VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

Tos®

Mullakin se jää välillä palaan hetkeks yhtämittaa.
Käsittääkseni safe-lock on pois päältä.
Eli autoon voi jättää tenavia yms ja ovista pääsee ulos vaikka ne on lukittu

Koita painaa lukitusnappia heti perään uudelleen.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

re2

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 18.04.11 - klo:15:28

Löytäisköhän noille status biteille jostain jotain selvennystä?

Address 46: Central Conv.        Labels: 3C0-959-433-46.clb
   Part No SW: 3C0 959 433 K    HW: 3C0 959 433 K
...
1 Fault Found:
01134 - Alarm Horn (H12)


Varmaankin Ross-Techin WiKiä kävit jo lukaisemassa?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01134

Olisikos vain vähän päässeet löystymään/hapettumaan hälytystorven kontaktit tai onko kaapeli viallinen? Hälytorven sulake kunnossa?

Sanoikos se olleen intermitted-tyyppinen ongelma, eli vain tilapäisesti/ajoittain päällä käynyt?

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: re2 - 18.04.11 - klo:19:13
Varmaankin Ross-Techin WiKiä kävit jo lukaisemassa?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01134

Olisikos vain vähän päässeet löystymään/hapettumaan hälytystorven kontaktit tai onko kaapeli viallinen? Hälytorven sulake kunnossa?

Sanoikos se olleen intermitted-tyyppinen ongelma, eli vain tilapäisesti/ajoittain päällä käynyt?

Joo ei ole wikistä apua, eikä googlesta.
Tuo oma ei anna mitään lisäselitettä vialle (tuon status 0110000 lisäksi). Jos siä olis sulake palanu, tai johdot irti niin sanoisi no signal/ no connection mitä lie. Tuo yhteyden puuttuminen oli yleinen vika googlettelemalla, mutta vastaavaa statuskoodia ei kyllä löytynyt.

Tos, oon koittanu painella useamman kerran lukitusta mutta ei auta.


Tos®

Mulla se "äly-sireeni" joskus sekoilee ja välillä yhteys menee poikki mukavuusboksille ja siitä seuraa hälytys...
Sit on joku koodi; että satunnaisesti poikki yhteys

Mites jos suljet avaimella oven lukosta?
Omassa se kytkee safe-lukon, mutta sitä ei saa pois... pelkästään kuskin oven saa avaimella auki ja siitä seuraa hälytys - ja avaimet virtalukkoon kuittaa ovet auki ja seireenin pois päältä.
Kaksi nopeaa lukkoon-kääntöä peräkkäin ja punainen ledi jää loistamaan... tai pitäis.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sniiki

Joo tos koodis vaan ei näy mitää "satunnainen" tietoo ja se vika tulee heti takas ku kuittaa.
En oo koklannu oven avainlukkoa. Voishan tota kokeilla sillä hätäavaimella (Passat).
Ã,,sken autosta lähtiessäni koitin temppuilla kaukosäätimen kans ja sisällä istuessa lukittuani painelin lukkoon uusiks. Kerran jos paino ei tapahtunu mitää muutaku vilkut välähti. Kaks kertaa jos täppäs ni lukot rusahti, ovessa paloi edelleen häly-ledi jatkuvasti, mutta ovet sai nyt ainaki sisältä auki. Tämä tosin laukaisi varashälyn, mutta äänimerkki pysyi hiljaa. Pelkät vilkut vilkkui.

Tos®

eli se safe-lukko ei mee päälle...
Olikohan ohjekirjassa jotain tästä?

Ja vikakoodi taasen aiheutuu jostain katkoksesta torvelle...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sniiki

Mun ohjekirja on kirjotettu güntheriksi ni en siitä selvää saa. Jos joku viittii vilkasta niin kiitollinen mä oisin.
Tosiaan pelkkä johtokatkos/sulake antais vissiin ihan selkeen informatiivisen vikakoodin, sillä tuo on vähä mysteeri. Onko tossa vaan yks hälytorvi siellä peräkontissa? Jos sen ny kuitenki tarkistais.

Tos®

#67
"pienellä vaivalla" sinne vaihtaa älysireenin  8)
Golffis se on vänkärin etulokarin takana.

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2754999
Näkyy aloittajalla olleen vastaava vikakoodi

Tarvikkeina muutama johto, liittimiä ja itse seireeni, tuossa tulee tuo kotelo mukana - itse jouduin sen hankkiin erikseen
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3953164

En tiedä näkyykö pelkällä torvella vastaava:


Ja kuullostaa tuolta:
VW "Chirping" siren and "Trailer protection"
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.04.11 - klo:08:48
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?2754999
Näkyy aloittajalla olleen vastaava vikakoodi
Ei oo vastaava, vaan alottajalle se antaa juurikin selitteen "004 - No Signal/Communication".

Täytyypä testata toi meas.blokki, kiitti!

samppa69

mitenkä tämän ongelman ratkaisisi, kun bluetooth HF sarjaa asentelin ja heitti vikakoodia



                Address 77: Telephone       Labels: 3C8-035-730-A.clb
Control Module Part Number: 3C8 035 730 A    HW: 3C8 035 730 A
  Component and/or Version: Telefon       007 0078
           Software Coding: 020000000000000000000000
            Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
              ASAM Dataset: EV_UHVPremi A01005 (VW36)
                      VCID: 21430CB2814F
       

13636352 - Control Module Not Coded
          U1013 00 [009] -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 34
                    Mileage: 23999 km
                    Date: 2022.14.25
                    Time: 13:05:11


mla

WSC 00000 000 00000  tuo ei tule toimimaan ainakaan.

Muuta siihen joku koodi muista laitteista tai koita 12345 123 12345  koodia.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

samppa69

noniin se vikakoodi ratkesi mutta uutta pukkaa. prkl.
vielä tähän kun jotain ratkaisua löytyisi.

Address 77: Telephone (J412)       Labels: 3C8-035-730-A.clb
   Part No SW: 3C8 035 730 A    HW: 3C8 035 730 A
   Component: Telefon       007 0078 
   Revision: --------    Serial number: 35909603051936
   Coding: 020000000000000000000000
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   ASAM Dataset: EV_UHVPremi A01005
   ROD: EV_UHVPremi_VW36.rod
   VCID: 21430CB2814F

3 Faults Found:
9458451 - Cellular Antenna:
          B1053 13 [009] - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 35
                    Mileage: 23999 km
                    Date: 2022.14.25
                    Time: 18:05:33

9457939 - Telephone baseplate
          B1051 13 [009] - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 35
                    Mileage: 23999 km
                    Date: 2022.14.25
                    Time: 18:05:33

9458193 - Control Module for Cellular Telephone 
          B1052 14 [009] - Short to Ground
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 35
                    Mileage: 23999 km
                    Date: 2022.14.25
                    Time: 18:05:33

re2

^ Väärä koodaus. Jälkiasennetut antennit ovat muistaakseni impedanssiltaan erilaisia kuin alkuperäinen ja siten valvonta pitää ottaa pois päältä virhekoodin poistamiseksi. Samoin "telephone baseplate" taitaa olla asentamatta kokoonpanoosi, joten sekin pitää koodata pois.

Itselläni on B-malli puhelinsarjasta ja siinä koodaus toimii RNS-510:n kanssa oikein näin. En tiedä kelpuuttaako A-malli saman koodauksen.


Address 77: Telephone        Labels: 3C0-035-730.lbl
   Part No SW: 5N0 035 730 B    HW: 5N0 035 730 B
   Component: J412                8502 
   Revision: 00015000    Serial number: 0000xxxxxxxxx
   Coding: 0028242
   Shop #: WSC 00xxx 0xx 0xxxx

No fault code found.

Häilis

#73
Lainaus käyttäjältä: samppa69 - 21.04.11 - klo:18:40
noniin se vikakoodi ratkesi mutta uutta pukkaa. prkl.
vielä tähän kun jotain ratkaisua löytyisi.

Address 77: Telephone (J412)       Labels: 3C8-035-730-A.clb
  Part No SW: 3C8 035 730 A    HW: 3C8 035 730 A
  Component: Telefon       007 0078  
  Revision: --------    Serial number: 35909603051936
  Coding: 020000000000000000000000
  Shop #: WSC 12345 123 12345
  ASAM Dataset: EV_UHVPremi A01005
  ROD: EV_UHVPremi_VW36.rod
  VCID: 21430CB2814F

3 Faults Found:
9458451 - Cellular Antenna:
         B1053 13 [009] - Open Circuit
            Freeze Frame:
                   Fault Status: 00000001
                   Fault Priority: 4
                   Fault Frequency: 1
                   Reset counter: 35
                   Mileage: 23999 km
                   Date: 2022.14.25
                   Time: 18:05:33

9457939 - Telephone baseplate
         B1051 13 [009] - Open Circuit
            Freeze Frame:
                   Fault Status: 00000001
                   Fault Priority: 4
                   Fault Frequency: 1
                   Reset counter: 35
                   Mileage: 23999 km
                   Date: 2022.14.25
                   Time: 18:05:33

9458193 - Control Module for Cellular Telephone  
         B1052 14 [009] - Short to Ground
            Freeze Frame:
                   Fault Status: 00000001
                   Fault Priority: 4
                   Fault Frequency: 1
                   Reset counter: 35
                   Mileage: 23999 km
                   Date: 2022.14.25
                   Time: 18:05:33




koitappa tätä koodausta  020100010100010000010000

LC,00,0~7,00,Ei Kieliasetusta
LC,00,0~7,01,Saksa
LC,00,0~7,02,Englanti
LC,00,0~7,03,Ranska
LC,00,0~7,05,Italia
LC,00,0~7,06,Portugalia
LC,00,0~7,08,Tschekki
LC,01,0~7,00,Ei Ã,,änikomentoa
LC,01,0~7,01,Ã,,änikomento aktiivinen
LC,02,0~7,00,Ã,,äni asetus Mikrofontyyppi VW 1
LC,02,0~7,01,Ã,,äni asetus Mikrofontyyppi VW 2
LC,02,0~7,02,Ã,,äni asetus Mikrofontyyppi VW 3
LC,02,0~7,03,Ã,,äni asetus Mikrofontyyppi VW 4
LC,02,0~7,10,Ã,,äni asetus Mikrofontyyppi Audi 1
LC,02,0~7,11,Ã,,äni asetus Mikrofontyyppi Audi 2
LC,02,0~7,12,Ã,,äni asetus Mikrofontyyppi Audi 3
LC,02,0~7,13,Ã,,äni asetus Mikrofontyyppi Audi 4
LC,03,0~7,00,Anteenidiagnosointi aktiivinen
LC,03,0~7,01,Antennidiagnosointi ei aktiivinen
LC,04,0~7,00,Erillinen Näppäimistö aktiivinen
LC,04,0~7,01,Erillinen Näppäimistö ei aktiivinen
LC,05,0~7,00,Mykistys aktiivinen
LC,05,0~7,01,Mykistys ei aktiivinen
LC,06,0~7,00,3-Näppäimistö aktiivinen / SMS kirjoitus mahdollinen
LC,06,0~7,01,3-Näppäimistö deaktiivinen / SMS kirjoitus mahdollinen
LC,06,0~7,10,3-Näppäimistö aktiivinen / SMS kirjoitus ei mahdollinen
LC,06,0~7,11,3-Näppäimistö ei aktiivinen / SMS kirjoitus ei mahdollinen
LC,07,0~7,00,BT-Audio aktiivinen / Multimedia aktiivinen
LC,07,0~7,01,BT-Audio ei aktiivinen / Multimedia aktiivinen
LC,07,0~7,10,BT-Audio aktiivinen / Multimedia ei aktiivinen
LC,07,0~7,11,BT-Audio ei aktiinen / Multimedia ei aktiivinen
LC,08,0~7,00,THB Teline asennettu
LC,08,0~7,01,VDA Teline asennettu
LC,08,0~7,10,Paragon Teline asennettu
LC,09,0~7,00,Hätänumero ei aktiivinen
LC,09,0~7,01,Hätänumero aktiivinen (Ei Tukea!)
LC,10,0~7,01,Käyttövoima Benziini
LC,10,0~7,04,Käyttövoima Diesel
LC,10,0~7,05,Käyttövoima Nestekaasu
LC,10,0~7,06,Käyttövoima Maakaasu
LC,10,0~7,08,Käyttövoima Sähkö
LC,10,0~7,10,Käyttövoima Vety
LC,11,0~7,00,Ajoneuvoluokka (Tuntematon)

suomennoksessa voi olla vähän heikkouksia kun on ihan extempore heitetty.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.04.11 - klo:08:48

En tiedä näkyykö pelkällä torvella vastaava:


Näkyi meas blokki mutta nollilla kaikki.

Jonde

Tarvisi vähän apuja my11 touranin kanssa, kyseessä on 1.2tsi bluemotion malli herkuilla.
Saako kattoluukkua ohjelmoitua niin että, menisi avaimesta painamalla kiinni kuten ikkunatkin?
Sitten toinen ylläri oli että moottorin alta ei päässyt ollenkaan katsomaan mes.blockeja, nappi pysy harmaana, joten mistä tuosta pitäisi koittaa kattoa ahtopaineita ja muuta moottoriin liittyvää dataa?

Tos®

Luultavasti kyseiseltä moottorityypiltä ei ole vielä tietoja ohjelmassa?
Onko uusin versio käytössä?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

JRH_Vol..

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 26.04.11 - klo:22:08
Tarvisi vähän apuja my11 touranin kanssa, kyseessä on 1.2tsi bluemotion malli herkuilla.
Saako kattoluukkua ohjelmoitua niin että, menisi avaimesta painamalla kiinni kuten ikkunatkin?
Sitten toinen ylläri oli että moottorin alta ei päässyt ollenkaan katsomaan mes.blockeja, nappi pysy harmaana, joten mistä tuosta pitäisi koittaa kattoa ahtopaineita ja muuta moottoriin liittyvää dataa?

Muistelen lukeneeni ohjeista, että uudemmissa pitää käyttää adv.mes.blockeja.
Audi Q3

chrisrose

Mikä vikana, kun VAG-COM + VCDS ei löydä Golf V moduleista muita kuin 01 engine ja 02 transmission? Koukkua pitäisi koodata kehiin.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: chrisrose - 13.06.11 - klo:23:17
Mikä vikana, kun VAG-COM + VCDS ei löydä Golf V moduleista muita kuin 01 engine ja 02 transmission? Koukkua pitäisi koodata kehiin.
Onko alkuperäinen Ross-Techin piuha ja jos on niin mikä versio ohjelmasta?

chrisrose

LainaaOnko alkuperäinen Ross-Techin piuha ja jos on niin mikä versio ohjelmasta?

Kyllä pitäisi olla, se on tuo sininen, tosin huuto.netistä (uusi). Mistä tietää onko alkuperäinen? Softa on Ros-techin sivuilta haettu. Ei rekisteröity, mutta luulis senkin modulin  löytävän, eriasia pystyykö mitään tekeen.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: chrisrose - 14.06.11 - klo:07:22
Kyllä pitäisi olla, se on tuo sininen, tosin huuto.netistä (uusi). Mistä tietää onko alkuperäinen? Softa on Ros-techin sivuilta haettu. Ei rekisteröity, mutta luulis senkin modulin  löytävän, eriasia pystyykö mitään tekeen.

Alkuperäisessä Ross-Techin piuhassa lukee "Genuine Ross-Tech". Yleensä piuhat ovat mustia. Minkä vuotinen Golf V on kyseessä. Onko CAN-väyläinen vai ei? VAG-KKL -tyyppinen piuha kyllä toimii VCDS Liten kanssa, mutta ei CAN-väyläisessä autossa.

jjj84

Lainaus käyttäjältä: chrisrose - 14.06.11 - klo:07:22
Kyllä pitäisi olla, se on tuo sininen, tosin huuto.netistä (uusi). Mistä tietää onko alkuperäinen? Softa on Ros-techin sivuilta haettu. Ei rekisteröity, mutta luulis senkin modulin  löytävän, eriasia pystyykö mitään tekeen.

Juu ei tuo kyllä aidolta kaapelilta kuulosta, hintakin kertoo nopeasti onko aito vai ei, koska aito maksaa noin 350e. Alkuperäinen kaapeli ei kaipaa rekisteröintiä, kaapeli itse todistaa ohjelmalle että on "aito" ja sen myötä aktivoi ohjelman.

chrisrose

LainaaAlkuperäisessä Ross-Techin piuhassa lukee "Genuine Ross-Tech". Yleensä piuhat ovat mustia. Minkä vuotinen Golf V on kyseessä. Onko CAN-väyläinen vai ei? VAG-KKL -tyyppinen piuha kyllä toimii VCDS Liten kanssa, mutta ei CAN-väyläisessä autossa.

Ok, ei ole sitten alkuperäinen piuha. Golf on -08 variant 2.0 TDI DSG. CAN-väylästähän toi koukun elektroniikkakin poimii vilkut ja jarruvalon.

Tämä OBD adapteri on kuitenkin toiminut Audi TT kanssa ihan ok.

Tos®

LainaaTämä OBD adapteri on kuitenkin toiminut Audi TT kanssa ihan ok.
Golffissa on CAN-väylä joten suden ostit ;)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Wekotin

#85
Lainaus käyttäjältä: chrisrose - 14.06.11 - klo:09:13
Ok, ei ole sitten alkuperäinen piuha. Golf on -08 variant 2.0 TDI DSG. CAN-väylästähän toi koukun elektroniikkakin poimii vilkut ja jarruvalon.

Tämä OBD adapteri on kuitenkin toiminut Audi TT kanssa ihan ok.

Riippuu ihan täysin vuosimallista. HEX+CAN -piuha ja mielellään ihan aito Ross-Tech tarvitaan noihin uusimpiin, että pääsee bokseihin käsiksi. Moottori, ABS/ESP, vaihteistolla taisi olla K-linja "varalla" joten sen takia ilmeisesi näkyy nuo sulla tuollakin piuhalla. Audi TT:en taisi tulla 2007 toi CAN-väylä.

Tuolla vielä listaus mistä vuodesta alkaen löytyy CAN.

http://www.ross-tech.com/vcds/canbus.html

Tos®

#86
Voisko joku jetta V:n omistaja tarkistaa millä teholla takavalot palavat?
Central electric > measuring blocks > group 1 ja siellä näkyy prosenttiluku etu- ja taka parkeille

e: golf plus ja passat 3c käy myös... näkis mikä arvo on säädetty ledien tehoks
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

rob-s

LainaaAlkuperäisessä Ross-Techin piuhassa lukee "Genuine Ross-Tech". Yleensä piuhat ovat mustia

Taitaa aina olla mustia. Myyntihinta paljastaa aitouden kyllä aina.. 20e vs 350e
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

SUB18

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 14.06.11 - klo:10:06
Tuolla vielä listaus mistä vuodesta alkaen löytyy CAN.
http://www.ross-tech.com/vcds/canbus.html

Olisihan tuon mukava vekotin.
Näkyykö huollossa, että autoa on säädelty itse ja näkeekö itse mitä säädelty huollossa ?
Skoda Kodiaq 2.0 TDI (150 hp) DSG7 Exclusive 2018
Keskimääräinen kulutus (diesel) 6,2 l / 100 km
Ex: Skoda Superb 1.8 TSI DSG7 Ambition 2010
Keskimääräinen kulutus (bensa) 7,7 l / 100 km
Keskimääräinen kulutus (öljy) yli 1 l / 1000 km

vasara

Paljonko pajoilla laskuttavat yksinkertaisista vcds- koodaushommista (ei siis mistään vikakoodien luvusta). Skoda Columbus pitäisi koodata 'käyttöön'.. ts. niin että näkyy ajotietokoneen näytöllä + samalla columbus setupin testi-menut näkyviin.
Jos lähentelee vaikkapa sataa ecua niin ostan laitteet itselle. v-checker pro testeri löytyisi, mutta se ei taivu radio koodauksiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy