Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Repost

#1
Kiitos hyvistä vinkeistä kaikille.
Päädyin tilaamaan tuon elekman laitteen ja tänään pääsin sitä kokeilemaan.
Kaikki vikakoodit on nollattu.
Tuntuu ihan pätevältä laitteelta ja olen jopa hieman yllättynyt miten jämäkältä ja laadukkaalta laitteelta se vaikuttaa.
Käyttöliittmäkin vaikuttaa selkeältä ja sain vikakoodit nollattua heti kättelyssä ilman ohjeita.
Aika kallis vekotin kyllä oli siihen käyttöön nähden mihin sitä tarvin, mutta eipä tarvi enää käydä missään muualla nollailemassa vikoja maksua vastaan.
Ehkä joskus keksin vielä jotain muutakin käyttöä tuolle, tai vaihtoehtoisesti se jää hyllyyn pölyttymään.
#2
Kiitos vastauksista ja avusta.
Yritin itse noita vaihtoehtoja tutkailla mutta kun en niistä juurikaan mitään ymmärrä niin täytyy mennä ihan suositusten pohjalta.
Pistän tuon Elekman laitteen tilaukseen ja oon tyytyväinen jos ei tarvi enää varoitusvaloja ja pimputuksia kuunnella eikä asioida liikkeessä vikakoodeja nollailemassa.

Ã,,rsyttää kun jo toinen audi peräjälkeen missä sama vika. Jatkuvasti ilmottaa tota vikakoodia ja silti mitään vikaa ei ole.
Edellistä jaksoin pari vuotta ja sitte kun tarpeeksi valitin niin maahantuoja vaihtoi palikat maksutta koska vika oli kuulemma "yleinen".
Nyt en viitsi edes alkaa kyselemään maahantuojalta kun on tuontiauto jota ei ole koskaam marmolilla käytetty.
Seuraavaksi sitten ehkä BMW tai Mersu. Tuskin ne sen parempia on mutta tuleepahan välillä maksettua muillekin merkeille.
#3
Tuli vielä mieleen että onko jollain kokemuksia noista puhelimella ja jollain appsilla toimivista vikakoodin lukijoista ?
Ilmeisesti palikka lyödään porttiin ja erikseen ostetulla sovelluksella pääsee nollaamaan vikakoodeja yms.
Löytyisiköhän sellaisesta apua vaihteenvalitsimen vikakoodin nollaamiseen ?
Jos on tietoa ja suosituksia/kokemuksia niin vinkkailkaa.
#4
Aika hintava laite kun käyttöä ei ole muuta kuin yhden vikakoodin nollaamiseen.
Mutta kai se on tollanen hankittava kun ei viittis ulkouolisellekaan jatkuvasti maksella.
#5
Vm 2016 S-tronic vaihteistolla oleva Audi A4 ilmoittaa säännöllisen epäsäännöllisesti 2-6 kuukauden välein vaihdevalitsimen asentotunnistimen virheestä.
Mitään vikaa ei ole ja nollaus maksaa pajalla aina noin 40â,¬.
Osaisko joku kertoa mikä on halpa ja helppokäyttöinen lukija millä herjan sais itse nollattua.
Ei viitsisi ostaa sikaa säkissä jos ei saakkaan nollattua kyseistä herjaa.
Ã,,rsyttää kun tämä on jo toinen Audi putkeen mikä ilmoittaa samasta herjasta.
Kummassakaan ei kuitenkaan ole ollut toiminnallisia ongelmia.
#6
Joskus teininä oli sama ongelma corollan takavalojen kanssa. Kalvoista jäi liimat valoihin eikä meinan millää lähteä pois.
Lopulta asetonilla ne sain poistettua mutta valojen pinnoista tuli harmahtavat. Onneksi kaveri kertoi niksin, suihkutin niihin kirkasta spray-lakkaa ja pinta oli sen jälkeen taas kuin uusi.
#7
A4 B9 (14-) / Vs: Nyt kun AdBlue loppu
07.04.22 - klo:03:40
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 07.04.22 - klo:00:45
Hiton hyvä hinta. Nyt maksaa kympin pönttö 29,90â,¬ Motonetissa ;) Tosin tuon mainitsemani linkin myyjä ei enää lähetä Suomeen ja hintakin hieman noussut ???

Ei ilmeisesti ollut toimittajalle yhtä hyvä kauppa kuin mulle  :)
#8
A4 B9 (14-) / Vs: Nyt kun AdBlue loppu
28.03.22 - klo:17:46
Lainaus käyttäjältä: Repost - 21.03.22 - klo:15:05
Pistin tilaukseen 40L tuolta ihan varmuuden vuoksi jotta pärjäilee vaikka tulisi pidempikin pula.
Hintaa tuli 40L satsille kotiin kuljetettuna 86,78 â,¬ ja toimitus arvioitu 24.3.2022.
Saa nähä pitääkö toimitusaika.

Toimitus tuli kotiovelle ja tavara oli mitä pitikin, eli onnistunut ostotapahtuma.
#9
A4 B9 (14-) / Vs: Nyt kun AdBlue loppu
21.03.22 - klo:15:05
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 18.03.22 - klo:12:52
Käy vääntämässä se NS2 kaasuputken pää Saksasta Puolaan, niin mä käännä toisen pään tänne Suomeen ;D

https://www.ebay.de/itm/403305344445 tuossa nyt yksi esimerkki, miksei kannata joltain Virtaselta ostaa moninkertaiseen hintaan. Litrahintaa toki kertyy n. 0,40â,¬ enemmän kuin jos hakee kaupasta (siis jos olisi saatavilla), mutta tuo on sentään kotiin tuotuna.

Pistin tilaukseen 40L tuolta ihan varmuuden vuoksi jotta pärjäilee vaikka tulisi pidempikin pula.
Hintaa tuli 40L satsille kotiin kuljetettuna 86,78 â,¬ ja toimitus arvioitu 24.3.2022.
Saa nähä pitääkö toimitusaika.
#10
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.02.22 - klo:23:29
Varmaan rinnakkain olet verrannut noita crossclimate renkaita oikeisiin skandic-kitkoihin, kun et ole mitään eroa huomannut  ;D.

Sen verran moni on todennut ettei nuo crossclimate ole mitkään talvirenkaat ja tuota talvea on Suomessa riittänyt ainakin kehä 3 ulkopuolella! Toivottavasti et ole turaamassa minun tiellä noilla renkailla tai ojan pohjalla.

Ei tarvitse olla huolissaan, hyvät renkaat on alla ja en ahdistu vaikka olet eri mieltä.
Asun maalla, kaukana kehä kolmosesta ja lunta on riittänyt eikä tiellä pysymisessä ole ollut mitään ongelmia.
15 vuotta ajelin "oikeilla" kitkoilla joten kokemuspohjaa on.
Kokemusta on myös parista muustakin "ympärivuotisesta" renkaasta ja ne olivat huonoja, joten siksi tämä Crossclimate oli positiivinen yllätys.
Tarkoitus oli vain kertoa omia kokemuksia eikä alkaa todistelemaan tai väittelemään joten jätän tämään tähän osaltani.

#11
Pistetäämpä omatkin kokemukset:

Auto Audi A4 Quattro.
Alla Michelin Crossclimate 225/55R18".
Kilometrejä noin 60tkm/vuosi ajoalueena keski- ja eteläsuomi.

Näillä on menty ympäri vuoden ja hyvin on pärjätty niin kesällä kuin talvellakin.
Hiljaiset ja hyvät ajaa.
Talvella en ole huomannut mitään eroa perus nokian, michelinin yms. kitkarenkaisiin joita on vuosien mittaan ollut.
Kesällä ei ehkä sieltä sporttisimmasta päästä mutta oikein hyvät perusajossa.
Parasta on se että aina on alla oikeat renkaat eikä tarvi vaihdella vuodenaikojen mukaan.
En enää muita renkaita osta jos näitä on saatavilla.
#12
Moottori ja voimansiirto / Vs: Optimointi
08.02.22 - klo:03:24
Lainaus käyttäjältä: Antore - 06.02.22 - klo:23:56
Laita dyno-käppyrästä kuvaa tulemaan. Sehän sulta tietysti löytyy, koska on pakollinen muutoskatsastusta varten.

Eipä ne katsastuksessa mitään kysele.
Useita autoja olen optimoinnissa käyttänyt ja katsastanut eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia katsastuksen tai tekniikan kestämisen suhteen vaikka kilometrejä kertynyt reilusti..
Yleensä olen autot myös penkissä käyttänyt ja aina on tehot olleet sitä luokkaa kun on pitänytkin.
Ei mitään huonoa sanottavaa optimoinnista, päin vastoin. Kulutus aina pienentynyt ja hauskuus lisääntynyt.
#13
Kyllä tässä nyt kusetetaan kuluttajaa ja nauretaan pääälle.
Itse riitauttaisin tilanteen aivan varmasti.
Toivottavasti áloittaja saa loppujen lopuksi kunnon korvauksen.
#14
A4 B9 (14-) / Vs: Hattuhyllyn pohja?
08.11.21 - klo:03:32
Ok, kiitos vastauksesta. Eipä tarvi miettiä enää.
Ã,,änieristysmattoa vois harkita ihan vain suojaksi jos ei muuta.
#15
A4 B9 (14-) / Hattuhyllyn pohja?
07.11.21 - klo:06:29
Kuuluuko Audi A4 B9 sedanissa olla paksin puolella jokin "hattuhyllyn pohja" tai suojalevy tms. ?
Omassani on paljas pelti ja esim. kaiuttimien elementit siis näkyvät.
Jos kuuluu niin vois ehkä sellaista alkaa metsästämään.
#16
Nyt kun motarilla on 100km/h rajoitus niin menee kokoajan 7 vaihteella ja kierrokset oli muistaakseni noin 1400rpm.
Ilman vakkaria en ole edes kokeillut. Oon tottunut käyttämään vakkaria melkein koko ajan, paitsi tietysti kaupungissa.
#17
Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 01.11.21 - klo:13:46
Tai 5 -> 6 vaihto, vakio 2.0 TDI  S tronic quattro vaihtaa tasamaalla siinä 66 km/h hujakoilla kutoselle mikä on ihan turhan aikasin...

5 -> 6 näyttäisi vaihtavan pikkasen yli 70km/h vauhdissa kierrosten ollessa noin 1700rpm suunnilleen.
#18
6 -> 7 vaihto oli noin 1600 rpm ja 95km/h.
5 -> 6 vaihtoa ei tullut katottua mutta  voin sen huomenna kattoa jos vaan muistan.
#19
Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 31.10.21 - klo:13:06
Kamiteciä itekin harkinnu... Paljon oli kustannus? Tuliko suoritusarvoihin (hv/nm) minkälaisia muutoksia?

Tehonlisäys ei ollut tällä kertaa ollut käynnin päätarkoitus joten se tuli vähän kuin lisänä ja en siihen hirveesti ole kiinnittänyt huomiota.
Tehoja ei mitattu ennen eikä jälkeen optimoinnin joten mitään dokumenttiakaan ei ole esittää.
Perstuntumalla voi kuitenkin sanoa että menohaluja on huomattavasti enemmän kuin ennen.
Muistaaksi lupailivat jotain 220hv paikkeilla olevan optimoinnin jälkeen.
Ymmärtääkseni ohjelma on Turbotechin ja niiden sivuilta löytyy alla olevaa tietoa.
480 EUR joutui tästä kokonaisuudessaan maksamaan ja oma mielipiteeni on että ehdottomasti kannatti.
Auto olisi mennyt vaihtoon jos vaihteiston optiointi ei olisi sen toimintaa merkittävästi parantanut.
Nyt auto on kuitenkin mukava ajaa ja vastaa sitä mitä odotin Audi A4:sen olevan kun sen hankin.

Moottorin tehonlisäyksistä on kyllä aiempaakin kokemusta useiden aiempien Audien omistajana joten sinänsä siinä ei mitään poikkeavaa tunnu olevan. Toisinaan tehot on mitattu ennen ja jälkeen mutta aina ne on ollut kutakuinkin sitä mitä on lupailtu ja en siltä osin jäänyt kaipaamaan mitään mittailuja. Ongelmiakaan ei vielä ole koskaan tullut optimoinnin takia.





#20
Auto käytetty nyt Kamitec:lla jossa optimoitiin vaihtopisteet ja moottorinohjaus.
Nyt vaihteisto toimii kuin rasvattu eikä jyristyksestä tietoakaan.
Ero on todella huomattava.
Nyt Audi tuntuu aivan eri autolta ja meno on sulavaa.
Homma meni alusta loppuun sujuvasti ja asiakaspalvelu oli loistavaa!
Suosittelen!
http://www.kamitec.net/
#21
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 20.10.21 - klo:12:53
Kaksoismassavauhtipyörän ensimerkkejä, ei onneksi tule helpottamaan joten ominaisuudesta voidaan puhua.

Harvinaista kuraa on Audin laatu jos jo 70tkm kohdalla kaksoismassavauhtipyörä alkaa leviämään.
Tosin juuri tänään kun soitin marmorille ja kyselin onko tähän ongelmaan päivitystä ja mainitsin Audin jatkuvista viosta niin huoltoneuvojakin totesi että "paskojahan nämä ovat". Olin hieman yllättynyt mutta mitäpä sitä kiertelemään  :)

Lainaus käyttäjältä: ReijoM - 20.10.21 - klo:14:20
Minun edellisessä A6:ssa (vm. 2017 2.0 TDI s-tronig/dsg) huomasin tuon liian suurella vaihteella ajamisen liian pienellä nopeudella vain talvirenkailla, josta tuli silloin hieman "jurinaa/värinää". En nyt enää muista nopeutta millä se vaihtoi jo 7:kan päälle, olisiko ollut joku reilut 80km/h ja kierroksia alle 1500?

Kesärenkaat olivat kokoa 245/45R18 ja talvirenkaiden koko oli 225/55 R17. Rengaslaskurin mukaan noiden halkaisijassa ei ole mitään eroa mutta nopeusnäyttöjen mukaan mittarivirhe oli kesärenkailla +3km/h ja talvirenkailla +4km/h 80km/h nopeusrajoituksella.

Nokian Hakkapeliitta 9 (225/55 R17) lienee sitten ollut karvan verran halkaisijaltaan pienemmät kuin auton mukana tulleet AO merkinnällä varustetut Bridgestone Turanzat (245/45R18).

Mutta noilla alkuperäiskoon renkailla "jurinaa" ei siis esiintynyt ja liian iso vaihde ei mennyt liian alhaisessa nopeuksissa päälle, mitä tapahtui talvirenkailla. Muuttujinahan tuossa on renkaan halkaisijan lisäksi ainakin myös vierintävastaus, jos jotain momenttia joku vaihteistossa tarkkailee, milloin vaihdetaan isommalle.

Mutta, kukapa noista tietää...

Nyt kun asian mainitsit niin todellakin, omassani tämä "ominaisuus" paheni renkaidenvaihdon myötä häiritseväksi.
Ennen oli 225/50 R17 kesärengas ja nyt 225/50 R18 kitka.

Lainaus käyttäjältä: Mankke - 19.10.21 - klo:20:54
Omasta 2.0tdi quattrosta s-tronic on muokattu vaihtopisteet , joten ei mene enää niin matalilla kierroksilla että alkaa jurisee/täristää, samalla vaihdoista tulee nopeampia kun pääsee vaihtaa korkeimilla kierroksilla. Oma ei vaihda 7 päälle vasta 90-95km/h jälkeen D asennossa.
Ei muuta kun aikaa varamaan Kamitec nimiselle pajalle, todella osava VAG paja!

Kiitos vinkistä. Olin jo yhteydessä kyseiseen firmaan ja todennäköisesti vien "potilaan" sinne kunhan aikataulut antaa periksi.

#22
Onkos kukaan vielä käyttänyt omaansa laatikon optimoinnissa tai vastaavassa.
Alkaa ärsyttämään kun auto pyrkii kokoajan ajamaan aivan liian matalilla kiorroksilla ja jyristää  sen takia voimakkaasti kuin vanhat linja-autot ylämäessä.
jos vaihtaa ite ratin "läpsyttimestä" pienemmälle niin auto vaihtaa itse heti kohta takaisin isommalle.

Sama juttu Dynamic sekä sport asennolla, kierrokset on ihan yhtä alhaalla, paitsi jos hipaisee kaasupoljinta niin sitten auto vaihtaa pienempää ja kierrokset pysyy hetken ylhäällä kunnes kohta taas automaatti vaihtaa yli-ison vaihteen silmään.

Alkaa tosissaan ärsyttämään kun vakionopeudensäädintä ei ton ongelman takia viitti paljon käyttää muualla kuin moottoritiellä.
80km/h rajoituksella tiellä missä on ylämäkiä ja mutkia tulee jo heti suosiolla tökättyä keppi manuaali asentoon ja vaihteet vaihdetaan läpsyttimillä.
Ei sitä jyristämistä jaksa kuunnella.

Kokeilin myös aiemmin mainittua laatikon resetointia mutta ei auttanut.
#23
Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.10.21 - klo:18:05
Edessä ei ole subbaria ja ilmeisesti autossa on siis ASS. Audi sound system siis, jos takana hattuhyllyllä semmoinen löytyy.

Autoon on napsittu myös aikoinaan VC, virtual cockpitti siis, sen mukana tuli isompi keskinäyttö.

Ei nuo vakiovarusteita ole sielläkään. Kovalla rahalla ostettu.

Okei, eli digimittariston mukana tulee tuo näyttö, nyt selvis sitte sekin.
Takana hattuhyllyllä on subbari. Sen huomaa vielä aika selvästi koska paksin puolelta puuttuu ilmeisesti peitelevy kun se subbari sieltä hyvin paistaa. Ei varmaan ihan vakiona ole tuolla tavalla paljaana.
#24
Kiitos vastauksista, tuli paljon selventäviä asioita.

Varustelistan mukaan valot on Xenon plus valot.
Oisko nuo suomen Audeissa sitten ledvaloja pääsääntöisesti kun ulkonäöltään samanlaisia ei ole vielä tullut vastaan.
Dynaamisia vilkkuja ei ole edessä eikä takana, vaikka ne kyllä hienot olis.
Näyttö sisällä taitaa olla hieman isompi kuin mitä muissa koeajamissani A4:sissa oli.
Digimittaristo löytyy ja se onkin aika mukavan näköinen vaikka ei siitä sinänsä niin hirveesti hyötyä olekkaan. Lähinnä kiva koriste josta saa vaihdeltua eri näkymiä.
Turvavyön esikiristimet ja sähköpenkit löytyy myös, liekö saksan vakiovarusteita.
Tuli vielä mieleen että takana tuossa ainakin on jokiu subbari, mutta onko edessäkin kun siltä kuulostaisi?

Kävin koeajamassa juuri E-sarjan mesen 250 diesel vm.2016.
Kyllä tuo Audi A4 on paljon hiljaisempi ja mukavampi ajaa. Ehkä mesen laatikko oli hieman mukavempi mutta sisusta taas oli kuin historian kirjasta.
Tulin siihen tulokseen että ei kannata vaihtaa.
#25
Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.10.21 - klo:09:37
Aika monet autovalmistajat käyttivät noilla tienoilla vanhoja tyyppihyväksyntöjä, syistä X ja Y.

Siksi tuo on virallisissa papereissa edelleen B8 vaikka selkeästi onkin uutta B9-korimallia.

Kaikki A4 sedanit taitaa kulkea myös papereissa lisänimellä limousine. Olisiko se myyjä kompastunut tähän? Vai oliko sillä joku muu lähde tälle poikkeavalle pituudelle?

Lainaus käyttäjältä: makelja - 14.10.21 - klo:10:02
Taitaa olla käytettynä tuotu, niin Trafin sivuille mennyt väärä mallimerkintä. Kun tuossa ei ole niitä helmalistoja, niin siitä päättelin sen jälkituonnin. Ja se että on luullut sitä pidemmäksi malliksi voi taas tosiaan johtua siitä että malli on Limousine eikä sedan. Ja Kiinassahan tuota saa 10cm pidempänä mallina. Tai voihan se ollakin pidempi, jos on tuotu sieltä eikä EU.n alueelta.

Kiitos vastauksista.
Auto on tosiaankin saksasta tuotu autoliikkeen tuomana muistaakseni huhtikuussa 2021.
Vastaukset selvittivät hyvin että auto siis on korimalliltaan B9.

Luultavasti automyyjä on komapastunut siihen että jossain dokumentissa oli mainittu A4 Sedan Limousine.
Auto on siis kaiken järjen mukaan normaalimittainen koska silmin en ainakaan haivaitse että se poikkeaisi mitenkään muista A4 sedan malleista joita kylillä näkee. Myös trafin mittatiedot täsmäävät netistä löytyviin A4:sen mittoihin.

Miksi näissä saksan autoissa ei ole noita helmalistoja ? En niitä kaipaa mutta ihmettelen kun kaikissa suomen malleissa on.
Oletin että tässä tilaaja ei ole vain halunnut listoja mutta vastauksistanne ymmärsin että saksasta tuoduissa niitä ei siis yleisesti ole.

Toinen vielä herännyt kysymys on että onko nuo etu- ja takavalot myös jotain saksan malleja koska en vastaaviiin ole suomen malleissa törmännyt ?
#26
Kävin eräässä autoliikkeessä hieromassa autokauppoja ja tarjosin autoani vaihdossa.
Myyjä ihmetteli että autoni on limusiini malli joka on hiukan normaalia A4 mallia pidempi.
En itse ole koskaan tälläiseen väitteeseen ennen törmännyt.
Onko tälläinen edes mahdollista ja jos on niin mistä asian saa selville ?

Toinen asia mikä hieman askarruttaa on se että olen olettanut että autoni on malli B8, mutta Audilla asioidessa he väittivät sen olevan B9.
Trafin sivujenkin mukaan auto on B8.
Auton varustetarran mukaan auto on valmistunut 1/2016.

Pistin tuohon muutaman kuvan jos joku osaa sanoa mitä mallia tämä nyt sitten oikeasti on.






photo upload api




#27
Auto Audi A4 B9 vm.2016 2.0Tdi.

Näyttöön tuli ilmoitus "Selector lever fault".
Huollossa todettiin että vaihdekeppi oheistarvikkeineen menee vaihtoon.
Kilometrejä mittarissa vasta 75tkm.


Edellinen auto oli Audi A3 vm.2016 2.0 Tdi.
Sama ilmoitus tuli siinäkin noin 100tkm kohdalla ja vaihdekeppi ja muut romut meni siinäkin vaihtoon.


Ilmeisesti siis vakiovika näissä "premium" merkin autoissa ?



#28
Okei, ei tossa sitten varmaan ole muistia koska ei siinä ole mitään muita nappuloita kuin ne mistä sitä penkkiä säädetään.
#29
Onko sähköpenkeissä aina muisti vai voiko olla myös sellaisia joissa ei ole muistia ?
Mulla on 2016vm A4:ssa sähköpenkit edessä enkä ole ainakaan vielä löytänyt mistään valikoista mahdollisuutta tallentaa penkin asentoa muistiin.

#30
Lainaus käyttäjältä: Cryslite - 29.07.21 - klo:22:59
Otsikon mukaista tekstiä herjasi keltaisen varoituskolmion kanssa kesken ajon ja sitten melkein heti hävisi näkyvistä. Mistäköhän johtuu ja onko millainen homma laittaa kuntoon mikäli tulee vika uudestaan?

Audi A3 vm2016. Sama ongelma vaivasi pari vuotta. Ilmoitus tuli päivittäin jossain vaiheessa ajoa.
Viime kesänä jaksoin sitten ottaa yhteyttä Audin huoltoon ja pyysivät auton tutkintaa.
Viaksi paljastui tässäkin ketjussa jo aiemmin mainittu vaihdekepin asentotunnistimen mikrokytkin.
Vika korjattiin maahantuojan tai valmistajan pussista, en tiedä kumman mutta itse ei tarvinnut maksaa.
Tämä oli yllätys minulle koska oletin itse joutuvani maksumieheksi kun autossa oli kilometrejä jo noin 160tkm ja autolla oli useampia omistajia ennen minua.
Tästä pisteet Audille.

Nyt ajettu jo 200tkm ja vika ei ole uusiutunut.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy