VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

Ghostrider

Näin täytyy tehdä! Joo niin on mutta toi engelsmanni ei suju riittävän hyvin niin voi jotain tärkeetä sit jäädä ymmärtämättä!

tet

Lainaus käyttäjältä: mla - 15.03.12 - klo:13:33
VCDS näyttää mitkä ohjainlaitteet autossasi on kun teet CAN GW skannauksen. Tuon ikäisessä Passatissa ei ole noita ohjainlaitteita.

Golfissa tuo CAN-scannaus antaa pari ylimääräistä kontrolleria joita ei todellisuudessa ole. Listaukseen tulee 04 (Steering Angle) ja 46 (Central Conv.) ylimääräisinä, niihin ei saa yhteyttä. Jossakin näin maininnan että ne ovat listalla "yhteensopivuussyistä", mitä ikinä se sitten tarkoittaakaan. Tuolta Gatewayltä niitä voisi kai klikkailla pois listalta, mutta en ole uskaltanut kokeilla mitä sitten mahtaa tapahtua...
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ConD

Kutoskoppasessa varsinkin tuo Central conv. ohjainlaite on nykyään osa BCM [09] ohjainlaitetta, jossa on siis nykyään mukavuusjututkin integroitu. Juurikin yhteensopivuushommien vuoksi lie jotain bittejä ja tavuja ohjailemassa. Samoin kutoskoppasessa on tuo rattiakselin asentoanturi integroitu pakettiin rattiakselin ohjainlaitteen kanssa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Ghostrider

Nämä sieltä löytyy, mut en löytänyt mistään sitä mistä olis voinu vaihtaa sumarit saattovaloiksi!
Tonne 76 ja 77 en pääse!

01-Engine
02-Auto Trans
03-ABS Brakes
04-Steering Angle
08-Auto HVAC
09-Cent. Elect.
15-Airbags
16-Steering wheel
17-Instruments
19-CAN Gateway
25-Immobilizer
37-Navigation
42-Door Elect, Driver
44-Steering Assist
46-Central Conv.
52-Door Elect, Pass.
53-Parking Brake
55-Xenon Range
56-Radio
62-Door, Rear Left
69-Trailer
72-Door, Rear Right
76-Park Assist
77-Telephone


P.S. mitäs näillä saa aikaan?
Leaving-Home Variant (0=LH in LDS / 1=No LH in LDS)   
Coming-Home Logic (0=Old / 1=New)
Coming-Home Mode via (0=Personalisation/ 1=Lightsensor)

mla

Ei kaikkiin voi sitä tehdä, mutta jos autoosi sen saa tehtyä niin etsisin C/H through Fog Lights tjsp ruksia Central Electronicsin alta.
Ei toimi kaikissa vuosimalleissa ja kaikilla sähkökeskuksilla, joten välttämättä tuo ei onnistu.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Ghostrider

Lainaus käyttäjältä: mla - 15.03.12 - klo:18:47
Ei kaikkiin voi sitä tehdä, mutta jos autoosi sen saa tehtyä niin etsisin C/H through Fog Lights tjsp ruksia Central Electronicsin alta.
Ei toimi kaikissa vuosimalleissa ja kaikilla sähkökeskuksilla, joten välttämättä tuo ei onnistu.

Oukki doukki, täytyypä etsiskellä!

Ghostrider

Tollanen sielä oli: Daytime Running Light via Fog Lights
mut sit anto tän errorin...


VAG!

#247
Lainaus käyttäjältä: Ghostrider - 17.03.12 - klo:17:13
Tollanen sielä oli: Daytime Running Light via Fog Lights

Eli haluat käyttää sumareita päiväajovaloina?

EDIT: Selvennyksenä nyt sanottakoon, että minä en koe tuossa mitään paheksuttavaa, mutta kun äsken oli puhetta saattovaloista.

EDIT2: Superbissa ne saattovalot sai muutettua sumareihin kohdassa 09 Cent. Electr. => Coding 07 => alasvetovalikoista 0 => byte 17 => Bit 3.

Ghostrider

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.03.12 - klo:17:23
Eli haluat käyttää sumareita päiväajovaloina?


Tarkotus olis! Saakos noita parkkeja mitenkään pois päältä, muuta kun repimällä lamput pois?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Ghostrider - 15.03.12 - klo:16:51

...P.S. mitäs näillä saa aikaan?
Leaving-Home Variant (0=LH in LDS / 1=No LH in LDS)   
Coming-Home Logic (0=Old / 1=New)
Coming-Home Mode via (0=Personalisation/ 1=Lightsensor)


Tuo CH old oli sellainen, että kun vetää avaimen pois virtalukosta niin sytyttää tuon, ja tuo uusi sellainen, että itse täytyy räpäyttää viiksestä, että jää palamaan muistaakseni. Tai sitten toisinpäin.

Ghostrider

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 17.03.12 - klo:17:23
Eli haluat käyttää sumareita päiväajovaloina?

EDIT: Selvennyksenä nyt sanottakoon, että minä en koe tuossa mitään paheksuttavaa, mutta kun äsken oli puhetta saattovaloista.

EDIT2: Superbissa ne saattovalot sai muutettua sumareihin kohdassa 09 Cent. Electr. => Coding 07 => alasvetovalikoista 0 => byte 17 => Bit 3.



Juu täs tulee vähä sekoiltua mut olis tarkotus saada noi sumarit joko saattovaloiksi tai päiväajovaloiksi tai vaikka molemmiksi!

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Ghostrider - 18.03.12 - klo:10:28

Juu täs tulee vähä sekoiltua mut olis tarkotus saada noi sumarit joko saattovaloiksi tai päiväajovaloiksi tai vaikka molemmiksi!


Sumarit saa kanadamoodilla päiväajovaloiksi, silloin niiden kanssa toimivat yleensä parkit ja etuvilkut äärivaloina. Itsellä tuo toiminto exeossa, sumarit himmennetynä 51% päiväajovaloiksi, ja noi vilkut on himmennetty myös ( himmennyksen prosentuaalista määrää ei pysty säätämään, muistaakseni himmennys vastaa 5w äärivalon tehoa). Ã,,ärivaloina toimivat vilkut saa olla päällä kunhan vilkutus ei tapahdu vilkkuja sammuttamalla.

Sumarien muuttamisesta saattovaloiksi en sitten tiedä pasuunan kohdalla.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Ghostrider

#252
Lainaus käyttäjältä: Dirti - 18.03.12 - klo:12:06
Sumarit saa kanadamoodilla päiväajovaloiksi, silloin niiden kanssa toimivat yleensä parkit ja etuvilkut äärivaloina. Itsellä tuo toiminto exeossa, sumarit himmennetynä 51% päiväajovaloiksi, ja noi vilkut on himmennetty myös ( himmennyksen prosentuaalista määrää ei pysty säätämään, muistaakseni himmennys vastaa 5w äärivalon tehoa). Ã,,ärivaloina toimivat vilkut saa olla päällä kunhan vilkutus ei tapahdu vilkkuja sammuttamalla.

Sumarien muuttamisesta saattovaloiksi en sitten tiedä pasuunan kohdalla.

Olisko sulla sellasia "selkeitä" ohjeita?  ;D

EDIT: ai niin, onkos sillä merkitystä kun täs on noi "kulmavalot" sumareis?

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Ghostrider - 18.03.12 - klo:12:47
Olisko sulla sellasia "selkeitä" ohjeita?  ;D

EDIT: ai niin, onkos sillä merkitystä kun täs on noi "kulmavalot" sumareis?

Kulmavaloilla ei ole merkitystä. Ei ole tuon selkeimpiä ohjeita koska en ole passateja kauheesti koodaillu. Missäs päin vaikutat? Mulla ois pohjois-espoossa piuha et vois koodata sulle haluamat toiminnot....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Ghostrider

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 18.03.12 - klo:14:28
Kulmavaloilla ei ole merkitystä. Ei ole tuon selkeimpiä ohjeita koska en ole passateja kauheesti koodaillu. Missäs päin vaikutat? Mulla ois pohjois-espoossa piuha et vois koodata sulle haluamat toiminnot....

Seinäjoella asustan, ja kyllä multa piuha löytyy.

Hannes

Eli sinulla on valmiudet noihin pikku muutoksiin, saattovalot sumareihin, kääntymisvalojen ohjelmointi jne..
Lähellä asut joten miten olisi sitten kun auton vaan vielä saisi kotiin tehtaalta??

Siis octavia on autoni-

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 18.03.12 - klo:15:03
Eli sinulla on valmiudet noihin pikku muutoksiin, saattovalot sumareihin, kääntymisvalojen ohjelmointi jne..
Lähellä asut joten miten olisi sitten kun auton vaan vielä saisi kotiin tehtaalta??

Siis octavia on autoni-

Oliko kysymys tarkoitettu Ghostille vai mulle?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Hannes

Niin......ajatus oli se että jospa löytyisi tuon ohjelmoinnin suorittajaa Seinäjoen ympäristöstä??

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 18.03.12 - klo:20:05
Niin......ajatus oli se että jospa löytyisi tuon ohjelmoinnin suorittajaa Seinäjoen ympäristöstä??

Ok, näin ajattelinkin.  :) Toki tännekin saa tulla piuhan päähän jos täällä päin liikkuu....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Ghostrider

#259
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 18.03.12 - klo:20:05
Niin......ajatus oli se että jospa löytyisi tuon ohjelmoinnin suorittajaa Seinäjoen ympäristöstä??

Piuha kyl löytyy mut en tiedä vielä itekkään että, miten vaikka sumarit sais saattovaloiksi, siis jos edes saa tähän pasuunaan...

EDIT: Kysyin tossa "pari" pykälää ylempänä että mitä tohon errorin jälkeiseen kysymykseen vois laittaa... siis YES, NO vai CANCEL?

heppuhei

Pystyykö VAG-COM:illa säätämään kaaasupolkimen asetuksia?Autona Polo 6R 1.6TDI BMT  vm 10 ,jossa on paljon tyhjää kaasupolkimessa ennenkuin se vaikuttaa kierroksiin.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: heppuhei - 19.03.12 - klo:00:06
Pystyykö VAG-COM:illa säätämään kaaasupolkimen asetuksia?Autona Polo 6R 1.6TDI BMT  vm 10 ,jossa on paljon tyhjää kaasupolkimessa ennenkuin se vaikuttaa kierroksiin.

Mun mielestä ei pysty säätämään, en ainakaan ole kuullut mistään että pystyisi. Kaasupolkimen vastin viivettä vartenhan on olemassa ainakin yksi laite, minkä nimeä en nyt kuitenkaan tähän hätään muista.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

apche

Ocussa on nyt molemmat xenonit pimeänä. On kokeiltu toiseen ensin uudella polttimolla, sitten uudella polttimolla ja ballastilla ja siltikään ei xenoni ota syttyäkseen. Parkit vain välähtää kun Xenoneja yrittää päälle. 

Vikakoodeista löytyi seuraavaa:

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 1K0 937 049 N HW: 1K0 937 049 N*
Component: Bordnetz-SG H34 0803
Revision: 00H34000 Serial number: 00000003044766
Coding: 498A8E120004140000110D000000000000087F065C
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 3A55E0407544B83

Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 A Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer SK351 012 0401
Coding: 00065525
Shop #: WSC 73430

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 M Labels: 1K0-955-559-AF.CLB
Component: RegenLichtSens 005 0605
Coding: 00217125
Shop #: WSC 73430

2 Faults Found:
00979 - Lamp for Low Beam; Right (M31)
010 - Open or Short to Plus
00978 - Lamp for Low Beam; Left (M29)
010 - Open or Short to Plus

-------------------------------------------------------------------------------

Ajatuksia missä vika?

rantautuja

Joku viikko takaperin kuskin ovi ei suostunut aukeamaan kaukosäädöllä. Apukuskin puolelta sisään ja sisäkahvasta aukes. Kokeilin laittaa uudelleen lukkoon ja sama homma. Ajelin töihin, jossa sitten toimi eikä ole takuunut sen jälkeen. Tsekkasin tänään vikakoodit ja sain allaolevat. Voiko johtua siitä, että edellisenä päivänä oli todella kosteata ja keli plussalla, mutta yöllä pakasti varmaan yli -10 pakkasasteeseen. Eli olisiko jotain jäätynyt (Ross-techin sivuilta tsekkasin niin saattaa tulla jos jotain jumissa)? Ovatko muut törmänneet vastaaviin ongelmiin/koodeihin?

Address 42: Door Elect, Driver        Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl
   Part No SW: 1K0 959 701 P    HW: 1K0 959 793 L
   Component: J386  TUER-SG FT    1131 
   Revision: 32008001    Serial number: 00000596578720
   Coding: 0000053
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 3B7F1A0C7A7E81B

2 Faults Found:
01552 - Motor for Central Locking; Drivers Door (V56); Lock
            012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101100
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 8
                    Reset counter: 141
                    Mileage: 102969 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.03.06
                    Time: 08:21:01

00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
            008 - Implausible Signal - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00111000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 6
                    Reset counter: 141
                    Mileage: 102969 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2012.03.06
                    Time: 08:21:01

KEG

Lainaus käyttäjältä: rantautuja - 22.03.12 - klo:10:59
Joku viikko takaperin kuskin ovi ei suostunut aukeamaan kaukosäädöllä. Apukuskin puolelta sisään ja sisäkahvasta aukes. Kokeilin laittaa uudelleen lukkoon ja sama homma. Ajelin töihin, jossa sitten toimi eikä ole takuunut sen jälkeen. Tsekkasin tänään vikakoodit ja sain allaolevat. Voiko johtua siitä, että edellisenä päivänä oli todella kosteata ja keli plussalla, mutta yöllä pakasti varmaan yli -10 pakkasasteeseen. Eli olisiko jotain jäätynyt (Ross-techin sivuilta tsekkasin niin saattaa tulla jos jotain jumissa)? Ovatko muut törmänneet vastaaviin ongelmiin/koodeihin?
Tulipa törmätty jokunen viikko sitten kun 3C:ssä kuskin lukitus alkoi temppuilemaan. Aluksi vaati muutaman auki/kiinni yrityksen ennen kuin suostui lukkoa aukomaan (siis kaukosäädöllä) ja sitte meni jatkuvasti huonommaksi kunnes lopulta kuskin oven sai auki vain sisäpuolelta. Lukkopesä ja moottori ovat yhtä pakettia ja vaatii oven purkamisen aikas atomeiksi. Ekaksi kokeilin itse (ohjeet löytyi), mutta loppujen lopuksi vein huoltoon. 150â,¬ lukko ja 75â,¬ työt.

jarsiv

LainaaAddress 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
   Part No SW: 3C0 937 049 L    HW: 3C0 937 049 L
   Component: Bordnetz-SG     H37 1301 
   Revision: 00H37000    Serial number: 00000004479175
   Coding: 08828F0700041A00000A00000F000000000C5D435C0000
   Shop #: WSC 00028 028 00001
   VCID: 32610171AD34409

   Subsystem 1 - Part No: 3C1 955 119 A  Labels: 1KX-955-119.CLB
   Component: Wischer VW461   012 0503 
   Coding: 00063445
   Shop #: WSC 00028 

2 Faults Found:
00924 - Relay for Headlamp Cleaning System (J39)
            009 - Open or Short to Ground
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 21
                    Mileage: 159232 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2011.02.24
                    Time: 11:22:00

             Freeze Frame:
                        ON
                    Voltage: 14.40 V
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF
                        OFF

01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 21
                    Mileage: 158693 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2011.01.31
                    Time: 20:36:00

             Freeze Frame:
                        ON
                    Voltage: 12.00 V
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF
                        OFF

Nämä koodit eivät nollaannu, joten missä vika? Tuli nyt vasta mieleen, että voiko esim. noitten ajovalopesimien palanut sulake estää vikakoodien nollaantumisen?
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

RiMa

Lainaus käyttäjältä: jarsiv - 09.04.12 - klo:15:48
Tuli nyt vasta mieleen, että voiko esim. noitten ajovalopesimien palanut sulake estää vikakoodien nollaantumisen?
Kyllä. Tuon ensimmäisen osalta... Toisesta en tiedä.
Octavia II 2.0 TDI (BKD) *tankkaukset*

VCDS (Oulu)

jarsiv

Lainaus käyttäjältä: RiMa - 09.04.12 - klo:17:12
Kyllä. Tuon ensimmäisen osalta... Toisesta en tiedä.
Ok, pitää metsästää sulake, kun auto tulee taas lähettyville. Toinen vikakoodi voi johtua siitä, että autossa on Eberi eikä se ole tietääkseni väylässä.
VCDS apua
Passat 3C Luxline 1.9TDI
Passat B8 1.6TDI

toukopouko

Yritin koodailla velipojan 2007 Altea XL 1.9 TDI 77kW pirssistä EGR:n kierron minimille. Mikäs mättää kun meen Engine moduuliin ja Adaptation, niin netistä löytyneiden ohjeiden mukaan se pitäisi olla kanavalla 3. Tulee kuitenkin jotain vaatimusta että "Security Access Required" tms. Jos valitsen Enginen moduulin ja sitten Coding -11 niin sille ei kelpaa koodi 12233.

Jos nyt oikein olen käsittänyt löytyneitä ohjeita niin 12233 pitäisi ensin laittaa tuolla Coding -11 kohdassa ja sen jälkeen olisi mahdollista muuttaa EGR arvoa tuolla adaptaatiossa kanavalla 3 ? Miksei 12233 kelpaa ?

ConD

LainaaThese procedures do NOT apply to the PD engines, which use a completely different type of EGR system and for which there is no known modification. !
Lähde: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Eli tuo mainitsemasi homma ei ross-techin mukaan tuollaiseen 77kw PD koneeseen toimi. Joten ei kannata liikaa hakata päätä seinään asian suhteen. Supistava "tiiviste" saattaa toimia tuolla välissä jossain.

Aikanaan koodasin jakajapumpullisesta A4:sta tuota EGR:ää ja injection quantityä ja homma toimi kuin junan vessa, omastani en ole edes yrittänyt vaikka kone on periaatteessa just sama ku tuo Altean 77kw motti.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy