VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

kimmok

Kannattaako VCDS hankinta satunnaisen kotikorjaajan tarpeisiin?
Tekeekö Oulun alueella joku nuita VCDS temppuja edukkaasti?

Lauantaina kytkin peräkoukun ohjausboxin virtoihin. Ja se näyttäis toimivan, mutta peruutustutka huutaa hoosiannaa yms.
Ilmeisesti tarttis aktivoida ohjaukselle tuo peräkärryn ohjausmoduli yms, jotta peruutustutka ja takasumuvalo toimii oikein ja peräkärryn boxilta tulisi viestejä.

Mitä korjaamot on veloittanut moisesta ohjelmoinnista?
Mullon semmonen vajaan satasen ODB lukija. Sillä joten kuten näkee virheilmoituksia ja ehkä jotain joskus pystyy nollaamaankin. Muutoin tuo on ihan p*ska.
*************Kimmolla***************
Octavia 1.6TDI, Golf 1.9TDI -> Ibiza 1.5TSI

kimmok

laitoin "VCDS avun tarjoajalle" YV:n... saapas nähdä  :o
*************Kimmolla***************
Octavia 1.6TDI, Golf 1.9TDI -> Ibiza 1.5TSI

jtmattila

Kertokaapa tyhmälle miten VCDS:llä tarkastetaan DPF:n täyttöaste Superbista? MY11 ja 2.0 TDI CFFB.
Ja mikä on täyden pöntön arvo?
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

tet

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 22.08.18 - klo:09:05
Kertokaapa tyhmälle miten VCDS:llä tarkastetaan DPF:n täyttöaste Superbista? MY11 ja 2.0 TDI CFFB.
Ja mikä on täyden pöntön arvo?

Itselläni oli saman ikäinen Ocu CFHC-koneella, joten veikkaan että löytyy samasta paikasta. Moottorin ohjain (01-Engine) auki, sieltä mittausarvojen katselu (Advanced Measuring Values). Sitten listalta hakien "Oil ash volume". Ainakin Ocussa se oli annettu litroina, mikä hieman itseäni kummastutti. Täyden pöntön arvo oli muistaakseni luokkaa 140 ml eli VCDS näytöllä siis 0.14 litraa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TeroR

Help!
En saa kirveelläkään vcds:sää toimimaan, homma taisi lähteä windows päivityksestä.
Kaapelina mulla AI USB-CAN, VCDS versio 18.2, win 10 pro versio 1803.

Homma siis kariutuu aina vcds:ssä ilmoitukseen UBS interface not found USB libary version:03.02.07.

Oletan siis että vika on jotenkin USB ajurissa mikä tuolla AI kaapelilla erilainen, koittanut asentaa sitä uudelleen ja olen myös asentanut VCDS:ssä useasti uudelleen mutta ei tunnu auttavan.

Olisikos jollain hyviä vinkkejä?
Ennen toiminut hyvin mutta viimesimmän ison windows-päivityksen jälkeen en ole yhteyttä saanut.
- Skoda Octavia Combi 2016 1.4 TSI-
- Skoda Fabia Combi 2003 1.4 16V -

Jultsu

Mitä laitehallinta näyttää usb-laitteiden haaran alla silloin kun kaapeli on kytkettynä?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

JKK

En tiedä oliko tämä osio avunpyyntöjä varten, mutta sattuisiko Järvenpään/PK-seudun tuntumassa olemaan ketään VCDS-osaavaa, joka voisi koodata korvausta vastaan 04/2009-malliseen Scirocoon vakkarin toimintaan? Tilasin vakkariviiksen ja asennuksen voin hoitaa itse. En viitsisi tätä varten ostaa omaa lisenssiä..... YV:llä voi vastailla....
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

karhunik

Lainaus käyttäjältä: TeroR - 22.09.18 - klo:23:00
Help!
En saa kirveelläkään vcds:sää toimimaan, homma taisi lähteä windows päivityksestä.
Kaapelina mulla AI USB-CAN, VCDS versio 18.2, win 10 pro versio 1803.

Homma siis kariutuu aina vcds:ssä ilmoitukseen UBS interface not found USB libary version:03.02.07.

Oletan siis että vika on jotenkin USB ajurissa mikä tuolla AI kaapelilla erilainen, koittanut asentaa sitä uudelleen ja olen myös asentanut VCDS:ssä useasti uudelleen mutta ei tunnu auttavan.

Olisikos jollain hyviä vinkkejä?
Ennen toiminut hyvin mutta viimesimmän ison windows-päivityksen jälkeen en ole yhteyttä saanut.
Moro,

Kokeile käynnistää Win10 uudelleen sellaiseen tilaan, missä se ei vaadi digitaalista allekirjoitusta ajureilta. Sitten asenna se AI kaapelin mukana tullut ajuri (tai lataa se ajuri auto internin sivuilta).

Tuolta ton optio2 ohjeilla se muistaakseni meni: https://www.howtogeek.com/167723/how-to-disable-driver-signature-verification-on-64-bit-windows-8.1-so-that-you-can-install-unsigned-drivers/
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

mikkole

Hei

Mistä saan muutettua suberbin vm2016 kaasupolkimen adaptiivisuutta? En löytänyt äkkiseltään.
Nykyiset skoda fabia vm20 crafter vm21 sprinter vm16. Ex Crafter vm2017,suberb 4x4 tdi vm2016.   crafter maxi vm13. golf variant 4motion 2014 transporter 128kw vm08, octavia combi 4x4 vm11, golf variant 2,0 tdi vm07, ibiza sport tdi vm01, cordoba variant vm98

TeroR

Lainaus käyttäjältä: karhunik - 23.09.18 - klo:09:07
Moro,

Kokeile käynnistää Win10 uudelleen sellaiseen tilaan, missä se ei vaadi digitaalista allekirjoitusta ajureilta. Sitten asenna se AI kaapelin mukana tullut ajuri (tai lataa se ajuri auto internin sivuilta).

Tuolta ton optio2 ohjeilla se muistaakseni meni: https://www.howtogeek.com/167723/how-to-disable-driver-signature-verification-on-64-bit-windows-8.1-so-that-you-can-install-unsigned-drivers/

Seurasin näitä ohjeita, asensin ajurin ja VCDS:n uudestaan.... TOIMII!!!
Isot kiitokset!!!
- Skoda Octavia Combi 2016 1.4 TSI-
- Skoda Fabia Combi 2003 1.4 16V -

jtmattila

Lainaus käyttäjältä: tet - 22.08.18 - klo:11:46
Itselläni oli saman ikäinen Ocu CFHC-koneella, joten veikkaan että löytyy samasta paikasta. Moottorin ohjain (01-Engine) auki, sieltä mittausarvojen katselu (Advanced Measuring Values). Sitten listalta hakien "Oil ash volume". Ainakin Ocussa se oli annettu litroina, mikä hieman itseäni kummastutti. Täyden pöntön arvo oli muistaakseni luokkaa 140 ml eli VCDS näytöllä siis 0.14 litraa.

Näyttää mulla 0.00L...
kilsoja on kuitenkin 200tkm.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

tet

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 28.09.18 - klo:16:53
Näyttää mulla 0.00L...
kilsoja on kuitenkin 200tkm.

Mielenkiintoista. Onko juuri äskettäin käytettynä ostettu auto? Eli voisiko olla, että on juuri hiljattain nollattu lukemat esim. pöntön vaihdon tai pesun yhteydessä? Tai sitten nollattu muuten vaan, että näyttää paremmalle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jtmattila

Lainaus käyttäjältä: tet - 01.10.18 - klo:10:42
Mielenkiintoista. Onko juuri äskettäin käytettynä ostettu auto? Eli voisiko olla, että on juuri hiljattain nollattu lukemat esim. pöntön vaihdon tai pesun yhteydessä? Tai sitten nollattu muuten vaan, että näyttää paremmalle.

On tuo kohta 4 vuotta ollut alla. Advanced measure blockista löysin lukeman 8.62g paristakin kohtaa. Olisko ollut soot mass calculated ja soot mass actual

60tkm olen itse ajanut eikä DPF:lle ole tehty mitään. Tosin stage 1softa laitettiin viime tammikuussa ja egr off pari kuukautta sitten kun egr alkoi temppuilemaan.
Fabia 2.0 Mpi 2007
Superb 2.0 TDI 2011

Dirti

Lainaus käyttäjältä: mikkole - 23.09.18 - klo:10:37
Hei

Mistä saan muutettua suberbin vm2016 kaasupolkimen adaptiivisuutta? En löytänyt äkkiseltään.

Koodaat auton skodasta audiksi. Muistaakseni löytyy Engine moduulista.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: mikkole - 23.09.18 - klo:10:37
Hei

Mistä saan muutettua suberbin vm2016 kaasupolkimen adaptiivisuutta? En löytänyt äkkiseltään.
Ohjaustehostimesta, tietenkin :).

https://forums.vwvortex.com/showthread.php?8988673-Throttle-Mod-Direct-Acceleration-Tweak#/topics/8988673

Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Rontti

Lieneekö mahdollista modata VCDS:llä Phaetonin tehdasasenteista Webastoa niin, että lämmittäisi myös moottorin? Nyt lämpeää vain kabiini, talven tullessa itselleni olisi melkein tärkeämpää saada kone lämpimäksi. Jos joku pk-seudulla tietää osaavansa tuon tehdä, niin saa ilmoittautua :)
2005 VW Phaeton 3.0 TDI

Rehtori

Miten nollataan "Service" ilmoitus näytöltä.
Vcds:llä tein ESI resetin mutta jäi vielä hämärän peittoon että mitä arvoja tarvii syöttää. Service edelleen näytössä.
Ohjelma kysyi jotain asetuksia ja vastausvaihtoehdot oli: kyllä , ei,   peruuta.
Youtubessa ohjeet kyllä mutta niissä videoissa tuota valintaikkunaa ei tullut.
Autossa näyttö ei ole se punainen vaan uudempi.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Rehtori - 29.10.18 - klo:08:46
Miten nollataan "Service" ilmoitus näytöltä.
Vcds:llä tein ESI resetin mutta jäi vielä hämärän peittoon että mitä arvoja tarvii syöttää. Service edelleen näytössä.
Ohjelma kysyi jotain asetuksia ja vastausvaihtoehdot oli: kyllä , ei,   peruuta.
Youtubessa ohjeet kyllä mutta niissä videoissa tuota valintaikkunaa ei tullut.
Autossa näyttö ei ole se punainen vaan uudempi.
Valintaikkuna liittynee huoltoliikkeen numeroon, eli jälkeen mikä VCDS:n käytöstä jää ohjainlaitteeseen. Ne oletusnumerot ovat ok, eli muistaakseni kyllä hoitaa homman.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Antzatin

Moro

Passatin subfoorumilla asiaa "Steering column lock defective" http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13347.0

Kysymys. Pystyykö vcds/vag-com nollaamaan vikakoodeja JOS siitä on mitään hyötyä? Vai onko tämä satavarma vika rattilukon boksissa ja estää auton ajamisen?

MIkhoo

Oliskohan kenelläkään mielipisettä siihen saako mk4 Golf, Toledo ja muut vastaavat samassa kerhossa oleviin alun 2000 luvun kippoihin aktivoitua EDS eli luistoneston koodauksella vai onko komponenteissa tai sähköissä eroja keskenään.  Auto pelkkä ABS on mutta jollakin tasolla kyllästynyt ylenpalttiseen rännässä sutimiseen joka risteyksessä menneinä talvina,

brake electronics
controller coding

STG 03 (brake electronics) select
STG Coding

03604 ABS (1J0907379 D / G - MKB:
AHW / AKQ / APE / AGP / AXP)
03504 ABS (1J0907379 P - MKB: AHW / AKQ / APE7AGP / AXP)
03504 ABS (MKB:
AEH / AKL / APF / AGN / AGU / AQA / ARZ / APK / AQY / AGZ / ATN / OFF)
03304 ABS (MKB:
AQM / AGR / ALH / AHF / ASV / AJM / ATD / AUY / ARL)
03304 ABS (MKB: Mexico ALH / AHF)
03604 ABS / EDS (1J0907379 e / H - MKB:
AHW / AKQ / APE / AGP / AXP)
03504 ABS / EDS (1J0907379 Q - MKB:
AHW / AKQ / APE / AGP / AXP)
13504 ABS / EDS (MKB:
AEH / AKL / APF / AGN / AGU / AQA / ARZ / APK / AQY / AGZ / AQP / ATN / OFF / AUE)
03304 ABS / EDS (MKB: AQM)
13304 ABS / EDS (MKB:
AGR / ALH / AHF / ASV / AJM / ATD / AUY / ARL)
13504 ABS / EDS (MKB Mexico ALH / AHF)
13504 ABS / EDS (Haldex - 1J0907379 L / AA / AG - MKB:
AGN / AGZ / AQP / AGR / AJM / ARL / AUE / ATD / AUY)
13404 ABS / EDL / TCS (1J0907379 R / J / AF - MKB:
AGN / AGU / AQA / ARZ / AQP / AGR / ALH / AHF / ASV / AJM / ARL / AUE / AUY)
00214 ABS / EDL / TCS / ESP (Haldex)
00241 ABS / EDL / TCS / ESP (Electric. Accelerator / 1J0907379)
00209 ABS / EDL / TCS / ESP (mech accelerator / 1J0907379).
10753 ABS / EDL / TCS / ESP (1C0907379 - MKB:
AHW / AKQ / APE / AGN / AXP)
10241 ABS / EDL / TCS / ESP (1C0907379 - MKB:
AEH / AKL / APF / ATN / OFF / AWH)
18945 ABS / EDL / TCS / ESP (1C0907379 - MKB:
AGU / AQA / ARZ / AQP / AGP / AQM / AGR / ALH / AHF / ASV / AJM / ARL / AUE / ATD / AUY)
18433 ABS / EDL / TCS / ESP (1C0907379 - MKB:
APK / AQY / AGZ)


Rectumireiska

Pieni ongelma aidon Hex-v2 kanssa jonka tilasin juuri:

En saa päivitettyä VCDS Configilla firmwarea. Herjaa "Unable to contact serve. Check your internet access" "Server connection lost. Outgoing TCP port 11000" "Test result: Fail"

Oon yrittänyt seuraavaa:
1. Läppärillä avannut F-securesta portin 11000 ja sallinut sovelluksen
2. Läppärillä poistanut F-securen käytöstä ja avannut windowsin palomuurista portin 11000
3. Läppärillä koittanut myös Wifillä puhelimen hotspotin sijaan
4. Pöytäkoneella kokeillut vaiheet 1-3.

Kenelläkään mitään ideoita tämän suhteen? Googlettelinkin hetken mutta en löytänyt vastaavaa ongelmaa.

M_M

VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Saksoboy

Ongelma olis semmonen että otin dataa Ross-tech sivuston ohjeiden mukaan bkd touranista ja nyt en saa tallennettua dataa muutettua graaffiseen muotoon excelillä jotta data olisi helpommin tulkittavissa.
Tuntuu että data on tallentunut hieman väärin taikka en vain osaa sitä "kääntää" excelille koska data tuntuu vain olevan väärällä sarakkeella.

Ross-tech:in ohjeet: Air system part I: Turbo

Go to Engine Measuring Block 011
Start Logging the data
In a high gear (4th/5th) give full throttle from 1500-2000 rpm to 3500-4000 rpm
Find and Open the Log file in Windows Explorer
In Excel graph actual/requested boost -vs- rpm
On a stock vehicle, one should see a spike at 2.1 bar quickly regulated at 1.9 through the whole rpm range

Varsinainen lopputulos:

https://flic.kr/p/2ca3gzc


"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

M_M

Se on nyt tuotu exceliin jotenkin hassusti. Sillehän pitää kertoa muutamia speksejä tiedostosta, jotta se avaa sen oikein. En kyllä nyt ulkoa muista mitkä ne oikeat asetukset oli...

http://kiksu.net/vcds-graph/

Tuonne lataamalla voi olla nopein tapa saada käppyrä esille. Aika helposti siitä pitäisi olla katsottavissa miten se ahtopaine toteutuu.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Saksoboy

Lainaus käyttäjältä: M_M - 13.12.18 - klo:22:05
Se on nyt tuotu exceliin jotenkin hassusti. Sillehän pitää kertoa muutamia speksejä tiedostosta, jotta se avaa sen oikein. En kyllä nyt ulkoa muista mitkä ne oikeat asetukset oli...

http://kiksu.net/vcds-graph/

Tuonne lataamalla voi olla nopein tapa saada käppyrä esille. Aika helposti siitä pitäisi olla katsottavissa miten se ahtopaine toteutuu.

No perkele! tuollahan se toimi heti.  :D
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

tet

Lainaus käyttäjältä: Saksoboy - 13.12.18 - klo:21:36
Tuntuu että data on tallentunut hieman väärin taikka en vain osaa sitä "kääntää" excelille koska data tuntuu vain olevan väärällä sarakkeella.

Sulla on joku vanha OpenOffice, lataa uusin LibreOffice niin eiköhän ala onnistumaan. Tuplaklikkaamalla csv-tiedostoa LibreOffice osaa kysellä oikeat tuontiasetukset melko selkeällä dialogilla. Tuontikieleksi pitää muistaa valita englanti, jotta desimaalierotin menee oikein (suomenkielisenä luvut tulevat merkkijonona, kun desimaalierotin csv-tiedostossa on piste).
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Saksoboy

Joo pitää näköjään kokeilla vähä päivitellä näitä ohjelmia.

Ps. ja näyttäs siltä että täällä on turbon siivet jumissa...
https://flic.kr/p/2crNJB3

paineet nousee hieman hitaasti mutta liian korkealle ja testin lopussa sitten mennäänkin jo limp modeen.

"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

o.b.

Hidastelu voi johtua myös takkuavasta N75:sta. Pojan autoon just vaihdettiin kun paineet nousi liian hitaasti. 42,84 euroa maksoi postikuluineen aito Pierburg. Auto Passat -07 125kW PD TDi (BMR).

Saksoboy

Pystyykö vcds kaapelilla kaivamaan jo poistettuja vikakoodeja. Esim. Pystyykö selvittämään onko käytetystä autosta nollattu vikakoodeja ennen kuin sen on ostanut?
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

M_M

Ei pysty. Nollattu vikakoodi häviää jäljettömiin, paitsi tietenkin jos vika on päällä jolloin se laukeaa uudelleen.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy