VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

M_M

Mitä tarkoittaa mankan päivittäminen? Laite vaihtui kokonaan toisenlaiseen, mistä mihin?

Olisiko nyt niin, että autossa ei ole vahvistinta mutta mankka on koodattu työntämään äänet vahvistimelle? Tai päin vastoin, jos autossasi on vahvistin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jax69

Probleema fiksattu. Kiitos Tiutisen suuntaan.

Eli vahvistin piti koodata päälle,jos oikein ymmärsin.

Päivitin siis mankanohjelmiston uudempaan että sain lisää ominaisuuksia. Mokoma update ei vaa tuota soundsystemiä osannu ottaa mukaan.
Skoda Superb 3.6 FSI  DSG -09
Toyota Corolla 1.6 man. -94
ex. Volvo V70 2.4D aut. -10
ex. Mazda 2.3 GT STW aut.4x4. -03
ex. Volvo V70 2.4 Bensa aut mk2
ex. Audi A4 2.0 TFSI Quattro man -05
ex. Dodge Caliber 1.8 SXT man

M_M

Jep, soitin yritti työntää ääntä suoraan kaiuttimiin. Koodattiin ääni kulkemaan vahvistimen suuntaan ja kaiutinvalvonta pois päältä, niin vikakoodit katosivat ja ääntä kuuluu.  :)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

-karppa-

Skeidan mittaristosta heitti nuo swiippaavat kierroslukuviisari, nopeusmittarinviisari, vedenlämpömittari sekä polttoainemittari toimimasta. Maxidot näyttökin sammui. Auto lähti normaalisti käyntiin. Ajelin töihin ja sieltä lähtiessä auto hörähti kerran eikä lähtenyt enää käyntiin. Ross-tech:llä luin koodit, nollasin ne ja kerran taas hörähti ja auto sammui.

Tuollaisia koodeja tyrkyttää. En kerinnyt vielä käydä sulakkeita läpi.

Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels:. 1K0-937-08x-09.clb
   Part No SW: 1K0 937 087 AB    HW: 1K0 937 087 AB
   Component: BCM PQ35  H+  110 0651 
   Revision: 00110 AC   
   Coding: 40190AB8E80508C040080080710089E4437000AE736DA5605C8140000040
   Shop #: WSC 33361 790 00999
   VCID: 71BCDD74B1A671DF8D6-8024

   Subsystem 1 - Part No: 3T1 955 119 A  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer 01091  26  0602
   Coding: 00D7B7

   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
   Component: RLS 300811 05  54  0403
   Coding: 0730ED

6 Faults Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 111
                    Mileage: 130125 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.11
                    Time: 16:35:33

             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    Voltage: 12.30 V
                        ON
                        ON
                        Term 50 Off
                        OFF
                        OFF

00924 - Relay for Headlamp Cleaning System (J39)
            009 - Open or Short to Ground
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 197
                    Mileage: 125082 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.05.06
                    Time: 09:42:28

             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    Voltage: 11.80 V
                        ON
                        ON
                        Term 50 Off
                        OFF
                        OFF

01309 - Power Steering Control Module (J500)
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 111
                    Mileage: 130125 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.11
                    Time: 16:35:33

             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    Voltage: 12.30 V
                        ON
                        ON
                        Term 50 Off
                        OFF
                        OFF

01314 - Engine Control Module
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 111
                    Mileage: 130125 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.11
                    Time: 16:35:33

             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    Voltage: 12.30 V
                        ON
                        ON
                        Term 50 Off
                        OFF
                        OFF

01316 - ABS Control Module
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 111
                    Mileage: 130125 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.11
                    Time: 16:35:33

             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    Voltage: 12.30 V
                        ON
                        ON
                        Term 50 Off
                        OFF
                        OFF

01321 - Control Module for Airbags (J234)
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 111
                    Mileage: 130125 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.08.11
                    Time: 16:35:33

             Freeze Frame:
                        Term 15 On
                    Voltage: 12.30 V
                        ON
                        ON
                        Term 50 Off
                        OFF
                        OFF

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

o.b.

Mittaristo irti ja auki ja mikroskoopin alle tutkittavaksi. Saattaa olla yksinkertainen juotosvika jänniteregulaattorissa tai jossain muussa isossa komponentissa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 21.03.18 - klo:20:47
Mittaristo irti ja auki ja mikroskoopin alle tutkittavaksi. Saattaa olla yksinkertainen juotosvika jänniteregulaattorissa tai jossain muussa isossa komponentissa.

Taidan mittailla ensin nuo sulakkeet ja sen jälkeen jotain radikaalimpaa. Eipä tuo ole yllätys, jos noita mittaristoja mennyt...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Oktaavi

Pari päivää sitten Octaviaan vaihdettu peilivilkku-yksikön maavalo lakkasi toimimasta. Antoi seuraavan vikakoodin:

Address 52: Door Elect, Pass.        Labels: 1K0-959-702-MIN2.lbl
   Part No: 1T0 959 702 B
   Component: Tuer-SG         024 2345 
   Coding: 0000246
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 37643B9FDF4D71BAEE4AB51-8062

1 Fault Found:
00132 - Outside Door Handle Illumination/mirror Light Passenger Side
            012 - Electrical Fault in Circuit

Osa numero viittaisi oven ikkunamoottoriin. Meneekö vilkun sähköt siihen, vai onko jotain muuta vinkkiä, mistä lähteä vikaa etsimään? Liittimen putsasin peilistä ja kokeilin vanhalla vilkulla. Vanhassa vilkussa ei mitään eloa, uudessa pelaa vilkku, mutta maavalo pimeänä. Ikkuna toimii normaalisti.

jax69

Voiko tuon uusimman vcds ohjemiston laittaa monelle eri laitteelle? tarkotus oisi käyttää piuhaa kahdella eri pcllä
Skoda Superb 3.6 FSI  DSG -09
Toyota Corolla 1.6 man. -94
ex. Volvo V70 2.4D aut. -10
ex. Mazda 2.3 GT STW aut.4x4. -03
ex. Volvo V70 2.4 Bensa aut mk2
ex. Audi A4 2.0 TFSI Quattro man -05
ex. Dodge Caliber 1.8 SXT man

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jax69 - 29.03.18 - klo:18:05
Voiko tuon uusimman vcds ohjemiston laittaa monelle eri laitteelle? tarkotus oisi käyttää piuhaa kahdella eri pcllä
Jos kaapeli on aito ross-tech niin pitäis onnistua ihan suoraan ilman mitään kikkailuja.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jax69

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 29.03.18 - klo:18:10
Jos kaapeli on aito ross-tech niin pitäis onnistua ihan suoraan ilman mitään kikkailuja.

Juu on aito. tänään tuli TurboTeciltä postiin. siis räpläämään mars : ;D
Skoda Superb 3.6 FSI  DSG -09
Toyota Corolla 1.6 man. -94
ex. Volvo V70 2.4D aut. -10
ex. Mazda 2.3 GT STW aut.4x4. -03
ex. Volvo V70 2.4 Bensa aut mk2
ex. Audi A4 2.0 TFSI Quattro man -05
ex. Dodge Caliber 1.8 SXT man

sallinen

Onko tullut vastaan että Remote Matching puuttuisi alasvetovalikosta Webaston kaukosäätimen paritusta varten?
http://forums.ross-tech.com/showthread.php?13826-Pairing-additional-Aux-Heater-remote

jax69

Iltaa. Mitenkäs tuon puhelimen bluetooth haun sais kokonaan pois käytöstä. ohjainyksikön bluetooth on mallia rsap ja en oo vähää aikaa sitä päivittääs.

Ã,,rsyttää ku auto sitä ensimmäiseksi tekee ku täysin tarpeeton tällä hetkellä.

Kiitosta jo etukäteen.
Skoda Superb 3.6 FSI  DSG -09
Toyota Corolla 1.6 man. -94
ex. Volvo V70 2.4D aut. -10
ex. Mazda 2.3 GT STW aut.4x4. -03
ex. Volvo V70 2.4 Bensa aut mk2
ex. Audi A4 2.0 TFSI Quattro man -05
ex. Dodge Caliber 1.8 SXT man

zak69

Mitähän teen väärin kun en millään saa avaimen kaukosäätöä toimimaan, jetta -07?
Vcds:llä koittanut ohjeiden mukaan eli moduuli 46-tehdasasetukset save-remote control-avainten määrä-nappia avaimesta......mutta ei vaan toimi?
Ei vikoja vaan ominaisuuksia.

https://3nfocus.fi

M_M

Ei tuo ohje näytä millään tavalla järjelliseltä, ei missään kohtaa pitäisi olla tarvetta syöttää avaimien määrää.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Comfort_System#Channel_001:_Remote_Control_Matching

Adaptaatiokanavalla 1 voidaan käynnistää uusien avainten opetus. Jos kaikki 4 avainpaikkaa on jo käytetty, pitää aloittaa kanavalta 0 josta tyhjennetään kaikki avaimet ja sen jälkeen opetetaan uudestaan ne jotka on olemassa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

zak69

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.04.18 - klo:11:24
Ei tuo ohje näytä millään tavalla järjelliseltä, ei missään kohtaa pitäisi olla tarvetta syöttää avaimien määrää.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Comfort_System#Channel_001:_Remote_Control_Matching

Adaptaatiokanavalla 1 voidaan käynnistää uusien avainten opetus. Jos kaikki 4 avainpaikkaa on jo käytetty, pitää aloittaa kanavalta 0 josta tyhjennetään kaikki avaimet ja sen jälkeen opetetaan uudestaan ne jotka on olemassa.

Kiitos tästä, täytyy testata  :)
Ei vikoja vaan ominaisuuksia.

https://3nfocus.fi

a_jaba

#885
Lainaus käyttäjältä: zak69 - 26.04.18 - klo:09:39
Mitähän teen väärin kun en millään saa avaimen kaukosäätöä toimimaan, jetta -07?
Vcds:llä koittanut ohjeiden mukaan eli moduuli 46-tehdasasetukset save-remote control-avainten määrä-nappia avaimesta......mutta ei vaan toimi?

Onko tässä kyse siitä että auto ei käynnisty kyseisellä avaimella vai että pelkkä keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi kyseisellä avaimella?

Jos pelkkä kaukosäädin ei toimi (mutta kyseinen avain on joskus toiminut) niin eikös tämän ikäisissä VAG autoissa pelkän kaukosäädön saa paritettua tyylillä virrat päälle -> virrat pois ja avain pois virtalukosta -> avaimesta lukkoon tai auki nappia.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

zak69

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.04.18 - klo:12:08
Onko tässä kyse siitä että auto ei käynnisty kyseisellä avaimella vai että pelkkä keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi kyseisellä avaimella?

Jos pelkkä kaukosäädin ei toimi (mutta kyseinen avain on joskus toiminut) niin eikös tämän ikäisissä VAG autoissa pelkän kaukosäädön saa paritettua tyylillä virrat päälle -> virrat pois ja avain pois virtalukosta -> avaimesta lukkoon tai auki nappia.

Juu siis käynnistyy kyllä mutta kaukosäätö ei pelaa, patterissa virtaa kyllä on.
Tuota en ole koittanutkaan jos noin simppelisti menisi, epäilen kyllä mut katsotaan  :)
Ei vikoja vaan ominaisuuksia.

https://3nfocus.fi

M_M

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.04.18 - klo:12:08
virrat päälle -> virrat pois ja avain pois virtalukosta -> avaimesta lukkoon tai auki nappia.
Ross-techin ohjeiden mukaan proseduuri menee muuten noin, paitsi että myös ennen virtojen päälle kytkemistä pitää painaa kerran avaimesta lukkojen avausnappia. En tiedä onko sillä käytännön merkitystä, mutta sekin kannattaa huomioida jos ei muuten tunnu onnistuvan.

Tämä siis synkronoi avaimen ja auton koodit keskenään, joskus jos avain on tarpeeksi kauan käyttämättä tai avaimen nappeja painellaan tarpeeksi paljon kantomatkan ulkopuolella, niin viestinnässä käytettävä vaihtuva koodi ei enää täsmää. Jos se on muutaman stepin pielessä, niin homma vielä toimii mutta tarpeeksi kauas karatessaan vaatii tuon synkronoinnin toimiakseen jälleen.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

zak69

Lainaus käyttäjältä: M_M - 26.04.18 - klo:11:24
Ei tuo ohje näytä millään tavalla järjelliseltä, ei missään kohtaa pitäisi olla tarvetta syöttää avaimien määrää.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Golf_(1K)_Comfort_System#Channel_001:_Remote_Control_Matching

Adaptaatiokanavalla 1 voidaan käynnistää uusien avainten opetus. Jos kaikki 4 avainpaikkaa on jo käytetty, pitää aloittaa kanavalta 0 josta tyhjennetään kaikki avaimet ja sen jälkeen opetetaan uudestaan ne jotka on olemassa.

Mielestäni tein tuon oikein mutta ei vaan toimi, pystyykö tuota edes enempää rautalangasta vääntämään kun en tajua missä menee vikaan  :-[
Nuo kaikki muut virtalukko-avain kikkailut eivät tuottaneet mitään tulosta.
Ei vikoja vaan ominaisuuksia.

https://3nfocus.fi

Jultsu

Kaukosäädin on sitten varmaan rikki. Oletan että yrität siis parittaa auton alkuperäistä perää?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

zak69

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 28.04.18 - klo:10:51
Kaukosäädin on sitten varmaan rikki. Oletan että yrität siis parittaa auton alkuperäistä perää?

Juurikin näin. Juutuubista löytyvällä ohjeella kaikki menee ok ja vilkut vilkahtaa homman lopuksi että olisi paritettu oikein, mutta kun ei.
Ilmeisesti avain on sitten kaput  :-\
Ei vikoja vaan ominaisuuksia.

https://3nfocus.fi

zak69

Koitin haulla etsiä mut heikoin tuloksin......eli voisiko joku laittaa linkkiä tai selostusta miten menee egr:n ja kaasuläpän sopeutukset?
Ei vikoja vaan ominaisuuksia.

https://3nfocus.fi

M_M

No se riippuu jonkin verran moottorista mihin niitä ollaan tekemässä... Ross-techin wikistä pitäisi kyllä löytyä aika hyvin ohjeita.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

zak69

#893
Lainaus käyttäjältä: M_M - 30.04.18 - klo:17:35
No se riippuu jonkin verran moottorista mihin niitä ollaan tekemässä... Ross-techin wikistä pitäisi kyllä löytyä aika hyvin ohjeita.

Kiitos tästä, pitääkin tutkia  :)

edit: -07 Jetta kyseessä niin vissiin tuon can-väylän ohjeen mukaan......juu niin sen täytyy olla  ::)
Ei vikoja vaan ominaisuuksia.

https://3nfocus.fi

Niklasm

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/6-Speed_Direct_Shift_Gearbox_(DSG/02E)

Onkos kukaan tehnyt tätä? Jos tekee tuon ohjeen mukaan järjestyksessä, niin voiko siinä saada jotain peruuttamatonta aikaiseksi?
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

o.b.

-09 Passattiin (125kW CBBB) tuli reilu pari vuotta sitten vaihdettua mechatroniikka ja tuo proseduuri tuli tehtyä. Ei pitäisi mitään rikkoa vaikka tekee varmuuden vuoksi vanhallekin yksikölle. Ei kyllä tosin korjaakkan mitään ongelmaa ???

R00ster

Mistä löytyy polttoaineen vähäisyyden ilmoituksen määrälle asetus? Saisiko sitä pienennettyä? Ilmoittaa nyt,että pääset 90km tankillisella mutta jos sen saisi näyttämään vaikka 50km! Tämä siis Skoda Roomsterissa -08 tdi

Enhancer

Polttoainevalo sytytetään silloin kun tankissa on tietty määrä polttoainetta. Kilometrimäärä mitä sillä sitten sattuu pääsemään on riippuvainen keskikulutuksesta.

Ei sitä tankkia sen tyhjemmäksi kannata ajaa, eikä tosiaan tuota myöskään pysty kalibroimaan sen kummemmin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

R00ster

Ajattelin vain kun se syttyy niin aikaisin! Olisi vaikka se 50km jäljellä. Kiitos kuitenkin tiedosta.

b1mpo

Ajaa hiukan rankemmalla kaasulla ennen valon syttymistä.  ;)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy