Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.10.11 - klo:19:38
Vielä kun tulisi 2.0 TFSI quattro S tronic 155 kW -versiona, niin olisi aika sopiva tekniikkasetti tähänkin autoon.

Voi kun tulisikin! Mutta kun siellä on se 2.8 FSI pakkaa sotkemassa 150 kilowatillaan.

JOHANNES

Lämpeekö autonne ok ? Minulla ainakin ohjaamo lämpee kohtuu huonosti ulkona + 6-8 ja työmatkaa noin 10 km. Tietenkin jos vääntää täysille, mutta jos pitää normi asennossa ja moottorin lämpö edelleen 50 asteessa mittarin mukaan, ja PTC tuntuu aika tehottomalta.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

nemos

Onko havaintoa, onko tarjolle tullut tähän malliin sopivia kumimattoja? Pian alkaisi sellaisia kaivata. Itse nimenomaan sovin kauppaa tehtäessä, että mukaan tulee sekä kangas- että kumimatot, mutta ainakaan loppukesällä kiinnikkeisiin sopivia kumimattoja ei vielä ollut.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ktk

kyllä niitä nyt jo löytyy.

iluvilu

Tilaus valmisteilla otsikon mukaisesta 3,0 150 kW Avantista ja kohtuullista säätämistä varustelun kanssa, joten löytyisikö palstalatulokkaalle vinkkejä seuraaviin: Onko kokemusta takapenkin DVD-option toimivuudesta, "rear seat entertainment" + näytöt? Onko käyttökokemusta palstalla esillä olleesta defan lämmittimestä (mahtoiko olla 2724), jonka yhteydessä kiertovesipumppu? On varmaan tehokkaampi kuin säteilylämmitin..pakettiin saa varmaan sisähaaroituksen kuten perinteiseen lohkolämmittimeen. Teoriassa tuohon lämmittimen yhteyteen asennettu vedenkierto varmasti hyvä, mutta miten käytäntö -30 ja silleen   ::)
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

Markku J

DVD:stä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta varmasti se Audin imagon vaatimana on toimiva ja lapsiperheen reissuja helpottava laite. Kiertovesipumpulla toimiva letkulämmitin kiinnostaa minuakin, ja se olisi varmasti melko tehokas, kuten oikeat lohkolämmittimet aikananaan. Jokohan sellaisen saisi myös 180 kW -moottoriin ?

Letkulämmitin minulla oli Passatin 3.2 -koneessa, ja onhan se toki säteilylämmitintä tehokkaampi.

Neppis

Itse tyydyin säteilylämmittimeen. Käyttökokemuksia en ole vielä hankkinut, kun ei ole oikein ollut vielä sopivia "testisäitä". Lisäksi otin sisähaaroituksen ja kiinteän akkulaturin - Defan vermeitä kaikki.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Kvee

Nyt paljon puhuttu tyhmä kysymys. Eli eikös nuo säteily- ym. lämmittimet ole lohlolämmittimiä sähköroikan päässä, joten tarvitaanko silloinkin akkulaturia?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 08.11.11 - klo:18:51
Nyt paljon puhuttu tyhmä kysymys. Eli eikös nuo säteily- ym. lämmittimet ole lohlolämmittimiä sähköroikan päässä, joten tarvitaanko silloinkin akkulaturia?

Toki, mutta yllättävän paljon näitä myydään nykyään noiden säteilijöiden ja lokilämmittimienkin kaverina. Paljon lisääntynyt pätkäajo, kylmät talvet ja lisääntynyt elektroniikan sekä mukavuuslaitteiden määrä laittaa uusien autojen akut koville ja sitä varten noita myydään ja ostetaan vaikka ei oliskaan webastoa.

Kvee

Tieto ilman sen jakamista on turhaa tietoa, olen onnekseni taas hiukan viisaampi  ;)

Neppis

Edelliseen autoon jouduin vaihdattamaan uuden akun 4. talven aikana - tuosta köyhtyi yli 200 euroa, kun on marmoritiskihommia virranhallintasysteemistä johtuen. Uskoakseni akku olisi kestänyt "loppuun saakka" jos autossa olisi ollut kiinteä laturi.

Kiinteä akkulaturi ei niin kauheasti maksa tuon lämmityspaketin yhteydessä ja sitten voi huoletomasti käyttää penkilämmittimiä yms pätkäajossa. Jos haluaa säästää, niin ehkä itsekin voi asentaa konehuoneseen kiinteästi jonkin CTEK:n älylaturin. Tuo täytyy sitten vain yhdistää niihin latausliittimiin, että lataus menee taas kerran tuon virranhallintasysteemin kautta.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Kapa

LainaaNyt paljon puhuttu tyhmä kysymys. Eli eikös nuo säteily- ym. lämmittimet ole lohlolämmittimiä sähköroikan päässä, joten tarvitaanko silloinkin akkulaturia?

Toki, mutta yllättävän paljon näitä myydään nykyään noiden säteilijöiden ja lokilämmittimienkin kaverina. Paljon lisääntynyt pätkäajo, kylmät talvet ja lisääntynyt elektroniikan sekä mukavuuslaitteiden määrä laittaa uusien autojen akut koville ja sitä varten noita myydään ja ostetaan vaikka ei oliskaan webastoa.

Markkinointi keksii tarpeita. Tyhmä ei ole se joka myy, vaan kuka ostaa tyhjää! Miten ne akut silloin ennen kestivät 5 kertaa pienemmillä latureilla ja samanlaisine ajoineen vuosikausia? Turha keksiä, että autot kuluttavat virtaa enemmän, sillä kyllähän myös lataus on aivan toista luokkaa kuin 25 vuotta takaapäin.

Minulla ainakin nykyään akut kestää polttoainelämmittimen kera ilman mitään konsteja. Toisin oli vielä -90-luvullakin, jolloin Webasto söi akkua latureiden hentoudesta.

JOHANNES

Ei per... lämpee. Aamulla kun starttailin piha männyn alta. Työmatka kesti 23 min kaupungin läpi ja lämpotila 1-2 plussan puolella. Laitoin takalasin lämppärin päälle ja huurteen poiston eteen ja 10 min kuluttua pienet raidat takaikkunnassa ja jossain vaiheessa tuli automaattikatkaisu.Eikä auennut takalasi kunnolla.  Myöskään koko matkan aikana moottorin lämpö ei noussut eka lediä korkeammalle. ??? Ostan kyllä Audin jatkossakin, mutta pitäisi kyllä lämmetä hieman paremmin ilman minkäänlaista lämmitystä. Toisinaan joudun jättämään auton parkkiin lentokentälle, missä ei ole tolppaa.... Pitänee kaivaa jostain mummon vanha turkki talviajelua varten...
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

jusape

Mitähän ne Bemun inssit tekee toisin kun uusi 5-koppa lämpenee todella mainiosti? Talviauto 2011 testin ja käyttäjiltä kuullun mukaan..

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 08.11.11 - klo:20:20
Markkinointi keksii tarpeita. Tyhmä ei ole se joka myy, vaan kuka ostaa tyhjää! Miten ne akut silloin ennen kestivät 5 kertaa pienemmillä latureilla ja samanlaisine ajoineen vuosikausia? Turha keksiä, että autot kuluttavat virtaa enemmän, sillä kyllähän myös lataus on aivan toista luokkaa kuin 25 vuotta takaapäin.

Minulla ainakin nykyään akut kestää polttoainelämmittimen kera ilman mitään konsteja. Toisin oli vielä -90-luvullakin, jolloin Webasto söi akkua latureiden hentoudesta.

Jaa, ensin sanot että ennen ne kestivät vuosikausia ja seuraavassa kappaleessa että niitä akkuja meni yhtenään?

Kyllä se vaan niin on, että jos käyttää webastoa ja ajo on pätkäajoa, niin se akku tyhjentyy, eikä auto sitä saa ladattua. Ei tuo ole muuttunut nykyautoissa yhtään mihinkään. Ja vaikka webastoakaan ei oli, niin ei se latailu silloinkaan akulle pahasta ole.

Passat GTE Variant

Neppis

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 09.11.11 - klo:08:22
Ei per... lämpee. Aamulla kun starttailin piha männyn alta. Työmatka kesti 23 min kaupungin läpi ja lämpotila 1-2 plussan puolella. Laitoin takalasin lämppärin päälle ja huurteen poiston eteen ja 10 min kuluttua pienet raidat takaikkunnassa ja jossain vaiheessa tuli automaattikatkaisu.Eikä auennut takalasi kunnolla.  Myöskään koko matkan aikana moottorin lämpö ei noussut eka lediä korkeammalle. ??? Ostan kyllä Audin jatkossakin, mutta pitäisi kyllä lämmetä hieman paremmin ilman minkäänlaista lämmitystä. Toisinaan joudun jättämään auton parkkiin lentokentälle, missä ei ole tolppaa.... Pitänee kaivaa jostain mummon vanha turkki talviajelua varten...

Kyllä mun mielestä takalasinlämmitin toimii nopeammin, tosin ei ole tainnut olla päällä vasta kuin kerran / pari.

Ei 3-litrainen kyllä tunnu oikein kaupunkiajossa lämpiävän, on sille liian kevyttä hommaa. Maantieajossa lämpiää nopeammin, kun kone joutuu edes vähän ponnistelemaan. Sittenhän tuossa on vielä se systeemi, että jäähdytysneste alkaa kiertämään lämmityslaitteen kautta vasta sitten, kun moottori on lämmennyt (Audi heat management system tjsp). Ne sähkövastukset eivät tosiaankaan tunnu kovin tehokkailta. Täytyy testailla enemmän, kun ilmat viilenevät.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 08.11.11 - klo:20:20
Markkinointi keksii tarpeita. Tyhmä ei ole se joka myy, vaan kuka ostaa tyhjää! Miten ne akut silloin ennen kestivät 5 kertaa pienemmillä latureilla ja samanlaisine ajoineen vuosikausia? Turha keksiä, että autot kuluttavat virtaa enemmän, sillä kyllähän myös lataus on aivan toista luokkaa kuin 25 vuotta takaapäin.

Minulla ainakin nykyään akut kestää polttoainelämmittimen kera ilman mitään konsteja. Toisin oli vielä -90-luvullakin, jolloin Webasto söi akkua latureiden hentoudesta.

Mun mielestä kiinteä laturi on aika halpa verrattuna sen takaamaan huolettomuuteen. Ei tarvi kuin kerran jäädä ruutuun tyhjän akun takia, niin se vaiva ja v****s "maksaa" moninverroin.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

jf

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 08.11.11 - klo:20:20
Markkinointi keksii tarpeita. Tyhmä ei ole se joka myy, vaan kuka ostaa tyhjää! Miten ne akut silloin ennen kestivät 5 kertaa pienemmillä latureilla ja samanlaisine ajoineen vuosikausia? Turha keksiä, että autot kuluttavat virtaa enemmän, sillä kyllähän myös lataus on aivan toista luokkaa kuin 25 vuotta takaapäin.

Minulla ainakin nykyään akut kestää polttoainelämmittimen kera ilman mitään konsteja. Toisin oli vielä -90-luvullakin, jolloin Webasto söi akkua latureiden hentoudesta.
Ja sitten kun vielä tietäisi mistä puhuu, niin voisi auttaa asiaa. Kuutosessa valitettavasti on akun yhteydessä "power management" eli akkua ei aleta lataamaan kuin matalalla jännitteellä aluksi. Pakkasella ei pahemmin lataudu... Sama vika kiinteänkin laturin yhteydessä, mutta antaa edes pikkuisen jatkoa akulle. Autoissa missä ei tälläistä "akun hallintaa" ole ne akutkin kestävät paremmin.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: jusape - 09.11.11 - klo:09:17
Mitähän ne Bemun inssit tekee toisin kun uusi 5-koppa lämpenee todella mainiosti? Talviauto 2011 testin ja käyttäjiltä kuullun mukaan..

Joo äkkiä tuntuu lämpiävän. 3-sarjalainen samalla koneella ja ilman säätyvää säleikköä lämpes ainakin nyt tämän aamun naurettavassa pikkupakkasessa todella äkkiä. Uskon, että oikella talvikeleilläkään ei tarvitse palella. Persegrillikin on vielä volkkariakin tehokkaampi vaikka volkkarissakin on jo tosi tehokas.

Kvee

Ihmeelliseltä tuntuu, että jos 2009 A4B8 diesel lämpiää nopeasti, penkinlämmitin lämmittää kuten kuuluu, niin uudessa A6 mallissa olisi nuo jotenkin täysin pilattu?

Markku J

JOHANNES: jotain vikaa pitää olla autossasi (termostaatti ?) ellei 23 min ajelulla kaupungin läpi nouse kuin yksi lämpömittarin ledi. Minulla on täydet lämmöt näytössä jossain 10 km / 10 min paikkeilla näillä keleillä (3.0 TDI kylläkin koneena). Kesäkelillä riitti n. 5 km ajelu täyteen 90 asteen näyttöön.

Neppis

#621
Seurasin aamulla lämpiämisiä.

Ulkolämpötila oli +4 astetta. Automaatti-ilmastoinnin asetukset vas & oik 23 astetta.

Lähdön jälkeen moottorin lämpömittarin toinen ledi syttyi vähän ennen 6 minsan täyttymistä. Kumuloitunut keskinopeus oli tuolla hetkellä 75 km/h, eli pääosin maantieajosta oli kyse.

3 minsan kohdalla kun kokeilin, niin kojelaudan vasemman pään sivuikkunalle puhaltavasta ilmasuuttimesta tuli ”käsin kosketeltavan” lämmintä ilmaa, siis sähkövastuksen ansiosta. Ilmavirta ei ollut kuitenkaan kovin voimakas, joten ei se autoa ihan silmänräpäyksessä lämmitä. Kojelaudan keskisuuttimista ei tullut lämmintä ilmaa ja muita suuttimia en kokeillut.

Sanoisin, että kyllä tuo maantieajossa kohtuullisesti lämpiää, ainakin näillä keleillä.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Oma testini tältä aamulta:

Ulkoilma -3 astetta. Täydet 90 astetta näytössä, kun ajoa oli takana 11 min ja 12 km. Tuulilasista lähti PTC -vastuksella kosteudet pois alle minuutissa. Ja käsinkosketeltavan lämmintä tuli sivusuuttimista ehkä 3 min. jälkeen.

juhm

Ei minullakaan 2.0TDI kone lämpene kunnolla. Minulla työmatkaa 65km kantateitä ja viimeviikkojen lämpimillä syysilmoilla moottorilämmöt ei aina ole edes nousseet normiin 90 asteeseen (4 lediä). Ja tänään ensimmäisenä "pakkasaamuna", kun auton mittari näytti 2-3 astetta pakkasta, niin lämmöt oli parhaimmillaan 3 lediä, mutta suurimman osan matkaa vain 1-2 ledin verran (50-70').

Ja sitten vielä kaiken huipuksi kone hyytyi ja loppumatka taitettiin hinurin lavalla. Eli hehkuvalo alkoi vilkkumaan, tehot hävisi ja kun ajoin ensimmäiselle linja-autopysäkille niin siihenhän kone sammui eikä enää suostunut käynnistymään. Että silleen...

VAG!

Onko joku muuten katsonut esim. VCDS:llä kuinka todellisia lukemia kutosen jäähdytysnesteen lämpömittari näyttää? Ocussa ja Superbissa sillä on hyvin vähän tekemistä todellisuuden kanssa. 90 astetta on aina taulussa, vaikka todelliset lämmöt seilaa helposti haarukassa 60 - 95 astetta.

Superbissa on vielä sellainen hauska yksityiskohta, että öljyn lämpötilan saavuttaessa 50 astetta, siirtyy jäähdytysnesteen viisari 90 asteeseen ;D

JOHANNES

Tänä meillä -1 ajoin hiukan toista reittiä töihin jossa 3km verran 80km/h ja loput 50-60Km/h välillä matka kesti 16min ja ainoastaan 1 ledi paloi koko ajan. Takaikkuna kyllä aukesi, kun painoin takalasin lämmittimen päälle koko ajaksi. Sisällä vileetä ja haleaa hönkäsyä kulma suuttimista, tämä huurteen poisto päällä ja lämppäri täysillä. Kahvit juotuani töissä kävi moottiritiellä ajamassa reippaasti 100 rajoituksella 20 min, sitten alkoi tulla lämmintä, mutta moottorinlämpä huiteli 2-3 ledin välillä ja heti kun auto pysähtyi tippui lämpö ledien mukaan moottorissa. Pikainen toriparlamentin päättely, että kaupunkia ajossa ei lämpEEEE !!!!, riepeässä ajossa joten kuten.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

jf

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 10.11.11 - klo:12:45
Pikainen toriparlamentin päättely, että kaupunkia ajossa ei lämpEEEE !!!!, riepeässä ajossa joten kuten.
Noo, onneksi tämä uusi malli on nii-iin paljon hienompi, kuin se edellinen, että me edellisen mallin omistaneet emme edes ymmärrä (jotenkin näin  taisi joskus joku kommentoida).  ;D Kyllä se weppanen on ihan turha investointi tuohon autoon, kun 140km/h lähtien sitä lämpöä alkaa tulemaan ihan hyvin...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

juhm

Niin, jäi muuten tuosta aikaisemmasta viestistä pois se, että aamulla ennen lähtöä käryttelin vajaat puolituntia "tehdasrasvaa" uudenkarhesta Eberistä. Ja tulos oli se, että kun laitoin auton käyntiin paloi 2 lediä (onkos se sitten jotain 70' ?) ja kun lähdin liikkeelle, niin melko nopeasti putosi lämmöt vain yhteen lediin, vaikka Eberi (5kW) oli vielä pöhisemässäkin.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 10.11.11 - klo:12:45
Tänä meillä -1 ajoin hiukan toista reittiä töihin jossa 3km verran 80km/h ja loput 50-60Km/h välillä matka kesti 16min ja ainoastaan 1 ledi paloi koko ajan. Takaikkuna kyllä aukesi, kun painoin takalasin lämmittimen päälle koko ajaksi. Sisällä vileetä ja haleaa hönkäsyä kulma suuttimista, tämä huurteen poisto päällä ja lämppäri täysillä.

Kokeilepa ilman sitä takalasinlämmitintä ja muitakin kovasti sähköä kuluttavia laitteita. On jotenkin sellainen muistikuva että PTC vastus ei mene päälle jos sähkökuormaa on paljon/akun jännite alhainen tms ja laturilla riittää töitä muutenkin. Voin kyllä muistaa väärinkin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Kvee

Huonoja kokemuksia joillain siis. Vaikka Eberi tulossakin, niin jos menen vain toimistolle, niin matkaa kertyy 6 km ja ajoaikaa menee noin 9-10 min...ei siis liene odotettavissa lämpimiä työmatkoja. Pidemmällä matkalla tietty eri juttu.
Täytyy sitten vielä "nautiskella" nykyisen kulkineen nopeasta lämpiämisestä. Ja jos uusi auto oikein kylmäksi osoittautuu, niin onpahan sitten hyvä syy vaihtaa nopeammin  ;).

Itse kyllä aion käyttää mahdollisimman paljon kaikkia mahdollisiä sähkölaitteita, koska käyttöönhän ne on tarkoitettu. Täytyy sitten miettiä vaikka akun vaihtoa tms. jos ongelmaksi alkaa muodostumaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy