Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Larmatin

#1
No nyt sain navin päivitettyä mutta kieltähän ei saa suomeksi. Päivitin siis kartat.
Siellä valikoissa on joku muu update jolla se haluis jotain päivittää sd kortilta mutta mikä päivitys se on, ilmeisesti jokin navin ohjelmistopäivitys? mistä siihen saisi ladattua uuden version ja mitä siitä voisi olla hyötyä?
#2
Selvisikö homma?

Täällä ois yx 17mallinen 150hp 2.0d joka tekee painetta jäähdytysjärjestelmään. Hajooko näistä kansia vai tiiviteitä?
#3
kyl uskoisin että saa vcds:llä koodattua vesiventiilin toiminnan erinlaiseksi
#4
Tiguan II (16-) / 2019 tiquan navigaattori
26.01.24 - klo:15:24
Kaupasta jäi käteen tolla en 1.5tsi tiqu.  Kuinka navin kielen saaa suomeksi vai saako ollenkaan ?
#5
Muistaakseni sen sais siitä vaihettuu. Suodatin ja lauhdutin pois ja sit se loppu pois
#6
2007 fabia kyseessä.

Onko sen sähköhydraulisesta tehostimesta jotain itseopiskelu ohjelmaa. Se pumppuhan lähtee päälle kun kääntää rattia mutta ajossa kun väistää hirveä niin pumppu ei kerkee mukaan vaan ohjaus on jäykkä ekan sekunnin puolikkaan.
Kuuluisiko siellä olla jokin paineenvaraaja?
Tässä siis se tehostinmoottorin on akun alla ja putket menee ohjausvaihteelle,öljyä on ok.

Vinkkiä kiitos.
#7
Onko kukaan kuullut että näistä hajoaisi mäntiä, lähteekö männänlaki irti esim?

Autossa voimakas naputus ja ventiilikoneistosta ei löydy mitään ja kiertokanki tuntuu tiukalta ja ei alalaakerissakaan mitään.

Se mitä pääs mittaa suutinreiästä niin yksi mäntä on 0.3mm ylempänä
#8
Lainaus käyttäjältä: M_M - 01.06.23 - klo:08:55


Saattaa sille joku koodausmuutoskin olla olemassa, siitä ei tietoa.


Tästä ois kiva tietää lisää. onko kellään tietoa koodauksesta?
#9
Vm 19 176kw dieseli. Takamatkustajia häiritsee liian kovat pakopörinät.
Siellä on partlinkin mukaan 565 253 903 B Runkoäänigeneraattori

Onko sillä tehty nuo möreältä kuulostavat äänet ja onko mitään tehtävissä että saa murinat semmoiseksi että ei kumise sisälle ajossa.
#10
Lämpöantureista ois kiva saada lämpötieto silloin kun tuon tekee.
Vaikuttaako ilmastointi vikaan mitenkään?
#11
Kyllä sinne kandee oikee määrä ainetta laittaa jos on taka ilmastointi.
#12
jos ei korkissa ole lukkoa niin kansi kuuluu lukittua
#13
Moottori ja voimansiirto / Vs: 2.0 tdi bmm
02.05.23 - klo:19:59
Ottaa sitten vena mäntään kiinni jos on hampaan pielessä.
Joku siellä vähän on joustanut.. toivottavasti ei hajonnut.
#14
Aina monessa näissä  on semmoinen väljän tuntu liikkeelle lähdös ja kaasun pumppauksessa. mistä se sit tulee ja tarviiko siitä välittää?

Tuo tumpin boorit on tyyppivika mut ei ne kovin pahalta näyttänyt mutta missä kunnossa vetarinpuoli on?
#15
Eli näis sähkökässäreissä ajossa nappi jarruttaa ABS kautta kaikilla pyörillä ja sitten kun nopeus on alhainen esim 10km/h niin sitten kytketään kässäri päälle takajarruille. 

Siitä napista on kiva vetää ajossa.. itse aina koejoilla kokeilen että se toimii oikein.

Kattoo vaan et peräs ei ole ketään.

ja tosiaan vanhas saabis oli edes käsijarru.
Edit: toi hätä pysäytys on hyvä kertoo perheenjäsenille jos vaikka kuski saa sairaskohtauksen niin tietää miten auto pysähtyy.
Edit 2 yhdys sanat
#16
Tässä ks. autossa ei ollut mitään käynnistysongelmia
#17
voi mennä huonommaksi jos niihin o-renkaisiin koskee kun kansi on kuitenkin kulunut piloille. paha sanoa onko järkevä tehä samal..
Tarkista nokka-akseli ja nostimet huolella. on haastava katsoa mutta kannattaa käyttää aikaa ja peiliä sen kunnon katsomiseen.
#18
Vika ei ole pumpparissa. Vika on joko pumpparin sähköliitoksessa tai ohjainlaitteessa. Väittaisin et vika on siinä johtoliitoksessa.. tyyppivika. Sen voi saada mitaten esille mut vika hävii kun liittimeen koskee er mahista mittaukselle on vain 1kerta.
#19
Siihen alukorvakkeen  kylkeen voi porata esim 6mm  reiät niin saa rasvaa  sinne ihan juureen
#20
Lainaus käyttäjältä: JORI - 02.04.23 - klo:17:32
Moi vaihdettiin tollasen B7 014  neliveto passatin oikea takapyörän laakeri kun tuli katsastuksessa hylky laakerin vaihdon jälkeen vikakoodit 01325 ABS anturi 041700 käsijarru oikea toi ABS anturi kulunut jonkin verran kun laakerissa välystä reippaasti ajossa piti aika rahinaa, voisko noi vikakoodit olla yhteydessä toisiinsa vasen puolen kässäri toimii mut ei okea?

Kulunut abs anturi ensin vaihtoon ja sit ihmettelee lisää
#21
Ne ei välttämättä toimi kun laittaa virran päälle. Vasta startaessa niiden pitäis toimii  jos ne toimii komponetti testillä niin uskoisin niiden olevan ok. Laita virtamittari  ja varmistu onko oikeasti mykkiä startatessa
#22
Voisihan se olla tommoinen 1.4l kone se ihan pätevä vaihtis. Niissäkin on aika paljon eri versioita. Onko siitä sylinterien lepuutus toiminnosta kuultu huonoa kun toisissa malleissa se on.. oliko se ACT vai mikä se..
#23
Mikäs voisi olla kestävä bensakone kokoluokassa 1.2-2L En haluis ostaa semmoista mottia jossa jakoketjut paukkuu ja muita lastentauteja.
Puhutaan siis VAG kulkineista,ehdotuksia. Sit kun kone löytyy niin pitää lähtee pohtii missä autossa se on....joo ei ole helppoa ::)
#24
Transporter T5 (03-) / Vs: Keittää
07.04.23 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: Hervo12 - 06.04.23 - klo:19:27
Auto edelleen tekee painetta järjestelmään. Nyt kun ilmat lämpeni huomasin, että kun ajaa isoon
ylämäkeen alkaa lämmöt nousee hetkellisesti 120 asteenseen. Voiko vesipumpussa olla vikaa?
Webasto on myös mennyt lukkoon.
Ei olisi eka auto jossa on esim vesiputki/syyläri tukossa. Egr cooleri voi myös olla tukossa ja vedet ei kunnol kierrä..tietty silloin ei tulis sisällle kunnol lämmintä.. tuleeko sisälle kunnol kuumaa?
#25
Lainaus käyttäjältä: zäbää - 22.03.23 - klo:12:57
Olikos näistä porukalla uusia kokemuksia ? vissiin ihan pätevä kone toi CJEB, ettei öljyn syöntiä?

https://youtu.be/OvfdvKKNaIo

#26
Mitä mieltä olette jos takailmastoinnin putket laittaa tukkoon 2006 autosta.
Kompura on sama jos autossa olisi vain yksi kenno.

Voisiko toimia ihan hyvin järjestelmä ja millä itse tukkisitte takaputket?
Täyttömäärä tietty vain etukennon mukaan.

Järjestelmä on likainen ja pestään  etupää ja ei lähdetä pesemään takapään juttuja ja siksi miettitään jos sen deactivoisi.

voisiko sen niin vain deactivoida?
#27
Millaisia kokemuksia on miten kestää jakoketju noissa?
#28
No termareista hyvä aloittaa. Voi olla 1 tai 2kpl
#29
Lainaus käyttäjältä: Keijoantero - 29.03.23 - klo:21:38
Kauankohan tuollaista satunnaista Alternator Workshop ilmoitusta ja merkkivaloa uskaltaa katsella? Reissussa pohjoisessa, ja tänään pakkaslumipöllyssä ajelun aikana heitti pari kertaa tuon ilmoituksen tauluun.

Pahimman lumipölyn loputtua ei tullut enää ilmoitusta eikä valokaan syttynyt. Voikohan vähän lörpottävällä pohjasuojalla olla vaikutusta asiaan?

Ylihuomenna siirtyminen Norjan puolelle, ja sitten pitäisi päästä vielä pääsiäisenä takaisin pk-seudulle..

Kyseessä myös 2.5 AXE kone 573tkm ajettuna.

Mahdoton sanoa kauanko lataa. Joku volttimittari olis hyvä vaikka semmoinen tupakansytkä malli halpahallista hakee. Jos jännite ois 13-14 niin pääsis mut alle 12v niin en yli 100km ajais.
#30
Mitenköhän turvallisia nämä kiinakoodaukset on? Voiko se sekoittaa autosta jotain muutakin?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy