A6 C7 Jarrupalojen merkkivalo

Aloittaja Tume_A6, 30.07.21 - klo:12:38

« edellinen - seuraava »

Tume_A6

Ja lisää ongelmia... Jarrupalojen kulumisen merkkivalo syttyi tässä eräänä päivänä ja epäilin, että takapalat alkavat olemaan lopussa. Varasin ajan korjaamolle näiden vaihtoon ja diagnoosi olikin vika johtosarjassa vasemmalla edessä. Tutkin tätä itse lisää kotona ja kun vasemmassa etupyörässä olevaa johtosarjaa heiluttaa, niin keltainen jarrupalojen vaihtoa ilmaiseva merkkivalo syttyy.

No K- caaralla uusi johtosarja 150â,¬ ja työt saman verran päälle. Kysyin myös voiko tämän ilmoituksen ohjelmoida pois kokonaan, mutta tätä ei voi tehdä koska on kuulemma turvallisuus tekijä.

VCDS:llä katsoin niin tähän näyttäisi olevan mahdollisuus, mutta vaikka tässä ei ole ruksia, niin ilmoitus tulee silti:



Onko kellään muulla tästä kokemusta? Saako tuota ilmoitusta koodattua pois?

välkky

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Tume_A6

#2
Kiitos vinkistä.

Mulla vaan tuo byte17 bit2 on eri kuin tuossa tapauksessa:



Eli tarkoittaa jarrupalojen antureiden olevan valvottu bcm:n kautta, ei kojetaulun.

Uskaltaakohan tuosta ruudusta poistaa ruksin ettei aiheuta mitään peruuttamattomia sivuvaikutuksia?


välkky

#3
Niin joo olis pitänyt kysyä heti alkuun minkä ikäinen auto kyseessä?

Tuo ohje prefl malliin. FL (2015 -->) voipi olla eri ohje.

E. Ja tuota ohjetta ei heti löydykään...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Tume_A6

#4
Mulla myös vuoden 2014 vuoden 2.0tdi malli. Sama kuin tuon ohjeen viestiketjun alussa mainittu. Myös VIN nro. aika lähellä samaa tuon ohjeen vikakoodilistassa olevaa.

Kaipa näissä sitten voi olla eroja koodissa.

No täytyy sijoittaa vielä tuo 300â,¬, että saan tämänkin kuntoon. Vakavasti harkitsen kyllä vaihtoa sen jälkeen. Sen verran on nyt joutunut tätä korjaamolla käyttämään viimeisen vuoden aikana jona auto ollut minulla. Tällä hetkellä ml. 177tkm ja tämä siis mun ensimmäinen Audi. Aiemmin ollut japskeja ja Volvoja. Ei kovin luotettavaa kuvaa merkistä tämä yksilö antanut.

Valmet

Mitä korjauksia on pitänyt vuoden aikana tehdä? Jospa nyt on kaikki korjattu. Volvolla ajoin ennen Audia 15v ja on kyllä päinvastainen kokemus laadusta.

Tume_A6

En sitä tarkkoittanutkaan, että Audi  noin yleensä mikään huono olisi. Oikein hyvä ja vakaa ajettava ja ehkä parhaimpia autoja ajo-ominausuuksiltaan mitä olen ajanut.

Ehkä vain tämä yksilö on ollut maanantai kappale.

Ja tässä listaa:
Audi

1. Etupään kolina/rutina
2. Nakutus vas. Käännyttäessä -> vetoakseli vaihdettu.
3. Ad-blue järj. vika
Liian korkea/matala paine järjestelmässä tai sähkökatkos.
4. Ilmastointi ei toimi -> johto oli poikki paineanturilta.
5. Start/stop järjestelmä vika, muutaman kerran tullut näyttöön
6. Käsijarru vika, alkavaa vikaa ohjain laitteessa (merkkihuollon vikadiagnoosi)
7. Johtosarjavika /jarrupalojen merkkivalo syttyi vas. käännyttäessä.
8. Polttoainetankin luukku ei lukitu.

Ei riitä kahden käden sormet, kun alkaa korjaamo käyntejä laskemaan vuoden ajalta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy