Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Kvee

Lainaus käyttäjältä: SKU - 02.12.11 - klo:19:59
Jos oikein ymmärsin, niin hihnalta tulisi jo kolmella mikillä varustettuja. Saapa nähdä, miten on.

Eletään siis siinä kuuluisassa Toivossa...viime viikolla meni tuotantoon! Melko hyvä pitää laitteen olla että Moottoritienopeuksissa pelittää edes kohtuullisesti.

SKU

Voihan se olla että nämä on yksilöllisiä ominaisuuksia. Voi olla mikeissä yksilöllisiä eroja tai vikoja (epätodennäköisiä minusta), asennuksissa virheitä, tai ihan suunnittelussa virhe, joka esiintyy vaan tietyillä puhujilla. Voi esim riippua puhujan äänen ominaisuuksista, puheen taajuudesta tms. Joka tapauksessa, laittaisin roponi jälkimmäiseen. Jotain tuossa on menny munille, kun uusi versio on kehitetty.

Joku kamppiskin oli, en kysyny tarkemmin mihin liittyy, mutta tehdään kuulemma tuon asennuksen yhteydessä. Veikkaisin softaa johonkin.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

nemos

Lainaus käyttäjältä: wtf - 02.12.11 - klo:20:11
Nooh ei liene epäselvää että uudessa automallissa on aina jotain jota parannellaan tuotantoon pääsyn jälkeen. Tuskin tuo BT ongelma jää ainoaksi.

Minulla oli ongelmana radioon tietyillä kanavilla aiheutunut lievä häiriö, jonka lähdettä ei aluksi löydetty. Nyt syyllinen selvisi ja autoon vaihdettiin polttoainepumpun ohjainkortti, joka oli nyt eri varaosanumerolla kuin alkuperäinen.

Lainaus käyttäjältä: SKU - 02.12.11 - klo:20:58
Joku kamppiskin oli, en kysyny tarkemmin mihin liittyy, mutta tehdään kuulemma tuon asennuksen yhteydessä. Veikkaisin softaa johonkin.

Ainakaan viime viikolla ei ollut ohjelmapäivityksiä minun autooni. Pyysin ne tutkimaan, kun auto muutenkin pajalla oli ja keskustelin asentajan kanssa eikä mitään päivityksiä ollut löytynyt.
Volvo XC60 T8 Inscription

Avant

Huhu kertoo, että uudessa A6 sedanissa olisi automaattinen takaluukun avaus. Mahtaako pitää paikkansa?
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

TuplaVW

#724
Lainaus käyttäjältä: Avant - 08.12.11 - klo:12:40
Huhu kertoo, että uudessa A6 sedanissa olisi automaattinen takaluukun avaus. Mahtaako pitää paikkansa?

Näin mainostavat, ilmeisesti siis kaasujousilla ponnahdus lukon aukaisusta.

Sulkeminen onkin sitten jo tonnin lisävaruste sedaniin, avanttiin n. 1400.

edit....   Ja löytyihän ne liiketunnistinhinnatkin... eli n. 2500 .
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Avant

Audi.fi -sivulla mallivuoden 2012 A6 vakiovarusteluettelossa:" Takaluukun sähkötoiminen lukko, sisältää automaattisen avauksen Sedan-malleissa."
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Ktk

Juu nousee ihan ittekseen ylös jousien voimalla kun avaa kuskin ovesta / kaukosäätimellä lukon. Sähköinen sulku sitten onkin ihan erikseen.

fleetwood

Ihanan kallista, jos siis ne kaasujouset ei riitä.


Passat GTE Variant

VAG!

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 08.12.11 - klo:14:12
Ihanan kallista, jos siis ne kaasujouset ei riitä.

Ilman autoveroja siis näin:

Audi A6 Avant

Avaimeton järjestelmä, sähkötoiminen takaluukku, avaus liiketunnistimella 1960 euroa

Passat Variant

Avaimeton järjestelmä, sähkötoiminen takaluukku, avaus liiketunnistimella 965 euroa


Vai tehdäänkö vielä hienompi vertailu:

Avant:

Avaimeton järjestelmä, sähkötoiminen takaluukku, avaus liiketunnistimella 1960 euroa

Variant

Avaimeton järjestelmä, sähkötoiminen takaluukku, avaus liiketunnistimella
Lämmitettävä tuulilasi
Lämmitettävät takaistuimet
Kaikki yhteensä 955 (!) euroa.

Että silleen ::)

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 08.12.11 - klo:14:29
Ilman autoveroja siis näin:

Audi A6 Avant

Avaimeton järjestelmä, sähkötoiminen takaluukku, avaus liiketunnistimella 1960 euroa

Passat Variant

Avaimeton järjestelmä, sähkötoiminen takaluukku, avaus liiketunnistimella 965 euroa


Vai tehdäänkö vielä hienompi vertailu:

Avant:

Avaimeton järjestelmä, sähkötoiminen takaluukku, avaus liiketunnistimella 1960 euroa

Variant

Avaimeton järjestelmä, sähkötoiminen takaluukku, avaus liiketunnistimella
Lämmitettävä tuulilasi
Lämmitettävät takaistuimet
Kaikki yhteensä 955 (!) euroa.

Että silleen ::)


Sielua korventaa...
Kai tämä on nyt sitten sitä PREEEEMIUMIA.  :D

Mikko

Saksassa: ::)

Komfortschlüssel mit sensorgesteuerter Gepäckraumentriegelung inkl. Gepäckraum klappe elektrisch öffend und schließend - 1.170,00 EUR

Avant

Lankomiehen työsuhdekaasupassatissa on navigaattorit sun muut vermeet jo perushinnassa. Audin hinnoittelupolitiikalla karsitaan persaukinaiset muihin merkkeihin. Ainakin uusien Audien osalta. Mutta eihän ole pakko ostaa.  :-\
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Neppis

Onhan lisävarusteet "kivoja", mutta mielummin panostan perusasioihin, kuten hyviin ajo-ominaisuuksiin, äänettömyyteen, yleiseen laaduntunteeseen jne ja valitsen esim A6:n "täysinvarustellun" Passatin sijaan. Mielummin hyvä ajofiilis, kuin auki potkaistava takakontti.  :)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

fleetwood

Samoilla fiiliksillä minäkin tein oman valintani, eikä ole vielä kaduttanut. Skoda-miehet eivät vain tunnu tuota ymmärtävän  8)

Lisäksi, business-pakettien ja ajoittaisten kampanjoiden (mm. quattro-kuu) kautta ne kaikkein oleellisimmat varusteet on saanut ihan sopuhintaan.

Passat GTE Variant

Skula

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 08.12.11 - klo:21:13
Onhan lisävarusteet "kivoja", mutta mielummin panostan perusasioihin, kuten hyviin ajo-ominaisuuksiin, äänettömyyteen, yleiseen laaduntunteeseen jne ja valitsen esim A6:n "täysinvarustellun" Passatin sijaan. Mielummin hyvä ajofiilis, kuin auki potkaistava takakontti.  :)

Karvalakki on karvalakki, vaikka harvinaisesta nigeriansukeltajanaaraan häpykarvoista olis tehty ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Avant

Oon Neppiksen ja Fleetwoodin kanssa ihan samoilla linjoilla. Ajo-ominaisuudet, laadun tunne yms. ratkaisevat, ei kerran kuussa tarvittava navigaattori. Audin tunnistaa monesta muusta merkistä pelkästään jo siinä, pitääkö ovi kiinni mennessään äänen klank vai tuff.  :P
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 08.12.11 - klo:21:13
Onhan lisävarusteet "kivoja", mutta mielummin panostan perusasioihin, kuten hyviin ajo-ominaisuuksiin, äänettömyyteen, yleiseen laaduntunteeseen jne ja valitsen esim A6:n "täysinvarustellun" Passatin sijaan. Mielummin hyvä ajofiilis, kuin auki potkaistava takakontti.  :)

Se on selvä että perusominaisuudet pitää olla riittävällä tasolla. Varusteet eivät kuitenkaan ole mikään irto-osa, vaan tuovat juuri sitä mitä autolta edellytettään, oli se sitten turvallisuutta, käytön helppoutta tai jopa mukavuutta, josku jopa sitä "yleistä laaduntunnetta" mutta ennenkaikkea yleistä toimivuutta. On paljon mukavampi istua lämpöiseen autoon (webasto), josta näkee kosteasta pakkasesta huolimatta heti (tuulilasin lämmitys), kuin karvalakkimalliin, missä lohduttelee itseään että ihan kivat "ominaisuudet" nää muuten on tässä.

Se vaan on totta että kunnolla varustettu A6 on toki kallis auto, eri luokassa kuin esim Passat tai A4, mutta perusversiona aika tavallinen. Monille karvalakki on ihan sopiva. Lisävarusteluhinnoittelu on sitä riimiumia, kylmältä meinaa tuntua jos laskee listasta varusteille hintaa omalla tottumuksella.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Skula

En kyseenalaista A6:n hyvyyttä mitenkään, totesin vain faktan.

Nykyään itsekin ajelen kansanautolla, melko karvalakki sellaisella, (vain BT HF oli pakollinen nykyiseen autoon) tämä on tietoinen valinta. Perustuloisen on tehtävä valintoja, joskus on otettava askel taaksepäin jotta voi taas tehdä rynnäkön kohti loistavuutta, (esim) tehdä vaikka sellaista autokauppaa joka kiinnostaa, koin A4:n hyvin varusteltuna vielä jotenkin spartalaiseksi, ja karuksi, ja luovuin siitä.. A6:n sitä ei olisi, hyvin varusteltuna..

Karvalakkiautoilukin voi olla kallista, siksi ajan puolet halvemmalla kansanautolla, kasvot kohti uusia ihania juttuja  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

nemos

Nyt hymyilyttää, kun tuli kunnon talvikeli. Pitoa löytyy (myös jarrutuksiin, kun on uudet nastarenkaat alla). Yllättävänkin voimakas ohjausvaikutus on kaasunkäytöllä takapainotteidessa nelivedossa.

Tähän verrattavaa vakautta maantiellä todellisella talvikelillä en ole aikaisemmin kokenut kuin 525d xDrivessa. Selvästi jälkeen jäävät esim. B8 quattro, X3 ja ML.
Volvo XC60 T8 Inscription

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: nemos - 09.12.11 - klo:17:48
Nyt hymyilyttää, kun tuli kunnon talvikeli. Pitoa löytyy (myös jarrutuksiin, kun on uudet nastarenkaat alla). Yllättävänkin voimakas ohjausvaikutus on kaasunkäytöllä takapainotteidessa nelivedossa.

Tähän verrattavaa vakautta maantiellä todellisella talvikelillä en ole aikaisemmin kokenut kuin 525d xDrivessa. Selvästi jälkeen jäävät esim. B8 quattro, X3 ja ML.

Jep, kyllä tänään oli varmasti keli missä nelikkoa voi kiitellä.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

SKU

#740
Lainaus käyttäjältä: nemos - 09.12.11 - klo:17:48
Nyt hymyilyttää, kun tuli kunnon talvikeli. Pitoa löytyy (myös jarrutuksiin, kun on uudet nastarenkaat alla). Yllättävänkin voimakas ohjausvaikutus on kaasunkäytöllä takapainotteidessa nelivedossa.

Tähän verrattavaa vakautta maantiellä todellisella talvikelillä en ole aikaisemmin kokenut kuin 525d xDrivessa. Selvästi jälkeen jäävät esim. B8 quattro, X3 ja ML.

Ai, sinäkin huomasit  ;D

Tuossa "testailin" yhtenä aamuna viime viikolla/viikonloppuna, kun oli hieman jäiset tiet ja silloin perän saa irti todella helposti (kitkat) - ESP ei ehdi kissaa sanoa, kun jo mennään (vielä sisäänajo menossa, eli alta 3k:n kierroksilla yritetään pysytellä, hieman voi jo kutitella konetta). Toisaalta pienessä sohjossa tänään ESP päällä mentiin todella maltillisesti ja jouhevasti, ei paljon loskat tunnu vaikka kaasua hieman reippaammin painoikin. ESP pois ja sitten alkaa olla hauskaa ;) Silloinkin meno on loogista ja auto menee just sinne kun sitä vie. No, liikenteessä tietysti tilanteen mukaan maltilla, mutta sitten kun on tilaisuus... parkkikset on ihan kivoja paikkoja "treenata", jos on tilaa.  

Edit. Avant kuskeille...kannattaa silikonata nuo takaluukun tiivisteet hyvin. Jos tänä talvena ei hajoa niitä "spoilerin tapaisia" lärpäkkeitä, niin on ihme. Pitää aika hyvä äänen, jos on vähän jäässä. Toivottavasti ei tartte kuulla miten se räsähtää irti, kun on kunnolla jäässä ja reilusti pakkasta. Vähän on siis heppoisesti kiinni. Täytyy vissiin ottaa silikonipullo mukaan ja lähteä tonne tuiskuun...
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

vkarasja

Lainaus käyttäjältä: Avant - 09.12.11 - klo:10:37
Oon Neppiksen ja Fleetwoodin kanssa ihan samoilla linjoilla. Ajo-ominaisuudet, laadun tunne yms. ratkaisevat, ei kerran kuussa tarvittava navigaattori. Audin tunnistaa monesta muusta merkistä pelkästään jo siinä, pitääkö ovi kiinni mennessään äänen klank vai tuff.  :P

Ajo-ominaisuudet, laadun tunne jne. ovatkin asioita joista voi perustellusti maksaa enemmän kun vertaa esim. Audia ja Volkkaria, mutta miten perustelette tuplahinnat varusteille, jotka ovat molemmissa merkeissä about täsmälleen samat?

Neppis

Lainaus käyttäjältä: vkarasja - 09.12.11 - klo:21:25
Ajo-ominaisuudet, laadun tunne jne. ovatkin asioita joista voi perustellusti maksaa enemmän kun vertaa esim. Audia ja Volkkaria, mutta miten perustelette tuplahinnat varusteille, jotka ovat molemmissa merkeissä about täsmälleen samat?

Ainakin haluaisin uskoa, että noissa on teknisiä- & materiaalieroja, siis nimenomaan Audin eduksi. Jos ovat samoja vempeleitä ja vermeitä, niin sitten selitys voisi löytyä katsomalla specsavers:n tv-mainoksia.  :( ??? :D
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

SKU

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 09.12.11 - klo:22:08
Ainakin haluaisin uskoa, että noissa on teknisiä- & materiaalieroja, siis nimenomaan Audin eduksi. Jos ovat samoja vempeleitä ja vermeitä, niin sitten selitys voisi löytyä katsomalla specsavers:n tv-mainoksia.  :( ??? :D

Saattaa toki olla osin tuotakin, mutta eiköhän hinnoissa ole ihan aitoa premiumiakin ;)
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kvee

Lainaus käyttäjältä: SKU - 09.12.11 - klo:20:21
Edit. Avant kuskeille...kannattaa silikonata nuo takaluukun tiivisteet hyvin. Jos tänä talvena ei hajoa niitä "spoilerin tapaisia" lärpäkkeitä, niin on ihme. Pitää aika hyvä äänen, jos on vähän jäässä. Toivottavasti ei tartte kuulla miten se räsähtää irti, kun on kunnolla jäässä ja reilusti pakkasta. Vähän on siis heppoisesti kiinni. Täytyy vissiin ottaa silikonipullo mukaan ja lähteä tonne tuiskuun...

Kiitos vinkistä. Itselle tulossa sähköllä toimiva takaluukku, toivotaan että sekin pelittää noiden "spoilereiden" kanssa.

Neppis

A6:n hinnastot ovat päivittyneet 9.12 230kW Biturbolla. Sedan 74,9 ja Business 75,9 kâ,¬. Avant 77,6 ja business 78,6 kâ,¬.

Sedan:
Max. Leistung 230 (313) / 3900-4500 kW (PS) bei min -1Max.
Drehmoment 650 / 1450-2800 Nm bei min -1
Höchstgeschwindigkeit 250 km/h
Beschleunigung 0-100 km/h 5,1 s
Kraftstoffverbrauch nach 93/116/EG in l/100km städtisch 8,0 l/100 km
Kraftstoffverbrauch nach 93/116/EG in l/100km ausserstädtisch 5,6 l/100 km
Kraftstoffverbrauch nach 93/116/EG in l/100km insgesamt 6,4 l/100 km
CO2-Emissionen (g/km)169 g/km

Basispreis 55.900 EUR    :o :(
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Ei vallan paha hinta. Jos nyt olisi hanskassa samat rahat, kuin viime keväänä A7:aa ostaessa, eikä vaihtoautoa alla, niin tilaukseen lähtisi tuo Avantin tehopakkaus Business. Sitä tavallista jossittelua....

Kärki

Aika maukkaanoloiset suorituskyky- ja muut arvot ovat saaneet tuosta A6:sta puristettua ulos! Hintakaan ei ole kyllä paha siihen nähden mitä sillä näyttäisi saavan!

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10.12.11 - klo:10:56
Ei vallan paha hinta. Jos nyt olisi hanskassa samat rahat, kuin viime keväänä A7:aa ostaessa, eikä vaihtoautoa alla, niin tilaukseen lähtisi tuo Avantin tehopakkaus Business. Sitä tavallista jossittelua....

Muistaakseni Markku joskus kirjoittelit, että sulle olisi riittänyt A7 150kW:n dieselillä - onko sulla mieli jo muuttunut tehontapeen osalta?  ;)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Tämä on tätä ikuista pähkäilyä. Järkivalinta olisi tuo 150 kW ilman muuta, ja sopisi A7:n "ei-sporttiseen" imagoon. A6 Avantista taas voisi pikku lisukkeilla tuunailla hiukan sportahtavan ajokin. Seiskasta ei niinkään... Mutta kuten sanottu, JOS rahaa olisi, niin ilman muuta palkitsisin itseni 230 kW:n koneella ja A6:lla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy