Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Markku J

#660
Sisätilojen vaikutelmassa A6 / A7 on todellakin ottanut ison harppauksen tyylikkäämpään suuntaan A4 / A5 designistä. Sen puoleen olisi faceliftissä saanut tapahtua enemmän auton sisällä. Uusi A6 / A7 -mittaristo on upeinta, mitä itse tiedän mittaristojen alueelta.

SKU:n huonot kokemukset bluetoothista eivät ole minulla toteutuneet. Alkuvaiheessa kyselin puheluiden aikana vastapuolelta kuuluvuutta, jonka sanoivat olevan erinomainen. Auton suuntaan on todella ilo kuunnella puheluita Bosen kautta.

edit: korjattu virhe A5 => A6

Kvee

#661
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 26.11.11 - klo:11:10
Kävin eilen pitkästä aikaa AC:ssä kun pitihän se FL A5 malli nähdä ja on nyt kyllä pakko todeta että uusi A6 on positiivisesti erilainen A5:een nähden varsinkin sisätiloiltaan. (näin kahden A5:n jälkeen)

Tuo oli itselläkin yhtenä tärkeimpänä vaikuttimena, vaikka en A4/A5 FL:lää ollutkaan nähnyt.

Mitä bluetoothiin tulee, niin nykyiseen asennutin sellaisen (Nokia) jälkikäteen, ja käyttämättä on jäänyt, kun kuuluvuus toiseen suuntaan ei ole ollut riittävä varsinkaan moottoritiellä. Ja kun langatonta handfreetä en suostu käyttämään - koska en halua pitää mitään akkua korvaani vasten - niin langallisia versioita löytyy kotoa, toimistolta ja autosta.
Toivotaan että seuraavassa laite toimii paremmin.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.11.11 - klo:11:43
Uusi A5 / A7 -mittaristo on upeinta, mitä itse tiedän mittaristojen alueelta.

Tarkoittanet tässä varmaankin A6 / A7?

Audi olisi voinut tarvittaessa ottaa mallia Meseltä, joka laittoi C-sarjan mittariston ja koko kojelaudan melki täysin uuteen uskoon fl:n yhteydessä. Tosin vanha olikin melko kamala, eikä vastannut nykyajan vaatimuksia.

Markku J

Kiitos korjauksesta, Ranssi. Korjailin sen tuonne viestiini myös. Samaa mieltä olen, että kojelaudan uudistus olisi tehnyt hyvää neloselle ja viitoselle. Vanhakaan ei mahdoton ole, mutta siihen alkaa kyllästyä.

rob-s

LainaaVanhakaan ei mahdoton ole, mutta siihen alkaa kyllästyä.

Juuri niin!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Neppis

Hirveän paljon en ole HF:ä käyttänyt A6:ssa, mutta ei vastapuolet ole kyllä valitelleet mitenkään eritysemmin huonoa kuuluvuutta. Vaistomaisesti sitä itsekin korottaa ääntään, kun alkaa tuon välityksellä puhumaan, ehkä se sitten avittaa kuuluvuutta. Omaan suuntaan kuuluu ihan laadukkasti ja volumesäädöllä saa kuuluvuutta.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

wtf

Kannattaa käydä valittamassa siitä puhelimesta. Kaverille vaihtoivat mikrofonit sinne kattovalon liepeille.
Niissä on kuulemma ollut asennuksessa vioittuneita mikkejä.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

MaI

 Pakkasmaskista ei kukaan tunnu tietävän, eli tuskin tuota kenelläkään on. Oletan, että en sitten jää näillä eväillä -30C kelillä tien varteen ensi talvena ilman maskia.

Toimitetaanko A6 yhdellä vai kahdella avaimella varustettuna? MB:llä joutuu kuulemma toisen avaimen ostamaan erikseen, mutta esim. BMW:llä kaksi on vakio.

Entäpä onko kuutosen vakioaudiovirityksessä ajomelun mukaan automaattisesti säätyvä äänenvoimakkuus? Tuohon kun tottuu, ei sitä ilman juuri haluaisi kaupungissa ajella. Saa muuten olla jatkuvasti hinkkaamassa säätimiä ramppien välillä.


nemos

Lainaus käyttäjältä: MaI - 26.11.11 - klo:15:54
Toimitetaanko A6 yhdellä vai kahdella avaimella varustettuna? MB:llä joutuu kuulemma toisen avaimen ostamaan erikseen, mutta esim. BMW:llä kaksi on vakio.

Entäpä onko kuutosen vakioaudiovirityksessä ajomelun mukaan automaattisesti säätyvä äänenvoimakkuus? Tuohon kun tottuu, ei sitä ilman juuri haluaisi kaupungissa ajella. Saa muuten olla jatkuvasti hinkkaamassa säätimiä ramppien välillä.

Kaksi samanlaista avainta tulee ja äänenvoimakkuus säätyy ajonopeuden mukaan.
Volvo XC60 T8 Inscription

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: nemos - 26.11.11 - klo:16:23äänenvoimakkuus säätyy ajonopeuden mukaan.

Ennemminkin taustamelun mukaan, lisääntyyhän melu tietysti yleensä nopeuden kasvaessa.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

r.e.t

LainaaMB:llä joutuu kuulemma toisen avaimen ostamaan erikseen

Ei sentään, ainakaan eemeliin

SKU

Lainaus käyttäjältä: wtf - 26.11.11 - klo:14:07
Kannattaa käydä valittamassa siitä puhelimesta. Kaverille vaihtoivat mikrofonit sinne kattovalon liepeille.
Niissä on kuulemma ollut asennuksessa vioittuneita mikkejä.

Tilanne tosiaan on vaihteleva, välillä skulaa hyvin ja välillä ei. Minun suuntaan kuuluvuus on aina erinomainen, joka nimenomaan viestisi siitä että kyse on mikrofonien herkkyydestä tai peräti viasta. Täytyypä kysäistä tuota, kun vien auton Webaston releen (tms.) asennukseen.

A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

pokkus

Täälläkin tuli ensimmäistä kertaa nähtyä uusi A6 livenä. Tosin suht kaukaa pimeällä ja vain takaapäin. Siltikin auto näytti todella hyvältä omaan silmään. Mielenkiinto autoa kohtaa heräsi tuon näkemisen jälkeen entisestään ja varmaan on pakko lähteä katsomaan autoa jonnekin liikkeeseen. Tuo A6 olisi kuitenkin tällä hetkellä meidän perheeseen ehkä se kaikista mieluisin vaihtoehto ja täyttäisi tarpeet kaikilta osin. Jenkkimarkkinoiden hiukan typerähkö voimansiirtopolitiikka tosin nostaa hinnan melko kalliiksi, vaikka pienempi bensakonekin riittäisi meille aivan hyvin. Katsotaan kun autoja alkaa olemaan paremmin esillä, tällä hetkellä tarjontaa kun ei ole kuin aivan uusille malleille.

Ainoaksi isoksi ongelmaksi meidän kohdalla kaikkien Audien kohdalla muodostuisi lähin liike, jossa Audeja myydään ja huolletaan. Se on nimittäin reilun 50 mailin eli reilun tunnin ajomatkan päässä. Auton osto jopa kauempaa ei olisi ongelma, mutta mitä sitten kun autoa pitää alkaa huoltamaan. Kyllähän tuonne kerran vuodessa voisi vuosihuollot mennä tekemään, mutta mitä sitten jos autosta alkaakin löytymään kaikkea pikkuvikaa ja autoa pitää olla vähän väliä huoltoon näyttämässä. Tässä muuten voi olla yksi syy miksi meidän nurkilla ei juuri uusia Audeja näy...

autofanaatikko

Mikähän tornihuhu se tuokin mersuissa vain yksi avain on ja mistä kuultu. Kyllähän jokaisen automerkin autot toimitetaan suomessa kaksin avaimin. Halvimmissa automerkeissä tosin on vieläkin sitä, että toinen avain voi olla vain mekaanin eli on ilman kaukosäätöä. Anteeksi offari!

MaI

Lainaus käyttäjältä: nemos - 26.11.11 - klo:16:23
Kaksi samanlaista avainta tulee ja äänenvoimakkuus säätyy ajonopeuden mukaan.

Nemos, Pekka T - kiitokset tiedosta. Todellakin, melun - ei nopeuden mukaan. Nuo vain tuntuvat kulkevan usein käsikädessä.

ret, autof. - Hyvä että audiin sitten ainakin tulee tuplat avaimia. Onhan noita rahastuksia nähty ennenkin, joten epäilys heräsi kun mersusta tuollaista kuulin. Pitääpä varmistaa oliko faktatietoa. Kyseessä 2009 C-mersu CDI.

Pekka T


Kävin viikko sitten koeajamassa A6 Avant 3.0 Tdi:n, ainakin kitkarenkailla auto on todella hiljainen, eli radion kuuntelussa ei voi mistään taustamelusta puhua. Yllätyin myös ihan hyvästä ja selkeä-äänisestä vakioradiosta, Bose ei olekkaan välttämätön pakko-ostos.
Tässä 150 kW:ssa tehoa on aivan riittävästi, huonona puolena pitäisin tämän auton kanssa syntyvää vauhtisokeutta, vähän kun polkaisi niin todellisen nopeuden tajusi vasta vilkaistuaan nopeusmittariin.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

SKU

Nopeuden tunteen katoamisesta samaa mieltä. Vaimo komppasi tätä myös. Auto on niin loistava ajettava ja hiljainen kitkoilla, että on tosiaan välillä katsottava mittaria, ettei nopeus pääse nousemaan liiaksi.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kvee

Lainaus käyttäjältä: SKU - 26.11.11 - klo:20:39
Nopeuden tunteen katoamisesta samaa mieltä. Vaimo komppasi tätä myös. Auto on niin loistava ajettava ja hiljainen kitkoilla, että on tosiaan välillä katsottava mittaria, ettei nopeus pääse nousemaan liiaksi.

Hyvä sitten että tuli otettua nastoilla  ;D

Markku J

Ei taida nastojen ropinakaan uutta A6:sta pilata. Varmaan aika mietoa meteliä. Mukavaa havaita, että minä saan reilusti juttukavereita A6:n omistajista. Ei tarvi yksin ihmetellä A7:n juttuja.

Neppis

Jos tarkkoja ollaan, niin A6 toimitetaan 3:lla avaimella, tosin se kolmas on vain pelkkä muovinen "hätäavain" tjsp.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.11.11 - klo:21:24
Mukavaa havaita, että minä saan reilusti juttukavereita A6:n omistajista. Ei tarvi yksin ihmetellä A7:n juttuja.

Niin eikös A6 ja A7 ole tekniikoiltaan lähes yksi yhteen, eli kasattu kutakuinkin samoista komponenteista. Korissa, sisustuksessa, (ehkä) äänieristyksessä jne on sitten jo tietenkin enemmän eroja.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

nemos

Lainaus käyttäjältä: nemos - 02.11.11 - klo:18:22
Onko havaintoa, onko tarjolle tullut tähän malliin sopivia kumimattoja? Pian alkaisi sellaisia kaivata. Itse nimenomaan sovin kauppaa tehtäessä, että mukaan tulee sekä kangas- että kumimatot, mutta ainakaan loppukesällä kiinnikkeisiin sopivia kumimattoja ei vielä ollut.

Tämän mallin kumimattojen suunnittelija ei ole ilmeisesti kokenut lumiolosuhteita. Matot on tehty niin paksuiksi, jotta kuljettajan matto on jouduttu katkaisemaan niin, ettei se uletu polkimien alle.
Volvo XC60 T8 Inscription

JOHANNES

Minulla Contin uudet nastat ja ei paljon huomaa ajaessa.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

jusape

Omien kokemuksieni mukaan niin kauan kuin välttelee sekaantumista Nokian Hakkapeliitta -nastarenkaisiin, mukaanlukien uusi 7, niin välttyy myös rotinalta :) Toki pito lienee huippua noissa.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 27.11.11 - klo:18:08
Minulla Contin uudet nastat ja ei paljon huomaa ajaessa.

Hep! Samoilla tulossa  ;)

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 27.11.11 - klo:18:08
Minulla Contin uudet nastat ja ei paljon huomaa ajaessa.

Näistä Contin nastoista pitikin tulla tänne kihisemään. Otin uuden Avantin jälleen kerran viikonlopuksi koeajoon lievittääkseni odotusajan tuskaa. Ajamisen nautintoa saboivat kuitenkin todella pahasti alla olleet Contin nastat. Renkaat sortivat todella raa'asti, vetelivät jatkuvasti ja auto seilasi kaiken aikaa niin, että ei mitään järkeä.

En tiedä olivatko kumit alipaineilla tai jotain, mutta itse ajattelin ehdottaa liikkeelle, että autoni alle laitetaan esimerkiksi Nokiat Contien hirvityksien tilalle. Millaisia kokemuksia muilla autonsa jo saaneilla on alla olleista nastoista?

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 27.11.11 - klo:19:47
Näistä Contin nastoista pitikin tulla tänne kihisemään. Otin uuden Avantin jälleen kerran viikonlopuksi koeajoon lievittääkseni odotusajan tuskaa. Ajamisen nautintoa saboivat kuitenkin todella pahasti alla olleet Contin nastat. Renkaat sortivat todella raa'asti, vetelivät jatkuvasti ja auto seilasi kaiken aikaa niin, että ei mitään järkeä.

En tiedä olivatko kumit alipaineilla tai jotain, mutta itse ajattelin ehdottaa liikkeelle, että autoni alle laitetaan esimerkiksi Nokiat Contien hirvityksien tilalle. Millaisia kokemuksia muilla autonsa jo saaneilla on alla olleista nastoista?

Mielenkiintoista...luulisi että Contit ovat niin yleispätevät, että ilmanpaineilla on sormensa pelissä? Itse olen Nokian HKPL 5:lla ajellut nykyisellä, ja rengasmerkkiä ajattelin kyllä vaihtaa. Sinulla onkin ymmärtäväinen autokauppias, kun noin auliisti saat viikonlopuksi koeajoon.

Pakko kysyä tuosta nickistäsi...eli tarkoittaako sitä Titta Jokista joka oli 80-90 luvulla mm. Ã,,WPK- ja soidinmenot komediasarjoissa?

Titta Jokisen tukka

^Toivottavasti kyse oli paineista. Itsehän olen sen verran laiska, etten viitsinyt kurvata asemalle mittaamaan.
Ja nimimerkki on peräisin juurikin samalta Jokiselta. Mitään järjellistä syytä ei tähänkään ole.  8)

SKU

Lainaus käyttäjältä: nemos - 27.11.11 - klo:12:56
Tämän mallin kumimattojen suunnittelija ei ole ilmeisesti kokenut lumiolosuhteita. Matot on tehty niin paksuiksi, jotta kuljettajan matto on jouduttu katkaisemaan niin, ettei se uletu polkimien alle.

Tätä ihmettelin myös. Mustat matot on muuten kumimatoiksi ihan ok näköiset, mutta tuo kuskin matto näytti jotenki loppuvan kesken. Saa nähdä miten se pitää vedet matolla tuolla kohta.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

nemos

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 27.11.11 - klo:19:47
Näistä Contin nastoista pitikin tulla tänne kihisemään. Otin uuden Avantin jälleen kerran viikonlopuksi koeajoon lievittääkseni odotusajan tuskaa. Ajamisen nautintoa saboivat kuitenkin todella pahasti alla olleet Contin nastat. Renkaat sortivat todella raa'asti, vetelivät jatkuvasti ja auto seilasi kaiken aikaa niin, että ei mitään järkeä.

En tiedä olivatko kumit alipaineilla tai jotain, mutta itse ajattelin ehdottaa liikkeelle, että autoni alle laitetaan esimerkiksi Nokiat Contien hirvityksien tilalle. Millaisia kokemuksia muilla autonsa jo saaneilla on alla olleista nastoista?

Olen tyytyväinen IceContactien ajettavuuteen ja suuntavakavuus on moitteeton. Ohjauksen tosin vaihdoin Dynamicille talvirenkaiden vaihdon jälkeen, kun tuntuma hieman oheni. Ajoin viime viikolla 100 km samanlaista autoa Nokian kitkarenkailla ja niillä ajettavuus oli huomattavasti IceContacteja heikompi. Autoa piti aivan erilailla johdatella kaarteeseen.

IceContactien melu oli minulle lievä pettymys. Etenkin nastojen rapina kuuluu voimakkaammin kuin edellisessä A6:ssa edellisen mallin Conteilla. Osittain tämä johtunee auton muun melutason alenemisesta. Paineita käytän maltillisesti, nyt on 2,6 bar.
Volvo XC60 T8 Inscription

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy