Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Nalle

Onko A6:sen ohjekirjaa ladattavissa mistään esim. PDF versiona?

jusape

Autoon saanee tungettua sisäpuolelle syylärin eteen myös pahvin tms. jos ei ulkopuolelle halua laitella.
Ajelin tuossa tällä viikolla 1000km noin 20-25c pakkasissa ja yksi ledi tosiaan siellä palaa. Kun menee yli -5c niin ei syty maantieajossa yhtä lamppua enempää. Lienee (koneen) kylmyys syynä myös siihen, että maantiekulutus on ollut 6,4l/100km.
Tuo kulutuslukema on turhan korkea edelleen, koska Q5 meni vain hieman enemmällä löpöllä.

Pekka T


Ainakin viime viikonloppuna koeajamme 3.0 150 kW lämpeni hyvin, pakkasta oli n. 20 astetta, reilun 1/2 h ajon jälkeen mittarissa paloi kaikki 4 lediä.
Autolla tietysti jo ajettu tuntia aikaisemmin, eiköhän noi koeajoautot ole myyjien käytössä.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 10.02.12 - klo:14:55
Ainakin viime viikonloppuna koeajamme 3.0 150 kW lämpeni hyvin, pakkasta oli n. 20 astetta, reilun 1/2 h ajon jälkeen mittarissa paloi kaikki 4 lediä.
Autolla tietysti jo ajettu tuntia aikaisemmin, eiköhän noi koeajoautot ole myyjien käytössä.

Voi myös olla, että hiukkapoltto on käynnistynyt ja lämmittänyt koneen normilämpötilaan. Tuntuu, että itselläkin tuo poltto tapahtuu ainakin kerran viikossa nurkka-ajossa ja moottorin käyntilämpötilan noususta sen huomaa helposti kylmällä kelillä.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

jusape

Lämpö- ja kulutuskeskustelu/kokemukset viittaavat kyllä pahasti nyt siihen, että rahalla olette te q-miehet saaneet muutakin kuin lisätehoa ja vetäviä pyöriä :)

Lämpöä, tehoja, vetoja, kaksoiskytkinlaatikon, ilma-alustan + päälle nuo huomioiden maltillinen kulutus.
Tuossa on oikeasti järjettömämän paljon katetta sille rahalle. Audinhan pitäisi tosissaan tätä mainostaa, sehän tietäisi vaan lisäeuroja... jäisi nuo Multit pohjolassa kauppaan.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: jusape - 10.02.12 - klo:21:20
Lämpö- ja kulutuskeskustelu/kokemukset viittaavat kyllä pahasti nyt siihen, että rahalla olette te q-miehet saaneet muutakin kuin lisätehoa ja vetäviä pyöriä :)

Lämpöä, tehoja, vetoja, kaksoiskytkinlaatikon, ilma-alustan + päälle nuo huomioiden maltillinen kulutus.
Tuossa on oikeasti järjettömämän paljon katetta sille rahalle. Audinhan pitäisi tosissaan tätä mainostaa, sehän tietäisi vaan lisäeuroja... jäisi nuo Multit pohjolassa kauppaan.

Niin, jos vertaa business sedaneja, niin 2.0TDI maksaa 50tâ,¬ ja 150kW 3.0TDI 64tâ,¬. Eroa on siis 14tâ,¬ & 28%. Onhan tuo isohko läjä rahaa, mutta saa sille tosiaan aika mukavasti vastinetta: ilmajousitus, neliveto, enemmän (ehkä jopa "riittävästi") voimaa & tehoa, 6-koneen äänet, suunnilleen sama käytännön kulutus, ajettaessa vieläkin leveämpi virne naamalla jne. Järjellä ajatellen oman perheen liikkumiset hoituisivat vallan mainiosti vaikka kymppitonnin pikkuautolla, mutta siltikään ei ole vielä kertaakaan kaduttanut tämä "kalliimpaan ajonautintoon panostaminen" (54tâ,¬ & 540%).  :)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

JOHANNES

Kyllä, jos laittanut nuo nafti 20kâ,¬ likoon, olisi saanut vähemmän kuluttavan 3,0 koneen ja kaupan päälle lämpimän auton. Mutta, lämpee ihan hyvin jos laittaa manu puolelle, ja ajaa + 1000 kierrosta normikieroksia korkeammilla. Johan lämpee!! ;D
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

Pekka T


En halunnut tehdä Kvee:n autotallista yleistä A6 keskustelupalstaa, joten jatkan keskustelua Avantin sähköisestä takaluukun avaus -sulkutoiminnasta täällä.
Saan vahvistuksen maanantaita siitä ehtiikö tämä muutos vielä tilaukseen, maahantuojalla alkaa olla aikamoinen kiire näiden kanssa, että ehtivät saada autot rekisteriin ennen 1.4
Tuosta jusapen mainitsemasta luukun puolitiehen jäämisestä pakkasilla ei minulle tullut mieleenkään, ennenminkin minua ärsytti manuaaliluukun suojaverhon toiminta, oikeastaan haluaisin vain sen automaattisesti toimivan ylösnousevan verhon.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

jusape

Tuo verhon toiminta on myös hieno siinä sähköisessä. Itse asiassa vanhassa A4 B8:ssa tuo sähkötön suoja oli fiksumpi toiminnoltaan kuin tässä A6:ssa, senhän sai nelosessa kuitenkin yläasentoon kätevästi, mutta se puuttuu kuutosesta kokonaan.

Kvee

#909
Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 11.02.12 - klo:14:21
En halunnut tehdä Kvee:n autotallista yleistä A6 keskustelupalstaa, joten jatkan keskustelua Avantin sähköisestä takaluukun avaus -sulkutoiminnasta täällä.
Saan vahvistuksen maanantaita siitä ehtiikö tämä muutos vielä tilaukseen, maahantuojalla alkaa olla aikamoinen kiire näiden kanssa, että ehtivät saada autot rekisteriin ennen 1.4
Tuosta jusapen mainitsemasta luukun puolitiehen jäämisestä pakkasilla ei minulle tullut mieleenkään, ennenminkin minua ärsytti manuaaliluukun suojaverhon toiminta, oikeastaan haluaisin vain sen automaattisesti toimivan ylösnousevan verhon.

Juu, se on kiva laite, toivottavasti ehtii mukaan  :). Vanhassa jäi muutamia kertoja se verho yläasentoon, ja ärsytti pompata sitä laskemaan. Luukku on toiminut moitteetta, ja aukeaa näppärästi sisältä-, luukusta- tai avaimesta. Elämää helpottava ominaisuus tosiaan se rullan automaattinen nousu- ja lasku.

Zoob

Tuohon 2,0 tdi vs 3,0 tdi keskusteluun voi vain todeta että rahalla saa ja hevosella pääsee... Omassakin avantissa jossa manuaalitakaluukku on nuo luukun jouset hyytyneet yllättävän pahasti nyt kovilla pakkasilla. Sisälämpöä tuntuu kyllä riittävän ihan hyvin, moottori käy kaupunkiajossa ledien mukaan kylmänä mutta en ole siitä vielä yöuniani menettänyt. Saakohan tuon start-stopin oletuksena pois päältä jostain valikosta vai pitääkö aina erikseen kytkeä pois liikkeelle lähtiessä?
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 11.02.12 - klo:15:07
Saakohan tuon start-stopin oletuksena pois päältä jostain valikosta vai pitääkö aina erikseen kytkeä pois liikkeelle lähtiessä?

Eiköhän sitä joudu manuaalisesti pois kytkemään. Eipä ole montaa kertaa tosin itsellä toiminut. Kerran maantiepätkän jälkeen pysähtyessäni sammutti moottorin, vaikka vain yksi led moottorinlämpöjä ja pakkastakin taisi olla ainakin yli -5.

Avant

Mikähän namiskuukkeli mahtaa olla tuulettimen voimakkuuden säätökehyksessä oikeassa alakulmassa oleva pieni musta nappula? Sitä painaessa ei tunnu tapahtuvan mitään..
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Pekka T


Minkä napin oikein olet löytänyt?

Tälläinenkö, niin kuin tuossa AC ja OFF nappien välissä on?

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

MoFFe

Tuo on varmaan valosensori tai lämpö...

Avant

Kovasti on kuvan näköinen nappula, mutta selkeästi se painuu sisään, joten liekö kuitenkaan mikään sensori. Ihan perusautomaatti-ilmastointi mulla on, eli ei tuo, joka on kuvassa.
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

KJK70

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 10.02.12 - klo:22:29
Niin, jos vertaa business sedaneja, niin 2.0TDI maksaa 50tâ,¬ ja 150kW 3.0TDI 64tâ,¬. Eroa on siis 14tâ,¬ & 28%. Onhan tuo isohko läjä rahaa, mutta saa sille tosiaan aika mukavasti vastinetta: ilmajousitus, neliveto, enemmän (ehkä jopa "riittävästi") voimaa & tehoa, 6-koneen äänet, suunnilleen sama käytännön kulutus, ajettaessa vieläkin leveämpi virne naamalla jne. Järjellä ajatellen oman perheen liikkumiset hoituisivat vallan mainiosti vaikka kymppitonnin pikkuautolla, mutta siltikään ei ole vielä kertaakaan kaduttanut tämä "kalliimpaan ajonautintoon panostaminen" (54tâ,¬ & 540%).  :)

alle 30 eurolla saa 12-koneen äänet. http://www.soundracer.se/?p=98. LOL

Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 170 kW quattro Edition Tiptronic -19
Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 160 kW quattro Edition S tronic -16
Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 150 kW quattro Edition S tronic S -13
Audi A6 C7 Avant Business 2.0 TDI multitronic -12
Audi A4 B8 2.0 TDI Quattro -11
Audi A4 B6 1.8 T Quattro -04

SKU

Lainaus käyttäjältä: KJK70 - 14.02.12 - klo:13:27
alle 30 eurolla saa 12-koneen äänet. http://www.soundracer.se/?p=98. LOL

Tommonenhan pitäisi jo kaikessa naurettavuudessaan kokeilla... Pääsis jopa siihen M5 tunnelmaan... :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Wekotin

#918
Lainaus käyttäjältä: SKU - 14.02.12 - klo:17:55
Tommonenhan pitäisi jo kaikessa naurettavuudessaan kokeilla... Pääsis jopa siihen M5 tunnelmaan... :P

Säästä rahasi vaikka hyvään viinipulloon.

Ei toimi ainakaan DSG Golfissa RNS-510:n kanssa. Ei tahdo oikein löytää tuota signaalia tupakansytyttimen kautta. Luulen, että tuo DSG:n nopea vaihto ei oikein mene ton jakeluun. Kuulostaa ihan naurettavalta. Sen sijaan velipojan Bravossa manuaalilla pelittää nätisti.

Edit: Lisäksi tuo piti vielä "kalibroida" jotenkin pitämällä kierroksia yli oliko se 2000 vai 2500 rpm ja tuokaan ei onnistunut Golfissa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: SKU - 14.02.12 - klo:17:55
Tommonenhan pitäisi jo kaikessa naurettavuudessaan kokeilla... Pääsis jopa siihen M5 tunnelmaan... :P


Onhan A6 dieselissäkin (joku uusi moottori) se äänenmuuntaja joka muuttaa dieselin äänet lähes bensan oloisiksi  :P

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 14.02.12 - klo:18:31Onhan A6 dieselissäkin (joku uusi moottori) se äänenmuuntaja joka muuttaa dieselin äänet lähes bensan oloisiksi  :P

GRIP - Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Alkaa kohdasta 2:49 -> eteenpäin. Kuulostaa melkeimpä paremmalta normitilassa. :P
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Titta Jokisen tukka

Tässä on kohta viikko tullut ajettua talvitestiä Avantilla Kittilän lumisilla teillä ja täytyy kyllä todeta, että suuriin hurraahuutoihin ei ole aihetta. Etuovien etureunojen sisäpuolet keräävät pöllyävää puuterilunta sisuksiinsa vanhaan kunnon VAG -malliin. Voin vain kuvitella, mitä tapahtuu, kun etukulmiin kerääntynyt lumi jäätyy kiinteämpään muotoon. Taas on taipuneita ovien etualakulmia vino pino maahantuojan rekkulilistalla. Lumen kertymisen lisäksi jarrut tuntuvat jumittavan herkästi maantieajon jälkeisen käsijarrulla seisottamisen jälkeen. Jos näissä em. seikoissa ei olisi tarpeeksi, kerää Avantti peräosaansa mahtavan jääsiivekkeen (jenkkiautomallinen hainevä) vasemmalle puolelle pakoputkien (2.0 TDI) sivulle ja yläpuolelle. Tämä haitta on lähinnä esteettinen, mutta minulle riittäisi yksi hainevä/auto
Eipä ollut RäSällä tämän kaltaisia "ongelmia"

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 14.02.12 - klo:20:41
Etuovien etureunojen sisäpuolet keräävät pöllyävää puuterilunta sisuksiinsa vanhaan kunnon VAG -malliin. Voin vain kuvitella, mitä tapahtuu, kun etukulmiin kerääntynyt lumi jäätyy kiinteämpään muotoon

Itse en ole tuollaista havainnut, vai olisko kyse vain siitä etten kovin tarkkaan tuollaisia seuraile? Tänään tuli ajettua reilut 200 km kovassa lumisateessa ja tuulessa. Olihan takapää aika umpeen muurautunut, mutta niin se on kaikissa farmareissa. Pakkasta tosin vain alle -5 astetta. Auton etenemiseen erittäin huonoissa olosuhteissa olen erittäin tyytyväinen, pienemmillä teillä alkoi olemaan ajourat hakusessa.

SKU

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 14.02.12 - klo:20:07
Alkaa kohdasta 2:49 -> eteenpäin. Kuulostaa melkeimpä paremmalta normitilassa. :P

Kannatta katella se loppuun saakka. 5:50 alkaen... hieno peli olisi tämä  :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Nalle

Täällä kun nyt on moitittu ton 2.0tdi:n lämpenemiskykyä, josta TM:n testiryhmäkin löysi moitittavaa, niin
miten on tuon 2.0 TFSI bensamyllyn kanssa? Lämpeneekö se "normaalisti"? Onko jollakin jo kokemusta kyseisestä koneesta A6:ssa?

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 15.02.12 - klo:20:15
Täällä kun nyt on moitittu ton 2.0tdi:n lämpenemiskykyä, josta TM:n testiryhmäkin löysi moitittavaa, niin
miten on tuon 2.0 TFSI bensamyllyn kanssa? Lämpeneekö se "normaalisti"? Onko jollakin jo kokemusta kyseisestä koneesta A6:ssa?

Luulisi kyllä bensakoneen lämpiävän ihan normaalisti. Ja eikö tuo ole ihan sama kone kuin A4 B8:ssa, ja minulla ainakin lämmöt nousee aika nopeasti ajoon lähdöstä.

-Antti

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 10.02.12 - klo:08:22
Onko A6:sen ohjekirjaa ladattavissa mistään esim. PDF versiona?

Tämä kiinnostaisi minuakin. Voisi tutustua jo ennen auton luovutusta ohjekirjaan.

-Antti

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 15.02.12 - klo:20:57
Luulisi kyllä bensakoneen lämpiävän ihan normaalisti. Ja eikö tuo ole ihan sama kone kuin A4 B8:ssa, ja minulla ainakin lämmöt nousee aika nopeasti ajoon lähdöstä.

-Antti

A4B8 lämpiää nopeammin, ja lämmöt nousevat normaaliksi myös kovilla pakkasilla. A6:llahan lämmöt eivät about yli 10 pakkasessa nouse normitasolle ilman lisälämmitintä, ainakaan 2.0 dieselissä.

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 16.02.12 - klo:18:48
A4B8 lämpiää nopeammin, ja lämmöt nousevat normaaliksi myös kovilla pakkasilla. A6:llahan lämmöt eivät about yli 10 pakkasessa nouse normitasolle ilman lisälämmitintä, ainakaan 2.0 dieselissä.

Dieselissä ei varmaankaan, mutta tarkoitin, että A6 TFSi:ssä lämmöt noussee niinkuin bensakoneessa yleensäkin. Tämä tietty vain arvaus koska en ole tuollaista koskaan ajanut. Arvaus perustui vain siihen, että minulla on B8 A4:ssä tuo sama 2.0 TFSi kone.

-Antti

jusape

Tuohon Kveen kommenttiin A4:sta, minun ex. A4 B8 2.0 TDI Avant Multitronicissa ei kyllä noussut lämmöt kylmällä normaalilämpöihin ja aika viileä auto sekin oli. Se oli 06/2008 tehty auto. Sen sijaan Q5 oli erittäin paljon lämpimämpi ja koneen lämmöt aina normaalitasolla.

Ja nämä kokemukset täältä hieman pohjoisemmasta ja sellaiset -10-25c keleistä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy