Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Markku J

Tuo 3 -puolaisen ratin hinnoittelu on Audilla jo perinne. Se ei varmasti ole sen parempi, kuin 4 -puolainen, eikä käytössäkään parempi (makuasia tietty, miten käsiään haluaa ratin puolilla lepuuttaa tms.). Ulkonäön takia olen itse maksanut sen lisähinnan A4 / A5:ssä. Onneksi A7:aan on maahantuoja ottanut vakioksi 3 -puolaisen, joka ainakin minusta on tyylikäs, hieman uudenlainen ja sopii uuden kabiinidesignin kanssa yhteen.

jusape

Ainakin Saksan ja Ruotsin sivuilta löytyy jo Avantista enemmän, mutta Suomen sivut ontuvat tuttuun tapaan.

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 01.06.11 - klo:15:02
Itseä on alkanut ja kiinnostaa uusi A6 Avant. Rahan puutteen vuoksi sitä olisi myös tyydyttävä hinnat alkaen malliin eli Avant Business 2,0 TDI 130 kW multitroniciin, mikä ei sekään varmaan ole huono. Siihen lisäksi olen miettinyt seuraavia lisävarusteita:

1BE Urheilullinen alusta 570
PS1 Urheiluistuimet, edessä Tilattava myös verhoilu N5F 520
N5F Kontur -kangasverhoilu urheiluistuimiin 0
3X2 Läpilastausmahdollisuus ja irrotettava suksi/lumilautapussi 290
1XX 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimi-urheiluohjauspyörä, vaihteenvalitsimilla 380
PXB Audi Adaptive light -ajovalojärjestelmä 960
7X2 Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana 1140
2Z7 Ilman moottorin tyyppimerkintää 0
PAC Säilytyslokeropaketti 150
4E7 Takaluukun automaattinen avaus- ja sulkutoiminto Avant 1010
                                                                                              _____________
                                                                                                      5020
                                                                                    veroineen     6300


Näillä varusteilla auton hinnaksi muodostuisi noin 60kâ,¬. Sitä en tiedä onko ko. paketti 60kâ,¬ arvoinen, mutta jos vertaa BMW 520da, niin BMW on samantapaisilla varusteilla noin 7kâ,¬ kalliimpi (BMW:n moottori on tosin parempi).

Autokuume sen kun nousee, kun huomasisin, että vakiona Suomeen tuotavissa A6 Avant malleissa on kiiltävät kattokaiteet, kiiltolistat sivuikkuinoiden ympärillä, Servotronic, 2-alueilmastointi ja ASS (kaikki A4:ssä maksullisia lisävarusteita).

VWonderman

Täytyy nyt kyllä vetää vähän sanoja takaisin, ei se uus A6 nyt niin tylsännäköinen olekaan, harmaa väri vain hämäsi. ::) Se naapurin peli on ensimmäinen Suomeen rekisteröity A6 C7, tekniikkana siis 3.0TDI:n tehokkaampi versio quattron ja S tronic:n kanssa. Sisätiloihin kun istui niin ensimmäisenä pisti silmään LED-sisävalaistus, onkohan kaikissa se vakiona? En muistanut kysyä oliko autossa sisävalopakettia. Toinen oli avaimeton käynnistys, jonka huomattiin toimivan ainoastaan kuljettajan ovi kiinni ja avain auton sisällä. Sitten asia joka pisti korvaan oli Bosen soundsystem, hyvältä se kyllä kuulosti ainakin omiin korviin. ;D Tosin testikappaleet oli SummerFM:n jumputusta niin kunnon yleiskuvaa ei siitä saanut. Kuulemma tämä A6 on parempi ajettava ja inan hiljaisempi kuin edellinen E60 530xd, molemmat oli/on vakioalustalla.

Kuulemma ensi kesäksi isketään isompaa ja leveämpää tassua alle kun nykyiset vanteet siirtyy talvikäyttöön. Sitä odotellessa. :D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

RoccoScientist

TM:ssä oli tuon uuden A6:n koeajo, joten täytyy taas nostaa valoasia esille. Xenon-valojen kehnohko (joskaan ilmeisesti ei ennenkuulumattoman kehno) valoteho on jo vanha juttu ja konsernin vakiovika, mutta entäs sitten uusinta tekniikkaa edustavat led-valot? Veroton hinta 2300 e ja sillä saa xenoneita huonomman valotehon. Ero ei ole suuren suuri, mutta kärjistäen tämä tuntuu jälleen puhtaalta kusetukselta. Kun asiakkaalle tarjotaan uusinta tekniikkaa lisähintaan, hänellä on hyvä syy odottaa tuon tekniikan tarjoavan jotain etua vanhaan verrattuna. Mikä näiden led-valojen kohdalla sitten on se etu, jos kerran valotehossa ollaan taas menty huonompaan suuntaan? Ei ainakaan tule tuosta TM:n viiden luksin valokeilasta ilmi. Riittääkö esim. kolmen luksin valokeilaa pidemmälle? Vai onko tässä kyse vain siitä, että uutta tekniikkaa on tuotu markkinoille heti kun vain kehdataan ja jatkokehitystä maksatetaan sitten niillä asiakkailla, jotka moisen varusteen uskaltavat ruksia?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

(ylppy)

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 13.06.11 - klo:13:25
TM:ssä oli tuon uuden A6:n koeajo, joten täytyy taas nostaa valoasia esille. Xenon-valojen kehnohko (joskaan ilmeisesti ei ennenkuulumattoman kehno) valoteho on jo vanha juttu ja konsernin vakiovika, mutta entäs sitten uusinta tekniikkaa edustavat led-valot? Veroton hinta 2300 e ja sillä saa xenoneita huonomman valotehon. Ero ei ole suuren suuri, mutta kärjistäen tämä tuntuu jälleen puhtaalta kusetukselta. Kun asiakkaalle tarjotaan uusinta tekniikkaa lisähintaan, hänellä on hyvä syy odottaa tuon tekniikan tarjoavan jotain etua vanhaan verrattuna. Mikä näiden led-valojen kohdalla sitten on se etu, jos kerran valotehossa ollaan taas menty huonompaan suuntaan? Ei ainakaan tule tuosta TM:n viiden luksin valokeilasta ilmi. Riittääkö esim. kolmen luksin valokeilaa pidemmälle? Vai onko tässä kyse vain siitä, että uutta tekniikkaa on tuotu markkinoille heti kun vain kehdataan ja jatkokehitystä maksatetaan sitten niillä asiakkailla, jotka moisen varusteen uskaltavat ruksia?
mihin tuon kehnohkon valotehon konsernin sisällä perustat?

TTL

Aikanaan tuolla UVW palstalla Ocuttajat ja Touranistit iskivät armotta puukkoa Kutoskuskien selkään tuosta asiasta ja muistivat vielä kääntääkin terää haavassa  ;D

Mutta huonot on ledit valoteholtaan, jos noihin TM:n valotesteihin on yhtään luottamista. Talveksi sitten 2 kpl Hellan pistexenoneita nokalle ja taas näkee hyvin!
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

eGetin

Lainaus käyttäjältä: (ylppy) - 13.06.11 - klo:13:53
mihin tuon kehnohkon valotehon konsernin sisällä perustat?
Lukuisiin muihin VAGineisiin joissa on nykyään kehnot valot. Mm. Golfeissa on aivan käsittämättömän surkeat xenonitkin.

E: Ledit sopivat todennäköisesti niille jotka ajavat aina valaistuilla tieosuuksilla, ei taida ledien vaihtoväli olla mikään ihan pieni.

TTL

Ja liekkö ledit testailtu jossain erityisessä lämpötilassa, sillä valoteho paranee pakkasessa jopa radikaalisti.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

(ylppy)

itse ollu todella tyytyväinen omani valoihin koska kuukaudessa n.2000tkm tulee ajettua TÃ,,YSIN valaisemattomia teitä ja hyvin näkee,ehkä tyydyn sitten vähempään,mutta juuri 2 päivää oli ns. premium auto koeajossa ja kyllä valoteho tuossa eilisen ukkosen pimentämässä metsässä oli huom heikompi,katsojanko silmissä? hieman meni aiheesta ohi...

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: (ylppy) - 13.06.11 - klo:13:53
mihin tuon kehnohkon valotehon konsernin sisällä perustat?

Omien muistikuvien mukaan mikään konsernin auto ei ole hirveästi kehuja valoistaan saanut. Seatista ja Skodasta ei kyllä ole mitään tarkkoja muistikuvia, mutta VW:llä jopa myyjät saattavat myöntää valojen olevan vähän "tuhnuja" ja muistaakseni esim. tuossa uusimmassa TM:ssä Golf kuului xenoneineen valotehon osalta siihen huonompaan päähän (mutta ei ollut tuossa joukossa kuitenkaan yksin). Audin xenon plus -valoista ja niiden huonoudesta oli taas puhetta sekä TM:ssä, että ultimatevw:llä aikoinaan (http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&sivu=1&id=15531). Tietysti nuo viiden luksin valokeilat eivät kerro kaikkea ja voi toki olla, että harva oikeasti tarvitsee parempaa, mutta ei tuollainen etenkään Audin imagoon sovi. Toki tämä valoasia koskee monta muutakin valmistajaa ja oikeasti hyvät valot (siis sekä kauko- että lähivalot) tuntuvat olevan enemmä poikkeus kuin sääntö. Tietysti ihan surkeita valoja ei niitäkään vuorostaan löydy kovin monesta autosta.

Edit: Vaikka meneekin ot:ksi, niin sanottakoon, että olen itsekin käytännössä ollut varsin tyytyväinen oman autoni xenoneihin, vaikka ne eivät todennäköisesti ole sen kummemmat kuin Golfissakaan. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä minkälainen viiden luksin valokeila näistä lähtee.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: TTL - 13.06.11 - klo:14:00
Ja liekkö ledit testailtu jossain erityisessä lämpötilassa, sillä valoteho paranee pakkasessa jopa radikaalisti.

Tuokin voi varmaan vaikuttaa, mutta kielii minusta puutteellisesta jäähdytyksestä. Saattaa tosin näiden ledien kanssa olla tuo jäähdytys aika haasteellista, jos sitä ei jo konetilan suunnittelussa oteta huomioon. Olisi joka tapauksessa mielenkiintoista nähdä tuo valoteho ihan kuskin paikalta, koska eihän se keila nyt kuitenkaan ihan tuota viiden luksin kuvaa maahan piirrä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

vasara

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 13.06.11 - klo:14:09
Omien muistikuvien mukaan mikään konsernin auto ei ole hirveästi kehuja valoistaan saanut. Seatista ja Skodasta ei kyllä ole mitään tarkkoja muistikuvia,...
Autobildin valotestissä Skoda Yetin xenoneista mainittiin, että ne ovat parhaat mitä markkinoilla on. Taitavat olla Boschin valmistamat. Kaippa ne käyttää niitä samoja joissain muissakin konsernin autoissa?

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 13.06.11 - klo:14:09
Tietysti ihan surkeita valoja ei niitäkään vuorostaan löydy kovin monesta autosta.
Ainakin TT:stä löytyy. Xenonit on kyllä surkuhupaisan säälittävät, valoteho on onneton vaikka valokuvio sinänsä vaikuttaakin hyvältä.

Mieluummin ottaisin hyvät halogeenit kuin nuo nykyiset kynttilät.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 13.06.11 - klo:14:28
Ainakin TT:stä löytyy. Xenonit on kyllä surkuhupaisan säälittävät, valoteho on onneton vaikka valokuvio sinänsä vaikuttaakin hyvältä.

Mieluummin ottaisin hyvät halogeenit kuin nuo nykyiset kynttilät.

Puolisen vuotta TT:n xenoneilla ajaneena olen aika eri mieltä. Pitkät ovat sitä mitä nyt Bi-xenonit ilman halogeeni lisäpitkää yleensä ovat, lähivalot jo aika hyvät.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 13.06.11 - klo:14:52
Puolisen vuotta TT:n xenoneilla ajaneena olen aika eri mieltä. Pitkät ovat sitä mitä nyt Bi-xenonit ilman halogeeni lisäpitkää yleensä ovat, lähivalot jo aika hyvät.
Mielipiteitä on tietysti monia, mutta on nuo oikeasti ihan susi-surkeat. Kohta vuoden oon nyt tuolla kiululla ajellut eivätkä lisähalogeenit olisi todellakaan pahitteeksi. Ehkä olen sitten vain tottunut parempiin...

Talvella lumisilla teillä vielä pärjääkin mutta syyspimeillä, märillä asfalttiteillä viime syksynä melkein joskus pelotti. Eli valotehoa saisi olla kyllä selvästi lisää.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 13.06.11 - klo:14:26
Autobildin valotestissä Skoda Yetin xenoneista mainittiin, että ne ovat parhaat mitä markkinoilla on. Taitavat olla Boschin valmistamat. Kaippa ne käyttää niitä samoja joissain muissakin konsernin autoissa?

Myös Superbin bi-xenoneita on kehuttu markkinoiden kärkipään valoiksi, Golf V:ssä oli myös hyvät valot mutta faceliftissä mentiin takapakkia kuten ilmeisesti myös Ocun valoissa...itse en niitä ole vielä päässyt kokeilemaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 13.06.11 - klo:13:25
Xenon-valojen kehnohko (joskaan ilmeisesti ei ennenkuulumattoman kehno) valoteho on jo vanha juttu ja konsernin vakiovika, mutta entäs sitten uusinta tekniikkaa edustavat led-valot?

Liitteenä kuva, missä keskimmäiset kuviot kuuluvat uudelle kutoselle. Sinisellä sävyllä kaksoisksenonit ja katkoviivalla samasta kuvasta löytyy VAG-konsernin kalleimmat ja moderneimmat ajovalot. Eli LED:it.

Laitoin kuvaan mukaan myös yhdet kaksoisksenonit konsernin halppismerkiltä. Verrokiksi osui myös Dacia Loganin H4-halogeenivalot. Dacian umpiot on valmistanut ansioitunut ja erittäin tunnettu Elba. Juu, en ole minäkään ikinä kuullut kyseisestä valmistajasta ;)

Eli rahalla saa ja hevosella pääsee...


eGetin

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 13.06.11 - klo:14:09
Omien muistikuvien mukaan mikään konsernin auto ei ole hirveästi kehuja valoistaan saanut. Seatista ja Skodasta ei kyllä ole mitään tarkkoja muistikuvia, mutta VW:llä jopa myyjät saattavat myöntää valojen olevan vähän "tuhnuja" ja muistaakseni esim. tuossa uusimmassa TM:ssä Golf kuului xenoneineen valotehon osalta siihen huonompaan päähän (mutta ei ollut tuossa joukossa kuitenkaan yksin).
Onhan VAGlla hyviäkin valoja ollut. Octaviassa ei ollu yhtään hassummat tuikut, halogenipitkät jäivät vain vähän lyhyiden xenonien varjoon. V Golfin xenonithan ovat aivan mahtavat - niillä näkee todella hyvin. Ykköskoppaisessa Touranissa taitaa olla yhdet parhaimmista valoista ikinä. Tuntuu vain tuo muotoilu menevän valojen edelle.

RoccoScientist

Oikeassa olette, ainakin Skoda on tosiaan kerännyt kehuja ja volkkarin vanhempien mallien osalta muisti on tehnyt tepposet.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

r.e.t

onkohan farkkua missään vielä nähtävissä? Huomenna olisi tarkoitus ajaa halki Saksan, Ingolstadtkin olisi matkan varrella. Tosin aikaa ei juuri ole pysähdyksillle, mutta jossakin liikkeessä voisi käydä jaloittelemassa jos vain auto olisi nähtävillä...

Quality

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 23.06.11 - klo:17:12
onkohan farkkua missään vielä nähtävissä? Huomenna olisi tarkoitus ajaa halki Saksan, Ingolstadtkin olisi matkan varrella. Tosin aikaa ei juuri ole pysähdyksillle, mutta jossakin liikkeessä voisi käydä jaloittelemassa jos vain auto olisi nähtävillä...

Ehdottomasti todennäköisintä saada näköyhteys uuteen A6 farkkuun on Ingolstadtin tehtaalla. Siellä vaan tahtoo helposti vierähtää useita tunteja, varsinkin, jos tehdaskierrokselle aikoo. Jos oikein hyvin käy, voisi tuon nähdä jopa siinä Audi-Forumin suuren keskusaukion reunalla parkissa. Siihen niitä luovutukseen meneviä kootaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

r.e.t

Kiitos vinkistä. Tarkoitus olisi kaupungissa yöpyä, mutta päivä menee muiden toivomuksesta legolandissa ja aamulla olisi aikainen lähtö. Tehdaskierros jää väliin, mutta navi näytti löytävän audiforumin ja viereisen audicenterin, joten täytynee pyörähtää siellä.

Timppe

Miten on mahdollista, että 30kâ,¬:n pösö 508 on uutta A6:ta hiljaisempi ja vieläpä paljon, ainakin karkella asfaltilla TM:n mittaustulosten mukaan (70/70 vs.69/68)? Takana eroa siis 2dB.

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

TTL

Selitys 1) Mittaajina TM:n toimittajat.

Selitys 2) Ei ollut yhtä karkeaa asfalttia alla kummallakin. Pitäisi olla vaihtovuoroinen koeasetelma rinnakkaisen sijasta, jotta tulokset olisivat vertailukelpoiset.

Selitys 3) Who cares - Pösöllä ajaessa saa joka tapauksessa sääliviä katseita osakseen niin paljon, ettei edes matalampi melutaso paljon lohduta. Ja viimeistään v.tutuksen puolelle homma Pösökuskilla kääntyy siinä vaiheessa kun autoansa on vaihtamassa uuteen. Toki Audikuskin hymykin tuossa tilanteessa hieman hyytyy.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

K70

2b) Erikokoiset ja -merkkiset renkaat. Vaikuttaa paljon, kun täällä härmässä pääosa melusta on kuitenkin rengasmelua.

Timppe

Katsoin vielä Auto Motor und Sport -lehden testit läpi ja siinä olivat ihan yhtä äänekkäitä, paitsi 80km/h nopeudessa, jossa Pösö oli hiljaisempi.

Olettaisin kyllä saavani hiljaisempaa kyytiä A6:ssa maksettuani siitä vähintään tuplahinnan Pököttiin nähden.

Tai sitten frantsut ovat onnistuneet lisämään matkustusmukavuutta tosi paljon luokkaansa nähden.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

nemos

Nyt, kun olen omaani tutkinut äänieristysmielessä, niin näkyy että A6:ssa on selvästi panostettu paljon moottorin äänen eristämiseen. Pyöränkotelojen sisäpuolella ei ole muuta kuin huopaiset sisälokasuojat. Tavaratilan sivuissa ja koteloissa on irrallisia huopia, selvästikin vettä imemätöntä materiaalia. Muutamissa kohdissa esim. tavaratilan pohjassa on siveltyä bitumi- tms. ainetta. En ihmettele yhtään, että tässä autossa sileän ja karkean asfaltin ero on tavanomaista suurempi.
Volvo XC60 T8 Inscription

TTL

Lainaus käyttäjältä: Timppe - 26.06.11 - klo:14:49
Olettaisin kyllä saavani hiljaisempaa kyytiä A6:ssa maksettuani siitä vähintään tuplahinnan Pököttiin nähden.

Olettaisin kyllä että Superppi vs. Pösö 508 olisivat relevantimmat vertailukohteet, lyöpäs lukuja tiskiin.

Tuskin Kutosen ostajat paljon Pösön perään haikailevat. Kilohinta nääs ei välttämättä liene heille tärkein ostokriteeri.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Arcca

#329
Lainaus käyttäjältä: Timppe - 26.06.11 - klo:14:49

Olettaisin kyllä saavani hiljaisempaa kyytiä A6:ssa maksettuani siitä vähintään tuplahinnan Pököttiin nähden.

Tai sitten frantsut ovat onnistuneet lisämään matkustusmukavuutta tosi paljon luokkaansa nähden.


Omien kokemusten perusteella ranskikset tosiaan tekee hiljaisia autoja, jopa edullisessa hintaluokassa. Esinm Xsara on aika hiljainen, sen ajan Opel Astra ei pärjännyt. Puhumattakaan 2000 luvul puolivälin Renault Meganesta, joka tuntui ajessa hiljaisemmalta kun siihen aikaan ollut 3B Passattini, joka puolestaan hiljaisuudessa vetää vertoja CC:lle...
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy