Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - M.Oore

#1
Yleensä kalliimman auton ostaja odottaakin autoltaan enemmän. Pikku kitinä halvimmasta Seatissa ehkä hyväksytään, mutta samaa ei hyväksytä kuudenkympin Audilta. Mitä on laatu? Itse koen laadun sekä kestävyytenä, että tiettynä materiaalien tyylikkyytenä. Auton yleisenä toimivuutena.
#2
Saksassa -90 luvun alussa tuli tauluun n. 250. Valitettavasti Mercedes ei ollut omani.
#3
Liikenneympyrät. Jokin käsittämätön kilpailu; kuka sen kovimmalla nopeudella selvittää :  ) Romuttuu hyvä systeemi. Pienemmillä paikkakunnilla sisääntulonopeus ratkaisee...Ja se vilkun oikea käyttäminen unohtuu.
#4
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
20.02.14 - klo:18:58
Tarkoitin juuri muotoilua. Pohjalevyn uusiminen koko konsernissahan oli iso muutos.

Itselläni ei Audin muotoilusta ole pahaa sanaa, jos se nyt riemunkiljahduksiakaan aikaan saa. Nyt vain monesti törmää siihen syyhyn miksi moni valitsee vaikkapa A3 kokoluokassa Volvon. Tähän viitaten jos uusi Audi A4 näyttää kohennetulta edelliseltä mallilta, niin annetaan kilpailijoille tasoitusta.

Toinen ajatus tulee siitä, että jos tässä vaiheessa painetaan hätänappia ja aletaan uusi suunittelu kireällä aikataululla, kuinka käy laadun. Tarkoitan nyt laadulla toimivuutta.
#5
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
20.02.14 - klo:12:25
Toivotaan että muotoilua nyt uusitaan vähän kovemmalla kädellä. Nyt ei varmaan riitä uusiminen samaantapaan kuin A3  mallissa tehtiin.
#6

Kauppalehden mukaan Audi ottaa aikalisän malliston uusimisen kanssa. Onko tästä enemmälti ollut juttua joissakin muissa medioissa? Kuinka vaikkapa uusi A4-malli tulee muuttumaan ja milloinka tulee markkinoille?

Muotoiluun on varmaan hyvä aika tehdä perusremontti.
#7
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
16.02.14 - klo:18:58
Tätä palstaa seurataan :

jaakkon78:
VAG-areenalla joku, jolla on nykyään Skoda Octavia RS väitti, että E61 tai E60 olisi joskus voittanut tuon testin. Ko. herralla oli joskus itsellään E61.

Muisti taitaa pettää, koska 2003-2005 ei kumpaakaan ollut mukana vertailussa.

Olisiko TM-talvitestistä kysymys?
#8
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
10.02.14 - klo:21:06
Onko millaisia kokemuksia A3 ultra mallista?  Pääseeköhän lähellekkään ilmoitettuja kulutusarvoja?  Eli onko kenelläkään tällaisesta kokemusta vaikka koeajon merkeissä?
#9
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
09.11.13 - klo:21:40
Ok, kiitos tiedosta.
#10
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
09.11.13 - klo:21:26
Kuinka näiden eri A3-mallien valmistuspaikat poikkeaa toisistaan? Sedan tulee käsittääkseni idästä, mutta entä kolmiovinen/viisiovinen; tuleeko samalta tehtaalta?
#11
Possupadalle nostan hattua. Asiallisesti kirjoitettu juttu on sellaista julkisuutta mitä valmistaja- maahantuoja taho ei varmaan halua. Jos kaikki tekisi näin, voisi ainakin kuvitella että VW-Group alkaisi kiinittämään tekniseen laatuun enemmän huomiota. Tuon ketjuviankin moni omistaja vaihtaisi mielellään vaikka pieneen listaan ovessa Toyotan ämpärimuovia....

#12
Iso peukku Skodalle tästä mallista!
#13
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
09.08.13 - klo:23:37
Mielenkiintoa uusi RS ainakin saa aikaan. Kerrankin itseäni kiinostaa Skoda ja ei vähiten hinnan vuoksi. Gti-Golfista maksaisin jonkinverran enemmän, mutta en nykyistä hinnaneroa.

Mietin juuri kuinka eri makuja meillä on. Skoda Octavia on Golfin ohella itse tylsyys ulkonäön suhteen ja itseäni kiinostaisi ulkoinen olemus pitääkkin melko vaatimattomana. Jos haluaa näyttävyyttä, sitä ei Octaviaan vanteilla ja himmeleillä saa. Se ei vähennä auton arvoa melkoisena jokerina hinta/laatu mittelössä. Mielenkiintoinen auto!

Itse ottaisin varmaan hopeisena; tosin lempivärini sininen näyttää aina hyvältä Skodassakin.
#14
Työkuvioni tulee muuttumaan ja siihen liittyen fillarilla työssäkäynti muuttuu haaveeksi. Entinen 10-12 tkm vuosikilometrit muuttuu nyt n 50 tkm määrään ja hyvin palvelleen vitos Golfin matka päätyy myyntipalstalle jossainvaiheessa.

Eli diesel Golf ja kuutoskoppa.  Dsg vaihteistoon en koske pitkällä tikullakaan. Onko tuo kaksilitrainen diesel tosiaan noin ongelmatapaus mitä tällä palstalla saa lukea?Onko jossain vuosimallissa jo odotettavissa vähenmän korjaamoreissuja?

Volkkarista pidän autona muuten paljon, mutta kannattaako luotettavaa autoa etsivän siirtyä toiseen leiriin? Käsittämätöntä on se, että perheen Hondassa ei 315 tkm jälkeen ole moottoriin ja alustaan tarvinnut remppaa tehdä. En noin luotettavaa Volkkaria edes oleta olevan, mutta kertokaa mikä diesel on se luotettavin : )
#15
Hankala äänestää kun oma käytettynä ostettu Golf on toiminut reilun vuoden ilman vikoja; toisaalta monet ongelmat mitä lehdistökin on käsitellyt saa miettimään leirin vaihtoa seuraavan hankinnan yhteydessä. Mietin miten yleensä käytetyn yli 100 tkm ajetun TSi, DSG yhdistelmän saa kaupaksi. Itse en ainakaan ostaisi. Totteet ovat pitäneet hyvin arvonsa, mutta tällaisia mokia ei enää saa tulla:käy kuin Nokialle.

Voisin sanoa että hintaluokka huomioonottaen olen erittäin tyytyväinen autoon tähän saakka. Ehkä minulla se puolenviikon yksilö Ja auto oli Golf 1,6 FSi Sportline. Ja vitonen.
#16
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
12.10.12 - klo:23:20
Tylsä ajaa? Kun kaikki on helppoa niin tulee varaan tämä mieleen. Monesti ensikokemuksia verrataan radalla saatuihin kokemuksiin ja ne ei tosiaan liity arkiajoon. Mikroautokin on kiva ajaa, mutta en halua sitä käyttöautokseni. Eli jotka uuden Golfin ovat tilanneet, niin ei ajettavuudessa taatusti ole ongelmia. Enemmän sen luotettavuuden kanssa...
#17
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
05.10.12 - klo:20:46
Komppaan Keksimiestä. Pienet erot varusteissa ei tosiaan ratkaise, vaan yleisfiilis autoissa. Isot ja kalliit erot varusteissa on asia erikseen. Esim. jotka vaikuttaa ajettavuuteen.
#18
Uudistuksia luulen olevan moottorissa mm. jakohihna sekä pakosarjan integrointi kanteen. Mutta sen verran oma kielitaito on "tankeroa" etä en aivan varma ollut koskeeko nämä Golfia vai pelkästään  Audia. Toki paljon muitakin muutoksia on joten nyt seiskan kohdalla puhutaan selvästä uudesta sukupolvesta. Nämä asiat moottorin muutosten kohdalla on minulle epävarmoja, kertokaa jos varmaa tietoa.
#19
Kyllähän uusi Golf on täysin uusi auto. Moottorit muutuivat ilmeisesti hihnakäyttöön ja jospa lämpeneminenkin muutuu rakenteellisista seikoista. Lisäksi on otettu paremmin huomioon mahdollisia hybridi tms. vaihtoehtoja.

Muotoilu on sellaista joka ei taatusti sytytä lennokkaimmista linjoista pitäviä, mutta jokainen varmasti tiesi että Golfin täytyy näyttää Golfilta. Kauppahan on käynyt hyvin vaikka teknisiä ongelmia on aivan tarpeeksi ollut. Mikäli kauppa olisi laskenut rajusti olisi jokin irtiotto muotoilussa voitu tehdä.

Toisaalta tuollainen muotoilu kestää aikaa paremmin kuin hetken muotioikut. Toki itse olisin kaivannut hieman rohkeampaa....Tietenkin kun ei itse aivan uusi ole esim. Honda näyttää liikaa teinileffojen kurvailu autolta.

Mutta toivotaan nyt että se luotettavuus oltaisiin saatu edes kohtuulliselle tasolle! Eihän mikään merkki kestä toistuvia mokia, olisipa muuten miten hyvä tahansa.
#20
-90 luvun alussa Saksassa veljen 500E Mersulla meni 240 rikki. Suomessa rauhallisemmin.
#21
No niin...Noin puolivuotta takana Golfilla ja ihan hyvin on mennyt. Ei vikoja, tosin kilometrejä ei ole tullut kuin 8000 lisää. Eli mittarissa jonkin verran yli 80 tkm.

Ensivaikutelman hyvät ja huonot puolet pitää hyvin paikkaansa ja muuta yllätystä ei ole tullut kuin että tuo kauko-ohjaimella oleva Eber on loistava laite. Toiminutkin hyvin..Kylmän kanssa ei ole tosiaan kovillakaan pakkasilla ole tarvinnut taistella.

Moottorina 1,6 fsi, ja yllättävän taloudellinen varsinkin lyhyessäkin ajossa vaikka käytän ahkerasti Eberiä. Laturikin toimii ilmeisen moitteettomasti kun virran kanssa ei ole ollut ongelmia Eberistä huolimatta..

Pari menoerää tuli alkuunsa kun uusin tuulilasin. Toinen yllätys oli todella hyvän näköisten Nokian Hakkis viitosen muodossa jotka tulivat auton mukana. Todella hyvän näköiset, nastat tallella mutta tolkuttoman liukkaat. Rengaskauppaan sitä joutui heti ja nyt pyörii alla Contin nastat. Paljon on niistä polemiikkia ollut mutta ainakin tuohon vitosgolfiin ne sopii kuin nenä päähän ja olen ollut tyytyväinen.

Autossa on kesärenkaina Contin SportContatct 3 renkaat, kokoa 225/45/17. Ihan tyylikkään näköisillä Saksassa valmistetuilla kevytmetalli vanteilla varustettuna. Ajatus olisi vaihtaa ne omaan ajotyyliin sopivimpiin hiljaisempiin renkaisiin. Tiedä saako noista minkälaista hintaa markkinoilla jos pistää myyntiin...Eli jos jotakin kiinostaa... niin yhteyden ottoa keväällä. Pintaa on vaikka kuinka kun niillä ei varmaan muutamaa tuhatta enempi ole ajettu.

Katsastuksesta läpi ilman mitään remonttia, öljyä ei kuluta juuri yhtään ja penkit on kuin minulle tehty.

Eli halvaksi autoksi vielä plussan puolella. Palaan puolenvuoden päästä asiaan jos ei mitään yllättävää autossa esiinny...
#22
Nyt on sitten ollut kuukaudenpäivät käytössä V-mallin Golf vuodelta -07. Vanha, kunnossa ollut neloskoppainen,meni parissäpäivässä nettiautossa kaupaksi ja  nyt on sitten ehtinyt enemmän tutustua tuohon vitoseen.

Plussaa on kiva ajettavuus ja kahdelle ihmiselle sopivat tilat. Mahtuu vielä tavaraakin mukaan. Viimeistely on ihan ok... Sportlinen istuimet minulle sopivat ja mielenkiinnolla odotan autossa olevan Eberin toimintaa talvella... Erikoista että se on laitettu bensamoottoriseen 1,6 fsi versioon. Ilmeisesti auto on todellakin ollut jääkaappi talvella kuten joissakin testeissä on mainittu.

Ã,,änieristys on mitä on, mutta toisaalta mitään ärsyttäviä natinoita ei esiinny.

Mutta vaikka tutkin suht tarkkaan auton, löytyi oven edestä kynnyksestä ylläri: ruostetta ja kohtuu pahan näköistä kuplimista kummallakin puolen. Ei auta kuin ottaa lokasuojat pois ja korjata pienet ruosteen alut..Ihmeellistä kun noin uudesta Golfista ruostetta löytyy. Mutta ilmeisesti tyyppivika koska tuolla toisen areenan puolella oli ainakin parissa topiikissa samanlaiset oireet muidenkin vitos Golfeissa.

Japanilaisen kanssa olisi varmaan päässyt vähemmällä huolehtimisella, mutta jokin tuossa Golfissa vain viehättää ja nyt pitää muistaa että puhutaan kuitenkin kohtuullisen halvasta käytetystä autosta.

Sama vaiva tuntuu myös olevan jarruihin eksyvien kivien muodossa kuin nelosessa...Ja kuulemma ovien etureunojen vääntymisen kanssa ollaan vielä pahemmalla tolalla kuin nelosessa.....No onneksi talli ja täytyy vain muistaa lumisateen jälkeen kivuta takapenkiltä sisälle ja ulos..; )

Ajan kohtuullisen vähän, noin kymppitonni vuodessa ja saa nähdä onko tuosta palvelemaan sen neljä vuotta yhtä pienillä rempoilla kuin vanha nelosmalli...Tosin hintakaan ei ollut varusteet ja kilometrit huomioiden pilvissä joten jotain remppaa voi kohtuudella tehdäkkin.
#23
A4 B8 (07–) / Vs: AUDI A4 B8 OSTO
12.06.11 - klo:18:47
Harrastukset/työ/alkanut kesä haitanneet palstan seuraamista ja auton ostoa. Ei tullut ko. autosta kauppaa koska ei aivan käyttötarkoitukseeni sopinut ja niin kuin jokainen ymmärsi; hinta oli sen verran halpa että tuli pieni tarjouskilpailu ja auto meni pari tonnia kovemmalla hinnalla. Halpa kait tuo oli sittenkin, mutta en ole hirveän innostunut rakentelusta ja valmis auto olisi minulle sopivampi vaihtoehto. Yritän värkätä tuonne ostetaan palstalle jonkinsortin ilmoituksen millainen auto olisi hakusessa.

Näin myöhässä kiitän isolla K:lla vastauksista!!
#24
A4 B8 (07–) / Vs: AUDI A4 B8 OSTO
07.04.11 - klo:21:43
 ;D No itse en ole tuunaamassa..; ) Kyselin vain eroja noiden mallien välillä ja mielipiteitä. Mutta totta on jos jokin alkaisi haittaamaan vois vaihtaa...

Mieleen tulee Uuno Turhapuro juttu jossa pariskunta riiteli mikä auto ostetaan kun lottovoitto tulee...Olikos se jokin Rutinoff...Ja olikohan vielä niin että koko lottokuponki oli viemättä kioskille.

#25
A4 B8 (07–) / Vs: AUDI A4 B8 OSTO
07.04.11 - klo:21:27
En pohdi lainkaan sitä jälleenmyyntiä. Siitä on sen verran kokemusta että muutaman vuoden päästä monella muulla tekijällä tuossa autossa on enemmän hintaan vaikuttavia tekijöitä. Tiedättekö, onko sisustan verhoilussa ja materiaaleissa eroa Business ja karvalakin välillä? Ainakin ratti-vaihdekepin nuppi on halvemmassa muovia.
#26
A4 B8 (07–) / Vs: AUDI A4 B8 OSTO
07.04.11 - klo:21:12
En tuota rahallista juttua ajattele lainkaan. Olen myynyt suoraan kaikki autoni ja Business varustelulla ei tuota hintaeroa kurota viiden vuoden päästä kiini millään. Siis tässä käytetyssä. Kuitenkaan Business mallissa ei ole kyse mistään luxus varustelusta. Enemmän mietin miten itse tulen harmittelemaan ettei noita varusteita ole. Mut sen varmaan osaan ratkaista vain itse... Mutta mielipiteitä, hyvin perusteltuja, on mukava lukea.

Kyselin vain sen perään miten paljon se poikkeaa tuosta mallista ja sain selventävän vastauksen. Toki jos saisin valita maksasisin mielelläni tonin pari noista varusteista.

#27
A4 B8 (07–) / Vs: AUDI A4 B8 OSTO
07.04.11 - klo:20:12
Ymmärrän hyvin Nudden pointin ; ) Siksi kyselinkin ja minulle on autossa tärkeää sisustuksen laadun tuntu. Siksi noille vähillekkin kilometreille olisi mukava että silmää mielyttää hyvä työnlaatu ja viihtyisät materiaalit. Tietenkin kukkaron paksuus huomioiden..
#28
A4 B8 (07–) / Vs: AUDI A4 B8 OSTO
07.04.11 - klo:19:46
Aivan totta. Mutta mitä katselin noiden hintoja käytettynä niin vastaava Businespaketilla maksaa aikatavalla enemmän. Saako siitä muutaman tonnin enenmän sitten vanhempana. Enpä usko. Enemmän pohdin sitä miten tuo sopii tarpeisiini koska jotain siitä puuttuu mitä tarvitsen. Varmaan jokainen ymmärtää että ei hinnalla pilattu, en ainakaan yhtään Audi a4 B8:aa nähnyt lähellekkään tuohon hintaan noilla kilometreillä. Mutta suurin syy että ehkä päädyn monikäyttöisempään malliin on minun käyttötarpeeni. No...Nukutaan yön yli..

Mutta minulle saa kaupata kohtuullisesti ajettua autoa; VW tai Audi, mutta se kippaava takapenkki on löydyttävä ; ) Mut jos tuosta ei kauppaa tule laittelen viestin tuonne myyntipalstalle. Kiire auton saannilla ei ole, eli jos auton vaihto on tulossa vaikka myöhemmin kannattaa ainakin tarjota.Saa tingata uudesta enemmän. Kovin kallista autoa en enää osta. Max 30 000 euroa koska varmaan jo sanoin, kilometrit on todella vähäiset. Kiitos paljon tähän mennessä tulleista vastauksista ja mukavaa että mielipiteitä on laidasta laitaan.
#29
A4 B8 (07–) / Vs: AUDI A4 B8 OSTO
07.04.11 - klo:17:32
Kiitos tarjouksesta; ja edellisissä kahdessa autossani, jopa tuossa vanhassa Golfissa on käsinoja edessä! Ikä tekee tepposiaan mutta vaikka tuon auton kyydissäkin olen istunut kun se oli uusi, en muista että onko siinä pikimusta vai harmaa sisusta. Jos musta ja ostan tuon Audin niin varmaan kauppoihin pääsemme kyynärnojasta jos ei aivan avaruustiedettä sen paikoilleen laittaminen vaadi. Kiitos jokatapauksessa tarjouksesta.

Vakkari on tosi hyvä. Silloin kun ajoin enemmän se oli must..Mutta nyt ei kynnyskysymys. Etsin noita takapenkkien kippausjuttujen jälkkäri asennusta mutta pikaisen etsimisen perusteella: ei kannata!! Edullinen hankintahinta haihtuu taivaan tuuliin : )  Erijuttu jos kolariautosta sellaiset löydän.
#30
A4 B8 (07–) / Vs: AUDI A4 B8 OSTO
07.04.11 - klo:16:23
Ok...Ei tosiaan iso ongelma tuo. Tutkailin noita hintoja nettiautossa niin kyllä tuo kiinostaa enemmän. Eihän tuon verran ajettuja löydy likimainkaan tuollaiseen hintaan. Mitään epäilystä ei olisi jos se Business paketti löytyisi. Hatchback tai farkku sopisi käyttööni peremmin, tilatarve kahdelle mut pitkiä tavaroita; sukset, kilpapyöräpaketti yms. Uusi Golf on ollut toinen vaihtoehto.

Jos teen tuosta kaupan joudun harkitsemaan vihaamaani kattotelinettä ; )

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy