Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Devl

Onko jollain osanumeroa tuolle mustalle CUPRA -tekstille ja mistä olette tilanneet?

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 17.11.17 - klo:13:37
Hinnastot päivitetty tänään, täysin digitaalinen mittaristo alkaa 02/2018 tuotannosta:

http://www.seat.fi/auton-hankinta/hinnastot/leon.html

Onko tuo digitaalimittaristo lisävaruste Cuprassa vai vakiona 02/2018 eteenpäin?
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Valtsu-

Digitaalimittaristo on vakio varusteena Cuprassa viikosta 02/2018 eteenpäin. Muihin malleihin maksullinen.

Edellä mainitusta syystä oman tilauksen toimitus siirrettiin tammikuulta ---》 helmikuulle (auto tilattu jo kesäkuussa). Lisävarusteiksi ruksittiin lähes kaikki.

Mustan Cupra tekstin saa ottamalla Matt Black paketin tai vaihtoehtoisesti Ebayn ihmeellisestä maailmasta. Ei maksa varmaankaan kymppiäkään takakontin teksti tuolta.

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: Valtsu- - 22.11.17 - klo:19:00
Digitaalimittaristo on vakio varusteena Cuprassa viikosta 02/2018 eteenpäin. Muihin malleihin maksullinen.

Edellä mainitusta syystä oman tilauksen toimitus siirrettiin tammikuulta ---》 helmikuulle (auto tilattu jo kesäkuussa). Lisävarusteiksi ruksittiin lähes kaikki.

Mustan Cupra tekstin saa ottamalla Matt Black paketin tai vaihtoehtoisesti Ebayn ihmeellisestä maailmasta. Ei maksa varmaankaan kymppiäkään takakontin teksti tuolta.

Itse tein tilauksen syyskuussa ja jäin itse odottamaan myös tuota mittaristoa. Mutta ei myyjä tiennyt että tuleeko milloin vko 2 tuotantoon vai ei. Mutta helmikuusta eteenpäin siis :)
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Devl - 22.11.17 - klo:14:57
Onko jollain osanumeroa tuolle mustalle CUPRA -tekstille ja mistä olette tilanneet?
https://www.ebay.com/itm/Genuine-SEAT-Black-Glossy-CUPRA-Inscription-6LL853687A041/201935742324?hash=item2f044ee574:g:5qUAAOSwBt5ZJs~U&vxp=mtr
Olisko tossa halvin? Noi alkuperäset cupra merkit kustantavat enemmän kuin kympin. Pelkät tarrat alkuperäisen cupra tekstin päälle saa sillä hinnalla    ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Sammy

Lainaus käyttäjältä: loose cannon - 21.11.17 - klo:20:28
Oma Seat Leon FR 1.4 TSI DSG saapui maaliskuussa ja kilometrejä on tullut simmoinen rapiat 10000km nyt. Pääsääntöisesti kaikki on toiminut hienosti, mitä nyt LEDit näyttävät vähän turhan alas ja tuulilasinpesunestettä kuluu huonojen suuttimien takia turhan paljon (asiaa korjailemassa pikkuhiljaa). Nyt kelien kylmetessä olen törmännyt ilmiöön ajaessa moottorintienramppiin (silloin kun en ole webastoa muistanut kytkeä  ::) ) moottorin vielä ollessa kylmä. Tällöin poikkeuksetta moottoritienopeuteen kiihdyttäessä kierroslukumittari "hyppii eteenpäin" punaviivaa kohti mentäessä. Ilmeisesti vastaavaa ilmiötä on muissakin pienissä bensaturboissa? Palotilassa jotain karstaa? Auttaisiko vaihto 98-bensaan ja pitäisikö tällöin ajaa alkuun tankki tyhjäksi? Ei kai letkustoa kuitenkaan tarvitse tyhjentää?

Itsellä ledit näyttivät myös aika alas. Säädin itse niitä hieman ylöspäin. Tosi helppo homma, tarvitsee vain ristipääruuvarin. Valojen kantama parani selvästi, eikä noussut liian ylös. Ainakaan vastaantulijoiden vilkutuksia ei ole näkynyt.

Jaketsu

Käsittääkseni led valot tarvitsee testerin että pystyy säätämään. Samoin kuin ksenonit.
Seat Leon ST Style Business 1.0TSI DSG -17, Mystery blue

Sammy

Lainaus käyttäjältä: Jaketsu - 24.11.17 - klo:09:08
Käsittääkseni led valot tarvitsee testerin että pystyy säätämään. Samoin kuin ksenonit.

Ei tarvinnut testeriä. Meisseli riitti.

Ukko

Näyttäisi merkkihuollot olevan tänään -25% alennuksessa. Uuden Leonin ensimmäisen huollon hinnaksi jää 195,30 euroa. Ihan hyvä tarjous.

Vekkula

Mitäs tuo huolto sisältää?
Yleensä ensihuolto on mulla kustantanut liikkeessä max 150, osineen kun olen vienyt itse hankitut öljyt ja suodattimet.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Ukko

Sisältää kaikki osat ja öljyt mitä huolto-ohjelmaan kuuluu. Raitisilmasuodattimen vaihto. Ilmeisesti ledvalojen suuntaus myös. Koko setti.

loose cannon

Lainaus käyttäjältä: Sammy - 22.11.17 - klo:21:50
Itsellä ledit näyttivät myös aika alas. Säädin itse niitä hieman ylöspäin. Tosi helppo homma, tarvitsee vain ristipääruuvarin. Valojen kantama parani selvästi, eikä noussut liian ylös. Ainakaan vastaantulijoiden vilkutuksia ei ole näkynyt.

Kävin torstaina pikahuollossa näyttämässä, olivat tosiaan aivan liian alas säädetty. Tuntuu siltä kuin kantama olisi tuplaantunut  8). Olisi varmasti onnistunut itsekin kun olisi asiaan vaan hetken perehtynyt. Ei myöskään ole tullut vastaantulijoilta kommentteja. Testerin jättivät mukavasti vahingossa kiinni sinne "ratin alle" ja lähdin ajelemaan epähuomiossa pois, n. 5km ja alkoi kova piipitys ja eikun takas. Meni ihan takuun piikkiin tämä keikka.
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT DSG -17

Ukko

Tänään tuli viestiä maahantuojalta että uuden Leonin ensimmäinen huolto kestää 1,5 tuntia. Eli melkoisen iso huolto, ei pelkkä öljynvaihto.

Devl

Tuli vaihdettua neliveto cupraan. Kyllähän tuolla naurattaa ajella liukkailla.

Sökö

Morjes,

Pitihän tänne liittyä välittömästi, kun tuli palattua VAG-konsernin siipien alle.
Tuli hankittua Leon st 1,8 fr dsg männä viikolla.

Tuo autooni hankkima tft-mittaristo oli kyllä melkoinen sokko-ostos, kun sitä ei ollut vielä missään nähtävillä. Jossakin passatissa ilmeisesti se on, mutta en lähtenyt metästämään, kun liikkeessä ei ollut..

Onko teillä muilla kokemusta näistä ihan uuden(2017) mallisista dsg-lootista. Kuivakytkimiä nämä dsg:t taitaa olla vieläkin pois lukien Atecan järein malli ja cuprat. Tai ylipäätänsä kokemusta näistä ihan uusimmista 1,8 leoneista. Tuli maksettua paljon rahaa ja toivon todellakin ettei samoja ongelmia enään ole, mitä oli muutama vuosi sitten.

Terveisin
uusi/vanha vaggilainen

SiPaLe

#795
Onnittelut uudesta autosta! Etuvetosissa 1,8 ja pienemmät dsg on kuivakytkimellä oleva 7-pykäläinen ja sit Cuprissa ja isommissa dieseleissä 6- tai 7-pykäläinen (diesel neliveto) märkäkytkin. Eipä noissa viimesissä kuivakytkimissä ole tainnut ihmeemmin mitään olla, jossain vaiheessa sit kytkimet kuluu loppuun mut ei pitäs olla ihan heti edessä. 1,8 kone ilmeisesti ollut aika perusvarma näissä, ei ainakaan mitään isompaa ole tullut itelle vastaan, ei ole samoja ongelmia kuin vanhemmissa öljysyöpöissä. Puolisen vuotta ja reilu 10tkm tullut omalla 6/2017 käyttöönotetulla 2,0TDI 4drive Leonilla rullailtua ja oikeestaan mitään ongelmia ei ole ollut, ei nitinöitäkään vaikka alusta on vaihettu Bilsteinin B14 -coilover sarjaan.

Sökö

Lainaus käyttäjältä: SiPaLe - 30.11.17 - klo:10:35
Onnittelut uudesta autosta! Etuvetosissa 1,8 ja pienemmät dsg on kuivakytkimellä oleva 7-pykäläinen ja sit Cuprissa ja isommissa dieseleissä 6- tai 7-pykäläinen (diesel neliveto) märkäkytkin. Eipä noissa viimesissä kuivakytkimissä ole tainnut ihmeemmin mitään olla, jossain vaiheessa sit kytkimet kuluu loppuun mut ei pitäs olla ihan heti edessä. 1,8 kone ilmeisesti ollut aika perusvarma näissä, ei ainakaan mitään isompaa ole tullut itelle vastaan, ei ole samoja ongelmia kuin vanhemmissa öljysyöpöissä. Puolisen vuotta ja reilu 10tkm tullut omalla 6/2017 käyttöönotetulla 2,0TDI 4drive Leonilla rullailtua ja oikeestaan mitään ongelmia ei ole ollut, ei nitinöitäkään vaikka alusta on vaihettu Bilsteinin B14 -coilover sarjaan.

Onko noissa dsg-lootissa kytkimen kuluminen ihan yleistä tai siis kuluuko nopeastikkin normaalissa ajossa. Itellä ei ole tosiaan mitään käsitystä miten dsg kuluttaa kytkintä. Tiedän vain miten manuaalissa, kytkimen saa kulumaan tai kestämään.

vagfani

Uuteen autoon saa 5 vuoden takuun, joten turha murehtia dsg:n kestävyydestä. Kovaa käyttöä vaan, itse en enää ikinä manuaalia hanki, kun on automaattiin tottunut. :)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 30.11.17 - klo:15:34
Uuteen autoon saa 5 vuoden takuun, joten turha murehtia dsg:n kestävyydestä. Kovaa käyttöä vaan, itse en enää ikinä manuaalia hanki, kun on automaattiin tottunut. :)
Itse ei ole taasen uskaltanut ostaa DSG:tä kun pelkää että siihen nimenomaan tottuisi liikaa  ;D
Vitsi, Vitsi. Kai ne on jo oppinut noista sen verran, että ei ihan kokoajan porsi. Ehkä sitä seuraavaan autoon jo "uskaltaisi" tomaatin hommata  8)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

vagfani

Kyllä automaatti on ihan ehdoton räällä pk-seudulla. :) Lähes kaikki uudet autot myydään nykyään automaattivaihteistolla. Edellinen autoni oli BMW (alle kaksi vuotta vanha) ja siinä oli manuaalilaatikko rikki jo edellisen omistajan jäljiltä. Yksi tiivisteistä oli vuotanut omia aikojaan, laatikko jouduttiin vaihtamaan kokonaan. Meni myyjän laskuun, kuten pitikin.

Ei ikinä enää manuaalivaihteistoa yhteenkään autoon. Ikinä.

Ukko

Laittakaapa nyt kokemuksianne uudesta Leonista, vai onko kaikilla tasaisen tylsää kun keskustelua ei juuri ole? ;D Itsellä takana hieman yli 17 000 ja takuuseen kiinnitetty täällä mainittu muovipaneeli ohjaamossa. Öljyä lisätty 0,5 litraa ja navigaatiokartassa muutama virheellinen tieto. Automaatti toimii kuin unelma ja Continentalin kitkat myös. Led-ajovalot on huiput. Hiljainen kuin mikä ja pieni moottoritilavuus ei näy arjessa mitenkään.

Pihistelijä

Minulla myös 17 000 km takana ja samat kokemukset. Auton hiljaisuus on ollut positiivinen yllätys. Se vielä korostuu kitkarenkailla. Autossa ei ole ollut pienintäkään vikaa ja on pelannut kuin junan vessa. Öljyä lisäsin 3 dl. LED-valot ovat erinomaiset. On ilo ajaa pimeällä maantiellä. Valopesureiden puute ei haittaa. Oikeastaan on hyvä näin. Nyt pissapojan neste riittää pitkään. Pieni moottoritilavuus näkyy kulutuksessa. Suurin yllätys on ollut kuinka vähällä 1.0 TSI kulkee.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 03.12.17 - klo:11:14
Minulla myös 17 000 km takana ja samat kokemukset. Auton hiljaisuus on ollut positiivinen yllätys. Se vielä korostuu kitkarenkailla. Autossa ei ole ollut pienintäkään vikaa ja on pelannut kuin junan vessa. Öljyä lisäsin 3 dl. LED-valot ovat erinomaiset. On ilo ajaa pimeällä maantiellä. Valopesureiden puute ei haittaa. Oikeastaan on hyvä näin. Nyt pissapojan neste riittää pitkään. Pieni moottoritilavuus näkyy kulutuksessa. Suurin yllätys on ollut kuinka vähällä 1.0 TSI kulkee.
Siis uusi auto, johon itse olet lisännyt öljyä? Mielestäni se kuuluu takuuhuoltoon, jos öljyt eivät riitä koko huoltoväliä.

SiPaLe

Ei ne dsg kytkimet mitenkään erityisen nopeasti kulu, mutta tosiaan pikkukoneiden yhteydessä olevat kuivakytkimellä olevat jossain vaiheessa kuluu kuten ihan manuaalivaihteistossakin, kuitenkin luistoa tulee liikkellelähdöissä käyttipä sitä kytkintä jalka tai mekatroniikka. Mutta ei kannata huolestua, 100-200tkm pitäs päästä ihan huoleti riippuen onko kaupunkipyörittelyä vai maantietä.

Itselle ainakin öljyn lisäys omasta pullosta huomattavasti helpompi ja nopeampi toimenpide kuin järjestellä käynti liikkeeseen ja alkaa vaatimaan muutaman desin lisäystä auton takuuseen kun autolla ajettu monta tuhatta km, mutta kukin tyylillään. Ja ei varmaan ole vielä öljyvaloa nuo määrät vilkutellut, jos on alkujaan ollut ylämerkissä, tahtoo olla että jonkinlainen öljynkulutus on ihan normaalia, ja sen lisääminen kuuluu normaaliin auton ylläpitoon. Jos öljyä olisi mennyt litratolkulla muutaman tkm matkalla ni sitten alkaisi olla ongelmaa.

Omassa Leonissa ei toistaiseksi ole ollut mitään oikeaa vikaa, navi joskus heräilee vähän hitaasti, kun syöttää osoitetta niin ei löydä mutta jonkin ajan päästä kun laittaa uudestaan ni sit löytääki.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: SiPaLe - 05.12.17 - klo:12:19
Itselle ainakin öljyn lisäys omasta pullosta huomattavasti helpompi ja nopeampi toimenpide kuin järjestellä käynti liikkeeseen ja alkaa vaatimaan muutaman desin lisäystä auton takuuseen kun autolla ajettu monta tuhatta km, mutta kukin tyylillään. Ja ei varmaan ole vielä öljyvaloa nuo määrät vilkutellut, jos on alkujaan ollut ylämerkissä, tahtoo olla että jonkinlainen öljynkulutus on ihan normaalia, ja sen lisääminen kuuluu normaaliin auton ylläpitoon. Jos öljyä olisi mennyt litratolkulla muutaman tkm matkalla ni sitten alkaisi olla ongelmaa.
Varmasti on näin nopeampaa, mutta en itse käyttäisi omia öljyjä tai maksaisi öljynlisäyksistä uuteen autoon.

Pihistelijä

En minä käyttänytkään omia öljyjä. Auton luovutuksen yhteydessä annettiin 1 litran kannu öljyä. Lisäsin siitä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 06.12.17 - klo:14:48
En minä käyttänytkään omia öljyjä. Auton luovutuksen yhteydessä annettiin 1 litran kannu öljyä. Lisäsin siitä.
Ok. Seatilla on siis tiedossa, että sen moottori kuluttaa/vuotaa öljyä enemmän kuin miten huoltovälit on ajoitettu.

Vekkula

Ei mulla kumpaankaan uuteen 5F Leoniin ole ylimääräistä öljyä annettu mukaan.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Devl

Ootteko nyt ihan tosissanne? Tottakai uuden auton moottori syö hieman öljyä alussa kun osat hakevat paikkansa.

Sammy

#809
Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 06.12.17 - klo:15:21
Ok. Seatilla on siis tiedossa, että sen moottori kuluttaa/vuotaa öljyä enemmän kuin miten huoltovälit on ajoitettu.

Juu, voi olla noin. Auton moottorille on normaalia, että öljyä hieman kuluu. Omassa käytössä olen lisännyt autoihini omalla kustannuksella takuuaikana ja huoltojen välillä mm. bensiiniä/dieseliä, lasinpesunestettä ja ilmaa. Ja joihinkin öljyä. Ja olenpa pyyhkijän sulkiakin vaihtanut. Olisihan noita voinut takuuseenkin kinuta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy