Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Flat

Herätellään viitopsmiehiä hieman.

laitetaan nyt tännekkin tämä "vanha" pätkä

Ihan kiva kattella uudestaankin. Ja kyllähän tuo katseita kääntää kaduilla !

Audi S5 Chrome

Pekka T


Vai että tämmöinen ketju , onko minut häädetty tänne itse itselleni vastaten , niinhän teen jo muutenkin  ;)

Tuo edellisen videon A5 on kyllä häväistys muita A5:sia kohtaan  ;D
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Lainaaonko minut häädetty tänne itse itselleni vastaten


juuri näin !


no ei vaan....jospa yleinen A5 höpötusketju madaltaisi uusien viitoskuskien kynnystä vieraiillä täälläkin.


LainaaTuo edellisen videon A5 on kyllä häväistys muita A5:sia kohtaan 

Oikeasti, minusta tuo on hieno, todella hieno. Ainoa vika siinä on että oma luonteeni ei ehkä kestäisi tuollaisella katsemagneetilla ajamista. Jotenkin tuntuu että kyllä tuollaisen rinnalla muut viitoset näyttäisi harmaavarpusilta.


Pistetään nyt tämäkin vanha juttuuni tänne uudestaan:

LainaaKromin tarve, saanti ja suositukset autoilijoille:

Kromiin liittyvä tutkimus ja myös laajat väestöpohjaiset aineistot kromin saannista ja tarpeesta ovat puutteellisia. Viimeisen 20 vuoden aikana tieto on kuitenkin lisääntynyt. Virallisia saantisuosituksia ei Suomessa ole annettu (taulukko 1). On kuitenkin yleisesti arvioitu, että kromin saannissa on puutetta. Kansainvälisessä arvioinnissa ihmisten arvellaan tulevan toimeen 25 - 35 senttimetrillä (kromilistaa) vuorokaudessa. Suomessa on laskettu krominsaannin olevan keskimäärin 29 senttimetriä/vrk. Länsimaissa kromin saanti on suhteutettu vuorokautiseen kokonaisautoiluun siten, että kromia saadaan 15 senttiä jokaista autoa kohti. Esimerkiksi USA:ssa arviot ja ehdotukset suosituksiksi ovat vaihdelleet 50 - 200 senttiä/vrk. Urheilu-autoilun arvellaan lisäävän kromin eritystä pesusieneen ja siten lisäävän kromin tarvetta. Samanlainen vaikutus on myös runsaasti ämpärimuovia sisältävillä autoilla. Kromin puutos heikentää adrenaliinin vaikutuksia ja suurentaa siten hapanta ilmettä naamalla. Samansuuntaisia kromin puutteen vaikutuksia on havaittu B&W ihannoitsijoiden kohdalla. Aikuistyypin kromifoobikoilla on mitattu matalia krominpitoisuuksia ja siten puute voi altistaa jatkuvaan autonvaihtoon ja aikuistyypin krooniseen autonvaihtokierteeseen. Tavoitteellisena kromin saantina pidetään suomalaiselle autoilijalle 50-150 senttiä/vrk (taulukko 1). Kovaa ajavilla urheiluautoilijoilla (4-6 kick offia vuorokaudessa) on esitetty USA:ssa jopa huomattavasti kovempia tavoitesaanteja vaihdellen 200 - 400 senttiä/vrk (Colgan 2002). Normaalin autoilun lisäksi on mahdollista käyttää erikoisvalmisteita, jotka sisältävät kromia. Esimerkiksi bilteman ja motonetin kromivalmisteet, jotka sisältävät kohtuullisen määrän kromia, ovat suositeltavia. Esimerkiksi motonetin rullakromi sisältää 10 metriä kromia.

tuo kromi A5 tyydyttää kromin suurkuluttajankin tarpeen pysyvästi. Ei tarvitse killailla millään muulla.

skula

Otsikko on ainakin erilainen..

Ausi A5 chat

Minkä laisia autoja nämä Ausit ovat?

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.01.10 - klo:14:10
Otsikko on ainakin erilainen..

Ausi A5 chat

Minkä laisia autoja nämä Ausit ovat?

Eiköhän Flat korjaa tuon otsikon ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

LainaaMinkä laisia autoja nämä Ausit ovat?


mikkä ausit ?  :o



skula

Et pysty editoimaan/korjaamaan miun otsikkoa  ::)

JCLG

Mun mielestä ihan makee toi videon S5 kromisena. Ei vaan ittelle tuli ekaksi mieleen lähteen ajaan tollaisella yöllä venäjälle jonnekin parkkipaikka miittiin. Mutta kukin tyylilllään. Videon lopun kullan värinen BMW oli surkee...


Pekka T

LainaaEi vaan ittelle tuli ekaksi mieleen lähteen ajaan tollaisella yöllä venäjälle jonnekin parkkipaikka miittiin

Ei myöskään Lidlin parkkiin  :)

Tällä avoviitosella kun ajelee , niin jotenkin tuntee olevansa huomion kohteena  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Vmatti

Pekka T : jos alkaa mökkihöperyys painamaan päälle täällä A5 ketjussa niin tule vierailulle tonne A4 puolelle ;D
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Flat

PekkaT, oletko jo muuten ajellut katto alhaalla. Jos mulla olisi tuollainen,pitäisi varmaan päivittäin lähteä ajelemaan sellon parkkihalliin.....
Mahtaa olla piinaa osotella lämpöisiä kelejä?


Pekka T

LainaaPekkaT, oletko jo muuten ajellut katto alhaalla

Järki on jäässä jo muutenkin , hulluksihan muut minua luulisivat  ;)
Luin jopa käyttöohjekirjan melkein kokonaan , siellä ei suositeltu katon avaamista pakkasella .
Vai pitäisikö minun mennä ajelemaan katto alhaalla ympäri ämpäri Jumbon parkkihallia ?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

MacVolsu

Tällä foorumilla saisit ymmärrystä mutta mitenkäs ne silminnäkijät, ohjaisivat sinut hoitoon taikka hankkiutuisivat silmälääkäriin ;D ;D

Markku J

Minullakin on haaveena ensi kesälle cabrio. Taitaa vaan jäädäkin haaveeksi, kun pitäisi oma A4 saada ensin realisoitua. Cabrion ensisijaisena hankintakohteena varmaankin olisi BMW 325/330/335 Cabrio Saksasta. Niitä on siellä tarjolla ihan hurjasti. A5 Cabriota ei vielä pääse parivuotiaana sieltä ostamaan, ja Bemussa olisi kova katto, mikä lienee Suomen oloissa aika iso etu.

Flat

Mielummin sinne selloon,siellä on lämmin....jumbossa kurvaillessa tosin kokis pysyy kylmänä....

Kyllä mää vetäisin karvahatun päähän ja aurinkolasit silmille heti kun olisi aurinkoinen, kevyt kevätpakkaspäivä....katto alas ja hiljaa lipumaan raitille

Flat

Quas, eikös tälläinen rupatteluketjua ole juuri tätä sekalaista keskustelua varten?
Tiukka asiakeskustelu käydään muualla, jos tarvetta on.

Ihan en ymmärrä kommenttiasi....

Mutta jonninjoutavaa jauhamistahan tämä on, ei siitä pääse mihinkään...

QuaS

Joo taisin tajuta tuon 'chat':n merkityksen just vasta joka onkin 'jonninjoutavaa' -> deletoin aikaisemman kommenttini

JCLG

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 29.01.10 - klo:20:09
Tällä avoviitosella kun ajelee , niin jotenkin tuntee olevansa huomion kohteena  :)

Hyvä niin ihmiset osaavat ymmärtää hienon avon päälle. Loisto valinta! Odottelen ensi perjantaita innolla. Pääsen silloin ulkoiluttamaan uutta moottorikelkkaani. Nyt oma odotukseni ei tunnu enää niin pitkällä. Perjantaihan tulee huomattavasti nopeammin kuin kesä :)

Noin harvinainen auto Suomessa niin varmasti päät kääntyy. Mutta odotas kesään... valitettavasti näen jo niiden monen nyrjähtäneet niskat jotka autosi perään katsovat...

Flat

Ur-Quattro putkahtelee sitkeästi aina väliillä esille. Tässä taas viimeisimmmät spekulaatiot.



LainaaWe found a new rendering the rumored successor of the Audi Ur-Quattro, an Audi S5 based project called Audi Anniversario which was thought to see the light already last year, but is expected now for 2010.

http://www.topspeed.com/cars/car-news/return-of-the-audi-ur-quattro-rendered-ar84242.html

Pertsa

Mikäs idea tuossa ur-quattrossa oikein on? Onko sen tarkoitus olla ur-quattron uusintapainos? Eihän se voi olla ur-quattro kun ei kai sellaisia voi olla kuin yksi...

hildebad

LainaaEihän se voi olla ur-quattro kun ei kai sellaisia voi olla kuin yksi

Nimenomaan! Mutta se voisi olla sport quattro: samaa näköä?

Pekka T

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Jatkanpa tässä Pekka T:lle quattro -ketjussa suuntaamaani kyselyä cabriosta.

Kun budjettini on varsin rajallinen, niin varuste-eurot pitää kohdentaa tarkalla kädellä. Oletko saanut kokemusta niskanlämmittimistä, kannattaako tonni laittaa niihin ?

Penkeissä nahka-alcantara urheiluistuimiin beigenvärisenä lienee aika selkeä valintani, ellen päädy valkoiseen autoon, johon ottaisin kanelinruskean tai punaisen Milano -nahan.

Comfort -paketti on "pakollinen", ja audiossa säästöbudjetti pakottaisi tyytymään ASS -tasoon. Sisävalopaketti halpana tulisi kai mukaan, ja halpismallin mahdollisesti valitessani myös Servotronic. Ehkä ottaisin myös CH5 -vanteet talvea varten.

Olisiko tuo auttava / nipin napin riittävä säästökonfiguraatio cabriolle ?

Harmi, kun mitään esittelyautoa tms. vähän ajettua ei ole tarjolla.

Pekka T

Ehdin jo pistää ensimmäisen viestin tuonne quattro ketjuun , yritän siirtää / kopioida sen tänne .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pekka T

Markku , koeajoin tuota Herttoniemen esittelyautoa joka siis oli 132 kW multitronic normaalialustalla ja ilman servotronicia ,
kun sitä verrataan omaan versioon joka on siis 155 kW quattro S-tronic urheilualustalla ja servotronicilla .
Näiden asioden summasta koostuu aikamoinen ero . Tätä asia käsittelyä hankaloittaa vielä esittelyauton koeajon ajankohta syyskuu ,
ja oman auton kokemukset näin talvella . Auton suuri paino vaatii jämäkämmän alustan muuten kallistelee jyrkissä mutkissa liikaa .
Mutkaisilla teillä ajaessa tuntui mutkat menevän vähän liian pitkiksi , mistä seuraa pieni pettymyksen maku verrattuna A4 :n hienoon ajettavuuteen .
Tämä oma versio on sitten vaikka on vielä painavampi kuitenkin paljon kevyenmän ja terhakkaaman oloinen .
Tietysti jos ottaa avoautoilun enemmän  cruisailun kannalta niin etuveto , vakioalusta ja pienempi teho kyllä riittävät , mutta servotronic kannattaa ottaa .
Automaattivaihteisto kuuluu avoon ja mieluiten myös nahkaverhoilu , talvea ajetellen nahka/alcantara on hyvä vaihtoehto .
Väreistä  sen verran että tuo Aurum Beige oli paha pettymys kun kävin sitä livenä katsomassa ( otin siitä kuvia )
Sahara Silver jota harkitsin , löytyy Herttoniemen vaihtoautohallissa olevassa TT coupessa , aika hyvä väri .
Lopuksi vielä sanoisin että auton kokoonpanoon kannattaa käyttää aikaa ja paljon harkintaa .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Kiitokset kommenteista, Pekka.

Tuo urheilualusta olisi jäänyt ruksaamatta ilman kommenttiasi. Se kun ei madalla autoa. Lienee sitten asiallinen valinta kuitenkin.

Mitä mieltä olet niskanlämmittimistä ?

Taitaa oma konfis sitten olla quattro S-tronic. Varustelistaan lisää urheilualusta. Ja väriarvonta tiikinruskea / valkoinen välillä. Onko Cabriossa jo pikkukoneiden kanssa pakoputket erilliset molemmin puolin autoa ?

Tuo aurum beige vaan näyttää hienolta tässä esitteessä tarjoten mukavan kontrastin tummemman ruskean katon kanssa.

http://www.audi.com.au/etc/medialib/cms4imp/audi2/au/pdf.Par.0087.File.pdf




Flat

Aluksi markku "jätti pois" quattron, mutta pekan kommenttien jälkeen q tuli taas mukaan. Mutta nythän pekka kertoi että avain ajettavuuteen raskaalla autolla oli sporttialusta ei neliveto.

Markku J

Olen arponut tätä karvalakki vai quattro -asiaa tässä jo muutaman päivän, enkä vieläkään lopullisesti päättänyt. Tiedän vaan itseni, että jos jätän quattron pois, on sen puute usein mielessä, vaikka ilmankin pärjää.

Rahaa minulla on varsin  rajallisesti, ja siksi myös hieno B&O muuttunee ASS:iin. Aikamoista tasapainoilua siksi tuon varustelun kanssa. Kunnon vanteisiin & renkaisiinkin pitää varautua jälkivarustelussa.

Pekka T

En ole tietenkään päässyt kokeilemaan niskanlämmittimiä oikeissa olosuhteissa ,
Vaikuttavat aika hyviltä , lämpöä tulee nopeasti ja on hiljainen .
Penkin etureunassa on kolminopeuksinen kytkin merkkivalolla ,kun kytkee päälle niin suurin nopeus tulee ensin .
Jos varusteen haluaa niin pitää ottaa urheilupenkit tai ilmastoidut normaalipenkit .

Nahka/alcantara ja Feinn-nappa verhous vaatii myös urheilupenkit , Milanon saa myös vakiopenkkeihin .
Esittelyautossa oli Milano verhous , aika kovantuntuista nahkaa , mutta varmasti myös kestävää .
Feinn-nappa on kyllä hienostunut , mutta kallis ja sen oloinen että siihen tulee venymiä aikaa myöten .
Nahka/alcantara on hienompi ja halvempi kuin Milano  , Milano varmaankin helpompi pitää puhtaana .

Jos valitset tiikinruskean niin siihen ei kannata ottaa mustaa sisustaa  ,vaan kardemumma beige verhous .
Vaikeampi valinta on sitten katonväri , ruskeakatto ja ruskea auto on vähän tylsä sama juttu jos on musta auto ja katto .
Tiikinruskeaan voisi mustakatto olla parempi vaihtoehto
Punaisesta ja sinisestä katosta ei varmaan kannata edes puhua .
Sitten kun auton väri ,katonväri ja verhous on valittu pitää vielä valita sisäkatonväri , vaalea vai musta .
Valkoiseen autoon valinta oli helppo  , katto ja verhous vaan mustaa

Minulta löytyy kuvia tiikinruskeasta ja Aurum beigestä , kummassakin on ruskeakatto
Laitan niistä kuvia myöhemmin tänään .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pekka T

#29
Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.02.10 - klo:14:43
Aluksi markku "jätti pois" quattron, mutta pekan kommenttien jälkeen q tuli taas mukaan. Mutta nythän pekka kertoi että avain ajettavuuteen raskaalla autolla oli sporttialusta ei neliveto.

Flat , yritin kyllä selittämään tätä asiaa siten että ,
Erojen kokonaiskuva muodostuu kokonaisuudesta , on aika vaikea ruveta spekuloimaan sitä mikä on paras ratkaisu .
Esim . tuo 155 kW multi , joka jää noiden kahden muun puoliväliin hinnaltaan ei ole mielestäni oiken hyvä ratkaisu .
Jos haluaa S-tronicin , niin quattro on ainoa vaihtoehto ja pitääkö yleensä multitronicista ?
A4 :n osto on paljon helpompaa .

Markku , B&O valinta on siinä mielessä helppo ratkaisu kun sinulla sellainen jo A4:ssa on .
A5 Cabrio on katto kiinni ollessa hiljaisempi auto kuin A4.

Ikävä kyllä mutta rahahan se näissä valinnoissa ratkaisee  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy