDS ja HEX+CAN kaapelia ei toimi enää uusien 2019 jälkeisten autojen kanssa, vaan Rosstech haluaa myydä uuden letkun joko 3VIN tai unlimited VIN lisensseillä. Heillä on ns. vaihtokampanja ja edullinen hinta, mutta firmahan on jenkeissä joten fuck us (molemmilla merkityksillä).

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?19000-Unsupported-vehicle-Please-upgrade-to-a-current-Ross-Tech-interface&p=167418&viewfull=1#post167418

SeatSimo

Moi osaisko joku sanoa miksi en saa läppärilla yhteyttä VCDS Litellä Seat Leon 1P 2007 mutta samoilla palikoilla Seat Ibza 6L 2006 onnistuu ?
Seat Leon 1.2 TSI v. 2016
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost v. 2013

M_M

Tuo lite ei hanskaa enää autoja joissa diagnostiikka on siirtynyt CAN-väylään. Kuten esimerkiksi Leon 1P.

Tarvitaan täysversio.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

SeatSimo

Tuo lite ei hanskaa enää autoja joissa diagnostiikka on siirtynyt CAN-väylään. Kuten esimerkiksi Leon 1P.

Kiitos tiedosta.
Seat Leon 1.2 TSI v. 2016
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost v. 2013

Nikken Polo

Kun käytän pissapoikaa, niin ensin lähtee toimimaan pyyhkijät ja sitten tulee pesunestettä... onkohan mahdollista säätää siten, että ensin tulisi reilusti pesuainetta ja vasta sitten lähtisi pyyhkijät toimimaan?
Mulla OBDEleven, eli jonkinlainen ohjelmointikin onnistunee.
Kiitos jo etukäteen 😃
VW Polo GTI

Jultsu

Nopea muistikuva tuosta on että järjestystä ei pysty muuttamaan, ainoastaan suihkun pituutta sekä kuinka monennella liipaisukerralla sitä tavaraa tulee.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy