Passat 1.4TSI ketjun vaihto

Aloittaja Tuomos, 23.07.18 - klo:11:39

« edellinen - seuraava »

Tuomos

Mistähän löytäisi työohjeen 1.4TSI (CDGA) moottorin jakoketjun vaihtoon? Kyseessä maakaasu-Passat. Kiristysmomentit nyt vähintään tarvitsisi. Onko muuta huomioitavaa?  Työkalut ja Febi Bilsteinin ketjusarja, kampiakselin stefa, jakokopan tiiviste ja öljypohjan tiivistesilikoni on tullut jo hommattua. Marmoritiskin mukaan myös öljypohjan ja jakoketjun kotelon n. 30 pulttia myös uusittava? Ei kai nyt sentään? Tarvitaanko muita tiivisteitä tai pultteja? FAI autopartsin vastaavassa sarjassa olisi ollut pari o-rengasta myös mukana, päädyin kuitenkin laatumielikuvan vuoksi Febin sarjaan. Mitähän ovat nuo pari o-rengasta, varmaan pitää ne hakea marmoritiskiltä. Liitteenä oleva kuva Passat 3C:n 1.4TSI moottorista löytyi Googlella. Mahtaakohan nuo momentit olla kaikissa 1.4 TSI koneissa samat?


pomo

Itse tekisin ohjeen mukaan eli jos pultit pitää vaihtaa niin sitten ne kannattaa vaihtaa? Mutta uskoisin, että netistä pitäisi löytyä ohjeet?

M_M

Lainaus käyttäjältä: Tuomos - 23.07.18 - klo:11:39
Mistähän löytäisi työohjeen 1.4TSI (CDGA) moottorin jakoketjun vaihtoon?

https://erwin.volkswagen.de/erwin

Sieltä saat pientä korvausta vastaan ladata kaikki autoasi koskevat korjausopukset pdf-muodossa. Lyhin käyttöoikeus jonka voi ostaa, on tunnin. Siinä ajassa ehtii ladata vaikka vielä kavereidenkin volkkareiden vastaavat opukset.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

o.b.

Mulla on tuo ohje PDF:nä, laita YV:nä sähköpostiosoite, niin pistän tulemaan jos et jo ERWIN:stä ehtinyt pudottelemaan.

Mitä noihin pulttien vaihtamiseen tulee, pääsääntö on, että jos kiristysmomentti on ilmoitettu Nm + asteluku, silloin pultit on aina uusittava. Jos taas pelkkä Nm, niin silloin ei tarvitse uusia. Toki poikkeuksiakin on ja ohjetta kannattaa noudattaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy