Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Uppe

Lainaus käyttäjältä: TTL - 26.06.11 - klo:13:36

Selitys 3) Who cares - Pösöllä ajaessa saa joka tapauksessa sääliviä katseita osakseen niin paljon, ettei edes matalampi melutaso paljon lohduta. Ja viimeistään v.tutuksen puolelle homma Pösökuskilla kääntyy siinä vaiheessa kun autoansa on vaihtamassa uuteen. Toki Audikuskin hymykin tuossa tilanteessa hieman hyytyy.

Jos elämä on siitä kiinni että pelkää saavansa sääliviä katseita pösöä ajaessa,on parempi ajaa mersulla,vaikka se ei olisi edes oma.

Timppe

#331
Lainaus käyttäjältä: TTL - 26.06.11 - klo:15:12
Olettaisin kyllä että Superppi vs. Pösö 508 olisivat relevantimmat vertailukohteet, lyöpäs lukuja tiskiin.
Lukuja ei nyt ole tuosta Combista samasta lähteestä saatavilla. Täytyy varmaan itse mitata. Vuoden 2008 Superppi Sedan oli TM:ssä
0-1dB meluisampi tuota uutta Pösöä. Ã,,änieristystä on parannettu sen jälkeen Superbissa.
Lainaus käyttäjältä: TTL - 26.06.11 - klo:15:12
Tuskin Kutosen ostajat paljon Pösön perään haikailevat. Kilohinta nääs ei välttämättä liene heille tärkein ostokriteeri.
Ei varmaankaan kilohinta, mutta vanha sananlasku sanoo: rahalla saa ja hevosella pääsee. Edellinen pirssini oli MB S 320CDI ja siinä kyyti vastasi äänettömyydellään auton hintaa. Vuosimallin 2011 Superppi pärjää kyllä jo kohtuullisesti tuolle Mersulle paitsi tietysti keväisellä rouhitulla kivipinnalla eli "asfaltilla". Jousituksen yms. muihin ajomukavuuteen vaikuttavilta osilta ei pärjää, takatiloissa kyllä. Mutta tietenkään en odota mitään edustus(ministeri)auton kyytiä tuollaiselta Sokotalta  :D

A6:lta odotan Pököttiä hiljaisempaa kyytiä.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

nemos

Nyt on äänieristykset ja melumittaukset suoritettu. 2 x 3,3 m2 Dynamat Extremeä pyöränkoteloihin ja oviin sekä 2 x 0,92 m2 Motonetin OTR Basic Silentia tavaratilaan. Tuntuisi, että etuistuimelta kuunneltuna etupyöränkotelot olivat käytännössä ainoa kohde, jonka eristämisellä oli korvinkuultavaa merkitystä. Tehdas ei siis ole tuonne eristeitä laittanut huopaisten sisälokasuojien lisäksi.

Etupyöränkoteloihin verrattuna suoralinjaisten takapyöränkotelojen eristäminen on pikku juttu, joten senkin eristäminen on mielekästä, jos hommaan ryhtyy. Edessä aikaa meni ensikertalaiselta noin 7 tuntia, kun materiaalia joutui leikkelemään valehtelematta 300 palaan. Takapää meni parissa tunnissa. Edessä ihmetytti myös erilaisten kiinnikkeiden määrä. Toistakymmentä Torxia, muutamia kuusioruuveja ja kolmea tyyppiä painettavia kiinnikkeitä. Ei kuvittelisi olevan kovin kokoonpanoystävällistä tuotantolinjalla. Tilaa eristeille pyöränkoteloissa on hyvin, kunhan naulankantatyyppisten kiinnityspisteiden läheisyyteen ei tule materiaalia kahta kerrosta. Kriittisimmiltä näyttäviin paikkoihin laitoin tarkoituksella kaksi kerrosta.

Ovissa eristettä tuli välipellin lisäksi kaiuttimien ja irrotettavan muoviläpyskän kautta myös ulkopinnan alaosaan. Takapenkin sivupalojen takaa paljastui myös potentiaalisen näköisiä kulkureittejä äänelle. Pyöränkotelojen päällystöjen ja tavaratilan sivustojen ja pohjan eristäminen ei tuottanut mainittavia ongelmia, mutta vaikutus tuskin on kovin suuri. Tavaratilan verhoiluja joutui hieman taistelemaan paikoilleen materiaalin lisäyksen jälkeen.

Mittaus tapahtui työpaikan MIP 7188 -merkkisellä, ilmeisesti muutaman sadan euron arvoisella mittarilla. Pelkkien etupyöränkotelojen eristämisen vaikutus edessä oli keskimäärin 0,8 dB ja näiden mittausten väli oli 2 päivää. Kaikkineen putosi keskimäärin 1,3 dB, mutta mitatusten väli on 3 viikkoa, joten tienpinnan karkeus on kesän edetessä saattanut vähentyä.

Alku- ja loppumittausten tuloksia, molemmat mittauskierrokset on tehty täsmälleen samoissa paikoissa.
60 km/h karkeahko pinta 62/61 dB
80 km/h sileähkö pinta 63/61 dB
80 km/h karkeahko pinta 65,5/64 dB
100 km/h sileähkö pinta 66/65 dB
100 km/h karkeahko pinta  69/67,5 dB
100 km/h hyvin karkea pinta 72/70 dB

Eristämättömät tulokset ovat hyvin yhteneviä TM:n mittausten kanssa. TM:llä 18" Good Yearit, minulla 17" Pirelli P7:t.

Tässä autossa tyypillisellä karkeahkolla valtatiepinnalla urien sivussa ajaminen pudottaa melutasoa 3-4 dB uriin verrattuna. Tämä ero on korvakuulolta suurempi kuin muissa autoissa. Sileällä A6 on hyvin hiljainen, mutta karkealla pinnalla edes eristettynä sitä ei voi erityisen hiljaiseksi kehua.
Volvo XC60 T8 Inscription

K70

Kiitokset asiallisesta selostuksesta ja mittausarvoista. Se on niin harmillista tuo asfalttien huono kunto Suomessa.

nemos

Todetaan nyt vielä sekin asiasta kiinnostuneita varten, että hansikaslokero irrottamalla ei löytynyt mitään eristettävää ja lattiamaton/sen alla olevan huovan alle en löytänyt helppoa pääsyä mistään suunnasta. Samoin takapenkin alla materiaalia tuntui olevan runsaasti jo vakiona. Lähinnä vähällä vaivalla olisi voinut eristää hattuhyllyä ja tavaratilan kantta, mutta en usko niistä löytyvän vastinetta materiaalin hinnalle ja työlle.

Moottoritilasta päin rintapellissä on myös runsaasti eristettä. Jotakin kertoo se, että tyhjäkäyntimelu kuutoskoneella on 43 dB, kun mla toisaalla mittaili Superbista 58 dB lukemia.
Volvo XC60 T8 Inscription

raivoroosna

Hollannissa on jo hinnoiteltu hinnat alkaen malliksi 2.0TFSI, 180hv, 320Nm. Sedan- mallille luvataan 0-100 8.1 ja 230km/h.
Manuaali ja Multitronic saatavilla Sedan/Avant, ei quattrona...

Germera

^^ No niinpä olikin... Ei ollut tuokaan info maahantuojan omilla sivuilla, mutta löytyihän se pressrelease (http://www.audiblog.org/audi-a6-2-0-tfsi-four-cylinder-direct-injection-turbo-engine.html)

Laskin että 2,0 TFSI oli about 2600 EUR halvempi kuin 2,0 TDI. Ei tuosta siis meilläkään mikään ale malli tule, mutta päästöilläkin laskien eron tulisi olla suomessa jotain 2000 eur tasoa. Audi kelpaisi minulle taas ihan mainiosti - Ihan samoja fiiliksiä tulee mieleen kun 2005 odottelin milloin C6 2,0 TFSI ilmestyisi Multitroniccina hinnastoon ja tilauksen saisi laittaa menemään...
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

r.e.t

ei näkynyt vielä juhannusviikolla farkkua Ingolstadissa, joten odotellaan Suomeen rantautumista. Aikaa etsiskelyyn tosin oli nuukasti, klo 19-20 sai vapaahetken kun muun väen sai jätettyä outletostoskylään, joka oli rakennettu keskelle peltoa 2-3km kaupungista. Vinkki hameväelle, miksei muillekin ja kuskille hetki hiljaisuutta  :)

Tehtaalle en kerennyt, mutta ulkoa päin näytti puitteet aavistuksen volkkarin tehdasta vaatimattomalta.

http://www.hoteldomizil.de/ tuota voi suositella yöpymiseen, aamiainen maittava, huone siisti, oma vartioitu parkkis ( tosin aika ahdas ), nopea check in/out ja kohtuuhinnat vkl.

LainaaLaskin että 2,0 TFSI oli about 2600 EUR halvempi kuin 2,0 TDI. Ei tuosta siis meilläkään mikään ale malli tule, mutta päästöilläkin laskien eron tulisi olla suomessa jotain 2000 eur tasoa
Mielenkiintoinen hinnat alkaen malli jos/kun ( milloin?) tännekin tulossa. Varustelu riittävä ja uutena mallina pitänee hintansa jonkin aikaa hyvin eikä johtane taloudelliseen katastroofiin (luokassaan tai vaikka verratuna halvempiin keskiluokan auotoihin) seuraavan autokuumeen iskiessä...

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: raivoroosna - 29.06.11 - klo:00:25
Hollannissa on jo hinnoiteltu hinnat alkaen malliksi 2.0TFSI, 180hv, 320Nm. Sedan- mallille luvataan 0-100 8.1 ja 230km/h.
Manuaali ja Multitronic saatavilla Sedan/Avant, ei quattrona...

Valittelivat tuoreimman Tuulilasin koeajossakin mallivalikoiman suppeutta, 2.0TFSI on varmasti hyvä lisä alempaan päähän, vaikka suurin osa menneekin TDI:nä kaupaksi.

Samaisessa artikkelissa (2.0TDI manuaali) antoivat kaikkiaan paljon kehuja, erityisesti ajettavuudesta, suorituskyvyn ja kulutuksen kombinaatiosta sekä tiloista neljälle hengelle. Perusvarustein varsin maltillinen tyyliltään, mutta avainasiat taitavat olla kunnossa.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: nemos - 28.06.11 - klo:20:43
Nyt on äänieristykset ja melumittaukset suoritettu. 2 x 3,3 m2 Dynamat Extremeä pyöränkoteloihin ja oviin sekä 2 x 0,92 m2 Motonetin OTR Basic Silentia tavaratilaan.
Jos otit valokuvia hommasta, niin postaa ne ihmeessä kaikkien nähtäville. Kuvien perusteella voisi itsekin arvioida, että viitsiikö tuohon äänieristyprojektiin ryhtyä - pinna näissä hommissa ei ole niitä pisimpiä...
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

nemos

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 10.07.11 - klo:10:52
Jos otit valokuvia hommasta, niin postaa ne ihmeessä kaikkien nähtäville. Kuvien perusteella voisi itsekin arvioida, että viitsiikö tuohon äänieristyprojektiin ryhtyä - pinna näissä hommissa ei ole niitä pisimpiä...

Tässä kännykamerakuvia pyöränkoteloista. En usko, että nämä kuvat suuresti valaisevat asiaa. Kuten sanoin, erityisen kätevä käsistään eristämissäni kohteissa ei tarvitse olla, mutta etupyöränkotelot ovat työläät monimuotoisuutensa takia.

Volvo XC60 T8 Inscription

ma1ja

Näin nopealla aikataulullako tulee markkinoille s-versio? Entä Eurooppa?

http://www.topspeed.com/cars/audi/2013-audi-s6-ar112587.html

(tosin onhan tuo ärräkin tulollaan....jonkin vuoden päästä..... http://www.topspeed.com/cars/audi/2013-audi-rs6-ar103930.html)
Niin se vaan menee.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: nemos - 12.07.11 - klo:18:19
Tässä kännykamerakuvia pyöränkoteloista. En usko, että nämä kuvat suuresti valaisevat asiaa. Kuten sanoin, erityisen kätevä käsistään eristämissäni kohteissa ei tarvitse olla, mutta etupyöränkotelot ovat työläät monimuotoisuutensa takia.


Hmm miten käy, kun kosteus menee dynamatin alle... talvella jäätyy yms.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

nemos

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 18.07.11 - klo:21:12
Hmm miten käy, kun kosteus menee dynamatin alle... talvella jäätyy yms.

Tokihan tuohon päälle tulee sisälokasuojat
Volvo XC60 T8 Inscription

Tos®

Ja suojien alla kosteus muhii yhdessä suolakömyn kanssa  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jf

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 18.07.11 - klo:22:18
Ja suojien alla kosteus muhii yhdessä suolakömyn kanssa  ::)
Kolmen vuoden päästä se on jonkun muun ongelma, eikä rassaa ensimmäistä omistajaa.  8)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

vasara

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 18.07.11 - klo:21:12
Hmm miten käy, kun kosteus menee dynamatin alle... talvella jäätyy yms.
Dynamatin alle ei kosteus pääse mitenkään. Se junttaantuu niin tiukkaan, että siitä tulee kuin osa peltiä.

Zoob

Tietääkö/muistaako kukaan mitä uuden A6 2,0 TDI multitronicin business-varustelupaketti pitää sisällään? Virallisessa hinnastossa tuo löytyy, mutta ainakaan audin sivuilta sisältö ei selviä. Toki tuota voi tiedustella liikkeestäkin...
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

nemos

Lainaus käyttäjältä: Zoob - 19.07.11 - klo:18:32
Tietääkö/muistaako kukaan mitä uuden A6 2,0 TDI multitronicin business-varustelupaketti pitää sisällään? Virallisessa hinnastossa tuo löytyy, mutta ainakaan audin sivuilta sisältö ei selviä. Toki tuota voi tiedustella liikkeestäkin...

Kyseessä ei ole mikään varustepaketti, vaan business-hinnoittelu.
Volvo XC60 T8 Inscription

Zoob

Ok. Tuosta "busineksesta" sain sen käsityksen että siihen sisältyisi jotain ekstraa... Tokihan uudella mallilla revitään asiakkailta kaikki rahat irti ja nämä varsinaiset business plus-varustepaketit tulee vasta väistyviin malleihin. Eli vaikka 2,0 TDI multitronicin lähtöhinta on näennäisesti kilpailukykyinen niin asiallisin varustein ei mitään eroa vaikkapa 520d tai E220 cdi:n jää...
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Ktk

Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic (bi-turbo)( 230 kW/313hv).

- kiihtyvyys 0-100 km/h 5.3 sekuntia
- huippunopeus 250 km/h rajoitettu
- vääntö 650 Nm (1450-2800 rpm)
- kulutus 6,4 l / 100 km
- päästöt 169 g/ km !

Suomessa saattaa tässä koneessa tulla vakiona ilmajousitus ja Sports Differential

sama pata tulee sedaniin ja A7:ään.

Kai nää tiedot on täällä jo ollukkin...

PaveKoo

^
Aika mahtavia lukuja joka suhteessa  :o
Mini ja Leon

VAG!

313hv & 650Nm & 5,3s ja 6,4 litraa on kyllä todella vakuuttava numerosarja isolle autolle.

Voin vain kuvitella kuinka räjähtävää tuollaisen dieselnelikon liikehdintä on alle 150 nopeuksissa. Koeajolle on kyllä pakko päästä, vaikka varallisuus ei riitä moisen hankkimiseen.

Neppis

Bemarilta on tulossa vastaava moottoriversio. Biimeri kuluttaa vähän vähemmän, mutta se johtunee pääasiassa vajaavetoisuudesta.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/diesel-bmwn-6-sarjaan
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Neppis

Viimevuotisen A8:n esittelyn jälkeen olen pitänyt "märkänä toiveunenani" A8 4.2 TDI:tä - hyvä varustelu, mahtava suorituskyky, mutta suht huomaamaton ulkonäkö. Tän uuden 230kW koneen myötä saattaisin kelpuuttaa jo 7:n tai jopa 6:n kori(muodo)n, jos vain varustelu olisi yhtä asiallinen (nahat, t-navi, hud...)...no, rahallahan tietysti kaikkea saa.

On silti lämmittävää (sääkin huomioiden) huomata, että autotekniikka etenee ja joka vuosi on uusia perusteita kaivaa kukkaron pohjalta ne viimeisetkin centit tuoreimman autotekniikan hankintaan. Mitenkähän 70-luvulla perusteltiin auton vaihtoa kotona / suvun parissa...tuskin pelkällä uudella tekniikalla (levyjarrut ?).
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 23.07.11 - klo:01:01
Mitenkähän 70-luvulla perusteltiin auton vaihtoa kotona / suvun parissa...tuskin pelkällä uudella tekniikalla (levyjarrut ?).

Eiköhän ne ihan samoilla linjoilla ole mennyt - uutta tekniikkaa, muotoja ja kromilistoja.  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Upea kone tuo 313 hv:n versio olisi. Suomen oloihin riittää kyllä mainiosti 245 hv, ja varmasti järkevin moottoriversio on 204 hvn kuutonen.

Tiistaina Muncheniin mennessäni oli lentokentällä iso joukko A6 Avanteja ja Q3:a varattuna Audin vieraille (lehdistöä tai kauppiaita). Uuden A6:n hillitty muotoilu on kohdallaan. Hieno auto. Pari kuvaa kentältä:




Ranssi

LainaaBiimeri kuluttaa vähän vähemmän, mutta se johtunee pääasiassa vajaavetoisuudesta.

Tätä voisi hiukan täsmentää eli BMW ilmoittaa 6-sarjalaisen kuluttavan 5,4 l / 100 km eli vähemmän kuin A6. Jos kulutusero on todella litran, niin ei sitä voi kuin noin suurin piirtein puoliksi selittää nelivedolla.

Tätä lienee pohdittu jo aiemminkin, mutta bi-turbo mallissa on siis ilmeisesti ZF:n 8-pykäläinen tomaatti, kuten Bemarilla ja Jaggella sekä tietysti VW:llä.

Jukikyy

Edellispäivänä eli lauantaina 23.7 bongattu uusi A6 farkku Suomen Turussa. Bongauksen kohde oli punainen (tais olla ihan peruspunainen) väriltään ja siihen oli asennettu koekilvet.

Täytyy kyllä sanoa, että oli todella hyvännäköinen. Alla taisi pyöriä 19" vanteet.

sheikki

#359
Tässä kevään aikana alkanut pieni autokuumeen siemen itämään ja tänään käväisin paikallisen Audi liikkeen antia katsastamassa. Oli RS5, A8, A1, A5, A7 hyvin edustettuna mutta perheellisen miehen valinta tällä kertaa kohdistu A6/Q7 3.0TFSI malleihin. A6 50ke ja Q7 60ke, täällä siis autot myydään 90%:sti esivarusteltuina. Nyt tarjolla olis kaupan päälle 5v maintenance, service, warranty ja vuoden täysvakuutus. A6:ssa varusteina mm:

MMI plus + touch
4-alue ilmari
ASS
Comfort key
20" V-series vanteet
LED valot
Valcona nahat

Onko noista LED valoista mitään kokemuksia ? Onko paremmat kuin Xenonit? Täällä niillä hintaa luettelossa 1400e.

Q7:ssa hurja määrä herkkuja ja ERITTÃ,,IN hieno kombinaatio Ibis White, S-line ja ruskea sisusta, ilmastoiduilla penkeillä. :o
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy