Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Markku J

#360
Tämän ketjun sivulla 11 on Kukkasen linkittämä mittauskaavio uuden A6:n LED -valoista. Ne olivat reilusti heikommat, kuin xenonit. Erikoinen vakiovarustevalinta siellä on tuo 20" -vannekoko, jota on moitittu testeissä liian epämukavaksi.

Itse ottaisin noista kahdesta hienosta autosta luullakseni Q7:n, joka on varmasti upea tuollaisena kokoonpanona. Kun hintaero siellä on pieni.

sheikki

Johan on taas valot keksitty. Q7 näytti hienolta kun oli vielä ilmajousitus laskettu alas, en tullut kysyneeksi että pystyykö siinä asennossa vielä ajamaan. Alla oli myös 21" pyörät jotka eivät myöskään ole sieltä mukavimmasta päästä.
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

nemos

Kaipasin kromirinkuloita perinteiseen sumuvalojen paikkaan ja nyt olen sellaiset asentanut. Aktiivivakionopeussäätimen antureja varten tehdyt muovilevyt maksoivat lähetyskuluineen noin 110 euroa Online-Teilessa (marmoritiskillä ei ollut vielä hinnoiteltu). Puuttuvien anturien tilalle askartelin pleksinpalat, jotka maalasin takapuolelta mustaksi. Asiaan perehtyneet voivat naureskella tuunaukselle, muille menee luultavasti täydestä.

Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Upeeta nemos ! Olit eka, ja varmaan perässähiihtäjiä seuraa. Hyvältä näyttää ! Pitää itsekin katsella tuon Online - Teilen tarjonta josko A7:aan löytyy samat palat.

JOHANNES


Terve Nemos

Oliskos antaa koodia, niin ei tarttis penkoo netistä
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

nemos

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 28.07.11 - klo:11:01
Terve Nemos

Oliskos antaa koodia, niin ei tarttis penkoo netistä

Minä sain marmoritiskiltä kysellessäni tällaiset numerot:
vasen 4G0807681B9B9
oikea 4G0807682B9B9
Näissä on turhaan aukot, joiden tukkimisessa oli ylimääräistä askartelua. Eli viimeinen kirjain ennen värikoodia 9B9 pitäisi ilmeisesti olla jokin muu kuin B. Jonkun ETKAllisen pitäisi katsoa noihin seuraavia tilaajia varten umpinaisen koodi.
Volvo XC60 T8 Inscription

jusape

Eilen Oulussa Pörhöllä käydessäni näin kun äskettäin luovutettua A6 3.0 tdi s-line sedania tuli omistaja fixauttamaan liikkeeseen. Huoltomies katseli oven karmeja ja jotain muuta, liekö ollut sitten viimeistelyssä huomauttamista.

Väri oli suuntaan lava grey, mutta hieman vaaleampi (olen huono näissä). 19" Rs-vanteet, vaaleat nahat yms. Aika kivan näköinen peli, tuollaisena uusi A6 esiintyy todella edukseen.

edit: taisi ollakin tuo kuvan väri.


Neppis

Tarkoitus on itsekin ryhtyä äänieristysprojektiin. Mulla ei ole omaa tallia käytössä, joten ajattelin käyttää yhden pitkän työpäivän kaverin tallissa ja edetä niin pitkälle kuin ehdin. Ajattelin aloittaa etupyörien koteloista ja edetä seuraavaksi joko etuoviin tai takapyörien koteloihin. Noita kolmea kohdetta pidemmälle ei varmaan päivässä ehdi.

Olen lueskellut myös tuota ketjua "VAGarena.fi > Galleria > Projektit > Skoda Superb II: Ã,,änieristystä"

Lainaus käyttäjältä: nemos - 28.06.11 - klo:20:43
2 x 3,3 m2 Dynamat Extremeä pyöränkoteloihin ja oviin sekä 2 x 0,92 m2 Motonetin OTR Basic Silentia tavaratilaan. Tuntuisi, että etuistuimelta kuunneltuna etupyöränkotelot olivat käytännössä ainoa kohde, jonka eristämisellä oli korvinkuultavaa merkitystä. Tehdas ei siis ole tuonne eristeitä laittanut huopaisten sisälokasuojien lisäksi.

Etupyöränkoteloihin verrattuna suoralinjaisten takapyöränkotelojen eristäminen on pikku juttu, joten senkin eristäminen on mielekästä, jos hommaan ryhtyy. Edessä aikaa meni ensikertalaiselta noin 7 tuntia, kun materiaalia joutui leikkelemään valehtelematta 300 palaan. Takapää meni parissa tunnissa. Edessä ihmetytti myös erilaisten kiinnikkeiden määrä. Toistakymmentä Torxia, muutamia kuusioruuveja ja kolmea tyyppiä painettavia kiinnikkeitä. Ei kuvittelisi olevan kovin kokoonpanoystävällistä tuotantolinjalla. Tilaa eristeille pyöränkoteloissa on hyvin, kunhan naulankantatyyppisten kiinnityspisteiden läheisyyteen ei tule materiaalia kahta kerrosta. Kriittisimmiltä näyttäviin paikkoihin laitoin tarkoituksella kaksi kerrosta.

Ovissa eristettä tuli välipellin lisäksi kaiuttimien ja irrotettavan muoviläpyskän kautta myös ulkopinnan alaosaan. Takapenkin sivupalojen takaa paljastui myös potentiaalisen näköisiä kulkureittejä äänelle. Pyöränkotelojen päällystöjen ja tavaratilan sivustojen ja pohjan eristäminen ei tuottanut mainittavia ongelmia, mutta vaikutus tuskin on kovin suuri. Tavaratilan verhoiluja joutui hieman taistelemaan paikoilleen materiaalin lisäyksen jälkeen.

Miten paljon sisälokasuojien ja pyöränkotelon välissä on tilaa? Ajattelin laittaa peltiä vasten ensin kerroksen tuota samaista Dynamat Extreme:ä ja sen päälle jotain paksumpaa vedenkestävää eristettä, esim Silent Coat Noise Isolator 8:a, joka on 8mm paksua  (tämän 2. kerroksen valinta on vielä kesken). Dynamat estäisi pellin värähtelyä ja paksumpi matto absorboisi ilmassa liikkuvaa ääntä, näin tätä itse järkeilin. Tuntuisi myös, että ääni pitäisi "tappaa" mahdollisimman lähellä lähdettä, eli tässä tapauksessa jo pyöränkoteloissa.

Onnistuuko oven verhouksen purkaminen ja kasaaminen helposti? Tukitko etuovissa mitään välipelleissä olevia aukkoja? Jotkut suosittelevat noidenkin tukkimista esim liimaamalla jollain massalla vanerista leikatut levyt aukkoihin ja sitten vielä äänieristettä päälle. Em Superb-ketjussa mainitaan, että etuovissa on sivuairback:ien antureita, huomasitko tuollaisia?
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

nemos

Suurimmaksi osaksi sisälokasuojien ja pyöränkotelon väliin sopii tuollainen kokoonpainuva eriste. Järkeä käyttämällä tunnistaa kohdat, joissa tilaa ei ole. Niitä on lähinnä yläkaarella. Painettavien kiinnikkeiden kohtaan täytyy jättää väliä. Samoin sivusuunnassa liukuvien, naulankantatyyppiseen tappiin kinnittyvien kiinnikkeiden, joiden toimintaperiaate kannattaa järkeillä ensimmäisen kohdalla, niin nekin saa ehjänä irti.

Oviverhoilu lähtee raa'alla voimalla, kun alaosaa raottaa useamman kiinnikkeen kohdasta. Ylempänä oli pari ruuvia. Välipellin taakse en siis mennyt muuten kuin kaiuttimen ja muoviläpyskän aukoista käsikopelolla. Kaiutinta en johdoista irrottanut, vaan teippasin kiinni oveen asennuksen ajaksi. Välipellissä ei ole mielestäni mitään aukkoja, joissa tarvittaisiin muuta kuin eristettä muovi/kumipeitteen päälle. Sivuairbagien keltaiset anturit näkyvät selkeästi. Niiden välittömän läheisyyden jätin suosiolla eristämättä enkä mennyt välipellin takana niin korkealle.
Volvo XC60 T8 Inscription

Neppis

Lainaus käyttäjältä: nemos - 21.08.11 - klo:13:44
Oviverhoilu lähtee raa'alla voimalla, kun alaosaa raottaa useamman kiinnikkeen kohdasta. Ylempänä oli pari ruuvia. Välipellin taakse en siis mennyt muuten kuin kaiuttimen ja muoviläpyskän aukoista käsikopelolla. Kaiutinta en johdoista irrottanut, vaan teippasin kiinni oveen asennuksen ajaksi. Välipellissä ei ole mielestäni mitään aukkoja, joissa tarvittaisiin muuta kuin eristettä muovi/kumipeitteen päälle. Sivuairbagien keltaiset anturit näkyvät selkeästi. Niiden välittömän läheisyyden jätin suosiolla eristämättä enkä mennyt välipellin takana niin korkealle.

Löytyiskö sulta kuvaa, miltä ovi näyttää "alastomana" ilman verhoiluja ja uutta eristystä. Käsittelitkö vain etuovet, vai myös takaovet?
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

JOHANNES

Kuulin äsken,että 19" tai suurempia vanteita ei saa käyttää autoissa, jossa on 18" vanteet (eli otteessa suurimmat).
On jollaan parempaa tietoa, tarvitsee polttoaineputken muutoksen.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

vasara

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 23.08.11 - klo:12:50
Kuulin äsken,että 19" tai suurempia vanteita ei saa käyttää autoissa, jossa on 18" vanteet (eli otteessa suurimmat).
On jollaan parempaa tietoa, tarvitsee polttoaineputken muutoksen.
Mikäs yhteys polttoaineputkella ja vanteilla on? Eihän vanteen isontaminen (renkaan profiili pienenee samalla) muuta mitään sellaista, että tila kävisi ahtaaksi (ellei vannetta levennetä samalla / ET:tä muuteta). Pienempi vanne sen sijaan ei jarrujen vuoksi sovi kaikkiin autoihin.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 23.08.11 - klo:11:33
Löytyiskö sulta kuvaa, miltä ovi näyttää "alastomana" ilman verhoiluja ja uutta eristystä. Käsittelitkö vain etuovet, vai myös takaovet?

Tuosta ei valitettavasti ole kuvaa, kun en verhoilua kokonaan pois ottanut, vaan jätin ylhäältä roikkumaan. Käsittelin myös takaovet.
Volvo XC60 T8 Inscription

JOHANNES

Kyllä on eroa polttoaineputkisssa, jossa otteessa 19" ja 20" renkaat on erilainen polttoaineputki. Ei ole kyse renkaan halkaisijasta vaan ET:stä ja vanteen leveydestä. Tarkistettu Audilta. Osa maksaa 30â,¬ ja työ päälle, eivät tiedä vielä mitä vaihto maksaa.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI


vasara

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 24.08.11 - klo:12:48
Kyllä on eroa polttoaineputkisssa, jossa otteessa 19" ja 20" renkaat on erilainen polttoaineputki. Ei ole kyse renkaan halkaisijasta vaan ET:stä ja vanteen leveydestä. Tarkistettu Audilta. Osa maksaa 30â,¬ ja työ päälle, eivät tiedä vielä mitä vaihto maksaa.
Sanoinkin että "ellei vannetta levennetä samalla / ET:tä muuteta".
A6:sen OEM lisävarustevanteet ovat..
7,5J x 16" ET37
7,5J x 18" ET37
8,5J x 19" ET45
8,5J x 20" ET45
.. tuossahan vanteen leventyminen kompensoidaan ET muutoksella (ei ihan kokonaan), siten että vanteen ulkopinta ei tule eri vanteella enempää ulospäin.. mutta vastaavasti leviämistä tapahtuu isommalla vanteella alkuperäisestä keskilinjasta sisäänpäin. Luulisi kuitenkin, että kaikissa A6 malleissa on samanlainen rengaskotelo ja riittävästi tilaa alkuperäisille lisävarustevanteille?

Pekka T


Ei kai ne polttoaineputket nyt sentään "rengaskotelossa" kulje?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

vasara

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 24.08.11 - klo:15:36
Ei kai ne polttoaineputket nyt sentään "rengaskotelossa" kulje?
No niinhän tuossa joku väitti :) .. oisko kuitenkin letkut mennyt sekaisin jarruletkujen kanssa + että jarrulevyt joissain malleissa isommat => pitää olla isompi vanne.

slash

Kyllähän se polttoaineen täyttöputki voi hyvinkin mennä sisälokarissa, tosin A6:een sisälokariin en ole kurkistanut
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

nemos

Lainaus käyttäjältä: slash - 24.08.11 - klo:17:14
Kyllähän se polttoaineen täyttöputki voi hyvinkin mennä sisälokarissa, tosin A6:een sisälokariin en ole kurkistanut

Siellähän täyttöputki menee, mutta 225-renkaalla väliä jää noin 8 cm, joten ei 255-leveällä ET huomioidenkaan olla vielä kovin lähellä.

Volvo XC60 T8 Inscription

slash

No ehkäpä Audin väki on sitä mieltä että parempi pelata varman päälle, ettei tule vahinkotapauksissa epäselvyyttä jos joku polttoaineputkiston saa rikki. 
Olisko jossain radalla sitten iso ja leveä rengas matalalla alustalla pohjannut sillein, että esim. tuohon täyttöputkeen olis jälki tullut.
Audi 4A 3.0tdiaLang ex. vag. 411E, T2, OcuII 2.0tfsi Rs, B7 2.0 tdi q avant, B8 2.0tfsi q avant, B8 2.0tfsi q Stronic avant

Markku J

Ã,,sken tuli Hyvinkään tiellä vastaan ruskehtava, uusi A6 sedan. Uudet päivävaloviirut näyttävät todella hyviltä hieman hämärässä. A7 kalpenee niiden rinnalla ja näyttää vanhanaikaiselta "joulukuusiledeineen". Yksi lisäsyy autonvaihtoon !

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.08.11 - klo:19:43
Ã,,sken tuli Hyvinkään tiellä vastaan ruskehtava, uusi A6 sedan. Uudet päivävaloviirut näyttävät todella hyviltä hieman hämärässä. A7 kalpenee niiden rinnalla ja näyttää vanhanaikaiselta "joulukuusiledeineen". Yksi lisäsyy autonvaihtoon !

Nuo yksittäisistä pisteistä muodostuvat ledit näyttävät tulevaisuudessa niiiin vanhanaikaisilta...
Volvo XC60 T8 Inscription

Kärki

Vaikuttaisi kyllä hiukan käsittämättömältä suunnittelulapsukselta tuo polttoaineentäyttöputken muutostarve isompien vanteiden tullessa kyseeseen?! Luulisi, että olisi ollut järkevää ja taloudellista suunnitella se vakioputki jo sellaiseksi, että kaikki mahdolliset vanne- ja rengaskoot mahtuvat ilman muutoksia!?

Niin ja Markku: ei kai kukaan nyt sellaisella autolla voi ajaa, jossa on vanhanaikaisen näköiset ledit..  ;D ;D

Flat

Lainaaei kai kukaan nyt sellaisella autolla voi ajaa, jossa on vanhanaikaisen näköiset ledit.

Tässä tänään oli vastakkaisissa liikennevaloissa C6 ja C7, ja kyllähän se vahus näytti aika aikansa eläneeltä. Tuo valosysteemi vaan korostaa keulan eroja todella paljon.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.08.11 - klo:19:43
A7 kalpenee niiden rinnalla ja näyttää vanhanaikaiselta "joulukuusiledeineen". Yksi lisäsyy autonvaihtoon !

Tuota, vaikka uusi A6 on todella hieno (ihailin sellaista juuri muutama päivä sitten), kannattaa varmaan miettiä yksi, jos ei kaksikin kertaa, kannattaako vaihtaa alle vuoden vanha A7 3.0TDI quattro siihen.  ::)
Oisko kuitenkin joku muu merkki/malli "elämyksellisempi" vaihto...?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Markku J

En minä Audista aio luopua, enkä edes seiskasta tietenkään vielä. Se on muuten niin hieno, että A6:ssa saa olla paljon muutakin herkkua ja vetovoimaa, kuin uudet päiväajovalot ennenkuin se minun asteikollani oikeasti ohittaa A7:n haluttavuudessa. Ehkä joskus tuleva A7 facelift sitten tulee olemaan sellainen "veret seisauttava" automalli minulle, että vastustaa ei voi...

Hieno on uusi kuutonen kyllä, erittäin elegantti auto liikenteessä nähtynä. Mutta seiskassa on vielä enemmän omaleimaisuutta ja luonnetta mielestäni.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.08.11 - klo:20:28
Hieno on uusi kuutonen kyllä, erittäin elegantti auto liikenteessä nähtynä. Mutta seiskassa on vielä enemmän omaleimaisuutta ja luonnetta mielestäni.

Keväällä kävin katsomassa veljeni kanssa uutta kuutosta, niin jostain syystä löysimme itsemme aika pian A7:n luota.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

SKU

Alkuviikosta sain vihdoin tilaukseen nimet alle. Kiitos Markku tarjouksesta tulla kokeilemaan tuota ilmajousitusta. Harkitsin sitä pitkään ja hartaasti, mutta päätin olla edes kokeilematta, koska siinä olis voinu käydä niin että se olis ollu pakko saada ;) Alkuperäiseen kokoonpanoon en halunnu koskea, joten ainoa vaihtoehto olis ollu kaivaa kuvettaan lisää ja ajattelin pitää mieluummin perhesovun ja sitä rataa. Kokoonpano pysyi melkein samanlaisena, rattiin otin läpsyttimet, vaikken usko niillä mitään konkreettista käyttöä olevan. Tomaatti hoitaaa vaihtamisen kuten on tarve, leluiksi lähinnä ajattelin...

Nyt odotellaan kuumeisesti valmistusviikkoa. Juuri tuli kutsu mailissa Vantaan Audi Centeriin katsastamaan uusi A6 Avant, joten jos kävis vaikka odotellessa katsomassa livenä mitä tuli ostettua  ::)

Niin ja tuosta tehdasvarusteisesta "Seisontalämmitys/tuuletus", maahantuohan infon mukaan tuota ei saa muutettua lämmittämään moottoria. Tosin niinhän ne sanoi tuossa edellisessäkin ja sitten se olikin yllättävän simppeli operaatio. Tuosta olisi kiva saada lisäinfoa uuden A6:n osalta, joten jos sattuu silmään niin kertokaa. Hienoa olisi ollut tuo integraatio tuohon MMIhin, mutta muuten on aivan turha kapistus, jos ei sillä kone lämpiä. Täytynee laittaa sitten Webasto jälkikäteen vaikka Telestart T100HTM:lla. Onko kellään vielä asennettu tuota uuteen malliin, toimiiko hyvin ja osaako säädellä puhallukset ilman mitään vempuilua?
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

vasara

Lainaus käyttäjältä: nemos - 24.08.11 - klo:19:17
Siellähän täyttöputki menee, mutta 225-renkaalla väliä jää noin 8 cm, joten ei 255-leveällä ET huomioidenkaan olla vielä kovin lähellä.

No joo, väärinymmärryksiä.. polttoaineletkut ja täyttöputket ja kummasta puhuttiin meni itelläkin sekaisin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy