Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - vws

#1
Kävin hakemassa testiin Philips Ultinon PRO3100 W5W LED-polttimoparin. Maksoi Motonetissä vajaa 8 euroa mutta valaisuteho on kyllä valovuoden päässä verrattuna Kopacekin MEGA POWER LED tavaratilan valaisimeen.'

Ongelmana tuossa Philipsissä (ja muissakin vastaavissa) on valon väärä suuntaus. Suurin osa polttimon valosta ohjautuu tavaratilan verhoilun sisään, ja tätä vielä pahentaa Skodan valaisinyksikkö, jossa ei oikein ole minkäänlaisia heijastinpintoja.

Täytynee sitten kumminkin tilata Kopacek:ltä, ensimmäiset sieltä tilatut kestivät kumminkin 8 vuotta.
Hyvä huomio yllä valojen "haamupalamisesta" ovien sulkeuduttua. Tarkistin omastani suksiluukun kautta ja valot eivät jääneet loistamaan. Tosin toisessa puolessa oli Kopacek:n valaisinyksikkö ja toisella puolelle tämä Philips.
#2
Kiitos vastauksista.

2015 ostin silloisesta Superskoda-kaupasta (nyk. Kopacek) Yeti Mega-power ledit ja tähän asti ne on kestänyt. Sama valoyksikkö on ollut Yetissä, Octavia III, Touranissa ja nykyisessä OUC III FL, lampun malli ei ole auton vaihtuessa muuttunut mihinkään eikä missään autossa ole tullut vikakoodejakaan  ;D

Täytyy testailla Motonet:n lediä tai sitten tilata Kopacek uusi valoyksikkö, toivottavasti on laatu ennallaan. Nyt kun vaihdoin toiselle puolelle rikkoutuneen LED:n tilalle alkuperäisen W5W hehkulangan, huomaa kuinka surkea valoteho niissä on.
#3
Octavia IV (20-) / Tavaratilan valaistus
24.01.24 - klo:09:22
Onkohan Octavia IV:ssa tavaratilan valaistus jo tehtaalta tullessa toteutettu LED-polttimolla ja onko foorumilaisilla havaintoa, sopisiko valoyksikkö sellaisenaan OCU III:seen?
#4
Olen aikoinaan FL Octaviaan (LB) vaihtanut takakonttiin LED-valot. Valot ostin vuosia sitten muistaakseni SuperSkodasta silloiseen Yetiin ja sama tavaratilan poltin on ollut minulla myös Octavia III:ssa (non-FL).

Nyt toinen valo on mykistynyt ja pohdin, onkohan Octavia IV:ssa saman mallinen tavaratilan poltin kuin näissä vanhemmissa kulkineissa ja olisiko se valmiiksi LED-mallinen? Jos OCU IV tavaratilan valo sujahtaisi suoraan tähän vanhempaan OCUun, voisi uuden käydä hakemassa jostain marmoritiskiltä sen sijaan, että lähtee tilaamaan ulkomailta.
#5
En tiedä litramäärästä mutta jos polttoaineen varoitusvalo palaa, ei Weba mene päälle. Muuten menee päälle napista painamalla tai ajastuksella (automaattinen Weban käytön olen ottanut pois päältä).

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 21.01.24 - klo:09:19Paljonkos pitää olla polttoainetta että weba toimii? Reilu vartti oli eikä lähtenyt käyntiin. Tankkauksen jälkeen toimi kuitenkin normaalisti.
#6
Asensin keväällä alkuperäisten kartttojen tilalle ECE A1 2021/2022 kartat. Kuvauksessa lukee valid since CW 25/2021, jonka luulin kertovan kartta-aineiston ajantasaisuuden. Näin asia ei ilmeisesti ole, koska ainakin aineistossa on reilusti yli vuoden vanhoja nopeusrajoitustietoja ja myös tiestössä on ylivuotisia puutteita. Olenkin ottanut mittariston nopeusnäytön pois kokonaan, antoi luotettavampia tietoja, jos navin karttakortti oli poissa mutta silloin ruudulla vilisi varoitus puutteellisesta navin toiminnasta.

Varmaankaan ECE2 tai ECE6 ei ole sen paremmin perillä Suomen teistä, vaikka onkin suppeampi alue?
#7
Täällä Octavia -19 naviradiolla. Langallinen AA käytössä ja hieman ärsyttää kun noin joka toinen kertaa tekee sen, että ilmoittaa ettei saa yhteyttä, kun painaa ruudusta jotain ok tms ja sen jälkeen android auto (ruudusta), varoittaa tietojen siirrosta ja kun sen hyväksyy, yhdistyy. Muistelisin, että noin 4-5 kertaa pitää ruudusta jotain tökätä ennen kuin yhdistyy. Välillä, käytännössä vain, jos lyhyt aikaväli edelliseen yhdistämiseen, yhdistyy automaagisesti noin 15 sekunnissa.
Samaa ongelmaa ei ollut -15 touranissa tai -15 octaviassa.
#8
Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 01.03.21 - klo:20:57
Ainakin minulla on "eri korkeudelle" säädetty. Tarkoittanevat sitä että ojanpuolen umpion kuvio näyttää reippaasti korkeammalle ja valaisee metsän hyvin, tämä ihan tarkoituksella. Tuskin nuo kuvion tasaiset eteenpäin näyttävät osat on eri korkeudella.
Toki pelkääjän puoli säädetty korkeammalle vs kuskin puoli, mutta mitä nyt tuota lontoota tavasin tuolta toisesta foorumista oli jotenkin väärin säädetty eri korkeudelle jolloin tuli käsittääni asentotunnistimen säätövaroissa äärirajat vastaan ja valot ei noussut tarpeeksi ylös. En nyt tiedä osasinko selittää oikein mitä ajan takaa, enkä kyllä tiedä ymmärsinkö oikein alunperin lontoonkielen keskustelujakaan.
#9
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 08.03.21 - klo:11:24
Octaviassa kake vaihtui 30.5.2016 neliskulmaiseksi. Paremman näköinen, mutta ei yhtä hyvä kantamaltaan.

Omakohtaista kokemusta sekä pisaranmallisesta että kantikkaasta ja sen perusteella kantikas on suorastaan surkea. Ainakin omalla kakeyksilöllä ei oikein tee yhtään mitään kun melkein samalla kävelyvaivalla kävelee jo autolle saakka laittamaan lämppärin päälle. Kaverilla on Audissa kantikas (näytöllinen malli) ja se ottaa todella kaukaa kontaktin autoon, vähintään yhtä kaukaa kuin pisaramalli.
#10
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 17.09.20 - klo:09:28
Syystä tai toisesta itellä takaluukun ledit aiheuttaa blind spotille turhaa virhettä, eli valittaa, että oikealla puolella "haamuauto", vaikka ajaisi tien reunassa. Suosittelen ehkä kuitenkin niitä originellejä ledejä ja koodaamaan sisätilaan ledit.

Vähän vanhaa ketjua lainailen. Tässä ketjussa puhutaan monessa kohtaa takaluukun ledeistä ja niiden aiheuttamista ongelmista, tarkoitetaanko ketjussa takaluukun ledeillä rekisterikilven valoa vai tavaratilan valaistusta? Syy miksi utelen on se että, haluaisin päivittää OCU 3 FL LB:n takakontin valaistuksen (2 kpl) ledeiksi (ei siis sarkasmia alkup. kysymyksessä). Joskus mulla oli Yetissä takakontin valo vaihdettu lediksi (silloiselta Superskodalta) ja valaistustehokkuus parani huomattavasti.

Edit: mulla nyt netistä löydetty vaihtoehtoisina tilauspaikkoina: Kopacek (ent. Superskoda?), hypercolor.de sekä ledperf.eu. Ledperf:llä näköjään kannattaa tilata trunk-valojen kylkiäisenä joku muukin led-setti, jolloin kokonaishinta on halvempi (tai ainakin pelkkä trunk oli n. 22â,¬ mutta jos mukana vaikka vanity mirrors, on hinta 16â,¬)?
#11
Lainaus käyttäjältä: Wile_E - 26.02.21 - klo:11:32
Tuon kanssa säätelin omasta faceliftistä. Tällähän säätyy se perussäätö, jossa autoleveling koittaa niitä valoja pitää. Kaukovaloja en säätänyt, joten en etsinyt onko siellä kaukovaloumpion takana omat vastaavat säädöt. Toidennäköisesti on.

Kiitos, täytyy pimeällä ajaa seinää vasten ja kokeilla valolinjan nostoa. Löysin liittämäsi kuvan avulla lisää keskusteluja (ehkä briskodasta) liittyen FL:n valoihin siellä oli osalla ollut "tehtaalta" valot säädetty jotenkin erikorkeuksille, mikäli oli ehkä aiheuttanut sem, että molemmat valot näyttivät liian alas.
#12
Lainaus käyttäjältä: M_M - 19.01.19 - klo:21:17
Hyvä että sait säädettyä, mutta tuo BMW-merkkiselle autolle neuvottu sadetanssi on kyllä tarpeeton välivaihe.  ;D

"Pieni" pettymys on Ocu3 FL mallin mukautuvat ledvalot, verrokkina allekirjoituksen golf, yeti ja ocu pre fl xenonit. Toivottavasti tilanne olisi säädöillä korjattavissa.

Oliko muuten jossain ohjeet FL mallin led valojen säätöön ilman ylimääräisiä tanssiliikkeitä? Pidempi siivu pilkkopimeässä ajettuna ja lyhyet näyttää aivan liian lähelle, tuntuu että pimeys alkaa 10 metrin päässä. Adapt. vakkarilla kun ajoi, jäi pitkä väli pelkkää pimeyttä edellä ajavan takana mentäessä.
Pitkät taas valitettavasti valaisee puiden latvoja ja valokeila poimi "mukavasti" jokaisen lumihiutaleen näkökentästä.
Eli lähivaloihin toivoisin lisää kantamaa ja pitkille (apupitkät) vähemmän korkeutta.

Vaikuttaakohan sumuvalojen käyttö ajovalojen adapt. säätöön? Pöllyävän lumen vuoksi piti käyttää takasumuvaloa ja silloin palaa (turhaan) etusumuvalotkin.
#13
Lainaus käyttäjältä: välkky - 15.02.21 - klo:22:55
Since CW 25/2020 = voimassa kalenteriviikosta 25/2020 lähtien
Kuitti, oikeilla jäljillä olin sitten kuitenkin. NAV versiotietoja katsottaessa ei vaan osunut silmään mitään, mikä olisi kielinyt tuoreemmasta datasta.
#14
Lainaus käyttäjältä: vws - 14.02.21 - klo:14:28
Pitääkö minun ladata tuolta sama EC1 2018/2019 kartta (joku CW 25 2020), joka autossa on uudesta saakka ollut vai voinko ladata vaikkapa ECE A1 2020/20201 kartan (siinäkin tosin lukee CW 25 2020, onkohan joku päivitysviikko?).

Hieman siis sekoittaa noi vuosiluvut ja CW merkintä, mikä pitää nyt sisällään ajantaisaisimmat kartat. Mulla ei kyllä ole kuin joku 14,8GB kortti ja tuossa ECE A1 huomautetaan, että sen pitäisi olla 32GB.

Vastaan itse itselleni; ilmeisesti tuo since CW25/2020 ei viittaa kartan päivitykseen. Ainakaan NAV versiotietoja katsoessa mikään ei tuntunut muuttuvan tuoreemmaksi kun latasi ECE1 2018/2019. Nyt latasin tilalle ECE A1 2020/2021 ja sen jälkeen NAV-näytön versiotiedoissakin tapahtui muutosta tuorempaan suuntaan.

Alkuperäiselle n. 14,8 GB kortille suostui ECE A1 menemään. Ensin otin backup:n SD:stä ja sitten alustus (ilman pika-alustusta), FAT32 formaattiin ja 32kb joku tallennuskokovalinta. Nämä alustukset eikä tallennukset toiminut alkujaan toisella tietokoneella (USB:n liitetty multikortinlukija) vaan kaatui aina johonkin luku-/tallennusvirheeseen, mutta onneksi taloudessa on toinenkin PC (integroidulla SD-lukijalla) jolla homma lähti lopulta toimimaan.
#15
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 14.02.21 - klo:16:12
Minä olen laittanut omasta Passatista navin puolelta nopeusrajoitusmerkinnät pois päältä niin silloin mittaristoon tuntuu tulevat pelkästään kameran havaitsemaa nopeustietoa. Ilmeisesti jossain kohtaa tämäkin mahdollisuus on poistunut mutta kannattaa ne navin asetukset selata läpi jos sieltä löytyisi.

Hyvä huomio, sellainen valinta on muistaakseni navissa. Pitää testata, vaihtamalla navin asetusta (luulin että vaikuttaa vain siihen,, onko navissa näkyvissä nopeusrajoitus).

Tosin mun kämmäillyt karttojen päivysten suhteen jatkuu muutenkin uusilla jaksoilla. Katselin ohjeita täältä palstalta ja Skoda update sivuilta ja alustin (ei pika-alustus) orig. kartan. Yllättäen heitti herjan, ettei voinut suorittaa loppuun ja ei sen jälkeen antanut tallentaa kortille mitään. No kokeilin perään pika-alustusta, joka meni läpi, mutta nyt tallentaa aikansa noita tsiljoonia tiedostoja, kunnes tulee virheilmo jonkun tiedoston suhteen ja homma tyssää siihen. Eli nyt tulee lähdettyä ilman karttoja liikkeelle ja voikin vertailla kameran liikennemerkkien tunnistuksen muutoksia.

Mennään siis toistaiseksi AA:n navigoinnilla.
#16
Sori spammi, ei pysty muokkaamaan edellistä viestiä enää. Mutta sain latauksen toimimaan, kun vaihdoin chromesta Edge-selaimeen. Mulla varmaan joku cookies tai pop-up asetukset nyt vaan esti latauksen käynnistymisen. Ei jaksanut alkaa ronkkia asetuksia, kun noin pääsääntöisesti on muuten toiminut Chrome nyk. asetuksilla. Laitoin lataukseen EC1 2018/2019. Josko siellä olisi uudemmat nopeusrajoitukset. Luinkin jo toisaalta octavia III- alueelta, että käyttää enimmäkseen navin tietoa liikennemerkkeihin ja vasta tavallaan toissijaisesti kameroita. Itse toivoisin tähän käyttäjäkohtaista valintamahdollisuutta.
#17
Moro, mulla taitaa olla Amundsen navi vm-19 Octaviassa mutta lainataan tätä Columbuksen ketjua kun kartat on kaiketi samoja.

Pitääkö minun ladata tuolta sama EC1 2018/2019 kartta (joku CW 25 2020), joka autossa on uudesta saakka ollut vai voinko ladata vaikkapa ECE A1 2020/20201 kartan (siinäkin tosin lukee CW 25 2020, onkohan joku päivitysviikko?).

Hieman siis sekoittaa noi vuosiluvut ja CW merkintä, mikä pitää nyt sisällään ajantaisaisimmat kartat. Mulla ei kyllä ole kuin joku 14,8GB kortti ja tuossa ECE A1 huomautetaan, että sen pitäisi olla 32GB.

Liikennemerkkien tunnistus käyttää ilmeisesti sekaisin navin ja kameroiden tietoja. Olen huomannut, että esim. taajamissa, jossa on ollut ennen erikseen merkittynä 60 km/h rajoitus, mutta nyttemmin ko. nopeusrajoitus  poistettu (ja tilalla siis taajamassa ilman nopeuskylttiä vallitseva 50km/h rajoitus) väittää liikennemerkkitunnistus nopeudeksi virheellisesti 60 km/h (pysyköhän kukaan perässä mun sönkötyksestä?).

Edit: en mä kyllä osaa enää näköjään latailla netistä fileitäkään, ainakaan mulla ei suostu tapahtumaan mitään vaikka klikkaa ZIP-laatikkoa ja sen jälkeen avautuvasta käyttöoikeusikkunasta "Yes, download).
#18
Täältä on saanut vuosikaudet asiantuntevia vastauksia mielessä olleisiin pohdintoihin ja hienoa, että näin on edelleenkin. Se tosiaan oli valikko harmaana, kun oli samaan aikaan lämppäri päällä, nyt sain muutettua lämmitysaikaa pidemmäksi. Hyvä etten alkanut kikkaileen kaukosäätimen koodailua, ei olisi siis toiminut, mutta varmasti olisi tullut turhaan taas muutama harmaa hius lisää.

Toi on totta, 39â,¬ ei kaada konkurssiin, jos se sattuisikin toimimaan, taidan siis kumminkin testailla sitä Skoda app juttua. Mulla ei ole siellä hanskalokerin kortinlukijoiden luona sim-korttipaikkaa, miten tuo Skoda app, saa yhteyden autoon? Ostin siis auton käytettynä ja ihan tarkkaa kuvaa ei ole, mitä varusteita on alunoperin ruksittu mukaan.
#19
Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.02.21 - klo:05:27
Ilmastointilaitteen valikoissa on myös webaston asetukset, sieltä voi muuttaa käyttöaikaa. Maksimi on 60 minuuttia.

Täytyy vielä tutkia. Olin siinä valikossa, missä oli lämppärin ajastukset ja alimpana joku säätö kohta, mutta se oli "harmaana" eikä siis klikattavissa. Webaston omilla sivuilla kerrotaan joku kakella tapahtuva ohjelmointi, jossa kaken valojen vilkutus kertoo esiohjelmoidun aikaikkunan.

Skoda connect olisi kai vaan 39â,¬ mutta kun menin Play kauppaan katsomaan app:n arvosteluja (tuoreitakin), totesin ettei taida maksaa vaivaa, jos kerran kymmenestä suostuu toimimaan. Thermoconnect oli kyl hyvä vinkki, on vaan vähän hapokas hinta mun taskuille, reilu 350 â,¬ +asennus + kk-maksut. Täytyy mennä johonkin Skoda huoltoon kysäseen, olisiko jotain tehtävissä. Edeltäjä Touranissa (ei kessyä) keskuslukituskin aukesi pihapiirissä selvästi kauempaa kuin mitä täs Ocussa webasto 🤔

#20
Ei auttanut patterin vaihto. Manuaalista ja joltain skoda sivuilta luinkin tuosta connect jutuista. Oli vaan mulle vähän vaikeaselkoisia juttuja ja mitä niillä saa kun puhutaan care connectista ja infontainment connectista (kaksi eri hintaa). Toimiiko lämppärin käyttö useammalla puhelimella vai saako vaan yhden puhelimen softan "kytkettyä" autoon?

Käsittääkseni nykyinen ohjain on Weban https://webastolammitys.fi/ohjauslaitteet/ Telestart T99 (Skodalle brändätty) pre-fl se oli T91. Molemmille hehkutetaan samaa jopa 1000m kantamaa. Kaverilla Audissa Telestart T100 HTM ja hyvin kantoi vaikka ei ollut auto näkösällä. Ehkä se on auton antennista kiinni? Täytyy ehkä huollossa mainostaa kun on vielä takuuta jäljellä. Nythän tuo kake on aika hyödytön kapistus, kun lähes samalla vaivalla ottaa ne loputkin parikymmentä askelta ja painaa autosta päälle.

Saako muuten maksimi lämmitysaikaa facelift mallissa muutettua? Vanhassa oli muistaakseni suoraan keskinäytön valikoissa asetus mutta nykyisessä ei heti osunut silmään.

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 08.02.21 - klo:22:56
2019-mallissahan saa Skoda-Connectin ja MySkoda-sovelluksen kautta myös päälle. Jos on mennyt tilaus umpeen on muistaakseni 49â,¬ hinnalla saatavana jälleen toimintaan vuodeksi. Noissa toi sovellus vielä jopa toimii.
#21
Kiitos kaikille vastanneille. Auton peruuttamien ei tosiaan varmaan auta, jos antenni on nykyisessäkin hainevässä. Kaukosäädin ei herjaa patterinvähyyttä mutta voisin kyllä kokeilla uudella patterilla, jos kantama sillä kasvaisi.
#22
Tuli kolmen vuoden tauon jälkeen palattua VW leiristä Skodailuun. Edellinen oli Ocu vm2015 ja nykyinen 2019. Melkoinen pettymys on tehdasasenteiden Webaston kauko-ohjaimen kantama lyhentyminen. Vanhalla kauko-ohjaimella (muistaakseni sellainen "pisaran" muotoinen) sai lämmityksen laitettua päälle laittamalla kaken asunnon oven ulkopuolelle mutta nykyisellä pitää kävellä näköetäisyydelle autosta. Asunnon ulko-oven ja auton välissä on rivitalo ja etäisyyttä linnuntietä noin 60 metriä.

Nyt siis Weba suostui käynnistymään, kun käveli 20 metrin päähän autosta ja piti vielä siirtyä rivitalon takaa siten, että kakella on "näköyhteys" autoon. Tälle ei varmaan ole mitään tehtävissä? Onko kukaan koittanut parittaa vanhaa ohjainta FL Octaviaan, saisiko sillä kantaman ennalleen? Voihan se olla tosin autostakin kiinni ja pre-FL:ssä olisi parempi antenni kuin nykyisessä FL mallissa. Täytyy koittaa vielä laittaa auto parkkiin siten, että keula olisi kämppää kohden, jos sillä olisi vaikutusta. Nyt vaan hiihtokaudella se ei ole kovin käytännöllistä, kun ei suksia saa konttiin, ilman että siirtää auton ruudusta.
#23
Touran II (15-) / Vs: Polttimot
07.01.18 - klo:15:48
^ Kiitos linkistä. Tuli kyllä ensin jonkin verran itsekin googletettua mutta vastaan tuli vanhemman korimallin linkkejä. Motonetin polttimohakupalveluakin yritin käyttää, mutta siinäkin vaihtoehdot loppuivat Touranin osalta vuosimalliin -2015.

Tiedoksi myös niille, jotka on halogeeniumpioihin vaihtamassa lamppuja, on ilmeisesti käyttöohjekirjassa (sekä kuvat että teksti) johonkin muuhun versioon koska ainakin minun auton kohdalla toimittiin lähes päinvastoin, mitä neuvottiin.
Ajovalojen osalta mainittiin jostain alaspäin taivuttamisesta ja pitkien osalta piti kiertää vastapäivään vajaa varttikierros. Todellisuudessa ajovaloissa piti kiertää vastapäivään ja pitkien osalta poltin lähtee suoraan vetämällä tai alaspäin taivuttamalla.
#24
Touran II (15-) / Polttimot
07.01.18 - klo:11:15
Kahlailin muutamaan kertaan auton manuaalia läpi, mutta sieltä ei löytynyt tietoa auton polttimotyypeistä.

Onko jollain käsitystystä esimerkiksi halogeeniversion ajovalojen (lyhyet ja pitkät) polttimotyypeistä?
#25
Lainaus käyttäjältä: tet - 26.10.17 - klo:08:28
Toimisikohan tuo "Ohjattu puhelimella" järkevimmin tuossa? Eli yömoodia käytettäisiin kellon, kalenterin ja paikkatiedon mukaan, eikä minkään valoisuusmittauksen?

Minun tapauksessa "ohjattu puhelimella" en lyhyellä testauksella havainnut mitään vaikutusta. Kun laittoi ajovalot päälle, siirtyi AA yömoodiin. Tästä on jo pitemmän aikaa kun testasin ja voi olla, että toiminta AA:ssa muuttunut versiokehityksen myötä.
#26
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 24.10.17 - klo:08:32
Ei kyllä pysty pakottamaan päivä näkymää Google Mapsiin tai Wazeen Android Autoa käyttäessä mistään. Ei tuollaista asetusta löydy niin Android Autosta, Google Mapsista, Wazesta kuin puhelimen kehittäjä asetuksista. Wazesta saa kyllä yö/päivä tilan päälle ja pois, mutta se asetus ei koske Android Auto käyttöä. Olen mielissäni jos minut todistetaan erehtyneeksi, inhoan itse yötilaa jokaisessa navigaattorissa, mutta näillä mennään.

Mitähän tämä asetus vaikuttaa?


#27
Siellä Android Auton asetuksissa on kohta, missä valita kännykän käynnistyvän ns. car modeen (AA) kun tunnistaa auton BT:n. Käsittääkseni mikään kuva ei vaan liiku radiolle ja kaikki toiminnot tapahtuu kännykän näytöltä käsin.
#28
AA alkoi taas toimimaan. Liekö jäänyt muistiin jotain kummallisuuksia. Mutta tein niin, että poistin vanhan (toimimattoman), sammutin puhelimen, käynnistin uudelleen ja asensin uusimman AA:n = yhteys pelaa taas ja täysin suomenkielinen on. Kaikkia komentoja en ole saanut oikein toimimaan, esim. vastaa whatsapp-viestiin, mutta taas AJA ja osoite toimii. Kätevää myös kun voi esim. hakea Motonet Espoo tms.
#29
Google Playn mukaan kaikki ohjelmat on päivitetty?
#30
En löydä LG G3:sta mirrolinkkiä mistään valikoista.

Toisaalta AA olis sopivan simppeli kun käytin oikeastaan vaan navigointiin. Enää en vaan pysty asentamaan lainkaan AA:ta kännykkään koska asennuksen jälkeen kun sen käynnistää, haluaa AA ladata sovellukset ja silloin ilmoittaa ettei tueta kohdemaassasi sekä asennus keskeytyy  :(
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy