Octavia 4, hifin päivitys?

Aloittaja heller, 25.07.21 - klo:22:15

« edellinen - seuraava »

heller

Jostain syystä eivät tarjoa Style mallistoon Cantoneita suoraan.

Voisikohan ääntä parantaa helposti vaihtamalla kaiuttimet parempiin? Puutuuko heti ilman vahvistinta?

Raukeaako takuu vain hifin osalta, vai koko ovien osalta?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Tein vastaavan uuteen Leoniin, kokemuksia täällä:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=48256.60

Takuuasioista ei käryä.

Ocuvaavi

Ovipahvien irrotusrumba ai ensi vaiheessa vaan DSP:n asennus, kas siinäpä pulma...  ;D

heller

Myyjää lainaten "Takuu raukeaa siltä osin jos autoon jälkiasennetaan jossain muualla kaiuttimia."

Eli raukeaa vain audion osalta?
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Olettaisin että niiltä osin mitä on muuteltu.

Jos ovia on avattu ja vaimennettu kuten minulla Leonissa, niin mahdollisten narinoiden ja kiinnitysten kanssa on turha mennä takuun kanssa asioimaan muualle kuin asennuksen tehneeseen liikkeeseen. Tai peilin eteen jos itse tekee.

Jos taas kärähtää vaikka lasin nostimen moottori tai lukitus, niin eiköhän ne ole koskemattomia osia ja menee valmistajan takuuseen.

Rajatapaus voisi olla infotaimentin ohjainlaite jossa on auton integroitu vahvistin, jos siihen on kytketty ulkopuolinen vahvistin.
Esim. mulla on niissä kaiutin ulostuloissa dsp kiinni (hi-level inputit käytössä), niin vikatapauksissa voisi olla keskusteltavaa ettei ole johtunut ulkopuolisen laitteen kytkennöistä. Toki silloin vian tulisi oletettavasti olla äänipiirissä.

heller

Lainaus käyttäjältä: miz - 26.07.21 - klo:20:01
Olettaisin että niiltä osin mitä on muuteltu.

Jos ovia on avattu ja vaimennettu kuten minulla Leonissa, niin mahdollisten narinoiden ja kiinnitysten kanssa on turha mennä takuun kanssa asioimaan muualle kuin asennuksen tehneeseen liikkeeseen. Tai peilin eteen jos itse tekee.

Jos taas kärähtää vaikka lasin nostimen moottori tai lukitus, niin eiköhän ne ole koskemattomia osia ja menee valmistajan takuuseen.

Rajatapaus voisi olla infotaimentin ohjainlaite jossa on auton integroitu vahvistin, jos siihen on kytketty ulkopuolinen vahvistin.
Esim. mulla on niissä kaiutin ulostuloissa dsp kiinni (hi-level inputit käytössä), niin vikatapauksissa voisi olla keskusteltavaa ettei ole johtunut ulkopuolisen laitteen kytkennöistä. Toki silloin vian tulisi oletettavasti olla äänipiirissä.

Tätä juuri mietin että ymmärrettävää toki jos mankka hajoaa, että takuuseen pitäisi vähä neuvotella. Mutta juurikin lukot ja muun oven laitteet luulisi olevan edelleen takuun alaisia.
En todellakaan rupea itse väkertämään kun en a) osaa b) halua rikkoa mitään.

En tosin tiedä että kuinka kalliiksi tuo jälkeen päin säätäminen tulee.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Jollet halua availla ovia niin tuo ocuvaavin ehdotus dsp vahvistimesta heti ekaksi kuulostaa hyvältä.

Pelkästään parempien kaiuttimien asennus alkuperäisen vahvistimen perään paransi kyllä ääntä, mutta oikeastaan isompi vaikutus oli ekaksi tehdyllä ovien vaimennuksella.

Eli jos ovet avaa ja vaihtaa kaiuttimet niin vahva suositus tehdä samalla kertaa myös vaimennus.
Itse tein tyhmästi että teetin vaimennukset ja kaiuttimien asennukset eri kerroilla, jolloin tuli ylimääräistä työtä ja kulua.
Jos teetät niin pyydä tarjous koko haluamastasi setistä kerralla, vaikka vähän enemmän kirpaiseekin.

Jollei halua kaikkeen lykätä rahaa niin sanoisin omasta kokemuksesta että isoimmat vaikutukset oli vaimennuksella ja dsp:llä. Alkuperäisellä vahvarilla jää kuitenkin parempien kaiuttimien ääni puolitiehen.

Takapenkille jos haluaa kuunneltavaa ääntä niin ne alkuperäiset pahvihötöt oli kyllä surkeat Leonissa, ja parani paljon ok tasoissa koaksiaalikaiuttimilla. Oletan että sama homma muissa konsernin peruslaitteissa.
Etupää kuulosti ihan ok:lta ovet vaimennettua alkuperäiselläkin vahvistimella.

heller

Lainaus käyttäjältä: miz - 26.07.21 - klo:23:20
Jollet halua availla ovia niin tuo ocuvaavin ehdotus dsp vahvistimesta heti ekaksi kuulostaa hyvältä.

Pelkästään parempien kaiuttimien asennus alkuperäisen vahvistimen perään paransi kyllä ääntä, mutta oikeastaan isompi vaikutus oli ekaksi tehdyllä ovien vaimennuksella.

Eli jos ovet avaa ja vaihtaa kaiuttimet niin vahva suositus tehdä samalla kertaa myös vaimennus.
Itse tein tyhmästi että teetin vaimennukset ja kaiuttimien asennukset eri kerroilla, jolloin tuli ylimääräistä työtä ja kulua.
Jos teetät niin pyydä tarjous koko haluamastasi setistä kerralla, vaikka vähän enemmän kirpaiseekin.

Jollei halua kaikkeen lykätä rahaa niin sanoisin omasta kokemuksesta että isoimmat vaikutukset oli vaimennuksella ja dsp:llä. Alkuperäisellä vahvarilla jää kuitenkin parempien kaiuttimien ääni puolitiehen.

Takapenkille jos haluaa kuunneltavaa ääntä niin ne alkuperäiset pahvihötöt oli kyllä surkeat Leonissa, ja parani paljon ok tasoissa koaksiaalikaiuttimilla. Oletan että sama homma muissa konsernin peruslaitteissa.
Etupää kuulosti ihan ok:lta ovet vaimennettua alkuperäiselläkin vahvistimella.

Onko pks suositella liikettä mistä kysellä tarjousta eri vaihtoehdoista? Vaimennus tosiaan olisi hyvä tehdä samalla. Takaoville tuskin teen mitään.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Itse teetin pääosin sk-autosoundissa. Pyysin myös tarjousta autostudiosta, mutta tällä kertaa päädyin sk-autosoundiin.
Pyysin tarjousta myös autoextrasta, mutta siellä valittelivat heti kauheeta työtä kun pitää porata ovista midien niitit niin annoin sitten olla.

Peräosan vaimennukset, ja tavaratilan alaosan säilytystilaan subbarin lasikuituvalusta 8” elementillä tein itse.

Sellainen vinkki vielä (kokemukset siis Leonin perusaudiosta) että jos vaihdat pelkät kaiuttimet ilman dsp:tä, niin kannattaa valita mallii jossa on maltillinen, jopa vaimea basso.
Itselle kun laitettiin Gladen one 200 8” bassot oviin (oli tarkoitus jättää subi pois aluksi) niin tuli aivan liian tuhti kun alkuperäisen vahvistimen aika vahva bassokompensaatio osui yläbassoon.

Tää on varmasti tehty paikkaamaan alkuperäisten kaiuttimien vaimentunutta bassoa, ja toimii vaimennettujen ovien kanssa yllättävän hyvin.
Paremmat kaiuttimet kyllä muuten kuulostaa paremmalta myös orkkisvahvistimen kanssa.

Tuon kokemuksen jälkeen tuli sitten vielä mosconi pico 8/10 dsp, ja kun oli kanavia vapaana niin myös subi joka ei itse tehden maksanut kuln elementin ja 50 tarvikkeisiin.

heller

Laitoin sk autosoundiin kyselyä. Katsotaan mitä ehdottavat.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Saitko tarjousta / ehdotusta?

heller

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

miz

Lainaus käyttäjältä: heller - 30.07.21 - klo:12:39
Ei ole kuulunut vielä.

Omien asennusten aikaan olivat aika hyvin työllistettyjä, parin viikon jono yleensä ja aina oli useampia autoja työn alla. Tesla kolmosia näkyi olevan melko usein.

Asiallinen firma muuten kaikinpuolin, mutta vastaaminen sekä yhteydenottolomakkeeseen että sähköpostiin oli kyllä aika hidasta.

Jos haluaa nopeammin tietoa niin puhelimitse onnistui nopeammin, ja pitivät kyllä puhelimessa sovituista asioista hyvin kiinni.

heller

Juu ei tässä kiire ole. Lomalla varmaan heilläkin jengiä. Auto saapuu marraskuussa eikä sitä uskolla heti roplata kuitenkaan :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy