Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Ton-1

#510
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 20.09.11 - klo:10:50

Mitä tulee renkaan leveyteen, niin 225 ja 245 leveät renkaat ovat niin lähellä toisiaan.

Sitten kun ottaa vielä huomioon renkaiden olkien pyöreyden ja leveyden todellinen ero niin k.o. vertailussa eri valmistajien renkaat voivatkin olla ihan yhtä leveitä nimim. kaksi vierekkäistä  (235/50/ x ja 255/40/x) yhtä korkeaa rengastornia (vanteille asennetut) nähnyt  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Wilburi

Asia on juurikin näin.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

MaI

 Alkaa olla tämä vannekysymys pitkälti pureksittu. Makuasiaksihan se muodostui, kuten odotettua. Hyviä kommentteja silti puoleen jos toiseen. Itse jään vielä arpomaan 245/45R18 ja 255/40R19 välille.

Vannemalleihin liittyen, onko tietoa, onko oheista S4:n vannetta suomessa myynnissä tarvikevanteena: http://www.usarim.com/audi-wheels-sku-370-18-inch-gunmetal-rims-p-1488.html Ei varsinainen tuning-malli, mutta ihan näppärä ainakin näkemässäni vanhemmassa kuutos Audissa.

Audi MMI:stä - oletteko millään varusteversiolla saaneet laitetta toistamaan videotiedostoja (flv, mp4, avi, ...) muistikortilta? Jostain luin, että tämänkin ihmeen joku olisi saanut toimimaan. Lieneekö ollut joku häckeröinti käytössä.

Wilburi

Nettivanteesta ainakin näyttää löytyvän 18" kokokoisena (en katsonut 19" kokoja), tosin ihan tavallisena alumiinina, mutta tilaamalla saanee myös eri värisenä?

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/8497/REPLICA+F578-8x18-5x112-et35/
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

MaI

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 20.09.11 - klo:18:19
Nettivanteesta ainakin näyttää löytyvän 18" kokokoisena (en katsonut 19" kokoja), tosin ihan tavallisena alumiinina, mutta tilaamalla saanee myös eri värisenä?

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/8497/REPLICA+F578-8x18-5x112-et35/

Kiitokset tiedosta. Pitää nyt hieman kartoittaa noita optioita mitä paikallisilta markkinoilta löytyy. Turhauttaa päätyä malliin, jota ei sitten Suomen markkinoilta saa.

MaI

 Talvi lähestyy. Tiedustelin A6 3.0 TDI -tilausta tehdessäni mikä mahtaa olla uuteen kuutoseen sopivan moottorilämmittimen tyyppi, valmistaja ja hinta. Tuolloin mallista ei ollut vielä tarkempaa tietoa, ja hinta listattiin jonkin defaultin perusteella. Kertokaapa noita lämmittimiä asennelleet tai muuten parempaa tietoa omaavat mikä on loppuvuodesta toimitettaviin autoihin valittu ja hyväksytty lämmitin.

Onko noiden suhteen ostajalla valinnanvaraa, vai määrittääkö valmistaja/maahantuoja maa- tai  mallikohtaisesti yhden hyväksytyn lämmittimen?

Markku J

Ainakaan A7:aan ei vielä viime viikolla ollut Defan säteilylämmitintä saatavilla, mutta Calix oli. Defaa luvataan "syksyn aikana".

MaI

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.09.11 - klo:16:40
Ainakaan A7:aan ei vielä viime viikolla ollut Defan säteilylämmitintä saatavilla, mutta Calix oli. Defaa luvataan "syksyn aikana".

Kyselin Audin varaosamyynnistä, paristakin liikkeestä. Mainitsivat, että ainakin A6:n osalta Defan malli olisi tiedossa, ja kyseessä on joku letkulämmitin säteilijän sijaan. Kuulemma vielä joku uusi pumpulla varustettu malli? En tunne noiden toimintaa itse - virtaako noissa nyt sitten neste vai onko "letkuja" myös pelkällä vastuksella.

Jäi homma sen verran epäselväksi, että pistin vv-autolle postia.

nemos

Lainaus käyttäjältä: MaI - 26.09.11 - klo:16:51
Kyselin Audin varaosamyynnistä, paristakin liikkeestä. Mainitsivat, että ainakin A6:n osalta Defan malli olisi tiedossa, ja kyseessä on joku letkulämmitin säteilijän sijaan. Kuulemma vielä joku uusi pumpulla varustettu malli? En tunne noiden toimintaa itse - virtaako noissa nyt sitten neste vai onko "letkuja" myös pelkällä vastuksella.

Jäi homma sen verran epäselväksi, että pistin vv-autolle postia.

Ensi viikolle olisi varattuna Defan letkulämmittimen asennus, nyt olivat saaneet muutama viikko sitten tilatut osat liikkeeseen. Selkeästi kalliimpi kuin Calixin säteilylämmitin, mutta täytyy uskoa, että on parempi.
Volvo XC60 T8 Inscription

MaI

#519
Lainaus käyttäjältä: nemos - 26.09.11 - klo:19:00
Ensi viikolle olisi varattuna Defan letkulämmittimen asennus, nyt olivat saaneet muutama viikko sitten tilatut osat liikkeeseen. Selkeästi kalliimpi kuin Calixin säteilylämmitin, mutta täytyy uskoa, että on parempi.

Uuteen kuutoseenko oli siis saatavana sekä letku- että säteilymalli? Myymälöissä oli taas tietoa vain letkulämmittimestä. Tiedustelin asiasta vv-auton asiakaspalvelusta. Sieltä ei apuja - heittivät pallon myyjäliikkeelle, josta nyt odotan yhteydenottoa. Olisi ollut vv-autolla helppo vain antaa yksinkertainen vastaus kysymykseen.

Mikä tuon letkulämmittimen toimintaperiaate ja asennustapa oikein on? Edit: Wikin mukaan "Letkulämmitin sijaitsee jäähdytinnesteletkussa, joka on yhteydessä sylinterilohkoon." Vielä ihmettelen tuota yhden Audi varaosamyynnin kommenttia lämmittimen omasta pumpusta.

Markku J

Calixin nettisivuilla kuvataan säteilylämmitin uuteen vm 2011 A6:een 3.0 TDI -koneella. Tehoksi ilmoitetaan vain 250 W. Letkulämmitin taas on 550 W -tehoinen.

Defalla on siis letkulämmitintä jo hyllyssä. Säteilymallia tulossa.
Tässä se kiertopumpulla varustettu letkumalli: http://www.defa.com/doc/800/2724.pdf

MaI

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.09.11 - klo:18:47
Calixin nettisivuilla kuvataan säteilylämmitin uuteen vm 2011 A6:een 3.0 TDI -koneella. Tehoksi ilmoitetaan vain 250 W. Letkulämmitin taas on 550 W -tehoinen.

Defalla on siis letkulämmitintä jo hyllyssä. Säteilymallia tulossa.
Tässä se kiertopumpulla varustettu letkumalli: http://www.defa.com/doc/800/2724.pdf

Ahaa, kiitokset. Kysymys myyjäliikkeelle oli siis aiheellinen. Calixin 250w ja vielä säteillen kuulostaa kyllä todella heikolta.

Markku J

Heikolta se tosiaan kuulostaa. Kuvakin siitä on netissä, mutta en saa linkitettyä. Täältä hakusivulta sen löytää:

http://www.calix.se/consumer/soka.asp

Produkter    Art. nr.    Info    Ã–vrigt
Motorvärmare    1841100    RE 711    250W
Motorvärmarplacering    -    C-L    -
Monteringsprincip    -    6    -
Kabelset    1762460    MKMS 1025    -
Grenledningssats    1760025    GL2.5

wtf

Joko tämä on jossain käsitelty?

No laitetaan varalta.

http://www.eurocarblog.com/post/4433/new-audi-30-tdi-twinturbo-engine
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Markku J

Tuohan se olisi meikäläisen unelmamoottori. Mutta totuuden nimissä täytyy sanoa, että Suomen oloissa jo 180 kW:n kone kiidättää kuutosta & seiskaa vallan upeasti (mitattu 6,3 sek 0-100 kmh).

Jos rahaa olisi, niin tuon 313 hv koneen toki hankkisin ja sen seuraksi sporttidiffin, ehdottomasti.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.09.11 - klo:19:36
Tuohan se olisi meikäläisen unelmamoottori.

Luulenpa että et ole yksin tuon unelmasi kanssa.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

SKU

Iltalehdestä saa uuden A6 Avantin huipputehoilla ;D

LainaaAjossamme oli uuden A6 Avantin 3-litrainen TDI-versio. Tämä dieselmalliston väkevin 288-hevosvoiman V6-moottori on väkevä ja riuhtaisee auton 6,3 nollasta sataan.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

MoFFe

Ja sitten siinä sivussa lukee:
LainaaAudi A6 Avant 3.0 TDI 180 kW quattro S tronic Start&Stop
Sylinteritilavuus cm3: 2 967
Vääntö Nm/rpm: 500/1400-3250
Teho kW/hv/rpm: 180/245/4000-4500
Kiihtyvyys 0-100 km/h/s: 6,3
Huippunopeus km/h: 243
Koeajokulutus litraa: 7,7
Kulutus EU yhd: 7,2/5,2/5,9
CO2 g/km: 188
Hinta: 70 220 (lisävarusteiden kanssa 90 294)
Mitat: Pituus/leveys/korkeus mm: 4 926/1 874/1 461 Akseliväli mm: 2 912 Paino kg: 1 790
Tavaratila litraa: 565

;D

411E

Uusimmassa auto, motor und sport lehdessä 21/2011 on 313hv TDI Avantin koeajo. Teiniriuhtaisu 5.5s ja koeajetun auton hinta varusteineen Saksassa julmat 95 880e!

Lukekaa ja ihmetelkää. Kelpais...

jusape

#529
Tuli tänään nähtyä livenä tuo Avant eli lienevät jo vähitellen liikkeissä. Valkoinen normaalialustalla ja 17" perusvantein. Keula ja sivuprofiili omaan makuun ok, mutta perä on kyllä silmään outo. Lamppurivi ulkonee aika lailla, jokin siinä vaan visuaalisesti mättää. Lisäksi kuten sedan, normaalialustalla jotenkin korkean oloinen, kun taas BMW istuu normialustallakin sopisuhtaisemman näköisesti.

Vieressä ollut 520 dA Touring näytti kyllä tässä vertailussa minusta paremmalta, valkoinen perusvantein sekin...

Markku J

Tuolla hinnoittelulla jää 313 hv:n TDI haaveeksi minun osaltani. Hetken jo toivoin sen sattuvan jollain lailla mahdollisuuksieni hintaikkunaan. Lieneekö siinä sitten vakiona paljon herkkuja.

Ranssi

LainaaTuolla hinnoittelulla jää 313 hv:n TDI haaveeksi minun osaltani.

Siis millä hinnoittelulla?

LainaaTeiniriuhtaisu 5.5s ja koeajetun auton hinta varusteineen Saksassa julmat 95 880e!

Jos tarkoitat tätä, niin eikös tässä ole kyse vain varustellun koeajoyksiön hintalapusta...

jf

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.10.11 - klo:19:10
Tuolla hinnoittelulla jää 313 hv:n TDI haaveeksi minun osaltani. Hetken jo toivoin sen sattuvan jollain lailla mahdollisuuksieni hintaikkunaan. Lieneekö siinä sitten vakiona paljon herkkuja.
Saksan hinnastossa hintaero 4700â,¬ vs 245hv:n malliin... Tuossa tulisi vielä 8-lovinen tippikin.  ;)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Ranssi

S4:n 3-litrainen bensaturbo voitaisiin minun puolestani heittää romukoppaan ja laittaa tilalle tämä 313 pollen TDI.

Markku J

OK. Hyvä uutinen. Luulin perusauton hinnan olevan tuo liki sata tonnia. Sitä kommentoin. 4700 + Suomen verot voisi olla siedettävä ero, kun huomioi tuon vaihteistonkin.

SKU

Tuli tuossa käväistyä Audi Center Airportissa alkuviikosta. Siellä oli uusi musta A6 sedan, jonka olen melko varmasti nähnyt tuolla aikaisemmin. Tosin muutoksena oli nyt ilmestynyt nahkasisusta (musta-ruskea yhdistelmä) ja 20" vanteet, joiden olettaisin olevan jälkikäteen laitettuja molemmat. Nahat ihan siististi tehty ja tuolle oli laitettu hintaa 2800â,¬ (autoveroton lisävaruste maininnalla). Näyttäisi löytyvän Suomestakin sertifioituja tekijöitä airbag-penkeillekin. Tuolla tavalla voisi saada sporttipenkitkin ihan sellaisella värivalinnalla kuin huvittaa. Samaa hintaluokkaa oli uuteen bemuun tarjolla jälkivarusteltuna. Ei ollenkaan huono vaihtoehto.

Ja näyttihän tuo hieman korkealta vakioalustalla noilla vanteilla. Mutta kun tuota kumia on tuollakin koolla ihan riittävästi, niin ei näytä pahalta - suorastaan sopusuhtaiselta.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Flat

LainaaS4:n 3-litrainen bensaturbo voitaisiin minun puolestani heittää romukoppaan ja laittaa tilalle tämä 313 pollen TDI.

hmmm... ehkä ei nyt sentään. Mekaanisesti ahdettu bensakuutonen on kuitenkin aika pätevä kone, kiertää ja kulkee, korkealta ja kovaa. Mikä seikka tukisi tupruttajaa ? ieltämätä alkavat olemaan "päällekkäiset" koneet.

jf

Lainaus käyttäjältä: SKU - 06.10.11 - klo:20:31
Nahat ihan siististi tehty ja tuolle oli laitettu hintaa 2800â,¬ (autoveroton lisävaruste maininnalla). Näyttäisi löytyvän Suomestakin sertifioituja tekijöitä airbag-penkeillekin. Tuolla tavalla voisi saada sporttipenkitkin ihan sellaisella värivalinnalla kuin huvittaa. Samaa hintaluokkaa oli uuteen bemuun tarjolla jälkivarusteltuna. Ei ollenkaan huono vaihtoehto.
www.kxd.fi tuolta suurinosa pks:n autoliikkeistä palvelut tilaa. Subbelle tekevät noita istuinosan vaihtoja bemun jatkettaviin, kun subbessa se istuinosa on niin järkyttävän lyhyt (hinta taisi olla 500â,¬ tuolle).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

JOHANNES

Lohkolämmitin 2,0 TDI. Asennus lähestyy ja en nyt löytänyt keskustelua. Kyseliin paikallisesta Audi kaupasta lohkolämmittimen asennusta ja heidän kauttaan saa vain "paistinpannu" mallia. Mutta näin esim Calix:in sivuilla myöskin vesitilaan tulevaa, onko joku asennuttanut sellaisen ?  ???
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

Markku J

Tuo jäähdytysnestettä lämmittävä on ns. letkulämmitin (vesiletku katkaistaan ja lämmitinelementti tulee siihen välille). Minulla oli Passatissa sellainen ja toimi hyvin ainakin uutena. Olen kuullut näistä myös moitteita elementin palaessa, jos järjestelmään pääsee ilmaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy