Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 09.03.12 - klo:17:23
Itse sain auton maanantaina ajoon ja kertaakaan ei ole ledit nousseet edes kahteen... Yksi ledihän tuossa palaa aina. Tai no kerran moottoritiellä nousi kahteen lediin, mutta heti moottoritieltä poistuttuani laski takaisin yhteen. Eikä tosiaan mikään paukkupakkanen ollut tuolloin. Sisällä autossa on kyllä ihan lämmin eli siinä suhteessa ei kai niin väliä.

Siinä mielessä ihmetyttää tuo lämpiäminen koska kulutus on kuitenkin aika kova. Eli 10 - 15 litraa satasella näyttää ajotietokone kun ajelee pientä matkaa väliä koti-päiväkoti-työpaikka... Samassa ajossa entinen A4 B8 2.0 TFSi kävi täysillä lämmöillä.

-Antti
Kyllä se kulutus siitä tippuu. Mullakin keskikulutus vielä kova kun ensimmäinen kk tuli ajeltua kovilla pakkasilla. Eilen 60 km josta 1/4 osa taajamaa ja loput jonossa kantatietä...keskinopeus taisi olla 70 km/h ja kulutus 5.2. Mutta täytyy myöntää että oikein yritin ajaa taloudellisesti

Neppis

Kysyin Superchips:in pojilta, että onko heiltä tulossa C7 A6:n 150kW:n TDI:hin uutta ECU-ohjelmaa. Heidän mukaansa monissa uusimmissa VAG:ssa on käytetty uudentyyppistä ohjelmiston kryptausta ja heillä on sen kräkkäys vielä meneillään. He lupasivat kehittää uuden ohjelman tällekin mallille, kunhan tuo kryptaus aukeaa. Noiden ohjelmat ovat kai melko laadukkaita ja edullisia ja lisäksi Bluefin-kapulan kanssa voi vaihtaa halutessaan vakio-ohjelmiston takaisin. Saa nähdä, innostuuko sitä vielä hankkimaan piristystä autoon, vaikkei se sitä nyt varsinaisesti kaipaakaan.


http://www.superchips.co.uk/
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Quattroll nyt

Mikä määrä öljyä on ala- ja ylärajan väli öljyntason infonäytöllä?
Moottori on siis 3.0 TDI Audissa.
Millaista öljynkulutus on yleisesti ollut tässä moottorissa nykyisin?

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 30.03.12 - klo:20:56
Kysyin Superchips:in pojilta, että onko heiltä tulossa C7 A6:n 150kW:n TDI:hin uutta ECU-ohjelmaa. Heidän mukaansa monissa uusimmissa VAG:ssa on käytetty uudentyyppistä ohjelmiston kryptausta ja heillä on sen kräkkäys vielä meneillään. He lupasivat kehittää uuden ohjelman tällekin mallille, kunhan tuo kryptaus aukeaa. Noiden ohjelmat ovat kai melko laadukkaita ja edullisia ja lisäksi Bluefin-kapulan kanssa voi vaihtaa halutessaan vakio-ohjelmiston takaisin. Saa nähdä, innostuuko sitä vielä hankkimaan piristystä autoon, vaikkei se sitä nyt varsinaisesti kaipaakaan.


http://www.superchips.co.uk/

Onko kenelläkään tarkempaa tietoa siitä, miten tuo uusi multi kestää vääntöä / tehon lisäystä? Tuosta kahden litran disukasta saisi kohtuullisen helposti sen 30-40 lisähevosta, vaan lieneekö riskinottamisen väärti...?

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 24.05.12 - klo:21:17
Onko kenelläkään tarkempaa tietoa siitä, miten tuo uusi multi kestää vääntöä / tehon lisäystä? Tuosta kahden litran disukasta saisi kohtuullisen helposti sen 30-40 lisähevosta, vaan lieneekö riskinottamisen väärti...?

Ei se varmaan tehon lisäyksestä ole kiinni vaan väännöstä. Eli kuinka paljon vääntöä Multi kestää.

-Antti

mho0

En kyllä osaa sanoa paljonko öljyä se min-max väli edustaa, mutta minulla on n. 14 000 ajettuna aika täydestä huvennut tähän mennessä noin puoleenväliin.

Eli jos menee lineaarisesti, niin kun lähestytään 30 000 km niin sitten pitäisi olla alarajalla.

Lainaus käyttäjältä: Quattroll nyt - 24.05.12 - klo:21:07
Mikä määrä öljyä on ala- ja ylärajan väli öljyntason infonäytöllä?
Moottori on siis 3.0 TDI Audissa.
Millaista öljynkulutus on yleisesti ollut tässä moottorissa nykyisin?
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

Neppis

^Viimeksi kun tarkistin, niin 15tkm:n kohdalla oli mullakin laskenut digimittarin mukaan öljynpinta puoleen väliin. Täytyypä katsoa nyt uudestaan, kun alkaa olla 20tkm mittarissa. Hieman tämä tuntuu kuluttavan öljyä, mutta osasyynä on varmaan vielä koneen uudenkarheus. Ehkä seuraava kolmenkympin rupeama menee sitten jo vähän vähemmällä. Joka tapauksessa öljynkulutuksen pienentyminen edelisen kiesin 2.0 TFSI:stä on vähintäänkin huomattavaa...  :D
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 25.05.12 - klo:12:32
Ei se varmaan tehon lisäyksestä ole kiinni vaan väännöstä. Eli kuinka paljon vääntöä Multi kestää.

-Antti

Hyväillään sitä välimerkkiä... Jos jollain on oikeasti jotain tietosisällöltään merkittävää tietoa asiasta, niin mielellään otetaan vastaan.

nemos

Lainaus käyttäjältä: mho0 - 26.05.12 - klo:08:28
En kyllä osaa sanoa paljonko öljyä se min-max väli edustaa, mutta minulla on n. 14 000 ajettuna aika täydestä huvennut tähän mennessä noin puoleenväliin.

Eli jos menee lineaarisesti, niin kun lähestytään 30 000 km niin sitten pitäisi olla alarajalla.


Minulla mennään tällä tahdilla vain puoleen väliin 30 000 mennessä.
Volvo XC60 T8 Inscription

Quattroll nyt

Itsellä tuo öljynkulutus ehkä hieman vähentynyt sitten alkutuhansien.
Nyt ajot noin 14 000 km ja hieman yli puolenvälin on näytöllä.
Yleisesti näyttää samaa luokkaa olevan toisillakin. OK.

Kvee

Hmm...noilta osin 2.0 diesel näyttää eroavan 3-litraisista. Eli 12 tkm ajettu, ja auton tietokoneen mukaan öljynpinta ei ole vähentynyt yhtään. Oliko siinä jotain ohjetta, missä vaiheessa - siis ennen tai jälkeen käynnistyksen - antaa tarkimman lukeman?

Neppis

^Käyntilämpimän moottorin pysäyttämisen jälkeen parin minuutin odottelu ja sitten voi tarkistaa öljymäärän digimittarista - näin ohjeistetaan käyttöohjekirjassa.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Neppis

S6 ja S7:ssa on 4.0 TFSI, joka antaa 420hv/5500-6400 ja 550Nm/1400-5200rpm. Noissa on lisäksi 7-pykäläinen S tronic. Onkohan tuo tismalleen sama vaihteisto, kun on 150 & 180kW:n 3-litraisen dieselin jatkeena? Jos on, niin ei tarvinne olla huolissaan oman laatikon kestävyydestä.  :)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

SKU

^Aika vaatimaton vääntö suhteessa vaikka näihin moponelikkodisukkoihin.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

VWonderman

#974
Tuossa pari viikkoa takaperin tuli bongattua parkissa seissyt A6 Avantti, oli kyl hemmetin hienon näkönen. Valkosessa isot vanteet, Black Optic ja ruskea sporttinahkasisusta toimii kyllä. :-* Tässä surkea kännyllä otettu kuva ko. ajokista:



Samana päivänä tuli bongattua tummansininen isoilla vanteilla ja kromilistoilla sekä beigellä sisustuksella. Perässä komeili TDI quattro-lätkät, makea peli varmasti sekin ilmajousituksineen. :)

E: perhanan Dropbox, ittelle näky kuva mut ilmeisesti muille ei...
E2: nyt pitäs näkyä ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Mikko


pokkus

Itse olen noita uusia A6:sia täällä Suomessa nyt bongaillut ja hiukan fiilis ulkomuodoista muuttunut. Muutaman nopean vilahduksen Jenkeissä ja nettikuvien perusteella auto näytti paljon paremmalta kuin se nyt täällä Suomessa näytti  :-\ Tai sanotaan, että kuvien perusteella fiilis oli sporttisesta perheautosta, mutta nyt tuntuu, että kyseessä onkin vaan tyylikäs ja nätti perheauto :)

Kvee

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 10.06.12 - klo:22:46
mutta nyt tuntuu, että kyseessä onkin vaan tyylikäs ja nätti perheauto :)

No mutta eikös sellainen ole just passeli  ;)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 11.06.12 - klo:15:00
No mutta eikös sellainen ole just passeli  ;)

On passeli :) Ulkomuodossa ei mitään vikaa olekaan, mutta olin vaan saanut kuvan, että auto oli sporttisempi. Näin se kuva monesti muuttuu kun auton oikeasti livenä näkee, kuvat kun harvoin kertovat koko totuutta :) ja varmasti suurin osa bongauksista taisi olla näitä karvalakki alkaen malleja. Pieni korisarja tekee varmasti ihmeitä tämänkin auton kohdalla. Auton värilläkin on toki suuri vaikutus. Nuo kaikki näkemäni oli tuollaisia tylsiä perusvaaleita/-harmaita. Tuo sinun punainen on jo heti paljon parempi :)

Markku J

Minä pidän uuden kuutosen ulkomuodosta paljon - paitsi mustana se on pliisu. Se on tosiaan mukana vakavassa harkinnassa seuraavaksi työsuhdeautoksi, tai vaikka seuraavaksi omaksikin jossain vaiheessa. Kokonaisuutena pidän sitä Bemun F10:ä onnistuneempana, tasapainoisempana. Bemu on joistain kuvakulmista katsottuna sekin tosi hieno, mutta sivuprofiilissa A6 vie voiton.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 11.06.12 - klo:15:10
Ulkomuodossa ei mitään vikaa olekaan, mutta olin vaan saanut kuvan, että auto oli sporttisempi.

Niin se vain on, että esitteen kuvat ja Suomen valkoiset businesskulit 17-tuumaisilla ovat hiukan eri maailmasta ::)

jusape

Mustan busineksen omaavana samaa mieltä, varovainen perusfarkku muodoiltaan. No ehkä 19-20-tuumaiset vanteet ja s-line alusta hieman parantaisivat. Mutta ei kiitos minulle, tykkään mukavammasta kyydistä. Lisäksi, nyt viimeistään vannon: ei ikinä mitään mustaa autoa minulle enää. Metallivärin lisähinta on pientä verrattuna mustan ainaiseen huolehtimiseen ja joka ikisen pienen hipaisun tuomiin naarmuihin.

A6 keula on mielestäni tosi vaisu ilman etäisyystutkan antureita. Kyllä itse pidän f11 Bemaria hienompana ulkoisesti, vaikkakin mustana ihan yhtä mitään sanomaton perusauto. Jälleen kerran todettava, että Audin otin puhtaasti hintasyistä, vaikka Bmw-kaupat oli lähellä. Toki täytyy kehua, että tämä C7 on ajettavuudeltaan aivan huippua, niin smooth.

Ehkä edellinen Q5 jäi itsellä mieltä kaivamaan, että seuraava voisi olla vielä SUV, saas katsoa tuossa 2013 alussa. Pitää yrittää jaksaa ajella Audilla kuitenkin vielä tovi, ettei persnetto vaihdossa olisi aivan vallaton.

toniv

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 11.06.12 - klo:19:29
Niin se vain on, että esitteen kuvat ja Suomen valkoiset businesskulit 17-tuumaisilla ovat hiukan eri maailmasta ::)


Totta, melkein harmittaa että ihmiset kuitenkin satsaavat isoja summia autoon ja eivät valitse mitään ulkonäköön vaikuttavia varusteita. Business-käytössä ymmärrän, mutta muuten melko pienellä panostuksella auton ilme muuttuu täysin.

Mussa on varmaan joku vika, mutta mä en millään voisi kuvitella ostavani audia ilman S-line ulkopakettia, samaten BMW mielestäni vaatii m-sportin. Panostus on kuitenkin auton hintaan nähden kohtuullinen. Jotenkin ajattelen aina että jälleenmyynnissä auto eroaa tarpeeksi "tavallisista" verrokeista, joten kysyntä on suurempi.

Katsokaa nyt näitä! (jonkun mielestä taas näyttää ihan samalta...)
Ex VAG: A4 2.0TFSI quattro Sline -12, TTS Stronic -10, A4 1.8TFSI quattro widebody-09,Golf R32 -07, A4 avant 2.0 tfsi -06, A4 1.8 T quattro Sline -04, A3 2.0 FSI -03, Golf GTI -01.

Muut: Volvo XC60 D4 R-Design -10, BMW 120 Msport -07, Opel Astra 1.6 eco -99

nemos

Lainaus käyttäjältä: toniv - 11.06.12 - klo:21:18
Katsokaa nyt näitä! (jonkun mielestä taas näyttää ihan samalta...)

Levikkeet tekee näissä ilmeelle hyvää. Keulasta puuttuu molemmista kromirinkulat, jotka tekevät ulkonäölle enemmän kuin S-Line keulan osalta. Molemmissa esimerkkikuvissa ylisuuret vanteet, mutta vannemalli on suosikkejani.
Volvo XC60 T8 Inscription

toniv

Lainaus käyttäjältä: nemos - 11.06.12 - klo:21:22
Levikkeet tekee näissä ilmeelle hyvää. Keulasta puuttuu molemmista kromirinkulat, jotka tekevät ulkonäölle enemmän kuin S-Line keulan osalta. Molemmissa esimerkkikuvissa ylisuuret vanteet, mutta vannemalli on suosikkejani.

Eihän nuo ole kuin 20" (kai). Etenkin saksassa valtaosa varustelluimmista yksilöistä on juuri noilla alkuperäisillä 20" vanteilla. Voisin väittää että uuden A6:sen alusta ja ilmajouset toimivat loistavasti myös tuon kokoisilla vanteilla. Itse en ole kokeillut mutta koeajoissa on kehuttu.

Mutta ulkonäön ehdoilla tietysti nuo on, ja riittää 19" jo melko hyvin. :)
Ex VAG: A4 2.0TFSI quattro Sline -12, TTS Stronic -10, A4 1.8TFSI quattro widebody-09,Golf R32 -07, A4 avant 2.0 tfsi -06, A4 1.8 T quattro Sline -04, A3 2.0 FSI -03, Golf GTI -01.

Muut: Volvo XC60 D4 R-Design -10, BMW 120 Msport -07, Opel Astra 1.6 eco -99

nemos

Lainaus käyttäjältä: toniv - 11.06.12 - klo:21:28
Etenkin saksassa valtaosa varustelluimmista yksilöistä on juuri noilla alkuperäisillä 20" vanteilla.

Kokeilin hakea 2012-malliset, yli 5 000 km ajetut, vähintään 150 kW A6:t Mobilesta. Niitä oli 111 kpl. Näistä 105:ssä oli nahkaverhoilu ja 106:ssa navigaattori. Näissä varusteissa suuri ero Suomeen.

Vannekokoa ei pystynyt suoraan hakemaan, joten otin pistokokeena jokaiselta 6 sivulta ensimmäisen eli 12 autoa. Tulos:
16" 2 kpl
17" 1 kpl
18" 3 kpl
19" 2 kpl
20" 1 kpl
ei ilmoitettu 3 kpl (kuvista päätellen 16-17")

Eli murto-osassa on Saksassa 19" tai 20" pyörät, mutta vain äärimmäisen harva erehtyy ostamaan kangaspenkeillä.
Volvo XC60 T8 Inscription

SKU

Tuo on nyt tietysti vähän miten tuota satunnaisotosta lukee ja tulkitsee. Voisihan tuosta sanoa myös että puolella on 18-20" vanteet ;)

Lisävarusteiden määrä korreloi suoraan niiden hankintahintaan. Em. varusteet on Saksassa niin halpoja ja toisaalta "pakollisia" tuon hintaisessa autossa. Sielläkin on ex-liisareita myynnissä ja niitä tutkimalla voisi varmaan löytää yhteneväisyyksiä varustetasoihin vaikkapa renkaiden muodossa. Tosin en itse jaksa tutkia, mutta jos joku jaksaa...
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

toniv

Lainaus käyttäjältä: nemos - 11.06.12 - klo:22:22
Kokeilin hakea 2012-malliset, yli 5 000 km ajetut, vähintään 150 kW A6:t Mobilesta. Niitä oli 111 kpl. Näistä 105:ssä oli nahkaverhoilu ja 106:ssa navigaattori. Näissä varusteissa suuri ero Suomeen.

Vannekokoa ei pystynyt suoraan hakemaan, joten otin pistokokeena jokaiselta 6 sivulta ensimmäisen eli 12 autoa. Tulos:
16" 2 kpl
17" 1 kpl
18" 3 kpl
19" 2 kpl
20" 1 kpl
ei ilmoitettu 3 kpl (kuvista päätellen 16-17")

Eli murto-osassa on Saksassa 19" tai 20" pyörät, mutta vain äärimmäisen harva erehtyy ostamaan kangaspenkeillä.

Kyllä jos itse katsoin, niin haulla uusi A6, S line - arviolta 60-70% (ish) autoista on 20" vanteilla. Etenkin jos katsoo varustellumpia yksilöitä. Todennäköisesti s-linen kanssa 20" vanteet eivät ole kovinkaan kalliita.

Enivei, pointtina se että 20" vanteet uudessa A6:sessa ei ole mikään erikoinen juttu.
Ex VAG: A4 2.0TFSI quattro Sline -12, TTS Stronic -10, A4 1.8TFSI quattro widebody-09,Golf R32 -07, A4 avant 2.0 tfsi -06, A4 1.8 T quattro Sline -04, A3 2.0 FSI -03, Golf GTI -01.

Muut: Volvo XC60 D4 R-Design -10, BMW 120 Msport -07, Opel Astra 1.6 eco -99

Kvee

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 11.06.12 - klo:15:10
Tuo sinun punainen on jo heti paljon parempi :)
Noo...ehkä siinä aavistus sporttisuutta on, ja olen kokonaisuuteen tyytyväinen.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jusape - 11.06.12 - klo:20:40
Toki täytyy kehua, että tämä C7 on ajettavuudeltaan aivan huippua, niin smooth.

Ehkä edellinen Q5 jäi itsellä mieltä kaivamaan, että seuraava voisi olla vielä SUV, saas katsoa tuossa 2013 alussa. Pitää yrittää jaksaa ajella Audilla kuitenkin vielä tovi, ettei persnetto vaihdossa olisi aivan vallaton.

Kesärenkailla tosiaan aika maukas ajettava. Itsekin olen SUVia miettinyt - vaikka kilsoja vasta 13T - seuraavaksi kulkineeksi. Tosin Elokuussa pitää alkaa sovittelemaan vaunuja & rattaita kyytiin, joten voi olla että A6 olisi sen suhteen parempi. Jos asuntokin menee vaihtoon, niin saattaa olla menoeriä liikaa...varsinkin jos joutuu toisen auton hommaamaan. En ole poissulkenut myöskään nykyisen vaihtoa kahteen edullisempaan. Mutta noita ehtii vielä arpoa  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy